abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41864062
De rente loopt verder op en dat betekend dus ook een neerwaatse druk op de huizenprijzen. Dat betekend dus dat de huizenprijzen kunnen dalen. Ook met het nieuwe voorstel van hypotheek aftrek kan het betekenen dat de huizenprijzen kunnen dalen tussen de 5 - 15 %.

OF denkt men als huizenbezitter mijn huis blijft toch altijd maar stijgen.....
pi_41864303
ik heb ruim 1,5 geleden een appartement gekocht, en als ik de advertenties moet geloven die op dit moment in de krant staan is het nu toch zeker al 10% meer waard.... van een daling of stagnatie lijkt nog geen sprake te zijn
pi_41864352
Altijd niet, zodra de vergrijzing toeslaat wordt de woningmarkt overspoeld met huizen. Dan zakken de huizenprijzen werkelijk als een baksteen.

Uit praktijkervaringen kan ik echter wel melden dat prijzen kunstmatig hoog worden gehouden door natte vingerwerk van een makelaar of op verzoek van iemand die een hogere overwaarde wil.
pi_41865262
laat ik maar hopen dat de huizenprijzen flink zijn gestegen de laatste 2 jaar.. kom ik er toch nog mooi van af nu ik uitgekocht ga worden...
  zaterdag 16 september 2006 @ 17:22:09 #5
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_41865307
De huizenprijzen bij mij in de buurt zijn de afgelopen 4 jaar gemiddeld met ¤25000 gestegen
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_41865318
Ik dacht dat bij stijgende rente de huizen prijzen ook stijgde....
pi_41865370
daar heb je een punt
  zaterdag 16 september 2006 @ 17:28:59 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41865416
Je kunt uitgaan van een ca 30% daling in de komende jaren.
Een modaal huis kost nu meer dan 8x het bruto modaal jaarsalaris.
Dat is volgens mij nog nooit eerder vertoond, ook niet aan de vooravond van eerdere huizencrashes.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_41865432
30% daling Nederlandse huizenbezitters gaan dus failliet.... Geloof me dat het de komend jaren gelijk blijft ...
  zaterdag 16 september 2006 @ 17:56:47 #10
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_41865922
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:29 schreef MdMa98 het volgende:
30% daling Nederlandse huizenbezitters gaan dus failliet....
Dat sowieso niet: zolang je blijft zitten is er niks aan de hand. Sterker nog: je OZB gaat omlaag
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_41865982
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:56 schreef Mark het volgende:

[..]

Sterker nog: je OZB gaat omlaag
Nou, dat compenseert de daling van de waarde echt wel.
For great justice!
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:00:56 #12
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_41866013
De daling van de waarde is niet concreet zolang je blijft zitten, je OZB wel
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:06:29 #13
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_41866149
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:28 schreef SeLang het volgende:
Je kunt uitgaan van een ca 30% daling in de komende jaren.
Bron?
Dommage arachide-fromage
pi_41866206
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:00 schreef Mark het volgende:
De daling van de waarde is niet concreet zolang je blijft zitten, je OZB wel
Ik was niet van plan hier nog 30 jaar te blijven wonen.
For great justice!
pi_41866266
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:22 schreef matjas het volgende:
steeg (de ~, stegen)
1 nauw straatje
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_41866792
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:22 schreef matjas het volgende:
Hoe hoger de hypotheek rente. Hoe minder men kan lenen qua hypotheek. Dat betekend dus dat men automatisch minder kan vragen voor zijn of haar huis. Omdat niemand meer dat bedrag kan op brengen op ten duur.

bij een hypotheek rente van 8% bij een koop prijs van 200.000 EUR. betaal je per maand 1330 euro BRUTO. zonder hyptoheek afrek. Indien de hypotheek aftrek niet meer bestaat zal dat je maand termijn zijn qua rente.
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:57:17 #17
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_41867334
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:35 schreef dewaal het volgende:

[..]

Hoe hoger de hypotheek rente. Hoe minder men kan lenen qua hypotheek. Dat betekend dus dat men automatisch minder kan vragen voor zijn of haar huis. Omdat niemand meer dat bedrag kan op brengen op ten duur.

bij een hypotheek rente van 8% bij een koop prijs van 200.000 EUR. betaal je per maand 1330 euro BRUTO. zonder hyptoheek afrek. Indien de hypotheek aftrek niet meer bestaat zal dat je maand termijn zijn qua rente.
Hoezo? Stijgt de rente dan tot 8% als de HRA verdwijnt?

Mocht de HRA verdwijnen, dan kunnen wij gelukkig nog steeds onze maandlasten wel opbrengen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_41867821
Het kan gebeuren dat de Hypotheek rente naar 8% gaat en de aftrek wordt afgeschaft.
pi_41867934
Ik hoop dat het binnen 5 jaar instort. Dan kan ik goedkoop kopen
  zaterdag 16 september 2006 @ 19:24:17 #20
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_41868026
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:20 schreef Koewam het volgende:
Ik niet. Wij hebben net gekocht
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_41868057
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:35 schreef dewaal het volgende:

[..]

Ja idd zonder hra.... maar de rente stijgt pas als het economisch beter gaat. En als het economisch beter gaat stijgen de huizenprijzen... Teminste dat dacht ik gehoord te hebben ergens...
pi_41868077
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:20 schreef Koewam het volgende:
Dat denk jij, als je jezelf er beter in verdiept dan weet je dat dat niet zo is... tenzij je een duur huis wilt kopen
pi_41868332
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:29 schreef MdMa98 het volgende:
30% daling Nederlandse huizenbezitters gaan dus failliet.... Geloof me dat het de komend jaren gelijk blijft ...
dacht het niet,ik heb hem al 15 jaar
pi_41874883
men gaat er dus vanuit dat een huis alleen kan stijgen in waarde maar niet kan dalen
pi_41875499
De huizenprijzen zullen echt niet gaan dalen. Misschien dat de prijzen minder snel stijgen 1% per jaar ipv 4% per jaar.
pi_41875593
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:16 schreef dewaal het volgende:
Het kan gebeuren dat de Hypotheek rente naar 8% gaat en de aftrek wordt afgeschaft.
Jep dan dat betekend dat iedereen blijft wonen waar hij nu woont want als je bij je nieuwe hypotheek (geloof me als ik zeg dat er voor de bestaande hypotheken niks zal veranderen) geen HRA kunt krijgen dan is verhuizen naar een andere woning meteen een stuk minder makkelijk. Minder huizen die te koop staan en dus nog steeds krapte.
pi_41881365
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:05 schreef HarryP het volgende:

[..]

Jep dan dat betekend dat iedereen blijft wonen waar hij nu woont want als je bij je nieuwe hypotheek (geloof me als ik zeg dat er voor de bestaande hypotheken niks zal veranderen) geen HRA kunt krijgen dan is verhuizen naar een andere woning meteen een stuk minder makkelijk. Minder huizen die te koop staan en dus nog steeds krapte.
Oftewel jij denkt dat een woning altijd alleen maar duurder kan worden.
  zondag 17 september 2006 @ 10:19:24 #28
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_41881634
quote:
Op zondag 17 september 2006 09:53 schreef dewaal het volgende:

[..]

Oftewel jij denkt dat een woning altijd alleen maar duurder kan worden.
Als een woning in prijs daalt, blijven de mensen toch ook zitten waar ze zitten? Niemand gaat zijn huis toch verkopen met verlies
pi_41881832
quote:
Op zondag 17 september 2006 10:19 schreef MaLo het volgende:

[..]

Als een woning in prijs daalt, blijven de mensen toch ook zitten waar ze zitten? Niemand gaat zijn huis toch verkopen met verlies
Soms moet je wel met verlies verkopen.
- je werkgever verhuist, en het is meegaan of ontslag nemen
- je hebt tot het maximum geleend, en hebt dan opeens onderwaarde (alleen zijn hypotheekverstrekkers dan slim om goed afbetalende klanten er niet uit te schoppen alleen vanwege die onderwaarde)
- de bewoners worden oud en stram (of dood en stijf), waardoor er wel een andere al dan niet tijdelijke verblijfplaats gezocht moet worden voor ze, en het huis dus te koop komt te staan
- de relatie gaat uit, en alleen kunnen de exen dat huis niet meer betalen (er zijn maar weinig mensen die de hypotheek op 1 inkomen hebben, en natuurlijk gaat altijd net andermans relatie stuk)
pi_41882006
Het kan zelfs zo zijn als de waarde van een bepaald onroerend goed is zoverre gedaald is dat men verplicht is bij te storten.
pi_41882285
quote:
Op zondag 17 september 2006 10:49 schreef dewaal het volgende:
Het kan zelfs zo zijn als de waarde van een bepaald onroerend goed is zoverre gedaald is dat men verplicht is bij te storten.
Ik vraag me alleen af of die regel uit een contract ook een reden voor een hypotheekverstrekker is om tot verkoop over te gaan als die bijstorting achterwege blijft (omdat men bijvoorbeeld die 10% daling op 2 ton in 1 jaar helemaal niet kan bijstorten).
Dan wordt het voor die hypotheekverstrekker een afweging tussen nu verkopen (nadeel : gedwongen verkoop dus ipv 180.000 wat die waard zou zijn maar 160.000, hypotheeknemers die de rente en aflossing van de 2 ton nog wel gewoon doen, voordeel: het jaar erop is de daling misschien doorgezet en krijgt de bank op datzelfde pand nog maar 140.000 ipv 160.000).
Al met al denk ik dat het met die bijstortingsverplichtingen wel mee zal vallen, de hypotheekverstrekkers zullen je de kop gek zeuren om een bijstorting, en een hogere hypotheekrente bedingen (eventueel een deel van de hypotheek als tophypotheek oversluiten), maar tot gedwongen verkoop alleen vanwege de onderwaarde zal het denk ik wel meevallen
pi_41882436
quote:
Op zondag 17 september 2006 10:19 schreef MaLo het volgende:

[..]

Als ze de maandlasten niet meer kunnen betalen dan zal het wel moeten
pi_41882483
Er zal dan meer vraag ontstaan naar woningen in het goedkope segment. Die dan weer relatief duurder worden...

.
pi_41882597
quote:
Op zondag 17 september 2006 11:16 schreef DennisMoore het volgende:
Er zal dan meer vraag ontstaan naar woningen in het goedkope segment. Die dan weer relatief duurder worden...

.
Het goedkope segment zijn vaak juist de starterswoningen. Starters welke over het algemeen procentueel een vrij hoge hypotheek hebben (geen overwaarde uit een vorig huis kunnen gebruiken, geen erfenis gehad welke gebruikt is om groter te wonen).
Juist de starters kunnen wel eens massaal terug moeten naar de huurmarkt, wat de waarde van starterswoningen niet zal doen stijgen, maar wat juist de sociale woninglasten (dus de overheidskosten) zal doen stijgen)
pi_41882743
Ik zit hier in een huis dat ik een paar jaar geleden heb gekocht voor 71000 euro (appartement met een grote woonkamer en 2 slaapkamers). Mijn huis is nu ongeveer 95000 waard. Als de huizenprijzen 20% dalen kan ik nog steeds zonder verlies verkopen en toch een andere woning kopen voor een lagere prijs (die zal dan zeker meer dan 20% gezakt zijn).
Wat er ook gebeurd, ik zit safe...
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_41884007
Rienk kamer was net bij business-class , amerikaanse huizenmarkt gaat instorten... europa volgt.
Uitzending zal later vandaag wel online staan www.business-class.nl
  zondag 17 september 2006 @ 12:43:44 #37
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41884700
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:25 schreef matjas het volgende:

[..]

Ja idd zonder hra.... maar de rente stijgt pas als het economisch beter gaat. En als het economisch beter gaat stijgen de huizenprijzen... Teminste dat dacht ik gehoord te hebben ergens...
Typisch geval van klok en klepel. Als het economisch goed gaat, wordt gelden lenen duurder gemaakt, om te voorkomen dat de economische groei uit de hand loopt. Dat betekent dus hogere rentes. Economische groei betekent ook vaak dat werknemers willen meedelen in de winst, en vaak lukt dat ook, zeker door de krapte op de arbeidsmarkt. Oftewel, je hebt stijgende lonen, en als je meer loon hebt, kun je een hogere hypotheek afsluiten.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_41886149
quote:
Op zondag 17 september 2006 12:43 schreef gronk het volgende:

[..]

Typisch geval van klok en klepel. Als het economisch goed gaat, wordt gelden lenen duurder gemaakt, om te voorkomen dat de economische groei uit de hand loopt. Dat betekent dus hogere rentes. Economische groei betekent ook vaak dat werknemers willen meedelen in de winst, en vaak lukt dat ook, zeker door de krapte op de arbeidsmarkt. Oftewel, je hebt stijgende lonen, en als je meer loon hebt, kun je een hogere hypotheek afsluiten.
Echter hoe hoger de rente hoe minder je kan lenen. Dit betekend dus dat iemand niet meer die dure woning kan kopen en er dus geen vraag is in die prijs. Dus moet de verkoper het voor een lager bod gaan verkopen.

Pak als voorbeeld de grafiek van de jaren 80 er maar bij dan kan je die tendens zien. Dit is ok gebeurt in begin jaren 90 maar in mindere maten.
  zondag 17 september 2006 @ 13:28:21 #39
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41886329
quote:
Op zondag 17 september 2006 13:22 schreef dewaal het volgende:

Echter hoe hoger de rente hoe minder je kan lenen. Dit betekend dus dat iemand niet meer die dure woning kan kopen en er dus geen vraag is in die prijs. Dus moet de verkoper het voor een lager bod gaan verkopen.
Dat hangt er maar vanaf hoe die twee effecten zich tot elkaar verhouden. In de huidige tijd van een voorzichtige ECB zou ik er niet op gokken dat de huizenprijzen stevig gaan dalen door een hoge rente. Plus dat hypotheekverstrekkers steeds creatiever worden met 't bedenken van allerlei constructies om de hypotheek zo hoog mogelijk te maken (beleggingshypotheken, generatiehypotheken, anyone?)
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_41886781
quote:
Op zondag 17 september 2006 12:21 schreef corus het volgende:
Rienk kamer was net bij business-class , amerikaanse huizenmarkt gaat instorten... europa volgt.
Uitzending zal later vandaag wel online staan www.business-class.nl
Amerika, huizen genoeg.
Europa (en in detail Nederland), huizen te kort.

Hierdoor zal de Nederlandse markt nooit instorten. Er is op dit moment meer vraag naar woningen dan dat er woningen zijn.
  zondag 17 september 2006 @ 13:42:21 #41
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41886916
Bovendien, instorten... Rienk K. geilt op acute crashes. Waar 't veel meer op neer zal komen is dat je een daling hebt van de huizenprijzen *over een aantal jaren*. Oftewel, het gaat de komende paar jaren goed zeer doen in amerika.
pi_41888053
quote:
Op zondag 17 september 2006 13:39 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Amerika, huizen genoeg.

Hierdoor zal de Nederlandse markt nooit instorten. Er is op dit moment meer vraag naar woningen dan dat er woningen zijn.
Met andere woorden jij denkt dat een huis altijd alleen duurder kan worden.
pi_41892531
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:11 schreef dewaal het volgende:

[..]

Met andere woorden jij denkt dat een huis altijd alleen duurder kan worden.
Zolang er fundementeel te weinig gebouwd wordt wel ja...en aangezien ik niet geloof dat de gemeentes & provincies massaal betaalvare woningen gaan bouwen denk ik dat het voorlopig nog wel zo blijft.
pi_41898980
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:43 schreef matjas het volgende:

[..]

Zolang er fundementeel te weinig gebouwd wordt wel ja...en aangezien ik niet geloof dat de gemeentes & provincies massaal betaalvare woningen gaan bouwen denk ik dat het voorlopig nog wel zo blijft.
Maar wat als de hypotheek rente verder stijgt denk je dat ook de woning qua prijs het zelfde blijft?
pi_41908788
quote:
Op zondag 17 september 2006 13:39 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Amerika, huizen genoeg.

Ben ik nu gek bewijst het verleden je ongelijk ? Het is misschien van voor jou tijd, kweenie, maar de huizenmarkt in Nederlan dis al een keer flink op z''n plaat gegaan hoor.
Als ik me niet vergis had je toen een rente niveau van.... 12-13% !!!

Laat dat percentage eens los op je huidige hypotheek. Weet bijna zeker dat je dan ff gaat slikken. En bij dat slikken moet je je dan realiseren dat je nog niet eens aan het aflossen was met die bedragen.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_41911528
quote:
Op maandag 18 september 2006 00:50 schreef Gompy58 het volgende:
Ben ik nu gek bewijst het verleden je ongelijk ? Het is misschien van voor jou tijd, kweenie, maar de huizenmarkt in Nederlan dis al een keer flink op z''n plaat gegaan hoor.
Als ik me niet vergis had je toen een rente niveau van.... 12-13% !!!

Laat dat percentage eens los op je huidige hypotheek. Weet bijna zeker dat je dan ff gaat slikken. En bij dat slikken moet je je dan realiseren dat je nog niet eens aan het aflossen was met die bedragen.
Wat was de reden destijds? Ook een te krappe woning markt?

Maar mijn 'kan nooit instorten' is wel verbonden aan 'te weining koop woningen'. Wanneer er wel genoeg zijn zal dat zeker de prijs onderdruk zetten. Instoren is mischien een groot woord.
pi_41915980
mijn speculaties:
- de rente gaat stijgen
- de hra wordt niet op afzienbare termijn afgeschaft, wellicht wel langzaam maar zeker uitgekleed (bijv afgetopt op 42%)

De huizen prijzen zullen normaal hierdoor dalen, dit zal denk ik ook gebeuren in het hogere prijssegment (vanaf ca 250k), dit zal een geleidelijke daling zijn en geen crash. Echter in het lage prijssegment is het aanbod veel te krap, ik vermoed dan ook dat in dit segment deze daling niet zal optreden, en dat de prijzen in dit segment nog licht zullen stijgen/op nivo blijven.
death is just another state of mind
  maandag 18 september 2006 @ 12:14:59 #48
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41916249
quote:
Op maandag 18 september 2006 07:09 schreef _Arthur het volgende:

Wat was de reden destijds? Ook een te krappe woning markt?
De reden van die rentepercentages van 12% van destijds was een centrale-bank-directeur die ze niet helemaal op 'n rijtje had. En dat soort dingen kunnen nu natuurlijk ook. Kijk, als Trichet 't op z'n heupen krijgt en de rente op 10% zet, dan zijn we ook nat. En als we een kabinet krijgen dat eigenwoningbezit wil afschaffen, dan crashen de huizenprijzen ook. Ik bedoel maar: je kunt altijd wel een onzinnig scenario bedenken waardoor de huizenprijzen als een gek omlaag gaan.
pi_41921365
quote:
Op zondag 17 september 2006 20:07 schreef dewaal het volgende:

[..]

Maar wat als de hypotheek rente verder stijgt denk je dat ook de woning qua prijs het zelfde blijft?
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt als het maar voor een niet al te lange periode is... Veel mensen hebben hun hypotheek rente vastgezet, de hra zocht er voor dat je maar 58% van de rentepunten stijging voelt, er zal voorlopig nog een woningkrapte zijn in het lagere prijsegment en aangezien er dus de huizenprijzen stijgen als de rente ook stijgt. Denk ik dat er veel moet gebeuren willen de huizenprijzen echt gaan dalen, minder hard stijgen is heel erg mogelijk... maar voor echt een daling moet er erg veel gebeuren denk ik.
pi_41926109
quote:
Op maandag 18 september 2006 15:16 schreef matjas het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt als het maar voor een niet al te lange periode is... Veel mensen hebben hun hypotheek rente vastgezet, de hra zocht er voor dat je maar 58% van de rentepunten stijging voelt, er zal voorlopig nog een woningkrapte zijn in het lagere prijsegment en aangezien er dus de huizenprijzen stijgen als de rente ook stijgt. Denk ik dat er veel moet gebeuren willen de huizenprijzen echt gaan dalen, minder hard stijgen is heel erg mogelijk... maar voor echt een daling moet er erg veel gebeuren denk ik.
maar op een gegeven moment is de stijging tot aan het plafond waardoor de maximale stijging bereikt is.
pi_41944829
quote:
Op maandag 18 september 2006 18:24 schreef dewaal het volgende:
maar op een gegeven moment is de stijging tot aan het plafond waardoor de maximale stijging bereikt is.
Wat is het plafond dan? Vroeger was een 2 onder 1 kap 50.000 gulden, nu betaal je daar 3ton euro voor. Over 10jaar betaald je voor een dergelijke woning zeg 4 of 5 ton euro.
  dinsdag 19 september 2006 @ 13:31:43 #53
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41949527
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:37 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Wat is het plafond dan? Vroeger was een 2 onder 1 kap 50.000 gulden, nu betaal je daar 3ton euro voor. Over 10jaar betaald je voor een dergelijke woning zeg 4 of 5 ton euro.
Of de helft.

Waarom denkt iedereen toch dat huizenprijzen altijd omhoog gaan? Kijk eens naar de situatie in andere landen.
Waar ik woon (Taiwan) zitten de huizenprijzen al jarenlang in een dalende trend. Vaak zijn prijzen nog maar de helft van wat ze 10 jaar geleden kostten. O ja, en Taiwan is 3x zo dicht bevolkt als NL (als je kijkt naar het bebouwbare landoppervlak). Japan is net zoiets. Huizenprijzen zijn daar veel lager dan eind jaren '80 toen de bubbel barstte.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_41951474
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:31 schreef SeLang het volgende:
Of de helft.
Of het dubbele.
quote:
Waarom denkt iedereen toch dat huizenprijzen altijd omhoog gaan? Kijk eens naar de situatie in andere landen.
Waar ik woon (Taiwan) zitten de huizenprijzen al jarenlang in een dalende trend. Vaak zijn prijzen nog maar de helft van wat ze 10 jaar geleden kostten. O ja, en Taiwan is 3x zo dicht bevolkt als NL (als je kijkt naar het bebouwbare landoppervlak). Japan is net zoiets. Huizenprijzen zijn daar veel lager dan eind jaren '80 toen de bubbel barstte.
Waarom denkt toch iedereen dat de huizenprijzen zullen dalen. In een markt waar krapte is stijgen de prijzen. Als er 10 mensen een huis willen en er zijn er maar 7. Dan stijgt de prijs van die huizen echt wel.

Het is gewoon op zo'n moment wat de gek er voor geeft. En de financiele wereld zal dan vast wel weer iets anders verzinnen zodat die mensen de hypotheek krijgen.
  dinsdag 19 september 2006 @ 15:13:33 #55
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41952429
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:44 schreef _Arthur het volgende:

Waarom denkt toch iedereen dat de huizenprijzen zullen dalen.
Omdat een hoop fok!kers studenten zijn of anderszins mensen die geen koopwoning hebben, maar wel een koopwoning zouden willen hebben, maar die niet kunnen betalen omdat de huizenprijzen zo hoog zijn.
pi_41957430
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:13 schreef gronk het volgende:

[..]

Omdat een hoop fok!kers studenten zijn of anderszins mensen die geen koopwoning hebben, maar wel een koopwoning zouden willen hebben, maar die niet kunnen betalen omdat de huizenprijzen zo hoog zijn.
En het leukste is dat als de huizenprijzen dalen het economisch erg slecht zal gaan waardoor veel starters dan niet het risico zullen nemen om een huis te kopen. Je weet namelijk nooit ofdat het het dieptepunt zal zijn...
pi_41957488
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:13 schreef gronk het volgende:

[..]

Zolang er nog mensen zijn die de vraagprijs er voor willen neerleggen zullen de prijzen blijven stijgen, een grote groep mensen die die prijzen niet kunnen betalen zullen daar niets aan veranderen.
For great justice!
pi_41958102
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:19 schreef Q. het volgende:

[..]

Zolang er nog mensen zijn die de vraagprijs er voor willen neerleggen zullen de prijzen blijven stijgen, een grote groep mensen die die prijzen niet kunnen betalen zullen daar niets aan veranderen.
Maar wat als de rente stijgt richting de 8% houd je je dan nog vast aan deze uitspraak.
pi_41960012
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:38 schreef dewaal het volgende:
Maar wat als de rente stijgt richting de 8% houd je je dan nog vast aan deze uitspraak.
Mensen moeten wonen. Dus ja. Mijn ouders kochten hun eerste huis toen de hypotheekrente rond de 13% stond.
pi_41960452
In dat geval scoren we gewoon op dating.fok.nl een leuke relatie om samen de hypotheek te bekostigen.
pi_41961529
Moet straks iedereen gedwongen zijn huis verkopen en zit iedereen op straat. Lege woningen op de achtergrond.... Nee ik zie het niet gebeuren..
pi_41963318
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 20:26 schreef PlarkPlark het volgende:
Moet straks iedereen gedwongen zijn huis verkopen en zit iedereen op straat. Lege woningen op de achtergrond.... Nee ik zie het niet gebeuren..
Ander verhaal zullen de aandelen altijd blijven stijgen

(een onroerend goed is ook een belegging)
pi_41963478
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:16 schreef dewaal het volgende:
Ander verhaal zullen de aandelen altijd blijven stijgen

(een onroerend goed is ook een belegging)
Bij aandelen heb je geen krapte op de markt. Er zijn altijd genoeg aandelen te koop.
pi_41968597
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:20 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Bij aandelen heb je geen krapte op de markt. Er zijn altijd genoeg aandelen te koop.
weet jij uberhaupt wel hoe aandelen werken?
pi_41974196
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 23:10 schreef matjas het volgende:
weet jij uberhaupt wel hoe aandelen werken?
Nee. Heb alleen verstand van huizen.

Nou goed, anders gezegd. Natuurlijk zijn er maar een bepaald aantal aandelen van een bepaald bedrijf. Echter er zijn veel bedrijven waarvan je aandelen kan kopen. En er zijn er altijd genoeg te koop (voor de juiste prijs).

En in Nederland zijn er minder woningen dan mensen die er in willen wonen.

Tot zover.
pi_41975202
Of de prijzen dalen ? er is nu een stel dat toch echt hetidee heeft dat een stijging van 20k in exact 6 maanden gerechtvaardigd is.

Best wel grappig. Ik heb in januarie gekeken voor een huis (3553SK, 5). De vraagprijs was toen 174k. Dit is blijkbaar 172 uiteindelijk geworden.

Nu staat dit zelfde huis weer te koop met vraagprijs 192k

de foto's van toen zijn gelijk. En idd het enig dat is veranderd is de schutting en een tuinhuisje. Dat moest wel want dat donderde toen al van ellende in elkaar..

Dus... stijgen de prijzen ?? Ja zeker, met procenten tegelijk
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_41978643
quote:
Op woensdag 20 september 2006 09:34 schreef Gompy58 het volgende:
Of de prijzen dalen ? er is nu een stel dat toch echt hetidee heeft dat een stijging van 20k in exact 6 maanden gerechtvaardigd is.

Best wel grappig. Ik heb in januarie gekeken voor een huis (3553SK, 5). De vraagprijs was toen 174k. Dit is blijkbaar 172 uiteindelijk geworden.

Nu staat dit zelfde huis weer te koop met vraagprijs 192k

de foto's van toen zijn gelijk. En idd het enig dat is veranderd is de schutting en een tuinhuisje. Dat moest wel want dat donderde toen al van ellende in elkaar..

Dus... stijgen de prijzen ?? Ja zeker, met procenten tegelijk
Er hoeft maar 1 gek te zijn die die 192k (of ietsjes miner) er voor betaald en iedereen is blij.
pi_41979436
huis gekocht voor 162500. na 2 jaar wonen opnieuw laten taxeren.. 173.000 euro.. alleen nieuwe badkamer.. dus wie zegt dat de huizenprijzen dalen?
pi_41979450
minst leesbare TT ooit
underground forever baby
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')