abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41934722
Hoi mensen,

Ik heb een probleem en ik denk dat ook wel meerdere mensen dit probleem hebben, maar helaas kon ik mijn antwoord niet echt vinden of ik weet eigenlijk ook niet waarnaar ik zoek.

Mijn probleem is dat ik verliefd ben op een meisje, het vreemde daarvan is dat ik toen ik haar leerde kennen (ongeveer 2 maanden geleden) dacht dat ik wel verliefd op haar zou worden, maar niet nu. Reden dat ik later op haar verliefd wilde zijn is dat zij echt iemand is met wie ik ECHT wat serieus wil hebben. Op dit moment denk ik dat zij niet echt beseft wat iets serieus is. Daarom wil ik ook even afwachten totdat zij wel beseft wat iets serieus is.

Ik word eigenlijk bijna nooit zo verliefd, eerlijk gezegd ben ik nog nooit zo verliefd geweest. Het geeft mij zo'n kutgevoel dat ik de heletijd aan haar denk, ik kan niet opletten in de klas etc. Mijn eetlust verdwijnt, ik moet telkens diep adem halen en ik voel me gewoon echt kut.

Dit allemaal is vooral omdat ik niks onderneem op dit gebied. Ik doe meestal gewoon wat ik moet doen voor haar, zonder ook maar een beetje te laten merken dat ik verliefd op haar ben. Ik heb geen idee of ik dat moet doen of niet. Geen idee of IK nou het initiatief moet nemen of dat ZIJ het initiatief moet nemen.

Ik denk dat zij mij een beetje ziet als een goede vriend. Ik weet niet op welke signalen ik moet letten.

Helaas is het iemand die best wel veel omgaat met andere jongens, ik ben dan ook erg jaloers als iemand haar belt.

De mensen die mijn liefdesleven kennen, die weten ook dat ik een erg gevoelig persoon ben. Ik laat niet zien dat ik een erg gevoelig persoon ben, want ik weet niet of dat iets goeds is of niet.

Laatst keken we met z'n tweeën een film, ik keek wel naar de film, maar mijn gedachten waren bij haar, zij zat naast mij. Ik had zo'n drang om haar gewoon aan te raken, gewoon te kussen etc.

Ik heb echt geen idee wat ik moet doen, ik weet niet of ik positief moet blijven of niet. Eerlijk gezegd denk ik wel dat ik haar kan krijgen maar ik moet alleen de manier vinden.

Moet ik nou gewoon met haar afspreken en een film gaan kijken? En er dan gewoon voor gaan? Ik vind het al moeilijk om haar te vragen om een film te kijken.

Ik weet ook niet of ik nou moet laten zien dat ik verliefd op haar ben, ik weet niet of ze mij dan gaat ontwijken.

Het is gewoon zo moeilijk als je telkens die drang hebt, om haar hand te voelen, om haar te kussen, om haar tegen je aan te hebben, maar tóch niks durft te doen.

Zal ik het gewoon echt proberen? Op welke signalen moet ik dan letten? Hoe zal ik het dan proberen? Wat zal ik dan proberen?

Sorry voor deze vragen, maar ik zou echt graag willen weten wat ik moet doen.

o ja; graag alleen serieuze reacties
pi_41934887
Praat wat (vaker) met haar. De(ze) realiteit zal je leren of je verliefdheid terecht en bestendig is. Wederkerigheid krijgt zo een kans.
pi_41934904
Ga gewoon eens met 100 euro naar de eerste de beste hoeretent en dan probeer je daar een of andere sloens te versieren.

Als ze dan de volgende keer naast je op de bank zit zul je zien dat het een stuk makkelijker gaat om de eerste stap te zetten
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_41934961
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik praat de laatste tijd veel met haar, ik was ook de afgelopen 4 dagen bij haar thuis, behalve vandaag. Als ik te veel bij haar ben dan ziet ze me anders denk ik.
pi_41935275
Wat ik ook een beetje vreemd vind is dat als ik tegen haar praat, dat zij mij heel weinig aankijkt. Ik kijk haar dan wel gewoon aan. Ik geloof dat zij ook andere jongens aankijkt als zij praat. Andere meisjes kijken mij ook gewoon altijd aan als ze praten... :/
  maandag 18 september 2006 @ 22:47:40 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_41935884
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:33 schreef klc12 het volgende:
Wat ik ook een beetje vreemd vind is dat als ik tegen haar praat, dat zij mij heel weinig aankijkt. Ik kijk haar dan wel gewoon aan. Ik geloof dat zij ook andere jongens aankijkt als zij praat. Andere meisjes kijken mij ook gewoon altijd aan als ze praten... :/
Klinkt alsof ze wel door heeft wat jouw gevoelens zijn. Dat maakt haar een beetje afstandelijk misschien omdat ze die gevoelens niet kan beantwoorden.

Waar praten jullie dan zoal over? En hoe stel jij je op tijdens een gesprek?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_41936173
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:33 schreef klc12 het volgende:
Hmm misschien maak je dr wel verlegen en vindt ze je wel erg leuk! En wacht ze op een duidelijk signaal van jou. maar het kan ook zo zijn dat ze niet te veel verwachtingen op wil wekken bij je.

Ik zou gewoon proberen meer signaaltjes te geven, maak een complimentje vraag haar gewoon voor de film, geef r een roos... weet ik wat... leg je hand subtiel op dr knie tijdens de film of leg je arm om dr schouder heen. Als dit gewenst is weet je wel dat het goed zit(meestal dan)
  maandag 18 september 2006 @ 22:58:24 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_41936221
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:57 schreef Jerry1982 het volgende:

[..]

Hmm misschien maak je dr wel verlegen en vindt ze je wel erg leuk! En wacht ze op een duidelijk signaal van jou. maar het kan ook zo zijn dat ze niet te veel verwachtingen op wil wekken bij je.

Ik zou gewoon proberen meer signaaltjes te geven, maak een complimentje vraag haar gewoon voor de film, geef r een roos... weet ik wat... leg je hand subtiel op dr knie tijdens de film of leg je arm om dr schouder heen. Als dit gewenst is weet je wel dat het goed zit(meestal dan)
Haren aanraken is meestal ook een goeie. Als ze zich terugtrekt dan weet je hoe laat het is.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_41936563
We praten gewoon soms over school en werk etc. Vaak ook wel over vrienden enzo.

Soms ben ik zo nerveus dat ik niet goed uit me woorden kom enzo, maar ik weet het meestal wel goed te brengen.

Het kutste is gewoon dat ze uit iedereen kan kiezen die zij wil hebben. Dus in haar ogen ben ik ook niet erg speciaal. Onze moeders zijn collega's en zij kennen elkaar gewoon erg goed enzo.
pi_41936648
Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt en ik zie die "goede vriendin" die ik in 4 jaar heel goed heb leren kennen inmiddels uit het oog verloren. 1,5 jaar heb ik het verborgen kunnen houden, maar ik raakte er dermate depressief door dat ik de knoop heb doorgehakt en heb het haar verteld. Ik wist van tevoren al dat het niets kon worden, maar ik moest voor mijzelf kiezen. Daar komt nog bij dat zij gedurende de tijd dat ik gevoelens voor haar kreeg met mijn beste vriend die ik al 17 jaar ken had. Ik heb het dus ook écht voor me moeten houden.

Ik heb mijzelf in die tijd wijsgemaakt dat zij de ware was, maar de ware bestaat niet. Het is alleen klote dat je elkaar zo ontzettend goed kent en dat in de toekomst weer helemaal, welliswaar met iemand anders, op moet bouwen. De helft van de wereldbevolking is vrouwelijk dus daar moet écht wel iemand tussenlopen waar je iets soortgelijks mee op kunt bouwen. Fuck it all, je leeft maar 1 keer.

Ga even door de strond, maar na een paar maanden (vanuit mijzelf bekeken) ben je er weer overheen. Wat ik net getypt heb is dus alleen als je zeker weet dat het niet wederzijds is. Je hebt niks te verliezen dus probeer het gewoon.
AquaDiGio heet vanaf nu w8jij17
pi_41936650
Ik wil haar gewoon echt zo graag hebben, die drang is er zo erg. Maar aan de andere kant wil ik het ook weer niet omdat ik weet dat het mij zo'n pijn gaat doen. Ik zou moeten afwachten maar dat kan ik gewoon echt niet, ik moet gewoon iets doen.
pi_41936781
Eens met Jerry1982. Probeer gewoon wat dingen te doen.
pi_41936785
Bedankt AquaDiGio, maar ik MOET gewoon iets doen voordat ik het ga opgeven. Ik kende haar al van jongs af aan en we praten pas met elkaar sinds een paar maanden.

Zij zei een paar keer dat wij elkaar al zo lang kennen en dat het zo raar is van dat we nu pas zoveel met elkaar praten.

Contact met haar, zal ik altijd wel blijven hebben denk ik. Onze ouders zijn erg goed bevriend en wij wonen maar 5 minuten lopen van elkaar af. We werken ook samen etc.
  dinsdag 19 september 2006 @ 01:10:54 #14
74763 bergkampf
How you doin`? ;)
pi_41940146
Laat een beetje merken dat je haar leuk vind, geef haar een bloemetje, gewoon een knuffel. Ga er gewoon langzaam maar zeker voor
Ado is the pride of Holland!
  dinsdag 19 september 2006 @ 01:22:34 #15
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_41940344
Gewoon nog een keer vragen of ze film wil komen kijken. Als dat 1 keer is gebeurd is het toch niet meer zo moeilijk om het nog eens te vragen??
En als ze dan naast je zit af en toe eens opzij kijken of je arm rond haar heen leggen... niet gelijk proberen te zoenen/kussen , maar dat snap je vast zelf ook wel. Maar je hand op haar been of je arm rond haar heen... kan je best proberen, maar niet te onzeker overkomen dan. Gewoon in 1 keer en niet zo half half
Zo niet, dan toch...
pi_41942625
Bedankt voor jullie reacties, ik zal het eens proberen denk ik. Ik denk zelf dat als ik het nooit probeer, dat ik er nooit achter zal komen.

Op dit moment denk ik niet dat zij verliefd op mij is, is dat eigenlijk een probleem? (zonder dat ik wat heb geprobeerd)
pi_41942703
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 08:10 schreef klc12 het volgende:

Op dit moment denk ik niet dat zij verliefd op mij is, is dat eigenlijk een probleem? (
er is maar één manier om er achter komen of ze verliefd op je is en dat is door het te vragen. verder geef je aan dat jij alles doet om te voorkomen dat zij merkt dat jij verliefd op haar bent. misschien doet ze dat ook wel
pi_41942997
Als ik zeg dat ik verliefd op haar ben, wat dan? Ik zie veel topics van dat mensen willen vertellen dat hij/zij verliefd op die ander is. Wat heeft het voor nut? Ik denk zelf dat het juist tegen werkt. Is het iets goeds als je vertelt dat je verliefd op haar bent of niet?
pi_41943081
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 08:45 schreef klc12 het volgende:
Is het iets goeds als je vertelt dat je verliefd op haar bent of niet?
als je een "relatie" wil beginnen lijkt het me een optie. een andere optie is veel met haar afspreken en zo naar elkaar toe te groeien oid. als je iets wilt zal je in ieder geval iets moeten doen. natuurlijk is een andere optie wachten tot zij iets doet
pi_41943091
overigens werkt zeggen dat je verliefd op haar bent niet averechts als zij ook verliefd op jou is
pi_41943115
o oke, dank je wel. maar je kunt dus beter niet zeggen dat je verliefd op haar bent als je niet weet of zij ook verliefd op jou is.
pi_41943176
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 08:53 schreef klc12 het volgende:
o oke, dank je wel. maar je kunt dus beter niet zeggen dat je verliefd op haar bent als je niet weet of zij ook verliefd op jou is.
mja, dan denk ik dat je beter kunt proberen wat vaker met haar af te spreken en leuke dingen gaan doen ze moet leuke dingen met jou gaan associeren

succes
pi_41950005
Ik ga er voorlopig even mee wachten totdat ik een goeie kans heb (ik denk ongeveer over een week). Ik heb het idee dat ze het irritant gaat vinden als ik steeds wat met haar afspreek. Dat komt een beetje irritant over.
pi_41953053
Zijn er nog mensen die tips hebben om het telkens denken aan haar te verhelpen? Of tenminste te onderdrukken?
  dinsdag 19 september 2006 @ 15:38:53 #25
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_41953122
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:36 schreef klc12 het volgende:
Zijn er nog mensen die tips hebben om het telkens denken aan haar te verhelpen? Of tenminste te onderdrukken?
Ik denk niet dat dat zo makkelijk gaat. En dat heeft zoiezo geen zin als je haar voor de rest wel blijft zien en meer dan gewoon vrienden wil zijn.

OF je zoekt helemaal geen contact meer en verbreekt het op alle punten, OF je gaat gewoon verder als nou en probeert er wat van te maken.

Succes!
Zo niet, dan toch...
pi_41954112
Een ordinari TVPtje
pi_41957614
Inderdaad, ik denk dat ik het contact moet verbreken. Hoewel we elkaar best wel vaak zien (school en werk) wil ik best proberen haar een beetje te ontwijken etc.

Het is zo moeilijk om iemand te ontwijken als je zo erg verliefd op haar bent. Ik denk de heletijd aan haar, het is gewoon zo moeilijk. Persoonlijk weet ik niet of dit de juiste beslissing is.

Mijn gevoelens zeggen dat ik er voor moet gaan, maar mijn verstand ook weer niet. Ik heb gewoon echt geen idee welke richting ik op moet gaan.
pi_41958238
Nouja ik heb mij bedacht, ik denk dat als ik het niet probeer, dat ik het dan nooit zal weten.

Als ze duidelijke signalen uitzendt, dan verbreek ik alle contact met haar. Schoolcontact en werkcontact zal gewoon blijven, maar ik praat dan niet/nauwelijks met haar en ik ga haar dan denk ik gewoon ontwijken.

Dat is zeg maar toch iets wat ik niet wil, het contact verbreken. Aan de andere kant kan ik niet blijven wachten.
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:53:31 #29
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_41958526
Maar als je haar gaat ontwijken en haar wel gewoon blijft zien op school/werk heeft ze vast ook zoiets van
En als je haar zovaak blijft zien kan je haar toch niet constant blijven ontwijken.
Je zou er beter met haar over praten... dat je verliefd op haar bent en dat je niet meer weet wat je moet doen.
Of niks zeggen en proberen haar te versieren
Zo niet, dan toch...
pi_41959261
Subtiel aanpakken. Je bent qua contact zoeken niet verlegen ofzo, tenminste dat kan ik uit je posts opmaken. Dat is al een voordeel. Maar maak het niet TE. Gewoon volgend weekend wat afspreken ofzo, of het weekend erna. En probeer wat dingen uit tijdens film kijken bijv. Geeft ze signalen dat ze niet wil, dan weet je waar je aan toe bent. Suc6!

Zeggen dat je verliefd op haar bent, zou ik niet doen. Je bent wel eerlijk, maar zij zal schrikken, denk ik...
pi_41990264
Ik ben vrij verlegen bij haar.

Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik ben net terug van haar huis, haar even wat CDs gebracht. Toen ik mijn schoenen aantrok wilde ik haar gewoon kussen, niet gelijk op haar mond maar gewoon op haar wang.

Als ik er zo aan denk, durf ik het natuurlijk wel, maar als het er op aankomt dan durf ik het niet. Ik verstijf dan en zij is gewoon relaxt en niet verlegen etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')