Spreekt elkaar dan ook lekker tegen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:12 schreef sanger het volgende:
[..]
op de renault media site staat van niet...
kan helaas geen vrij nemen
Vorig jaar zeker fan van McLaren, of niet?quote:
Niet bepaald, ik ben wel fan van de neus van Mclarenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:41 schreef LeXX het volgende:
[..]
Vorig jaar zeker fan van McLaren, of niet?
ergens in februari.. ik weet de datum niet meerquote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:31 schreef cappp het volgende:
Wanneer worden eigenlijk de kleuren van de Honda bekend?
Volgens mij pas in Melbournequote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
ergens in februari.. ik weet de datum niet meer
Bronquote:Wat is er nieuw aan de nieuwe Red Bull?
Het ontwerpproces van de RBR3 werd geleid door het technische hoofd van Red Bull Technology, Adrian Newey. Hij blikt even terug op de maanden die aan vandaag vooraf gingen.
Als er één voorbeeld is van hoe ingewikkeld F1 wagens het laatste decennium zijn geworden dan moet het wel dit zijn: Toen ik bij McLaren in augustus 1997 begon hadden we de nieuwe wagen klaar tegen februari 1998. Ik ben in januari 2006 bij Red Bull begonnen en we zijn net klaar met de eerste nieuwe wagen. Er kruipt tegenwoordig veel meer onderzoek in een F1 project in vergelijking met negen of tien jaar geleden. Het model van de RBR3 kregen we pas tegen juni 2006 in de windtunnel en dat was veel later dan wat we gepland hadden. Daardoor werd het enorm druk om de basiszaken zoals de monocoque en de versnellingsbak op tijd klaar te hebben.
We waren lang niet zeker over de motor die we dit jaar konden gebruiken, maar de meeste V8’s zijn een beetje met elkaar te vergelijken als het op de installatie aankomt dus daar is geen al te groot verschil in ontwerpkeuzes. De timing werd beïnvloed door het feit dat het team het dit jaar anders wil doen dan wat het in het verleden deed. Dat werd ook beïnvloed door de nieuwe windtunnel in Bedford. Alle ontwikkelingen aan de nieuwe wagen werden daar gedaan, maar de tunnel was pas klaar toen we aan de nieuwe wagen begonnen. We hielden dus eerst een systemscheck met de oude wagen voor we de nieuwe wagen uitprobeerden.
De wagen volgt de regels die nu, verrassend genoeg, al drie jaar mee gaan. De verandering van V10 naar V8 had geen fundamenteel effect op de wagen en de grootste aërodynamische aanpassingen gebeurde tijdens het seizoen van 2005. Daardoor is de wagen dus een evolutie van vroegere ideeën die agressief verpakt zijn in een wagen waar we hopelijk nog veel mee kunnen doen. Een andere factor die we in het achterhoofd moesten houden was de wissel van Michelin naar Bridgestone, dat zijn banden waar we nog niet vertrouwd mee zijn. Natuurlijk hebben we onderzoek gedaan maar we hebben de wagen ontworpen zodat hij er flexibel mee zal kunnen omspringen. Natuurlijk zijn bepaalde onderdelen aan de nieuwe wagen wat McLarenachtig, dat komt omdat het evoluties zijn van het werk dat ik daar deed. Elders zijn er evoluties van wat er hier bij Red Bull was en er zijn natuurlijk ook nieuwe ideeën.
Er zijn nog een paar bekende gezichten van toen ik het laatst met Renault (bij Williams) samenwerkte. Ik ben altijd al onder de indruk geweest van hun methodologie. Ze zijn heel goed en heel pragmatisch dus hopelijk krijgen we het beste uit het pakket. Mijn vroegere ervaringen verzekeren me dat ze heel professioneel twee teams van motoren zullen voorzien. Hun redenen om twee teams te bevoorraden zijn niet financieel maar om ze meer te gebruiken zodat ze ervan kunnen leren en zo de prestaties en de betrouwbaarheid kunnen verbeteren. Dat zorgt voor een echte hoeksteen in onze relatie.
Nee, het is zeker in Februari (dat zegt Honda zelfs althans), maar de datum is nog niet bekend geloof ik..quote:
Er staat niets over op het persgedeelte van de Honda site.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nee, het is zeker in Februari (dat zegt Honda zelfs althans), maar de datum is nog niet bekend geloof ik..
Hmm, ik weet alleen wat Nick Fry gezegd heeftquote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Er staat niets over op het persgedeelte van de Honda site.
Op Fok!sport?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik lees trouwens ook net dat Massa z'n Ferrari in de muur 'geparkeerd' heeft
Ik zal de Honda site nog eens bekijken dan.....quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hmm, ik weet alleen wat Nick Fry gezegd heeft
(volgens F1racing natuurlijk, hij heeft me niet persoonlijk ingelicht)
Honda zal zijn nieuwe auto, de RA107, op 25 januari in Barcelona aan de pers presenteren. Tijdens die presentatie zal echter niet direct de nieuwe kleurstelling bekendgemaakt worden. Dat gebeurt op een nader te bepalen datum in februari.
bron
Honda heeft donderdag de nieuwe auto voor 2007 onthuld in Barcelona. Het team gaf de RA107 woensdag al een shakedown op het Catalaanse circuit. De nieuwe auto is nog niet gespoten in de definitieve kleuren. De nieuwe livery wordt namelijk pas in februari gepresenteerd.
bron
Ouch hehe.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
haha, nee, hier:
http://www.f1racing.net/n(...)sa_crasht_met_f2007/
[afbeelding]
Ik val niet zo op kerels.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |