Ik ookquote:Op donderdag 28 september 2006 11:26 schreef Diablos79 het volgende:
Ik heb al wel genoeg titels gezien die ik op de PS3 wil hebben. Iedergeval al meer titels dan voor de 360.
Resistance: Fall of Man, Formula One 06, Motorstorm en Singstar voor mij so farquote:Op donderdag 28 september 2006 10:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het aantal PS3 titels dat ik wil slinkt een beetje... Op dit moment wil ik enkel nog FF (vs) XIII en Heavenly Sword. Maar okay, de console is nog niet gelaunched en bij de 360 wilde ik ook pas een dikke 9 maanden na de release meer dan 3 titels
Alleen ondersteunen veel games op de pc geen gamepads.. En als ze het doen klopt er vaak iets niet, het speelt nooit zo goed als op een console.quote:Op donderdag 28 september 2006 09:38 schreef Retuobak het volgende:
ondersteunt elke PC gewoon gamepads...
Oja, Formula One 06. Die was echt meesterlijk. Maar ik moet wel toegeven dat ik liever een wat minder serieuze racegame speel, zoiets als Fatal Inertia zou weleens gaaf kunnen worden bijvoorbeeldquote:Op donderdag 28 september 2006 11:36 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Resistance: Fall of Man, Formula One 06, Motorstorm en Singstar voor mij so far
4 down, 6 to go.
Nou, mijn Saitek Rumble Pro (ofzoietsquote:Op donderdag 28 september 2006 11:38 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Alleen ondersteunen veel games op de pc geen gamepads.. En als ze het doen klopt er vaak iets niet, het speelt nooit zo goed als op een console.
Ik heb andere ervaringen, maar goedquote:Op donderdag 28 september 2006 11:38 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Alleen ondersteunen veel games op de pc geen gamepads.. En als ze het doen klopt er vaak iets niet, het speelt nooit zo goed als op een console.
Bron: klikquote:Nieuwe PS3 game in ontwikkeling bij David Jaffe
David Jaffe, de maker van God of War is druk bezig met deel twee van God of War en een PSP versie van God of War. Helaas is de PSP versie nu even in de koelkast gezet.
Zovertelde de beste man gisteren dat hij zich momenteel op een PS3 titel concentreert en dit is geen God of War deel. Het word een totaal ander spel waarbij elementen van onder andere Bomberman en Twisted Metal gecombineerd worden.
Deze game zal in ieder geval 1080p ondersteunen, en hij vertelde dat de alpha versie rond januari en februari klaar zal zijn.
Fable heeft geen gamepad ondersteuning op de PC. Zelfde geld voor Kotor. En dat zijn dus console gamesquote:Op donderdag 28 september 2006 11:44 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik heb andere ervaringen, maar goed
Alle games op de PC die je ook op een console zou kunnen spelen ondersteunen een gamepad, en doen dat goed. Maar goed, dat is dus puur mijn ervaring. Jij kan natuurlijk net tegen uitzonderingen aan zijn gelopen. En in dat geval zul je vast blij zijn met het games for windows initiatief van Microsoft.
Fatal Inertia lijkt mij weer niet zo super trouwens. Niet in de laatste plaats omdat het gemaakt wordt door KOEI. En er zijn weinig developers waar ik minder vertrouwen in heb moet ik zeggen.
Mmmh, die games heb ik juist niet met de joypad geprobeerdquote:Op donderdag 28 september 2006 11:52 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Fable heeft geen gamepad ondersteuning op de PC. Zelfde geld voor Kotor. En dat zijn dus console games. En spellen zoals oblivion en F.E.A.R hebben wel joypad ondersteunen, maar dat werkt weer niet goed. Ik heb best wel wat spellen geprobeerd op de pc maar echt lekker spelen de meeste niet met joypad.
Oh ja! White Knight Story lijkt me ook wel tof.quote:Op donderdag 28 september 2006 11:49 schreef Diablos79 het volgende:
Spellen die ik zeker wil op de PS3(die ik tot nu toe gezien heb)... FF13, FFvs13, MGS4, Heavenly Sword, Tekken 6, White Knight Story, GT5(misschien ook GT-HD), Devil May Cry 4, Assassin's creed, Genji 2.. En waarschijnlijk nog wel meer maar daar moet ik eerst meer van zien. Eight Days en dat spel van naughty dogs lijkt me ook wel wat. En zonder twijfel worden het er nog veel meer wanneer hij uit is.
Mass Effect is toch geen RPG? ziet er gewoon uit als een space shooter. Blue dragon was ik vergeten ja die zal ik waarschijnlijk wel halen. Infinite Undiscovery weet ik nog te weinig van. Fable 2 haal ik ook wel. Maar die spellen zijn allemaal nog ver weg. Enchanted Arms ga ik ook wel halen, weet alleen nog niet of ik die voor 360 haal of wacht tot hij op de PS3 is.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:03 schreef Tain het volgende:
aangezien jullie ook wel RPG's spelen vind ik het wel raar dat jullie geen Mass Effect, Blue Dragon, Infinite Undiscovery, etc in jullie 360 wishlists hebben staan
Dat noem ik dus geen RPGquote:Op donderdag 28 september 2006 12:19 schreef Retuobak het volgende:
Mass effect is een RPG
Met third person tactical combat.
Hmm tja rpg is tegenwoordig ook wel een breed begrip.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:24 schreef Retuobak het volgende:
Nee, het is in hoofdzaak een RPG.
Combat is niet de hoofdmoot van de game.
Je zal veel gesprekken moeten voeren, quests moeten voltooien (die niet altijd combat inhouden) etc.
Alleen al doordat Bioware het maakt loop ik er al warm voor eigenlijk, bijna alle RPG's die ze gemaakt hebben vind ik toppersquote:Op donderdag 28 september 2006 12:28 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Hmm tja rpg is tegenwoordig ook wel een breed begrip.
Maar zeker geen spel waar ik warm van word.
Breed in de zin dat je veel soorten hebt. Bij mij is RPG Final Fantasy(en gelijken), dus turn based.. Oblivion is ook wel RPG maar zou ik eerder Action-rpg noemen.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:30 schreef Retuobak het volgende:
Hoezo breed begrip?
MOET een RPG dan turn based combat hebben?
Of is Oblivion nu ook geen RPG meer?
Dus je vind alleen Turnbased RPG's echt RPG's...quote:Op donderdag 28 september 2006 12:33 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Breed in de zin dat je veel soorten hebt. Bij mij is RPG Final Fantasy(en gelijken), dus turn based.. Oblivion is ook wel RPG maar zou ik eerder Action-rpg noemen.
Er zijn tegenwoordig teveel soorten RPG om jezelf simpelweg RPG fan te noemen, daar ben ik wel achter. Ik ben zelf fan van Japanse RPG's in vrolijke setting met felle kleuren en een turnbased vechtsysteem.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:30 schreef Retuobak het volgende:
Hoezo breed begrip?
MOET een RPG dan turn based combat hebben?
Of is Oblivion nu ook geen RPG meer?
Jaquote:Op donderdag 28 september 2006 12:36 schreef Tain het volgende:
[..]
Dus je vind alleen Turnbased RPG's echt RPG's...
Maar Mass effect is noch een action RPG noch een strategy RPG.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:45 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ja
Nee, maar bij RPG denk ik meestal gelijk aan Turnbased.. Als iemand action-rpg zegt dan denk ik meteen aan spellen zoals Zelda. En als ze het hebben over Strategy RPG dan denk ik aan FF tactics. Zijn wel allemaal RPG's maar wel alle heel verschillend. Tegenwoordig is RPG veel uitgebreider dan vroeger.
Maar dat ik RPG associeer met turnbased komt waarschijnlijk omdat ik JRPG's erg veel speel. En die zijn heel vaak turnbased.
Lost Oddesy is volgens mij ook een RPG met (vooralsnog) een turn based combat system. Ik hoorde wel verhalen dat dit in de demo alleen tijdelijk geimplementeerd was om een idee van het spel te krijgen, maar dat het turn based wellicht niet in het uiteindelijke spel aanwezig zou zijn.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:16 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Mass Effect is toch geen RPG? ziet er gewoon uit als een space shooter. Blue dragon was ik vergeten ja die zal ik waarschijnlijk wel halen. Infinite Undiscovery weet ik nog te weinig van. Fable 2 haal ik ook wel. Maar die spellen zijn allemaal nog ver weg. Enchanted Arms ga ik ook wel halen, weet alleen nog niet of ik die voor 360 haal of wacht tot hij op de PS3 is.
Bron: klikquote:Sony pakt groot uit in de USA
Sony gaat in de USA groot uitpakken wat de demopods in de winkels betreft.
Moest de PS2 het doen in de prelaunch weken met ongeveer 3000 demopods verspreid over de USA en Canada, pakt Sony het bij de PS3 groots aan.
Maar liefst 15.000 demopods zullen hun plaats vinden in winkels verspreid over de USA en Canada. Alleen al om de pods "up and running" te houden daar trekt Sony zo'n 30 miljoen dollar voor uit. Daar zit waarschijnlijk de prijs van de pods zelf nog niet eens bij volgens Gamespot.
"Als de gamers eenmaal zelf de PS3 games onderhanden kunnen nemen, en begrijpen wat onder de motorkap van de PS3 zit, zal de prijs niet meer de beslissende factor zijn." aldus een USA Sony persvoorlichter.
Hadden ze AC exlusief en geen demopodsquote:Op vrijdag 29 september 2006 09:21 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Bron: klik
Met dat geld hadden ze ook wel AC exclusief kunnen krijgen... (toch?)
Met AC exclusief heb je geen demopods nodigquote:Op vrijdag 29 september 2006 09:39 schreef Tain het volgende:
[..]
Hadden ze AC exlusief en geen demopods
Ja, Mass Effect, Bioshock, Alan Wake etc etc zien er verschrikkelijk uitquote:Op vrijdag 29 september 2006 08:15 schreef masterdave het volgende:
Ik moet wel echt toegeven dat die PS3 spellen mij veel meer aanspreken als de 360 spellen, en daarbij, zitten spellen bij waar die physics heel veel beter zijn als de 360.
PS3 spellen wat ik wil hebben: Motorstorm, Fatal Inertia, Tekken 6, GT5 en waarschijnlijk assassins creed op de PS3, want die gaat strakker lopen als de 360 heb ik het vermoeden.
360 spellen: Gears of War, en daar houdt het gewoon op, in het begin vond ik dat er veel uitkwam wat me echt aansprak, maar nu...nu is het gewoon bagger.
Mass Effect wordt GotYquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:54 schreef SToRM81 het volgende:
Hij zegt toch niet dat de 360 games lelijk zijn? Het enige wat ie zegt is dat de games m meer aanspreken.
Alan Wake lijkt me wel vet, maar die andere 2 doen me op dit moment vrij weinig...
quote:Lara Croft will make her way to PlayStation 3 eventually, but you shouldn't expect to wrap your thumbs around her until July 2007 at the earliest.
Tucked away in Eidos' financial results for the year ended June 2006 was a note that it's planning "new versions of Tomb Raider (including a PS3 version)" for release in as part of its 2008 financial year line-up.
That's because the company's hedging its next-gen bets, and hasn't planned any PS3 releases between now and June 2007.
Advertisement
"This is consistent with our policy to launch titles on a new platform when the platform reaches a commercially viable installed base," it said.
Eidos has been a fairly strong supporter of the rival Xbox 360, with Hitman: Blood Money, Tomb Raider: Legend and Just Cause most recently.
Ziet er erg mooi uit, maar toch hebben de plaatjes iets kunstmatigs. Weet het even niet goed uit te leggen, maar het komt onnatuurlijk over op sommige puntenquote:Op vrijdag 29 september 2006 11:04 schreef SToRM81 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Woww, niet normaal meer![]()
quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:04 schreef SToRM81 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Woww, niet normaal meer![]()
Blijft altijd nog een spel hequote:Op vrijdag 29 september 2006 11:12 schreef Tain het volgende:
[..]
Ziet er erg mooi uit, maar toch hebben de plaatjes iets kunstmatigs. Weet het even niet goed uit te leggen, maar het komt onnatuurlijk over op sommige punten
Heel simpel: Het level houd te snel op en de berg-achtergrond past niet bij de rest van de graphics.quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:12 schreef Tain het volgende:
[..]
Ziet er erg mooi uit, maar toch hebben de plaatjes iets kunstmatigs. Weet het even niet goed uit te leggen, maar het komt onnatuurlijk over op sommige punten
Koop toch de 60GB versiequote:Op vrijdag 29 september 2006 13:08 schreef SToRM81 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af wat er achter het klepje van de 20GB versie zit, aangezien die geen card reader heeft
Zou je die card reader misschien los kunnen kopen en erin kunnen klikken? Dat er dan nu gewoon een plaatje zit dat je eruit kunt trekken (net als bij de PC dus eigenlijk)
Als dit niet mogelijk is, dan lijkt dat klepje op de 20GB versie me ook vrij nutteloos...
Volgens mensen die de game gezien hebben klopt er iets niet aan de combinatie van omgeving en auto's. De auto's lijken in de omgeving geplakt in plaats van daar natuurlijk deel van uit te maken. Maar goed, zelfs dan ziet het er mooi uit. Maar ja, met maar 30 auto's en 2 omgevingen laat ik GT:HD Premium fijn voor wat het is.quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:12 schreef Tain het volgende:
Ziet er erg mooi uit, maar toch hebben de plaatjes iets kunstmatigs. Weet het even niet goed uit te leggen, maar het komt onnatuurlijk over op sommige punten
Is die HDMI op de 20gb versie ook voor Europa bevestigd dan?quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:47 schreef SocialDisorder het volgende:
waarom zou je nog een 60GB versie halen? De enige verschillen zijn nog grotere HDD, cardreader en (last-gen) WiFi, en een zilverkleurige strip.
Voor 80 euro heb je een 100 GB 2,5" HDD, een cardreader koop je voor 20 euri, kabels roeleren nog altijd over WiFi, en een zilverkleurige strip voegt absoluut niets toe.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:09 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Is die HDMI op de 20gb versie ook voor Europa bevestigd dan?
Maar ik ga sowieso voor de premium (in 2008/2009), de router zit vol.
Eerst maar eens interessante games, want naast MGS4 en FF is er bitterweinig.
Motorstorm en Lair worden gehypt, maar lijken mij typische releasegames. Slecht dus.
HDMI zit in elke versie van de PS3, ook buiten Japanquote:Op vrijdag 29 september 2006 14:09 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Is die HDMI op de 20gb versie ook voor Europa bevestigd dan?
HS is GEEN release titel.quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:11 schreef SToRM81 het volgende:
Lair is geen releasegame, die was nog maar 30% af ofzo
Resistance, Heavenly Sword en Motorstorm zijn wel mooie titels om bij launch te kopen
WHAHAHAHAHAHAHAquote:Op vrijdag 29 september 2006 14:22 schreef Retuobak het volgende:
Assassin\'s Creed krijgt betere AI op Xbox 360 dan op PS3
humorquote:Op vrijdag 29 september 2006 14:25 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
WHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Dat doet pijn!
En die Cell is zoooooooooooo superieur he.
Goed plan! ik kap er ook meequote:Op vrijdag 29 september 2006 14:53 schreef SToRM81 het volgende:
Ik ga er maar niet meer op reageren...
Bron: http://forums.e-mpire.com/showthread.php?t=62484quote:My theory on Sony's so-called perceived failed attempt to secure 3rd party exclusices is as follows. I believe sony with its consolidation of all of its first party and some 2nd party teams(SCEWW) will try too create new IP's to take full advantage of its system. They will not fork over the money to publishers like MS, they have enough quality studios with a wealth of experience to get a nice flow of 1stPary/2ndParty titles at approxiamately every 6 to 8 months.
It is a smart move for them to consolidate those studios i.e. sharing tecnnologies, Sony already gives creative freedom and developer support be it with engineering or financial, see Ninja Theory.
We all know that the big studios have stated that multiplatform was the way to go to make money in the next generation. The perception is MS, is nabbing all of these great titles with caveats of some kind of exclusivity. MS, has to do this because they do not have near the developement studios that sony has.
Just remember the statement that Phil was quoted as to saying that their are over a 100 titles in developement for the PS3 from their SCEWW studios. I don't think Sony is counting on the GTIV's of the world to make the PS3 a viable commodity, this time around sony is seeking to be the viable commodity to drive the content in the exclusive market.
I think what they are doing is a smart move and forward thinking on their part.
Als de PS3 beter verkoopt in Amerika en de Wii in Japan. Zo zeker is dat nog helemaal niet, daarbij moeten het ook nog eens significant betere verkoopcijfers zijn omdat de devcosts hoger liggen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:28 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Bron: http://forums.e-mpire.com/showthread.php?t=62484
Komt van een ander forum. En ik vind dat er een erg goed punt gemaakt wordt.
MS kan dan wel miljoenen in multiplatform games investeren. Maar zodra de PS3 kwa verkopen de 360 gaat inhalen, wordt het alleen maar interessanter om daarvoor de developen en kan MS alleen maar meer gaan dokken voor (tijdelijke) exclusiviteit
Ta, maar toch wil dat niet automatisch zeggen dat de consument dit ook opmerkt of zo negatief ziet. MS heeft met maar 1 inhouse spel de XBOX behoorlijk draaiend gehouden, laat nou net die opvolger volgend jaar komen. Persoonlijk geef ik je gelijk, exclusieve spellen zijn vaak beter en interessanter. Alleen heb ik het idee dat de algemene gamer dit helemaal niet doorheeft, veel mensen denken zelfs dat alles inhouse isquote:Op vrijdag 29 september 2006 15:33 schreef SToRM81 het volgende:
De PS3 heeft wel ontzettend veel inhouse titels in ontwikkeling he. Veel van de titels die 'exclusief' zijn op de 360 komen ook gewoon op de pc
Verschrikkelijk, ik heb in mn HELE leven nog nooit een mod geinstalleerd voor een game.quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:42 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
humor
PS3 ondersteunt mods, 360 niet
Sta ik eingelijk niet zo raar van te kijken, de CPU van de 360 kan meer threads tegelijk aan door de cores. Al is de L2 cache van 1mb wel een bottleneck wanneer ze echt 6 threads gaan gebruiken. Maar daartegenover staat weer dat Cell beter is in physics, animaties, particle systems en dat soort zaken. Dus waarschijnlijk heb je op de 360 iets slimmere NPC's maar zien ze er op de PS3 wat beter uit.quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:22 schreef Retuobak het volgende:
Assassin\'s Creed krijgt betere AI op Xbox 360 dan op PS3
Met minderwaardige graphs als je geen snelle bak hebt (zie Alan Wake) en je zit niet achter je HDTV.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:33 schreef SToRM81 het volgende:
De PS3 heeft wel ontzettend veel inhouse titels in ontwikkeling he. Veel van de titels die 'exclusief' zijn op de 360 komen ook gewoon op de pc
Gaan we weer het Tflops non-argument uit de kast halen?quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:43 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Sta ik eingelijk niet zo raar van te kijken, de CPU van de 360 kan meer threads tegelijk aan door de cores. Al is de L2 cache van 1mb wel een bottleneck wanneer ze echt 6 threads gaan gebruiken. Maar daartegenover staat weer dat Cell beter is in physics, animaties, particle systems en dat soort zaken. Dus waarschijnlijk heb je op de 360 iets slimmere NPC's maar zien ze er op de PS3 wat beter uit.
Het ligt denk ik ook wel een beetje aan de programmeer kunsten van de ontwikkelaars. De 360 is al een jaar langer uit dus daar hebben ze ook meer ervaring mee, is ook niet zo raar als ze dan al meer uit de CPU weten te halen.
We hebben het hier trouwens al regelmatig gehad over de laadtijden van de PS3 en Xbox360. En welke sneller zouden zijn. Daarbij gaat het altijd over de snelheid van de DVD en BD-rom. Maar wat er over het hoofd word gezien is dat de PS3 wel 2x zoveel TFlops heeft als de 360. En dat zal zeker zijn invloed hebben op de laadtijden. De PS3 kan daardoor de gelezen data sneller verwerken dan de 360. Dus ik verwacht eigenlijk wel dat de PS3 sneller laadtijden heeft.
Zoals het er nu uitziet gaat de PS3 de 360 met gemak verslaan in Japan. En Sony en Nintendo vind ik deze generatie ook al verder uiteen liggen dan de vorige. Dus de support zal van daaruit ook wel weer enorm worden denk ik zoquote:Op vrijdag 29 september 2006 15:39 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ta, maar toch wil dat niet automatisch zeggen dat de consument dit ook opmerkt of zo negatief ziet. MS heeft met maar 1 inhouse spel de XBOX behoorlijk draaiend gehouden, laat nou net die opvolger volgend jaar komen. Persoonlijk geef ik je gelijk, exclusieve spellen zijn vaak beter en interessanter. Alleen heb ik het idee dat de algemene gamer dit helemaal niet doorheeft, veel mensen denken zelfs dat alles inhouse is![]()
Persoonlijk ben ik een liefhebber van Japanese made games en om die te krijgen is het belangrijk om de Japanse markt te veroveren. De concurrent voor Sony daar is Nintendo en die heeft ook wel een 'paar' inhouse games![]()
Dat is geen non-argument, data moet nadat het gelezen is ook verwerkt worden en de ps3 heeft daar meer power voor dan de 360..quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:45 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Gaan we weer het Tflops non-argument uit de kast halen?.
De ps2 had er ook meer dan de XBOX.
Een echte pc-gamer krijg je volgens mij ook niet zomaar aan de console hoorquote:Op vrijdag 29 september 2006 15:43 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Met minderwaardige graphs als je geen snelle bak hebt (zie Alan Wake) en je zit niet achter je HDTV.
Geloof me, echt een HEEL miniem deel is in staat PC games in de huiskamer op HDTV te spelen.
Ja nou, dat staat ook in dat ene stukje. Steeds meer multiplatform games. Dus het is enorm belangrijk om goede inhouse exclusives te hebbenquote:Dus console-exclusive is gewoon exclusive imo.
En nee, ik denk dat de dev-kosten er wel voor zorgen dat veel voor de X360 blijven devven. Dingen zoals nu met AC is alleen maar een prachtig voorbeeld.
We moeten nog maar afwachten hoe AC er uiteindelijk op beide versies uit komt te zien. AC was trouwens al op X05 als een 360 game getoond, dus je mag er wel vanuitgaan dat ze de 360 hardware als basis hebben genomen. De PS3 dev-kit is zelfs nog nieteens helemaal klaar...quote:Het stokpaardje van de PS3 komt in betere versie uit op de X360. Prach-tig.
Inderdaad!quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:52 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Een echte pc-gamer krijg je volgens mij ook niet zomaar aan de console hoor
Ik denk dat die Japanse analyst best gelijk kan krijgen dat Blue Dragon en Lost Odyssey een flinke boost gaan gevenquote:Op vrijdag 29 september 2006 15:46 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Zoals het er nu uitziet gaat de PS3 de 360 met gemak verslaan in Japan. En Sony en Nintendo vind ik deze generatie ook al verder uiteen liggen dan de vorige. Dus de support zal van daaruit ook wel weer enorm worden denk ik zo
Een game als RE5 kan MS al bijna nietmeer exclusief krijgen, omdat dat spel zo enorm gewild is in Japan en de PS3 daar gewoon veel meer vertegenwoordigd gaat zijn
Het heeft helemaal niks met de programmeerkunsten van de ontwikkelaars te maken. De 360 heeft 3 cores die allen op de PPC technologie zijn gebaseerd en daardoor universeel inzetbaar zijn. De Cell heeft 1 multifunctionele PPC core en 7 SPE's die vooral geschikt zijn om floating point berekeningen uit te voeren.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:43 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Sta ik eingelijk niet zo raar van te kijken, de CPU van de 360 kan meer threads tegelijk aan door de cores. Al is de L2 cache van 1mb wel een bottleneck wanneer ze echt 6 threads gaan gebruiken. Maar daartegenover staat weer dat Cell beter is in physics, animaties, particle systems en dat soort zaken. Dus waarschijnlijk heb je op de 360 iets slimmere NPC's maar zien ze er op de PS3 wat beter uit.
Het ligt denk ik ook wel een beetje aan de programmeer kunsten van de ontwikkelaars. De 360 is al een jaar langer uit dus daar hebben ze ook meer ervaring mee, is ook niet zo raar als ze dan al meer uit de CPU weten te halen.
Bullshitquote:We hebben het hier trouwens al regelmatig gehad over de laadtijden van de PS3 en Xbox360. En welke sneller zouden zijn. Daarbij gaat het altijd over de snelheid van de DVD en BD-rom. Maar wat er over het hoofd word gezien is dat de PS3 wel 2x zoveel TFlops heeft als de 360. En dat zal zeker zijn invloed hebben op de laadtijden. De PS3 kan daardoor de gelezen data sneller verwerken dan de 360. Dus ik verwacht eigenlijk wel dat de PS3 sneller laadtijden heeft.
Ten eerste stonden er rijen dik bij de TGS en werd de game nagenoeg unaniem goed ontvangen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:59 schreef SToRM81 het volgende:
Lost Odyssey is al een tegenvaller kwa gameplay heb ik her en der gezien...
Net zoals Blue Dragon, FFXIII en White Knight, dus hoe je in godsnaam nu al kan zeggen welke beter is en welke het wel of niet gaat redden...quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:01 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
De game is namelijk nog niet echt af..
PS3 foraquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:01 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Waar haal jij je info vandaan dan?.
I rest my case.quote:
Je kunt je PC ook aansluiten op je HDTV.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:43 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
en je zit niet achter je HDTV.
Ja, het is onmogelijk om een kabeltje te trekken.quote:Geloof me, echt een HEEL miniem deel is in staat PC games in de huiskamer op HDTV te spelen.
Ook maar heel weinig mensen zijn in staat om 360 of PS3 games straks te spelen. Dus wat een bullshitquote:Dus console-exclusive is gewoon exclusive imo.
Valt best meequote:Op vrijdag 29 september 2006 15:52 schreef SToRM81 het volgende:
Een echte pc-gamer krijg je volgens mij ook niet zomaar aan de console hoor
Final dev kits zijn al een tijdje uit.quote:We moeten nog maar afwachten hoe AC er uiteindelijk op beide versies uit komt te zien. AC was trouwens al op X05 als een 360 game getoond, dus je mag er wel vanuitgaan dat ze de 360 hardware als basis hebben genomen. De PS3 dev-kit is zelfs nog nieteens helemaal klaar...
Nee, en de meeste mensen hebben ook niet PS3 en 360 straks. Dus maakt dat het exclusive?quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:55 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Inderdaad!
Dus dat een spel ook op de PC te spelen is, is imo geen argument omdat het vaak 2 verschillende soorten gamers zijn.
Niet iedereen is een Retuobak of andere random PC/Console fokker.
Xbox brand is dood in Japan. De games zullen nauwelijks aandacht krijgen en de 360 gaat het nooit goed doen. De gemiddelde Japanner geeft gewoon niet meer om het Xbox brand, ze associeren het met Westerse games die ze niks doen. En zelfs als ze er al aandacht aan zouden besteden, koop jij een systeem voor twee games? Nee? Nou, de Japanners ook niet.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:58 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Ik denk dat die Japanse analyst best gelijk kan krijgen dat Blue Dragon en Lost Odyssey een flinke boost gaan geven.
Maar dat ze kilometers achter Sony liggen is een feit.
Reacties op Lost Oddysey waren lang niet zo positief als op Blue Dragon. Combat engine is veel te traag en de art is ook vrij generiek. Zelfs JRPG fanboy, en 360 eigenaar Roy viel het tegen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:04 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
De internationale pers was erg postief iig. Dat PS fanboys het niet kunnen hebben dat zo'n droomteam aan een titel (3 zelfs. ) voor de concurrent werkt, kan ik dit soort reacties wel begrijpen.
Maar het is echt onzin, lees de gamesites maar.
Je blijft doorgaan he.quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:04 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Je kunt je PC ook aansluiten op je HDTV.
Ja, verleng dan ook even je TB en muis. Even verdiepinkje verder joh, geen probleem.quote:Ja, het is onmogelijk om een kabeltje te trekken.
Je verdedigt pc gamen tot in de treure, veel console gamers gamen niet op een PC. Period.quote:Ook maar heel weinig mensen zijn in staat om 360 of PS3 games straks te spelen. Dus wat een bullshit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |