Even een jubelpostje hoor...
Zeg dames, die zoon van mij, da's echt zo'n verschrikkelijk leuk jongetje.
![]()
Ik kan er gewoon niet over uit! Bijna anderhalf is ie al en ik vind hem zo groot en stoer worden.
![]()
Met z'n lange haartjes en z'n mond vol tanden rent en springt ie het hele huis door. Hij is echt precies zoals ik altijd had gehoopt en gedacht dat een kindje van mij zou worden: spontaan, brutaal, wild, een beetje ongecoordineerd, fysiek, supervrolijk, heel open en bijzonder grappig. Oh ja, en stronteigenwijs en ongehoorzaam.
![]()
Soms dus een ongeleid projectiel, maar hij klopt zo helemaal en precies bij mij. Als gegoten gewoon. Dat is echt heel bijzonder vind ik.
's Avonds heeft ie z'n dolle uurtje en dan
draait ie draaien wij helemaal door. Verstoppen, van de bank af
springen duiken, zich in mama's armen storten, zich door papa door de lucht laten smijten, doen alsof ie onbedaarlijk de slappe lach heeft, als een stofzuigertje de overgebeleven rozijntjes van de grond zuigen
![]()
, doldraaien tot ie neerstort. Kortom: tussen 20.00 en 21.00uur is het een gekkenhuis bij ons!
![]()
Ik post niet zo heel vaak over Julius, maar ik realiseer me dat dat vooral komt omdat het gewoon heel erg goed gaat (en dat ik dat wel even wil posten). Het klopt, in alles! Het is ware liefde tussen mama en Julius.
![]()
En hij wordt nog steeds elke dag leuker en liever (om maar weer een cliche uit de kast te trekken
![]()
).
Ook bij de oppasmoeder, waar hij sinds 3 weken heen gaat, doet ie het super. De eerste twee keer was het nog gillen bij het afscheid nemen, maar nu zwaait meneer me vrolijk uit en gooit de deur met een klap voor m'n neus dicht. En het gezin is echt verzot op hem, ze kunnen bijna niet stoppen met verhalen vertellen als ik hem kom halen 's middags. Tussen de middag gaat ie mee naar het overbliijven en dan eet ie z'n boterham tussen de andere kindjes aan tafel en wordt verzorgd en bemoederd door kleine kleutermeisjes.
En, en, en... zo kan ik nog wel een bladzijde of miljoen volkrassen met lievigheden over mijn kleine monster. Hij weigert alleen pertinent zijn fruit.
![]()
Fijngemaakt en vermengd met yoghurt krijg ik er soms wat in, maar meestal blijft het bij kijken en smijten. En hij zegt nog relatief weinig.. Alleen 'mama', 'die' (voor alle objecten en situaties te gebruiken, multifunctioneel en dus erg handig voor de luie dreumes
![]()
) en het hele assortiment aan boerderij (en exotische!) dieren.
![]()
Maar ook dat klopt weer. Hij is nu zo bezig met z'n lijfje en wat ie daar allemaal mee kan. Die taal is gewoon nog te genuanceerd voor hem, te priegelig. Groots moet het zijn, groots en meeslepend. En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
![]()
Oh ja, en hij geeft zoentjes vol overgave!
![]()
(Aan iedereen die ze hebben wil...
![]()
)
Zo, dat was het.
Doei!
[ Bericht 3% gewijzigd door renzell op 15-09-2006 22:41:10 ]