abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41903020
ik heb dus nu een anderhalf jaar oude poes in huis wat echt een heel lief beest is, ze is alleen heeeel erg klein!
bla bla bla....tante van me pa is overleden en die had nog een 13 jaren oude kater die niemand over wilt nemen, behalve me pa en nu is tie dus hier.
Die kater is echt vreselijk groot en had net een jonge panter kunnen zijn.
Mijn poesje wilt die kat wel benaderen maar die kater gaat echt grommen (klinkt behoorlijk afschrikwekkend) en ben dus bang dat die haar dood bijt ofzo.
Iemand suggesties hoe ik tot een mooie verzoening tussen die 2 beesten kan komen?
  zondag 17 september 2006 @ 22:01:15 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41903100
Grommen is niet erg. Ze moeten onderling uitvechten wie de baas wordt. Jij als mens kan je daar maar beter niet mee bemoeien. Alleen tussenbeide komen als er echt bloed gaat vloeien.
The love you take is equal to the love you make.
pi_41905096
waarom 166 views met maar 1 antwoord?
pi_41905445
ze moeten een tijd aan elkaar wennen, allereerst is het grommen en vechten dat de plukken haren alle kanten op vliegen en inderdaad wel wat bloed vloeit, maar echt ze kunnen aan elkaar wennen.
Ik heb het ook gehad met 2 katten, een poes en een kater. Ik de poes was nog jong ca. 2 maand. Toen nam ik een kater van 1 jaar in uit het asiel in huis. poeh, die waren niet zo blij met elkaar. eerst een tijdje apart gehouden. 1 in de schuur, en 1 in de keuken. Later bij elkaar gelaten en dat ging goed, ze stoeiden wat met elkaar, en later sliepen bij elkaar, en echt waar, pootje in pootje (hihih). Waren echt vrienden geworden,. Dat is nu 10 jaar geleden, en helaas is de poes 2 maanden geleden overleden, en hij mist haar volgens mij nog steeds,
Nu heb ik een tijdje terug een jong poesje er bij gehaald. En dat was voor de kater wel wennen. Maar ze stoeien gewoon met elkaar en rennen achter elkaar aan, maar echt grappig, en liggen ook bij elkaar te slapen. Dus volgens mij moet het wel goedkomen als ze een tijd aan elkaar gewend zijn. Succes.
  zondag 17 september 2006 @ 23:03:55 #5
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_41905449
quote:
Op zondag 17 september 2006 22:56 schreef AdMelkert het volgende:
waarom 166 views met maar 1 antwoord?
Omdat Lienekien gelijk heeft.
Alles draait om hieragie!
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_41906366
dank je karientje...
pi_41944878
Soms blijken ze elkaar echt niet te moegen, maar dan gaan ze elkaar uit de weg. Dat zie ik mn bij onze katten. Ze gedogen elkaar, maar zijn geen beste vrienden. Soms vliegen de plukken nog steeds door het huis. En dat na 8 jaar.

Bij grote uitzondering liggen ze opeens wel naast elkaar. Maar als de een dan wwer beweegt is het weer een meppartij.

Toch denk ik dat e je geen zorgen hoeft te maken over doodmaken ofzo. Er zullen wel klappen vallen, maar dat is niet erg. Da's nature
pi_41950148
Het belangrijkste is om ze genoeg ruimte te geven zodat ze elkaar uit de weg kunnen en ze verder gewoon met rust te laten. Verder zullen ze het zelf wel uitzoeken. Vooral niet mee bemoeien en allerlei dingetjes bedenken om ze te "verzoenen" als mens kom je daar toch niet tussen en katten zijn eigewijs genoeg om het zelf uit te zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')