Je ziet het vaak als mensen uitdrukkingen proberen te gebruiken. Wat dacht je van de mooie 'naar verloop van tijd'?quote:Op donderdag 21 september 2006 13:18 schreef Brighteyes het volgende:
Antw. op ET:
Ja idd! Dat zie je ook heel vaak. En die snap ik dus ook echt niet. Dat weet je toch... dat 'naar' geschreven word als 'naar'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 september 2006 14:02 schreef Grieskameel het volgende:
konining
quote:Op maandag 11 september 2006 16:34 schreef BadKeukenTegel het volgende:
dat geblair
Tja, soms kun je niet eens zien of iets bewust toegepast, creatief taalgebruik is of gewoon domheid. En als je het niet kunt zien, maakt het dan iets uit? Brr, enge gedachte...quote:
quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:10 schreef JohnDope het volgende:
Moet je is in Amerika kijken, daar zijn ze veel Tolleranter naar Moslims toen dan hier in Europa.
Dat komt omdat ze in amerika geen linksekerk hebben.
De PvdA is verantwoordelijk voor de wij-zij-cultuur in nederland en doet er alles aan om dat in stand te houden.
quote:Op donderdag 21 september 2006 14:21schreef iemand het volgende:
ik kan om de een of andere reden niet slapen in de trein, ik zit altijd wat naar buiten te staren en ik besef pas dat ik er ben als de deuren dicht gaan en de trein weer begint te reiden
quote:Op donderdag 21 september 2006 @ 14:04 schreef Maikelk het volgende:
Azielzoekies gefeliciteerd met deze pijnhopen die jullie maken in NL.![]()
![]()
quote:Al die ellende die je gehad hebt zit dadelijk achter dit mooie strakke wantje.
De d zit redelijk dicht bij de w. Dit is hoogstwaarschijnlijk een typfout.quote:Op donderdag 21 september 2006 16:55 schreef Kiteless het volgende:
Wat is het duurste wat jij ooit gekocht hebt?
"Dan laat ik overige zooi buiten beschouding"![]()
Of een hypercorrectie. Zo van: 'Hmm, ik zeg altijd houwen, maar ze zeggen altijd dat ik houden moeten schrijven. Maar deze keer doe ik het meteen goed en doe ik beschouwen ook netjes met een d!'quote:Op donderdag 21 september 2006 16:58 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
De d zit redelijk dicht bij de w. Dit is hoogstwaarschijnlijk een typfout.
quote:Op donderdag 21 september 2006 09:26 schreef Hans_Gielus het volgende:
Ik andwoorde hierop: "Gût oh güt, als je mij vraagt hoeveel een klok in een bloempot kost, kots ik toch ook geen ja?!"
quote:Op donderdag 21 september 2006 17:20 schreef Isabeau het volgende:
Oh, factor V Leiden!
Maar diegene die dat in dat dossier had geschreven welquote:
Nouhou, nu snap ik het nog niet!quote:Op donderdag 21 september 2006 17:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar diegene die dat in dat dossier had geschreven wel
Dan is het helemaal triest.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar diegene die dat in dat dossier had geschreven wel
! De verloedering!quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:42 schreef piepster het volgende:
In een CUL topic over broodbakken: "voeg de mail toe..."
Ben geen dokter maar volgens mij heeft het iets met bloedstolling te maken. Bloederziekte, Isabeau?quote:
Het is inderdaad een stollingsfactor.quote:Op donderdag 21 september 2006 18:49 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ben geen dokter maar volgens mij heeft het iets met bloedstolling te maken. Bloederziekte, Isabeau?
quote:Op donderdag 21 september 2006 10:54 schreef Brighteyes het volgende:
Geen spelfout maar wel fout, ik ben het de afgelopen dagen een paar keer tegen gekomen. Mits ipv tenzij. En dan staat er dus ineens iets heel raars omdat er dan ineens niet een ontkenning staat maar juist het tegenover gestelde of zo. Typisch gevalletje van klok-klepel en interessant woordgebruik zonder te weten waar ze het over hebben.
Oftewel: gekleurde, heteroseksuele, bezette mannen waren niet welkomquote:Op donderdag 21 september 2006 20:19 schreef SHE het volgende: ... (verhaal over deurbeleid van clubs)...
Regel was simpelweg het weigeren van alles wat getint of gekleurd was, mits er een vrouw aan vastzat.
quote:Op donderdag 21 september 2006 21:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
en je raad het al nu alweer reclame. Het is echt ongelovenlijk
quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:39 schreef Zwaffel het volgende:
ik heb ook altijd blauwe plekken. En ik heb geen idee waar ze vandaan komen. kan het niet gewoon zijn dat je vriendin nogal onberijst is?
Dat ga ik eens uitproberen! Of rijst helpt tegen blauwe plekken!quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:49 schreef Rewimo het volgende:
Nog afgezien van de spelfouten heb ik geen idee wat het nut van deze vraag is
[..]
Ik heb niet eens een idee wat hij er überhaupt mee bedoelt?quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:49 schreef Rewimo het volgende:
Nog afgezien van de spelfouten heb ik geen idee wat het nut van deze vraag is
[..]
Onbesuisd?quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:51 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik heb niet eens een idee wat hij er überhaupt mee bedoelt?
Da's niet dom, Moja, da's origineel.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:45 schreef Moja het volgende:
Een domme spelfout van mezelf: Serquit rijden ipv van Circuit![]()
![]()
Na/naar en mij/mijn inderdaad. Zeer irritant.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:15 schreef E.T. het volgende:
Ik vind de na/naar verwarring bij een hoop mensen ook vaak lastig lezen.. En o wat wordt dat vaak door de war gehaald..![]()
en nee, natuurlijk heb ik dan nu even geen voorbeeld voorhanden en kan ik er geen een bedenken, behalve 'naar verloop van tijd'
Ow ja, daar heb ik je toen nog op gewezen he?quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:45 schreef Moja het volgende:
Een domme spelfout van mezelf: Serquit rijden ipv van Circuit![]()
![]()
Kloptquote:Op vrijdag 22 september 2006 12:02 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ow ja, daar heb ik je toen nog op gewezen he?
quote:Op zondag 17 september 2006 23:21 schreef Erosjuhhh het volgende:
appelation heeft er niets mee te maken.
is een classificatie maar een vin de table van dezelfde boer kan precies t zelfde smaken en zijn dit heeft alleen met de franse wijnwetgeving te maken om de eerste paar honderd lieter appelation te maken, en dan steeds lagere classificatie
quote:Smerige voegen in douce
Hallo,
onze voege in de douchcabine (achterwand tegels) slaan zwart uit, bij sommige tegels brokkelt de voeg ook af.Kan ik
deze er makkelijk uit krabben en nieuwe inzetten of heeft iemand er een andere oplossing voor.??
alvast bedankt voor de reacties
Zhenar rent dus maar naar Dizer!quote:ShowChat #908: Zhenar, de platonische holmaar van Dizer.
quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:21 schreef Raydh het volgende:
Ik fitness al enige tijd.En probeer wat forcer te worden.aangezien ik slank ben.Zou ik graag wat forcer willen zijn.
quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:33 schreef DaMart het volgende:
Met dank aan Erik!
ShowChat #908: Zhenar, de platonische holmaar van Dizer.
Voor het geval die TT wordt aangepast:
[..]
Zhenar rent dus maar naar Dizer!![]()
Die laat er ook geen gras over groeien!quote:Op vrijdag 22 september 2006 18:38 schreef nsfw het volgende:
Ik zie elke dag dezelfde gozer op het station! Hij kijkt me altijd vreemd aan en dan weet ik niet hoe ik moet reageren. Dan lag ik maar vriendelijk tegen hem.
Vanochtend dacht ik.. ik jaag em eens weg en zij "Hoi" tegen em!
Dat werkte
quote:Op maandag 18 september 2006 20:50 schreef Broekpaling het volgende:
Eens een paar weken lang hele zakken van leeggevroten, ze zijn gruwlijk lekker![]()
Alleen ik vernueck m`n gehemelte ermee, hoe? Geen idee![]()
En nee, ik ben niet zo`n gruwelijk dik grafviguur, ben graatmager daarintegen
![]()
Ik vermoed dat hij "etablissement" bedoelt.quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:09 schreef NoXxa het volgende:
Mmh ik weet niet of mij thuis voel in dergelijke etasible. Doe mij maar een dampende bunker waar 1000 man uit hun dak gaan op keiharde house beats.
iets is in de war, of door elkaarquote:Op donderdag 21 september 2006 13:15 schreef E.T. het volgende:
Ik vind de na/naar verwarring bij een hoop mensen ook vaak lastig lezen.. En o wat wordt dat vaak door de war gehaald..![]()
en nee, natuurlijk heb ik dan nu even geen voorbeeld voorhanden en kan ik er geen een bedenken, behalve 'naar verloop van tijd'
uh-ohquote:Op zaterdag 23 september 2006 09:31 schreef D.Rose het volgende:
[..]
iets is in de war, of door elkaar
maar jij hebt dus nog nooit gehoord van iets door de war halen? Die uitdrukking komt toch erg veel voor.quote:Op zaterdag 23 september 2006 09:31 schreef D.Rose het volgende:
[..]
iets is in de war, of door elkaar
Ik hoor het ook vaak, maar dat zegt natuurlijk niet alles. Het is gewoon een contaminatie van 'in de war zijn' en 'door elkaar halen'. En dus fout.quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:46 schreef Tokus het volgende:
[..]
maar jij hebt dus nog nooit gehoord van iets door de war halen? Die uitdrukking komt toch erg veel voor.
Dat het veel voorkomt betekent niet dat het juist is...quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:46 schreef Tokus het volgende:
[..]
maar jij hebt dus nog nooit gehoord van iets door de war halen? Die uitdrukking komt toch erg veel voor.
Net als dat: "ik wou" vaak voorkomt. Zegt alleen niet dat het goed isquote:Op zaterdag 23 september 2006 11:46 schreef Tokus het volgende:
[..]
Maar dat is het wel.quote:Op zaterdag 23 september 2006 12:08 schreef Moja het volgende:
[..]
Net als dat: "ik wou" vaak voorkomt. Zegt alleen niet dat het goed is![]()
Wat? Dacht je soms dat ik met opzet tegelijk met jou postte? Als ik had gezien dat jij al gereageerd had, had ik me het werk kunnen besparen.quote:
wel toepasselijkquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij heb je geen idee waar je over praat. Hoe zou het zijn als we allemaal op notenolie zouden gaan rijden? Onze economie zal zo hard instorten dat we er nooit weer bovenop zouden komen. Daarom moeten deze dingen [b]gelijdelijk[b] gaan. Evolutie in plaats van revolutie.
zie reactiesquote:Op zaterdag 23 september 2006 11:46 schreef Tokus het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 23 september 2006 16:43 schreef Maikuuul het volgende:
Heeft u ook wel eens Cheese Union geprobeerd mevrouw ?
Nu is het meer een soort Kaas Verenigingquote:Op zaterdag 23 september 2006 17:02 schreef m021 het volgende:
De Nederlandse onhebbelijkheid om de Engelse 'o' als 'uh' uit te spreken ("het ruimteveer diskuverrie") zien we nu ook in schrift terug:
[..]
Ik dacht eerst dat ze gewoon een k in kakkerlak was vergeten.quote:Op zaterdag 23 september 2006 16:22 schreef Megumi het volgende:
Dan heb je pech TS. Na virussen en bacteries zijn de insecten een van de meest succesvolle organismen ter wereld. En erger er lopen en kruipen er nu waarschijnlijk een paar over je lichaam.Wetenschappers denken dat er minimaal 70 miljoen soorten zijn. Neem even de kakerlak. Die loopt als zo een 250 miljoen jaar mee. En ze zijn zelfs instaat om complexe samenlevingsvormen te ontwikkelen. Denk maar aan mieren en dergelijke.
En er zijn soorten die zelfs atoombom proof zijn de kakerlak bijvoorbeeld is een wandelend chemisch afval bedrijf.
hijquote:Op zondag 24 september 2006 06:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat ze gewoon een k in kakkerlak was vergeten.
En de m in hommels vergeten.quote:Op zondag 24 september 2006 06:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
(en ja, er staan nog meer spelfouten in)
quote:Op zaterdag 23 september 2006 16:31 schreef Megumi het volgende:
Spinnen en bijen en homels dood ik nooit trouwens. Wespen en aanverwanten ben ik als de dood voor. Maar daar kan ik derhalve aan dood gaan.
Hij.quote:Op zondag 24 september 2006 10:10 schreef Isegrim het volgende:
Dat 'derhalve' hoort er ook niet. Ze kan er dood aan gaan omdát ze er bang voor is?
Bijna goedquote:boullionblokjes
Ik heb 'kakerlak' ook wel een uitgesproken horen worden. Ik denk dat het een of ander (waarschijnlijk oostelijk) dialect is.quote:Op zondag 24 september 2006 06:29 schreef Isabeau het volgende:
(en ja, er staan nog meer spelfouten in)
Afhankelijk van wat?quote:Op zondag 24 september 2006 16:10 schreef CrazyTaxi het volgende:
Heb Dewinter op televisie gehoord. De man in kwestie is een slimme man met duidelijke standpunten. Hij kan goed discussieren en neemt geen blad voor de mond. Het is geen onaardige man, wat ik afhankelijk wel dacht.
Aanvankelijk vermoed ik hier,quote:Op zondag 24 september 2006 16:33 schreef MaGNeT het volgende:
uit dit topic: Poging tot vernieling auto Dewinter door linkse terroristen
[..]
Afhankelijk van wat?
Johquote:Op zondag 24 september 2006 16:38 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Aanvankelijk vermoed ik hier,.
Kassie watte?quote:Dat irritante kutje met d'r baby mag ook kassie wijlen gaan... wat een vreselijk irritant, egoistisch mens is dat.
Kassie wijlen. Kennelijk een uitdrukking die jij niet kent.quote:
Juist niet.quote:Op zondag 24 september 2006 22:48 schreef Aventura het volgende:
Overigens vind ik de TT van dit topic wat ongelukkig. 'Meest originele' hoort het eigenlijk te zijn
Wat is er met die originele post van 22.48 gebeurd?quote:Op zondag 24 september 2006 22:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kassie wijlen. Kennelijk een uitdrukking die jij niet kent.
[..]
Juist niet.
quote:Op zondag 24 september 2006 23:01 schreef Plastic_Power het volgende:
Wat is er met die originele post van 22.48 gebeurd?![]()
Een moderator die zijn/haar fout inzag en de post maar geschrapt heeft?quote:Op zondag 24 september 2006 23:01 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Wat is er met die originele post van 22.48 gebeurd?![]()
Ah, oké. Je komdt er dese keer mee wech.quote:Op zondag 24 september 2006 23:21 schreef Aventura het volgende:
Jep, ik haalde mijn Engelse en Nederlandse grammatica door elkaar (heb Engels gestudeerd). Ik beweerde dat ik 'meest originele' wilde zien staan in de TT.
Origineelste is echter wel goed, dat is de Nederlandse manier van overtreffende trap. hoewel je ook 'meest' mag gebruiken. Tis allebei correct.
lekkere zinnenquote:Op zondag 24 september 2006 23:23 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)_gestoken.html?p=3,1
Zij die racisten willen Buitenlanders molestreren ze en nu vallen ze Moskeeen aan
schande hun hart is zo kwaadaardig dat ze elke ras en buitenlander haten en het liefst vermoorden
waarom bestaan er zo zulke mensen
![]()
zoek het foutjequote:Op zondag 24 september 2006 23:34 schreef Meki het volgende:
jah verkeerd gezien maar ook Rusland is getrovven hoor
Titel moet zijn Rusland / Frankrijk
quote:Op maandag 25 september 2006 04:53 schreef Paddokingnr1 het volgende:
* Het is verboden sex te bedrijven op een kerkhof
Wat hebben de negrofielen daar een pech zeg![]()
Hij werd ook al gecorrigeerd in het topic zelf, maar toch een leuke.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:57 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Visa versa krijg je al überhaupt geen antwoord dus wees eens blij
![]()
quote:Op zondag 24 september 2006 23:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah, oké. Je komdt er dese keer mee wech.
Mar volchende keer zal je jezelf een ben motten oplechen voor 3 uuren!
En idd, negrofielen is heel mooi gevonden.quote:Op zondag 24 september 2006 13:55 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dus jij rijdt liever in een oude afgeragde alfa dan in een splinternieuwe A4, om een schokkende 40 euro in de maand uit te sparen, en nog voor eigen risico te rijden ook? Mijn zege heb je
Blij dat ik zelf meer zaagsel in m'n kop heb
quote:Op maandag 25 september 2006 10:54 schreef DivineJester het volgende:
In dit topic:
De origineelste spelfouten van het forum!
...origineelste i.p.v. meest originele...
quote:Op zondag 24 september 2006 23:21 schreef Aventura het volgende:
Jep, ik haalde mijn Engelse en Nederlandse grammatica door elkaar (heb Engels gestudeerd). Ik beweerde dat ik 'meest originele' wilde zien staan in de TT.
Origineelste is echter wel goed, dat is de Nederlandse manier van overtreffende trap. hoewel je ook 'meest' mag gebruiken. Tis allebei correct.
quote:Op maandag 25 september 2006 10:48 schreef Twinkeltwin het volgende:
Het arme beesje bleek uitgedroogd en ver achter te zijn met haar groei. Ze werd rond de 5 weken geschat maar had het voormaat 3 weken ofso.
1 woord: interpunctie.quote:Op maandag 25 september 2006 12:08 schreef Dos37 het volgende:
Geweldig het ligt gaan ze er wat aan doen op zaterdag is het nog erger als tevoren![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |