abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42193548

Sony\'s Playstation®3

Sony\'s volgende console/media-apparaat. Voor het afspelen van CD, SACD, DVD, Blu-Ray, Playstation 1, Playstation 2 en natuurlijk de nieuwe Playstation 3 games. Geschikt voor High-Definition weergave en met meer uitgebreide online mogelijkheden dan z\'n voorganger. In Europa verkrijgbaar vanaf maart 2007 in twee verschillende uitvoeringen voor de prijs van ¤499,- of ¤599,-

Specs

Het duurste en meest complete pakket bevat de volgende uiteindelijke specificaties.
CPU
  • Cell
    GPU
  • RSX
    Geluid
  • Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)
    Geheugen
  • 256MB XDR Main RAM, 256MB GDDR3 VRAM
    HDD
  • 60GB
    I/O
  • USB 2.0 x4
  • Memory Stick / SD / Compact Flash
  • Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x1
  • WiFi (IEEE 802.11 b/g)
  • Bluetooth 2.0 (EDR)
    AV Output
  • Beeldformaten: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
  • HDMI out: HDMI 1x
  • Digital out: Optical 1x
    BD/DVD/CD Drive
  • BD 2x (BD-ROM)
  • DVD 8x (DVD-ROM)
  • CD 24x (CD-ROM)
  • SACD 2x
    Afmetingen & Gewicht
  • Afmetingen: 325mm (B) x 98mm (H) x 274mm (D)
  • Gewicht: 5Kg

De goedkopere versie heeft de volgende restricties ten opzichte van de dure versie.
  • Een harde schijf van 20GB in plaats van 60GB.
  • Geen WiFi.
  • Geen HDMI uitgang.
  • Geen Memory Stick / SD / Compact Flash ondersteuning.

Controller

Sony heeft uiteindelijk toch niet gekozen voor het \"boemererang\" ontwerp, maar heeft de Playstation 3 controller de volgende eigenschappen gegeven.
  • Het ontwerp is wederom gebaseerd op de \"Dual Shock\" en \"Dual Shock 2\" controllers, die we kennen van de PS3 z\'n voorgangers.
  • De analoge L2 en R2 schouderknoppen zijn een stuk dieper geworden ten opzichte van de \"Dual Shock 2\" om het bereik te vergroten en daarmee de nauwkeurigheid te verhogen.
  • Ook de analoge sticks hebben ook een iets groter bereik gekregen.
  • De nauwkeurigheid van de knoppen/sticks registratie is vergroot van 8 bit naar 10 bit.
  • De controller zelf registreert 3D bewegingen in zes assen door de controller te kantelen.
  • Er is geen trilfunctie meer.
  • Hij maakt verbinding met de Playstation 3 via Blue Tooth of via een standaard USB kabel. Via de USB kabel kun je spelen en tegelijk de controller accu opladen.
  • De Playstation 3 kan met maximaal 4 controllers overweg.

Games

Vele bekende Playstation-franchises zullen terugkeren naar de Playstation 3, zoals Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, Final Fantasy XIII, Ridge Racer 7 en Tekken 6. Maar ook nieuwe titels zoals Heavenly Sword, Eight Days, Resistance: Fall of Man, Stranglehold en Fatal Inertia.

Links

• Officiële site
  • Officiële plaatjes van de Playstation 3
  • Sony Computer Entertainment Inc.
  • PS3 nieuws op Fok!games

High Definition & Multichannel Audio

Welke tv\'s zijn geschikt voor high definition weergave? Welke kabels kun je het beste gebruiken? Wat heb je nodig om van multichannel audio te genieten? Hier kun je alles kwijt over HDTV\'s en multichannel audio icm de Playstation 3.
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06

Voorgaande Topics

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
    21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40
    41 | 42 | 43 | 44

(OP)
  • Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_42193678
    Het aantal PS3 titels dat ik wil slinkt een beetje... Op dit moment wil ik enkel nog FF (vs) XIII en Heavenly Sword. Maar okay, de console is nog niet gelaunched en bij de 360 wilde ik ook pas een dikke 9 maanden na de release meer dan 3 titels
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_42193721
    Alleen Assassin's Creed vond ik écht heel tof op de PS3, maar die komt ook gewoon naar de 360
      donderdag 28 september 2006 @ 11:26:47 #4
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_42194463
    Ik heb al wel genoeg titels gezien die ik op de PS3 wil hebben. Iedergeval al meer titels dan voor de 360.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    pi_42194575
    Asassin's Creed demo op de 360 zag d'r inderdaad waanzinnig goed uit. Can't wait...
    Gravity sucks...
    pi_42194605
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 11:26 schreef Diablos79 het volgende:
    Ik heb al wel genoeg titels gezien die ik op de PS3 wil hebben. Iedergeval al meer titels dan voor de 360.
    Ik ook
    Heavenly Sword, Motorstorm, Oblivion, Assassin's Creed, RR7, FFXIII, Lair, Warhawk en GTA IV zijn zo de titels die me snel binnenschieten en die ik in de gaten ga houden.
    PSN id: NL_SToRM
    pi_42194753
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 10:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Het aantal PS3 titels dat ik wil slinkt een beetje... Op dit moment wil ik enkel nog FF (vs) XIII en Heavenly Sword. Maar okay, de console is nog niet gelaunched en bij de 360 wilde ik ook pas een dikke 9 maanden na de release meer dan 3 titels
    Resistance: Fall of Man, Formula One 06, Motorstorm en Singstar voor mij so far
    4 down, 6 to go.
      donderdag 28 september 2006 @ 11:38:19 #8
    145074 Diablos79
    pi_42194819
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 09:38 schreef Retuobak het volgende:
    ondersteunt elke PC gewoon gamepads...
    Alleen ondersteunen veel games op de pc geen gamepads.. En als ze het doen klopt er vaak iets niet, het speelt nooit zo goed als op een console.
    pi_42194892
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 11:36 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Resistance: Fall of Man, Formula One 06, Motorstorm en Singstar voor mij so far
    4 down, 6 to go.
    Oja, Formula One 06. Die was echt meesterlijk. Maar ik moet wel toegeven dat ik liever een wat minder serieuze racegame speel, zoiets als Fatal Inertia zou weleens gaaf kunnen worden bijvoorbeeld
    pi_42194951
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 11:38 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Alleen ondersteunen veel games op de pc geen gamepads.. En als ze het doen klopt er vaak iets niet, het speelt nooit zo goed als op een console.
    Nou, mijn Saitek Rumble Pro (ofzoiets ) werkt perfect
    Die lijkt trouwens erg veel op de Playstation gamepad.
    pi_42195006
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 11:38 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Ik heb andere ervaringen, maar goed
    Alle games op de PC die je ook op een console zou kunnen spelen ondersteunen een gamepad, en doen dat goed. Maar goed, dat is dus puur mijn ervaring. Jij kan natuurlijk net tegen uitzonderingen aan zijn gelopen. En in dat geval zul je vast blij zijn met het games for windows initiatief van Microsoft.

Fatal Inertia lijkt mij weer niet zo super trouwens. Niet in de laatste plaats omdat het gemaakt wordt door KOEI. En er zijn weinig developers waar ik minder vertrouwen in heb moet ik zeggen.
    pi_42195070
    quote:
    Nieuwe PS3 game in ontwikkeling bij David Jaffe

David Jaffe, de maker van God of War is druk bezig met deel twee van God of War en een PSP versie van God of War. Helaas is de PSP versie nu even in de koelkast gezet.

Zovertelde de beste man gisteren dat hij zich momenteel op een PS3 titel concentreert en dit is geen God of War deel. Het word een totaal ander spel waarbij elementen van onder andere Bomberman en Twisted Metal gecombineerd worden.

Deze game zal in ieder geval 1080p ondersteunen, en hij vertelde dat de alpha versie rond januari en februari klaar zal zijn.
    Bron: klik

Ik ben benieuwd wat dat voor game gaat opleveren
      donderdag 28 september 2006 @ 11:49:33 #13
    145074 Diablos79
    pi_42195130
    Spellen die ik zeker wil op de PS3(die ik tot nu toe gezien heb)... FF13, FFvs13, MGS4, Heavenly Sword, Tekken 6, White Knight Story, GT5(misschien ook GT-HD), Devil May Cry 4, Assassin's creed, Genji 2.. En waarschijnlijk nog wel meer maar daar moet ik eerst meer van zien. Eight Days en dat spel van naughty dogs lijkt me ook wel wat. En zonder twijfel worden het er nog veel meer wanneer hij uit is.
      donderdag 28 september 2006 @ 11:52:21 #14
    145074 Diablos79
    pi_42195214
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 11:44 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ik heb andere ervaringen, maar goed
    Alle games op de PC die je ook op een console zou kunnen spelen ondersteunen een gamepad, en doen dat goed. Maar goed, dat is dus puur mijn ervaring. Jij kan natuurlijk net tegen uitzonderingen aan zijn gelopen. En in dat geval zul je vast blij zijn met het games for windows initiatief van Microsoft.

Fatal Inertia lijkt mij weer niet zo super trouwens. Niet in de laatste plaats omdat het gemaakt wordt door KOEI. En er zijn weinig developers waar ik minder vertrouwen in heb moet ik zeggen.
    Fable heeft geen gamepad ondersteuning op de PC. Zelfde geld voor Kotor. En dat zijn dus console games . En spellen zoals oblivion en F.E.A.R hebben wel joypad ondersteunen, maar dat werkt weer niet goed. Ik heb best wel wat spellen geprobeerd op de pc maar echt lekker spelen de meeste niet met joypad.
    pi_42195227
    Mijn PS3-wishlist: FFXIII, FF vsXIII, MGS4, Heavenly Sword, Tekken 6, DMC4, Resistance, Motorstorm

Ter vergelijking X360-wishlist: Gears of War, Lost Planet, Too Human

Multiplatform wishlist: Assassin's Creed, GTA IV

Mooi dat ik een PS3 haal dus.
    Are you brave enough to fear?
      donderdag 28 september 2006 @ 11:56:11 #16
    145074 Diablos79
    pi_42195316
    Mijn X360-wishlist: Tiger woods 07.... Heel misschien Gears of War, aangezien die 3rd person inplaats van 1st person kan ik hem nog wel eens leuk vinden. Oja en Alan awake lijkt me wel wat.. Maar dat zal nog wel even duren voordat die uit komt.

Spellen die ik trouwens ook zeker ga halen zijn, RE5, Silent Hill 5 en GTA4... Weet alleen nog niet welk platform, waarschijnlijk wel PS3. Ik verwacht dat de PS3 versies een tikkeltje beter zullen zijn, net als dat nu de xbox versies meestal ietsje beter zijn dan de PS2 versies als het gaat om multiplatform spellen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Diablos79 op 28-09-2006 12:03:52 ]
    pi_42195481
    aangezien jullie ook wel RPG's spelen vind ik het wel raar dat jullie geen Mass Effect, Blue Dragon, Infinite Undiscovery, etc in jullie 360 wishlists hebben staan
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_42195567
    Ik heb naast FF nooit een andere RPG gespeeld
    pi_42195740
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 11:52 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Fable heeft geen gamepad ondersteuning op de PC. Zelfde geld voor Kotor. En dat zijn dus console games . En spellen zoals oblivion en F.E.A.R hebben wel joypad ondersteunen, maar dat werkt weer niet goed. Ik heb best wel wat spellen geprobeerd op de pc maar echt lekker spelen de meeste niet met joypad.
    Mmmh, die games heb ik juist niet met de joypad geprobeerd .
    Hoop andere games weer wel, en die werkten perfect.
    Toeval dus idd.
    pi_42195742
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 11:49 schreef Diablos79 het volgende:
    Spellen die ik zeker wil op de PS3(die ik tot nu toe gezien heb)... FF13, FFvs13, MGS4, Heavenly Sword, Tekken 6, White Knight Story, GT5(misschien ook GT-HD), Devil May Cry 4, Assassin's creed, Genji 2.. En waarschijnlijk nog wel meer maar daar moet ik eerst meer van zien. Eight Days en dat spel van naughty dogs lijkt me ook wel wat. En zonder twijfel worden het er nog veel meer wanneer hij uit is.
    Oh ja! White Knight Story lijkt me ook wel tof.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
      donderdag 28 september 2006 @ 12:16:33 #21
    145074 Diablos79
    pi_42195799
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 12:03 schreef Tain het volgende:
    aangezien jullie ook wel RPG's spelen vind ik het wel raar dat jullie geen Mass Effect, Blue Dragon, Infinite Undiscovery, etc in jullie 360 wishlists hebben staan
    Mass Effect is toch geen RPG? ziet er gewoon uit als een space shooter. Blue dragon was ik vergeten ja die zal ik waarschijnlijk wel halen. Infinite Undiscovery weet ik nog te weinig van. Fable 2 haal ik ook wel. Maar die spellen zijn allemaal nog ver weg. Enchanted Arms ga ik ook wel halen, weet alleen nog niet of ik die voor 360 haal of wacht tot hij op de PS3 is.
    pi_42195891
    Mass effect is een RPG
    Met third person tactical combat.
      donderdag 28 september 2006 @ 12:22:38 #23
    145074 Diablos79
    pi_42195972
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 12:19 schreef Retuobak het volgende:
    Mass effect is een RPG
    Met third person tactical combat.
    Dat noem ik dus geen RPG , ook wanneer ik trailer bekijk haal ik er geen RPG uit. Eerder een shooter met RPG elementen.. Spel lijkt me sowieso niet leuk(persoonlijk) aangezien de sfeer me niet echt aanspreekt.
    pi_42196035
    Nee, het is in hoofdzaak een RPG.
    Combat is niet de hoofdmoot van de game.
    Je zal veel gesprekken moeten voeren, quests moeten voltooien (die niet altijd combat inhouden) etc.
      donderdag 28 september 2006 @ 12:28:12 #25
    145074 Diablos79
    pi_42196121
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 12:24 schreef Retuobak het volgende:
    Nee, het is in hoofdzaak een RPG.
    Combat is niet de hoofdmoot van de game.
    Je zal veel gesprekken moeten voeren, quests moeten voltooien (die niet altijd combat inhouden) etc.
    Hmm tja rpg is tegenwoordig ook wel een breed begrip.
    Maar zeker geen spel waar ik warm van word.
    pi_42196187
    Hoezo breed begrip?
    MOET een RPG dan turn based combat hebben?
    Of is Oblivion nu ook geen RPG meer?
    pi_42196222
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 12:28 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Hmm tja rpg is tegenwoordig ook wel een breed begrip.
    Maar zeker geen spel waar ik warm van word.
    Alleen al doordat Bioware het maakt loop ik er al warm voor eigenlijk, bijna alle RPG's die ze gemaakt hebben vind ik toppers
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      donderdag 28 september 2006 @ 12:33:17 #28
    145074 Diablos79
    pi_42196264
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 12:30 schreef Retuobak het volgende:
    Hoezo breed begrip?
    Breed in de zin dat je veel soorten hebt. Bij mij is RPG Final Fantasy(en gelijken), dus turn based.. Oblivion is ook wel RPG maar zou ik eerder Action-rpg noemen.
    pi_42196333
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 12:33 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Breed in de zin dat je veel soorten hebt. Bij mij is RPG Final Fantasy(en gelijken), dus turn based.. Oblivion is ook wel RPG maar zou ik eerder Action-rpg noemen.
    Dus je vind alleen Turnbased RPG's echt RPG's...
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_42196345
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 12:30 schreef Retuobak het volgende:
    Hoezo breed begrip?
    Er zijn tegenwoordig teveel soorten RPG om jezelf simpelweg RPG fan te noemen, daar ben ik wel achter. Ik ben zelf fan van Japanse RPG's in vrolijke setting met felle kleuren en een turnbased vechtsysteem.
    pi_42196460
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      donderdag 28 september 2006 @ 12:45:09 #32
    145074 Diablos79
    pi_42196539
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 12:36 schreef Tain het volgende:

[..]

Dus je vind alleen Turnbased RPG's echt RPG's...
    Ja
    Nee, maar bij RPG denk ik meestal gelijk aan Turnbased.. Als iemand action-rpg zegt dan denk ik meteen aan spellen zoals Zelda. En als ze het hebben over Strategy RPG dan denk ik aan FF tactics. Zijn wel allemaal RPG's maar wel alle heel verschillend. Tegenwoordig is RPG veel uitgebreider dan vroeger.

Maar dat ik RPG associeer met turnbased komt waarschijnlijk omdat ik JRPG's erg veel speel. En die zijn heel vaak turnbased.
    pi_42197732
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 12:45 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Ja
    Nee, maar bij RPG denk ik meestal gelijk aan Turnbased.. Als iemand action-rpg zegt dan denk ik meteen aan spellen zoals Zelda. En als ze het hebben over Strategy RPG dan denk ik aan FF tactics. Zijn wel allemaal RPG's maar wel alle heel verschillend. Tegenwoordig is RPG veel uitgebreider dan vroeger.

Maar dat ik RPG associeer met turnbased komt waarschijnlijk omdat ik JRPG's erg veel speel. En die zijn heel vaak turnbased.
    Maar Mass effect is noch een action RPG noch een strategy RPG.
    Het is gewoon een 'normale' Westerse RPG, met een ongewoon combat systeem.
    Maar daar ligt de hoofdfocus van de game niet op, dus dat is van ondergeschikt belang.
    pi_42198361
    bijna vergeten op m'n multi-platformwishlist: Army of Two
    pi_42199615
    X360: Gears of War, Halo 3, Halo wars, Mass Effect, Forza 2, Lost Planet, Lost Oddesey, Bioshock

PS3: Heavenly Sword, Virtua Fighter 5, GT 5, Devil may Cry 4, MGS4

multi: Virtua Tennis 3, Re5, Armored Core 4, Guitar Hero 2

Balans: Toch maar de 360 en dat wordt al duur genoeg zo.
    pi_42200129
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 12:16 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Mass Effect is toch geen RPG? ziet er gewoon uit als een space shooter. Blue dragon was ik vergeten ja die zal ik waarschijnlijk wel halen. Infinite Undiscovery weet ik nog te weinig van. Fable 2 haal ik ook wel. Maar die spellen zijn allemaal nog ver weg. Enchanted Arms ga ik ook wel halen, weet alleen nog niet of ik die voor 360 haal of wacht tot hij op de PS3 is.
    Lost Oddesy is volgens mij ook een RPG met (vooralsnog) een turn based combat system. Ik hoorde wel verhalen dat dit in de demo alleen tijdelijk geimplementeerd was om een idee van het spel te krijgen, maar dat het turn based wellicht niet in het uiteindelijke spel aanwezig zou zijn.
    pi_42200215
    Mass Effect is gewoon heel erg duidelijk uit te leggen als je KoToR gespeeld hebt. Dit is hetzelfde alleen dan met een nog realistischer combat systeem. Wmb zeker GOTY, dat weet ik nu al.
      donderdag 28 september 2006 @ 20:01:58 #38
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_42209344
    Assassin's Creed ziet er wel heel strak uit. Hopelijk verkrijgbaar wanneer de PS3 in NL leverbaar is. Dit zal zeker voor mij een must-have zijn.

tevens verkapte tvp
    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
      donderdag 28 september 2006 @ 21:21:01 #39
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_42213099
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
    pi_42217486
    Close encounter met de PS3: klik

Echt een mooi ding
    pi_42218402
    Motorstorm filmpje in HD: klik
    Lair: klik
    pi_42221227
    even een leuke quote van een europiaan die even wat zegt op een amerikaanse site

"you americans will test the ps3 for us europeans lab rats,suckers"

hehe
    Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
    pi_42223998
    Ik moet wel echt toegeven dat die PS3 spellen mij veel meer aanspreken als de 360 spellen, en daarbij, zitten spellen bij waar die physics heel veel beter zijn als de 360.

PS3 spellen wat ik wil hebben: Motorstorm, Fatal Inertia, Tekken 6, GT5 en waarschijnlijk assassins creed op de PS3, want die gaat strakker lopen als de 360 heb ik het vermoeden.

360 spellen: Gears of War, en daar houdt het gewoon op, in het begin vond ik dat er veel uitkwam wat me echt aansprak, maar nu...nu is het gewoon bagger.
    Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
    Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
    GamerTag
    pi_42224793
    Het viel mij ook al op dat de meeste PS3 spellen ontzettend soepel lopen
    pi_42224897
    quote:
    Sony pakt groot uit in de USA

Sony gaat in de USA groot uitpakken wat de demopods in de winkels betreft.

Moest de PS2 het doen in de prelaunch weken met ongeveer 3000 demopods verspreid over de USA en Canada, pakt Sony het bij de PS3 groots aan.

Maar liefst 15.000 demopods zullen hun plaats vinden in winkels verspreid over de USA en Canada. Alleen al om de pods "up and running" te houden daar trekt Sony zo'n 30 miljoen dollar voor uit. Daar zit waarschijnlijk de prijs van de pods zelf nog niet eens bij volgens Gamespot.

"Als de gamers eenmaal zelf de PS3 games onderhanden kunnen nemen, en begrijpen wat onder de motorkap van de PS3 zit, zal de prijs niet meer de beslissende factor zijn." aldus een USA Sony persvoorlichter.

Met dat geld hadden ze ook wel AC exclusief kunnen krijgen... (toch? )
    pi_42224938
    Kwam er nou in amerika eind oktober nog een conferentie van sony
    pi_42225242
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 09:21 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Met dat geld hadden ze ook wel AC exclusief kunnen krijgen... (toch? )
    Hadden ze AC exlusief en geen demopods
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_42225458
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 09:39 schreef Tain het volgende:

[..]

Hadden ze AC exlusief en geen demopods
    Met AC exclusief heb je geen demopods nodig
    pi_42226983
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 08:15 schreef masterdave het volgende:
    Ik moet wel echt toegeven dat die PS3 spellen mij veel meer aanspreken als de 360 spellen, en daarbij, zitten spellen bij waar die physics heel veel beter zijn als de 360.

PS3 spellen wat ik wil hebben: Motorstorm, Fatal Inertia, Tekken 6, GT5 en waarschijnlijk assassins creed op de PS3, want die gaat strakker lopen als de 360 heb ik het vermoeden.

360 spellen: Gears of War, en daar houdt het gewoon op, in het begin vond ik dat er veel uitkwam wat me echt aansprak, maar nu...nu is het gewoon bagger.
    Ja, Mass Effect, Bioshock, Alan Wake etc etc zien er verschrikkelijk uit .
    En van de meeste games doe jij noemt is nauwelijks ingame materiaal van, beetje voorbarig allemaal.
    IK HEB MIJN ECHTE CLUB EN HAAR SUPPORTERS VERRADEN.
    pi_42227141
    Hij zegt toch niet dat de 360 games lelijk zijn? Het enige wat ie zegt is dat de games m meer aanspreken.
    Alan Wake lijkt me wel vet, maar die andere 2 doen me op dit moment vrij weinig...
    pi_42227324
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 10:54 schreef SToRM81 het volgende:
    Hij zegt toch niet dat de 360 games lelijk zijn? Het enige wat ie zegt is dat de games m meer aanspreken.
    Alan Wake lijkt me wel vet, maar die andere 2 doen me op dit moment vrij weinig...
    Mass Effect wordt GotY .
    pi_42227391

Woww, niet normaal meer
    pi_42227547
    quote:
    Lara Croft will make her way to PlayStation 3 eventually, but you shouldn't expect to wrap your thumbs around her until July 2007 at the earliest.

Tucked away in Eidos' financial results for the year ended June 2006 was a note that it's planning "new versions of Tomb Raider (including a PS3 version)" for release in as part of its 2008 financial year line-up.

That's because the company's hedging its next-gen bets, and hasn't planned any PS3 releases between now and June 2007.
    Advertisement

"This is consistent with our policy to launch titles on a new platform when the platform reaches a commercially viable installed base," it said.

Eidos has been a fairly strong supporter of the rival Xbox 360, with Hitman: Blood Money, Tomb Raider: Legend and Just Cause most recently.
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_42227605
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 11:04 schreef SToRM81 het volgende:
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]

Woww, niet normaal meer
    Ziet er erg mooi uit, maar toch hebben de plaatjes iets kunstmatigs. Weet het even niet goed uit te leggen, maar het komt onnatuurlijk over op sommige punten
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_42227652
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 11:04 schreef SToRM81 het volgende:
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]

Woww, niet normaal meer
      vrijdag 29 september 2006 @ 12:22:24 #56
    145074 Diablos79
    pi_42229566
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 11:12 schreef Tain het volgende:

[..]

Ziet er erg mooi uit, maar toch hebben de plaatjes iets kunstmatigs. Weet het even niet goed uit te leggen, maar het komt onnatuurlijk over op sommige punten
    Blijft altijd nog een spel he
      vrijdag 29 september 2006 @ 12:36:25 #57
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_42229849
    quote:

[..]

Heel simpel: Het level houd te snel op en de berg-achtergrond past niet bij de rest van de graphics.
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
    pi_42230619
    Ik vraag me eigenlijk af wat er achter het klepje van de 20GB versie zit, aangezien die geen card reader heeft
    Zou je die card reader misschien los kunnen kopen en erin kunnen klikken? Dat er dan nu gewoon een plaatje zit dat je eruit kunt trekken (net als bij de PC dus eigenlijk)
    Als dit niet mogelijk is, dan lijkt dat klepje op de 20GB versie me ook vrij nutteloos...
      vrijdag 29 september 2006 @ 13:17:07 #59
    145074 Diablos79
    pi_42230832
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 13:08 schreef SToRM81 het volgende:
    Ik vraag me eigenlijk af wat er achter het klepje van de 20GB versie zit, aangezien die geen card reader heeft
    Zou je die card reader misschien los kunnen kopen en erin kunnen klikken? Dat er dan nu gewoon een plaatje zit dat je eruit kunt trekken (net als bij de PC dus eigenlijk)
    Als dit niet mogelijk is, dan lijkt dat klepje op de 20GB versie me ook vrij nutteloos...
    Koop toch de 60GB versie

Maar dat klepje zal er gewoon al zitten om het model hetzelfde te houden, dat klepje weg laten zal ook geen gezicht zijn. Dus het heeft sowieso en cosmetische functie.
    pi_42231126
    Ik haal ook de 60GB versie hoor, ik vroeg het me alleen af
    pi_42231580
    waarom zou je nog een 60GB versie halen? De enige verschillen zijn nog grotere HDD, cardreader en (last-gen) WiFi, en een zilverkleurige strip.
    Voor 80 euro heb je een 100 GB 2,5" HDD, een cardreader koop je voor 20 euri, kabels roeleren nog altijd over WiFi, en een zilverkleurige strip voegt absoluut niets toe.
    pi_42231758
    quote:
    Volgens mensen die de game gezien hebben klopt er iets niet aan de combinatie van omgeving en auto's. De auto's lijken in de omgeving geplakt in plaats van daar natuurlijk deel van uit te maken. Maar goed, zelfs dan ziet het er mooi uit. Maar ja, met maar 30 auto's en 2 omgevingen laat ik GT:HD Premium fijn voor wat het is.
    pi_42231945
    Filmpje van de Ferrari in GT HD: http://playsyde.com/stream_3130_en.html
    pi_42231985
    Ik heb maar liefst interesse in 0 PS3 games.
    Let's drop some acid and go to a titty bar.
    pi_42232139
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 13:47 schreef SocialDisorder het volgende:
    waarom zou je nog een 60GB versie halen? De enige verschillen zijn nog grotere HDD, cardreader en (last-gen) WiFi, en een zilverkleurige strip.
    Voor 80 euro heb je een 100 GB 2,5" HDD, een cardreader koop je voor 20 euri, kabels roeleren nog altijd over WiFi, en een zilverkleurige strip voegt absoluut niets toe.
    Is die HDMI op de 20gb versie ook voor Europa bevestigd dan?
    Maar ik ga sowieso voor de premium (in 2008/2009), de router zit vol .
    Eerst maar eens interessante games, want naast MGS4 en FF is er bitterweinig.
    Motorstorm en Lair worden gehypt, maar lijken mij typische releasegames. Slecht dus.
    pi_42232198
    Lair is geen releasegame, die was nog maar 30% af ofzo
    Resistance, Heavenly Sword en Motorstorm zijn wel mooie titels om bij launch te kopen
    pi_42232231
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 14:09 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:

[..]

Maar ik ga sowieso voor de premium (in 2008/2009), de router zit vol .
    Eerst maar eens interessante games, want naast MGS4 en FF is er bitterweinig.
    Motorstorm en Lair worden gehypt, maar lijken mij typische releasegames. Slecht dus.
    [update]20GB PS3 krijgt HDMI, zakt in Japan in prijs

Gebrek aan HDMI was voor mij de enige reden om geen 20GB te nemen. Nu die reden is weggehaald, haal ik de 20GB-versie, HDMI-kabeltje is al duur zat.
    pi_42232234
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 14:09 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:

[..]

HDMI zit in elke versie van de PS3, ook buiten Japan
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_42232312
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 14:11 schreef SToRM81 het volgende:
    Lair is geen releasegame, die was nog maar 30% af ofzo
    Resistance, Heavenly Sword en Motorstorm zijn wel mooie titels om bij launch te kopen
    HS is GEEN release titel.
    En waarom Motorstorm zo wordt gehypt is me ECHT een raadsel. Das gewoon zo'n doorsnee crap-dirtracer. Zoals de meeste.
    En het ziet er niet eens zo mooi uit. Ik begrijp dat de Sony boys snakken naar een interessante release game, maar om deze nou te hypen !
    pi_42232340
    Als ie tegenvalt haal ik Oblivion wel
    Pfff, teveel games gewoon, dan heb je AC ook nogeens...
    pi_42232484
    quote:
    WHAHAHAHAHAHAHA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    Dat doet pijn !
    En die Cell is zoooooooooooo superieur he .
    pi_42232504
    Whahaha, de humor.
    Echt, priceless .
    pi_42232800
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 14:25 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:

[..]

WHAHAHAHAHAHAHA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    Dat doet pijn !
    En die Cell is zoooooooooooo superieur he .
    humor
    PS3 ondersteunt mods, 360 niet
    pi_42233073
    Ik ga er maar niet meer op reageren...
    pi_42233221
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 14:53 schreef SToRM81 het volgende:
    Ik ga er maar niet meer op reageren...
    Goed plan! ik kap er ook mee
    pi_42233748
    Final Fantasy, MGS, Assasins Creed, DMC, RE5 en Afrika zijn de titels die ik voor de PS3 het meest interessant vind. Toch is dat niet genoeg om m (meteen) te halen. Zeker niet omdat de eerste vier nog een lange tijd op zich laten wachten.
    pi_42233920
    quote:
    My theory on Sony's so-called perceived failed attempt to secure 3rd party exclusices is as follows. I believe sony with its consolidation of all of its first party and some 2nd party teams(SCEWW) will try too create new IP's to take full advantage of its system. They will not fork over the money to publishers like MS, they have enough quality studios with a wealth of experience to get a nice flow of 1stPary/2ndParty titles at approxiamately every 6 to 8 months.

It is a smart move for them to consolidate those studios i.e. sharing tecnnologies, Sony already gives creative freedom and developer support be it with engineering or financial, see Ninja Theory.

We all know that the big studios have stated that multiplatform was the way to go to make money in the next generation. The perception is MS, is nabbing all of these great titles with caveats of some kind of exclusivity. MS, has to do this because they do not have near the developement studios that sony has.

Just remember the statement that Phil was quoted as to saying that their are over a 100 titles in developement for the PS3 from their SCEWW studios. I don't think Sony is counting on the GTIV's of the world to make the PS3 a viable commodity, this time around sony is seeking to be the viable commodity to drive the content in the exclusive market.

I think what they are doing is a smart move and forward thinking on their part.
    Bron: http://forums.e-mpire.com/showthread.php?t=62484

Komt van een ander forum. En ik vind dat er een erg goed punt gemaakt wordt.
    MS kan dan wel miljoenen in multiplatform games investeren. Maar zodra de PS3 kwa verkopen de 360 gaat inhalen, wordt het alleen maar interessanter om daarvoor de developen en kan MS alleen maar meer gaan dokken voor (tijdelijke) exclusiviteit
    pi_42233978
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 15:28 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Bron: http://forums.e-mpire.com/showthread.php?t=62484

Komt van een ander forum. En ik vind dat er een erg goed punt gemaakt wordt.
    MS kan dan wel miljoenen in multiplatform games investeren. Maar zodra de PS3 kwa verkopen de 360 gaat inhalen, wordt het alleen maar interessanter om daarvoor de developen en kan MS alleen maar meer gaan dokken voor (tijdelijke) exclusiviteit
    Als de PS3 beter verkoopt in Amerika en de Wii in Japan. Zo zeker is dat nog helemaal niet, daarbij moeten het ook nog eens significant betere verkoopcijfers zijn omdat de devcosts hoger liggen.
    pi_42234026
    De PS3 heeft wel ontzettend veel inhouse titels in ontwikkeling he. Veel van de titels die 'exclusief' zijn op de 360 komen ook gewoon op de pc
    pi_42234167
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 15:33 schreef SToRM81 het volgende:
    De PS3 heeft wel ontzettend veel inhouse titels in ontwikkeling he. Veel van de titels die 'exclusief' zijn op de 360 komen ook gewoon op de pc
    Ta, maar toch wil dat niet automatisch zeggen dat de consument dit ook opmerkt of zo negatief ziet. MS heeft met maar 1 inhouse spel de XBOX behoorlijk draaiend gehouden, laat nou net die opvolger volgend jaar komen. Persoonlijk geef ik je gelijk, exclusieve spellen zijn vaak beter en interessanter. Alleen heb ik het idee dat de algemene gamer dit helemaal niet doorheeft, veel mensen denken zelfs dat alles inhouse is

Persoonlijk ben ik een liefhebber van Japanese made games en om die te krijgen is het belangrijk om de Japanse markt te veroveren. De concurrent voor Sony daar is Nintendo en die heeft ook wel een 'paar' inhouse games
    pi_42234203
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 14:42 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

humor
    PS3 ondersteunt mods, 360 niet
    Verschrikkelijk, ik heb in mn HELE leven nog nooit een mod geinstalleerd voor een game.
    Behalve dat, op een console WIL ik het niet eens. Ik vind het heel tricky zelfs. .
    (Exploits, virii etc)
      vrijdag 29 september 2006 @ 15:43:08 #83
    145074 Diablos79
    pi_42234246
    quote:
    Sta ik eingelijk niet zo raar van te kijken, de CPU van de 360 kan meer threads tegelijk aan door de cores. Al is de L2 cache van 1mb wel een bottleneck wanneer ze echt 6 threads gaan gebruiken. Maar daartegenover staat weer dat Cell beter is in physics, animaties, particle systems en dat soort zaken. Dus waarschijnlijk heb je op de 360 iets slimmere NPC's maar zien ze er op de PS3 wat beter uit.

Het ligt denk ik ook wel een beetje aan de programmeer kunsten van de ontwikkelaars. De 360 is al een jaar langer uit dus daar hebben ze ook meer ervaring mee, is ook niet zo raar als ze dan al meer uit de CPU weten te halen.

We hebben het hier trouwens al regelmatig gehad over de laadtijden van de PS3 en Xbox360. En welke sneller zouden zijn. Daarbij gaat het altijd over de snelheid van de DVD en BD-rom. Maar wat er over het hoofd word gezien is dat de PS3 wel 2x zoveel TFlops heeft als de 360. En dat zal zeker zijn invloed hebben op de laadtijden. De PS3 kan daardoor de gelezen data sneller verwerken dan de 360. Dus ik verwacht eigenlijk wel dat de PS3 sneller laadtijden heeft.
    pi_42234263
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 15:33 schreef SToRM81 het volgende:
    Met minderwaardige graphs als je geen snelle bak hebt (zie Alan Wake) en je zit niet achter je HDTV.
    Geloof me, echt een HEEL miniem deel is in staat PC games in de huiskamer op HDTV te spelen.
    Dus console-exclusive is gewoon exclusive imo.
    En nee, ik denk dat de dev-kosten er wel voor zorgen dat veel voor de X360 blijven devven. Dingen zoals nu met AC is alleen maar een prachtig voorbeeld.
    Het stokpaardje van de PS3 komt in betere versie uit op de X360. Prach-tig .
    pi_42234312
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 15:43 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Sta ik eingelijk niet zo raar van te kijken, de CPU van de 360 kan meer threads tegelijk aan door de cores. Al is de L2 cache van 1mb wel een bottleneck wanneer ze echt 6 threads gaan gebruiken. Maar daartegenover staat weer dat Cell beter is in physics, animaties, particle systems en dat soort zaken. Dus waarschijnlijk heb je op de 360 iets slimmere NPC's maar zien ze er op de PS3 wat beter uit.

Het ligt denk ik ook wel een beetje aan de programmeer kunsten van de ontwikkelaars. De 360 is al een jaar langer uit dus daar hebben ze ook meer ervaring mee, is ook niet zo raar als ze dan al meer uit de CPU weten te halen.

We hebben het hier trouwens al regelmatig gehad over de laadtijden van de PS3 en Xbox360. En welke sneller zouden zijn. Daarbij gaat het altijd over de snelheid van de DVD en BD-rom. Maar wat er over het hoofd word gezien is dat de PS3 wel 2x zoveel TFlops heeft als de 360. En dat zal zeker zijn invloed hebben op de laadtijden. De PS3 kan daardoor de gelezen data sneller verwerken dan de 360. Dus ik verwacht eigenlijk wel dat de PS3 sneller laadtijden heeft.
    Gaan we weer het Tflops non-argument uit de kast halen? .
    De ps2 had er ook meer dan de XBOX.
    pi_42234345
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 15:39 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Ta, maar toch wil dat niet automatisch zeggen dat de consument dit ook opmerkt of zo negatief ziet. MS heeft met maar 1 inhouse spel de XBOX behoorlijk draaiend gehouden, laat nou net die opvolger volgend jaar komen. Persoonlijk geef ik je gelijk, exclusieve spellen zijn vaak beter en interessanter. Alleen heb ik het idee dat de algemene gamer dit helemaal niet doorheeft, veel mensen denken zelfs dat alles inhouse is

Persoonlijk ben ik een liefhebber van Japanese made games en om die te krijgen is het belangrijk om de Japanse markt te veroveren. De concurrent voor Sony daar is Nintendo en die heeft ook wel een 'paar' inhouse games
    Zoals het er nu uitziet gaat de PS3 de 360 met gemak verslaan in Japan. En Sony en Nintendo vind ik deze generatie ook al verder uiteen liggen dan de vorige. Dus de support zal van daaruit ook wel weer enorm worden denk ik zo
    Een game als RE5 kan MS al bijna nietmeer exclusief krijgen, omdat dat spel zo enorm gewild is in Japan en de PS3 daar gewoon veel meer vertegenwoordigd gaat zijn
      vrijdag 29 september 2006 @ 15:50:31 #87
    145074 Diablos79
    pi_42234412
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 15:45 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:

[..]

Gaan we weer het Tflops non-argument uit de kast halen? .
    De ps2 had er ook meer dan de XBOX.
    Dat is geen non-argument, data moet nadat het gelezen is ook verwerkt worden en de ps3 heeft daar meer power voor dan de 360..
    pi_42234463
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 15:43 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:

[..]

Met minderwaardige graphs als je geen snelle bak hebt (zie Alan Wake) en je zit niet achter je HDTV.
    Geloof me, echt een HEEL miniem deel is in staat PC games in de huiskamer op HDTV te spelen.
    Een echte pc-gamer krijg je volgens mij ook niet zomaar aan de console hoor
    quote:
    En nee, ik denk dat de dev-kosten er wel voor zorgen dat veel voor de X360 blijven devven. Dingen zoals nu met AC is alleen maar een prachtig voorbeeld.
    Ja nou, dat staat ook in dat ene stukje. Steeds meer multiplatform games. Dus het is enorm belangrijk om goede inhouse exclusives te hebben
    quote:
    Het stokpaardje van de PS3 komt in betere versie uit op de X360. Prach-tig .
    We moeten nog maar afwachten hoe AC er uiteindelijk op beide versies uit komt te zien. AC was trouwens al op X05 als een 360 game getoond, dus je mag er wel vanuitgaan dat ze de 360 hardware als basis hebben genomen. De PS3 dev-kit is zelfs nog nieteens helemaal klaar...

[ Bericht 9% gewijzigd door SToRM81 op 29-09-2006 15:58:49 ]
    pi_42234528
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 15:52 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Inderdaad!
    Dus dat een spel ook op de PC te spelen is, is imo geen argument omdat het vaak 2 verschillende soorten gamers zijn.
    Niet iedereen is een Retuobak of andere random PC/Console fokker.
    pi_42234599
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 15:46 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Zoals het er nu uitziet gaat de PS3 de 360 met gemak verslaan in Japan. En Sony en Nintendo vind ik deze generatie ook al verder uiteen liggen dan de vorige. Dus de support zal van daaruit ook wel weer enorm worden denk ik zo
    Een game als RE5 kan MS al bijna nietmeer exclusief krijgen, omdat dat spel zo enorm gewild is in Japan en de PS3 daar gewoon veel meer vertegenwoordigd gaat zijn
    Ik denk dat die Japanse analyst best gelijk kan krijgen dat Blue Dragon en Lost Odyssey een flinke boost gaan geven .
    Maar dat ze kilometers achter Sony liggen is een feit.
    pi_42234640
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 15:43 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niks met de programmeerkunsten van de ontwikkelaars te maken. De 360 heeft 3 cores die allen op de PPC technologie zijn gebaseerd en daardoor universeel inzetbaar zijn. De Cell heeft 1 multifunctionele PPC core en 7 SPE's die vooral geschikt zijn om floating point berekeningen uit te voeren.
    quote:
    Bullshit De CPU van de 360 en de Cell kunnen beiden de data veel sneller verwerken dan dat de DVD/BD-speler kan inlezen.
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_42234647
    Lost Odyssey is al een tegenvaller kwa gameplay heb ik her en der gezien. En Blue Dragon gaat het niet redden tegen FF (versus) XIII, White Knight Story en de vele typisch Japanse games die de PS3 gaat hebben.
    pi_42234680
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 15:59 schreef SToRM81 het volgende:
    Lost Odyssey is al een tegenvaller kwa gameplay heb ik her en der gezien...
    Ten eerste stonden er rijen dik bij de TGS en werd de game nagenoeg unaniem goed ontvangen. .
    Waar haal jij je info vandaan dan? .
    Over de gameplay is vrij weinig bekend, ik geloof dat het battlesysteem nog niet eens vast staat. De game is namelijk nog niet echt af. .
    pi_42234720
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:01 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
    De game is namelijk nog niet echt af. .
    Net zoals Blue Dragon, FFXIII en White Knight, dus hoe je in godsnaam nu al kan zeggen welke beter is en welke het wel of niet gaat redden...
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_42234734
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:01 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
    Waar haal jij je info vandaan dan? .
    PS3 fora
    Nee geintje, ik dacht zoiets opgevangen te hebben dat ie toch wat minder was...
    pi_42234778
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:02 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

PS3 fora
    I rest my case.
    De internationale pers was erg postief iig. Dat PS fanboys het niet kunnen hebben dat zo'n droomteam aan een titel (3 zelfs . ) voor de concurrent werkt, kan ik dit soort reacties wel begrijpen.
    Maar het is echt onzin, lees de gamesites maar.
    pi_42234782
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 15:43 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
    en je zit niet achter je HDTV.
    Je kunt je PC ook aansluiten op je HDTV.
    quote:
    Ja, het is onmogelijk om een kabeltje te trekken.
    quote:
    Ook maar heel weinig mensen zijn in staat om 360 of PS3 games straks te spelen. Dus wat een bullshit .
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 15:52 schreef SToRM81 het volgende:
    Valt best mee
    quote:
    We moeten nog maar afwachten hoe AC er uiteindelijk op beide versies uit komt te zien. AC was trouwens al op X05 als een 360 game getoond, dus je mag er wel vanuitgaan dat ze de 360 hardware als basis hebben genomen. De PS3 dev-kit is zelfs nog nieteens helemaal klaar...
    Final dev kits zijn al een tijdje uit.
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 15:55 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
    Inderdaad!
    Dus dat een spel ook op de PC te spelen is, is imo geen argument omdat het vaak 2 verschillende soorten gamers zijn.
    Niet iedereen is een Retuobak of andere random PC/Console fokker.
    Nee, en de meeste mensen hebben ook niet PS3 en 360 straks. Dus maakt dat het exclusive?
    Ik snap de redenatie niet zo . Omdat je een platform niet hebt is het ineens exclusive? Een game is exclusive of is dat niet. Simple as that. En de 360 heeft gewoonweg nauwelijks exclusives, en de PS3 wel, zo liggen de feiten.
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 15:58 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
    Ik denk dat die Japanse analyst best gelijk kan krijgen dat Blue Dragon en Lost Odyssey een flinke boost gaan geven .
    Maar dat ze kilometers achter Sony liggen is een feit.
    Xbox brand is dood in Japan. De games zullen nauwelijks aandacht krijgen en de 360 gaat het nooit goed doen. De gemiddelde Japanner geeft gewoon niet meer om het Xbox brand, ze associeren het met Westerse games die ze niks doen. En zelfs als ze er al aandacht aan zouden besteden, koop jij een systeem voor twee games? Nee? Nou, de Japanners ook niet.
    pi_42234818
    Amen
    pi_42234835
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:04 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
    De internationale pers was erg postief iig. Dat PS fanboys het niet kunnen hebben dat zo'n droomteam aan een titel (3 zelfs . ) voor de concurrent werkt, kan ik dit soort reacties wel begrijpen.
    Maar het is echt onzin, lees de gamesites maar.
    Reacties op Lost Oddysey waren lang niet zo positief als op Blue Dragon. Combat engine is veel te traag en de art is ook vrij generiek. Zelfs JRPG fanboy, en 360 eigenaar Roy viel het tegen.
    Blue Dragon daarentegen oogste vrijwel unaniem positieve reacties .
    pi_42234902
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:04 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Je kunt je PC ook aansluiten op je HDTV.
    Je blijft doorgaan he.
    MIJN PC STAAT NIET IN DE BUURT VAN MN HDTV EN DIE MOGELIJKHEID BESTAAT OOK NIET.
    DAT GELDT VOOR HEEL VEEL MENSEN DIE IN EEN NORMAAL HUIS WONEN.
    Zo duidelijk misschien .
    quote:
    Ja, het is onmogelijk om een kabeltje te trekken.
    Ja, verleng dan ook even je TB en muis. Even verdiepinkje verder joh, geen probleem. .
    Kabeltje trekken, prima. Maar er is meer dan alleen een kabeltje voor video en audio.
    Feit is gewoon dat het niet hetzelfde is, wat je ook blijft gillen.
    quote:
    Ook maar heel weinig mensen zijn in staat om 360 of PS3 games straks te spelen. Dus wat een bullshit .
    Je verdedigt pc gamen tot in de treure, veel console gamers gamen niet op een PC. Period.
    pi_42234919
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:06 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Reacties op Lost Oddysey waren lang niet zo positief als op Blue Dragon. Combat engine is veel te traag en de art is ook vrij generiek. Zelfs JRPG fanboy, en 360 eigenaar Roy viel het tegen.
    Blue Dragon daarentegen oogste vrijwel unaniem positieve reacties .
    Maarja, gaat die wel 360 exclusive blijven vraag ik me dan af...
    pi_42234948
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:08 schreef SToRM81 het volgende:
    Vast niet, zoveel games blijven tegenwoordig niet meer exclusief en alleen als er nog een zak met geld tegen aan wordt gesmeten. Kijk naar Enchanted Arms met zijn mooie "Only on Xbox 360" op de doos
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      vrijdag 29 september 2006 @ 16:10:23 #103
    145074 Diablos79
    pi_42234975
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 15:59 schreef Tain het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niks met de programmeerkunsten van de ontwikkelaars te maken. De 360 heeft 3 cores die allen op de PPC technologie zijn gebaseerd en daardoor universeel inzetbaar zijn. De Cell heeft 1 multifunctionele PPC core en 7 SPE's die vooral geschikt zijn om floating point berekeningen uit te voeren.
    [..]

Bullshit De CPU van de 360 en de Cell kunnen beiden de data veel sneller verwerken dan dat de DVD/BD-speler kan inlezen.
    Het heeft opzich wel met de programmeerkunsten te maken. Betere programmeurs halen meer uit de hardware. Je moet voor beide CPU's heel anders te werk gaan. Waarschijnlijk zal de ene ontwikkelaar meer uit de 360 halen en de ander uit de PS3.

Ik weet dat ze beide de data sneller kunnen verwerken dan DVD/BD kunnen inlezen. Maar de totale verwerkingssnelheid van de PS3 ligt hoger dan bij de 360. En dat zul je toch ergens in terug moeten zien
    pi_42235016
    Ik vind console exclusive een exclusive Retuobak, wat je verder ook blaat boeit me niet echt.
    Feit is gewoon dat veel mensen niet op de pc gamen, dat het kan is wat anders. Er kan wel meer.
    Dus voor die mensen is het een exclusive, en ik weet zeker dat dat het grootste deel is. Als je dan ook nog eens leest wat er met Alan Wake allemaal nodig is om mooi te kunnen gamen dan zullen dat er steeds minder worden.
    En zo weinig exclusives heeft de X360 nou ook weer niet. GoW, Mass Effect, Mistwalker games, Forza, Kane & Lynch, Viva Pinata en zo zijn er nog wel meer die niet op de PC komen.
    pi_42235023
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:10 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Het heeft opzich wel met de programmeerkunsten te maken. Betere programmeurs halen meer uit de hardware. Je moet voor beide CPU's heel anders te werk gaan. Waarschijnlijk zal de ene ontwikkelaar meer uit de 360 halen en de ander uit de PS3.

Ik weet dat ze beide de data sneller kunnen verwerken dan DVD/BD kunnen inlezen. Maar de totale verwerkingssnelheid van de PS3 ligt hoger dan bij de 360. En dat zul je toch ergens in terug moeten zien
    De enige bottleneck van de laadtijden is toch echt het optische medium wat gebruikt wordt. Verwerking van de data zal misschien milliseconden schelen en is daardoor verwaarloosbaar
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_42235029
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:08 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
    Je verdedigt pc gamen tot in de treure, veel console gamers gamen niet op een PC. Period.
    Veel 360 gamers gamen niet op een PS3 straks

ZOMG, ALLE 360/PS3 multiplatform games zijn 360 EXCLUSIVE!!!!11
    Daar komt het op neer.
    pi_42235041
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:08 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Ja! Wordt door MS uitgebracht namelijk .
    pi_42235064
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:02 schreef Tain het volgende:

[..]

Net zoals Blue Dragon, FFXIII en White Knight, dus hoe je in godsnaam nu al kan zeggen welke beter is en welke het wel of niet gaat redden...
    Volgens Storm81 wel .
    pi_42235078
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:11 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
    En zo weinig exclusives heeft de X360 nou ook weer niet. GoW, Mass Effect, Mistwalker games, Forza, Kane & Lynch, Viva Pinata en zo zijn er nog wel meer die niet op de PC komen.
    Kane & Lynch komt gewoon op de PC
    pi_42235111
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:12 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Veel 360 gamers gamen niet op een PS3 straks

ZOMG, ALLE 360/PS3 multiplatform games zijn 360 EXCLUSIVE!!!!11
    Daar komt het op neer.
    Nee, dat is niet hetzelfde. PS3 en X360 zijn CONSOLES.
    Bij de PC moet je installeren, moet alles compatible zijn, geen gezeik met drivers?, oe, instellingen ff veranderen.
    Etc etc etc. Dus in die context is het gewoon ANDERS.
    I
    pi_42235138
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:13 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Kane & Lynch komt gewoon op de PC
    Hmm, welke was het dan die NIET kwam?
    Er was er 1 die laatst werd aangekondigd dat het me verbaasde dat ie niet op de PC kwam. .
    Ik vergat HALO3 nog trouwens. .
    pi_42235167
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:13 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:

[..]

Volgens Storm81 wel .
    Daar mag je toch wel vanuit gaan als je ziet wat ze al eerder uitgebracht hebben. Als je zo gaat beginnen dan kun je hetzelfde zeggen van Mass Effect, Halo3, e.d.
    pi_42235193
    Om samen te vatten:
    Situatie 1:
    Een game komt uit op PC en Xbox 360.
    Hij is Xbox 360 exclusive want een hoop mensen met een Xbox 360 hebben geen PC.

Situatie 2:
    Een game komt uit op Xbox 360 en PlayStation 3.
    De game is niet exclusive, ondanks dat een hoop mensen slechts één van beide hebben, want in dit geval hoef je niet te installeren.

Sorry, ik zat inderdaad fout, ik zie de logica nu helemaal.
      vrijdag 29 september 2006 @ 16:18:46 #114
    145074 Diablos79
    pi_42235235
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:12 schreef Tain het volgende:

[..]

De enige bottleneck van de laadtijden is toch echt het optische medium wat gebruikt wordt. Verwerking van de data zal misschien milliseconden schelen en is daardoor verwaarloosbaar
    We zullen het zien
    Zover ik gelezen heb zijn ontwikkelaars wel positief over de snelheid/laadtijden van de PS3. Ja kan toch pas oordelen wanneer je er echt op gespeeld hebt met spellen die klaar zijn.
    pi_42235296
    Ik moet wel toegeven dat ik Tomb Raider op de 360 heb gekocht, terwijl ik m op de pc ook al had 'gekocht'. Maar Tomb Raider games heb ik altijd al op de console gespeeld en dat type game vind ik daarop wel beter spelen. Een game zoals zoals Max Payne daarentegen ( heb even geen ander voorbeeld) speel ik liever op de pc, aangezien de besturing zich daar veel beter voor leent.
    FEAR en Prey moet je ook op de pc spelen vind ik persoonlijk
      vrijdag 29 september 2006 @ 16:24:00 #116
    145074 Diablos79
    pi_42235368
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:17 schreef Retuobak het volgende:
    Om samen te vatten:
    Situatie 1:

Situatie 2:
    De game is niet exclusive, ondanks dat een hoop mensen slechts één van beide hebben, want in dit geval hoef je niet te installeren.

Hehe..

Exclusief is gewoon wanneer hij maar op 1 platform te krijgen is, zo simpel is het toch
    Je hebt wel zoiets als console exclusief, dat het maar op een van consoles komt. Maar dan kan het spel dus nog wel steeds op de PC komen en is het toch niet helemaal exclusief.

Overigens vind ik het aantal exclusive titels voor de 360 wel meevallen. De PS3 zal er echt veel meer krijgen, en dat zijn dan ook titels die je niet op de PC zult tegenkomen.
    pi_42235464
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:17 schreef Retuobak het volgende:
    Om samen te vatten:
    Situatie 1:

Situatie 2:

Ik geloof dat jij gewoon niet wil zien dat een PC geen console is
    pi_42235494
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:18 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

We zullen het zien
    Zover ik gelezen heb zijn ontwikkelaars wel positief over de snelheid/laadtijden van de PS3. Ja kan toch pas oordelen wanneer je er echt op gespeeld hebt met spellen die klaar zijn.
    Kan best zijn dat de ontwikkelaars daar positief over zijn, maar de Cell heeft weinig tot geen invloed op de laadtijden

BD-rom leest de data met ongeveer 9MB per seconde en de Cell kan vele malen meer data verwerken per seconde
    quote:
    Each unit on the EIB can simultaneously send and receive 16B of data every bus cycle. The maximum data bandwidth of the entire EIB is limited by the maximum rate at which addresses are snooped across all units in the system, which is one per bus cycle. Since each snooped address request can potentially transfer up to 128B, the theoretical peak data bandwidth on the EIB at 3.2 GHz is 128Bx1.6 GHz = 204.8 GB/s.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_microprocessor
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      vrijdag 29 september 2006 @ 16:31:04 #119
    145074 Diablos79
    pi_42235563
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:27 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:

[..]

Wat heeft dat nu met exclusiviteit van een game te maken? Als een game op de Xbox360 is en op de PC, of op de PS3 en op de PC. Dan is het spel gewoon niet 100% exclusief. En dat jij alleen op de 360 gamed en niet op de PC omdat je dat fijner vind heeft er verder niks mee te maken.
    pi_42235581
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:31 schreef Diablos79 het volgende:
    Wat heeft dat nu met exclusiviteit van een game te maken? Als een game op de Xbox360 is en op de PC, of op de PS3 en op de PC. Dan is het spel gewoon niet 100% exclusief. En dat jij alleen op de 360 gamed en niet op de PC omdat je dat fijner vind heeft er verder niks mee te maken.
    Precies
      vrijdag 29 september 2006 @ 16:33:02 #121
    36858 Semisane
    Iemand nog een koekje?
    pi_42235609
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:27 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:

[..]

Zoals de vorige poster al aangaf heb jij het over console-exclusief en systeem-exclusieft (systeem als in PC, Xbox360, PS3)

Maar dat alles maakt geen drol uit....uit eindelijk zal de PS3 meer exclusieve games hebben, denk ik, maar persoonlijk zie ik liever dat de echt "goeie" games gewoon multi platform worden....veel beter voor de gamer namelijk.
    Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
    "Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
    pi_42235624
    Een echte en goede exclusive trekt ook mensen aan naar dat platform waar het spel voor uitkomt. Bij een console exclusive zullen mensen toch wel gaan twijfelen of ze hem niet halen op de PC die ze al hebben staan of toch maar de console gaan kopen waar het spel op uitkomt.
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_42235651
    Ik kan Patrick_Kluivert zijn punt wel begrijpen hoor. De 360 en de PS3 zijn de 2 die loodrecht tegenover elkaar staan deze generatie en als de 1 een spel krijgt die de ander niet krijgt, dan is dat een winst voor degene die m krijgt.
      vrijdag 29 september 2006 @ 16:37:47 #124
    36858 Semisane
    Iemand nog een koekje?
    pi_42235669
    Luister...ik ga een PS3 kopen,ooit in ieder geval, want ik heb het nog en zal het nog druk krijgen met alle PS2 releases die er nog aankomen, maar ik wil gewoon die paar games die de xbox360 zal uitbrengen die ik dan ook toevallig leuk vind Tja het soort games dat op de PS3 uitkomt vind ik nou eenmaal leuker. ook gewoon op de ps3 spelen....en microsoft en sony hebben maar ff te luisteren naar mij.
    Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
    "Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
      vrijdag 29 september 2006 @ 16:38:14 #125
    145074 Diablos79
    pi_42235680
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:28 schreef Tain het volgende:

[..]

Kan best zijn dat de ontwikkelaars daar positief over zijn, maar de Cell heeft weinig tot geen invloed op de laadtijden

BD-rom leest de data met ongeveer 9MB per seconde en de Cell kan vele malen meer data verwerken per seconde
    [..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_microprocessor
    Een beetje invloed zal het wel hebben, de ingelezen data zal toch door de CPU moeten worden verwerkt. En hoe sneller de CPU hoe sneller het verwerkt kan worden. Hoeveel invloed het allemaal heeft weet ik ook niet, maar ik had gelezen dat de extra kracht van de PS3 positief waren op de laadtijden.

Zal het iedergeval niet vreemd vinden wanneer de PS3 sneller laad dan de 360, want die vind ik ook niet echt super snelle laadtijden hebben.
    pi_42235789
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:38 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Een beetje invloed zal het wel hebben, de ingelezen data zal toch door de CPU moeten worden verwerkt. En hoe sneller de CPU hoe sneller het verwerkt kan worden. Hoeveel invloed het allemaal heeft weet ik ook niet, maar ik had gelezen dat de extra kracht van de PS3 positief waren op de laadtijden.

Zal het iedergeval niet vreemd vinden wanneer de PS3 sneller laad dan de 360, want die vind ik ook niet echt super snelle laadtijden hebben.
    Stel dat de BR speler 10 seconden de tijd nodig heeft om iets in te lezen. Dan heeft deze als het goed is 90MB aan data ingelezen en als de Cell dit dan met 204GB/s gaat verwerken dan heeft de Cell daar nog geeneens een seconde voor nodig eerder een paar milliseconde.

Dus procentueel gezien heeft de processor bijna geen invloed op laadtijden
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      vrijdag 29 september 2006 @ 16:43:38 #127
    145074 Diablos79
    pi_42235809
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:34 schreef SToRM81 het volgende:
    Ik kan Patrick_Kluivert zijn punt wel begrijpen hoor. De 360 en de PS3 zijn de 2 die loodrecht tegenover elkaar staan deze generatie en als de 1 een spel krijgt die de ander niet krijgt, dan is dat een winst voor degene die m krijgt.
    Tuurlijk is console exclusief een winst voor degene die hem krijgt, maar als het spel wel op de PC komt is het dus niet helemaal exclusief en zou je hem daarop kunnen spelen wanneer je dat zou willen
    pi_42235891
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:04 schreef Retuobak het volgende:
    Final dev kits zijn al een tijdje uit.
    Blijkbaar niet: http://www.ps3land.com/article-782.php
    Maarja, de aanpassingen zullen wel miniem zijn áls ze die nog doorvoeren.
    pi_42236010
    quote:
    Until just recently, developers had been developing PS3 games on a nVidia GeForce 7800 GTX card. The RSX, however, uses nVidia's G70 which allows for very high shader performance
    Goede bron
    Stiekem he
    Stiekem is de 7800GTX de eerste kaart die gebruik maakte van de G70 core
    pi_42236057
    Haha, ja oke. Maar het gaat erom dat het nog niet versie 1.0 was
    En de RSX zal wel wat lichte aanpassingen hebben denk ik zo
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:43 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Tuurlijk is console exclusief een winst voor degene die hem krijgt, maar als het spel wel op de PC komt is het dus niet helemaal exclusief en zou je hem daarop kunnen spelen wanneer je dat zou willen
    Het maakt het spel wel minder interessant om daarvoor speciaal een console te halen ja
    pi_42237391
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 16:43 schreef Diablos79 het volgende:

wanneer je dat zou willen
    En er de middelen voor zou hebben.
    Dat is met een PS3/X360 dus anders. Als je er 1 hebt kan je er op spelen.
    Met een PC is dat de vraag, dat was mijn punt een beetje.
    pi_42238093
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 17:50 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:

[..]

En er de middelen voor zou hebben.
    Dat is met een PS3/X360 dus anders. Als je er 1 hebt kan je er op spelen.
    Met een PC is dat de vraag, dat was mijn punt een beetje.
    Weet je wat het probleem een beetje met PC gaming is, het is niet te zeggen wat voor games er op wat voor PC gespeeld worden. Retuobak heeft een goede pc en een 360, ik heb een redelijk oude pc en ook een 360. Als wij dan allebei Halo 3 willen en hij komt gelijktijdig uit voor de PC en 360 dan koop ik hem voor de 360 en Retuobak hem voor de PC, wanneer een RTS gelijktijdig wordt uitgebracht zullen we hem beiden op de PC gaan halen. Dus een console met veel console exclusives heeft een nadeel t.o.v. een console met echte exclusives
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      vrijdag 29 september 2006 @ 18:32:55 #133
    145074 Diablos79
    pi_42238373
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 18:19 schreef Tain het volgende:
    Dus een console met veel console exclusives heeft een nadeel t.o.v. een console met echte exclusives
    Precies. Ik heb heel lang geen 360 gehaald(en als mijn ps2 het niet had begeven, al doet ie het nu wel weer , had ik hem nog later gehaald) omdat die games die ik daarop wel leuk vond ook gewoon op de PC waren.
    pi_42238419
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 18:32 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Precies. Ik heb heel lang geen 360 gehaald(en als mijn ps2 het niet had begeven, al doet ie het nu wel weer , had ik hem nog later gehaald) omdat die games die ik daarop wel leuk vond ook gewoon op de PC waren.
    Persoonlijk vind ik van de meeste van dat soort games de console versie lekkerder spelen, dus dan is keuze snel gemaakt, maar het niet echt exclusief zijn van sommige titels staat echt de verkopen van de 360 in de weg
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      vrijdag 29 september 2006 @ 18:43:12 #135
    145074 Diablos79
    pi_42238598
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 18:35 schreef Tain het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik van de meeste van dat soort games de console versie lekkerder spelen, dus dan is keuze snel gemaakt, maar het niet echt exclusief zijn van sommige titels staat echt de verkopen van de 360 in de weg
    Ik vind een console ook zeker lekkerder spelen, als ik de keuze heb zal ik altijd op de console spelen. Maar ik ga geen 500 euro uitgeven aan een console voor een spel dat ik op mijn pc kan spelen. En bij MS komen alle spellen die ze zelf uitbrengen ook op de PC. Bij Sony is dat toch een beetje anders, de echte PS3 exclusief spellen zul je nooit op de PC tegen komen.
    pi_42238659
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 18:43 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Ik vind een console ook zeker lekkerder spelen, als ik de keuze heb zal ik altijd op de console spelen. Maar ik ga geen 500 euro uitgeven aan een console voor een spel dat ik op mijn pc kan spelen. En bij MS komen alle spellen die ze zelf uitbrengen ook op de PC. Bij Sony is dat toch een beetje anders, de echte PS3 exclusief spellen zul je nooit op de PC tegen komen.
    Ligt ook aan de hoeveelheid spellen die op beide platformen komen die je leuk lijken. Als dat 1 titel is is het idd zonde van je geld, zijn dat er 5 dan is het al een stuk logischer om de console te halen, etc
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      vrijdag 29 september 2006 @ 18:50:38 #137
    145074 Diablos79
    pi_42238780
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 18:45 schreef Tain het volgende:

[..]

Ligt ook aan de hoeveelheid spellen die op beide platformen komen die je leuk lijken. Als dat 1 titel is is het idd zonde van je geld, zijn dat er 5 dan is het al een stuk logischer om de console te halen, etc
    Klopt, al zou ik een console ook kopen voor 1 spel als ik dat spel echt wil hebben. Ik koop de PS3 alleen al voor FF13. Maar wat je zei, als de 360 meer echte exclusive titels zou hebben die dus ook alleen op de 360 zullen zijn dan zouden de verkopen wel omhoog gaan.
    pi_42238796
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 18:19 schreef Tain het volgende:

[..]

Weet je wat het probleem een beetje met PC gaming is, het is niet te zeggen wat voor games er op wat voor PC gespeeld worden. Retuobak heeft een goede pc en een 360, ik heb een redelijk oude pc en ook een 360. Als wij dan allebei Halo 3 willen en hij komt gelijktijdig uit voor de PC en 360 dan koop ik hem voor de 360 en Retuobak hem voor de PC, wanneer een RTS gelijktijdig wordt uitgebracht zullen we hem beiden op de PC gaan halen. Dus een console met veel console exclusives heeft een nadeel t.o.v. een console met echte exclusives
    Wat Halo 3 zou ik niet zo snel zeggen
    Buiten het feit dat ik geen interesse heb in de Halo-serie, zou ik hem denk ik eerder op 360 halen voor verscheidene redenen. Waarvan de belangrijkste logischerwijs het op live spelen met FOK!kers is .
      vrijdag 29 september 2006 @ 18:52:05 #139
    145074 Diablos79
    pi_42238836
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 18:50 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Buiten het feit dat ik geen interesse heb in de Halo-serie, zou ik hem denk ik eerder op 360 halen voor verscheidene redenen. Waarvan de belangrijkste logischerwijs het op live spelen met FOK!kers is .
    Maar nu ze met dat live anywhere beginnen hoef je hem dus daarom ook niet voor op de 360 te halen. Want je kan gewoon op de PC tegen mensen op live spelen
    pi_42238867
    Ja, ik moet nog even zien of Live Anywhere net zo fijn werkt als live op de 360, maar werkt het vergelijkbaar dan wordt de, ongetwijfeld goedkopere, PC versie aantrekkelijker. Temeer omdat ik dan naar alle waarschijnlijkheid m'n eigen headset kan gebruiken, een die niet zeer doet .
      vrijdag 29 september 2006 @ 19:01:56 #141
    145074 Diablos79
    pi_42239084
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 18:53 schreef Retuobak het volgende:
    Ja, ik moet nog even zien of Live Anywhere net zo fijn werkt als live op de 360, maar werkt het vergelijkbaar dan wordt de, ongetwijfeld goedkopere, PC versie aantrekkelijker. Temeer omdat ik dan naar alle waarschijnlijkheid m'n eigen headset kan gebruiken, een die niet zeer doet .
    Ja dat headsetje van de 360 is nu niet echt je van het, al heb ik het nog niet gebruikt..

Trouwens wel apart dat we in een PS3 topic het over de 360 hebben... In het Wii topic waren ze nu al overstuur geraakt omdat het niet over de Wii gaat
    pi_42239249
    Dit is dan ook het enige topic waar je nog een beetje lekker kunt praten .
    In de andere topic is het niks dan flamen bij elk beetje kritiek of elke keer als je offtopic gaat, elke keer als hier geflamed wordt dan zijn het fanboys van andere platforms die binnen komen vallen.
    Wat betreft GAM geef ik toch de voorkeur aan de PS3 fanbase moet ik zeggen .
      vrijdag 29 september 2006 @ 19:17:59 #143
    145074 Diablos79
    pi_42239482
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 19:08 schreef Retuobak het volgende:
    In de andere topic is het niks dan flamen bij elk beetje kritiek of elke keer als je offtopic gaat, elke keer als hier geflamed wordt dan zijn het fanboys van andere platforms die binnen komen vallen.
    Ach ja de concurentie bespreken heeft opzich toch ook met de console te maken. Wat me wel opvalt is dat je geen kritiek mag hebben op de Wii of 360 terwijl je de PS3 helemaal de grond in mag boren... En zodra je kritiek leverd op iets of iets anders beter vind ben je meteen een Fanboy

Maar ik vind discussies moeten, zonder op de man te spelen, kunnen of ze nu negatief op positief zijn, daar zijn forums toch voor

Of we kunnen ook de PS3 topics vol zetten met..
    "ik kan niet wachten"
    "ik droomde dat ik hem al had",
    " PS3 "
    en al dat soort gezwam.. Dan zijn we ook heel snel met de PS3 topics bij 116
    pi_42239552
    Inderdaad Diablos

Probleem is altijd dat vs threads uiteindelijk op flamewars uitlopen
    pi_42240007
    Amiga ftw!
    Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
    Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
    GamerTag
      vrijdag 29 september 2006 @ 19:45:49 #146
    145074 Diablos79
    pi_42240128
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 19:41 schreef masterdave het volgende:
    Amiga ftw!
    Uhh das wel heel erg offtopic... lol

Was trouwens wel een geweldig ding die Amiga
    pi_42240299
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 18:50 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Was ook zomaar een voorbeeldje Verander het door Crysis
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_42240336
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 19:08 schreef Retuobak het volgende:
    Ligt ook wel aan welke users ermee posten van de PS fanbase
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_42240862
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 19:54 schreef Tain het volgende:

[..]

Ligt ook wel aan welke users ermee posten van de PS fanbase
    Ja okay, users als Edenophobic laat ik ook liever thuis.
    Maar ik bedoel meer de vaste groep PS3 fans SD, Diablos, Storm etc.
    pi_42243181
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 18:43 schreef Diablos79 het volgende:
    En bij MS komen alle spellen die ze zelf uitbrengen ook op de PC.
    Bullshit .
    "I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')