Ik zelf leg ze altijd neer in m'n rek in een koude (geen koel) kastquote:Op zondag 17 september 2006 19:49 schreef Tware het volgende:
Meeste wijnen zou ik soweiso niet al te lang bewaren. Rode wijnen zijn over het algemeen langer houdbaar dan witte. Wil je ze bewaren, zorg iig dat de flessen liggen.
Gesloten flessenquote:Op zondag 17 september 2006 19:53 schreef Flurry het volgende:
Heb je het nu over geopende of over gesloten flessen?
Sulfaten weet ik niet, maar sulfiet wordt aan vrijwel elke wijn toegevoegd:quote:Op zondag 17 september 2006 20:09 schreef allsystemshalt het volgende:
Hebben wijnen met toegevoegde sulfaten een langere of kortere houdbaarheid?
*Of is dit niet relevant ?
Wat is jou defenitie van echte wijn ?quote:Op zondag 17 september 2006 20:14 schreef Oksel het volgende:
Grr, mn hele verhaal weg door het gekut van die server..
Maargoed, gaat het om echte wijn, of om supermarkt wijn? Met welke reden vraag je dit, dan kan ik gericht antwoord geven.
appelation heeft er niets mee te maken.quote:Op zondag 17 september 2006 21:00 schreef Oksel het volgende:
Alcohol percentage en appelation.
Wat zegt de prijs nou? En is dat voor- of nadat de importeur en de slijter eraan hebben verdiend?quote:Op zondag 17 september 2006 23:26 schreef Thorical het volgende:
Er zijn geen wijnen onder de 15¤ die het bewaren waard zijn. Bewaren van wijnen is achterhaalt en voor snobs. Er zijn goede en mindere wijnjaren maar het bewaren van, een mindere wijn leverd nog geen goede wijn op.
naquote:Op zondag 17 september 2006 23:27 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wat zegt de prijs nou? En is dat voor- of nadat de importeur en de slijter eraan hebben verdiend?
Veel goede wijnen moeten ook juist een tijdje bewaard worden voordat ze echt op smaak zijn.quote:Op zondag 17 september 2006 23:31 schreef Erosjuhhh het volgende:
wijnen bewaren is niet voor snobs hoor, ook verzamelaars of liefhebbers bewaren wijnen. mischien uit hun geboortejaar, of een heel goed jaar en hebben er heel veel van ingekocht.
De prijs, is bij de retailer. Ik ga er van uit dat mijn slijter zo min mogelijk heeft betaald bij de producent of importeur. Een wijn die op de markt komt onder de 15¤ is massa productie en kan nooit een wijn worden die eruit springt.quote:Op zondag 17 september 2006 23:27 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wat zegt de prijs nou? En is dat voor- of nadat de importeur en de slijter eraan hebben verdiend?
He druif, da's een druif.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:37 schreef Camplo het volgende:
Chardonnay?
Euro of ¤20-30?quote:Op woensdag 20 september 2006 22:16 schreef 7th_wave het volgende:
Wat is 'betaalbaar'? Met supermarktwijn of andere relatief goedkope wijn zou ik het de moeite niet waard vinden.
Gemergedquote:Op woensdag 20 september 2006 22:23 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik ga een merge aan vragen want er was al een soortgelijk topic
Bewaren en Houdbaarheid van Wijnen
Heb net een stel zeer houdbare Cote du Rhone's in de kelder gelegd waarvan de duurste zo'n 7 euro per fles kost... rechtstreeks van de boer in Frankrijk, maar er moeten toch ook in Nederland wel importeurs zijn die een fatsoenlijke wijn kunnen leveren voor een tientje ofzo?quote:
Heb je er een uit 1988?quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:37 schreef Oksel het volgende:
Voor de liefhebbers, ik heb nog oude bewaarwijnen te koop. En ook nog oude wijnen die goed zijn voor sladressing, maar wel leuk zijn om te hebben. Een fles uit je geboortejaar ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |