NOSquote:Donner en Dekker treden af
De ministers Dekker en Donner zijn afgetreden. Aan het begin van de middag voerden ze op het Catshuis overleg met premier Balkenende, vice-premier Zalm, CDA-fractieleider Verhagen en VVD- leider Rutte.
De ministeries van Donner en Dekker werden vandaag in het rapport over de Schipholbrand als verantwoordelijken voor het overheidsfalen rond de brand aangewezen.
Officieel is dit Balkenende 3... Dat na het demissionair worden door de konining op zijn plaats wordt gehouden.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:00 schreef mariaslittleelbows het volgende:
Aftreden in een demissionair kabinet..
rompkabinet, niet demissionair.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:00 schreef mariaslittleelbows het volgende:
Ik hoop van niet! Die lamlul van een Donner had al veel eerder op moeten stappen. Het is blunder na blunder bij die flapdrol!quote:Op donderdag 21 september 2006 14:00 schreef Onno_Quist het volgende:
Rijst gelijk de vraag of ze er in een Balkenende IV weer bij zijn. Ik denk dat dat in het geval van Donner best eens het geval zou kunnen zijn.
Dat zei men ook na Srebrenica in 2001. Het gaat meer om het principe lijkt me.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:03 schreef T1andonly het volgende:
Ik zie het nut van het aftreden niet zo in...
quote:Op donderdag 21 september 2006 14:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik hoop van niet! Die lamlul van een Donner had al veel eerder op moeten stappen. Het is blunder na blunder bij die flapdrol!
Mooi dattie weg is en hopelijk blijft ie dat ook
quote:Op donderdag 21 september 2006 14:06 schreef Pizzakoppo het volgende:
Geweldige zaak, nu verdonk nog!
quote:Op donderdag 21 september 2006 14:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik hoop van niet! Die lamlul van een Donner had al veel eerder op moeten stappen. Het is blunder na blunder bij die flapdrol!
het lijkt meer op een zondebok zoeken. ik zie het nut van het aftreden ook niet echt.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:04 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat zei men ook na Srebrenica in 2001. Het gaat meer om het principe lijkt me.
Wat dacht je van nieuwe verkiezingen?quote:Op donderdag 21 september 2006 14:09 schreef speknek het volgende:
Achja, oppositie blij, ze hebben hun vangst! Donner en Dekker blij, ze tonen aan ruggengraat te hebben!
En wij de schandalig hoge kosten ophoesten voor een compleet nutteloze selectieprocedure en machtswisseling, twee maanden voor de verkiezingen.
Inderdaad wat een totale onzin, tijds en geldverspilling om dit 2 maanden voor de verkiezingen nog te doen. Belachelijk.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:09 schreef speknek het volgende:
Achja, oppositie blij, ze hebben hun vangst! Donner en Dekker blij, ze tonen aan ruggengraat te hebben!
En wij de schandalig hoge kosten ophoesten voor een compleet nutteloze selectieprocedure en machtswisseling, twee maanden voor de verkiezingen.
Hier sluit ik mij volledig bij aan, hij had allang weg moeten zijn, schande dat hij er nog altijd zit.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Blunders in de ogen van zij die zich nooit echt in de materie hebben verdiept of uberhaupt niet zoveel verstand van zaken hebben.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Gast.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:09 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat dacht je van nieuwe verkiezingen?![]()
Zij hadden blijkbaar de verantwoordelijkheid over dat asielzoekerscentrum en wat er tijdens de ramp gebeurt is. Terecht dat ze opstappen.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
het lijkt meer op een zondebok zoeken. ik zie het nut van het aftreden ook niet echt.
Gastquote:Op donderdag 21 september 2006 14:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
vervroegd bedoel ik dan uiteraard
Dudequote:Op donderdag 21 september 2006 14:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
vervroegd bedoel ik dan uiteraard
Geen nieuwe verkiezingen, gewoon wat creatief schuiven met benoemingen. Misschien nog een vriendje van buiten.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:09 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wat dacht je van nieuwe verkiezingen?![]()
Hč ja...quote:Op donderdag 21 september 2006 14:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, had dit rompkabinet ook nog kunnen vallen?![]()
het hele kabinet treedt af?quote:Op donderdag 21 september 2006 14:15 schreef pberends het volgende:
6 asielzoekers hoeven maar iets in de fik te steken en het hele kabinet treedt af. Gaat goed zo.
Het is een uitzetcentrum, ze konden dus al direct terug als ze dat wilden. Maar dat deden ze niet.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
het hele kabinet treedt af?![]()
6 asielzoekers hebben iets in de fik gestoken?
Je weet meer dan ons?
ohw, en vanwaar die minachting over asielzoekers?
Tof hoor met stoere one-liners reageren.
Siert je en geeft aan dat je enige kennis van zaken hebt
dus....het is hun eigen schuld ofzo?quote:Op donderdag 21 september 2006 14:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Het is een uitzetcentrum, ze konden dus al direct terug als ze dat wilden. Maar dat deden ze niet.
ja precies. Toegevoegde waarde 0quote:Op donderdag 21 september 2006 14:00 schreef mariaslittleelbows het volgende:
Het kabinet is niet demissionair.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:22 schreef sizzler het volgende:
Waarom in vredesnaam?
Normaal gesproken stap je op zodat een nieuwe bewindspersoon verder kan regeren zonder de last van een bepaald schandaal te hoeven dragen.
Maar dit Kabinet is al demissionair en de verkiezingen zijn in zicht. Wat zou een nieuwe bewindspersoon nog kunnen doen in die paar maanden wat Donner onmogelijk zou zijn gemaakt door de Schipholbrand?
En 2 maanden voor de verkiezingen is ook absoluut de enige reden dat ze aftreden... Als dit kabinet nog een jaar voor zich zou hebben zouden ze allebei gezegd hebben "Och, swa" en zijn blijven zitten...quote:Op donderdag 21 september 2006 14:10 schreef DenniZZ het volgende:
Inderdaad wat een totale onzin, tijds en geldverspilling om dit 2 maanden voor de verkiezingen nog te doen. Belachelijk.
Balkenende 3 is gewoon missionair en een opvolger zal er wel niet komen, maar het gaat meer om het nemen van verantwoordelijkheid. Als er zulke ernstige fouten zijn gemaakt (volgens rapport v Vollenhove) past het om op te stappen en niet te blijven zitten en te doen alsof het allemaal wel meevalt.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:22 schreef sizzler het volgende:
Waarom in vredesnaam?
Normaal gesproken stap je op zodat een nieuwe bewindspersoon verder kan regeren zonder de last van een bepaald schandaal te hoeven dragen.
Maar dit Kabinet is al demissionair en de verkiezingen zijn in zicht. Wat zou een nieuwe bewindspersoon nog kunnen doen in die paar maanden wat Donner onmogelijk zou zijn gemaakt door de Schipholbrand?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |