abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41672418
Maar op 17 november een buggy apparaat lanceren maakt het helemaal funest. Misschien nog wel erger dan nogmaals uitstellen.

PR-matig kunnen ze zich echt niets meer veroorloven.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
  zondag 10 september 2006 @ 13:18:10 #52
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41672522
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:14 schreef abominabel het volgende:
Maar op 17 november een buggy apparaat lanceren maakt het helemaal funest. Misschien nog wel erger dan nogmaals uitstellen.

PR-matig kunnen ze zich echt niets meer veroorloven.
maar een buggy-apparaat kan je nog redelijk verdoezelen lijkt me... In ieder geval heeft Sony grote problemen, want er hoeft nu maar 1 ding mis te gaan in het hele productie-proces en de PS3 moet opnieuw uitgesteld worden
The line is a dot to you!
  zondag 10 september 2006 @ 13:56:40 #53
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_41673566
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 10 september 2006 @ 15:37:58 #54
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_41676472
Ondanks de slechte start die ze nu zullen hebben zie ik het wel goed komen met de PS3. Als hij eenmaal uit is en de top titels komen dan is iedereen opeens weer blij.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_41679076
Oh, dat sowieso
In de US/EU zie ik nog steeds Sony marktleider worden.
In JP, no fucking way dat ze winnen van Nintendo.
  zondag 10 september 2006 @ 18:20:40 #56
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_41681787
Hoop dat ze die Ps3 doosjes nog veranderen. Vind het lettertype echt helemaal niks, elke keer als ik ernaar kijk denk ik äan Spiderman.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 10 september 2006 @ 18:44:07 #57
145074 Diablos79
pi_41682465
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:20 schreef ethiraseth het volgende:
Hoop dat ze die Ps3 doosjes nog veranderen. Vind het lettertype echt helemaal niks, elke keer als ik ernaar kijk denk ik äan Spiderman.
Tering wat een gezeik om niks (sorry hoor).. Wat boeit dat hele doosje nou, als het spel wat erin zit maar goed is.
pi_41682972
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:44 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Tering wat een gezeik om niks (sorry hoor).. Wat boeit dat hele doosje nou, als het spel wat erin zit maar goed is.
precies, als die PS3 doet wat ze beloven, dan interesseert het me niet al krijg ik um in een vuilniszak, en als de spellen in boterhamzakjes uitkomen, maar wel teringstrak en mooi zijn, who gives a fuck!
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
  zondag 10 september 2006 @ 19:07:28 #59
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_41683131
quote:

[..]

Een mooi doosje is toch wel een leuk extraatje. Tis natuurlijk niet van wereldbelang, maar toch. Players choice/greatest hits doosjes zijn ook zo lelijk, als het even kan wil ik die ook niet.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_41683289
quote:

[..]

Dat het formaat weer anders is vind ik wel kut.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41683932
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:12 schreef Tain het volgende:
Dat het formaat weer anders is vind ik wel kut.
Op de afgeronde hoekjes na, geloof ik dat de afmetingen overeenkomen met die van DVD-doosjes die we nu gewend zijn.
pi_41684730
Ah door het missende blauwe gedeelte leek het breder ieder geval
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41688097
Ik denk dat MS in Europa toch nog wel een tijdje op 1 gaat staan, aangezien er naar mijn idee toch wel aardig wat mensen zijn die niet tot maart willen wachten en voor een 360 gaan...
quote:
Hee, die heb ik in elkaar geflanst ja

[ Bericht 7% gewijzigd door SToRM81 op 10-09-2006 21:30:48 ]
PSN id: NL_SToRM
  maandag 11 september 2006 @ 04:08:41 #64
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41697339
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:37 schreef Diablos79 het volgende:
Ondanks de slechte start die ze nu zullen hebben zie ik het wel goed komen met de PS3. Als hij eenmaal uit is en de top titels komen dan is iedereen opeens weer blij.
ik heb lichte twijfels nu. Twee keer uitstellen en de hoge prijs kunnen zeker roet in het eten gooien...
pi_41699454
Een goeie TGS kan volgens mij toch wel wat mensen overhalen om nog even te wachten
quote:
Nieuwe Ridge Racer info van Namco

Namco heeft informatie vrijgegeven over Ridge Racer 7 voor de PS3. Namco deelde mee dat RR 7 exclusief voor de PS3 is en blijft. De game bevat 160 carriere mogelijkheden, 44 verschillende tracks en een mode die in geen een RR game tot nu toe te zien is geweest. Het gaat om de "Machine Connector" mode waarin je volledig vrij je auto kunt bewerken. RR7 is online speelbaar met 14 spelers gelijktijdig.
Bron: klik

Ziet er wel naar uit dat de PS3 kwa online games genoeg te bieden gaat hebben.
  maandag 11 september 2006 @ 10:18:57 #66
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41699503
quote:
Op maandag 11 september 2006 10:16 schreef SToRM81 het volgende:
Een goeie TGS kan volgens mij toch wel wat mensen overhalen om nog even te wachten
[..]

Bron: klik

Ziet er wel naar uit dat de PS3 kwa online games genoeg te bieden gaat hebben.
ik bedoelde meer dat de markt nu wat meer open ligt misschien, waar ik eerder nog de PS3 als winnaar bestempelde

Ik heb nog weinig gezien van het online-systeem van de PS3, en ik ben daar nog wat sceptisch over na mijn slechte ervaringen met de PS2...
  maandag 11 september 2006 @ 11:26:50 #67
145074 Diablos79
pi_41701203
quote:
Op maandag 11 september 2006 04:08 schreef kepler het volgende:

[..]

ik heb lichte twijfels nu. Twee keer uitstellen en de hoge prijs kunnen zeker roet in het eten gooien...
Ik denk alleen dat ze een wat "rommelige" start zullen hebben. De playstation heeft zoveel gewilde games zoals Final Fantasy, gran turismo, MGS, Tekken, God of War, enz dat als die spellen eenmaal beginnen te komen er toch genoeg mensen zullen zijn die een PS3 willen hebben. En de hoge prijs zal in het begin bepaalde mensen tegen houden(al is hij niet echt duurder dan de PS2 toen die uitkwam, de ¤500 versie is zelfs goedkoper) maar als hij eenmaal in prijs zakt zal het best wel weer strom lopen.

En je moet niet vergeten dat Playstation echt een enorm goede merknaam is, en ook een hele grote fanbase heeft, er zijn meer dan 200 miljoen playstations(ps1+ps2) verkocht. Dat houd in dat ongeveer 1 op 25(wereldwijd) mensen een Playstation heeft. Wij hier op forums en discussiegroepen kunnen we heel negatief doen over de PS3, maar wij zijn maar een hele klein deeltje van de kopers. De meeste mensen weten verder niks af van alle rompslomp die er omheen gebeurd. Die zien over 2 jaar een PS3 staan met leuke games erbij en denken dan gewoon "he een playstation, dat was altijd wel goed" en kopen er gewoon een.
pi_41701381
Aan de andere kant had de PS2 bij de launch geen echte concurrentie.
De Dreamcast was al zo goed als dood en de Xbox was er nog niet...
Nu heeft Sony de concurrentie van een systeem dat bijna gelijk is kwa prestaties en een pak goedkoper is en daarnaast komt ook de Wii er nog eens aan.
Ik vind de Wii persoonlijk moeilijk in te schatten hoe goed die het gaat doen.Vorige Nintendo consoles waren ook niet echt de meest populaire en op fora zijn er altijd veel Nintendo fans wat een beetje een kromme verhouding geeft t.o.v. de verkopen (DS niet meegerekend).
pi_41701479
Ik denk nog steeds dit:
JP: Extreem ruime zege voor Nintendo (Sony #2, MS vrijwel afwezig op #3)
EU: Nipte zege voor Sony (Nintendo #2, MS op afstand #3)
US: Redelijk ruime zege voor Sony (MS/Nintendo ongeveer gelijk @ #2)
  maandag 11 september 2006 @ 11:37:40 #70
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41701481
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:26 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Ik denk alleen dat ze een wat "rommelige" start zullen hebben. De playstation heeft zoveel gewilde games zoals Final Fantasy, gran turismo, MGS, Tekken, God of War, enz dat als die spellen eenmaal beginnen te komen er toch genoeg mensen zullen zijn die een PS3 willen hebben. En de hoge prijs zal in het begin bepaalde mensen tegen houden(al is hij niet echt duurder dan de PS2 toen die uitkwam, de ¤500 versie is zelfs goedkoper) maar als hij eenmaal in prijs zakt zal het best wel weer strom lopen.

En je moet niet vergeten dat Playstation echt een enorm goede merknaam is, en ook een hele grote fanbase heeft, er zijn meer dan 200 miljoen playstations(ps1+ps2) verkocht. Dat houd in dat ongeveer 1 op 25(wereldwijd) mensen een Playstation heeft. Wij hier op forums en discussiegroepen kunnen we heel negatief doen over de PS3, maar wij zijn maar een hele klein deeltje van de kopers. De meeste mensen weten verder niks af van alle rompslomp die er omheen gebeurd. Die zien over 2 jaar een PS3 staan met leuke games erbij en denken dan gewoon "he een playstation, dat was altijd wel goed" en kopen er gewoon een.
die rommelige start kan ze de das omdoen denk ik dus. Als ze in het eerste jaar niet genoeg verkopen, dan wordt het ook moeilijker om de prijs omlaag te gooien. Tuurlijk zijn er een aantal toffe games op de PS, maar zoals je al zegt: de meeste mensen weten hier weinig vanaf De gewone consument gaat voor games als GTA, FIFA en de Sims, helaas maar waar... Veel mensen in mijn omgeving hebben het vaak alleen maar over GTA op de PlayStation en kunnen niet veel andere exclusieve games opnoemen. De prijs in NL is niet lager, maar in de US was de PS2 gewoon 300 dollar. Scheelt een hele bak met geld

Het probleem is dat juist de negatieve berichten in het nieuws komen, zoals de problemen met de productie, het opnieuw vertragen van de lancering, het 'verliezen van de GTA exclusiviteit'.

Nogmaals: om de prijs omlaag te halen moet de PS3 wel goed verkocht worden in het begin, maar met een rommelige start en hoge prijs wordt dat dus moeilijk. Daarbij komt ook nog eens het risico dat BluRay niet het next-gen formaat zal worden (of dat risico groot is laat ik even in het midden )

Het is moeilijk om te voorspellen, vooral omdat de PS inderdaad veel voordeel heeft van de naam. Maar door de 'fouten' van Sony van de laatste tijd zal het niet makkelijk worden. Ik denk dat we het over twee jaar wel zullen zien
  maandag 11 september 2006 @ 11:48:44 #71
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_41701795
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:26 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Is dat niet een béétje overdreven? Hoeveel ps1-bezitters hebben een ps2, en hoeveel ps2 bezitters hebben er 2 of meer aangeschaft omdat ze kapot zijn gegaan of om wat voor reden dan ook. Er zijn echt geen 200 miljoen aparte mensen met een playstation.

En een naam zegt ook niet alles, zie Nintendo maar.
pi_41701865
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:37 schreef Retuobak het volgende:
Ik denk nog steeds dit:
JP: Extreem ruime zege voor Nintendo (Sony #2, MS vrijwel afwezig op #3)
EU: Nipte zege voor Sony (Nintendo #2, MS op afstand #3)
US: Redelijk ruime zege voor Sony (MS/Nintendo ongeveer gelijk @ #2)
In Japan weet ik het nog niet zo, het schijnt dat er al meer PS3 pre-orders zijn dan voor de Wii
En EU en US zouden andersom kunnen zijn, aangezien US meer voor MS is en de EU veel PS fans heeft.
  maandag 11 september 2006 @ 11:52:47 #73
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_41701907
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:51 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

In Japan weet ik het nog niet zo, het schijnt dat er al meer PS3 pre-orders zijn dan voor de Wii
En EU en US zouden andersom kunnen zijn, aangezien US meer voor MS is en de EU veel PS fans heeft.
Die pre-orders zijn er vast omdat er maar 100.000 beschikbaar bij launch zijn en iedereen zich rotschrok toen dat bekend werd en als een gek ging pre-orderen.
  maandag 11 september 2006 @ 11:54:48 #74
145074 Diablos79
pi_41701975
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:48 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Is dat niet een béétje overdreven? Hoeveel ps1-bezitters hebben een ps2, en hoeveel ps2 bezitters hebben er 2 of meer aangeschaft omdat ze kapot zijn gegaan of om wat voor reden dan ook. Er zijn echt geen 200 miljoen aparte mensen met een playstation.

En een naam zegt ook niet alles, zie Nintendo maar.
Nou vooruit maak je er 1 op 50 van .. Is nog heel erg veel.

En Nintendo heeft nooit de naam gehad die Playstation nu heeft.
  maandag 11 september 2006 @ 11:56:59 #75
145074 Diablos79
pi_41702044
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:33 schreef SToRM81 het volgende:
Aan de andere kant had de PS2 bij de launch geen echte concurrentie.
De Dreamcast was al zo goed als dood en de Xbox was er nog niet...
Nu heeft Sony de concurrentie van een systeem dat bijna gelijk is kwa prestaties en een pak goedkoper is en daarnaast komt ook de Wii er nog eens aan.
Ik vind de Wii persoonlijk moeilijk in te schatten hoe goed die het gaat doen.Vorige Nintendo consoles waren ook niet echt de meest populaire en op fora zijn er altijd veel Nintendo fans wat een beetje een kromme verhouding geeft t.o.v. de verkopen (DS niet meegerekend).
Maar bij de PS1 hadden ze wel grote concurrentie van Sega en Nintendo. Maar die werden beide van de kaart geveegd(Sega zelfs Letterlijk). En de PS3 zal het waarschijnlijk niet zo goed doen als de PS2 maar een flop word het nooit. Als maar de helft van alle Playstations bezitters een PS3 kopen zijn ze al weer met gemak marktleider.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')