Geef ons het goede voorbeeld dan.quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:42 schreef thaduck het volgende:
Wat zijn jullie toch lekker realistisch
Kom jij dan met namenquote:Op woensdag 31 januari 2007 09:51 schreef PBateman1978 het volgende:
Boussabon is een nul, voegt helemaal niets toe, wordt de zoveelste miskoop in de spits.
Vind het echt schandalig dat ze überhaupt met dit soort namen komen, Fortuné was met afstand onze beste speler dit seizoen.
Geen idee, ik ben geen scout, maar ik zou iig niet een paniek-aankoop gaan doen, helemaal niet als je weet dat de TD/Trainer na dit seizoen vertrekt.quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:57 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Kom jij dan met namenWelke vervanger zou jij willen (binnen het budget van de FC)
Jammer voor jullie jongens, maar jullie zullen de komende jaren toch echt genoegen moeten nemen met een rol op het tweede plan. Die Fortuné heeft tegen Twente trouwens, net zo als heel FC Utrecht trouwens, geen bal geraakt. Maar ja, dan hebben we het natuurlijk niet over de eerste de beste ploeg, hé. Sibon of Boussaboun naar FC Utrecht. Ik zou me doodlachen, want dan komt FC Utrecht de komende jaren dus echt niet niet uit het rechterrijtje vandaan.quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:51 schreef PBateman1978 het volgende:
Boussabon is een nul, voegt helemaal niets toe, wordt de zoveelste miskoop in de spits.
Vind het echt schandalig dat ze überhaupt met dit soort namen komen, Fortuné was met afstand onze beste speler dit seizoen.
We spreken jou over een jaartje ofzo nog weleens, als Twente ook weer gewoon tussen de 6e en 12e plek speelt.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:08 schreef Angstgegner het volgende:
[..]
Jammer voor jullie jongens, maar jullie zullen de komende jaren toch echt genoegen moeten nemen met een rol op het tweede plan. Die Fortuné heeft tegen Twente trouwens, net zo als heel FC Utrecht trouwens, geen bal geraakt. Maar ja, dan hebben we het natuurlijk niet over de eerste de beste ploeg, hé. Sibon of Boussaboun naar FC Utrecht. Ik zou me doodlachen, want dan komt FC Utrecht de komende jaren dus echt niet niet uit het rechterrijtje vandaan.
quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:37 schreef Angstgegner het volgende:
Dat zul jij niet meer meemaken, want Rutten, Eykelkamp, commercieel directeur Van Halst en voorzitter Munsterman hebben hun zaakjes uitstekend voor elkaar. Let jij nog maar eens op wie er volgend seizoen allemaal bijkomen bij Twente. Er komen alleen nog maar spelers die de club structureel beter maken. De posities tussen de zesde en twaalfde plaats zijn definitief verleden tijd, tenminste voor FC Twente dan.
Wat een shirtquote:Op woensdag 31 januari 2007 12:22 schreef -Vaduz- het volgende:
Wandelende reclamezuilen.
Nou nou wat een grootspraak; als je realistisch beredeneerd weet je zelf ook wel dat je onzin loopt te verkodigen. Deze post zou ik het liefst even willen bewaren om te kijken waar Twente volgend jaar staat.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:37 schreef Angstgegner het volgende:
Dat zul jij niet meer meemaken, want Rutten, Eykelkamp, commercieel directeur Van Halst en voorzitter Munsterman hebben hun zaakjes uitstekend voor elkaar. Let jij nog maar eens op wie er volgend seizoen allemaal bijkomen bij Twente. Er komen alleen nog maar spelers die de club structureel beter maken. De posities tussen de zesde en twaalfde plaats zijn definitief verleden tijd, tenminste voor FC Twente dan.
Klopt. Je ziet het aan Groningen vorig seizoen. Die presteren nu ook minder. Bij Twente zullen ook de betere spelers vertrekken vrees ik. Je moet dan nieuwe spelers inpassen. Altijd afwachten hoe het dan verder gaat.quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:18 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nou nou wat een grootspraak; als je realistisch beredeneerd weet je zelf ook wel dat je onzin loopt te verkodigen. Deze post zou ik het liefst even willen bewaren om te kijken waar Twente volgend jaar staat.
Dat zeg je mooi PBateman1978.quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:20 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik heb eigenlijk liever dat er helemaal niemand gehaald wordt nu, hou dat geld lekker in kas, zet er een jeugdspeler of 2 bij, en probeer niet te degraderen dit seizoen.
Dan kunnen Booy, de Ruiter, Buter enz. allemaal naar Brugge toe na dit seizoen en kan de nieuwe TD in samenwerking met de nieuwe trainer een gerichte aankoop doen ipv nu 1 of andere paniekaankoop te presenteren.
Een hoop gekut voor het doel, en een middenvelder schiet het terugrollende balletje erin (Ricky wordt topscorder dit jaar, op de voet gevolgd door Schut)quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:42 schreef PBateman1978 het volgende:
Pino legt ze klaar en Ali schiet ze erin ?
Ja, want de selectie van ADO is kwalitatief zo ontzettend sterkquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:33 schreef Backdoorman het volgende:
en jongens, spreken we nog af in zoetermeer of wordt het toch maar veilig met de bus??
of durven jullie helemaal niet meer af te reizen naar den haag, sinds we jullie hebben laten rennen in de galgenwaard???![]()
Het ouderwetse "boeruh zijn laf" is opeens weer actueel geworden na de laatste ontmoeting en zal wel vaak te horen zijn op midden noord komende zondag
maar wees maar gerust hoor, uitvak bij ons heeft wel stevige hekken dus jullie zitten veilig![]()
utreg thuis moet kunnen als je beide selecties tegenover elkaar zet: 3-1 voor FC Den Haag![]()
Eigenlijk moet ik hier niet op reageren, maar ik doe het toch.quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:33 schreef Backdoorman het volgende:
en jongens, spreken we nog af in zoetermeer of wordt het toch maar veilig met de bus??
of durven jullie helemaal niet meer af te reizen naar den haag, sinds we jullie hebben laten rennen in de galgenwaard???![]()
Het ouderwetse "boeruh zijn laf" is opeens weer actueel geworden na de laatste ontmoeting en zal wel vaak te horen zijn op midden noord komende zondag
maar wees maar gerust hoor, uitvak bij ons heeft wel stevige hekken dus jullie zitten veilig![]()
utreg thuis moet kunnen als je beide selecties tegenover elkaar zet: 3-1 voor FC Den Haag![]()
Joh laat dat kindje toch. Hij scheet waarschijnlijk 13 kleuren. En daarbij afspreken via een open forumquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:53 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
Eigenlijk moet ik hier niet op reageren, maar ik doe het toch.
Er renden inderdaad een paar van die 'hooligans' omhoog toen Den Haag door het hek brak. Maar volgens mij zag je niet die tientallen die van de BS richting vak U renden. Plus dat er maar een paar man van ADO doorbraken, de rest bleef in hun vak staan![]()
Verder was het een strakke actie. Maar doe voortaan zoiets buiten het stadion en val geen gezinnen en kinderen daarmee lastig![]()
En de grootste Utreg-hooligans zitten hier natuurlijk ook op FOK!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:24 schreef Druppel het volgende:
[..]
Joh laat dat kindje toch. Hij scheet waarschijnlijk 13 kleuren. En daarbij afspreken via een open forum![]()
Enige voordeel van die klimaarverandering is dat dat dorp aan zee. Als eerste weg is.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:49 schreef thaduck het volgende:
Rellen zijn zooo 2003
Alleen snap ik niet helemaal dat ze bij ADO "boeren zijn laf" gaan zingen? Volgens mij zitten er in Utreg amper boeren
Jah, dan komen die haagse hopjes nog 1x naar Utreg. Dood op hun rug drijvendquote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:12 schreef Druppel het volgende:
[..]
Enige voordeel van die klimaarverandering is dat dat dorp aan zee. Als eerste weg is.
quote:Droom debuut voor Marc-Antoine Fortuné 03 februari 2007
Marc-Antoine Fortuné heeft vandaag een droom debuut gemaakt voor zijn nieuwe werkgever AS Nancy. Nancy won vandaag met 2-1 thuis van Toulouse.
Fortune maakte in de 76ste minuut de 2-0 voor Nancy, In de 82ste minuut kreeg Fortune een publiekswissel. Mede door de goal van Fortuné behaalde Nancy zijn eerste zege in het jaar 2007.
www.fcufans.nl
dan volgt utrecht het jaar daarop want die speelden net zo slecht en mochten van geluk spreken dat den haag bang was om achterin wat weg te geven....mijn hemel wat een laag niveau.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:31 schreef zatoichi het volgende:
Ach ja ze mogen in Den Haag blij zijn dat de jupiler league ook nog op tv wordt uitgezonden, dan kunnen ze volgend jaar gewoon hun wedstrijden blijven volgen aangezien er toch niemand naar dat lege stadion gaat...
jammer van het gelijk spel...Maar ja Utreg uit....
jammer dat die smilie die een L voor zijn voorhoofd maakt met zijn vingers niet op dit forum zitquote:Op zondag 4 februari 2007 16:58 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
dan volgt utrecht het jaar daarop want die speelden net zo slecht en mochten van geluk spreken dat den haag bang was om achterin wat weg te geven....mijn hemel wat een laag niveau.
kwa supporters heeft utrecht zich inmiddels al aan jupiler niveau aangepast want behalve een paar keer "forza utreg" heb ik ze verder niet gehoord zo stil en saai waren ze....![]()
hee utregforummerquote:Op zondag 4 februari 2007 17:43 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
jammer dat die smilie die een L voor zijn voorhoofd maakt met zijn vingers niet op dit forum zit
Foeke Booy sluit zich er volledig bij aanquote:Op maandag 5 februari 2007 10:09 schreef PBateman1978 het volgende:
Vind die reactie van Boussaboun wel vreemd moet ik zeggen, alsof we blij moeten zijn met een puntje uit bij een gehavend Ado….
Als je bij de eerste 9 wil eindigen moet je dit soort wedstrijden gewoon winnen.
Slaat echt op kaas.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:31 schreef zatoichi het volgende:
Ach ja ze mogen in Den Haag blij zijn dat de jupiler league ook nog op tv wordt uitgezonden, dan kunnen ze volgend jaar gewoon hun wedstrijden blijven volgen aangezien er toch niemand naar dat lege stadion gaat...
jammer van het gelijk spel...Maar ja Utreg uit....
Hij redeneerde vanuit Feyenoord toch, dan verloor hij daar altijd. En vervelend publiek enzo.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:09 schreef PBateman1978 het volgende:
Vind die reactie van Boussaboun wel vreemd moet ik zeggen, alsof we blij moeten zijn met een puntje uit bij een gehavend Ado….
Als je bij de eerste 9 wil eindigen moet je dit soort wedstrijden gewoon winnen.
Dat was toch maaaanden terug al?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:06 schreef Wopper1 het volgende:
En we hebben weer een prijs
Shew-Atjon lelijkste voetballer van de eredivisie volgens het mannenblad Maxim.
Yepz gezien. En ik begreep het eerlijk gezegd wel, het is logisch dat een voorzitter geld binnen wil houden en dat een trainer/technisch directeur het juist uit wil geven. Als het anders zou zijn dan kregen we weer zo'n mooie situatie als een paar jaar terug.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:27 schreef PBateman1978 het volgende:
Iemand gisteren trouwens Namen & Rugnummers gezien ?
Vond het wel interessant hoe tegenstrijdig Booy en Van Dop waren over wat te doen met het geld van Fortuné, Booy wilde het liefst alles investeren in de selectie, terwijl van Dop begon over de jeugd-opleiding, en over dat spelers eerst maar eens beter gemaakt moesten worden bij FC Utrecht. (Loval bv.)
Beide heren waren nogal geïrriteerd ook, zou er iets aan de hand zijn ?
Niks in de jeugdopleiding pompen. Daar hebben wij nu helemaal niks aan. Op dit moment draait het elftal voor geen meter en moeten er aankopen worden gedaan. Wat er in de toekomst moet gebeuren zien we dan wel weerquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:27 schreef PBateman1978 het volgende:
Vond het wel interessant hoe tegenstrijdig Booy en Van Dop waren over wat te doen met het geld van Fortuné, Booy wilde het liefst alles investeren in de selectie, terwijl van Dop begon over de jeugd-opleiding, en over dat spelers eerst maar eens beter gemaakt moesten worden bij FC Utrecht. (Loval bv.)
Onzin. Gewoon een deel in de opleiding. Foeke moet zijn gehaalde spelers maar is beter maken. Kopen Kopen Kopen wordt je echt niet beter van.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:25 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
Niks in de jeugdopleiding pompen. Daar hebben wij nu helemaal niks aan. Op dit moment draait het elftal voor geen meter en moeten er aankopen worden gedaan. Wat er in de toekomst moet gebeuren zien we dan wel weer
Ben ik het wel mee eens, schrok alleen wel van het feit dat Booy's contract niet na dit seizoen, maar pas na volgend seizoen afloopt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:29 schreef Druppel het volgende:
[..]
De kwaliteiten in deze ploeg is er echt wel. Hij word er alleen niet uitgehaald.
dat ligt aan foeke ja. Maar dat neemt niet weg dat een deel van de selectie gewoon niet goed genoeg is! Als een club zegt voor de play-off's te gaan moeten ze daar ook de spelers voor hebben.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:29 schreef Druppel het volgende:
[..]
Onzin. Gewoon een deel in de opleiding. Foeke moet zijn gehaalde spelers maar is beter maken. Kopen Kopen Kopen wordt je echt niet beter van.
De kwaliteiten in deze ploeg is er echt wel. Hij word er alleen niet uitgehaald.
Booy zei notabene zelf aan het begin van dit seizoen dat de selectie beter was dan die van vorig jaar.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:38 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
dat ligt aan foeke ja. Maar dat neemt niet weg dat een deel van de selectie gewoon niet goed genoeg is! Als een club zegt voor de play-off's te gaan moeten ze daar ook de spelers voor hebben.
Daar hebben we ook de spelers voor! Alleen presteren ze onder de maat.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:38 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
dat ligt aan foeke ja. Maar dat neemt niet weg dat een deel van de selectie gewoon niet goed genoeg is! Als een club zegt voor de play-off's te gaan moeten ze daar ook de spelers voor hebben.
Kijk eens na de stand van de competitie. Dan kan je zien dat we nog volop mee doen voor de play offs.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:38 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:27 schreef PBateman1978 het volgende:
Omdat er best wel een commotie over dit intervieuw gemaakt word. Wil ik melden dat het intervieuw ongeveer 10 minuten duurde. Van horen en zeggen heb ik begrepen dat in NenRN er het een en ander op ongelukkige wijze geknipt is Jammer want zo kan je niet het hele intervieuw aanhoren, terwijl ik hem erg duidelijk vondt. Deze is wel na de integrale wedstrijd uitgezonden.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:51 schreef thaduck het volgende:
[..]
Yepz gezien. En ik begreep het eerlijk gezegd wel, het is logisch dat een voorzitter geld binnen wil houden en dat een trainer/technisch directeur het juist uit wil geven. Als het anders zou zijn dan kregen we weer zo'n mooie situatie als een paar jaar terug.
En ik vond Foeke niet echt geirriteerd hoor, van Dop wel maar geen idee waar dat door kwam.
Ik dacht dat die Buter gehaald was omdat ie lang zou blijven zitten ?quote:Haarlem wil Piet Buter als algemeen directeur
8/2/2007 8 :55
Piet Buter is door Haarlem gepolst om in dienst te treden als algemeen directeur. Buter is op dit moment technisch manager bij FC Utrecht.
Aad Goedhart, manager voetbalzaken van Haarlem, beschouwt Buter (57) als een van de voornaamste kandidaten om de verdere professionalisering van de club gestalte te geven. Buter heeft zijn huidige werkgever, waar hij nog twee jaar onder contract staat, op de hoogte gesteld van het contact met Haarlem.
De geboren Haarlemmer Buter in De Telegraaf: 'Ik heb ook gezegd dat ik eerst wil kijken of het nieuwe Haarlem-stadion er komt.' Buter is niet verbaasd dat Haarlem zich bij hem heeft gemeld: 'Ik heb een zwak voor de club, veertig jaar ervaring in alle geledingen van de voetballerij en beschik over een groot internationaal netwerk.'
Tja jammer maar hier denk je ook niet aan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:41 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik dacht dat die Buter gehaald was omdat ie lang zou blijven zitten ?
En Piet Buter gaat niet richting Haarlem.quote:FC Utrecht hoopt zich de komende week toch nog te kunnen versterken. Lucian Sanmartean is op proef in de Domstad en speelt komende dinsdag een oefenwedstrijd met Jong FC Utrecht tegen Jong DOVO. De Roemeen is transfervrij, nadat hij een arbitragezaak bij de FIFA had aangespannen. De 27-jarige middenvelder kwam al anderhalf jaar niet aan spelen toe bij Panathinaikos.
Hij werd in het gelijk gesteld door de voetbalbond, waardoor de Roemeen transfervrij mag vertrekken uit Griekenland. De 27-jarige Sanmartean begon zijn carrière bij Gloria Bistrita en gaat mogelijk verder bij het FC Utrecht van trainer Foeke Booy (foto). Er zijn echter kapers op de kust. Volgende week zal hij namelijk ook stage gaan lopen bij AZ. Trainer Louis van Gaal wilde de middenvelder vorig seizoen al naar Alkmaar halen. Door het vertrek van Joey Gudjonsson naar het Engelse Burnley is er ruimte in de selectie van AZ.
idd, en als die ook bij AZ op proef gaat, zou ik hem hier niet eens meer willen hebbenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:49 schreef PBateman1978 het volgende:
Goh, en ik dacht dat we genoeg middenvelders hadden volgens Booy.
Soms snap ik er echt niets meer van.
Dus Heitinga is gestopt met voetballen? Was me effe ontgaan...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:06 schreef Wopper1 het volgende:
En we hebben weer een prijs
Shew-Atjon lelijkste voetballer van de eredivisie volgens het mannenblad Maxim.
Kan eventueel ook op de vleugel uit de voeten, ik meen zelfs de rechter. Maar daar ben ik niet helemaal zeker van.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:49 schreef PBateman1978 het volgende:
Goh, en ik dacht dat we genoeg middenvelders hadden volgens Booy.
Soms snap ik er echt niets meer van.
Kruys vind ik juiste beter gaan spelen vorig jaar had ik hem nog het liefste zo snel mogelijk weg bij FCU dat gevoel heb ik nu niet meer zoquote:Op maandag 12 februari 2007 10:04 schreef thaduck het volgende:
Wat pas irritant was: meneer Kruys.
Wat doet die debiel in hemelsnaam binnen de lijnen? Hij raakt al maanden geen enkele bal meer fatsoenlijk! Geen enkele pass komt aan, en als het wel in de buurt komt dan is het wel zo'n vreselijke kutbal dat een medespeler er niets meer mee kan. Hij loopt nergens voor en doet alles maar met een makkie af.. Rot toch op met die gozert!!! En dan wordt Somers gewisseld :S Die stond fukking goed te voetballen
Maar positief waren in ieder geval Somers en Ali B. Somers komt weer beetje in vorm en Ali B is duidelijk een aanwinst.
Dan heb je gister zitten slapen ben ik bang. Ik denk dat 80% van wat Kruys deed verkeerd was. Verkeerde passes, verkeerde plek staan, niet de ruimte opzoeken, etc. Ik vond het werkelijk weer een drama. Kan er echt niet meer van makenquote:Op maandag 12 februari 2007 12:23 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Kruys vind ik juiste beter gaan spelen vorig jaar had ik hem nog het liefste zo snel mogelijk weg bij FCU dat gevoel heb ik nu niet meer zo
Geweldige actie!quote:
Vak N rij 19quote:Op maandag 12 februari 2007 18:17 schreef thaduck het volgende:
[..]
Geweldige actie!
Deze foto lijkt zowat wel uit mijn vak genomenIk zit 1 vakkie meer naar links (P). Zit je daar zelf of nie?
Om over Broerse nog maar niet te beginnenquote:Op maandag 12 februari 2007 18:16 schreef thaduck het volgende:
[..]
Dan heb je gister zitten slapen ben ik bang. Ik denk dat 80% van wat Kruys deed verkeerd was. Verkeerde passes, verkeerde plek staan, niet de ruimte opzoeken, etc. Ik vond het werkelijk weer een drama. Kan er echt niet meer van maken
ja en als die volgende week scoort tegen feyenoord is hij weer je grootste held, en zo slecht vond ik em trouwens niet, ik bedoel hij heb slechter gespeeld.quote:Op maandag 12 februari 2007 10:04 schreef thaduck het volgende:
Wat pas irritant was: meneer Kruys.
Wat doet die debiel in hemelsnaam binnen de lijnen? Hij raakt al maanden geen enkele bal meer fatsoenlijk! Geen enkele pass komt aan, en als het wel in de buurt komt dan is het wel zo'n vreselijke kutbal dat een medespeler er niets meer mee kan. Hij loopt nergens voor en doet alles maar met een makkie af.. Rot toch op met die gozert!!! En dan wordt Somers gewisseld :S Die stond fukking goed te voetballen
Maar positief waren in ieder geval Somers en Ali B. Somers komt weer beetje in vorm en Ali B is duidelijk een aanwinst.
ONZIN!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 12 februari 2007 18:33 schreef dollce het volgende:
[..]
ja en als die volgende week scoort tegen feyenoord is hij weer je grootste held, en zo slecht vond ik em trouwens niet, ik bedoel hij heb slechter gespeeld.
Wat me niet opgevallen gisterquote:Op maandag 12 februari 2007 18:16 schreef thaduck het volgende:
[..]
Dan heb je gister zitten slapen ben ik bang. Ik denk dat 80% van wat Kruys deed verkeerd was. Verkeerde passes, verkeerde plek staan, niet de ruimte opzoeken, etc. Ik vond het werkelijk weer een drama. Kan er echt niet meer van maken
Volgens mij tot nu toe een stuk of 11 bussenquote:Op maandag 12 februari 2007 19:51 schreef jorienvdherik het volgende:
Hoeveel gaan er zondag mee naar Rotterdam ?
Vroeger kwamen jullie nog met treinenquote:Op maandag 12 februari 2007 19:52 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
Volgens mij tot nu toe een stuk of 11 bussen
Vroeger was alles beterquote:Op maandag 12 februari 2007 19:53 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Vroeger kwamen jullie nog met treinen
quote:dinsdag, 13 februari 2007
Nieuw contract voor Erik Pieters
FC Utrecht heeft Erik Pieters langer aan zich weten te binden. De 18-jarige verdediger tekende een nieuw contract dat ingaat op 1 juli 2007 en loopt tot medio 2011.
De huidige verbintenis van Pieters loopt aan het eind van het volgend seizoen af. Pieters maakte dit seizoen voor het eerst zijn opwachting in de hoofdmacht en speelde al twaalf wedstrijden in het eerste elftal van FC Utrecht. Daarnaast debuteerde hij vorige week voor Jong Oranje.
'We zijn blij dat we een jonge talentvolle speler als Erik Pieters, die uit onze eigen opleiding afkomstig is, voor langere tijd aan de club hebben kunnen binden', aldus voorzitter Jan Willem van Dop.
Ook Foeke Booy toont zich verheugd met de contractverlening. 'Dit is goed voor zowel de club, de ploeg als voor de speler zelf', meent Booy. 'Het geeft continuïteit. Erik kan de volgende stap maken en zich verder ontwikkelen. Hij heeft het verdiend en zelf afgedwongen met zijn prestaties. Het is normaal dat jongere spelers nog wat wisselvallig zijn, maar Erik is al redelijk constant.'
Booy ziet het tevens als een compliment voor de jeugdopleiding van FC Utrecht. 'Het onderstreept het belang van de opleiding en het is een stimulans voor jonge spelers. Het geeft aan dat er kansen liggen wanneer je hard traint en de bereidheid hebt om in jezelf te investeren.'
Pieters wilde zelf ook graag langer bij FC Utrecht blijven. 'Ik heb het erg naar mijn zin bij deze club en het gaat goed. Ik zie dit als een beloning', zegt Pieters. Zijn ontwikkeling gaat snel, beaamt hij. 'Vorig jaar startte ik bij Jong FC Utrecht. Dit seizoen mocht ik de voorbereiding meemaken bij de selectie, ben ik erbij gebleven en krijg ik ook al veel speelminuten.'
Pieters bewijst dat hij op meerdere posities uit de voeten kan. Niet alleen centraal in de verdediging, maar ook zoals afgelopen weekend tegen NAC als back. 'Hij had daarover zelf aanvankelijk wat twijfel', vertelt Booy. 'We zijn daar met hem op de training mee aan de slag gegaan en hij heeft bewezen dat hij al belangrijke vooruitgang heeft geboekt.'
Pieters legt uit dat hij in de jeugd ook wel op de backpositie heeft gespeeld. 'Toch moest ik eraan wennen op dit niveau. Ik zie het als een voordeel voor mezelf en voor de trainer dat ik op meerdere plaatsen kan spelen. Mijn voorkeur gaat uit naar het centrum, maar de trainer kan ook als back een beroep op me doen. Als ik maar speel. Dat is het belangrijkste. Ik wil zoveel mogelijk wedstrijden spelen en me de komende jaren zo goed mogelijk blijven ontwikkelen bij FC Utrecht.'
vi.nlquote:Stagiair Sanmartean overtuigt FC Utrecht
14/2/2007 8 :58
Lucian Sanmartean heeft FC Utrecht overtuigd. De Roemeense stagiair, die ook nog een afspraak heeft met AZ, wordt mogelijk per direct vastgelegd.
'Hij is lichtvoetig, kan een man vrij voor de goal zetten en zélf scoren', is trainer Foeke Booy deze week in VI vol lof over de Roemeense tester. In een oefenduel met Jong DOVO bevestigde de 26-jarige Sanmartean dinsdag de goede verhalen.
Volgens De Telegraaf komt de technische staf in spoedberaad bijeen om zich te buigen over het vastleggen van Sanmartean. Voor FC Utrecht is het zaak snel te handelen. De Roemeense spelmaker heeft deze week ook nog een stage op het programma staan bij AZ.
Sanmartean zit zonder club, nadat hij met Panathinaikos overeenstemming was gekomen over de ontbinding van zijn contract. De Roemeen leefde al enige tijd in onmin met de Griekse club, dat hem in 2003 had overgenomen van Gloria Bistrita.
425.000? Zet een dummy in het veld en je hebt meer goals...quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:58 schreef PBateman1978 het volgende:
Hoort Roemenië tegenwoordig niet bij de EU ?
En zou Nelisse niet 425.000 per jaar verdienen volgens Sportweek ?
Roemenie hoort er wel bij, maar die salarisregels moeten nog aangepast worden. Dus dat hoge salaris is nog wel steeds van toepassingquote:Op woensdag 14 februari 2007 09:58 schreef PBateman1978 het volgende:
Hoort Roemenië tegenwoordig niet bij de EU ?
Inderdaad .. je haalt hem tenslotte transfervrij .. salaris is wel een berg geld, maar als hij echt zo'n topper is, dan verdient 'ie zich wel terugquote:Op woensdag 14 februari 2007 10:34 schreef PBateman1978 het volgende:
Ah ok, nou als het een directe versterking is dan zou ik ‘m alsnog halen voor dat salaris.
Alleen wie zou er dan uit de basis gezet worden ? Caluwé ? Kruys ?
De UEFA heeft de grens op 1 juni 2007 staan.quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:31 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Roemenie hoort er wel bij, maar die salarisregels moeten nog aangepast worden. Dus dat hoge salaris is nog wel steeds van toepassing
Kruys! Opgeruimd staat netjes, laat hem maar lekker bij zijn pappie gaan voetballen!quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:34 schreef PBateman1978 het volgende:
Ah ok, nou als het een directe versterking is dan zou ik ‘m alsnog halen voor dat salaris.
Alleen wie zou er dan uit de basis gezet worden ? Caluwé ? Kruys ?
quote:FC Utrecht heeft de 26-jarige Roemeense middenvelder Lucian Sanmartean vastgelegd. De viervoudig international tekende een contract voor vijf maanden met een optie van nog eens twee jaar. De middenvelder komt transfervrij van het Griekse Panathinaikos.
Sanmartean speelde dinsdagavond drie kwartier met Jong FC Utrecht mee tegen DOVO. Daarin maakte hij grote indruk op trainer Foeke Booy, technisch manager Piet Buter en de scoutingstaf van Nol de Ruiter.
FC Utrecht moest snel handelen om de Roemeen te contracteren. Vandaag moest hij zich voor een stage melden bij AZ. Trainer Louis van Gaal wilde hem vorig jaar al naar Alkmaar halen. Zijn zaakwaarnemer Hakim Slimani: ,,We hebben AZ afgebeld. Gelukkig had technisch directeur Marcel Brands begrip voor zijn besluit bij FC Utrecht te tekenen.’’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |