Nou, ik wens hem GEEN succes!quote:Braafheid per direct naar FC Twente
Edson Braafheid vertrekt met onmiddellijke ingang naar FC Twente. Eerder bereikte de speler al overeenstemming met Twente over een transfer voor volgend seizoen. Door deze directe overgang ontvangt FC Utrecht alsnog een transfersom.
De rechtsback tekent een contract voor drieëneenhalf jaar bij FC Twente. 'Uiteindelijk is dit de beste oplossing', aldus voorzitter Jan Willem van Dop. 'Wij zijn tevreden. Hoewel er geluiden waren dat alleen onze club verliezer is rondom de overgang van Edson, blijkt nu dat ons geduld is beloond en dat we alsnog een vergoedingsom ontvangen voor hem.'
FC Utrecht wenst Edson Braafheid veel succes bij zijn nieuwe club.
Alleen Twente-uit op 1 april.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:18 schreef KansloosForEver het volgende:
Komt Twente-thuis dit seizoen nog? Dat kan leuk worden....
ALJEEEEE ALJEEEE ALJEEEE!!!quote:Schut bij selectie voor thuisduel met Excelsior
Zaterdag 27 januari, 20.00 uur
FC Utrecht-Excelsior
Afwezig: Keller, Van der Gun en Shew-Atjon
Alje Schut zit zaterdag bij de selectie voor het thuisduel met Excelsior. Een belangrijke volgende stap voor de centrale verdediger die sinds maart 2005 aan de kant stond door een knieblessure.
'Alje is fit, oogt scherp en is nadrukkelijk aanwezig. Het is een beloning voor de manier waarop hij traint en voor zijn goede optreden bij Jong FC Utrecht', zegt assistent-trainer John van Loen. Goed nieuws voor de technische staf, die deze week tevens de naam van Francis Dickoh kon doorstrepen op de blessurelijst. Ook Erik Pieters die woensdag uitviel tegen RBC is weer beschikbaar. Etienne Shew-Atjon die al na 22 minuten naar de kant ging in dat duel moet voorlopig rust houden.
Ik zou maar niet teveel verwachten van Schut. Als Utrecht 5-0 voorstaat verdient hij het om even te spelen, 5 á 10 minuten.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Dus Dickoh, Pieters en Schut weer beschikbaar, mooi, dan moet er gewonnen worden van Excelsior.
Ach vorm, wat niet is kan nog komen, tochquote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:54 schreef Angstgegner het volgende:
En dat is een enorme 'aanwinst', deze wisselspeler van Heerenveen, die een tijdje geleden zijn basisplaats kwijtraakte, is al maanden uit vorm en zal Utrecht echt niet beter maken. Maar ja, je bent natuurlijk al gauw beter dan Etienne Shew-Atjon...
En volgens De Stentor ook Loic Loval van de eaglesquote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:23 schreef Eilanden het volgende:
Volgens de Telegraaf wil FCU Jeroen Drost naar de Galgenwaard halen
*kuch*quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:13 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
En volgens De Stentor ook Loic Loval van de eagles
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:00 schreef Eilanden het volgende:
en volgens fcutrecht.net wil de FC ook Loval van GAE
Ja, lijkt me niet beter dan Doulgas of zo... En om nou te zeggen dat hij veel scoortquote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:56 schreef methodmich het volgende:
Loval, dat vind ik een gewaagde zet. Lijkt me eigenlijk een typische eerste divisie topper, maar misschien heeft hij zich dusdanig ontwikkeld dat Utrecht er iets aan kan hebben.
Echt niet.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:07 schreef TerroRobbie het volgende:
Loval, haha. LachenDie is nog slechter dan Douglas en Princes Rajcomar bij elkaar.
Hij is echt niet beter dan Douglas hoor.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:47 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Echt niet.
Al zou me deze overstap wel enorm verbazen.
Hij begon aardig maar is heeeeeeeeel ver weggezaktquote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:29 schreef methodmich het volgende:
Douglas begon destijds nog wel aardig toch?
Overigens vind ik het nog altijd vreemd dat die jongen is doorgebroken als rechtsbuiten, terwijl hij daar in de gouden A1 dus nooit stond.
Er zaten 19.000 toeschouwers... half gevuldquote:De Telegraaf:
Voor rust kreeg het publiek in de half gevulde Galgenwaard nauwelijks iets te zien.
ja ik ook wel. HIj is één van de weinige die gemotiveerd is om te winnen. Helaas voor hem is hij gewoon niet goed genoegquote:Op zondag 28 januari 2007 04:26 schreef PLAE@ het volgende:
Douglas vind ik toch wel een leuke speler.
Misschien is het nog eens goed om hier te benadrukken - dit voor Utrecht-hooligans die FC Twente altijd ten onrechte met de NSB associëren - dat het hoofdkantoor van de NSB destijds in Utrecht stond.......quote:Op zondag 28 januari 2007 04:19 schreef Danny_Ramone het volgende:
Ze speelden gelukkig wel iets beter dan afgelopen woensdag. Ben voor het eerst sinds 6 jaar weer naar een wedstrijd van onze geliefde fcu geweest met de gedachte dat ik voor volgend seizoen weer een seizoenskaart ga kopen. Na afloop van de wedstrijd had ik zoiets van " ik kom over 6 jaar wel weer een keertje ". Wat een drama was het tegen rbc zeg.
Oh en BRAAFHEID NSB!!
Nu hopen dat Alje heel gaat blijven.quote:Op zondag 28 januari 2007 02:29 schreef thaduck het volgende:
Ik vond Rossini inderdaad ook goed spelen. En Kees van Buuren was 100x beter dan van de week.
En Schut terug! Dat doet goed!!!
quote:Op zondag 28 januari 2007 09:27 schreef Angstgegner het volgende:
[..]
Misschien is het nog eens goed om hier te benadrukken - dit voor Utrecht-hooligans die FC Twente altijd ten onrechte met de NSB associëren - dat het hoofdkantoor van de NSB destijds in Utrecht stond.......![]()
ja, en? Zolang de Utrechters hun eigen club niet naaien heeft Utrecht niets met NSB te maken. BRaafheid daarentegen................................quote:Op zondag 28 januari 2007 09:27 schreef Angstgegner het volgende:
[..]
Misschien is het nog eens goed om hier te benadrukken - dit voor Utrecht-hooligans die FC Twente altijd ten onrechte met de NSB associëren - dat het hoofdkantoor van de NSB destijds in Utrecht stond.......![]()
Het heeft er ook echt mee te makenquote:Op zondag 28 januari 2007 09:27 schreef Angstgegner het volgende:
[..]
Inderdaad, wat seizoenen terug speelde hij vet goed en hadden ze het al over de nieuwe rechtsbuiten van het Nederlands elftal.. En dan nu terug naar fucking Almelo zekerquote:Op zondag 28 januari 2007 04:26 schreef PLAE@ het volgende:
Douglas vind ik toch wel een leuke speler.
Ik zit in me hoofd met 18:00, maar dat kan ik mis hebben. Kan gerust 23:59 zijn.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:13 schreef Druppel het volgende:
23:59 toch
Morgen 1 april tochquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:50 schreef thaduck het volgende:
Tis nog niet zeker, aangezien er nog geen officieël iets is. Maar de kans is wel zeer groot.
Maar maybe heb foeke nog een grapje achter de hand morgen!
quote:'FC Utrecht verliest Fortuné aan AS Nancy'
30/1/2007 22:43
FC Utrecht is een dag voor het sluiten van de transfermarkt een van zijn belangrijkste spelers kwijtgeraakt. Marc-Antoine Fortuné keert terug naar Frankrijk en tekent voor tweeënhalf jaar bij AS Nancy, zo meldt het ANP. Utrecht ontvangt 2,3 miljoen euro voor zijn topscorer.
Fortuné scoorde dit seizoen vijf keer in de Eredivisie voor de ploeg van Foeke Booy. Bovendien was de fysiek sterke aanvaller al goed voor zeven assists. Utrecht wilde dan ook graag met hem verder, maar van een akkoord over een contractverlenging kwam het niet. Fortuné's contract zou in juni aflopen.
quote:Fortuné per direct naar Nancy
Marc-Antoine Fortuné vertrekt per direct naar AS Nancy. De Franse voetbalclub meldde zich dinsdagochtend bij FC Utrecht voor de spits. 'Er was geen houden meer aan', aldus voorzitter Jan Willem van Dop.
Nancy was serieus geinteresseerd in de man uit Frans Guyana. Van Dop: 'Hoewel we maandagavond dachten dat Marco definitief bleef, bleek Nancy Fortuné sportief en financieel meer aan te spreken. We betreuren het vertrek van Marco zeer, maar we hebben er alles aan gedaan om hem te behouden. Er was echter geen houden meer aan'.
In het contract van Marc-Antoine stond een gelimiteerde transfersom. 'Een uitvloeisel van het feit dat hij voor een relatief laag bedrag bij ons binnen is gekomen aan het begin van het vorige seizoen. We stonden met de rug tegen de muur, uiteindelijk moeten we tevreden zijn met het onderhandelingsresultaat, waardoor Nancy meer betaalt voor Fortuné dan contractueel was vastgelegd', aldus Van Dop.
Het hele seizoen bestond er veel belangstelling voor Marco Fortuné. De reden hiervoor was zijn goede spel in het team van Foeke Booy. Voor FC Utrecht was dit aanleiding om hem al in het begin van dit seizoen een contractverlenging aan te bieden. De nieuwe door Fortuné getekende overeenkomst verbond hem tot 2009 aan de club.
De laatste weken was er sprake van serieuze belangstelling van Olympique Nice. Uiteindelijk kwam het niet tot een overgang naar deze Zuid-Franse club, omdat FC Utrecht alles uit de kast haalde om de spits te behouden. De club was bereid om zijn nog maar net getekende contract tussentijds te verlengen tot 2011 onder de voorwaarde dat de clausule van de gelimiteerde transfersom werd geschrapt. Fortune was hiermee uiterst tevreden en maandagavond liet zijn zaakwaarnemer weten dat er een principeakkoord was. De vernieuwde overeenkomst bood hem de zekerheid die hij wenste. Uiteindelijk bracht AS Nancy hem toch op andere gedachten.
Met het sluiten van de transferperiode op 1 februari, stelt FC Utrecht op dit moment alles in het werk om een passende vervanger te vinden.
Eerder vandaag werd bekend dat ook Darl Douglas de club verlaat. Voor de vleugelspeler was belangstelling van Heracles. Aan een tussentijdse transfer naar Almelo wilde hij echter niet meewerken. Douglas heeft de club gevraagd om in onderhandeling te treden met de Portugese club Nacional Madeira. FC Utrecht heeft hiermee ingestemd en inmiddels is duidelijk geworden dat Douglas per direct naar Portugal vertrekt.
Bron: SVquote:Volgens het Algemeen Dagblad wil FC Utrecht Ali Boussabon overnemen van Feyenoord. De club uit Utrecht verkocht vandaag Marc-Antoine Fortuné aan het Franse Nancy. Boussabon zou Fortuné moeten opvolgen. Feyenoord is bereid aan een transfer mee te werken als de gewenste transfersom wordt betaald. Tevens zou FC Utrecht geinteresseerd zijn in Gerald Sibon.
Als dat gebeurt, dan breek ik persoonlijk het stadion af!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:31 schreef jorienvdherik het volgende:
Hans vd Haar denk van RKC terughalen gok ik
Van Beukering staat op het punt om naar RKC te gaan. vd Haar gaat dan terug naar de Graafschap + wat geld van rkc aan de boeren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:31 schreef jorienvdherik het volgende:
Hans vd Haar denk van RKC terughalen gok ik
Het is een flutbedrag. Helemaal eens.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:39 schreef PBateman1978 het volgende:
Fortuné weg voor 2,3 miljoen
Boussabon![]()
Zucht...............
Die jongen hadden ze afgelopen zomer transfervrij kunnen halen... Nee, toen wilden ze meneer Powel niet..quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:40 schreef TerroRobbie het volgende:
Berry Powel naar Utrecht? Komt uit de buurt en heeft al eens in de belangstelling gestaan.
Eerst dacht ik nog dat Loval voor de breedte was gehaald, maar begin nu langzamerhand te twijfel..quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:41 schreef Eilanden het volgende:
We zoeken het toch een niveautje hoger TR ... 1 Loval is wat mij betreft genoeg...
Utrecht had niet veel te kiezen .. had een clausule in zijn contract. Bestuur was gisteren zelfs al tot overeenstemming gekomen over een verlenging tot 201, maar Marco wilde toch naar Nancyquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:42 schreef 9christensen het volgende:
wat een domme zet van Utrecht. ze zullen wel geld nodig hebben.
Komt door een clausule in zijn contract, Nancy bood zelfs iets meer dan de gelimiteerde transfersom.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:42 schreef 9christensen het volgende:
wat een domme zet van Utrecht. ze zullen wel geld nodig hebben.
Vergeet niet dat hij bij zowel FC Den Bosch in de Eredivisie als bij Millwall in Engeland helemaal niks maar dan ook echt niks gepresteerd heeft, maar misschien kan ie het wel bij een middenmoter.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:42 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Die jongen hadden ze afgelopen zomer transfervrij kunnen halen... Nee, toen wilden ze meneer Powel niet..![]()
Geweldige aanvaller voor Nederlandse begrippen. Kan me alleen niet voorstellen dat de Graafschap zowel van Beukering als Powel van de hand gaat doen.
Okequote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:34 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Als dat gebeurt, dan breek ik persoonlijk het stadion af!
Is ook maar 1 seizoen geweest, en alweer 3 jaar geleden.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:44 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Boussaboun is een goede hoor, schoot er bij NAC ook iets van 15 in..
Bij Feyenoord was die dit seizoen erg goed ook hoor met invallen, zou niet gek zijn voor utrechtquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:48 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Is ook maar 1 seizoen geweest, en alweer 3 jaar geleden.
Wel raar dat ie dan zgn. een principe-akkoord had om tot 2011 bij te tekenen zonder nieuwe clausule in zijn contract, om dan alsnog voor Nancy te kiezen even later.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:48 schreef thaduck het volgende:
Tjah, ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat FCU er weinig meer aan kon doen. Ben toch geneigd dat te geloven.
En eerlijk gezegd kan ik me het wel voorstellen van Fortuné. 1e jaar op de bank en dan ook nog een maatje verliezen. Vervolgens speel je een half seizoen en scoor je er 5, dat is niet echt veel. Dan komt ook nog even een half team op je schouders te hangen en een droplul van een Nelisse die alles verkut. Ja, dan kan ik me voorstellen dat je er genoeg van hebt.
Tjah, het is zijn goed recht. Hij heeft het dus gewoon goed geregeld. Daarbij kan hij terug naar zijn familie in Frankrijk en verdiend ie beter. Ik begrijp hem wel.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Wel raar dat ie dan zgn. een principe-akkoord had om tot 2011 bij te tekenen zonder nieuwe clausule in zijn contract, om dan alsnog voor Nancy te kiezen even later.
Maar goed, money makes the world go round.
Scoort die alleen tegen ons altijd 3x ofzoquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:51 schreef thaduck het volgende:
Alles, maar dan ook alles is beter dan Nelisse.
Desnoods ga ik daar fukking wel staan!
Hij moet gaan scoren bij Utrecht.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:48 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Bij Feyenoord was die dit seizoen erg goed ook hoor met invallen, zou niet gek zijn voor utrecht
Hij scoorde de winning goal op een donderdag avond bij veendamquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:55 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Hij moet gaan scoren bij Utrecht.
Inderdaad .. zich bewijzen in zijn eigen land zal meespelen en de euro's zullen in Frankrijk ook niet verkeerd zijnquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:54 schreef -Vaduz- het volgende:
Fortune kan nu in zijn eigen land laten zien wat hij kan, ik denk dat dat ook een grote rol speelt.
Het is Frans, hij is Frans.. 1 en 1 is 2.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:58 schreef Wopper1 het volgende:
Is Nancy nou echt zoveel meer dan de FC?
Qua salarissen zal het er wel een paradijs zijn vergeleken met hier, maar het is niet echt een aansprekende club ofzo? Denk dan eerder aan Monaco, Lyon, Lens..
quote:FC Utrecht-trainer Foeke Booy was glashelder in zijn commentaar na het bekend worden van de verkoop van Marc-Antoine Fortuné. "Ik ben er doodziek van", aldus de oefenmeester in AD/Sportwereld. De Franse aanvaller verkast voor minimaal 2,5 miljoen euro naar AS Nancy. De club uit de Domstad heeft nog een dag om een vervanger te vinden, als kandidaten worden Ali Boussaboun (Feyenoord) en Gerald Sibon (Nürnberg) genoemd.
Booy is alleen nog niet klaar met het plotse vertrek van zijn aanvalsleider. "Intern had ik al eerder aangegeven dat we zijn contract, nadat we eerder al de optie lichtten tot medio 2009, moesten openbreken om andere clubs voor te zijn. We waren een eind op weg met hem om hem tot 2011 vast te leggen, maar het heeft niet zo mogen zijn. We zijn hem kwijt. Op onze schaduwlijst stond een andere buitenlandse speler, maar die heeft drie weken geleden ergens getekend. We staan nu onder een enorme tijdsdruk om een vervanger naar FC Utrecht te halen", zo kijkt de trainer vooruit op de komende dag in AD/Sportwereld.
Vanuit het niets kwam Nancy aanzetten met de door Utrecht neergelegde transferwaarde. Dit moet gaan om minimaal 2,5 miljoen euro. Hierdoor kon de club geen kant meer op. Voor de spitspositie zijn nu Robin Nelisse en Guiseppe Rossini over.
Geef ons het goede voorbeeld dan.quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:42 schreef thaduck het volgende:
Wat zijn jullie toch lekker realistisch
Kom jij dan met namenquote:Op woensdag 31 januari 2007 09:51 schreef PBateman1978 het volgende:
Boussabon is een nul, voegt helemaal niets toe, wordt de zoveelste miskoop in de spits.
Vind het echt schandalig dat ze überhaupt met dit soort namen komen, Fortuné was met afstand onze beste speler dit seizoen.
Geen idee, ik ben geen scout, maar ik zou iig niet een paniek-aankoop gaan doen, helemaal niet als je weet dat de TD/Trainer na dit seizoen vertrekt.quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:57 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Kom jij dan met namenWelke vervanger zou jij willen (binnen het budget van de FC)
Jammer voor jullie jongens, maar jullie zullen de komende jaren toch echt genoegen moeten nemen met een rol op het tweede plan. Die Fortuné heeft tegen Twente trouwens, net zo als heel FC Utrecht trouwens, geen bal geraakt. Maar ja, dan hebben we het natuurlijk niet over de eerste de beste ploeg, hé. Sibon of Boussaboun naar FC Utrecht. Ik zou me doodlachen, want dan komt FC Utrecht de komende jaren dus echt niet niet uit het rechterrijtje vandaan.quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:51 schreef PBateman1978 het volgende:
Boussabon is een nul, voegt helemaal niets toe, wordt de zoveelste miskoop in de spits.
Vind het echt schandalig dat ze überhaupt met dit soort namen komen, Fortuné was met afstand onze beste speler dit seizoen.
We spreken jou over een jaartje ofzo nog weleens, als Twente ook weer gewoon tussen de 6e en 12e plek speelt.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:08 schreef Angstgegner het volgende:
[..]
Jammer voor jullie jongens, maar jullie zullen de komende jaren toch echt genoegen moeten nemen met een rol op het tweede plan. Die Fortuné heeft tegen Twente trouwens, net zo als heel FC Utrecht trouwens, geen bal geraakt. Maar ja, dan hebben we het natuurlijk niet over de eerste de beste ploeg, hé. Sibon of Boussaboun naar FC Utrecht. Ik zou me doodlachen, want dan komt FC Utrecht de komende jaren dus echt niet niet uit het rechterrijtje vandaan.
quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:37 schreef Angstgegner het volgende:
Dat zul jij niet meer meemaken, want Rutten, Eykelkamp, commercieel directeur Van Halst en voorzitter Munsterman hebben hun zaakjes uitstekend voor elkaar. Let jij nog maar eens op wie er volgend seizoen allemaal bijkomen bij Twente. Er komen alleen nog maar spelers die de club structureel beter maken. De posities tussen de zesde en twaalfde plaats zijn definitief verleden tijd, tenminste voor FC Twente dan.
Wat een shirtquote:Op woensdag 31 januari 2007 12:22 schreef -Vaduz- het volgende:
Wandelende reclamezuilen.
Nou nou wat een grootspraak; als je realistisch beredeneerd weet je zelf ook wel dat je onzin loopt te verkodigen. Deze post zou ik het liefst even willen bewaren om te kijken waar Twente volgend jaar staat.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:37 schreef Angstgegner het volgende:
Dat zul jij niet meer meemaken, want Rutten, Eykelkamp, commercieel directeur Van Halst en voorzitter Munsterman hebben hun zaakjes uitstekend voor elkaar. Let jij nog maar eens op wie er volgend seizoen allemaal bijkomen bij Twente. Er komen alleen nog maar spelers die de club structureel beter maken. De posities tussen de zesde en twaalfde plaats zijn definitief verleden tijd, tenminste voor FC Twente dan.
Klopt. Je ziet het aan Groningen vorig seizoen. Die presteren nu ook minder. Bij Twente zullen ook de betere spelers vertrekken vrees ik. Je moet dan nieuwe spelers inpassen. Altijd afwachten hoe het dan verder gaat.quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:18 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nou nou wat een grootspraak; als je realistisch beredeneerd weet je zelf ook wel dat je onzin loopt te verkodigen. Deze post zou ik het liefst even willen bewaren om te kijken waar Twente volgend jaar staat.
Dat zeg je mooi PBateman1978.quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:20 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik heb eigenlijk liever dat er helemaal niemand gehaald wordt nu, hou dat geld lekker in kas, zet er een jeugdspeler of 2 bij, en probeer niet te degraderen dit seizoen.
Dan kunnen Booy, de Ruiter, Buter enz. allemaal naar Brugge toe na dit seizoen en kan de nieuwe TD in samenwerking met de nieuwe trainer een gerichte aankoop doen ipv nu 1 of andere paniekaankoop te presenteren.
Een hoop gekut voor het doel, en een middenvelder schiet het terugrollende balletje erin (Ricky wordt topscorder dit jaar, op de voet gevolgd door Schut)quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:42 schreef PBateman1978 het volgende:
Pino legt ze klaar en Ali schiet ze erin ?
Ja, want de selectie van ADO is kwalitatief zo ontzettend sterkquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:33 schreef Backdoorman het volgende:
en jongens, spreken we nog af in zoetermeer of wordt het toch maar veilig met de bus??
of durven jullie helemaal niet meer af te reizen naar den haag, sinds we jullie hebben laten rennen in de galgenwaard???![]()
Het ouderwetse "boeruh zijn laf" is opeens weer actueel geworden na de laatste ontmoeting en zal wel vaak te horen zijn op midden noord komende zondag
maar wees maar gerust hoor, uitvak bij ons heeft wel stevige hekken dus jullie zitten veilig![]()
utreg thuis moet kunnen als je beide selecties tegenover elkaar zet: 3-1 voor FC Den Haag![]()
Eigenlijk moet ik hier niet op reageren, maar ik doe het toch.quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:33 schreef Backdoorman het volgende:
en jongens, spreken we nog af in zoetermeer of wordt het toch maar veilig met de bus??
of durven jullie helemaal niet meer af te reizen naar den haag, sinds we jullie hebben laten rennen in de galgenwaard???![]()
Het ouderwetse "boeruh zijn laf" is opeens weer actueel geworden na de laatste ontmoeting en zal wel vaak te horen zijn op midden noord komende zondag
maar wees maar gerust hoor, uitvak bij ons heeft wel stevige hekken dus jullie zitten veilig![]()
utreg thuis moet kunnen als je beide selecties tegenover elkaar zet: 3-1 voor FC Den Haag![]()
Joh laat dat kindje toch. Hij scheet waarschijnlijk 13 kleuren. En daarbij afspreken via een open forumquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:53 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
Eigenlijk moet ik hier niet op reageren, maar ik doe het toch.
Er renden inderdaad een paar van die 'hooligans' omhoog toen Den Haag door het hek brak. Maar volgens mij zag je niet die tientallen die van de BS richting vak U renden. Plus dat er maar een paar man van ADO doorbraken, de rest bleef in hun vak staan![]()
Verder was het een strakke actie. Maar doe voortaan zoiets buiten het stadion en val geen gezinnen en kinderen daarmee lastig![]()
En de grootste Utreg-hooligans zitten hier natuurlijk ook op FOK!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:24 schreef Druppel het volgende:
[..]
Joh laat dat kindje toch. Hij scheet waarschijnlijk 13 kleuren. En daarbij afspreken via een open forum![]()
Enige voordeel van die klimaarverandering is dat dat dorp aan zee. Als eerste weg is.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:49 schreef thaduck het volgende:
Rellen zijn zooo 2003
Alleen snap ik niet helemaal dat ze bij ADO "boeren zijn laf" gaan zingen? Volgens mij zitten er in Utreg amper boeren
Jah, dan komen die haagse hopjes nog 1x naar Utreg. Dood op hun rug drijvendquote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:12 schreef Druppel het volgende:
[..]
Enige voordeel van die klimaarverandering is dat dat dorp aan zee. Als eerste weg is.
quote:Droom debuut voor Marc-Antoine Fortuné 03 februari 2007
Marc-Antoine Fortuné heeft vandaag een droom debuut gemaakt voor zijn nieuwe werkgever AS Nancy. Nancy won vandaag met 2-1 thuis van Toulouse.
Fortune maakte in de 76ste minuut de 2-0 voor Nancy, In de 82ste minuut kreeg Fortune een publiekswissel. Mede door de goal van Fortuné behaalde Nancy zijn eerste zege in het jaar 2007.
www.fcufans.nl
dan volgt utrecht het jaar daarop want die speelden net zo slecht en mochten van geluk spreken dat den haag bang was om achterin wat weg te geven....mijn hemel wat een laag niveau.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:31 schreef zatoichi het volgende:
Ach ja ze mogen in Den Haag blij zijn dat de jupiler league ook nog op tv wordt uitgezonden, dan kunnen ze volgend jaar gewoon hun wedstrijden blijven volgen aangezien er toch niemand naar dat lege stadion gaat...
jammer van het gelijk spel...Maar ja Utreg uit....
jammer dat die smilie die een L voor zijn voorhoofd maakt met zijn vingers niet op dit forum zitquote:Op zondag 4 februari 2007 16:58 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
dan volgt utrecht het jaar daarop want die speelden net zo slecht en mochten van geluk spreken dat den haag bang was om achterin wat weg te geven....mijn hemel wat een laag niveau.
kwa supporters heeft utrecht zich inmiddels al aan jupiler niveau aangepast want behalve een paar keer "forza utreg" heb ik ze verder niet gehoord zo stil en saai waren ze....![]()
hee utregforummerquote:Op zondag 4 februari 2007 17:43 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
jammer dat die smilie die een L voor zijn voorhoofd maakt met zijn vingers niet op dit forum zit
Foeke Booy sluit zich er volledig bij aanquote:Op maandag 5 februari 2007 10:09 schreef PBateman1978 het volgende:
Vind die reactie van Boussaboun wel vreemd moet ik zeggen, alsof we blij moeten zijn met een puntje uit bij een gehavend Ado….
Als je bij de eerste 9 wil eindigen moet je dit soort wedstrijden gewoon winnen.
Slaat echt op kaas.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:31 schreef zatoichi het volgende:
Ach ja ze mogen in Den Haag blij zijn dat de jupiler league ook nog op tv wordt uitgezonden, dan kunnen ze volgend jaar gewoon hun wedstrijden blijven volgen aangezien er toch niemand naar dat lege stadion gaat...
jammer van het gelijk spel...Maar ja Utreg uit....
Hij redeneerde vanuit Feyenoord toch, dan verloor hij daar altijd. En vervelend publiek enzo.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:09 schreef PBateman1978 het volgende:
Vind die reactie van Boussaboun wel vreemd moet ik zeggen, alsof we blij moeten zijn met een puntje uit bij een gehavend Ado….
Als je bij de eerste 9 wil eindigen moet je dit soort wedstrijden gewoon winnen.
Dat was toch maaaanden terug al?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:06 schreef Wopper1 het volgende:
En we hebben weer een prijs
Shew-Atjon lelijkste voetballer van de eredivisie volgens het mannenblad Maxim.
Yepz gezien. En ik begreep het eerlijk gezegd wel, het is logisch dat een voorzitter geld binnen wil houden en dat een trainer/technisch directeur het juist uit wil geven. Als het anders zou zijn dan kregen we weer zo'n mooie situatie als een paar jaar terug.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:27 schreef PBateman1978 het volgende:
Iemand gisteren trouwens Namen & Rugnummers gezien ?
Vond het wel interessant hoe tegenstrijdig Booy en Van Dop waren over wat te doen met het geld van Fortuné, Booy wilde het liefst alles investeren in de selectie, terwijl van Dop begon over de jeugd-opleiding, en over dat spelers eerst maar eens beter gemaakt moesten worden bij FC Utrecht. (Loval bv.)
Beide heren waren nogal geïrriteerd ook, zou er iets aan de hand zijn ?
Niks in de jeugdopleiding pompen. Daar hebben wij nu helemaal niks aan. Op dit moment draait het elftal voor geen meter en moeten er aankopen worden gedaan. Wat er in de toekomst moet gebeuren zien we dan wel weerquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:27 schreef PBateman1978 het volgende:
Vond het wel interessant hoe tegenstrijdig Booy en Van Dop waren over wat te doen met het geld van Fortuné, Booy wilde het liefst alles investeren in de selectie, terwijl van Dop begon over de jeugd-opleiding, en over dat spelers eerst maar eens beter gemaakt moesten worden bij FC Utrecht. (Loval bv.)
Onzin. Gewoon een deel in de opleiding. Foeke moet zijn gehaalde spelers maar is beter maken. Kopen Kopen Kopen wordt je echt niet beter van.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:25 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
Niks in de jeugdopleiding pompen. Daar hebben wij nu helemaal niks aan. Op dit moment draait het elftal voor geen meter en moeten er aankopen worden gedaan. Wat er in de toekomst moet gebeuren zien we dan wel weer
Ben ik het wel mee eens, schrok alleen wel van het feit dat Booy's contract niet na dit seizoen, maar pas na volgend seizoen afloopt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:29 schreef Druppel het volgende:
[..]
De kwaliteiten in deze ploeg is er echt wel. Hij word er alleen niet uitgehaald.
dat ligt aan foeke ja. Maar dat neemt niet weg dat een deel van de selectie gewoon niet goed genoeg is! Als een club zegt voor de play-off's te gaan moeten ze daar ook de spelers voor hebben.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:29 schreef Druppel het volgende:
[..]
Onzin. Gewoon een deel in de opleiding. Foeke moet zijn gehaalde spelers maar is beter maken. Kopen Kopen Kopen wordt je echt niet beter van.
De kwaliteiten in deze ploeg is er echt wel. Hij word er alleen niet uitgehaald.
Booy zei notabene zelf aan het begin van dit seizoen dat de selectie beter was dan die van vorig jaar.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:38 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
dat ligt aan foeke ja. Maar dat neemt niet weg dat een deel van de selectie gewoon niet goed genoeg is! Als een club zegt voor de play-off's te gaan moeten ze daar ook de spelers voor hebben.
Daar hebben we ook de spelers voor! Alleen presteren ze onder de maat.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:38 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
dat ligt aan foeke ja. Maar dat neemt niet weg dat een deel van de selectie gewoon niet goed genoeg is! Als een club zegt voor de play-off's te gaan moeten ze daar ook de spelers voor hebben.
Kijk eens na de stand van de competitie. Dan kan je zien dat we nog volop mee doen voor de play offs.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:38 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:27 schreef PBateman1978 het volgende:
Omdat er best wel een commotie over dit intervieuw gemaakt word. Wil ik melden dat het intervieuw ongeveer 10 minuten duurde. Van horen en zeggen heb ik begrepen dat in NenRN er het een en ander op ongelukkige wijze geknipt is Jammer want zo kan je niet het hele intervieuw aanhoren, terwijl ik hem erg duidelijk vondt. Deze is wel na de integrale wedstrijd uitgezonden.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:51 schreef thaduck het volgende:
[..]
Yepz gezien. En ik begreep het eerlijk gezegd wel, het is logisch dat een voorzitter geld binnen wil houden en dat een trainer/technisch directeur het juist uit wil geven. Als het anders zou zijn dan kregen we weer zo'n mooie situatie als een paar jaar terug.
En ik vond Foeke niet echt geirriteerd hoor, van Dop wel maar geen idee waar dat door kwam.
Ik dacht dat die Buter gehaald was omdat ie lang zou blijven zitten ?quote:Haarlem wil Piet Buter als algemeen directeur
8/2/2007 8 :55
Piet Buter is door Haarlem gepolst om in dienst te treden als algemeen directeur. Buter is op dit moment technisch manager bij FC Utrecht.
Aad Goedhart, manager voetbalzaken van Haarlem, beschouwt Buter (57) als een van de voornaamste kandidaten om de verdere professionalisering van de club gestalte te geven. Buter heeft zijn huidige werkgever, waar hij nog twee jaar onder contract staat, op de hoogte gesteld van het contact met Haarlem.
De geboren Haarlemmer Buter in De Telegraaf: 'Ik heb ook gezegd dat ik eerst wil kijken of het nieuwe Haarlem-stadion er komt.' Buter is niet verbaasd dat Haarlem zich bij hem heeft gemeld: 'Ik heb een zwak voor de club, veertig jaar ervaring in alle geledingen van de voetballerij en beschik over een groot internationaal netwerk.'
Tja jammer maar hier denk je ook niet aan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:41 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik dacht dat die Buter gehaald was omdat ie lang zou blijven zitten ?
En Piet Buter gaat niet richting Haarlem.quote:FC Utrecht hoopt zich de komende week toch nog te kunnen versterken. Lucian Sanmartean is op proef in de Domstad en speelt komende dinsdag een oefenwedstrijd met Jong FC Utrecht tegen Jong DOVO. De Roemeen is transfervrij, nadat hij een arbitragezaak bij de FIFA had aangespannen. De 27-jarige middenvelder kwam al anderhalf jaar niet aan spelen toe bij Panathinaikos.
Hij werd in het gelijk gesteld door de voetbalbond, waardoor de Roemeen transfervrij mag vertrekken uit Griekenland. De 27-jarige Sanmartean begon zijn carrière bij Gloria Bistrita en gaat mogelijk verder bij het FC Utrecht van trainer Foeke Booy (foto). Er zijn echter kapers op de kust. Volgende week zal hij namelijk ook stage gaan lopen bij AZ. Trainer Louis van Gaal wilde de middenvelder vorig seizoen al naar Alkmaar halen. Door het vertrek van Joey Gudjonsson naar het Engelse Burnley is er ruimte in de selectie van AZ.
idd, en als die ook bij AZ op proef gaat, zou ik hem hier niet eens meer willen hebbenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:49 schreef PBateman1978 het volgende:
Goh, en ik dacht dat we genoeg middenvelders hadden volgens Booy.
Soms snap ik er echt niets meer van.
Dus Heitinga is gestopt met voetballen? Was me effe ontgaan...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:06 schreef Wopper1 het volgende:
En we hebben weer een prijs
Shew-Atjon lelijkste voetballer van de eredivisie volgens het mannenblad Maxim.
Kan eventueel ook op de vleugel uit de voeten, ik meen zelfs de rechter. Maar daar ben ik niet helemaal zeker van.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:49 schreef PBateman1978 het volgende:
Goh, en ik dacht dat we genoeg middenvelders hadden volgens Booy.
Soms snap ik er echt niets meer van.
Kruys vind ik juiste beter gaan spelen vorig jaar had ik hem nog het liefste zo snel mogelijk weg bij FCU dat gevoel heb ik nu niet meer zoquote:Op maandag 12 februari 2007 10:04 schreef thaduck het volgende:
Wat pas irritant was: meneer Kruys.
Wat doet die debiel in hemelsnaam binnen de lijnen? Hij raakt al maanden geen enkele bal meer fatsoenlijk! Geen enkele pass komt aan, en als het wel in de buurt komt dan is het wel zo'n vreselijke kutbal dat een medespeler er niets meer mee kan. Hij loopt nergens voor en doet alles maar met een makkie af.. Rot toch op met die gozert!!! En dan wordt Somers gewisseld :S Die stond fukking goed te voetballen
Maar positief waren in ieder geval Somers en Ali B. Somers komt weer beetje in vorm en Ali B is duidelijk een aanwinst.
Dan heb je gister zitten slapen ben ik bang. Ik denk dat 80% van wat Kruys deed verkeerd was. Verkeerde passes, verkeerde plek staan, niet de ruimte opzoeken, etc. Ik vond het werkelijk weer een drama. Kan er echt niet meer van makenquote:Op maandag 12 februari 2007 12:23 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Kruys vind ik juiste beter gaan spelen vorig jaar had ik hem nog het liefste zo snel mogelijk weg bij FCU dat gevoel heb ik nu niet meer zo
Geweldige actie!quote:
Vak N rij 19quote:Op maandag 12 februari 2007 18:17 schreef thaduck het volgende:
[..]
Geweldige actie!
Deze foto lijkt zowat wel uit mijn vak genomenIk zit 1 vakkie meer naar links (P). Zit je daar zelf of nie?
Om over Broerse nog maar niet te beginnenquote:Op maandag 12 februari 2007 18:16 schreef thaduck het volgende:
[..]
Dan heb je gister zitten slapen ben ik bang. Ik denk dat 80% van wat Kruys deed verkeerd was. Verkeerde passes, verkeerde plek staan, niet de ruimte opzoeken, etc. Ik vond het werkelijk weer een drama. Kan er echt niet meer van maken
ja en als die volgende week scoort tegen feyenoord is hij weer je grootste held, en zo slecht vond ik em trouwens niet, ik bedoel hij heb slechter gespeeld.quote:Op maandag 12 februari 2007 10:04 schreef thaduck het volgende:
Wat pas irritant was: meneer Kruys.
Wat doet die debiel in hemelsnaam binnen de lijnen? Hij raakt al maanden geen enkele bal meer fatsoenlijk! Geen enkele pass komt aan, en als het wel in de buurt komt dan is het wel zo'n vreselijke kutbal dat een medespeler er niets meer mee kan. Hij loopt nergens voor en doet alles maar met een makkie af.. Rot toch op met die gozert!!! En dan wordt Somers gewisseld :S Die stond fukking goed te voetballen
Maar positief waren in ieder geval Somers en Ali B. Somers komt weer beetje in vorm en Ali B is duidelijk een aanwinst.
ONZIN!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 12 februari 2007 18:33 schreef dollce het volgende:
[..]
ja en als die volgende week scoort tegen feyenoord is hij weer je grootste held, en zo slecht vond ik em trouwens niet, ik bedoel hij heb slechter gespeeld.
Wat me niet opgevallen gisterquote:Op maandag 12 februari 2007 18:16 schreef thaduck het volgende:
[..]
Dan heb je gister zitten slapen ben ik bang. Ik denk dat 80% van wat Kruys deed verkeerd was. Verkeerde passes, verkeerde plek staan, niet de ruimte opzoeken, etc. Ik vond het werkelijk weer een drama. Kan er echt niet meer van maken
Volgens mij tot nu toe een stuk of 11 bussenquote:Op maandag 12 februari 2007 19:51 schreef jorienvdherik het volgende:
Hoeveel gaan er zondag mee naar Rotterdam ?
Vroeger kwamen jullie nog met treinenquote:Op maandag 12 februari 2007 19:52 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
Volgens mij tot nu toe een stuk of 11 bussen
Vroeger was alles beterquote:Op maandag 12 februari 2007 19:53 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Vroeger kwamen jullie nog met treinen
quote:dinsdag, 13 februari 2007
Nieuw contract voor Erik Pieters
FC Utrecht heeft Erik Pieters langer aan zich weten te binden. De 18-jarige verdediger tekende een nieuw contract dat ingaat op 1 juli 2007 en loopt tot medio 2011.
De huidige verbintenis van Pieters loopt aan het eind van het volgend seizoen af. Pieters maakte dit seizoen voor het eerst zijn opwachting in de hoofdmacht en speelde al twaalf wedstrijden in het eerste elftal van FC Utrecht. Daarnaast debuteerde hij vorige week voor Jong Oranje.
'We zijn blij dat we een jonge talentvolle speler als Erik Pieters, die uit onze eigen opleiding afkomstig is, voor langere tijd aan de club hebben kunnen binden', aldus voorzitter Jan Willem van Dop.
Ook Foeke Booy toont zich verheugd met de contractverlening. 'Dit is goed voor zowel de club, de ploeg als voor de speler zelf', meent Booy. 'Het geeft continuïteit. Erik kan de volgende stap maken en zich verder ontwikkelen. Hij heeft het verdiend en zelf afgedwongen met zijn prestaties. Het is normaal dat jongere spelers nog wat wisselvallig zijn, maar Erik is al redelijk constant.'
Booy ziet het tevens als een compliment voor de jeugdopleiding van FC Utrecht. 'Het onderstreept het belang van de opleiding en het is een stimulans voor jonge spelers. Het geeft aan dat er kansen liggen wanneer je hard traint en de bereidheid hebt om in jezelf te investeren.'
Pieters wilde zelf ook graag langer bij FC Utrecht blijven. 'Ik heb het erg naar mijn zin bij deze club en het gaat goed. Ik zie dit als een beloning', zegt Pieters. Zijn ontwikkeling gaat snel, beaamt hij. 'Vorig jaar startte ik bij Jong FC Utrecht. Dit seizoen mocht ik de voorbereiding meemaken bij de selectie, ben ik erbij gebleven en krijg ik ook al veel speelminuten.'
Pieters bewijst dat hij op meerdere posities uit de voeten kan. Niet alleen centraal in de verdediging, maar ook zoals afgelopen weekend tegen NAC als back. 'Hij had daarover zelf aanvankelijk wat twijfel', vertelt Booy. 'We zijn daar met hem op de training mee aan de slag gegaan en hij heeft bewezen dat hij al belangrijke vooruitgang heeft geboekt.'
Pieters legt uit dat hij in de jeugd ook wel op de backpositie heeft gespeeld. 'Toch moest ik eraan wennen op dit niveau. Ik zie het als een voordeel voor mezelf en voor de trainer dat ik op meerdere plaatsen kan spelen. Mijn voorkeur gaat uit naar het centrum, maar de trainer kan ook als back een beroep op me doen. Als ik maar speel. Dat is het belangrijkste. Ik wil zoveel mogelijk wedstrijden spelen en me de komende jaren zo goed mogelijk blijven ontwikkelen bij FC Utrecht.'
vi.nlquote:Stagiair Sanmartean overtuigt FC Utrecht
14/2/2007 8 :58
Lucian Sanmartean heeft FC Utrecht overtuigd. De Roemeense stagiair, die ook nog een afspraak heeft met AZ, wordt mogelijk per direct vastgelegd.
'Hij is lichtvoetig, kan een man vrij voor de goal zetten en zélf scoren', is trainer Foeke Booy deze week in VI vol lof over de Roemeense tester. In een oefenduel met Jong DOVO bevestigde de 26-jarige Sanmartean dinsdag de goede verhalen.
Volgens De Telegraaf komt de technische staf in spoedberaad bijeen om zich te buigen over het vastleggen van Sanmartean. Voor FC Utrecht is het zaak snel te handelen. De Roemeense spelmaker heeft deze week ook nog een stage op het programma staan bij AZ.
Sanmartean zit zonder club, nadat hij met Panathinaikos overeenstemming was gekomen over de ontbinding van zijn contract. De Roemeen leefde al enige tijd in onmin met de Griekse club, dat hem in 2003 had overgenomen van Gloria Bistrita.
425.000? Zet een dummy in het veld en je hebt meer goals...quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:58 schreef PBateman1978 het volgende:
Hoort Roemenië tegenwoordig niet bij de EU ?
En zou Nelisse niet 425.000 per jaar verdienen volgens Sportweek ?
Roemenie hoort er wel bij, maar die salarisregels moeten nog aangepast worden. Dus dat hoge salaris is nog wel steeds van toepassingquote:Op woensdag 14 februari 2007 09:58 schreef PBateman1978 het volgende:
Hoort Roemenië tegenwoordig niet bij de EU ?
Inderdaad .. je haalt hem tenslotte transfervrij .. salaris is wel een berg geld, maar als hij echt zo'n topper is, dan verdient 'ie zich wel terugquote:Op woensdag 14 februari 2007 10:34 schreef PBateman1978 het volgende:
Ah ok, nou als het een directe versterking is dan zou ik ‘m alsnog halen voor dat salaris.
Alleen wie zou er dan uit de basis gezet worden ? Caluwé ? Kruys ?
De UEFA heeft de grens op 1 juni 2007 staan.quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:31 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Roemenie hoort er wel bij, maar die salarisregels moeten nog aangepast worden. Dus dat hoge salaris is nog wel steeds van toepassing
Kruys! Opgeruimd staat netjes, laat hem maar lekker bij zijn pappie gaan voetballen!quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:34 schreef PBateman1978 het volgende:
Ah ok, nou als het een directe versterking is dan zou ik ‘m alsnog halen voor dat salaris.
Alleen wie zou er dan uit de basis gezet worden ? Caluwé ? Kruys ?
quote:FC Utrecht heeft de 26-jarige Roemeense middenvelder Lucian Sanmartean vastgelegd. De viervoudig international tekende een contract voor vijf maanden met een optie van nog eens twee jaar. De middenvelder komt transfervrij van het Griekse Panathinaikos.
Sanmartean speelde dinsdagavond drie kwartier met Jong FC Utrecht mee tegen DOVO. Daarin maakte hij grote indruk op trainer Foeke Booy, technisch manager Piet Buter en de scoutingstaf van Nol de Ruiter.
FC Utrecht moest snel handelen om de Roemeen te contracteren. Vandaag moest hij zich voor een stage melden bij AZ. Trainer Louis van Gaal wilde hem vorig jaar al naar Alkmaar halen. Zijn zaakwaarnemer Hakim Slimani: ,,We hebben AZ afgebeld. Gelukkig had technisch directeur Marcel Brands begrip voor zijn besluit bij FC Utrecht te tekenen.’’
ThaDuck ken je krijgen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:07 schreef TerroRobbie het volgende:
Nooit van gehoord ben benieuwd...
Stuur Kruys maar richting Den Bosch trouwens![]()
Ik neem aan dat Utrecht een eenzijdige optie heeft om zijn contract met 2 jaar te verlengen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:10 schreef TerroRobbie het volgende:
Maar wat als hij daluk de pannen van het dak speelt en er interresse komt Ajax AZ of buitenlandse clubs???
Optie van 2 jaar lichten.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:10 schreef TerroRobbie het volgende:
Maar wat als hij daluk de pannen van het dak speelt en er interresse komt Ajax AZ of buitenlandse clubs???
In het ad staat dat dit vanaf 1 juni 2009 pas geldt trouwens.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:06 schreef Eilanden het volgende:
En volgens mij nog slim ook .. eerst voor 5 maanden en na 1 juni is 'ie een EU-speler
Roiha was toch wel een topspeler hoor toendertijd, koste fukking een miljoen gulden om die gozer over te nemen. Als je dan gaat rekenen wat hij koste per doelpunt was het toch wel errug veelquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:08 schreef PBateman1978 het volgende:
Als ik de verhalen moet geloven is dit wel een top-speler itt de namen die jij noemt
Speelde bij Panathinaikos maar kon daar niet zettelen ofzo.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:32 schreef TerroRobbie het volgende:
Waarom heeft zo;n speler geen club?
Dit staat op ad.nlquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:43 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik dacht dat ie geen salaris uitbetaald kreeg bij Panathinaikos en daarom zijn contract heeft laten ontbinden ?
quote:Sanmartean wordt in Nederland begeleid door spelersmakelaar Hakim Slimani. ,,Ik ben via Nordin Wooter in contact gekomen met hem,’’ legt Slimani uit. ,,Lucian heeft een moeilijke periode achter de rug in Griekenland. De trainer zag het absoluut niet in hem zitten. Hij heeft afgelopen anderhalf jaar amper de kans gekregen te voetballen. Desondanks wilde de club de tweejarige optie die in zijn contract was opgenomen lichten. We hebben vervolgens een arbitragezaak aangespannen bij de FIFA en die hebben we gewonnen. Sinds eind januari is hij transfervrij.’
Je moet dan ook pas aan het end pieken. Play offs en Beker.quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:10 schreef PBateman1978 het volgende:
Misschien komt het toch nog goed dit seizoen
mischien zou je je spelers kunnen steunen ipv zo dom te lopen doenquote:Op woensdag 14 februari 2007 12:11 schreef thaduck het volgende:
[..]
Kruys! Opgeruimd staat netjes, laat hem maar lekker bij zijn pappie gaan voetballen!
Zo zijn we niet in Utreg....quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:20 schreef dollce het volgende:
[..]
mischien zou je je spelers kunnen steunen ipv zo dom te lopen doen
YouTube maybe?quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:10 schreef paultjuhhh het volgende:
Is die goal van Fortune nergens online te vinden?
Mooi stuk inderdaad, hopelijk steekt de KNVB er geen stokje voor.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:58 schreef -Vaduz- het volgende:
Nordin Wooter was lyrisch over Sanmartean, hij zei dat hij er wel een seizoenskaart voor wilde kopen omdat het een leuke speler was om te zien. Ben benieuwd.
Vele met jou!quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:58 schreef -Vaduz- het volgende:
Nordin Wooter was lyrisch over Sanmartean, hij zei dat hij er wel een seizoenskaart voor wilde kopen omdat het een leuke speler was om te zien. Ben benieuwd.
Op basis waarvan zouden ze er dan een stokje voor moeten steken?quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:19 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Mooi stuk inderdaad, hopelijk steekt de KNVB er geen stokje voor.
Precies! Die werkvergunning is volgens mij een kwestie van tijdquote:Op donderdag 15 februari 2007 19:58 schreef methodmich het volgende:
Kan niet, een speler zonder contract mag tijdens het seizoen gewoon bij een club tekenen. Dus de KNVB kan er niks aan doen, als ze dat zouden willen.
Het is te hopen dat dat niet te lang duurt, lijkt me toch wel een speler die belangrijk kan worden voor Utregquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:00 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Precies! Die werkvergunning is volgens mij een kwestie van tijd
Ik denk niet dat je zo kan oordelen over een speler die je zelden of nooit hebt zien spelen, of ken jij hem beter?quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:05 schreef dndiek het volgende:
[..]
Het is te hopen dat dat niet te lang duurt, lijkt me toch wel een speler die belangrijk kan worden voor Utreg
Booy heeft in principe een contract tot de zomer van 2008.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:47 schreef methodmich het volgende:
Trond Sollied heeft zich gisteren ook weer gemeld als toeschouwer bij de training van Club Brugge. Kan puur op basis van interesse zijn en om oude bekenden te ontmoeten, maar evengoed een aanzetje tot een hernieuwde samenwerking. Dus ik weet eigenlijk niet of Booy wel naar België gaat hoor.
Ik vind het alleen best als van Loen hem niet vervangtquote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Booy heeft in principe een contract tot de zomer van 2008.
Maar ik denk dat velen met mij er niet rouwig om zullen zijn als ie na dit seizoen vertrekt, en of dat dan naar Brugge is of naar iemand anders dat maakt me eigenlijk weinig uit.
http://www.zshare.net/download/0-1-fortune-avi.htmlquote:Op donderdag 15 februari 2007 13:10 schreef paultjuhhh het volgende:
Is die goal van Fortune nergens online te vinden?
blessure aan het bovenbeenquote:Op zondag 18 februari 2007 14:07 schreef BVO het volgende:
Wat is er met Vorm? Ook ziek?
quote:Op zondag 18 februari 2007 18:53 schreef PBateman1978 het volgende:
Ach ja, als we tegen NEC dan maar weer 3 punten pakken.
ad.nlquote:Honger naar gras en bal
Door HANS WESTERVOORDE
UTRECHT - De aanvragen voor de verblijfsvergunning en de werkvergunning zijn inmiddels op de post.
Lucian Sanmartean - viervoudig Roemeens international - staat te popelen om bij FC Utrecht aan de slag te kunnen. Intussen is het zaak om helemaal fit te worden.
Lucian Sanmartean draagt de witste schoenen van het gezelschap dat op de vrije dag van de selectie van FC Utrecht op het trainingsveld staat. Echt trainen is er voor hem nog niet bij, maar graag demonstreert hij aan de reserves van Jong FC Utrecht even zijn fluwelen traptechniek.
Vanaf de rand van het strafschopgebied zet hij het binnenkantje van zijn rechtervoet met een korte beweging tegen de bal... die in de kruising verdwijnt.
De Utrechtse beloften vinden het prachtig, melden bij het verlaten van het veld dat dit de beste training was van het seizoen. De Roemeense international Sanmartean glimlacht. Het tekent zijn honger naar gras en bal, na een lange periode van gedwongen absentie bij het Griekse Panathinaikos.
Gesprek bij het raam op trainingscomplex Zoudenbalch. Een raam dat uitzicht biedt op stadion Galgenwaard, blinkend in het zonnetje. Daar wil Sanmartean zo graag ook uitblinken, bewijzen dat hij een aanwinst is voor FC Utrecht.
Bizar eigenlijk, vindt Hakim Slimani - zaakwaarnemer van Sanmartean, dat hij door een conflict met de trainer niet meer aan spelen toe kwam in Athene: ,,Hij was de beste speler daar. Lucian was de publiekslieveling, de collega-spelers zijn regelmatig naar de trainer gestapt om hem op te stellen, maar het gebeurde niet.’’
Sinds januari 2006 zat er zelfs geen groepstraining meer voor Sanmartean in. Rondjes lopen met de conditietrainer, en met zijn vriendin, de Roemeense 4x400 meter-loopster Maria Rus.
,,Ik heb haar zien lopen op de Olympische Spelen van Athene. Ja, dat was dan weer een voordeel van mijn Griekse avontuur. Of ze snel is? Natuurlijk, maar ik versla haar wel, hoor.’’
Sanmartean lacht. Het Griekse leed is achter de rug.
,,Ik ben hier in Utrecht hartstikke goed ontvangen. Voelde me meteen op mijn gemak. Ik was meteen lid van de familie, dat is erg belangrijk voor me na die moeilijke periode in Griekenland. Alleen voor jezelf lopen, is heel moeilijk voor een voetballer. Gelukkig is dat nu afgelopen.’’
Daarvoor was wel een arbitragezaak nodig. Waarin speler het won van de club en transfervrij mocht vertrekken. Een terechte uitspraak, vindt Sanmartean zelf: ,,Zij hadden me laten lijden.’’
Een terugkeer naar Roemenië was een optie. Ook bij AZ in Alkmaar mocht Sanmartean op stage. Het werd FC Utrecht, de club van Louis van Gaal werd afgebeld.
,,Verschillende clubs in Roemenië wilden me. Maar ik hou wel van het spelen in het buitenland. Ik ben nu drie, vier jaar uit Roemenië weg. De mentaliteit is er anders, het spelsysteem ook. Toen ik bij FC Utrecht kwam, voelde het meteen goed. Zoals ik al zei: heel warm. De mensen waren hier - heel anders ook dan in Griekenland - relaxed. Ze wilden me, en dan is het goed. ’’
,,Ik denk bovendien hier in Utrecht eerder een kans te krijgen om me te bewijzen dan bij AZ. Het is nu zaak om weer helemaal fit te worden.’’
Wat ook meespeelde in de afweging om voor Nederland te kiezen, is dat het Nederlandse voetbal een goede naam heeft in Roemenië. Al zijn er maar weinig Roemenen in Nederland actief.
Sanmartean: ,,Ogararu, Mitea... Chivu heeft hier gespeeld. Het zijn er niet veel, maar het zijn wel allemaal top-spelers. In Roemenië is het Nederlandse voetbal populair. Alleen was het even wat minder toen jullie ons versloegen. Nogmaals bedankt hoor!’’
Het zijn even spannende als drukke dagen voor Sanmartean, in afwachting van de vereiste papieren. Na een proef-optreden bij Jong FC Utrecht, de daaropvolgende contractonderhandelingen en het bereikte akkoord, vloog Sanmartean terug naar Roemenië om z’n spullen te verzamelen. Hij zat zondag al in de Rotterdamse Kuip om zijn nieuwe ploegmakkers tegen Feyenoord aan het werk te zien.
Om te constateren dat hij wel het een en ander kan toevoegen aan het aanvalsspel van FC Utrecht? Sanmartean ontwijkt. ,,Ik vind het echt te vroeg voor een oordeel over FC Utrecht. Ik zie ze vrijdag weer tegen NEC, dan spelen ze thuis. Ik heb begrepen dat dat nogal verschil uitmaakt, uit of thuis. Gek eigenlijk. Voetbal is toch voetbal?’’
,,Maar laten we maar niet te veel praten, ik hoop dat ik mijn voeten binnenkort kan laten spreken.’’
In het Utrechtse hotelappartement schakelt die avond Lucian Sanmartean de televisie in voor een Champions League-potje. PSV - Arsenal. Reken maar dat hij met meer dan gewone interesse kijkt, de man die in 2004 voor Panathinaikos in de Champions League de 4-1 scoorde tegen PSV: ,,Het zou aardig zijn om dat nog een keer te doen, dit seizoen.’’
Of de televisie vanavond weer aangaat voor de Champions League, is de vraag. Dan heeft, als het goed is, zijn vriendin zich bij hem gevoegd in Utrecht. Sanmartean: ,,Het is ook wel eens goed om het over wat anders te hebben dan over voetbal. Over het normale leven.’’
quote:
Waarschijnlijk is ie er pas bij tijdens de competitie-wedstrijd tegen AZ.quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:29 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Maar in het stukje staat 'dat hij ze tegen NEC weer ziet' ... ik had eigenlijk de hoop dat 'ie gewoon mee zou doen
af en toe een avondwedstrijd is wel lekkerquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:28 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik wil zondagmiddag 14:30 wedstrijden
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:30 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
af en toe een avondwedstrijd is wel lekker![]()
Maar maximaal 3 á 4 keer per jaar, verder alles zondagmiddag![]()
Mja ik dacht ook later van naja laat maarquote:Op zaterdag 24 februari 2007 03:08 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
ja niet dus![]()
Ik kon nergens een zwarte bril vinden![]()
Inderdaadquote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:11 schreef zatoichi het volgende:
Erg jammer alleen dat ze het neerhalen van die doorgebroken Utreg speler niet lieten zien; de grootste blunder van de scheids...
bij Talpa bedoel je? Die laten we vaker discutabele momenten van de wedstrijd niet zien. Doen ze bij alle clubs, niet alleen bij utrecht...quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:11 schreef zatoichi het volgende:
Lekkere wedstrijd gisterenavond en ook nog op tijd thuis voor de wedstrijden; ik had tijdens de wedstrijd zelf niet door hoe die goal was van caluwe, maar die raakt het toch wel erg lekker!
Erg jammer alleen dat ze het neerhalen van die doorgebroken Utreg speler niet lieten zien; de grootste blunder van de scheids...
Ook al kriebels in de buikquote:Op woensdag 28 februari 2007 09:35 schreef Joesse het volgende:
Vanavondben benieuwd of t weer een waterballet gaat worden
Vanavond maakt de uitslag mij juist heel veel uit! In de competitie moeten ze maar bikkelen, vanavond moeten ze winnen!!quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:40 schreef PBateman1978 het volgende:
Als het maar ouderwets bikkelen wordt maakt de uitslag me niet eens zoveel meer uit.
Keihard aanpakken die ballerina’s van AZ.
2-1quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:09 schreef jorienvdherik het volgende:
Ben benieuwd of de FC kan stunten vanavond,
Tis wel de enige verdediger die:quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:02 schreef Joesse het volgende:
ben ik de enige die Dickoh een hele matige voetballer vind?
idd! "Boukhari komt de stad niet uit".quote:
Vind ik ook; sterker nog, dat vond de scheids zelfs; maar ja de media denkt daar blijkbaar anders over...quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:23 schreef PBateman1978 het volgende:
Schandalige spreekkoren ? Ik denk eerder een schandalige provocatie van Boukhari
Ik was zo boos toen die ddat deed he maar volgens nog wel wat meer mensenquote:Op donderdag 1 maart 2007 08:36 schreef DiMacho het volgende:
[..]
idd! "Boukhari komt de stad niet uit".
Wat een walgelijk mannetje. Maar verder een leuke wedstrijd gezien!!
Qua inzicht wel een goede voetballer, maar baltechnisch vrij zwak.. z'n linkerbeen gebruikt ie gewoon niet en de balbeheersing met zn rechterbeen liet gisteren maar ook afgelopen vrijdag zeer te wensen over.. 90% van de ballen verdwijnen over de zijlijn maar goed daar hebben er meer last vanquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:23 schreef PBateman1978 het volgende:
Dickoh een matige voetballer ? De beste verdediger die we sinds jaren hebben lopen man…. (al speelde ie gisteren niet best)
Maar wel de meest constante verdediger dit seizoen, en een leider, ik zie ‘m nog wel voor een flink bedrag verkocht worden ooit.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:50 schreef Joesse het volgende:
[..]
Qua inzicht wel een goede voetballer, maar baltechnisch vrij zwak.. z'n linkerbeen gebruikt ie gewoon niet en de balbeheersing met zn rechterbeen liet gisteren maar ook afgelopen vrijdag zeer te wensen over.. 90% van de ballen verdwijnen over de zijlijn maar goed daar hebben er meer last van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |