bronquote:Robert test Champ Car voor Minardi Team USA
SEBRING, 23 JANUARI 2007 – In aansluiting op zijn eerdere Champ Car test begin december met Forsythe Racing, heeft Robert Doornbos vandaag op de Sebring International Raceway voor de tweede keer een Champ Car bolide getest, ditmaal voor Minardi Team USA. In een nog ongespoten maagdelijk zwarte wagen grepen Doornbos en het team zowel de ochtend- als middagsessie aan om een eerste goede impressie te krijgen van de hagelnieuwe wagen. Dit lukte prima, ondanks enkele technische problemen. De 25-jarige Rotterdammer eindigde de ochtendsessie op de achtste positie en de middagpositie op de elfde plaats.
Doornbos’ optreden vandaag voor het team van Paul Stoddart stond in het teken van een tweede kennismaking met deze Amerikaanse raceserie. Vandaag werd namelijk voor het eerst door alle deelnemende teams gebruik gemaakt van de nieuwe door Panoz ontworpen DP01 bolide. Helemaal vlekkeloos verliep het debuut van de DP01 nog niet. Doornbos werd zowel ’s ochtends als ’s middags geplaagd door wat software- en remproblemen.
Morgenochtend vervolgt Doornbos zijn test op het 2,565 kilometer lange circuit, alvorens hij terugreist naar Europa.
ROBERT DOORNBOS: “Ik wil graag alvast Paul Stoddart en het team bedanken voor deze test. De nieuwe wagen verschilt zowel technisch als rijtechnisch flink van de Lola, in positieve zin wel te verstaan. Hij ziet er goed uit en heeft zeker potentieel. We wilden deze eerste dag alleen gebruiken om een beter gevoel te krijgen met de wagen, dus heb ik geen nieuwe sets banden gebruikt of gepusht voor een snelle tijd. Helaas werden we gedurende de dag wat gehinderd door remproblemen en waren er een paar gremlins in de software, maar dat is natuurlijk niet heel vreemd met een totaal nieuwe auto. Hopelijk kunnen we morgenochtend meer serieuze kilometers maken.”
bron Duidelijkquote:Robert Doornbos wil volgend jaar racen in de Champ Car World Series. Dat heeft de Rotterdammer verklaard na de test die hij gisteren heeft afgelegd voor Minardi Team USA. Het was voor Doornbos al zijn tweede test in een Champ Car, nadat hij in december eerder een test had afgelegd bij Forsythe Championship Racing. Gister kwam de Nederlander echter voor het eerst in actie met het nieuwe chassis, dat in 2007 door alle teams gebruikt zal worden in de Champ Cars. In totaal reed Doornbos 54 ronden en reed een snelste rondetijd van 52.912.
De test was opgedeeld in twee sessies. In de eerste sessie noteerde Doornbos de achtste tijd en in de tweede sessie een elfde tijd. Na afloop van de test was Doornbos erg positief over wat hij gezien had: "Ik was erg benieuwd hoe de nieuwe auto rijdt en hoe hij aanvoelt in vergelijking met de Lola, waarmee ik een maand geleden in Houston heb getest. Het is erg leuk om met deze auto te rijden en ik denk dat ik het erg leuk zou vinden om komend seizoen hier aanwezig zijn en te racen in de Champ Cars. In de Formule 1 draait alles om het materiaal. Soms moet je alleen al blij zijn als je je teamgenoot kunt verslaan. Hier heb je een kans om races te winnen als je een goed team hebt en als iedereen goed samenwerkt. Op zo'n plaats wil ik graag zijn."
Ook tegenover Autosport.com verklaarde Doornbos graag in de Champ Cars te rijden. Bovendien vertelt hij daar dat hij ook zal blijven testen voor Red Bull Racing. "Nu ik een testcontract in de Formule 1 op zak heb, wil ik weer gaan racen. Ik denk dat de Champ Cars een goede mogelijkheid zijn om iedereen met hetzelfde materiaal aan het werk te zien gaan. Het is al te lang geleden dat ik nog eens champagne heb geproefd." Over de test zelf was Doornbos tevreden ondanks een paar kleine problemen: "Ik had een paar software problemen en ik denk dat veel coureurs het met me eens zijn dat de versnellingspook nogal conservatief is en dat dat veel sneller zou kunnen. Maar het is wel een goede auto. Komend seizoen zullen er mooie en spannende races gereden worden in de Champ Cars en ik zou daar graag deel van uitmaken."
En dus lijkt het er steeds meer op dat Robert Doornbos in 2007 inderdaad actief zal zijn in de Champ Cars. Eerder had de Nederlander aangegeven alles op de Formule 1 te zetten, maar nu de kans steeds kleiner lijkt te worden dat hij daar een racestoeltje kan vinden, lonkt de Champ Car World Series als een aantrekkelijk alternatief. Doornbos zal komende dagen nog een test afleggen in de Champ Cars en daarna terugvliegen naar Europa voor de teampresentatie van Red Bull Racing. Daar zal ongetwijfeld meer informatie komen over de toekomstplannen van Robert Doornbos.
Pastorelli is zeker, omdat CCWS door de race in Assen in ieder geval een Nederlander in de CCWS wil hebben. En de keuze is hierbij op Pastorelli gevallen. (Helaas niet op Zwolsman, die het afgelopen jaar beter deed). Bij welk team is echter nog niet duidelijk.quote:Op woensdag 24 januari 2007 09:34 schreef sanger het volgende:
Pastorelli zou zeker zijn van een stoeltje bij (ik dacht) Rocketsport. Maar officieel is dit door het team nog niet bevestigd.
dan mogen de yankees en Die verdwaalde fransman die al 3 keer de titel gewonnen heeft oppassen voor de orange lionquote:
Klinkt niet meer zo overtuigend als eerst...quote:18/01/2007 - Jos in beeld bij Forsythe en Minardi Team USA
"Ik zit nog steeds te wachten op het groene licht. Ik moet zeggen dat het nog niet van een leien dakje gaat. Twee teams zijn echt wel in mij geïnteresseerd. Dat zijn de teams van Forsythe en Paul Stoddart. Volgens mijn manager Huub Rothengatter is de kans dat ik bij een van hen zal rijden zo'n 75 tot 80 procent. De onderhandelingen lopen. Het ziet er ook goed uit, maar het is een kwestie van vraag en aanbod. Uiteindelijk willen die teams zoals altijd geld zien.
Zelf zijn zij daar ook naar op zoek en daar hangt het ook van af of ik daar kan racen. Voor de Champ Car en voor de Nederlandse televisie zou het goed zijn dat ik qua naam en als Europeaan meedoe.
Door te karten houd ik mijn conditie op peil. Daarnaast doe ik veel aan hardlopen om helemaal fit te zijn in het geval dat ik plotseling naar Amerika moet voor de Champ Car serie."
Als ik eerlijk ben gun ik het jo..........Robert het meerquote:Op donderdag 25 januari 2007 11:06 schreef TJDoornbos het volgende:
Jos en RD strijden om hetzelfde stoeltje..........kan lachen worden
Het is bijna eng, maar ik ben het gewoon eens met je eens. Dat ik dit nog mag meemakenquote:Op donderdag 25 januari 2007 17:28 schreef WEST het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben gun ik het jo..........Robert het meerdie arogante zak geld heeft bij mij afgedaan
quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het is bijna eng, maar ik ben het gewoon eens met je eens. Dat ik dit nog mag meemaken![]()
Maar Champcar en F1 combineren gaat niet lukken voor Robert, hij zal moeten kiezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |