Nu ja, ik ben Honda (&Button) fan.., maar ik kan die Renault toch niet saai noemen..quote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:25 schreef TJDoornbos het volgende:
Lelijke wagens cq saaie wagens stuk voor stuk!!
Nu ik deze foto's zie moet ik zeggen dat het er toch wel zeer mooi uit ziet.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:23 schreef alwaysleft het volgende:
De nieuwe Renault is weer een meesterwerk![]()
Op de baan ziet hij er echt mooi uit![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Check die spiegels![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Bronquote:Shakedown R27 verloopt niet vlekkeloos
Giancarlo Fisichella is tevreden na de shakedown van de Renault R27, hoe gek dat misschien ook mag klinken. De Italiaan reed in Jerez immers slechts 33 ronden, spinde en blies zijn motor op.
Nadat testcoureur Nelsinho Piquet vorige week vanwege slechte weersomstandigheden in Silverstone de officieuze shakedown al voortijdig moest afbreken, kenden de wereldkampioenen opnieuw een dag met problemen.
Vanmorgen ging het allemaal nog goed, toen de systeemchecks werden gedaan. Daarna was het de bedoeling om steeds langere runs te rijden, maar daar kwam niet veel van terecht. Eerst spinde 'Fisico', daarna stopte de Renault-motor ermee. ,,De auto ziet er agressief uit en voelde vanaf het eerste moment prima aan”, vertelt hij naderhand.
,,Het circuit was behoorlijk vies en er was maar weinig grip, dus het is moeilijk in te schatten hoe de auto zich gedraagt en hoe goed 'ie werkelijk is. Dat werd al helemaal lastig toen we te maken kregen met een motorprobleem.”
Toch denkt de Renault-coureur over genoeg aanwijzingen te beschikken om een positief oordeel te vellen. ,,De auto reageerde zoals verwacht en gaf me hetzelfde comfortabele gevoel als de R25 en R26. Dat is een goed teken zo vroeg in de voorbereiding op het nieuwe seizoen.”
Technisch-directeur Bob Bell doet de problemen af als kinderziekten. ,,Niks bijzonders, dit overkomt wel meer teams tijdens een shakedown. Ik hecht veel meer waarde aan de feedback van Giancarlo, want dat klonk allemaal positief. De komende drie dagen willen we dat uitbouwen.”
Vanaf morgen gaat de Frans/Engelse renstal met twee nieuwe bolides testen als ook Heikki Kovalainen in actie komt. ,,Ongekende luxe”, aldus Bell.
Fisichella's snelste rondetijd, voorzover dat er toe doet, was naar verluidt 1:20.683. Zo'n vier seconden langzamer dan het baanrecord van Michael Schumacher.
Mooi is anders, maar hij komt zo wel erg Duits over (oke, wel jaren 70/80 duits.., maar tochquote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:28 schreef ElmarO het volgende:
En Heidfeld.Ziet er echt niet uit met die baard.
idd!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En Heidfeld.Ziet er echt niet uit met die baard.
Weet je wat het erge is. Ik zie hem nu ook gewoon helemaal voor me in één of andere foute Duitse pornofilm uit die jaren.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Mooi is anders, maar hij komt zo wel erg Duits over (oke, wel jaren 70/80 duits.., maar toch)
Bronquote:Doornbos heeft getest voor Forsythe
Dubbelrol nog altijd mogelijk
[17-01] Robert Doornbos heeft half december in het geheim getest voor het Champcar-team Forsythe Racing. Tot een contract komt het alleen als er ook een Formule 1-testcontract is.
Er is ook nog een kleine kans op onderdak bij Toro Rosso
Het is duidelijk dat alle aandacht van Harry Muermans en Doornbos uitgaat naar een vervolg in de Formule 1. Maar dat sluit allerminst een tussentijds avontuur in de Champcar uit. Aldus staat in de nieuwste uitgave van FORMULE 1 RaceReport.
Muermans: ,,Het is belangrijk dat Robert races rijdt in 2007. Het heeft alleen zin als ik er vol kan scoren. Races winnen. Alleen dan kun je laten zien dat je eigenlijk in de Formule 1 thuishoort”, voegt Doornbos daar aan toe.
De Champcar-test werd angstvallig geheim gehouden. ,,Het leek ons met het oog op de onderhandelingen in de Formule 1 niet verstandig om dat bekend te maken.”
Er blijkt nog een link te zijn tussen de Rotterdamse coureur en Champcar. Muermans: ,,We hebben geprobeerd om Red Bull hoofdsponsor te laten worden van de Champcar-races in Assen en Zolder, maar dat is niet gelukt. We proberen ze er nog wel bij te betrekken.”
Een voor de hand liggende oplossing lijkt een deal met Minardi Team USA. Muermans is immers aandeelhouder en daardoor mede-eigenaar van het team, maar volgens hem is Doornbos niet in beeld. ,,Katherine Legge gaat daar rijden, en hopelijk Jos Verstappen, maar voor Robert kijken we ergens anders.”
Bij Forsythe dus, al willen Doornbos en Muermans het niet met zoveel woorden zeggen. ,,Kijk, komend seizoen krijgen alle teams die nieuwe auto”, zegt Doornbos. ,,Het is dan nog maar de vraag of de huidige topteams dan nog steeds topteams zijn. Newman-Haas reed het afgelopen jaar iedereen zoek, maar in 2007 beginnen alle teams weer opnieuw.”
Wat betreft Formule 1: Scuderia Toro Rosso heeft nog altijd geen coureur bevestigd voor aankomend seizoen. Daar ligt dus een kans voor Doornbos. ,,Kansje”, verbetert Muermans. ,,Een klein kansje, meer niet. Maar natuurlijk praten we erover.”
Toch hebben beiden getekentquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:51 schreef SimtekF1 het volgende:
Omdat het concurenten zijn.
Er zijn zoveel sponsoren die in zo'n geval niet bij elkaar op 1 auto willen.
Intel en AMD bijvoorbeeld ook en zo zijn er vast nog wel wat.
Bronquote:Exact Software nieuwe sponsor Spyker
Spyker heeft er wéér een sponsor bij. Exact Software heeft een tweejarige overeenkomst met het team van Michiel Mol en Viktor Muller gesloten.
Dat is woensdag middels een persbericht bekendgemaakt. De overeenkomst is met hulp van Gr8industries.com tot stand gekomen.
Exact Software heeft zijn hoofdkantoor in Delft en is gespecialiseerd in de ontwikkeling van software-oplossingen voor grote en kleine bedrijven.
Bronquote:Problemen en snelste tijd voor Alonso in Valencia
Een dag met gemengde gevoelens voor McLaren en Fernando Alonso: de nieuwe MP4-22 is iets sneller dan de BMW Sauber F1.07, maar ook onbetrouwbaar. Op de eerste echte testdag in Valencia althans.
Onder het toeziend oog van maar liefst 7800 toeschouwers mocht de tweevoudig wereldkampioen vandaag de eerste test met de MP4-22 uitvoeren. De Spanjaard kwam tot 57 ronden, maar dat ging niet bepaald vlekkeloos.
In de middag begon de achterkant van de McLaren te roken en moest Alonso noodgedwongen terug worden gebracht naar de pit. Het euvel was een uur later verholpen, waarna hij zijn werk kon hervatten. Het probleem betrof of de motor, of er waren problemen met de koeling.
Naar verluidt waren er vanmorgen ook problemen met de bolide, maar bevestiging hiervan ontbreekt. Uiteindelijk kon Alonso in de middag nog twee langere runs rijden, in één van die runs liet hij ook zijn snelste dagtijd noteren: 1:12.053.
Ook BMW was aanwezig met de nieuwe bolide, met achter het stuur Nick Heidfeld. De Duitser kwam tot een totaal van 52 ronden en moest in de F1.07 een fractie van een seconden toegeven op de tijd van Alonso. 'Quick Nick' viel eveneens een keer stil.
Robert Kubica reed in de interim-BMW, hij mag donderdag en vrijdag de F1.07 uitproberen als BMW het circuit heeft afgehuurd voor een exclusieve testsessie. Sebastian Vettel neemt dan plaats in de F1.06B.
McLaren test volgende week weer drie dagen in Valencia.
De tijden:
1. Alonso McLaren-Mercedes (B) 1:12.053 57
2. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:12.169 52
3. Kubica BMW-Sauber (B) 1:12.571 123
Goede zaakquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
De Renault kleuren voor 2007. Ook al een aardige indicatie welke kant de livery op gaat lijkt me.
Geen lichtblauw meer, maar juist ruimte voor het wit en oranje van ING?
alvast een disclaimer: tijden in het winterseizoen zeggen natuurlijk nix.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:18 schreef ElmarO het volgende:
En nog de tijden uit Jerez. Renault lijkt de snelheid er nog niet echt in te hebben zitten.
[afbeelding]
Is het niet zo dat Medion complete systemen levert, en Trust alleen randapparatuur? not sure, maar dat d8 ik.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:12 schreef SimtekF1 het volgende:
Ja dat zal zo zijn i guess.
Het lijkt mij alleen raar om samen met een concurrent op dezelfde auto te staan.
Maar we zien het allemaal wel.
dit biedt perspectieven... met dat geelachtige en het wit kunnen ze een jaren-tachtig-retro kleurstelling maken zoals Renault dus in de 80's had...!quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
De Renault kleuren voor 2007. Ook al een aardige indicatie welke kant de livery op gaat lijkt me.
Geen lichtblauw meer, maar juist ruimte voor het wit en oranje van ING?
Medion levert ook wel randapparatuur.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:14 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Is het niet zo dat Medion complete systemen levert, en Trust alleen randapparatuur? not sure, maar dat d8 ik.
In dat geval zitten ze niet heel erg in elkaars vaarwater, toch?
quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:53 schreef Vakkie_W het volgende:
Gaat Spyker nog een keer testen?
http://www.grandprix.com/ns/ns17963.htmlquote:Randstad ups the game
The employment company Randstad has expanded its involvement in Formula 1 with a three-year sponsorship deal with the AT&T Williams team. The company had a successful time with Williams last year and decided to expand its activities to include on-car branding. The aim of the programme is to build up the brand, which is one of the biggest employment firms in the world but remains little known. The company places around 300,000 people every day through its 2637 branches and is active in 12 of the 17 countries visited by F1. The company is listed on the Euronext exchange in Amsterdam.
Jezus... lijkt wel alsof het Nederlandse bedrijfsleven de Formule 1 ineens gevonden heeftquote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:17 schreef roelofjan het volgende:
Randstad gaat Williams voor 3 jaar sponsoren.
[..]
http://www.grandprix.com/ns/ns17963.html
Ze hebben niet alleen het contract verlengd..quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:22 schreef SimtekF1 het volgende:
Randstad was al sponsor van Williams, ze hebben alleen het contract verlengd.
Ze komen ook op de auto.quote:The company had a successful time with Williams last year and decided to expand its activities to include on-car branding.
Maar het grootste deel daarvan lijkt Spyker over te slaan......helaas.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 09:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Jezus... lijkt wel alsof het Nederlandse bedrijfsleven de Formule 1 ineens gevonden heeft
Bronquote:Spyker F1 lanceert eigen magazine
Spyker F1 lanceert een eigen magazine met de titel 'Spyker F1 Digital Magazine'. Het betreft een gratis interactief magazine dat door Media Republic gemaakt zal worden.
Spyker F1 heeft grote plannen met het blad. "Het is de bedoeling dat dit het grootste F1-magazine ter wereld wordt", zei Spyker F1-directeur Michiel Mol tegen F1Racing.net. "Het streven is om over enkele jaren een paar miljoen abonnees te hebben. In eerste instantie zal het magazine in drie talen verschijnen; Nederlands, Engels en Duits. Het is het eerste blad dat een dag na elke race verschijnt en alleen daarom al uniek."
"Naast nieuws, achtergrondreportages, columns en andere min of meer standaardonderdelen in een tijdschrift, maakt dit digitale tijdschrift vanzelfsprekend gebruik van de mogelijkheden die het internet biedt", vervolgt Mol. "Interactieve onderdelen, streaming video, geluid en communities zullen van het blad een unieke belevenis maken. Ondanks dat het blad vanuit Spyker F1 gepubliceerd wordt, zal het interessant zijn voor iedereen die Formule 1-minded is."
Voor een gratis abonnement kan men terecht op www.spykerf1magazine.com. Spyker F1 is niet enige het Formule 1-team met een eigen magazine. Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso hebben sinds de Grand Prix van Monaco in 2005 het beruchte Red Bulletin, dat tijdens elk Grand Prix-weekend vier keer verschijnt.
Komt grotendeels door zichzelf in een iets wat aparte manier te profileren met hun kakuitstraling (truitjes/magazines)quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar het grootste deel daarvan lijkt Spyker over te slaan......helaas.
Misschien.......quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:50 schreef MIster911 het volgende:
[..]
Komt grotendeels door zichzelf in een iets wat aparte manier te profileren met hun kakuitstraling (truitjes/magazines). En natuurlijk is het aantrekkelijker om bij een meer bekend merk als renault, toyota, ferrari, honda te sponsoren door hun grotere naamsbekendheid en ze zijn stuk voor stuk multinationals.
Na een tijdje misschien ja.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:09 schreef sanger het volgende:
[..]
dan had je een middenmotor/subtopper gehad......
Als je het zo zou zeggen zou ik het kunnen begrijpen. Afkomst verloochend zich niet.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:13 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Na een tijdje misschien ja.
In de tussentijd zou die ING wagen achteraan rondrijden.
Dat Nederlandse multinationals liever een topteam sponsoren i.p.v. een Nederlands achterhoede team lijkt me niet meer dan logisch.
Nee natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:19 schreef sanger het volgende:
Als NL bedrijf moet je toch eigenlijk genegen zijn om een NL team te helpen ipv de concurrentie?
Sommigen vinden dat ING een achterhoede team moet gaan sponsoren juist omdat dat achterhoede team toevallig Nederlands is...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je het zo zou zeggen zou ik het kunnen begrijpen.
Maar vaderlandsliefde is in dat soort landen nu eenmaal vele malen hoger dan in het nuchtere Nederland. Helaas.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:27 schreef SimtekF1 het volgende:
Kijk eens naar Telefonica.
Die sponsorde eerst Minardi toen Marc Gene er zat.
En ging daarna naar Renault omdat Alonso daar ging rijden.
Zo hoort dat, restecpa voor zo'n bedrijf.
Ja zonde is dat.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar vaderlandsliefde is in dat soort landen nu eenmaal vele malen hoger dan in het nuchtere Nederland. Helaas.
Telefonica is Spaans, een bekende merknaam, maar met name groot in Spanje en Latijns Amerika.quote:
oe, heeftie ook een nieuw design? goeie zaak, ben ik ook benieuwd!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:56 schreef leroytje het volgende:
ff een vraagje: Heeft iemand de nieuwe helm van Raikonnen ergens????
Nog niet gevonden nee.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:56 schreef leroytje het volgende:
ff een vraagje: Heeft iemand de nieuwe helm van Raikonnen ergens????
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:56 schreef leroytje het volgende:
ff een vraagje: Heeft iemand de nieuwe helm van Raikonnen ergens????
[CCWS] Doornbos weer naar Amerikaquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:30 schreef TJDoornbos het volgende:
RD naar amerika aldus F1/RR en mijn bron..........die ineens dus wat anders zegt (staat in hetzelfde stuk trouwens)
Hij rijdt in de F248 om te wennen aan de eigenschappen van een Ferrari.....quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:40 schreef roelofjan het volgende:
Volgens mijn supergeheime bron in het Ferrari team heeft Kimi vanochtend z'n eerste meters in de Ferrari gemaakt..
[afbeelding]
Wat heb jij nou ook al een bron bij Ferrari?!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Hij rijdt in de F248 om te wennen aan de eigenschappen van een Ferrari.....
Ik denk dat hij vanaf morgen in de nieuwe zal rijden.
Nee, maar wel toegang tot het officiele persgedeeltequote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:45 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Wat heb jij nou ook al een bron bij Ferrari?!![]()
jou supergeheime bron heet zeker F1racing.netquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:40 schreef roelofjan het volgende:
Volgens mijn supergeheime bron in het Ferrari team heeft Kimi vanochtend z'n eerste meters in de Ferrari gemaakt..
[afbeelding]
Japan 2006quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:51 schreef sanger het volgende:
Hallo! Het is geen McLaren!
in al die jaren een keer op een criciaal moment kapotquote:
japan 1998quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in al die jaren een keer op een criciaal moment kapotdaar kun je vast nog jaren op teren
quote:
Wil je nu echt dat ik alle McLaren momenten van 2005 ga opnoemenquote:
We kunnen ook nog die flop genaamd de MP4-18 opnoemen. Heeft geen enkele GP gereden, zo goed was die.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Wil je nu echt dat ik alle McLaren momenten van 2005 ga opnoemen
Er staat me iets van bij dat het ook de duurste F1 bolide ooit was? Mede vanwege de aanpassingen enzo?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
We kunnen ook nog die flop genaamd de MP4-18 opnoemen. Heeft geen enkele GP gereden, zo goed was die.
Dat zou ik dan niet weten, maar het zou best kunnen. Ze zijn toen best lang door gegaan met de ontwikkeling van die wagen. Volgens mij hebben ze het toen bij de GP van Italië definitief opgegeven.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Er staat me iets van bij dat het ook de duurste F1 bolide ooit was? Mede vanwege de aanpassingen enzo?
Overigens ontworpen door Adrian Newey..............
Mooi is 'ie wel nog steeds.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
We kunnen ook nog die flop genaamd de MP4-18 opnoemen. Heeft geen enkele GP gereden, zo goed was die.
we hadden het over ferrari he die stuk gingquote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]steeds 8 jaar terug.............. dus het volgende is de kamikaze actie van Senna op Prost in 1990 in Japan?
Is nog de 248 F1. Dus ik gok dat ze weinig zin hadden om alles aan te passen aan de nieuwe kleurstelling.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:56 schreef SimtekF1 het volgende:
Waarom zoveel wit op de auto van Kimi.
Bronquote:Oerlikon nieuwe technische partner Red Bull Racing
Het Zwitserse Oerlikon is toegevoegd aan de lijst technische partners van Red Bull Racing. Beide partijen hebben een overeenkomst voor de komende vijf jaar afgesloten.
Dat werd vanmiddag bekendgemaakt tijdens een persbijeenkomst in Hangar-7, de evenementenhal van Red Bull-baas Dietrich Mateschitz naast het vliegveld van het Oostenrijkse Salzburg. David Coulthard en technisch-directeur Adrian Newey waren present, alsmede Thomas Limberger, directeur van Oerlikon.
Oerlikon heeft het hoofdkantoor in Pfäffikon (nabij Zürich) en moet de energiedrankjesfabrikant vooruit helpen in de Formule 1. De samenwerking spitst zich toe op de gebieden versnellingsbak, banden en materiaalsamenstelling.
Bronquote:Oris en Williams verlengen sponsorcontract
Williams heeft het slim aangepakt en weet zich ook in de toekomst verzekerd van mooie horloges. Dit hangt samen met de aankondiging dat het team en Oris de samenwerking voortzetten.
Oris associeerde zich in 2003 voor het eerst met Williams als official watch supplier en sindsdien is de deal na verschillende upgrades uitgegroeid tot daadwerkelijke sponsoring.
,,Ik ben blij aan te kunnen kondigen dat Oris en Williams de samenwerking, waar we in het verleden beiden al de vruchten van hebben geplukt, met opnieuw een seizoen hebben verlengd”, vertelt teambaas Frank Williams.
Sponsoruitingen van het Zwitserse horlogemerk zullen te zien zijn op de voorvleugel, overalls en handschoenen van de coureurs en op de kleding van de pitstopcrew.
Er wordt gefluisterd dat ook Reuters het team blijft sponsoren.
Sla de foto's er anders even op naquote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:00 schreef WEST het volgende:
[..]
we hadden het over ferrari he die stuk ging![]()
Dat dacht ik in eerste instantie ook maar ze lijken wel verdacht veel op elkaar.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:58 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is nog de 248 F1. Dus ik gok dat ze weinig zin hadden om alles aan te passen aan de nieuwe kleurstelling.
Ze zijn allebei rood he?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:47 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Dat dacht ik in eerste instantie ook maar ze lijken wel verdacht veel op elkaar.
die ging ook stuk door die lomperd uit Braziliëquote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:00 schreef WEST het volgende:
[..]
we hadden het over ferrari he die stuk ging![]()
Barrichello? Massa? welke brazo heb je nog meerquote:Op woensdag 24 januari 2007 02:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die ging ook stuk door die lomperd uit Brazilië
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |