Ja maar tis maar net wat je onder 'afgelopen' verstaat.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:19 schreef jpg97 het volgende:
Interessant
In 2012 zou het toch afgelopen zijn volgens de Maya's?
Nu weet ik niet veel van die kalender af, maar is dit niet een beetje zoeken naar een gebeurtenis achteraf? Israël is verre van stabiel geweest sinds de oprichting en is Libanon al eerder binnengevallen. Verder is Israël al sinds '48 in oorlog, zij het met de Palestijnen.quote:Op maandag 17 juli 2006 08:56 schreef Atuniel het volgende:
Wat mij dus opvalt aan die oorlog in Israel, is dat deze begonnen is op de lijn van de levensboom.. (verticale lijn over de aardoppervlakte gezien die van Noord naar Zuid gaat, snijdt over Jeruzalem heen)
Ah daar staan wel intressante artikelen inderdaad..quote:Op maandag 17 juli 2006 09:36 schreef mazaru het volgende:
Hier kun je er wat over lezen:
http://www.daanspeak.com/Maya01.html
Wie weet komen er nieuwe vormen van energie in de toekomst.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:30 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Ook het opraken van de energiebronnen spelen daarin mee bijvoorbeeld.. gisteren nog op het nieuws over het verbruik van energie door Rusland.. de verwachting is dat ze in 2012 door hun energie heen zijn.....
De G8 wil een open energiemarkt. Wellicht dat er dan ook ruimte gaat komen voor 'alternatieve' energie.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:54 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Wie weet komen er nieuwe vormen van energie in de toekomst.
Ik geloof ook niet dat zo'n oude beschaving kan beseffen hoe een "moderne" tijd anno 2006 eruit ziet. Of wisten ze dat internet er was??? Wisten ze over de mobiele telefonie??? Wisten ze van de televisie en nog meer??? Konden ze zich beseffen hoe wij communiceren op dit moment.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:59 schreef J-Will het volgende:
interessant allemaal maar ik geloof er echt totaal helemaal compleet niets van. Het heeft een reden dat die hoeleboele-figuren er niet meer zijn. Als ze zo goed konden voorspellen hadden ze hun eigen eind ook aan kunnen zien komen. Dan hadden ze hun neuzen uit die dampende oliën moeten halen en er wat tegen moeten doen. Al die oude culturen, zo over-rated
Die hoeleboelefiguren waren iig een stuk intelligenter dan menig hadden verwacht.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:59 schreef J-Will het volgende:
interessant allemaal maar ik geloof er echt totaal helemaal compleet niets van. Het heeft een reden dat die hoeleboele-figuren er niet meer zijn. Als ze zo goed konden voorspellen hadden ze hun eigen eind ook aan kunnen zien komen. Dan hadden ze hun neuzen uit die dampende oliën moeten halen en er wat tegen moeten doen. Al die oude culturen, zo over-rated
Zeker weten dat er al alternatieve energievormen zijn. Auto's kunnen tegewoordig op notenolie rijden of zelfs op water. Maar marktleider Royal Dutch Shell ziet het niet zitten om minder geld te verdienen. Daarom is het belangrijk dat de wereldleiders pleiten voor een open energiemarkt.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:02 schreef jpg97 het volgende:
Ik denk dat er al lang en breed een alternatieve energievoorziening is ( waterstof bijvoorbeeld ) maar dat dat niet wordt vrijgegeven omdat dat de wereldeconomie zal schaden.
Zo zie je maar: geld is nog altijd belangrijker dan vooruitgang van de mensheid.
Je zou kunnen zeggen dat als ze zo intelligent waren en die kalender was voorspellend, dat ze die Spanjolen wel aan zouden zien komen en er wat tegen konden doenquote:Op maandag 17 juli 2006 10:01 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Die hoeleboelefiguren waren iig een stuk intelligenter dan menig hadden verwacht.
oh ... ze zijn door de hoeleboele-spanjaarden uitgemoord trouwens...vandaar dat ze er niet meer zijn
Ja.. ik zoek net bij bol.com maar kan hem niet vinden, ik zal hem vanavond eens opzoeken..quote:Op maandag 17 juli 2006 09:50 schreef DonGorgon het volgende:
Btw, over welk boek heb je het hierboven precies?
Rede te meer op daar dan eens een boek over te lezen en zelf je mening wellicht te herzien als je het zo intressant vindquote:
Die zogenaamde voorspellingen zijn natuurlijk ook gebakke lucht. De Maya's konden natuurlijk niet weten wat er in de toekomst ging gebeuren. Maar op astrologisch niveau wisten ze echt een hoop.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je zou kunnen zeggen dat als ze zo intelligent waren en die kalender was voorspellend, dat ze die Spanjolen wel aan zouden zien komen en er wat tegen konden doen
Naar mijn meing was het een "gewoon" volk, zonder abnormale kennis en als de kalender al voorspellend is, dan is dat puur toeval of een kwestie van het zoeken van een gebeurtenis achteraf.
Vind ik ook, maar het is steeds zo verleidelijk nietwaar?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:27 schreef Atuniel het volgende:
Ik wilde het welles/niets van de kalender eigenlijk even overslaan in dit topic.. en toespitsen op het einde van de kalender, ivm de oorlog in het Oosten op dit moment.
Het boek van Carl Johan Calleman?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:15 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Ja.. ik zoek net bij bol.com maar kan hem niet vinden, ik zal hem vanavond eens opzoeken..
Titel is iets met "2012 en veranderen van het menselijk bewustzijn" maar zal details vanavond eens geven.
Vond ik zelf een heel leerzaam boek omdat hij precies uitlegt wat de kalender is, hoe hij telt, welke goden de tijden beheersen en dan pakt hij aan de hand van de kalender diverse voorbeelden die slaan op de menselijke geschiedenis, ik vond het iig erg frapant allemaal... en heb sterk het idee.. als ze dat al min of meer konden voorspellen voor die 2000 of 3000 jaar zelfs..waarom zou het einde dan ook niet kloppen.
Ik vind het niet oninteressant hoor, integendeel. Ik kijk graag naar programma's over zulke zaken en vind het verbazingwekkend hoe zij sommige dingen deden en oplosten. Maar ik geloof gewoon niet dat zij dingen kunnen voorspellen. Ik geloof wel dat zij daar oprechten in geloofden, maar het strookt gewoon niet met de wetenschap en wijsheid die wij nu hebben. Zij hadden daar geen toegang toe en zochten hun heil in de wind die waait uit de boom des levens of zoiets.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:16 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Rede te meer op daar dan eens een boek over te lezen en zelf je mening wellicht te herzien als je het zo intressant vind
Juistquote:Op maandag 17 juli 2006 10:50 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Het boek van Carl Johan Calleman?
ISNB 9020283510.
De Maya Kalender.
De transformatie van het bewustzijn
Ja zoiets inderdaad.. maar ze rekende dus in 'winden die heersend zijn over de wereld' en daarbij dus van invloed zijn op de mensheid.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:53 schreef J-Will het volgende:
[..]
. Zij hadden daar geen toegang toe en zochten hun heil in de wind die waait uit de boom des levens of zoiets.
Mwah .. ik denk dat JMJ een betere naam heeft.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:55 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Juist
Boek is erg informatief over de kalender, en heel begrijpend geschreven.. een leek (zoals ik) kan het zelfs begrijpen, maar ook voor de mensen die meer diepte willen over de kalender kan ik het zeker aanraden.
Calleman is dacht ik ook een vooraanstand figuur in deze materie.
quote:Op maandag 17 juli 2006 11:26 schreef Atuniel het volgende:
Overigs.. de vlag van Libanon zag ik gisteren, met de afbeelding van een (levens)boom [afbeelding]
Joh dat zijn complete films ookquote:Op maandag 17 juli 2006 18:09 schreef francorex het volgende:
Een documentaire over de Maya kalender/ de Maya cultuur.
Informatief, een aanrader.
Secrets of the Mayan Calendar Unveiled (1 of 3)
Secrets of the Mayan Calendar Unveiled (2 of 3)
Secrets of the Mayan Calendar Unveiled (3 of 3)
( vergeet deeltje 3 niet te bekijken, de mayakalender toegepast op heden tijd. )
Ja mooi. Hier wat tekst en uitleg in het NL:quote:Op maandag 17 juli 2006 18:09 schreef francorex het volgende:
Een documentaire over de Maya kalender/ de Maya cultuur.
Informatief, een aanrader.
Secrets of the Mayan Calendar Unveiled (1 of 3)
Secrets of the Mayan Calendar Unveiled (2 of 3)
Secrets of the Mayan Calendar Unveiled (3 of 3)
( vergeet deeltje 3 niet te bekijken, de mayakalender toegepast op heden tijd. )
Yup, 't mocht weer van Iteejer.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:48 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Ah! Je bent weer terug op Fok! Mooi. Werd weer eens tijd...
Haha.quote:Op maandag 17 juli 2006 08:56 schreef Atuniel het volgende:
het westen meer de materie gerichte wereld zou het onderspit delven, we gaan anders denken, krijgen een ander bewustzijn.
Volgens mij heb je geen idee waar je over praat. Hoe zou het zijn als we allemaal op notenolie zouden gaan rijden? Onze economie zal zo hard instorten dat we er nooit weer bovenop zouden komen. Daarom moeten deze dingen gelijdelijk gaan. Evolutie in plaats van revolutie.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:05 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Zeker weten dat er al alternatieve energievormen zijn. Auto's kunnen tegewoordig op notenolie rijden of zelfs op water. Maar marktleider Royal Dutch Shell ziet het niet zitten om minder geld te verdienen. Daarom is het belangrijk dat de wereldleiders pleiten voor een open energiemarkt.
maar goed...we gaan hier een beetje offtopic geloof ik.
Misschien omdat het 'materialistische kamp' afhankelijk is van iets heel kwetsbaars?quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Haha.
Waarom is het met dit soort voorspellingen altijd zo dat het 'materialistische kamp' het onderspit delft? Dat is nog nooit gebeurd, en ik mag dood neervallen mocht dat ooit gebeuren.
En het andere kamp is afhankelijk van iets dat niet bestaat. Wie o wie zou er winnen?quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:57 schreef Nee het volgende:
[..]
Misschien omdat het 'materialistische kamp' afhankelijk is van iets heel kwetsbaars?
Zorg dan maar vast dat je een zachte landing krijgtquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Haha.
Waarom is het met dit soort voorspellingen altijd zo dat het 'materialistische kamp' het onderspit delft? Dat is nog nooit gebeurd, en ik mag dood neervallen mocht dat ooit gebeuren.
Nee, ik bereid me liever voor op A Brave New Worldquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:11 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Zorg dan maar vast dat je een zachte landing krijgt
Stalin's communisme is er niet meer hoorquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, ik bereid me liever voor op A Brave New World
Maar de NWO schijnt er wel aan te komen, als we de voorspellingen moeten gelovenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:26 schreef misantropia het volgende:
[..]
Stalin's communisme is er niet meer hoor![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |