abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41955456
Sinds april heb ik internet van studentenadsl (onderdeel of in ieder geval een afnemer van Tiscali)

Daar zaten ook aansluitkosten en de kosten van het modem aan vast (ruim 200 euro). Doordat mijn rekening ten tijde van afschrijving geblokkeerd was, is die betaling niet gelukt. Ik heb hun hier een mailtje over gestuurd hoe en wat. Daar heb ik nooit antwoord op gehad, volgens hun hadden ze wel gemailed.

Nu kreeg ik afgelopen donderdag een brief over die achterstallige betaling. De rekening moest binnen 10 dagen betaald worden, anders word ik afgesloten en schakelen zij een incassobureau in.

Natuurlijk betaal ik die rekening, alleen lukt me dat niet binnen die 10 dagen, maar een paar dagen later ivm. loon. Op zich lijkt mij dat dit geen probleem is.

Maar volgens mij mogen zij niet gaan dreigen met afsluiting en een incassobureau zonder mij eerst schriftelijk op de hoogte te brengen van de achterstallige betaling. Een herinnering dus. Of valt een mailtje daar tegenwoordig wel onder?

Het is dat ik geen gezeur wil, maar eigenlijk ben ik in staat om ze dat incssobureau maar te laten sturen.
minimalist
pi_41955741
inkoppertje: Waarom heb je nooit gebeld?

email staat nu niet echt bekend als het beste communicatiemiddel
pi_41955898
Inderdaad bellen en naar financiele afdeling vragen en laten verlengen met paar extra dagen. Daar doen ze niet moeilijk over, want als je als nog niet betaald krijgen ze 10x zo makkelijk de benodigde papieren voor een deurwaarder/incassobureau.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_41956089
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:21 schreef existenz het volgende:
Inderdaad bellen en naar financiele afdeling vragen en laten verlengen met paar extra dagen.
Inderdaad, daar doet men bijna nooit echt moeilijk over, de financiële afdeling is meetsal al lang blij dat er weer eens relatief normaal een betaling geregeld kan worden ipv dat er straks allemaal weer extra spul geboekt moet worden.
[KNE]-Mod
pi_41956476
Net dus gebeld, maar ze kunnen me daar geen garantie over geven.
Ze zeggen dat op de dag dat ik het betaal (als dat na die 10 dagen is) ik hun maar weer moet bellen of het nog bij hun ligt of dat ze het al overgedragen hebben aan het incassobureau.

Maar mijn vraag is eigenlijk of een email gerechtigd is als herinnering voor de achterstand.
minimalist
pi_41956483
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:27 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Inderdaad, daar doet men bijna nooit echt moeilijk over, de financiële afdeling is meetsal al lang blij dat er weer eens relatief normaal een betaling geregeld kan worden ipv dat er straks allemaal weer extra spul geboekt moet worden.
ze zijn er eerder blij mee omdat een incassobureau handen vol met geld kost...
- ..mux.. -
pi_41956589
Toch maar eens de webmail van hun ingekeken, en daar staat inderdaad een herinneringsmail op
Maarja, dat mailadres heb ik niet eens ingesteld in mijn email client.
minimalist
pi_41956888
incassoberuae
pi_41956936
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:39 schreef Vlek het volgende:

Maar mijn vraag is eigenlijk of een email gerechtigd is als herinnering voor de achterstand.
nee
pies on joe toe
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:05:04 #10
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_41957064
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:05 schreef Vlek het volgende:
Nu kreeg ik afgelopen donderdag een brief over die achterstallige betaling. De rekening moest binnen 10 dagen betaald worden, anders word ik afgesloten en schakelen zij een incassobureau in.
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:39 schreef Vlek het volgende:
Je hebt nu toch een brief gehad? Die mag je beschouwen als laatste herinnering. 10 dagen lijkt me een termijn die lang genoeg is om te betalen. Dat jij het nu niet op je rekening hebt staan, dat is jouw probleem. Je wist dat je het ooit zou moeten betalen, dus had je dat bedrag maar moeten reserveren. In zo'n laatste herinnering mogen ze best aankondigen dat er een incassobureau wordt ingeschakeld, als je niet alsnog betaalt. Die email doet er dus niet eens toe, ze handelen het gewoon netjes af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')