Morgen 1 april tochquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:50 schreef thaduck het volgende:
Tis nog niet zeker, aangezien er nog geen officieël iets is. Maar de kans is wel zeer groot.
Maar maybe heb foeke nog een grapje achter de hand morgen!
quote:'FC Utrecht verliest Fortuné aan AS Nancy'
30/1/2007 22:43
FC Utrecht is een dag voor het sluiten van de transfermarkt een van zijn belangrijkste spelers kwijtgeraakt. Marc-Antoine Fortuné keert terug naar Frankrijk en tekent voor tweeënhalf jaar bij AS Nancy, zo meldt het ANP. Utrecht ontvangt 2,3 miljoen euro voor zijn topscorer.
Fortuné scoorde dit seizoen vijf keer in de Eredivisie voor de ploeg van Foeke Booy. Bovendien was de fysiek sterke aanvaller al goed voor zeven assists. Utrecht wilde dan ook graag met hem verder, maar van een akkoord over een contractverlenging kwam het niet. Fortuné's contract zou in juni aflopen.
quote:Fortuné per direct naar Nancy
Marc-Antoine Fortuné vertrekt per direct naar AS Nancy. De Franse voetbalclub meldde zich dinsdagochtend bij FC Utrecht voor de spits. 'Er was geen houden meer aan', aldus voorzitter Jan Willem van Dop.
Nancy was serieus geinteresseerd in de man uit Frans Guyana. Van Dop: 'Hoewel we maandagavond dachten dat Marco definitief bleef, bleek Nancy Fortuné sportief en financieel meer aan te spreken. We betreuren het vertrek van Marco zeer, maar we hebben er alles aan gedaan om hem te behouden. Er was echter geen houden meer aan'.
In het contract van Marc-Antoine stond een gelimiteerde transfersom. 'Een uitvloeisel van het feit dat hij voor een relatief laag bedrag bij ons binnen is gekomen aan het begin van het vorige seizoen. We stonden met de rug tegen de muur, uiteindelijk moeten we tevreden zijn met het onderhandelingsresultaat, waardoor Nancy meer betaalt voor Fortuné dan contractueel was vastgelegd', aldus Van Dop.
Het hele seizoen bestond er veel belangstelling voor Marco Fortuné. De reden hiervoor was zijn goede spel in het team van Foeke Booy. Voor FC Utrecht was dit aanleiding om hem al in het begin van dit seizoen een contractverlenging aan te bieden. De nieuwe door Fortuné getekende overeenkomst verbond hem tot 2009 aan de club.
De laatste weken was er sprake van serieuze belangstelling van Olympique Nice. Uiteindelijk kwam het niet tot een overgang naar deze Zuid-Franse club, omdat FC Utrecht alles uit de kast haalde om de spits te behouden. De club was bereid om zijn nog maar net getekende contract tussentijds te verlengen tot 2011 onder de voorwaarde dat de clausule van de gelimiteerde transfersom werd geschrapt. Fortune was hiermee uiterst tevreden en maandagavond liet zijn zaakwaarnemer weten dat er een principeakkoord was. De vernieuwde overeenkomst bood hem de zekerheid die hij wenste. Uiteindelijk bracht AS Nancy hem toch op andere gedachten.
Met het sluiten van de transferperiode op 1 februari, stelt FC Utrecht op dit moment alles in het werk om een passende vervanger te vinden.
Eerder vandaag werd bekend dat ook Darl Douglas de club verlaat. Voor de vleugelspeler was belangstelling van Heracles. Aan een tussentijdse transfer naar Almelo wilde hij echter niet meewerken. Douglas heeft de club gevraagd om in onderhandeling te treden met de Portugese club Nacional Madeira. FC Utrecht heeft hiermee ingestemd en inmiddels is duidelijk geworden dat Douglas per direct naar Portugal vertrekt.
Bron: SVquote:Volgens het Algemeen Dagblad wil FC Utrecht Ali Boussabon overnemen van Feyenoord. De club uit Utrecht verkocht vandaag Marc-Antoine Fortuné aan het Franse Nancy. Boussabon zou Fortuné moeten opvolgen. Feyenoord is bereid aan een transfer mee te werken als de gewenste transfersom wordt betaald. Tevens zou FC Utrecht geinteresseerd zijn in Gerald Sibon.
Als dat gebeurt, dan breek ik persoonlijk het stadion af!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:31 schreef jorienvdherik het volgende:
Hans vd Haar denk van RKC terughalen gok ik
Van Beukering staat op het punt om naar RKC te gaan. vd Haar gaat dan terug naar de Graafschap + wat geld van rkc aan de boeren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:31 schreef jorienvdherik het volgende:
Hans vd Haar denk van RKC terughalen gok ik
Het is een flutbedrag. Helemaal eens.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:39 schreef PBateman1978 het volgende:
Fortuné weg voor 2,3 miljoen
Boussabon![]()
Zucht...............
Die jongen hadden ze afgelopen zomer transfervrij kunnen halen... Nee, toen wilden ze meneer Powel niet..quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:40 schreef TerroRobbie het volgende:
Berry Powel naar Utrecht? Komt uit de buurt en heeft al eens in de belangstelling gestaan.
Eerst dacht ik nog dat Loval voor de breedte was gehaald, maar begin nu langzamerhand te twijfel..quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:41 schreef Eilanden het volgende:
We zoeken het toch een niveautje hoger TR ... 1 Loval is wat mij betreft genoeg...
Utrecht had niet veel te kiezen .. had een clausule in zijn contract. Bestuur was gisteren zelfs al tot overeenstemming gekomen over een verlenging tot 201, maar Marco wilde toch naar Nancyquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:42 schreef 9christensen het volgende:
wat een domme zet van Utrecht. ze zullen wel geld nodig hebben.
Komt door een clausule in zijn contract, Nancy bood zelfs iets meer dan de gelimiteerde transfersom.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:42 schreef 9christensen het volgende:
wat een domme zet van Utrecht. ze zullen wel geld nodig hebben.
Vergeet niet dat hij bij zowel FC Den Bosch in de Eredivisie als bij Millwall in Engeland helemaal niks maar dan ook echt niks gepresteerd heeft, maar misschien kan ie het wel bij een middenmoter.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:42 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Die jongen hadden ze afgelopen zomer transfervrij kunnen halen... Nee, toen wilden ze meneer Powel niet..![]()
Geweldige aanvaller voor Nederlandse begrippen. Kan me alleen niet voorstellen dat de Graafschap zowel van Beukering als Powel van de hand gaat doen.
Okequote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:34 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Als dat gebeurt, dan breek ik persoonlijk het stadion af!
Is ook maar 1 seizoen geweest, en alweer 3 jaar geleden.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:44 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Boussaboun is een goede hoor, schoot er bij NAC ook iets van 15 in..
Bij Feyenoord was die dit seizoen erg goed ook hoor met invallen, zou niet gek zijn voor utrechtquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:48 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Is ook maar 1 seizoen geweest, en alweer 3 jaar geleden.
Wel raar dat ie dan zgn. een principe-akkoord had om tot 2011 bij te tekenen zonder nieuwe clausule in zijn contract, om dan alsnog voor Nancy te kiezen even later.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:48 schreef thaduck het volgende:
Tjah, ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat FCU er weinig meer aan kon doen. Ben toch geneigd dat te geloven.
En eerlijk gezegd kan ik me het wel voorstellen van Fortuné. 1e jaar op de bank en dan ook nog een maatje verliezen. Vervolgens speel je een half seizoen en scoor je er 5, dat is niet echt veel. Dan komt ook nog even een half team op je schouders te hangen en een droplul van een Nelisse die alles verkut. Ja, dan kan ik me voorstellen dat je er genoeg van hebt.
Tjah, het is zijn goed recht. Hij heeft het dus gewoon goed geregeld. Daarbij kan hij terug naar zijn familie in Frankrijk en verdiend ie beter. Ik begrijp hem wel.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Wel raar dat ie dan zgn. een principe-akkoord had om tot 2011 bij te tekenen zonder nieuwe clausule in zijn contract, om dan alsnog voor Nancy te kiezen even later.
Maar goed, money makes the world go round.
Scoort die alleen tegen ons altijd 3x ofzoquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:51 schreef thaduck het volgende:
Alles, maar dan ook alles is beter dan Nelisse.
Desnoods ga ik daar fukking wel staan!
Hij moet gaan scoren bij Utrecht.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:48 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Bij Feyenoord was die dit seizoen erg goed ook hoor met invallen, zou niet gek zijn voor utrecht
Hij scoorde de winning goal op een donderdag avond bij veendamquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:55 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Hij moet gaan scoren bij Utrecht.
Inderdaad .. zich bewijzen in zijn eigen land zal meespelen en de euro's zullen in Frankrijk ook niet verkeerd zijnquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:54 schreef -Vaduz- het volgende:
Fortune kan nu in zijn eigen land laten zien wat hij kan, ik denk dat dat ook een grote rol speelt.
Het is Frans, hij is Frans.. 1 en 1 is 2.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:58 schreef Wopper1 het volgende:
Is Nancy nou echt zoveel meer dan de FC?
Qua salarissen zal het er wel een paradijs zijn vergeleken met hier, maar het is niet echt een aansprekende club ofzo? Denk dan eerder aan Monaco, Lyon, Lens..
quote:FC Utrecht-trainer Foeke Booy was glashelder in zijn commentaar na het bekend worden van de verkoop van Marc-Antoine Fortuné. "Ik ben er doodziek van", aldus de oefenmeester in AD/Sportwereld. De Franse aanvaller verkast voor minimaal 2,5 miljoen euro naar AS Nancy. De club uit de Domstad heeft nog een dag om een vervanger te vinden, als kandidaten worden Ali Boussaboun (Feyenoord) en Gerald Sibon (Nürnberg) genoemd.
Booy is alleen nog niet klaar met het plotse vertrek van zijn aanvalsleider. "Intern had ik al eerder aangegeven dat we zijn contract, nadat we eerder al de optie lichtten tot medio 2009, moesten openbreken om andere clubs voor te zijn. We waren een eind op weg met hem om hem tot 2011 vast te leggen, maar het heeft niet zo mogen zijn. We zijn hem kwijt. Op onze schaduwlijst stond een andere buitenlandse speler, maar die heeft drie weken geleden ergens getekend. We staan nu onder een enorme tijdsdruk om een vervanger naar FC Utrecht te halen", zo kijkt de trainer vooruit op de komende dag in AD/Sportwereld.
Vanuit het niets kwam Nancy aanzetten met de door Utrecht neergelegde transferwaarde. Dit moet gaan om minimaal 2,5 miljoen euro. Hierdoor kon de club geen kant meer op. Voor de spitspositie zijn nu Robin Nelisse en Guiseppe Rossini over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |