abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42094877
Al 3 maanden liep er in mijn tuin een achtergelaten verwaarloosde kitten. Zij kwam altijd de vuilniszakken openmaken om op die manier aan z'n voedsel te komen. Ze was heel erg bang in het begin.

Ik heb op een gegeven moment haar elke dag water en voer voor kittens gegeven, en zo kwam ze steeds dichterbij onze deur. Nu heb ik haar gepakt en zit ze op mijn kamer waar nu een kattenbak staat, een mooi huisje waar ze in kan slapen en etensbakjes en speeltjes

Het pluizige beestje begint nu helemaal te wennen aan het huis (ik laat haar nog niet naar buiten omdat we haar graag willen houden en we bang zijn dat ze wegblijft omdat we haar hebben 'gevangen'). Ze voelt zich helemaal thuis, slaapt uitgebreid op mijn bed en eet en drinkt goed. Ze is nu ongeveer 4 maanden oud denk ik.

Ik wil haar graag opvoeden en haar tot mijn huisgenoot maken. Nu wil ik graag zoveel mogelijk advies/tips krijgen zodat ze helemaal gezond word/blijft en gewoon een heel fijn gebied heeft waar ze alles kan doen wat ze wilt.

Ze doet haar behoefte al in de kattenbak wat ik ontzettend waardeer, want na 1 avond wist ze al haar wc te vinden

Ik weet dat ze naar de dierenarts moet, maar weet niet precies wat er allemaal precies moet gebeuren, dus misschien dat iemand weet na hoeveel maanden ze naar de dierenarts moet, hoeveel prikken (voor wat precies?) en hoeduur de prikken zijn. Wanneer kan ik haar het beste laten sterilliseren en hoeduur is dat?

Alle adviezen en tips zijn welkom, woensdag zet ik een foto online van SAMSON!
World Wrestling Entertainment
pi_42095071
oooh wat leuk

Je moet wel vrij snel met zo'n beest naar een dierenarts hoor, ik zou er gewoon even een bellen voor advies.
  Redactie Frontpage zondag 24 september 2006 @ 17:16:01 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_42095088
quote:
Zij kwam altijd de vuilniszakken openmaken om op die manier aan z'n voedsel te komen. Ze was heel erg bang in het begin.
En vervolgens noem je het beest Samson

Het zou je sieren voorjezelf eens uit te zoeken of het een poes of een kater betreft.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  Milf zondag 24 september 2006 @ 17:16:49 #4
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_42095108
Wat lief dat je je zo over een alleen gelaten katje ontfermd .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_42095113
en ergens zit nu een zielig klein meisje tranen met tuiten te huilen om dat haar lieve kleine katje onvindbaar is
en loop in de zon
  zondag 24 september 2006 @ 17:17:30 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_42095129
ik weet verder niks van die beesten af maar wil toch ff zeggen dat ik 't tof vind dat je voor dat katje zorgt
Huilen dan.
pi_42095188
quote:
Op zondag 24 september 2006 17:16 schreef nikky het volgende:
Wat lief dat je je zo over een alleen gelaten katje ontfermd .
Ze was achtergelaten vanaf haar geboorte denk ik
Ze was altijd aan het miauwen, maar ze was te bang om ons huis binnen te lopen. En op het moment dat ik haar eten/drinken begon te geven stopte ze met miauwen

En ze voelt zich hier echt thuis nu, en iedereen is weg van dat beestje en we hebben 2 mensen (waaronder ik) die echt van katten + gezelschap houden, dus iedereen is er helemaal blij mee en wilt alles doen om het beestje een leuk huisje te geven.

En we kwamen op de naam Samson omdat iemand een pakje Samson op de grond had laten liggen waarmee zij ging spelen
pi_42095216
quote:
Op zondag 24 september 2006 17:17 schreef Perfect-Stranger het volgende:
en ergens zit nu een zielig klein meisje tranen met tuiten te huilen om dat haar lieve kleine katje onvindbaar is
We hebben haar vaak genoeg 's nachts in onze tuin zien zitten, en ik weet 99% zeker dat zij geen eigen baasje meer had of een eigen huisje.

Mocht het dus zijn dat het kitten echt van iemand is mag diegene hem ophalen met een lange preek die ik diegene geef voor het verwaarlozen van zo'n klein pluizig beestje
pi_42095372
Na 5 a 6 maanden kan het beestje gesteriliseerd worden, kosten rond de 70 ¤. Ik dacht dat rond zelfde tijd ook de prikjes tegen niesziekte enzo nodig waren.
Tis wel goed om de kitten nu al te ontwormen en te ontvlooien. Bel ter zekerheid morgen anders even een dierenarts?
  zondag 24 september 2006 @ 17:29:10 #10
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_42095394
je moet het liefst zo snel mogelijk naar dierenarts, je weet nooit wat zo'n jong en zwak katje heeft opgelopen na al dat afval (rottend afval in deze hitte?) de dierenarts kan t je ook precies vertellen, hij krijgt de nodige spuitjes, een check up, evt castratie / sterrilisatie als je wilt en een eigen paspoort waar alles goed in bijgehouden wordt.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  zondag 24 september 2006 @ 17:29:35 #11
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_42095401

Hij/zij moet sowieso ontwormd en ge-ent tegen kattenziekte, maar ik zou idd gewoon even de dierenarts bellen. Zij kunnen je precies vertellen hoe of wat en wat dat allemaal gaat kosten. (Hoewel je ontwormen beter zelf kan doen, das een stuk goedkoper)
Therapy has taught me that nothing is my fault.
  zondag 24 september 2006 @ 17:30:46 #12
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_42095424
quote:
Op zondag 24 september 2006 17:29 schreef Erosjuhhh het volgende:
je moet het liefst zo snel mogelijk naar dierenarts, je weet nooit wat zo'n jong en zwak katje heeft opgelopen na al dat afval (rottend afval in deze hitte?) de dierenarts kan t je ook precies vertellen, hij krijgt de nodige spuitjes, een check up, evt castratie / sterrilisatie als je wilt en een eigen paspoort waar alles goed in bijgehouden wordt.
Het probleem is alleen dat er veel kosten aanzitten, en dat wij arme studenten niet super veel geld hebben (we hebben al redelijk wat uitgegeven aan eten/drinken etc etc). Maar ik ga morgen even een dierenarts in de buurt bellen en wat meer informatie vragen.

Bedankt voor de reacties so far
pi_42095738
Jonge kat gevonden bij Elsloo, Limburg

Een nieuwe Belacheloos

Alleen niet zomaar niks meer van je laten horen hoor!
Want we weten niet hoe het met Poes is afgelopen.
なんだっけ
  zondag 24 september 2006 @ 17:55:12 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42095763
quote:
Op zondag 24 september 2006 17:28 schreef Snoesje_Rules het volgende:
Na 5 a 6 maanden kan het beestje gesteriliseerd worden, kosten rond de 70 ¤. Ik dacht dat rond zelfde tijd ook de prikjes tegen niesziekte enzo nodig waren.
Tis wel goed om de kitten nu al te ontwormen en te ontvlooien. Bel ter zekerheid morgen anders even een dierenarts?
Nee, enten begint vroeger, rond 9 weken al.
The love you take is equal to the love you make.
pi_42095998
Ik zou dat beestje wel eens willen zien, kun je een foto plaatsen?
pi_42096045
quote:
Op zondag 24 september 2006 18:06 schreef Pelgrim het volgende:
In de OP staat dat hij woensdag een foto erop gaat zetten.
なんだっけ
pi_42096068
Sterkte met de opvoeding
  zondag 24 september 2006 @ 18:18:38 #18
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_42096207
quote:
Op zondag 24 september 2006 18:06 schreef Pelgrim het volgende:
Ik heb alleen een webcam en daarmee kan ik geen duidelijke leuke foto maken. Woensdag is mijn zus hier en die maakt een foto en dan upload ik hem direct

Even geduld en je ziet een beauty van een katje
pi_42096809
Het feit dat ze gelijk naar de kattenbak gaat betekend dat ze in ieder geval goed is opgevoed door mamma kat. Dit heeft ze namelijk van haar geleerd.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  zondag 24 september 2006 @ 19:24:43 #20
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_42097022
Ik denk eerder omdat ze buiten altijd in het aarde heeft kunnen graven, en hier thuis kan ze dat alleen doen in de bak met korrels

En ze sliep eerst ook in die bak, en deed daar haar eerste behoefte :p
pi_42097446
quote:
Op zondag 24 september 2006 17:54 schreef Crashcat het volgende:
Jonge kat gevonden bij Elsloo, Limburg

Een nieuwe Belacheloos

Alleen niet zomaar niks meer van je laten horen hoor!
Want we weten niet hoe het met Poes is afgelopen.
Neeee inderdaad, dat wil ik wel graag weten

Wat leuk TS, maak je gauw foto's?
  zondag 24 september 2006 @ 20:07:33 #22
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_42097609
Foto's komen woensdag.

Ik heb een vraagje; op het kleine katje liep een klein rood beestje. Het was er maar één en was al snel niet meer zichtbaar omdat zij op mijn bed lag.

Weet iemand wat dat precies kan zijn? Meer informatie over dat rode beestje heb ik niet, ik weet alleen dat het klein en roodkleurig was en dat het op het hoofdje zat van het beestje.
  zondag 24 september 2006 @ 20:11:11 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42097703
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:07 schreef MeneerMuis het volgende:
Foto's komen woensdag.

Ik heb een vraagje; op het kleine katje liep een klein rood beestje. Het was er maar één en was al snel niet meer zichtbaar omdat zij op mijn bed lag.

Weet iemand wat dat precies kan zijn? Meer informatie over dat rode beestje heb ik niet, ik weet alleen dat het klein en roodkleurig was en dat het op het hoofdje zat van het beestje.
Geen idee, eerlijk gezegd. Een vlo zal het niet zijn. Het zou een teek kunnen zijn, al zitten die meestal vast aan de kat.

Het loont om een goede vlooienkam te hebben. Een goede heeft ijzeren tanden, je koopt 'm bij de dierenwinkel. Met de kam kun je goed controleren of je kat vlooien heeft. En als ze die heeft, zul je die moeten bestrijden.
pi_42097956
ontwormen, ontvlooien en in laten intenten. misschien ook meteen laten chippen.
  zondag 24 september 2006 @ 21:58:38 #25
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_42099778
En der vooral heeeeel lief voor zijn

Top van je dat je zo'n stakkertje in huis neemt!

*kijkt uit naar foto*
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_42102754
Het beestje heeft inderdaad vlooien, weet iemand wat ik nu precies eraan moet doen?
  maandag 25 september 2006 @ 00:35:28 #27
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_42103099
Leuke naam.
pi_42107003
quote:
Op maandag 25 september 2006 00:20 schreef MeneerMuis het volgende:
Het beestje heeft inderdaad vlooien, weet iemand wat ik nu precies eraan moet doen?
Naar de DA! Die heeft dus kitten ontvlooispul. Wij hebben bij onze nieuwe aanwinst pipetjes gekregen die je leeg moet drukken in de nek. Tevens een ontwormkuur (enorm belangrijk, doe dit alsjeblieft!) en eerste inenting die over 3 weken herhaald moet worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2006 09:46:08 ]
pi_42107026
quote:
Naar een dierenarts en/of dierenwinkel gaan. Daar kunnen ze je precies zeggen wat je moet hebben (ik prefereer de dierenarts overigens boven een dierenwinkel, aangezien daar niet altijd mensen werken die er verstand van hebben )
  maandag 25 september 2006 @ 10:31:12 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42107747
quote:
De dierenarts is het beste advies, omdat de kat dan ook nagekeken, ingeënt en ontwormd kan worden.

Bij een jong katje heb ik ook vaak ontvlooid met een vlooienkam. Bakje water met wat afwasmiddel ernaast en kammen maar. De vlooien verzuip je in het water. Een of twee keer per dag doen. Is een methode die in geen geval kwaad kan.
pi_42108051
Zelf heb ik vorig jaar zomer een kitten mee naar huis genomen die al ruim een week langs het fietspad in de bosjes zat. Heb haar gelukkig kunnen vangen en ben er meteen mee naar de dierenarts gegaan. Het arme beesje bleek uitgedroogd en ver achter te zijn met haar groei. Ze werd rond de 5 weken geschat maar had het voormaat 3 weken ofso. Heb toen bij de dierenarts krachtvoer meegekregen voor kittens,want juist voor die ukkies is goed voer belangrijk voor hun groei en bouwstoffen ed. Ze is toen meteen ingeent tegen kattenziekte en ik kreeg een kaart voor een vervolgafspraak voor ontwormen,daar was ze toen nog te klein voor.

We zijn nu ruim een jaar verder en het gaat supergoed met de kleine! Ze is goed gegroeid en helemaal gewend aan huis.
Ga dus naar de dierenarts! En kom niet met dat t te duur is ofso, dan had je dat beessie niet in huis moeten nemen maar naar een asiel moeten brengen!

Succes!
sie legt den Kopf in seinen Schoss
und bittet einen letzten Kuss.
pi_42109070
quote:
Op maandag 25 september 2006 10:48 schreef Twinkeltwin het volgende:

Ga dus naar de dierenarts! En kom niet met dat t te duur is ofso, dan had je dat beessie niet in huis moeten nemen maar naar een asiel moeten brengen!

Succes!
Het is zowiezo niet goedkoop, maar ik moet even goed berekenen wat ik nu wel kan uitgeven en wat ik nu niet kan uitgeven. Ik ben ook niet de rijkste van allemaal
pi_42109356
Als je de situatie uitlegt, kan je w.s. wel in termijnen betalen bij de d.a.
pi_42110850
quote:
Op maandag 25 september 2006 12:15 schreef Bluezz het volgende:
Precies, en als je een lieve dierenarts hebt die het alleen al geweldig vindt dat je zo'n kleintje opvangt dan matst ze je in het begin misschien ook nog. Gebeurde bij de da hier in Dronten iig regelmatig.
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_42111435
quote:
Op maandag 25 september 2006 12:15 schreef Bluezz het volgende:
Dat is mooi

Ik ben net langs de dierenwinkel geweest en heb spray voor het hele huis gehaald en druppels voor in de nek van het beestje. Vandaag ga ik even langs de dierenarts voor wat meer informatie over de prikken en betalingen ervoor

Het beestje voelt zich nu helemaal thuis en begint al te miauwen als ik hem eten ga geven, zo lief
pi_42112655
Druppels? van Frontline? Die mogen vlg mij niet op die jonge leeftijd, vanaf 6 mnd meen ik..
Maar wellicht heb jij een ander merk dat wel al kan!

Vind wel dat je het super doet zo en je zo inzet voor het kleintje!! Lief hoor..
pi_42115634
quote:
Op maandag 25 september 2006 11:56 schreef MeneerMuis het volgende:

[..]

Het is zowiezo niet goedkoop, maar ik moet even goed berekenen wat ik nu wel kan uitgeven en wat ik nu niet kan uitgeven. Ik ben ook niet de rijkste van allemaal
4 ontvlooipipetjes en 5 ml ontwormpasta, eerste inenting en consult was bij ons laatst ¤57,-
Lijkt me niet teveel voor zo'n pupke die toch een goed leventje verdient?
pi_42115658
Frontline mag niet bij kittens!!!
pi_42116007
quote:
Op maandag 25 september 2006 16:44 schreef heaven7 het volgende:
Frontline mag niet bij kittens!!!
De druppels niet, de kittenspray wel.. Maar ik ben idd ook bang dat hij die pipetjes heeft..
pi_42116426
Spray wel idd. Maar vind ik persoonlijk niet handig.

Wij hebben pipetjes, speciaal voor kittens, van de da. Zal zo ff de naam opzoeken.
pi_42124382
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:17 schreef heaven7 het volgende:
Spray wel idd. Maar vind ik persoonlijk niet handig.

Wij hebben pipetjes, speciaal voor kittens, van de da. Zal zo ff de naam opzoeken.
Ik heb gewoon pipetjes voor de kittens, dus wees gerust allemaal

De dierenarts vandaag even opgebeld en ik breng hem eind deze week langs

Woensdag foto's van Samson
pi_42131596
Foto's
  dinsdag 26 september 2006 @ 02:00:53 #43
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_42131660
wat lief
is er een rek.nr. waarop we kunnen storten?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 26 september 2006 @ 02:00:53 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42131661
ik denk dat we gezamelijk als fok! wel de dierenartskosten kunnen betalen?

ik zou wel even op je raam een foto van het beestje plakken en kijken of er op gereageerd wordt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 26 september 2006 @ 02:08:27 #45
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_42131733
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 02:00 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat we gezamelijk als fok! wel de dierenartskosten kunnen betalen?
moet wel te doen zijn lijkt me
  dinsdag 26 september 2006 @ 02:09:53 #46
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42131757
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 02:08 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

moet wel te doen zijn lijkt me
ghehehe jij postte ook om 2.00 uur.
  dinsdag 26 september 2006 @ 02:13:02 #47
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_42131795
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 02:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ghehehe jij postte ook om 2.00 uur.
oja gmta he

naja ik vond je post toch wel een aanvulling op de mijne hoor
  dinsdag 26 september 2006 @ 02:15:50 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42131823
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 02:13 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

oja gmta he

naja ik vond je post toch wel een aanvulling op de mijne hoor
indien een rekeningnummer en de kat idd daar rechtmatig is, iedereen 3 euro overmaken
  dinsdag 26 september 2006 @ 02:17:00 #49
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_42131830
eerst een kattenpaspoort, dan een rekeningnummer
pi_42133922
Wat leuk dat je dat doet Meneermuis!! Zo'n beestje in huis nemen.
Hopelijk is ie snel van de vlooitjes af, want daar kunnen ze soms best ziek van zijn. Wat voor een spray voor in huis heb je eigenlijk? Laatste keer dat ik bij de dierenwinkel was zei de verkoper dat ze dat niet meer hadden, dat mocht niet meer verkocht worden.
Oja en ik heb nog een krabpaal in de aanbieding

[GRATIS] Krabpaal
Niet mieten! Door gieten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')