Yields zijn verschrikkelijk laag (30% maar) en Blu-ray en HD-DVD maken gebruiken van dezelfde blauwe diodes.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:16 schreef SToRM81 het volgende:
Misschien dat MS alle blauwe laser diodes opgekocht heeft om hun HD-DVD spelers te voorzien![]()
Hoe zit dat eigenlijk, is er maar 1 fabriek ofzo die die dingen maakt? Of heeft het ook effect op de productie van de MS spelers.
Laten we het centraal houden.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:24 schreef Xrenity het volgende:
Heb je al nagedacht over Thomper's PS3?
Bron: klikquote:Enchanted Arms komt naar de Playstation 3
De typische Japanse game Enchanted Arms die al een tijdje stond aangekondigd voor de Xbox360 komt nu ook naar Sony’s Playstation 3.
Dit werd bekend gemaakt door de ontwikkelaar (From Software) in de nieuwe Famitsu.
Een launchtitel voor Japan? Wie weet!
Hehe... klopt.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:48 schreef SToRM81 het volgende:
In de OP staat maart 20007 () terwijl dit in de wiki wel goed staat
![]()
Zal wel net aangepast zijn zeker...
klinkt leuk hoor, maar nogmaals:quote:Op donderdag 7 september 2006 18:26 schreef Deacon_Tigra het volgende:
PS3 launch in Noord-Amerka beter dan die van de Xbox ...
Gepost door Ramon Putzfeld - Donderdag 7 September 2006 - 17:44
Hoewel de meeste Europese gamers het wel een beetje gehad hebben met de berichtgeving van Sony, komt SCEA toch met harde woorden over de PS3 launch in Noord-Amerika ten opzichte van de Xbox 360 launch.
Zoals wij gister al meldden zullen er 400.000 PS3 exemplaren naar Noord-Amerika gaan. Dit is veel meer dan de 360, zegt SCEA en daarom verwachtten ze een goede launch periode. Daarnaast meldden zij nog dat rond 31 december er maar liefst 1 tot 1,2 miljoen PS3 exemplaren beschikbaar zullen zijn.
"More importantly, in my mind, is that we will have 1 to 1.2 million units available by December 31 in North America"
Daarna zei SCEA dat dit maar liefst het dubbele is van de verkochten Xbox 360’s in dezelfde periode.Daarom verwachten zij dat de PS3 launch veel beter gaat verlopen dan die van de Xbox 360!
"This is more than double what Xbox 360 sold through during the same period (TRST data) and should assure there aren't significant stock dips at retail."
De tijd zal het leren!
bron
http://www.gamequarter.be/?p=news&nid=6845
bron: http://xbox360.ign.com/articles/684/684206p1.htmlquote:Microsoft announced its second quarter earnings yesterday, heralding a sell-through rate of 1.5 million worldwide Xbox 360s, a staggeringly high attach-rate (of games to hardware sales) of 4 to 1
So far, Microsoft has sold 900,000 consoles in North America, 500,000 consoles in Europe, and approximately 100,000 in Japan.
Afrika ziet er inderdaad prachtig uit. Jammer dat er, op een handvol screens na, nog helemaal niks van het spel bekend is gemaakt, maar mijn interesse is wel gewekt.quote:Op vrijdag 8 september 2006 12:40 schreef Retuobak het volgende:
Afrika steekt wmb echt met kop en schouders boven de rest uit qua graphics zeg.
Moet je de eerste trailer van de game eens checken op gametrailersquote:Op vrijdag 8 september 2006 15:09 schreef chibibo het volgende:
[..]
Afrika ziet er inderdaad prachtig uit. Jammer dat er, op een handvol screens na, nog helemaal niks van het spel bekend is gemaakt, maar mijn interesse is wel gewekt.
Oh, da's een hele opluchting. Ik heb die trailer namelijk net bekeken, en m'n interesse was meteen weer verdwenen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 15:20 schreef Retuobak het volgende:
Gametrailers zaait verwarring door de trailer van de PC MMO 'Africa' (waar ik nog nooit van gehoord had) en die van de PS3 game 'Afrika' bij elkaar te plaatsen.
Ik had meer zoiets van WTF waar zijn de zebra's geblevenquote:Op vrijdag 8 september 2006 15:43 schreef chibibo het volgende:
[..]
Oh, da's een hele opluchting. Ik heb die trailer namelijk net bekeken, en m'n interesse was meteen weer verdwenen.
Gelukkig nietquote:Op vrijdag 8 september 2006 21:42 schreef P-Style het volgende:
Het zijn inderdaad niet meer de gladde glimmende draken die het eerst waren nee.
Dit maakten ze op de cube:quote:Op vrijdag 8 september 2006 21:29 schreef Fallen het volgende:
Meer screens van Lair:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij is van Toshiba. Maarja, who knowsquote:HEXUS.lifestyle: But that’s a uniform direction of warping? Surely as long as you’re ready for it, it won’t make any difference?
Jim Armour: You’d think so, wouldn’t you? But now we have to go back to the lens. Blu-ray uses a 0.85 Numerical Aperture and, with their recording layer just 0.1mm below the disk surface, they’ve got to get the lens very close to the disk surface to be able to focus it tightly enough to give them a 25Gb storage capacity. So now you’ve got a Blu-ray lens sitting somewhere between 0.1 and 0.3 millimetres from a disk coated with a substance almost as tough as diamond which, when it warps, can only warp downwards, towards the lens. Guess what happens when you run Zircon over glass at 2000 RPM? Sure, your data will be safe but you’re going to need a new Blu-ray lens.
Ik zou hem zo kopen als ik het geld hadquote:Op zondag 10 september 2006 11:45 schreef SToRM81 het volgende:
Voor 'slechts' ¤899 heb je op 17 november je PS3: klik
Er waren 1 miljoen PS2's bij de JP launchquote:Op zondag 10 september 2006 12:11 schreef Diablos79 het volgende:
Lijkt me ook sterk dat je hem snel hebt. Al had een vriend van mij een PS2 japans besteld, en die had hij wel 1 dag na de japanse launch binnen. Dus zou best kunnen dat je met de PS3 ook dat geluk hebt.
1 miljoen toen t.o.v. 100000 nuquote:Op zondag 10 september 2006 12:11 schreef Diablos79 het volgende:
Lijkt me ook sterk dat je hem snel hebt. Al had een vriend van mij een PS2 japans besteld, en die had hij wel 1 dag na de japanse launch binnen. Dus zou best kunnen dat je met de PS3 ook dat geluk hebt.
maar een buggy-apparaat kan je nog redelijk verdoezelen lijkt me... In ieder geval heeft Sony grote problemen, want er hoeft nu maar 1 ding mis te gaan in het hele productie-proces en de PS3 moet opnieuw uitgesteld wordenquote:Op zondag 10 september 2006 13:14 schreef abominabel het volgende:
Maar op 17 november een buggy apparaat lanceren maakt het helemaal funest. Misschien nog wel erger dan nogmaals uitstellen.
PR-matig kunnen ze zich echt niets meer veroorloven.
Tering wat een gezeik om niksquote:Op zondag 10 september 2006 18:20 schreef ethiraseth het volgende:
Hoop dat ze die Ps3 doosjes nog veranderen. Vind het lettertype echt helemaal niks, elke keer als ik ernaar kijk denk ik äan Spiderman.![]()
precies, als die PS3 doet wat ze beloven, dan interesseert het me niet al krijg ik um in een vuilniszak, en als de spellen in boterhamzakjes uitkomen, maar wel teringstrak en mooi zijn, who gives a fuck!quote:Op zondag 10 september 2006 18:44 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Tering wat een gezeik om niks(sorry hoor).. Wat boeit dat hele doosje nou, als het spel wat erin zit maar goed is.
Een mooi doosje is toch wel een leuk extraatje. Tis natuurlijk niet van wereldbelang, maar toch. Players choice/greatest hits doosjes zijn ook zo lelijk, als het even kan wil ik die ook niet.quote:Op zondag 10 september 2006 18:44 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Tering wat een gezeik om niks(sorry hoor).. Wat boeit dat hele doosje nou, als het spel wat erin zit maar goed is.
Dat het formaat weer anders is vind ik wel kut.quote:Op zondag 10 september 2006 18:44 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Op de afgeronde hoekjes na, geloof ik dat de afmetingen overeenkomen met die van DVD-doosjes die we nu gewend zijn.quote:Op zondag 10 september 2006 19:12 schreef Tain het volgende:
Dat het formaat weer anders is vind ik wel kut.
Hee, die heb ik in elkaar geflanst jaquote:Op zondag 10 september 2006 13:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Storm:
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=4261007&postcount=287
ik heb lichte twijfels nu. Twee keer uitstellen en de hoge prijs kunnen zeker roet in het eten gooien...quote:Op zondag 10 september 2006 15:37 schreef Diablos79 het volgende:
Ondanks de slechte start die ze nu zullen hebben zie ik het wel goed komen met de PS3. Als hij eenmaal uit is en de top titels komen dan is iedereen opeens weer blij.
Bron: klikquote:Nieuwe Ridge Racer info van Namco
Namco heeft informatie vrijgegeven over Ridge Racer 7 voor de PS3. Namco deelde mee dat RR 7 exclusief voor de PS3 is en blijft. De game bevat 160 carriere mogelijkheden, 44 verschillende tracks en een mode die in geen een RR game tot nu toe te zien is geweest. Het gaat om de "Machine Connector" mode waarin je volledig vrij je auto kunt bewerken. RR7 is online speelbaar met 14 spelers gelijktijdig.
ik bedoelde meer dat de markt nu wat meer open ligt misschien, waar ik eerder nog de PS3 als winnaar bestempeldequote:Op maandag 11 september 2006 10:16 schreef SToRM81 het volgende:
Een goeie TGS kan volgens mij toch wel wat mensen overhalen om nog even te wachten![]()
[..]
Bron: klik
Ziet er wel naar uit dat de PS3 kwa online games genoeg te bieden gaat hebben.
Ik denk alleen dat ze een wat "rommelige" start zullen hebben. De playstation heeft zoveel gewilde games zoals Final Fantasy, gran turismo, MGS, Tekken, God of War, enz dat als die spellen eenmaal beginnen te komen er toch genoeg mensen zullen zijn die een PS3 willen hebben. En de hoge prijs zal in het begin bepaalde mensen tegen houden(al is hij niet echt duurder dan de PS2 toen die uitkwam, de ¤500 versie is zelfs goedkoper) maar als hij eenmaal in prijs zakt zal het best wel weer strom lopen.quote:Op maandag 11 september 2006 04:08 schreef kepler het volgende:
[..]
ik heb lichte twijfels nu. Twee keer uitstellen en de hoge prijs kunnen zeker roet in het eten gooien...
die rommelige start kan ze de das omdoen denk ik dus. Als ze in het eerste jaar niet genoeg verkopen, dan wordt het ook moeilijker om de prijs omlaag te gooien. Tuurlijk zijn er een aantal toffe games op de PS, maar zoals je al zegt: de meeste mensen weten hier weinig vanafquote:Op maandag 11 september 2006 11:26 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat ze een wat "rommelige" start zullen hebben. De playstation heeft zoveel gewilde games zoals Final Fantasy, gran turismo, MGS, Tekken, God of War, enz dat als die spellen eenmaal beginnen te komen er toch genoeg mensen zullen zijn die een PS3 willen hebben. En de hoge prijs zal in het begin bepaalde mensen tegen houden(al is hij niet echt duurder dan de PS2 toen die uitkwam, de ¤500 versie is zelfs goedkoper) maar als hij eenmaal in prijs zakt zal het best wel weer strom lopen.
En je moet niet vergeten dat Playstation echt een enorm goede merknaam is, en ook een hele grote fanbase heeft, er zijn meer dan 200 miljoen playstations(ps1+ps2) verkocht. Dat houd in dat ongeveer 1 op 25(wereldwijd) mensen een Playstation heeft. Wij hier op forums en discussiegroepen kunnen we heel negatief doen over de PS3, maar wij zijn maar een hele klein deeltje van de kopers. De meeste mensen weten verder niks af van alle rompslomp die er omheen gebeurd. Die zien over 2 jaar een PS3 staan met leuke games erbij en denken dan gewoon "he een playstation, dat was altijd wel goed" en kopen er gewoon een.
Is dat niet een béétje overdreven? Hoeveel ps1-bezitters hebben een ps2, en hoeveel ps2 bezitters hebben er 2 of meer aangeschaft omdat ze kapot zijn gegaan of om wat voor reden dan ook. Er zijn echt geen 200 miljoen aparte mensen met een playstation.quote:Op maandag 11 september 2006 11:26 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
En je moet niet vergeten dat Playstation echt een enorm goede merknaam is, en ook een hele grote fanbase heeft, er zijn meer dan 200 miljoen playstations(ps1+ps2) verkocht. Dat houd in dat ongeveer 1 op 25(wereldwijd) mensen een Playstation heeft. Wij hier op forums en discussiegroepen kunnen we heel negatief doen over de PS3, maar wij zijn maar een hele klein deeltje van de kopers. De meeste mensen weten verder niks af van alle rompslomp die er omheen gebeurd. Die zien over 2 jaar een PS3 staan met leuke games erbij en denken dan gewoon "he een playstation, dat was altijd wel goed" en kopen er gewoon een.
In Japan weet ik het nog niet zo, het schijnt dat er al meer PS3 pre-orders zijn dan voor de Wiiquote:Op maandag 11 september 2006 11:37 schreef Retuobak het volgende:
Ik denk nog steeds dit:
JP: Extreem ruime zege voor Nintendo (Sony #2, MS vrijwel afwezig op #3)
EU: Nipte zege voor Sony (Nintendo #2, MS op afstand #3)
US: Redelijk ruime zege voor Sony (MS/Nintendo ongeveer gelijk @ #2)
Die pre-orders zijn er vast omdat er maar 100.000 beschikbaar bij launch zijn en iedereen zich rotschrok toen dat bekend werd en als een gek ging pre-orderen.quote:Op maandag 11 september 2006 11:51 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
In Japan weet ik het nog niet zo, het schijnt dat er al meer PS3 pre-orders zijn dan voor de Wii
En EU en US zouden andersom kunnen zijn, aangezien US meer voor MS is en de EU veel PS fans heeft.
Nou vooruit maak je er 1 op 50 vanquote:Op maandag 11 september 2006 11:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Is dat niet een béétje overdreven? Hoeveel ps1-bezitters hebben een ps2, en hoeveel ps2 bezitters hebben er 2 of meer aangeschaft omdat ze kapot zijn gegaan of om wat voor reden dan ook. Er zijn echt geen 200 miljoen aparte mensen met een playstation.![]()
En een naam zegt ook niet alles, zie Nintendo maar.
Maar bij de PS1 hadden ze wel grote concurrentie van Sega en Nintendo. Maar die werden beide van de kaart geveegd(Sega zelfs Letterlijk). En de PS3 zal het waarschijnlijk niet zo goed doen als de PS2 maar een flop word het nooit. Als maar de helft van alle Playstations bezitters een PS3 kopen zijn ze al weer met gemak marktleider.quote:Op maandag 11 september 2006 11:33 schreef SToRM81 het volgende:
Aan de andere kant had de PS2 bij de launch geen echte concurrentie.
De Dreamcast was al zo goed als dood en de Xbox was er nog niet...
Nu heeft Sony de concurrentie van een systeem dat bijna gelijk is kwa prestaties en een pak goedkoper is en daarnaast komt ook de Wii er nog eens aan.
Ik vind de Wii persoonlijk moeilijk in te schatten hoe goed die het gaat doen.Vorige Nintendo consoles waren ook niet echt de meest populaire en op fora zijn er altijd veel Nintendo fans wat een beetje een kromme verhouding geeft t.o.v. de verkopen (DS niet meegerekend).
Nou...Nintendo heeft toch altijd wel een beetje een 'kiddy' imago gehad zeg maar en met de komst van de PlayStation werd er een markt aangeboord van mensen die wat ouder zijn dan de gemiddelde Nintendo bezitter.quote:Op maandag 11 september 2006 11:48 schreef ethiraseth het volgende:
En een naam zegt ook niet alles, zie Nintendo maar.
Wacht maar af hoorquote:Op maandag 11 september 2006 11:51 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
In Japan weet ik het nog niet zo, het schijnt dat er al meer PS3 pre-orders zijn dan voor de Wii
En EU en US zouden andersom kunnen zijn, aangezien US meer voor MS is en de EU veel PS fans heeft.
Ik denk dat het wel meevalt met de kennis over de games zelf. Meeste mensen weten niet echt wat er loos is als het gaat om opstart/productie problemen en dergelijke. Maar als je naar de verkoopcijfers voor games kijkt weten de meeste toch wel de goede titels te vinden. Gran turismo is bijvoorbeeld vaker verkocht dan welke GTA dan ook. Dus ik denk dat velen toch wel de goede playstation titels kennen.quote:Op maandag 11 september 2006 11:37 schreef kepler het volgende:
[..]
die rommelige start kan ze de das omdoen denk ik dus. Als ze in het eerste jaar niet genoeg verkopen, dan wordt het ook moeilijker om de prijs omlaag te gooien. Tuurlijk zijn er een aantal toffe games op de PS, maar zoals je al zegt: de meeste mensen weten hier weinig vanafDe gewone consument gaat voor games als GTA, FIFA en de Sims, helaas maar waar... Veel mensen in mijn omgeving hebben het vaak alleen maar over GTA op de PlayStation en kunnen niet veel andere exclusieve games opnoemen. De prijs in NL is niet lager, maar in de US was de PS2 gewoon 300 dollar. Scheelt een hele bak met geld
Ik denk dat Nintendo het uitstekend doen om haar suffe image van haar af te schudden...quote:Op maandag 11 september 2006 11:57 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Nou...Nintendo heeft toch altijd wel een beetje een 'kiddy' imago gehad zeg maar en met de komst van de PlayStation werd er een markt aangeboord van mensen die wat ouder zijn dan de gemiddelde Nintendo bezitter.
Waarom denk je dat? Nintendo mag daar de handheld markt in hande hebben, dat hebben ze al tijden. Maar de console markt is toch een andere zaak. De N64 en Cube hadden niks in te brengen tegen de PS en PS2. En als de PS3 staat aangekondigd met FF13 en straks nog een hele reeks goede rpg's zie ik de Wii niet echt beter verkopen dan de PS3. Al zal de Wii het ongetwijfeld goed gaan doen in Japan.quote:Op maandag 11 september 2006 11:57 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wacht maar af hoor
De Wii gaat alles in de home console arena daar verpletteren.
Ik weet niet hoe erg de Japanners op graphics letten, maar de PS3 gaat kwa graphics de Wii wel behoorlijk verpletteren denk ik...En games zoals FFXIII, Resident Evil, Devil May Cry, MGS, enz, daar zijn die Japanners ook behoorlijk gek op.quote:Op maandag 11 september 2006 11:57 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wacht maar af hoor
De Wii gaat alles in de home console arena daar verpletteren.
Aan de verkopen van hun laatste 2 console blijkt dat toch niet zo te zijn. Ik denk dat Nintendo nog steeds last heeft van hun Kiddy imago, mede door alle mario games die ze uitbrengen. Want hoe goed die games ook zijn, alles is blij en vrolijk bij Mario en dat ziet er voor de meeste toch net wat te kinderachtig en lief uit.quote:Op maandag 11 september 2006 12:00 schreef BMH het volgende:
[..]
Ik denk dat Nintendo het uitstekend doen om haar suffe image van haar af te schudden...
Nintendo is al jaren niet meer het "kiddy" bedrijf.. Tegenwoordig zien de meesten Nintendo toch echt als het bedrijf dat durft anders te zien. Ook volwassenen zien Nintendo platforms niet meer als kids-only producten.
Omdat non-games daar all the hype zijn.quote:Op maandag 11 september 2006 12:01 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Nintendo mag daar de handheld markt in hande hebben, dat hebben ze al tijden. Maar de console markt is toch een andere zaak. De N64 en Cube hadden niks in te brengen tegen de PS en PS2. En als de PS3 staat aangekondigd met FF13 en straks nog een hele reeks goede rpg's zie ik de Wii niet echt beter verkopen dan de PS3. Al zal de Wii het ongetwijfeld goed gaan doen in Japan.
FF is overrated kwa populariteit. Ok zijn altijd de best verkopende games op de Playstation, maar als je naar hoeveel procent van de Playstation bezitters daadwerkelijk de FF games kopen valt het nog wel tegen.quote:Op maandag 11 september 2006 12:01 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Nintendo mag daar de handheld markt in hande hebben, dat hebben ze al tijden. Maar de console markt is toch een andere zaak. De N64 en Cube hadden niks in te brengen tegen de PS en PS2. En als de PS3 staat aangekondigd met FF13 en straks nog een hele reeks goede rpg's zie ik de Wii niet echt beter verkopen dan de PS3. Al zal de Wii het ongetwijfeld goed gaan doen in Japan.
Maar jij denk dat volwassenen niet van blij & vrolijk houden.. Alsof volwassenen enkel van geweld houden... Nee dat is niet zo.. Geweld is gewoon niet geschikt voor kinderen en niet geweldadige games zijn dat wel... Maar dat wil niet zeggen dat niet-geweldadige games kiddie zijn...quote:Op maandag 11 september 2006 12:05 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Aan de verkopen van hun laatste 2 console blijkt dat toch niet zo te zijn. Ik denk dat Nintendo nog steeds last heeft van hun Kiddy imago, mede door alle mario games die ze uitbrengen. Want hoe goed die games ook zijn, alles is blij en vrolijk bij Mario en dat ziet er voor de meeste toch net wat te kinderachtig en lief uit.
Daarom zei ik ook 'gehad'. Tegenwoordig is het al wat minder, alhoewel ze nog steeds dezelfde namen gebruiken. Het is tegenwoordig gewoon meer geaccepteerd als een volwassene Zelda speelt denk ikquote:Op maandag 11 september 2006 12:00 schreef BMH het volgende:
[..]
Ik denk dat Nintendo het uitstekend doen om haar suffe image van haar af te schudden...
Nintendo is al jaren niet meer het "kiddy" bedrijf.. Tegenwoordig zien de meesten Nintendo toch echt als het bedrijf dat durft anders te zien. Ook volwassenen zien Nintendo platforms niet meer als kids-only producten.
Beetje flauw om te wijzen naar de N64 en Gamecube en te zeggen dat ze niet bezig zijn met pogen hun kiddy-imago af te schudden. Dat was juist een grote fout die ze toen maakten en nu aan het proberen te herstellen zijn met de DS en de Wii. Richt je dan daar op als je het over Nintendo's imago wilt hebben aangezien dat de consoles zijn waarmee ze de toekomst ingaan.quote:Op maandag 11 september 2006 12:05 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Aan de verkopen van hun laatste 2 console blijkt dat toch niet zo te zijn. Ik denk dat Nintendo nog steeds last heeft van hun Kiddy imago, mede door alle mario games die ze uitbrengen. Want hoe goed die games ook zijn, alles is blij en vrolijk bij Mario en dat ziet er voor de meeste toch net wat te kinderachtig en lief uit.
Maar een Nintendo wordt naar mijn idee ook vaak gekocht voor de Mario's en de Zelda's, dat is de kracht van Nintendo. Ik vind dat er daarnaast ook weinig interessants uitkomt. Maar dat lijkt met de komst van de Wii en de vele ondersteuning die het lijkt te krijgen wel beter te worden.quote:Op maandag 11 september 2006 12:06 schreef BMH het volgende:
Er zijn 20 miljoen PS2's in Japan... FFXII is nog geen 3 miljoen keer verwacht.. Vergelijk dat met de 5 miljoen DS-en en 3 miljoen units aan new Super Mario bros en je kunt zien dat FF niet de reden is voor de meeste mensen om een Playstation te kopen.
Ow volwassen houden daar wel van, maar veel luitjes tussen de 15 en 25 vinden dat niks. Ik vind nintendo ook niet kiddy(al ben ik geen mario fan) maar toch heeft Nintendo nog wel een Imago probleem.quote:Op maandag 11 september 2006 12:08 schreef BMH het volgende:
[..]
Maar jij denk dat volwassenen niet van blij & vrolijk houden.. Alsof volwassenen enkel van geweld houden... Nee dat is niet zo.. Geweld is gewoon niet geschikt voor kinderen en niet geweldadige games zijn dat wel... Maar dat wil niet zeggen dat niet-geweldadige games kiddie zijn...
Het publiek voor niet-geweldadige (adult) games is gewoon breder.
Ik zei onder andere FF13, je kan er gewoon op wachten tot er echt tientallen RPG's zijn op de PS3. En jappen houden van RPG's.quote:Op maandag 11 september 2006 12:06 schreef BMH het volgende:
[..]
FF is overrated kwa populariteit. Ok zijn altijd de best verkopende games op de Playstation, maar als je naar hoeveel procent van de Playstation bezitters daadwerkelijk de FF games kopen valt het nog wel tegen.
Er zijn 20 miljoen PS2's in Japan... FFXII is nog geen 3 miljoen keer verwacht.. Vergelijk dat met de 5 miljoen DS-en en 3 miljoen units aan new Super Mario bros en je kunt zien dat FF niet de reden is voor de meeste mensen om een Playstation te kopen.
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=145800quote:Ken's 'wea culpa'
Monday 11-Sep-2006 10:42 AM Father of PlayStation apparently says PlayStation hardware is in decline right now
Sony boss Ken Kutaragi has expressed further regret over last week's news that the PlayStation 3 will be delayed in Europe until March 2007, apparently admitting to news agency Reuters that Sony's strength in hardware is in decline.
The man known as the father of PlayStation apparently told reporters, "If you asked me if Sony's strength in hardware was in decline, right now I guess I would have to say that might be true."
It's certainly a surprising admission if the quote is genuine and it certainly appears to be as it's been widely reported. However, as is so often the case, it should be taken in context and in this case, there's no more context than the raw quote to examine.
Advertisement:
Kutaragi is undoubtedly right in some senses as PlayStation hardware is in decline, facing an extremely serious challenge from Microsoft and to a lesser extent Nintendo for the hearts and minds of gamers in the next generation - a challenge it didn't have to deal with during the launch of the PS2. The delay to the PS3 in Europe has been a major blow, given Microsoft more or less managed a full global launch of its own last year and the Redmond giant now has a chance to cash in on the lucrative European Christmas market this winter.
Perhaps Kutaragi's qualifier of 'right now' might be the crucial phrase in that quote, suggesting more optimistic times are on the way. Kutaragi could also be referring to the general challenges Sony faces in all hardware markets, including TVs and consumer goods where the Japanese electronics giant is also under attack from new challengers.
But whether that means a decline in PlayStation hardware overall, we're not so convinced, as we still see PlayStation 3 being a major success when it does eventually launch in Europe, although it will also undoubtedly yield some significant market share to both 360 and Wii. We're sure you won't be afraid to share your thoughts on Kutaragi's statement in the comments field below.
Toch al 1080p bij een launch-game.quote:The first order of concern for the team, while designing Ridge Racer 7 from the ground up exclusively for PlayStation 3, was to take advantage of the hardware's strengths. They've achieved that on multiple levels. In terms of visual fidelity, the version we played had elements of the game (i.e. menu screens versus actual gameplay) running in both 720p and 1080p, although the final details have yet to be finalized. But mere resolution is barely the tip of the iceberg. With the learning experience of having taken Ridge Racer 6 online under their belts, the team decided to take things to the next logical level with RR7, introducing an arsenal of broadband-ready features designed to enhance the Ridge experience by leaps and bounds.
Er gaat dus 1 speler zijn in het hele spel met de titel 'Ridge Racer'quote:About eight or nine rankings will make it into the final game, with the base rank being 'Rookie,' and the highest rank obtainable being 'Ridge Racer.' But, just like that classic cult favorite film, Highlander, there can be only one Ridge Racer at any one time, so when you see that person's name online, you can rest assured that he is in fact the best.
Bron: http://ps3.qj.net/Bioshock-Confirmed-for-PS3-/pg/49/aid/65474quote:Bioshock Confirmed for PS3?
Official Playstation 2 UK Magazine has revealed that Bioshock is on its way to the Playstation 3. The PC classic, which is now making its way onto the Xbox 360 (Spring 2007), was always thought to have a PS3 version through a GameSpy interview with Irrational Games' Ken Levine earlier this month. In the said interview, he revealed that although no official announcements had been made (regarding bringing BioShock to other platforms), 2K Games would be announcing something in November.
Bioshock is a first-person RPG set beneath the waves in a utopia called Rapture, which once contained the brainiest people on the planet, before a civil war occurred and now contains fierce, desperate scavengers. Your character wonders around taking on mini-missions or scavenging for parts and bio-materials. Mixing a spine-chilling setting, sci-fi themes, RPG elements and a deep storyline with this first-person action, Bioshock is already a highly anticipated title!
If this turns out to be true, Bioshock for the PS3 will be hitting the shelves in March 2007. Check out the scans below.
Best goed dat ze al stukken in 1080p hebben draaien en ik ben nog steeds benieuwd wat het nieuwe online nu precies gaat wordenquote:Op maandag 11 september 2006 20:16 schreef SToRM81 het volgende:
Op 1UP.com is het Ridge Racer 7 week. Elke dag gaan ze wat verschillende dingen laten zien van de game.
Interessant stukje van vandaag:
[..]
Toch al 1080p bij een launch-game.
Het hele verhaal staat hier: http://www.1up.com/do/previewPage?cId=3153509
Is nog best leuk leesvoer![]()
De hele weekplanning kun je hier zien: http://www.1up.com/do/minisite?cId=3153511
Lol... hier was toch al eens eerder spraken van? Zou wat zijn als het echt waar is...quote:PS3 BIG Rumour: Second Hand Games Not Working Online PS3
There's another nasty little rumour floating around that second hand PS3 titles will NOT be playable on the respective online service. Only the original owner of the game would reportedly be allowed to use it online.
Dit bericht was zelf al weer de Sony ontkracht. Lijkt me ook totale onzin, ze zijn misschien arrogant bij Sony maar totaal achterlijk zijn ze nu ook weer niet. Ze weten zelf ook wel dat 2e hands games verbieden nutteloos is en ook slecht voor hun markt.quote:Op maandag 11 september 2006 23:02 schreef devv05 het volgende:
[..]
Lol... hier was toch al eens eerder spraken van? Zou wat zijn als het echt waar is...
Zou best een kern van waarheid kunnen bevatten omdat Sony al eerder aangaf dat het tweede hands games wil verbieden. Denk dat dit wederom een enorme klap zou zijn voor de PS3, als het waar is natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |