quote:Op zondag 14 januari 2007 19:16 schreef rubbereend het volgende:
dat is een eer die dit jaar voorbehouden is aan Alonso
Laten we hopen dat dat zo vaak mogelijk gebeurd.quote:
Yup, ga waarschijnlijk naar de Nürburgring.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Iemand trouwens nog race-bezoekjes gepland dit jaar..?
Geen F1. Wel DTM, A1GP en CCWS.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Iemand trouwens nog race-bezoekjes gepland dit jaar..?
quote:Op zondag 14 januari 2007 19:56 schreef ElmarO het volgende:
[..]
![]()
[..]
Laten we hopen dat dat zo vaak mogelijk gebeurd.
Misschien wel....ligt aan mijn baasquote:Op zondag 14 januari 2007 20:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Iemand trouwens nog race-bezoekjes gepland dit jaar..?
Monza staat in de planningquote:Op zondag 14 januari 2007 20:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Iemand trouwens nog race-bezoekjes gepland dit jaar..?
Hockenheim zal vrij weinig gebeuren qua F1 hoor.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Monza zat ik ook aan te denken. Of Hockenheim.
Voor welke coureur / team ben je dit jaar?quote:Op zondag 14 januari 2007 22:35 schreef WEST het volgende:
die ferrari ziet er echt gelikt uit wat een plaatje![]()
en walter ik ga dit jaar niet naar F1, in 2008 hoop ik in melbourne te zijn.![]()
quote:Op zondag 14 januari 2007 23:11 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Voor welke coureur / team ben je dit jaar?
Ik gok dat ze vooral achterin toch wat nieuwe dingen hebben uitgeprobeerd en dat nog niet aan de media (en dus de andere teams) willen laten zien.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:30 schreef roelofjan het volgende:
Wat een matige presentatie van Ferrari, een paar foto's van dat ding in de pitbox..
De achterkant laten ze ook nog niet zien?
Dat begreep ik ook. Rond drie uur hebben ze een datasheet met technische gegevens de wereld ingestuurd en een uurtje of twee later de foto's.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:48 schreef roelofjan het volgende:
Van wat ik lees hebben ze die foto's ook gewoon zelf vrijgegeven?
Een persbericht samen met wat foto's de wereld insturen, en dat was de presentatie?
Mijn "Jean Alesi Ferrari / pre Schumacher eraquote:Op zondag 14 januari 2007 23:11 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Voor welke coureur / team ben je dit jaar?
Zo moeilijk is het niet om bij een presentatie er dan gewoon wat oude onderdelen op te gooien?quote:Op maandag 15 januari 2007 00:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik gok dat ze vooral achterin toch wat nieuwe dingen hebben uitgeprobeerd en dat nog niet aan de media (en dus de andere teams) willen laten zien.
Ik ben ook erg benieuwd naar Heikiquote:
Kimi reed in 2001 voor Sauber, Massa in 2002.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:07 schreef Atreidez het volgende:
Massa over Kimi
"We moeten elkaar nog wel wat leren kennen, omdat we vorige week pas onze eerste ontmoeting hadden", vervolgde hij. "Het ziet er naar uit dat ik erg goed met hem samen kan werken."
Die reden toch al samen bij Sauber![]()
bron
waarom is de velg van het achterwiel afgeschermd?quote:Op maandag 15 januari 2007 12:26 schreef TimoBasso het volgende:
Dankzij West
[afbeelding]
Ik krijg het er gewoon warm van![]()
Nou laat de McLaren maar eens zien!
Das een aerodynamische vinding van het team....werd eind vorig seizoen al gebruikt.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:14 schreef kepler het volgende:
[..]
waarom is de velg van het achterwiel afgeschermd?
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 11! Wintertests!!!!!quote:Op maandag 15 januari 2007 13:24 schreef SimtekF1 het volgende:
Iemand deze al gezien?
Foto's van de Renault in (waarschijnlijk) zijn nieuwe kleuren.
http://www.formule1.nl/index.php?pid=29&sei=23&fid=9
Ik vind hem erg mooiquote:Op maandag 15 januari 2007 12:26 schreef TimoBasso het volgende:
Dankzij West
[afbeelding]
Ik krijg het er gewoon warm van![]()
Nou laat de McLaren maar eens zien!
gvd,dan ben ik net op mijn werk.. moet ik nog toch vannacht wachtenquote:Op maandag 15 januari 2007 13:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik vind hem erg mooi
De McLaren wordt pas over 4 uur en 17 minuten onthuld. Om 17 uur dus. Althans volgens de mediaroom van het team.
Ik moet het ook missen inddquote:Op maandag 15 januari 2007 13:48 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
gvd,dan ben ik net op mijn werk.. moet ik nog toch vannacht wachten![]()
![]()
is het niet zo dat ze het van Toyota hebben afgekeken, zoals er zoveel tussen teams onderling wordt gekopieerd?quote:Op maandag 15 januari 2007 13:38 schreef sanger het volgende:
[..]
Das een aerodynamische vinding van het team....werd eind vorig seizoen al gebruikt.
Ik geloof dat Torro Rosso het weleens geprobeerd heeft.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:52 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
is het niet zo dat ze het van Toyota hebben afgekeken, zoals er zoveel tussen teams onderling wordt gekopieerd?
die kleuren van de Renault!! MMMMOOOOIIIII !!!!!![]()
fraaie details ook, die voorvleugel, de spiegels, de sidepods...
Bronquote:Presentatie Spyker 5 februari
Spyker zal haar bolide 5 februari presenteren in Silverstone. Dit heeft de Nederlandse renstal maandag tegenover FORMULE 1 RaceReport bevestigd.
De teampresentatie wordt gehouden in Silverstone, nabij de fabriek van het team. Christijan Albers en Adrian Sutil hebben de eer om de auto te mogen onthullen. Het typenummer van Spykers eerste Formule 1-bolide is nog niet bekend.
Naar verluidt is de kleurstelling volledig oranje, al kan dit nog veranderen als Spyker een hoofdsponsor aan weet te trekken.
Zeer mooie wagen.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:26 schreef TimoBasso het volgende:
Dankzij West
[afbeelding]
Ik krijg het er gewoon warm van![]()
Nou laat de McLaren maar eens zien!
Die met die bril is toch Bourdais?quote:Op maandag 15 januari 2007 01:19 schreef TimoBasso het volgende:
Trouwens..off topic
de Drivers presentatie van Peugeot Le Mans
[afbeelding]
[afbeelding]
Toch niet de minste rijders in dat team![]()
nu je het zegtquote:Op maandag 15 januari 2007 13:38 schreef sanger het volgende:
[..]
Das een aerodynamische vinding van het team....werd eind vorig seizoen al gebruikt.
Ik kan die van McLaren nu ook volgenquote:Op maandag 15 januari 2007 16:24 schreef ElmarO het volgende:
En ik weet niet of men het hier al wist, maar je kan morgen de presentatie van BMW-Sauber via het internet volgen.
Ik heb er een paar op de FOK!-server gegooid. Zie http://sport.fok.nl/f1/nieuws/33311.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:55 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Kom maar op met die high-res foto's.
Tof.quote:Op maandag 15 januari 2007 18:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb er een paar op de FOK!-server gegooid. Zie http://sport.fok.nl/f1/nieuws/33311.
nee want kimi is daar weg die draagt de pech over op ferrari, het eerste voorbeeld is al geweest japan 2006quote:Op maandag 15 januari 2007 18:01 schreef rubbereend het volgende:
en wat zal die wagen dit jaar weer veel rokend langs de kant staan
Denk het niet. Deze komen rechtstreeks van de perssite van McLaren.quote:
Hm.quote:Op maandag 15 januari 2007 18:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Denk het niet. Deze komen rechtstreeks van de perssite van McLaren.
Damn, daar kan ik het huis mee behangenquote:Op maandag 15 januari 2007 19:20 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Hm.
Dan waren ze vorig jaar toch wel wat groter.
http://members.home.nl/ro(...)en/mclaren2006_1.jpg
http://members.home.nl/ro(...)en/mclaren2006_2.jpg
Dat formaat zoek ik zeg maar.
jij loopt het hele jaar in een clowspak dus wat is het verschil.quote:Op maandag 15 januari 2007 19:24 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Damn, daar kan ik het huis mee behangen![]()
Vind de nieuwe McLaren trouwens geen schoonheid, de Vodaphone reclame ziet er naar mijn mening niet uit. Om nog maar om de clownspakjes waarin de coureurs mogen rondlopen...
Sorry, maar ik ben geen kliniclown...quote:Op maandag 15 januari 2007 20:02 schreef WEST het volgende:
[..]
jij loopt het hele jaar in een clowspak dus wat is het verschil.
Zou kunnen. Vind het alleen wel opvallend dat AT&T weinig prominent op de wagen staat. En je zou ze als titelsponsor zijnde toch vrij aanwezig achten op de wagen.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:02 schreef WEST het volgende:
[..]
jij loopt het hele jaar in een clowspak dus wat is het verschil.
ik vind de mclaren met vodafone sponsoring wel erg mooi geworden
[afbeelding]
de nieuwe williams????
Mijn god, dat was die oerlelijke McLaren uit 1995 zeker?quote:Op maandag 15 januari 2007 20:06 schreef cappp het volgende:
weet je welke Mclaren ook zo'n hoge rug had?![]()
Die geen deuk in een pakje boter schopte iddquote:Op maandag 15 januari 2007 20:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mijn god, dat was die oerlelijke McLaren uit 1995 zeker?
En waar Mansell in eerste instantie niet in paste.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:35 schreef cappp het volgende:
[..]
Die geen deuk in een pakje boter schopte idd![]()
Waar Hakkinen bijna de dood in vond.quote:Op maandag 15 januari 2007 21:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En waar Mansell in eerste instantie niet in paste.
Jupquote:Op maandag 15 januari 2007 16:24 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Bron
En ik weet niet of men het hier al wist, maar je kan morgen de presentatie van BMW-Sauber via het internet volgen.
[..]
Zeer mooie wagen.
[..]
Die met die bril is toch Bourdais?
Bronquote:BMW-Sauber heeft dinsdagochtend haar nieuwe Formule 1-bolide, de F1.07, aan de buitenwereld voorgesteld in het Spaanse Valencia. De kleurstelling van de auto is ongewijzigd, maar de wagen bevat enkele opvallende aërodynamische details, zoals een winglet op de sidepods en een vleugeltje aan de bargeboards.
Nope, vooraf was de bedoeling dat er maar 1 compound per weekend was. Nu schijnt het zo te zijn dat je wordt verplicht 2 compounds te gebruiken. Een zachte en een harde. Op deze manier is tactiek ook op het gebied van banden nog steeds belangrijk.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:43 schreef Garisson72 het volgende:
wait a minute now...
welk rooie banden verhaal?
het enige dat ik daarover dacht te weten, is dat ze een rode kleur op banden wilden introduceren om aan het publiek inzichtelijk te maken met welke compounds ze rijden (a la ChampCars).
is dat wat je bedoelt?
anders begrijp ik eerlijkgezegd niet goed waar je je druk om maakt - ook al is er maar 1 bandenleverancier, teams kunnen natuurlijk verschillende compounds kiezen, toch?
Dat zag ik idd een paar maanden terug al, toen hoopte ik dat-ie dat er voor de presentaties wel weer af ging halenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:19 schreef roelofjan het volgende:
[afbeelding]
Het is dat 'ie een naambordje voor zich heeft staan, anders had ik hem niet herkend...
Ik heb veel vertrouwen in BMW dit jaarquote:
Okay, dat één-compound-verhaal heb ik nooit meegekregen. Wanneer is daar sprake van geweest dan? kan toch niet lang geweest zijn...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Nope, vooraf was de bedoeling dat er maar 1 compound per weekend was. Nu schijnt het zo te zijn dat je wordt verplicht 2 compounds te gebruiken. Een zachte en een harde. Op deze manier is tactiek ook op het gebied van banden nog steeds belangrijk.
Zie ook: http://sport.fok.nl/f1/nieuws/33301
Dat was een nieuwe regel voor het komende seizoen, de zogenaamde eenheidsband.......quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:16 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Okay, dat één-compound-verhaal heb ik nooit meegekregen. Wanneer is daar sprake van geweest dan? kan toch niet lang geweest zijn...
De livery van Renault is nog niet bekend overigens, hoop dat iedereen dat wel weet?
Ze zijn alleen contractueel verplicht de lichtblauwe kleur van Mildseven niet meer te voeren, dus is die vast vervangen voor het ING-blauw...
Niet zozeer een aerodynamische uitvinding. De schijf is bedoeld om de remmen af te koelen.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:38 schreef sanger het volgende:
**vraagover afgeschermd achterwiel**
[..]
Das een aerodynamische vinding van het team....werd eind vorig seizoen al gebruikt.
En om de luchtstroom beter te geleiden langs de achterwielen. Langs het wiel is minder werveling, door de velg heen is wervelingquote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:58 schreef Sally het volgende:
[..]
Niet zozeer een aerodynamische uitvinding. De schijf is bedoeld om de remmen af te koelen.
Tevens tvp'tje
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[afbeelding]
Met dank aan dennistd
Nu ja, ik ben Honda (&Button) fan.., maar ik kan die Renault toch niet saai noemen..quote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:25 schreef TJDoornbos het volgende:
Lelijke wagens cq saaie wagens stuk voor stuk!!
Nu ik deze foto's zie moet ik zeggen dat het er toch wel zeer mooi uit ziet.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:23 schreef alwaysleft het volgende:
De nieuwe Renault is weer een meesterwerk![]()
Op de baan ziet hij er echt mooi uit![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Check die spiegels![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Bronquote:Shakedown R27 verloopt niet vlekkeloos
Giancarlo Fisichella is tevreden na de shakedown van de Renault R27, hoe gek dat misschien ook mag klinken. De Italiaan reed in Jerez immers slechts 33 ronden, spinde en blies zijn motor op.
Nadat testcoureur Nelsinho Piquet vorige week vanwege slechte weersomstandigheden in Silverstone de officieuze shakedown al voortijdig moest afbreken, kenden de wereldkampioenen opnieuw een dag met problemen.
Vanmorgen ging het allemaal nog goed, toen de systeemchecks werden gedaan. Daarna was het de bedoeling om steeds langere runs te rijden, maar daar kwam niet veel van terecht. Eerst spinde 'Fisico', daarna stopte de Renault-motor ermee. ,,De auto ziet er agressief uit en voelde vanaf het eerste moment prima aan”, vertelt hij naderhand.
,,Het circuit was behoorlijk vies en er was maar weinig grip, dus het is moeilijk in te schatten hoe de auto zich gedraagt en hoe goed 'ie werkelijk is. Dat werd al helemaal lastig toen we te maken kregen met een motorprobleem.”
Toch denkt de Renault-coureur over genoeg aanwijzingen te beschikken om een positief oordeel te vellen. ,,De auto reageerde zoals verwacht en gaf me hetzelfde comfortabele gevoel als de R25 en R26. Dat is een goed teken zo vroeg in de voorbereiding op het nieuwe seizoen.”
Technisch-directeur Bob Bell doet de problemen af als kinderziekten. ,,Niks bijzonders, dit overkomt wel meer teams tijdens een shakedown. Ik hecht veel meer waarde aan de feedback van Giancarlo, want dat klonk allemaal positief. De komende drie dagen willen we dat uitbouwen.”
Vanaf morgen gaat de Frans/Engelse renstal met twee nieuwe bolides testen als ook Heikki Kovalainen in actie komt. ,,Ongekende luxe”, aldus Bell.
Fisichella's snelste rondetijd, voorzover dat er toe doet, was naar verluidt 1:20.683. Zo'n vier seconden langzamer dan het baanrecord van Michael Schumacher.
Mooi is anders, maar hij komt zo wel erg Duits over (oke, wel jaren 70/80 duits.., maar tochquote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:28 schreef ElmarO het volgende:
En Heidfeld.Ziet er echt niet uit met die baard.
idd!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En Heidfeld.Ziet er echt niet uit met die baard.
Weet je wat het erge is. Ik zie hem nu ook gewoon helemaal voor me in één of andere foute Duitse pornofilm uit die jaren.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Mooi is anders, maar hij komt zo wel erg Duits over (oke, wel jaren 70/80 duits.., maar toch)
Bronquote:Doornbos heeft getest voor Forsythe
Dubbelrol nog altijd mogelijk
[17-01] Robert Doornbos heeft half december in het geheim getest voor het Champcar-team Forsythe Racing. Tot een contract komt het alleen als er ook een Formule 1-testcontract is.
Er is ook nog een kleine kans op onderdak bij Toro Rosso
Het is duidelijk dat alle aandacht van Harry Muermans en Doornbos uitgaat naar een vervolg in de Formule 1. Maar dat sluit allerminst een tussentijds avontuur in de Champcar uit. Aldus staat in de nieuwste uitgave van FORMULE 1 RaceReport.
Muermans: ,,Het is belangrijk dat Robert races rijdt in 2007. Het heeft alleen zin als ik er vol kan scoren. Races winnen. Alleen dan kun je laten zien dat je eigenlijk in de Formule 1 thuishoort”, voegt Doornbos daar aan toe.
De Champcar-test werd angstvallig geheim gehouden. ,,Het leek ons met het oog op de onderhandelingen in de Formule 1 niet verstandig om dat bekend te maken.”
Er blijkt nog een link te zijn tussen de Rotterdamse coureur en Champcar. Muermans: ,,We hebben geprobeerd om Red Bull hoofdsponsor te laten worden van de Champcar-races in Assen en Zolder, maar dat is niet gelukt. We proberen ze er nog wel bij te betrekken.”
Een voor de hand liggende oplossing lijkt een deal met Minardi Team USA. Muermans is immers aandeelhouder en daardoor mede-eigenaar van het team, maar volgens hem is Doornbos niet in beeld. ,,Katherine Legge gaat daar rijden, en hopelijk Jos Verstappen, maar voor Robert kijken we ergens anders.”
Bij Forsythe dus, al willen Doornbos en Muermans het niet met zoveel woorden zeggen. ,,Kijk, komend seizoen krijgen alle teams die nieuwe auto”, zegt Doornbos. ,,Het is dan nog maar de vraag of de huidige topteams dan nog steeds topteams zijn. Newman-Haas reed het afgelopen jaar iedereen zoek, maar in 2007 beginnen alle teams weer opnieuw.”
Wat betreft Formule 1: Scuderia Toro Rosso heeft nog altijd geen coureur bevestigd voor aankomend seizoen. Daar ligt dus een kans voor Doornbos. ,,Kansje”, verbetert Muermans. ,,Een klein kansje, meer niet. Maar natuurlijk praten we erover.”
Toch hebben beiden getekentquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:51 schreef SimtekF1 het volgende:
Omdat het concurenten zijn.
Er zijn zoveel sponsoren die in zo'n geval niet bij elkaar op 1 auto willen.
Intel en AMD bijvoorbeeld ook en zo zijn er vast nog wel wat.
Bronquote:Exact Software nieuwe sponsor Spyker
Spyker heeft er wéér een sponsor bij. Exact Software heeft een tweejarige overeenkomst met het team van Michiel Mol en Viktor Muller gesloten.
Dat is woensdag middels een persbericht bekendgemaakt. De overeenkomst is met hulp van Gr8industries.com tot stand gekomen.
Exact Software heeft zijn hoofdkantoor in Delft en is gespecialiseerd in de ontwikkeling van software-oplossingen voor grote en kleine bedrijven.
Bronquote:Problemen en snelste tijd voor Alonso in Valencia
Een dag met gemengde gevoelens voor McLaren en Fernando Alonso: de nieuwe MP4-22 is iets sneller dan de BMW Sauber F1.07, maar ook onbetrouwbaar. Op de eerste echte testdag in Valencia althans.
Onder het toeziend oog van maar liefst 7800 toeschouwers mocht de tweevoudig wereldkampioen vandaag de eerste test met de MP4-22 uitvoeren. De Spanjaard kwam tot 57 ronden, maar dat ging niet bepaald vlekkeloos.
In de middag begon de achterkant van de McLaren te roken en moest Alonso noodgedwongen terug worden gebracht naar de pit. Het euvel was een uur later verholpen, waarna hij zijn werk kon hervatten. Het probleem betrof of de motor, of er waren problemen met de koeling.
Naar verluidt waren er vanmorgen ook problemen met de bolide, maar bevestiging hiervan ontbreekt. Uiteindelijk kon Alonso in de middag nog twee langere runs rijden, in één van die runs liet hij ook zijn snelste dagtijd noteren: 1:12.053.
Ook BMW was aanwezig met de nieuwe bolide, met achter het stuur Nick Heidfeld. De Duitser kwam tot een totaal van 52 ronden en moest in de F1.07 een fractie van een seconden toegeven op de tijd van Alonso. 'Quick Nick' viel eveneens een keer stil.
Robert Kubica reed in de interim-BMW, hij mag donderdag en vrijdag de F1.07 uitproberen als BMW het circuit heeft afgehuurd voor een exclusieve testsessie. Sebastian Vettel neemt dan plaats in de F1.06B.
McLaren test volgende week weer drie dagen in Valencia.
De tijden:
1. Alonso McLaren-Mercedes (B) 1:12.053 57
2. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:12.169 52
3. Kubica BMW-Sauber (B) 1:12.571 123
Goede zaakquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
De Renault kleuren voor 2007. Ook al een aardige indicatie welke kant de livery op gaat lijkt me.
Geen lichtblauw meer, maar juist ruimte voor het wit en oranje van ING?
alvast een disclaimer: tijden in het winterseizoen zeggen natuurlijk nix.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:18 schreef ElmarO het volgende:
En nog de tijden uit Jerez. Renault lijkt de snelheid er nog niet echt in te hebben zitten.
[afbeelding]
Is het niet zo dat Medion complete systemen levert, en Trust alleen randapparatuur? not sure, maar dat d8 ik.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:12 schreef SimtekF1 het volgende:
Ja dat zal zo zijn i guess.
Het lijkt mij alleen raar om samen met een concurrent op dezelfde auto te staan.
Maar we zien het allemaal wel.
dit biedt perspectieven... met dat geelachtige en het wit kunnen ze een jaren-tachtig-retro kleurstelling maken zoals Renault dus in de 80's had...!quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
De Renault kleuren voor 2007. Ook al een aardige indicatie welke kant de livery op gaat lijkt me.
Geen lichtblauw meer, maar juist ruimte voor het wit en oranje van ING?
Medion levert ook wel randapparatuur.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:14 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Is het niet zo dat Medion complete systemen levert, en Trust alleen randapparatuur? not sure, maar dat d8 ik.
In dat geval zitten ze niet heel erg in elkaars vaarwater, toch?
quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:53 schreef Vakkie_W het volgende:
Gaat Spyker nog een keer testen?
http://www.grandprix.com/ns/ns17963.htmlquote:Randstad ups the game
The employment company Randstad has expanded its involvement in Formula 1 with a three-year sponsorship deal with the AT&T Williams team. The company had a successful time with Williams last year and decided to expand its activities to include on-car branding. The aim of the programme is to build up the brand, which is one of the biggest employment firms in the world but remains little known. The company places around 300,000 people every day through its 2637 branches and is active in 12 of the 17 countries visited by F1. The company is listed on the Euronext exchange in Amsterdam.
Jezus... lijkt wel alsof het Nederlandse bedrijfsleven de Formule 1 ineens gevonden heeftquote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:17 schreef roelofjan het volgende:
Randstad gaat Williams voor 3 jaar sponsoren.
[..]
http://www.grandprix.com/ns/ns17963.html
Ze hebben niet alleen het contract verlengd..quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:22 schreef SimtekF1 het volgende:
Randstad was al sponsor van Williams, ze hebben alleen het contract verlengd.
Ze komen ook op de auto.quote:The company had a successful time with Williams last year and decided to expand its activities to include on-car branding.
Maar het grootste deel daarvan lijkt Spyker over te slaan......helaas.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 09:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Jezus... lijkt wel alsof het Nederlandse bedrijfsleven de Formule 1 ineens gevonden heeft
Bronquote:Spyker F1 lanceert eigen magazine
Spyker F1 lanceert een eigen magazine met de titel 'Spyker F1 Digital Magazine'. Het betreft een gratis interactief magazine dat door Media Republic gemaakt zal worden.
Spyker F1 heeft grote plannen met het blad. "Het is de bedoeling dat dit het grootste F1-magazine ter wereld wordt", zei Spyker F1-directeur Michiel Mol tegen F1Racing.net. "Het streven is om over enkele jaren een paar miljoen abonnees te hebben. In eerste instantie zal het magazine in drie talen verschijnen; Nederlands, Engels en Duits. Het is het eerste blad dat een dag na elke race verschijnt en alleen daarom al uniek."
"Naast nieuws, achtergrondreportages, columns en andere min of meer standaardonderdelen in een tijdschrift, maakt dit digitale tijdschrift vanzelfsprekend gebruik van de mogelijkheden die het internet biedt", vervolgt Mol. "Interactieve onderdelen, streaming video, geluid en communities zullen van het blad een unieke belevenis maken. Ondanks dat het blad vanuit Spyker F1 gepubliceerd wordt, zal het interessant zijn voor iedereen die Formule 1-minded is."
Voor een gratis abonnement kan men terecht op www.spykerf1magazine.com. Spyker F1 is niet enige het Formule 1-team met een eigen magazine. Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso hebben sinds de Grand Prix van Monaco in 2005 het beruchte Red Bulletin, dat tijdens elk Grand Prix-weekend vier keer verschijnt.
Komt grotendeels door zichzelf in een iets wat aparte manier te profileren met hun kakuitstraling (truitjes/magazines)quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar het grootste deel daarvan lijkt Spyker over te slaan......helaas.
Misschien.......quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:50 schreef MIster911 het volgende:
[..]
Komt grotendeels door zichzelf in een iets wat aparte manier te profileren met hun kakuitstraling (truitjes/magazines). En natuurlijk is het aantrekkelijker om bij een meer bekend merk als renault, toyota, ferrari, honda te sponsoren door hun grotere naamsbekendheid en ze zijn stuk voor stuk multinationals.
Na een tijdje misschien ja.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:09 schreef sanger het volgende:
[..]
dan had je een middenmotor/subtopper gehad......
Als je het zo zou zeggen zou ik het kunnen begrijpen. Afkomst verloochend zich niet.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:13 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Na een tijdje misschien ja.
In de tussentijd zou die ING wagen achteraan rondrijden.
Dat Nederlandse multinationals liever een topteam sponsoren i.p.v. een Nederlands achterhoede team lijkt me niet meer dan logisch.
Nee natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:19 schreef sanger het volgende:
Als NL bedrijf moet je toch eigenlijk genegen zijn om een NL team te helpen ipv de concurrentie?
Sommigen vinden dat ING een achterhoede team moet gaan sponsoren juist omdat dat achterhoede team toevallig Nederlands is...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je het zo zou zeggen zou ik het kunnen begrijpen.
Maar vaderlandsliefde is in dat soort landen nu eenmaal vele malen hoger dan in het nuchtere Nederland. Helaas.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:27 schreef SimtekF1 het volgende:
Kijk eens naar Telefonica.
Die sponsorde eerst Minardi toen Marc Gene er zat.
En ging daarna naar Renault omdat Alonso daar ging rijden.
Zo hoort dat, restecpa voor zo'n bedrijf.
Ja zonde is dat.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar vaderlandsliefde is in dat soort landen nu eenmaal vele malen hoger dan in het nuchtere Nederland. Helaas.
Telefonica is Spaans, een bekende merknaam, maar met name groot in Spanje en Latijns Amerika.quote:
oe, heeftie ook een nieuw design? goeie zaak, ben ik ook benieuwd!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:56 schreef leroytje het volgende:
ff een vraagje: Heeft iemand de nieuwe helm van Raikonnen ergens????
Nog niet gevonden nee.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:56 schreef leroytje het volgende:
ff een vraagje: Heeft iemand de nieuwe helm van Raikonnen ergens????
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:56 schreef leroytje het volgende:
ff een vraagje: Heeft iemand de nieuwe helm van Raikonnen ergens????
[CCWS] Doornbos weer naar Amerikaquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:30 schreef TJDoornbos het volgende:
RD naar amerika aldus F1/RR en mijn bron..........die ineens dus wat anders zegt (staat in hetzelfde stuk trouwens)
Hij rijdt in de F248 om te wennen aan de eigenschappen van een Ferrari.....quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:40 schreef roelofjan het volgende:
Volgens mijn supergeheime bron in het Ferrari team heeft Kimi vanochtend z'n eerste meters in de Ferrari gemaakt..
[afbeelding]
Wat heb jij nou ook al een bron bij Ferrari?!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Hij rijdt in de F248 om te wennen aan de eigenschappen van een Ferrari.....
Ik denk dat hij vanaf morgen in de nieuwe zal rijden.
Nee, maar wel toegang tot het officiele persgedeeltequote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:45 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Wat heb jij nou ook al een bron bij Ferrari?!![]()
jou supergeheime bron heet zeker F1racing.netquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:40 schreef roelofjan het volgende:
Volgens mijn supergeheime bron in het Ferrari team heeft Kimi vanochtend z'n eerste meters in de Ferrari gemaakt..
[afbeelding]
Japan 2006quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:51 schreef sanger het volgende:
Hallo! Het is geen McLaren!
in al die jaren een keer op een criciaal moment kapotquote:
japan 1998quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in al die jaren een keer op een criciaal moment kapotdaar kun je vast nog jaren op teren
quote:
Wil je nu echt dat ik alle McLaren momenten van 2005 ga opnoemenquote:
We kunnen ook nog die flop genaamd de MP4-18 opnoemen. Heeft geen enkele GP gereden, zo goed was die.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Wil je nu echt dat ik alle McLaren momenten van 2005 ga opnoemen
Er staat me iets van bij dat het ook de duurste F1 bolide ooit was? Mede vanwege de aanpassingen enzo?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
We kunnen ook nog die flop genaamd de MP4-18 opnoemen. Heeft geen enkele GP gereden, zo goed was die.
Dat zou ik dan niet weten, maar het zou best kunnen. Ze zijn toen best lang door gegaan met de ontwikkeling van die wagen. Volgens mij hebben ze het toen bij de GP van Italië definitief opgegeven.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Er staat me iets van bij dat het ook de duurste F1 bolide ooit was? Mede vanwege de aanpassingen enzo?
Overigens ontworpen door Adrian Newey..............
Mooi is 'ie wel nog steeds.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
We kunnen ook nog die flop genaamd de MP4-18 opnoemen. Heeft geen enkele GP gereden, zo goed was die.
we hadden het over ferrari he die stuk gingquote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]steeds 8 jaar terug.............. dus het volgende is de kamikaze actie van Senna op Prost in 1990 in Japan?
Is nog de 248 F1. Dus ik gok dat ze weinig zin hadden om alles aan te passen aan de nieuwe kleurstelling.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:56 schreef SimtekF1 het volgende:
Waarom zoveel wit op de auto van Kimi.
Bronquote:Oerlikon nieuwe technische partner Red Bull Racing
Het Zwitserse Oerlikon is toegevoegd aan de lijst technische partners van Red Bull Racing. Beide partijen hebben een overeenkomst voor de komende vijf jaar afgesloten.
Dat werd vanmiddag bekendgemaakt tijdens een persbijeenkomst in Hangar-7, de evenementenhal van Red Bull-baas Dietrich Mateschitz naast het vliegveld van het Oostenrijkse Salzburg. David Coulthard en technisch-directeur Adrian Newey waren present, alsmede Thomas Limberger, directeur van Oerlikon.
Oerlikon heeft het hoofdkantoor in Pfäffikon (nabij Zürich) en moet de energiedrankjesfabrikant vooruit helpen in de Formule 1. De samenwerking spitst zich toe op de gebieden versnellingsbak, banden en materiaalsamenstelling.
Bronquote:Oris en Williams verlengen sponsorcontract
Williams heeft het slim aangepakt en weet zich ook in de toekomst verzekerd van mooie horloges. Dit hangt samen met de aankondiging dat het team en Oris de samenwerking voortzetten.
Oris associeerde zich in 2003 voor het eerst met Williams als official watch supplier en sindsdien is de deal na verschillende upgrades uitgegroeid tot daadwerkelijke sponsoring.
,,Ik ben blij aan te kunnen kondigen dat Oris en Williams de samenwerking, waar we in het verleden beiden al de vruchten van hebben geplukt, met opnieuw een seizoen hebben verlengd”, vertelt teambaas Frank Williams.
Sponsoruitingen van het Zwitserse horlogemerk zullen te zien zijn op de voorvleugel, overalls en handschoenen van de coureurs en op de kleding van de pitstopcrew.
Er wordt gefluisterd dat ook Reuters het team blijft sponsoren.
Sla de foto's er anders even op naquote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:00 schreef WEST het volgende:
[..]
we hadden het over ferrari he die stuk ging![]()
Dat dacht ik in eerste instantie ook maar ze lijken wel verdacht veel op elkaar.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:58 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is nog de 248 F1. Dus ik gok dat ze weinig zin hadden om alles aan te passen aan de nieuwe kleurstelling.
Ze zijn allebei rood he?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:47 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Dat dacht ik in eerste instantie ook maar ze lijken wel verdacht veel op elkaar.
die ging ook stuk door die lomperd uit Braziliëquote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:00 schreef WEST het volgende:
[..]
we hadden het over ferrari he die stuk ging![]()
Barrichello? Massa? welke brazo heb je nog meerquote:Op woensdag 24 januari 2007 02:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die ging ook stuk door die lomperd uit Brazilië
Het is een lelijk seizoen kwa wagens...quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk door een kleurenblinde ontworpen. Wat een lelijke kleurencombinatie.
Inderdaad..dit is echt 1 helft ING en 1 helft renault..had dan renault er wat minder uit laten komen ofzo..had in ieder geval IETS anders gedaan..quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:41 schreef TimoBasso het volgende:
ze hadden hem dan beter helemaal oranje/wit kunnen maken..
Het komt in de buurt van de BAR in '99quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:42 schreef flubub het volgende:
[..]
Inderdaad..dit is echt 1 helft ING en 1 helft renault..had dan renault er wat minder uit laten komen ofzo..had in ieder geval IETS anders gedaan..
De '99 concept was nog iets mooier.quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:37 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Het is een lelijk seizoen kwa wagens...![]()
Morgen de Honda...
Ik mis de Jaguars en de Prost GP's![]()
[afbeelding]![]()
quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wow... zoiets afzichtelijks had ik niet verwacht van Renault.
[..]
De '99 concept was nog iets mooier.
Minder wit, meer british racing green.
[afbeelding]
Lelijkste kleurenstelling misschien... met het model zelf is niet zoveel mis.quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:47 schreef TheGHunter het volgende:
Nominatie voor meest lelijke F1 auto ooit gemaakt? Dacht het wel
We zullen nog moeten afwachten of hij snel genoeg is dit jaarquote:Op woensdag 24 januari 2007 14:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Lelijkste kleurenstelling misschien... met het model zelf is niet zoveel mis.
Die zijn inderdaad wel mooi ja.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik vind hem ook heel erg niet mooi, maar ik vind die hoge barge boards aan weerszijden van de cockpit wel weer tof!
Aldus de voorzitter van Renault.quote:"The commitment of Renault tro F1 is long-term, it is a good show.
It is a good team and brings brand value and brand image to Renault."
true, maar Rosset had daarvoor al bewezen dat hij het niveau niet aankon.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:21 schreef roelofjan het volgende:
Kom op, je kon de coureurs toch niks verwijten, die wagen was gewoon een absolute ramp.
Ehhmmmm, de MP4-18 van McLaren vergeet je toch niet he?quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:14 schreef roelofjan het volgende:
De Lola Mastercard...
Dat moet toch wel het grootste F1 debacle van het afgelopen decennium zijn.. met afstand!
Heeft de MP4-18 Mclaren bankroet gemaakt? Het voortbestaan van het hele bedrijf op het spel gezet?quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Ehhmmmm, de MP4-18 van McLaren vergeet je toch niet he?
Welkom bij de club.quote:
Dat zag er tenminste nog een beetje uit. Hier hebben ze echt volledig de plank misgeslagen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:44 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Het komt in de buurt van de BAR in '99![]()
Als die wagen er dan mooier uit gaat zien, dan wel.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:17 schreef WEST het volgende:
iemand intresse in 278 mb Hi-res foto's? van studio photo's tot aan coureurs![]()
![]()
quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
true, maar Rosset had daarvoor al bewezen dat hij het niveau niet aankon.
quote:Also, after severely damaging his car in practice at the 1998 Monaco Grand Prix, his furious mechanics switched the first and last letters of his surname on his moped to leave a quite uncomplimentary word.
Maar daarom is het dacht ik wel (financieel gezien zeker) de grootste flop uit de F1 geschiedenis (de MP4-18 dus).quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:50 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Heeft de MP4-18 Mclaren bankroet gemaakt? Het voortbestaan van het hele bedrijf op het spel gezet?
Hier ga eens lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/MasterCard_Lola
http://www.f1rejects.com/teams/lola/profile.html
De MP4-18 komt nog geeneens in de buurt van zoveel rampspoed.
Ik vind dit wel een beetje kortzichtig, als je één van de meest succesvolle teams afrekent op één model wat het niet werd. Als je nu eens alle Ferrari's tussen 1980 en 1996 neemt, en daar de kosten van, is dat een groter bedrag denk ikquote:Op woensdag 24 januari 2007 18:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar daarom is het dacht ik wel (financieel gezien zeker) de grootste flop uit de F1 geschiedenis (de MP4-18 dus).
Neemt niet weg dat dat specifieke model de grootste financiele flop is in de recente autosport geschiedenis. Ook was het niet een model wat het niet werd, maar een model wat nooit heeft gereden. In mijn ogen een verschil.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:33 schreef LeXX het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een beetje kortzichtig, als je één van de meest succesvolle teams afrekent op één model wat het niet werd. Als je nu eens alle Ferrari's tussen 1980 en 1996 neemt, en daar de kosten van, is dat een groter bedrag denk ik![]()
McLaren is erg efficient, ieder team heeft wel een model wat volledig geflopt is. Bovendien was de 19 (een evolutie) wel succesvol.
Die Lola was toch ook ontworpen zonder het model in de windtunnel te testen ofzo?quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:17 schreef TJDoornbos het volgende:
coureurs waren triest wagen was zo mogelijk triester kortom Lola Mastercard was snel van de baan!!
klopt... en ingezet vrijwel zonder testkilometers gemaakt te hebben.quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Die Lola was toch ook ontworpen zonder het model in de windtunnel te testen ofzo?
Bovendien was het seizoen ook geen ramp..quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:33 schreef LeXX het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een beetje kortzichtig, als je één van de meest succesvolle teams afrekent op één model wat het niet werd.
En hij was gebouwd op basis van Champcar technologie.quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Die Lola was toch ook ontworpen zonder het model in de windtunnel te testen ofzo?
Ja, maar wat maakt dat nou uit?quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Die Lola was toch ook ontworpen zonder het model in de windtunnel te testen ofzo?
quote:"If we don't beat them, then we deserve to be given a good kick up the backside. With our experience and back-up, it should be no problem."
quote:"The 107% rule is actually quite a large margin. If we can't do that, then we really shouldn't be in it."
Mooi en handig overzicht, de McLaren steekt er duidelijk bovenuit.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:14 schreef roelofjan het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik blijf de BMW ook gewoon prachtig vindenquote:Op woensdag 24 januari 2007 21:11 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Mooi en handig overzicht, de McLaren steekt er duidelijk bovenuit.![]()
Ik vind het jammer dat de kleuren er nog niet op staan..zeiden ze daarvan niet dat het heel anders zou gaan worden ofzo?quote:
quote:Honda has launched its new RA107 in a black and white testing livery, planning to get the maximum coverage by launching the car at this stage and the livery some time next month.
Groen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:23 schreef flubub het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat de kleuren er nog niet op staan..zeiden ze daarvan niet dat het heel anders zou gaan worden ofzo?
Bronquote:Robert Doornbos kiest voor Champ Car
Robert Doornbos zou vrijdag zijn toekomstplannen bekendmaken, maar nu al is duidelijk dat de Rotterdammer zal gaan racen in de Champ Car-klasse voor Minardi Team USA. Bovendien heeft Doornbos ook al een testcontract met Red Bull Racing op zak.
Testen
Doornbos testte de afgelopen dagen in de Verenigde Staten de auto van Minardi Team USA. Ondanks dat de Rotterdammer geplaagd werd door electronische problemen, maakte hij voldoende indruk om een contract in de wacht te slepen.
Stoddart
Het team wordt geleid door Paul Stoddart. De oud-teambaas van Minardi kent Doornbos nog uit 2005, toen de Rotterdammer het stoeltje overnam van Patrick Friesacher. Bovendien is de sponsor van Doornbos, Harry Muermans, aandeelhouder van het team.
Is bewust nog niet gepost, ik kan namelijk ook bij hun bericht geen bronvermelding vindenquote:Op donderdag 25 januari 2007 16:04 schreef TJDoornbos het volgende:
I know had het naar de Sportpage gesubmit maar is niet aangekomen blijkbaar
Bronquote:Hamilton schrijft McLaren af
Lewis Hamilton heeft vanmiddag bij een zware crash in Valencia een McLaren MP4/22 afgeschreven. De coureur bleef ongedeerd, maar de test is afgebroken.
Details van het ongeluk zijn niet bekend, maar McLaren vaardigde zojuist wel een verklaring uit. ,,Lewis is niet gewond. De auto is echter zwaar beschadigd en kan niet op tijd gerepareerd worden om morgen verder te testen. De oorzaak van het onderzoek wordt onderzocht.” Er zijn nog geen foto's van het ongeluk of het wrak van de MP4/22.
Hamilton kreeg zijn ongeluk in zijn 34ste ronde van de dag. Fernando Alonso reed vandaag 76 ronden.
Ik wilde al vrij nemen en in de duinen gaan liggen met video en fotocamera, maar iemand heeft dat uit mijn hoofd gepraat.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:16 schreef TJDoornbos het volgende:
sow leuk dat wij aanwezig mogen zijn
Hamilton deed een "Kimi"
Als ik Formule1 mag geloven is het gewoon toegankelijk voor publiek.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik wilde al vrij nemen en in de duinen gaan liggen met video en fotocamera, maar iemand heeft dat uit mijn hoofd gepraat.
Bronquote:Mocht het desondanks toch gaan kriebelen om naar Zandvoort af te reizen vrijdag: het circuit is toegankelijk voor publiek.
op de renault media site staat van niet...quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:10 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Als ik Formule1 mag geloven is het gewoon toegankelijk voor publiek.
[..]
Bron
Spreekt elkaar dan ook lekker tegen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:12 schreef sanger het volgende:
[..]
op de renault media site staat van niet...
kan helaas geen vrij nemen
Vorig jaar zeker fan van McLaren, of niet?quote:
Niet bepaald, ik ben wel fan van de neus van Mclarenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:41 schreef LeXX het volgende:
[..]
Vorig jaar zeker fan van McLaren, of niet?
ergens in februari.. ik weet de datum niet meerquote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:31 schreef cappp het volgende:
Wanneer worden eigenlijk de kleuren van de Honda bekend?
Volgens mij pas in Melbournequote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
ergens in februari.. ik weet de datum niet meer
Bronquote:Wat is er nieuw aan de nieuwe Red Bull?
Het ontwerpproces van de RBR3 werd geleid door het technische hoofd van Red Bull Technology, Adrian Newey. Hij blikt even terug op de maanden die aan vandaag vooraf gingen.
Als er één voorbeeld is van hoe ingewikkeld F1 wagens het laatste decennium zijn geworden dan moet het wel dit zijn: Toen ik bij McLaren in augustus 1997 begon hadden we de nieuwe wagen klaar tegen februari 1998. Ik ben in januari 2006 bij Red Bull begonnen en we zijn net klaar met de eerste nieuwe wagen. Er kruipt tegenwoordig veel meer onderzoek in een F1 project in vergelijking met negen of tien jaar geleden. Het model van de RBR3 kregen we pas tegen juni 2006 in de windtunnel en dat was veel later dan wat we gepland hadden. Daardoor werd het enorm druk om de basiszaken zoals de monocoque en de versnellingsbak op tijd klaar te hebben.
We waren lang niet zeker over de motor die we dit jaar konden gebruiken, maar de meeste V8’s zijn een beetje met elkaar te vergelijken als het op de installatie aankomt dus daar is geen al te groot verschil in ontwerpkeuzes. De timing werd beïnvloed door het feit dat het team het dit jaar anders wil doen dan wat het in het verleden deed. Dat werd ook beïnvloed door de nieuwe windtunnel in Bedford. Alle ontwikkelingen aan de nieuwe wagen werden daar gedaan, maar de tunnel was pas klaar toen we aan de nieuwe wagen begonnen. We hielden dus eerst een systemscheck met de oude wagen voor we de nieuwe wagen uitprobeerden.
De wagen volgt de regels die nu, verrassend genoeg, al drie jaar mee gaan. De verandering van V10 naar V8 had geen fundamenteel effect op de wagen en de grootste aërodynamische aanpassingen gebeurde tijdens het seizoen van 2005. Daardoor is de wagen dus een evolutie van vroegere ideeën die agressief verpakt zijn in een wagen waar we hopelijk nog veel mee kunnen doen. Een andere factor die we in het achterhoofd moesten houden was de wissel van Michelin naar Bridgestone, dat zijn banden waar we nog niet vertrouwd mee zijn. Natuurlijk hebben we onderzoek gedaan maar we hebben de wagen ontworpen zodat hij er flexibel mee zal kunnen omspringen. Natuurlijk zijn bepaalde onderdelen aan de nieuwe wagen wat McLarenachtig, dat komt omdat het evoluties zijn van het werk dat ik daar deed. Elders zijn er evoluties van wat er hier bij Red Bull was en er zijn natuurlijk ook nieuwe ideeën.
Er zijn nog een paar bekende gezichten van toen ik het laatst met Renault (bij Williams) samenwerkte. Ik ben altijd al onder de indruk geweest van hun methodologie. Ze zijn heel goed en heel pragmatisch dus hopelijk krijgen we het beste uit het pakket. Mijn vroegere ervaringen verzekeren me dat ze heel professioneel twee teams van motoren zullen voorzien. Hun redenen om twee teams te bevoorraden zijn niet financieel maar om ze meer te gebruiken zodat ze ervan kunnen leren en zo de prestaties en de betrouwbaarheid kunnen verbeteren. Dat zorgt voor een echte hoeksteen in onze relatie.
Nee, het is zeker in Februari (dat zegt Honda zelfs althans), maar de datum is nog niet bekend geloof ik..quote:
Er staat niets over op het persgedeelte van de Honda site.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nee, het is zeker in Februari (dat zegt Honda zelfs althans), maar de datum is nog niet bekend geloof ik..
Hmm, ik weet alleen wat Nick Fry gezegd heeftquote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Er staat niets over op het persgedeelte van de Honda site.
Op Fok!sport?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik lees trouwens ook net dat Massa z'n Ferrari in de muur 'geparkeerd' heeft
Ik zal de Honda site nog eens bekijken dan.....quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hmm, ik weet alleen wat Nick Fry gezegd heeft
(volgens F1racing natuurlijk, hij heeft me niet persoonlijk ingelicht)
Honda zal zijn nieuwe auto, de RA107, op 25 januari in Barcelona aan de pers presenteren. Tijdens die presentatie zal echter niet direct de nieuwe kleurstelling bekendgemaakt worden. Dat gebeurt op een nader te bepalen datum in februari.
bron
Honda heeft donderdag de nieuwe auto voor 2007 onthuld in Barcelona. Het team gaf de RA107 woensdag al een shakedown op het Catalaanse circuit. De nieuwe auto is nog niet gespoten in de definitieve kleuren. De nieuwe livery wordt namelijk pas in februari gepresenteerd.
bron
Ouch hehe.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
haha, nee, hier:
http://www.f1racing.net/n(...)sa_crasht_met_f2007/
[afbeelding]
Ik val niet zo op kerels.quote:
Op 5 februari is de presentatie.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:25 schreef Vakkie_W het volgende:
Wanneer komt Spyker met z'n auto op de proppen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |