abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41892225
Hallo.

Waarom is het altijd zo dat vens in een systeem altijd aan gaat lopen na een bepaalde tijd, sommige wat eerder als andere maar ik heb dat echt altijd. Zoals nu weer, een Radeon X800 videokaart die superveel geluid maakt, vervelend geluid. Nu snap ik dat er stof tussen kan zitten etc. Daar heb ik naar gekeken en zo vuil is deze niet, ook geen draadje oid wat er tegenaan zit ofzo. Ik heb zojuist mijn TVkaart die ernaast zat eruit gehaald en sindsdien maakt hij dat geluid. Als ik er een schop tegen aan geef stopt het heel ff en gaat daarna rustig verder met een ontiegelijk irritant aanlopend geluid. Ik heb het systeem open gemaakt en ff schoongemaakt etc. maar het geluid blijft. Iemand enig idee wat ik hiertegen kan doen.
Lambo of Rekt
pi_41892478
de fans van de voeding ook al nagekeken?

Probleem localiseren en de herriemaker vervangen. Dat is de beste oplossing
pi_41892556
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:42 schreef Keiichi het volgende:
de fans van de voeding ook al nagekeken?

Probleem localiseren en de herriemaker vervangen. Dat is de beste oplossing
De Ven(tilator) van de voeding maakt geen geluid alleen die van de radeon
Lambo of Rekt
  zondag 17 september 2006 @ 16:47:58 #4
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_41892677
Vens is GEEN woord.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_41892843
Ventilatoren slijten altijd wel, zeker als het geen ball bearing, maar goedkopere sleeve bearing zijn. Je kunt proberen de fan stof vrij te maken en eventueel nog wat olieen met naaimachine olie oid, maar dat is ook maar een tijdelijke oplossing...nieuwe kopen dus.
pi_41893109
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:52 schreef devzero het volgende:
Ventilatoren slijten altijd wel, zeker als het geen ball bearing, maar goedkopere sleeve bearing zijn. Je kunt proberen de fan stof vrij te maken en eventueel nog wat olieen met naaimachine olie oid, maar dat is ook maar een tijdelijke oplossing...nieuwe kopen dus.
Thx.
Lambo of Rekt
  zondag 17 september 2006 @ 17:33:58 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_41894088
@TS: Verzin een fatsoenlijke topictitel voor je topic!

TT aangepast en bagger verwijderd.
So we just called him Fred
pi_41909140
koop een andere koeler voor je Radeon...

Bijv. een Zalman VF900-Cu
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_41909266
Mail anders de fabrikant van je videokaart. Soms sturen ze gratis een nieuwe fan op.

Ik heb zelf op mn X800 een Arctic koeler gezet. Maar dat was ook nog een heel gekloot (niet het monteren, maar het ding maakte ook veel lawaai doordat mn videokaart hem verkeerd aanstuurde). Daarvoor nog een Zalman VF700, maar die ging na verloop van tijd ook meer lawaai maken. Ik wacht nog op het moment dat men computerhardware zo efficient kan maken dat extra koeling niet meer nodig is..... Heb tot nu toe wel dik over de 100 euro uitgegeven aan fans/koelers e.d. om de boel wat stiller te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')