Ik zelf leg ze altijd neer in m'n rek in een koude (geen koel) kastquote:Op zondag 17 september 2006 19:49 schreef Tware het volgende:
Meeste wijnen zou ik soweiso niet al te lang bewaren. Rode wijnen zijn over het algemeen langer houdbaar dan witte. Wil je ze bewaren, zorg iig dat de flessen liggen.
Gesloten flessenquote:Op zondag 17 september 2006 19:53 schreef Flurry het volgende:
Heb je het nu over geopende of over gesloten flessen?
Sulfaten weet ik niet, maar sulfiet wordt aan vrijwel elke wijn toegevoegd:quote:Op zondag 17 september 2006 20:09 schreef allsystemshalt het volgende:
Hebben wijnen met toegevoegde sulfaten een langere of kortere houdbaarheid?
*Of is dit niet relevant ?
Wat is jou defenitie van echte wijn ?quote:Op zondag 17 september 2006 20:14 schreef Oksel het volgende:
Grr, mn hele verhaal weg door het gekut van die server..
Maargoed, gaat het om echte wijn, of om supermarkt wijn? Met welke reden vraag je dit, dan kan ik gericht antwoord geven.
appelation heeft er niets mee te maken.quote:Op zondag 17 september 2006 21:00 schreef Oksel het volgende:
Alcohol percentage en appelation.
Wat zegt de prijs nou? En is dat voor- of nadat de importeur en de slijter eraan hebben verdiend?quote:Op zondag 17 september 2006 23:26 schreef Thorical het volgende:
Er zijn geen wijnen onder de 15¤ die het bewaren waard zijn. Bewaren van wijnen is achterhaalt en voor snobs. Er zijn goede en mindere wijnjaren maar het bewaren van, een mindere wijn leverd nog geen goede wijn op.
naquote:Op zondag 17 september 2006 23:27 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wat zegt de prijs nou? En is dat voor- of nadat de importeur en de slijter eraan hebben verdiend?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |