Ik sta nog steeds voor imoquote:Op zondag 11 maart 2007 22:26 schreef moelan0e het volgende:
Oi Va Voi!
http://www.youtube.com/watch?v=9n-LJ3PpfMU
Is dit wel helemaal indie?
Tof! Catchy zeg je? Ik dacht meteen aan het door mij ontdekte Young Folk's van Peter Bjorn And John ( echt waar, de rest van de wereld volgde een half jaar later). Ik denk ook aan een aantal nummers van het nog onbekende Vlaamse Rumplestitchkin, maar daar kon ik weinig van op het internet vonden. Ik dacht ook meteen aan The Whitest Boy Alive - Burning. En Spoon - I Turn My Camera On.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:21 schreef -Dries- het volgende:
Wedstrijdje. Wie kan de meest catchy nummer posten? Ik begin.. met Rilo Kiley!
http://www.youtube.com/watch?v=E_wWrZEOFZg
quote:Op zondag 11 maart 2007 22:38 schreef thaleia het volgende:Deerhoof
Ga je wel mee naar de popquiz? Zie je e-mail
Bestaat Rumplestitchkin überhaupt nog? Die hadden begin dit decennium (geen idee meer welk jaar) een hitje op Studio Brussel met Honey's Dull, maar sindsdien heb ik er helemaal niks meer van vernomen.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:43 schreef JelleS het volgende:
MM is wel wat rommelig, maar voor mij is dat ook juist de charme.Veel rennen en reizen tussen allerlei lokaties, maar wel altijd leuk.
[..]
Tof! Catchy zeg je? Ik dacht meteen aan het door mij ontdekte Young Folk's van Peter Bjorn And John ( echt waar, de rest van de wereld volgde een half jaar later). Ik denk ook aan een aantal nummers van het nog onbekende Vlaamse Rumplestitchkin, maar daar kon ik weinig van op het internet vonden. Ik dacht ook meteen aan The Whitest Boy Alive - Burning. En Spoon - I Turn My Camera On.
Maar ik ga toch voor: http://www.youtube.com/watch?v=MXIzyquw-kc
quote:Op zondag 11 maart 2007 22:55 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Bestaat Rumplestitchkin überhaupt nog? Die hadden begin dit decennium (geen idee meer welk jaar) een hitje op Studio Brussel met Honey's Dull, maar sindsdien heb ik er helemaal niks meer van vernomen.
Dat verklaart wel het een en ander.quote:One track of the 2000 EP, the "Liquido"-kind of song "Honey's Dull" (earlier also in a live-version on the Rock-Rally CD of 1998) started a remarkeabla climb in the de Afrekening and meant the breakthrough of the band, which was rapidly halted when Oyster Records went broke only a couple of weeks after the release.
http://houbi.com/belpop/groups/rumplestitchkin.htm
Grootste knelpunt was eigenlijk altijd Nigttown. Daar stond je soms ellenlang in de rij, en als je eenmaal binnen was stond je ellenlang in de gang te wachten tot je een van de zalen inkon. Maar aangezien Nighttown al veuls te lang dicht is zou ik me er niet al te veel zorgen over maken.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:30 schreef thaleia het volgende:
Er zijn vast mensen van hier weleens op Motel Mozaique geweest. Klopt het dat ik daarover heb gelezen dat het nogal slecht geregeld is, te druk, je komt vaak niet binnen bij de optredens die je had willen zien enz? Of ben ik nu in de war met een ander festival?
Dit omdat Patrick Wolf er weer staat, met nog een paar dingen die op zich redelijk leuk zouden kunnen zijn
Vorig jaar nog een nieuwe, helaas veel mindere, plaat: CD: Rumplestitchkin - Somersaultquote:Op zondag 11 maart 2007 22:55 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Bestaat Rumplestitchkin überhaupt nog? Die hadden begin dit decennium (geen idee meer welk jaar) een hitje op Studio Brussel met Honey's Dull, maar sindsdien heb ik er helemaal niks meer van vernomen.
En I turn my Camera on vind ik een redelijk zinloos nummer, maar dat heb ik twee jaar geleden al vaak genoeg gezegd, geloof ik.
Dat vind ik ook. Het is nog maar een maand, maar geen schema bekend. Al zal ik m'n schema toch rond Silver Mt Zion bouwen.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:34 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb daar ook slechte dingen over gehoord, al wil ik dit jaar eigenlijk ook graag gaan. Niet zozeer vanwege Patrick Wolf, wel vanwege !!!, Deerhoof, A Silver Mount Zion, The Hold Steady, Gruff Rhys en Fujiya & Miyagi.
Al wordt het de hoogste tijd dat ze het precieze programma eens bekend maken. Straks koop ik een kaartje, en dan blijkt later pas dat alle interessante artiesten rond hetzelfde tijdstip geprogrammeerd te zijjn.
Ik denk dat ik toch vooral om !!! en Deerhoof zou gaan.quote:Op maandag 12 maart 2007 09:16 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Het is nog maar een maand, maar geen schema bekend. Al zal ik m'n schema toch rond Silver Mt Zion bouwen.
Idd ook een super catchy nummer, vooral de fiddle. Cassadaga is trouwens een dorpje in Florida waar veel mediums wonen. Conor kreeg daar een keer lezing, vandaar dus die lyric.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:48 schreef rootjepro het volgende:
ik vind om de een of andere reden Four winds[van BE] supercatchy, echt t bleef dagen lang hangen en doorklinken en in m'n hoofd was/is t nog is veel mooier dan als ik m gewoon aanzet ook
helemaal dat stukje van ''alle the way to cassadaga to commune(?) with the death...they say you better look alive'' of zoiets,echt t laat me maar niet
(te lui om te youtuben aangezien ik aanneem jullie 'm allemaal wel kennen)
Veel? Alleen maar mediums, gestoord dorp.quote:Op maandag 12 maart 2007 17:27 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Idd ook een super catchy nummer, vooral de fiddle. Cassadaga is trouwens een dorpje in Florida waar veel mediums wonen. Conor kreeg daar een keer lezing, vandaar dus die lyric.
Dus als een regel het woordje cry erin heeft staan is het emo?quote:Op maandag 12 maart 2007 18:34 schreef moelan0e het volgende:
Four winds, cry until it comes
lekker emooo
ééntje, Pien Feith. Misschien dat ik Patrick Wolf woensdag haal, alhoewel ik niet met die voorkant naar de kassa durfquote:
Ja, zeg. Ik neem emo zo niet serieus dat ik niet eens weet wat het precies betekenquote:Op maandag 12 maart 2007 19:07 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Dus als een regel het woordje cry erin heeft staan is het emo?![]()
quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:24 schreef hydraulix het volgende:
Maar nu vind ik het toch behoorlijk aangenaam en begin het zelfs geweldig te vindenDus één deze dagen maar een kaartje halen.
bijv.quote:
Ik wel, toffe bandjesquote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:20 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
bijv.
ik zie niet in wat ze in het voorprogramma van dat kutbandje doen.
Een nieuwe Suicidal Birds op de luisterpaal, ik kan nu niet luisteren, maar het is het eerste wat ik morgen achter de pc ga doen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:25 schreef Z het volgende:
Er is een nieuwe plaat uit van The Innocence Mission overigens. Mooie plaat.
Jaaaaaaquote:Op zaterdag 17 maart 2007 10:49 schreef -Dries- het volgende:
Zo dan, I'm From Barcelona is wel heel erg leuk en vrolijk zeg.
Die gaat spoedig aangeschaft worden, voor slechts 10 euro! Echt één van de betere Nederlandsche bands.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:19 schreef pfaf het volgende:
[..]
Een nieuwe Suicidal Birds op de luisterpaal, ik kan nu niet luisteren, maar het is het eerste wat ik morgen achter de pc ga doen.
Erg mooi uiteraard, erg poppy en echt weer back to basic, daarom ben ik bang dat 'tie in de loop der jaren zal gaan vervelen. Maar voorlopig nog prachtig.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:40 schreef -Dries- het volgende:
Wat vind je van de nieuwe Wilco pfaf?
quote:Superheet nieuws! Dit jaar brengt Motel Mozaïque in samenwerking met Plato Mania en betrokken platenmaatschappijen voor het eerst een cd uit, de Motel Mozaïque 2007 Sampler. Niet geheel onbelangrijk: De Sampler is gratis af te halen (zie onder). Met de sampler gaat, naast onze vervulde wens om film te hebben op het festival, nu ook onze langgekoesterde cd-wens in vervulling.
De sampler bevat een schitterend overzicht van artiesten die dit jaar op het Motel Mozaïque festival optreden. Ook staan er twee tracks op van artiesten die in het verleden te gast waren op Motel Mozaïque, CocoRosie en Explosions In The Sky, van wie de bijdragen zeker niet misstaan. En dan is er nog een nummer van Loney, Dear, die we graag op Motel Mozaïque hadden gehad maar hij toert dan al in de VS.
De tracklist van de Motel Mozaïque 2007 Sampler ziet er als volgt uit:
1. !!! - Heart of Hearts
2. Gruff Rhys - Candylion
3. Zita Swoon - I Feel Alive In The City
4. CocoRosie - Rainbowarriors
5. Bunny Rabbit - Saddle Up
6. Jamie T. - Ike & Tina
7. Midlake - Head Home
8. Pop Levi - Blue Honey
9. Camera Obscura - Lloyd, I'm Ready To Be Heartbroken
10. 120 Days - Sleepwalking
11. Goose - British Mode (Jester Remix)
12. Digitalism - Zdarlight (Paranoid Asteroid Mix)
13. Frida Hyvönen - You Never Got Me Right
14. Akron/Family - Meek Warrior
15. Loney, Dear - Saturday Waits
16. Stephanie Dosen - Like A Dream
17. Nico Muhly - A Hudson Cycle
18. Deerhoof - 81
19 The Hold Steady - You Can Make Him Like You
20. The Bees - Left Foot Stepdown
21. Explosions In The Sky - Welcome, Ghosts
Haal 'm vanaf a.s. vrijdag gratis op bij de filialen van Plato in Apeldoorn, Den Haag, Deventer, Enschede, Groningen, Leiden, Rotterdam, Utrecht en Zwolle, Concerto en Get Records in Amsterdam, Kroese in Arnhem en Nijmegen, De Waterput in Bergen Op Zoom, en bij Sounds in Venlo. Kijk voor de adresgegevens van de winkels op www.platomania.nl
Nep Nederlanderquote:Op woensdag 21 maart 2007 22:42 schreef pfaf het volgende:
Ik heb een hekel aan zulke various artists albums.
Ik hoop dat ik er aan denk! Maar ik ben vrijdag toch wel in de stad, dus dan kan ik net zo goed wel even langs Kroeze lopen voor die sampler.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:50 schreef thaleia het volgende:
Ik zit vrijdag (en zaterdag, en zondag) vast in een hutje op de Veluwe. Grobbel zou je eventueel eh.....?
De eerste paar Oorgasmes heb ik nog wel intensief beluisterd, maar op een gegeven moment begon ik zo ver voor te lopen op Oor qua nieuwe muziek dat de samplers nog amper nieuwe muziek bevatten.quote:Op donderdag 22 maart 2007 08:28 schreef pfaf het volgende:
[..]
Sorry
Ik heb bijna al m'n oorgasmes en Platomania's nog nooit beluisterd.
Erg mooie plaat inderdaad, draai hem zelf ook nog regelmatig.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:04 schreef Imaginary_Friend het volgende:
Zondag Anna Ternheim live zien. Ik denk dat zij met terugwerkende kracht mijn (!) favoriete plaat van 2006 heeft gemaakt...
![]()
Gaaf inderdaad! De nieuwe Do Make Say Think groeit overigens ondertussen ook verder tot ongekende hoogtes.quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:58 schreef Grobbel het volgende:
Als iemand nog behoefte heeft aan bijzonder fraaie postrock van Nederlandse bodem, het Nijmeegs-Utrechtse Sennen heeft hun nieuwe, drie nummers tellende album online beschikbaar gesteld om gratis te downloaden. En echt, dit weet mij vanaf de eerste seconde al veel meer te boeien dan pakweg Explosions in the Sky. Absolute aanrader!
http://simuze.nl/live/showprofile.php?username=sennen
En het grote voordeel van een kwalitatief goede postrockband van Nederlandse aard is dat ze ook regelmatig optreden door het hele land. Binnenkort staan ze ook in het voorprogramma van Do Make Say Think in Doornroosje, trouwens.
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:02 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nu eindelijk eens een fatsoenlijk album?
Is toch een gewone vraag?quote:
Ohh, ik dacht dat je het over de muziek hadquote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:06 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Is toch een gewone vraag?
Die gasten hebben geloof ik al 3 keer een EP uitgebracht. Ik houd van ouderwetsche albums, lekker degelijk met 12 of 13 liedjes erop...![]()
quote:
Yup, 22 mei is de releasedatum.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:02 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nu eindelijk eens een fatsoenlijk album?
Echt waar? Ow, dan koop ik hem nietquote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:09 schreef pfaf het volgende:
[..]
Yup, 22 mei is de releasedatum.
Wel weer jammer dat 'tie selftitled is.
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:54 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Erg mooie plaat inderdaad, draai hem zelf ook nog regelmatig.
Hmm, The Field en Gui Boratto kunnen mij wel bekoren, ja.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:23 schreef Z het volgende:
Omdat Kompakt een kneiter van een label is. Nee, omdat het niet is wat mensen in dit topic zouden verwachten denk ik.
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:47 schreef Afunados het volgende:
Het wordt echt eens tijd voor een Plato filiaal in Maastricht![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |