quote:Op donderdag 14 september 2006 16:34 schreef razzberry het volgende:
[..]
Ik had al wat info opgezogd.
Grapjurk!quote:Op vrijdag 15 september 2006 00:21 schreef FIawless het volgende:
wat is daar fout aan?
opzoggen op·zog·genquote:
Damn, ik ging toch kijken in m'n Van Dale.quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
opzoggen op·zog·gen
overgank. werkw.; zogd op; h. opgezogd
woordvormen:
1 (informatie) door intensief bestuderen tot zich nemen.
synoniemen: blokken, klossen.
Dolf had voor zijn tentamen de leerstof zorgvuldig opgezogd
Pestert!quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:37 schreef LXIV het volgende:
Dat was nu net de bedoeling.
Een Maikuuulisme!quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:42 schreef Gripper het volgende:
De maikuuulismen zijn soms wel om te grimlachen (grimlachen is ook al een leuke vind ik zelf) maar hij maakt ze bewust, dus dan gaat de term spelfout niet op.
groentersquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een Maikuuulisme!![]()
Probeer dat eens in een brede context te definiëren!
quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:55 schreef Frollo het volgende:
Maikuuulismen zijn zeker grappig
Tjeh gek, in principe zou ik niet te hendig hard roepen dat ik ze leuk vind. Merjeh, gedane zaken nemen geen keer.quote:
Dat is inderdaad creatief taalgebruik en dient in de ONZ context zeker toegejuicht te worden.quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
groenters
bananers
kleers
toensjus
zoeen
dat soort uitspraken![]()
In dezelfde categorie valt dan wel, alhoewel niet op het forum gesignaleerd, de advertentietekst:quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:07 schreef Treinhomo het volgende:
Niet echt origineel, wél tragi-komisch:
'Verkeerd in goede staat'.
quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:45 schreef Baan1980 het volgende:
Soms denk, wat is de wereld toch vreet!!
quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:42 schreef piepster het volgende:
In een CUL topic over broodbakken: "voeg de mail toe..."
quote:Op zaterdag 16 september 2006 17:22 schreef matjas het volgende:
Ik dacht dat bij stijgende rente de huizen prijzen ook stijgde....![]()
Ik moest ook lachenquote:
Klassiekquote:Op zaterdag 16 september 2006 22:02 schreef Treinhomo het volgende:
Het hilarische 'Rijger'-topic natuurlijk...
Dat doet me denken aan Pauwpauwo broodjesquote:Op zaterdag 16 september 2006 22:02 schreef Treinhomo het volgende:
Reigersquote:Op zaterdag 16 september 2006 22:02 schreef Treinhomo het volgende:
Hoewel dit volgens mij meer een typo is gezien de rest van de postquote:Op zaterdag 16 september 2006 14:34 schreef hestria het volgende:
en mama maar weer zwemmen, wand ja ze zakt als een baksteen,
Relatief gezien valt het wel mee.quote:Op zondag 17 september 2006 10:53 schreef Q. het volgende:
Wat zijn er toch een boel domme mensen op FOK!
Vond ik ook leuk.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:10 schreef divided het volgende:
[...]
ik was verplan hem dit seizoen nog te dragen en volgend jaar opzoek naar iets nieuws.
Ja, dat was ook een mooie.quote:
We hebben allebei in dat topic zitten 'baggeren' over spelfouten. Is er later allemaal uitgeknipt.quote:Op zondag 17 september 2006 11:06 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, dat was ook een mooie.
Ik herinner me nog zoiets uit een topic, maar ik weet niet meer wat het was en ik kan het niet meer vinden.
Oh ja, het is dat jassentopic.quote:Op zondag 17 september 2006 11:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
We hebben allebei in dat topic zitten 'baggeren' over spelfouten. Is er later allemaal uitgeknipt.![]()
quote:Op zondag 17 september 2006 04:48 schreef Xords het volgende:
wat zal er gebeuren als z'n moeder overleid?
quote:Op zondag 17 september 2006 15:33 schreef Ogrefish het volgende:
[...]
Deze week ga ik haar mee uit vragen via een telefonisch geschpreck. [...]
TS beweert dat het een afko is van ventilator. Dus of het dan nog fout is...quote:
Het hangt in de lucht...quote:Op zondag 17 september 2006 13:15 schreef E.T. het volgende:
(kom veel van zuke fouten tegen de laatste dagen)
[..]
quote:Op zondag 17 september 2006 18:08 schreef BlaineDeMono het volgende:
[...]
En denken jullie dan dat Bush en concerten een nekschot krijgen?![]()
Wat een overbodige spatie al niet kan doen!quote:Op zondag 17 september 2006 13:05 schreef Dana85 het volgende:
Rosa? Dorothea?
Dan zijn ze wel heel veel kilo's afgevallen. Definitely niet één van deze twee.
Misschien is het Sjors wel die Nick nog steeds straft voor de verkrachting. Of zijn Martine en Sjors samen gespannen en moorden ze samen de familie Sanders uit.![]()
Ik gok (en hoop) op Martine. Let the bith be back!
Laat staan een verkeerd onderwerp.quote:Op zondag 17 september 2006 18:13 schreef DaMart het volgende:
Wat een overbodige spatie al niet kan doen!
Daar las ik helemaal overheen door die andere fout!quote:Op zondag 17 september 2006 19:34 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Laat staan een verkeerd onderwerp.
'Zijn' Vs 'Hebben'.
quote:Op zondag 17 september 2006 18:26 schreef Ruzie het volgende:
het licht niet aan het beeldscherm.
quote:Op zondag 17 september 2006 19:34 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Laat staan een verkeerd onderwerp.
'Zijn' Vs 'Hebben'.
Kan dus met zowel 'hebben' als 'zijn' vervoegd worden.quote:samenspannen
sa·men·span·nen
onovergank. werkw.; spande samen; h. en is samengespannen
Kut...had gezegde moeten zijn...quote:Op zondag 17 september 2006 19:44 schreef Lienekien het volgende:
(Maar wat dat met een verkeerd onderwerp te maken heeft...)
Misschien als er 2 paarden samengespannen worden.quote:Op zondag 17 september 2006 19:44 schreef Lienekien het volgende:
Kan dus met zowel 'hebben' als 'zijn' vervoegd worden.![]()
Nee hoor, in beide gevallen voor deze betekenis:quote:Op zondag 17 september 2006 21:03 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Misschien als er 2 paarden samengespannen worden.
Maar in het geval van personen die samen spannen, lijkt me 'hebben' toch het enige juiste werkwoord...
Jammer de pammerrrrr!quote:zich met de anderen verbinden, met anderen een onderneming op touw zetten, met vijandige bedoelingen jegens derden een complot smeden
Dus de zin 'Bassie en Adriaan zijn samengespannen om de Kwelgeest het onderspit te doen delven' is correct Nederlands ?quote:Op zondag 17 september 2006 21:24 schreef Lienekien het volgende:
Nee hoor, in beide gevallen voor deze betekenis:
Jammer de pammerrrrr!
Niet echt origineel, want het lijkt wel of de stam+t regels niet meer geleerd worden op school.quote:Op zondag 17 september 2006 21:02 schreef Vassili_Z het volgende:
ik wordt
'Ik werdt' is zelfs al gemeengoed...quote:Op zondag 17 september 2006 21:29 schreef Tokus het volgende:
Niet echt origineel, want het lijkt wel of de stam+t regels niet meer geleerd worden op school.
Het kan nog erger: "Ik werdt midden in de nacht ong wakker"quote:Op zondag 17 september 2006 21:29 schreef Tokus het volgende:
[..]
Niet echt origineel, want het lijkt wel of de stam+t regels niet meer geleerd worden op school.
quote:'Ik werdt' is zelfs al gemeengoed...
Wel toepasselijk in een topic over een dodequote:Op zondag 17 september 2006 23:17 schreef plumbum het volgende:
[..]
]
nee man. hij is nu kei op tv, zoeen film, staat op teletekst, maar volgens mij isset gewoon lijf![]()
Ik zie ook steeds vaker 'Ik werdt'. Tenenkrommend. En ik heb al iemand 'de krandt' zien lezen.quote:Op zondag 17 september 2006 21:30 schreef Treinhomo het volgende:
'Ik werdt' is zelfs al gemeengoed...![]()
quote:Op maandag 18 september 2006 09:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik heb al iemand 'de krandt' zien lezen.
Lijkt mij een krampachtigee poging tot Maikuuulisme.quote:Op maandag 18 september 2006 19:01 schreef Tokus het volgende:
zojuist heeft weer een kandidaat zich gemeld:
lekkerfietsband
hopelijk verandert een mod die titel niet
Bring it on...quote:Op maandag 18 september 2006 19:56 schreef angelfist het volgende:
Mag het ook gewoon een tikfout zijn?
quote:Op maandag 4 september 2006 12:08 schreef vogeltje het volgende:
Een hak die schuin afslijt aan de achterkant van de schoen.... hoe te verkomen?
Toch 'heb' ?quote:Op maandag 18 september 2006 22:46 schreef Sylv3r het volgende:
"Ik ben daar nog voor in militaire dienst gemoeten"
Foei Treinhomo!
Is typisch Belgisch. In de PC Gameplay doen ze dat ook altijd. Met als gevolg dat een leesteken soms op de volgende regel staat. Stom hèquote:Op dinsdag 19 september 2006 08:46 schreef veldmuis het volgende:
Een 'Spellings-Nazi' die spaties voor de vraag- en uitroeptekens zet..
Zo'n zinnetje moet ik twee keer lezen voordat ik het snap... Vooral omdat "het licht niet aan" je meteen doet denken aan verlichting. De verwisseling van 'ligt' en 'licht' komt nogal veel voor.quote:
Ik moest even hard nadenken wat daar mee bedoeld werdquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:14 schreef Ripley het volgende:
Ik heb ooit een sms ontvangen waarin werd verteld dat de "zweer" zo goed was
Wat voor wereld?quote:Op dinsdag 19 september 2006 07:30 schreef Den_Haag het volgende:
Er staat in mijn huidige contract niks omdat ze weten dat het toch geen zin heeft. Werk in de technisch advies/ingineurswereld. Je zal meestal toch een beetje in die hoek blijven.
Ja precies, niet eens weten hoe je je eigen vakgebied spelt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Vooral als je daar zelf in werkt...
Verder wel een sympathiek bericht.quote:Op zondag 17 september 2006 23:03 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Omdat Lienekien gelijk heeft.
Alles draait om hieragie!
Goeie edit was dat, van reet naar reed. Intussen staat er weer reet.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:00 schreef schizo_turk het volgende:
[..]
ik heb ze net gemaild: het was inderdaad een schroevendraaier (verstopt in stereopenisme zijn reed)![]()
oeps raak er zenuwachtig vanreet met een t
![]()
Jawel hoor.quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:45 schreef Lienekien het volgende:
Provider en incassoberuae
Incassoberuae: niet één klinker in 'bureau' op zijn plek!![]()
quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:45 schreef Lienekien het volgende:
Provider en incassoberuae
Incassoberuae: niet één klinker in 'bureau' op zijn plek!![]()
Het is gewoon een spelfout: fout tegen de regels van de spelling.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:24 schreef Isegrim het volgende:
Dat is gewoon een typefout, want in de OP spelt TS het woord consequent goed.
Mierenneuken is ook een hobby, maar je weet vast wel wat ik bedoel. Namelijk dat die persoon niet denkt dat je dat woord zo spelt, in tegenstelling tot de meeste andere fouten in dit topic.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is gewoon een spelfout: fout tegen de regels van de spelling.
Ik vind 'm toch leuk genoeg om hier te plaatsen, al ben jij het er dan niet mee eens.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mierenneuken is ook een hobby, maar je weet vast wel wat ik bedoel. Namelijk dat die persoon niet denkt dat je dat woord zo spelt, in tegenstelling tot de meeste andere fouten in dit topic.
Wat had 't moeten zijn, dan?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:41 schreef zoalshetis het volgende:
ik vond "impulsieve bij" echt een pareltje![]()
Heb je het nu over 'beruae'? Want dat is geen typefout meer. 'Bereau' zou ik nog kunnen zien als typefout, maar wanneer je 3 van de 4 klinkers op een verkeerde plek zet dan spreek je niet meer van een typefout.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mierenneuken is ook een hobby, maar je weet vast wel wat ik bedoel. Namelijk dat die persoon niet denkt dat je dat woord zo spelt, in tegenstelling tot de meeste andere fouten in dit topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |