abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 juli 2006 @ 18:50:31 #1
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_40246542
Nummertje 38 alweer. Nu met vernieuwde OP.

Vorig topic: [centraal] Bodybuilding-topic deeltje 37

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus!

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Echter is het aan te raden al redelijk ook met wat gewichten te gaan trainen. Dit omdat hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je verbranding werken en hoe sneller je dus vetten kwijt raakt. Sluit echter wel je training af met een 1/2 uur (of meer) aan cardio erna.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Concentreer je altijd op één van bovenstaande redenen. Het is nutteloos om spieren aan te willen zetten en tegelijkertijd te willen afvallen. Voor het eerste is een calorieoverschot noodzakelijk, voor het tweede een calorietekort. Daarom is het verstandig in de wintermaanden flink te trainen/eten om spiermassa aan te zetten, en tegen de zomer d.m.v. cardio vet te verbranden (en zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen).

Het is raadzaam je trainingen niet te lang te laten duren. Op het moment dat de intensiteit van je training drastisch daalt, betekent dit dat de catabole (spierafbrekende) hormonen in een overschot voorkomen ten opzichte van de anabole (spieropbouwende) hormonen. De meeste mensen zouden het bij maximaal 4-5 kwartier moeten houden; echter een goede conditie (fitness-level) verhoogt deze tijdsduur en dat is natuurlijk ook gewoon te trainen .

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

* Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
* Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
* Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Overigens behoort niemand echt tot 1 van de hoofdtypes lichaamsbouw. Iedereen is een unieke combinatie tussen bovenstaande typen.

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen."

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in.

Trainingsmethoden

Wat krachtsport aangaat zijn er eigenlijk 2 theorieën over training, of beter gezegd; de supercompensatie:

Single factor theory: fatigue (belasting) over 1 workout
Dual factor theory: fatigue over meerdere workouts

In het eerste geval heb je dus een training, waarin een spier belast wordt, waarna hij herstelt en er supercompensatie optreedt. Op dat moment doe je een nieuwe training.
Bij dual factor draait het om fatigue over meerdere trainingen. Je werkt progressief in elke training zodat je je lichaam steeds zwaarder belast (loading). Op het randje van overtraining doe je een deload week (lager volume).

In het bodybuilding is single factor training overweldigend in de meerderheid. Men traint elke spiergroep 1x per week en bouwt zo meer spiermassa op. In de overige krachtsporten (sprinten, gewichtheffen etc) volgt men voornamelijk het dual factor principe.

Elk van beide heeft voor- en nadelen. Het is dus aan jezelf om te bepalen op wat voor manier je traint. Het is niet zo dat je van single factor training alleen gespierd wordt en van dual factor alleen sterk; er zijn genoeg bodybuilders die sterker zijn dan de gemiddelde powerlifter en omgekeerd zijn er genoeg powerlifters die gespierder zijn dan de gemiddelde bodybuilder.
Kortgezegd kan je je training zo simpel of ingewikkeld maken als je zelf wilt .

Meer informatie over (met name) dual factor training en/of vragen zijn altijd welkom, google ook eens op “dual factor training” of “fitness fatigue model”.

[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Sportscholen hebben hiervoor vaak speciale beginnersschema's waarin je elke training je hele lichaam traint. Dit is op zich een redelijke manier om met training in contact te komen, maar ikzelf (LedZep) ben niet zo'n fan van deze methoden omdat ze veel spiergroepen isoleren in plaats van de grote compoundoefeningen (die je de meeste massa opleveren).

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een geheel eigen schema op te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:
quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Hier is bijv. mijn trainingsschema:

http://home.planet.nl/~geem0008/trainingsschema.doc

Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.

[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

* (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
* Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
* Vetten.
Vetten zijn één van de belangrijkste bouwstoffen van het lichaam. Zowel verzadigde als onverzadigde vetten kan je zonder problemen (veel) consumeren.
Transvetzuren kan je maar beter wel zo veel mogelijk mijden, deze zijn zeer slecht voor je hart- en bloedvaten en je algemene gestel. Je vindt ze onder andere in koekjes, taart e.d.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! Minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.

Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Daarvoor geldt gemiddeld genomen een minimum van 500 kcal boven je dagelijkse behoefte. Ectomorphe mensen kunnen echter maar beter een stuk meer eten – mits clean food kan je dit zelfs uitbouwen tot 2000-2500kcal boven je behoefte (mits een goed trainingsschema en een fucked up metabolisme ).

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en snelle eiwitten zoals whey voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:
http://home.planet.nl/~geem0008/voedingsschema.xls

[Rust]

Rust is de tweede sleutel tot succes. Je spieren groeien na een prikkel (de training) wanneer er ná die prikkel een rustperiode wordt ingelast. Over de lengte van die rust wordt veel geroepen, maar dit is voor ieder persoon verschillend én hangt af van de intensiteit (% van je 1 Rep Max op een lift), het volume (totaal gewicht) van je trainingen én de vraag of je tot failure traint.

Wanneer je elke set doorgaat tot je het gewicht niet meer omhoog krijgt (concentric failure) krijgen zowel de spieren als je CZS (centraal zenuwstelsel) een grote opdonder. Voor de laatste heeft dan zeker 6 dagen nodig om volledig te herstellen.

Wanneer je daarentegen altijd 1 à 2 reps onder failure blijft en het volume van je trainingen beperkt houdt, kan je een spier veel vaker belasten. Dit zelfs tot 4-6 keer per week (en in extreme gevallen nog vaker, zoals bv. olympisch gewichtheffers doen)

Het hangt dus volledig van je eigen trainingsmethode af hoelang je recupereert, en je zult ook zelf moeten uitvinden wat voor jou de beste manier is.

[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geldt hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je wordt niet in 1x super gespierd ofzo.

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn (Mr.J) persoonlijke mening.

[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals vit B en C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot vit A en D waar je welk mee moet uitkijken). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.planet.nl/~geem0008/vitaminesmineralen.doc

[Steroiden]

Iedereen die al een tijdje traint komt voor de keus te staan om wel of geen AAS (Androgene Anabole Steroïden) te gaan gebruiken. Die keus is heel persoonlijk, wil je als 'natural' verder of maakt die naam jou niet veel uit. Je zal natuurlijk als je voor gebruiken kiest te horen krijgen dat je "het niet zelf gedaan hebt" en dat je spieren "uit een potje komen". Niets is minder waar. Als je in een kuur zit moet je nog harder trainen, nog meer eten en nog langer rusten dan eerst.

Als je gebruikt wees er dan wel open over. Ervaren sporters zien het zo wanneer er iemand aan het kuren is, ontkennen als 't je gevraagd wordt is alleen maar jezelf voor de gek houden. Zorg dan ook dat je niets overhaast doet en er echt veel erover weet. Laat je eventueel begeleiden door een ervaren persoon.

Paar aandachtspuntjes:
- Voor je 21e is het gebruik van AAS NOT DONE. Je endocriene systeem (hormoonhuishouding) is dan nog volop in ontwikkeling. Gebruik van AAS zal die erg verstoren.
- Begin er niet aan zonder een jarenlange basis. Je wint er veel minder mee, en de kans op blessures is groter.
- Laat voor en na je kuur je bloed controleren. Laat je testosteron, LH, FSH, nier- en leverfunctie in kaart brengen. Zodoende heb je naderhand een overzicht of je lichaam zich helemaal hersteld heeft.

De voor- en tegenstanders van AAS zullen er altijd blijven. Zolang je respect hebt voor een ander zijn keuze is dit geen enkel probleem.

[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden.
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum.
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten!
http://forum.dutchbodybuilding.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje.
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina.
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

AAS info
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/aas.php

Site waar artikelen door diverse mensen worden gepubliceerd
http://www.t-nation.com

[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is!

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!

Ter afsluiting nog een aantal fotootjes van bodybuilders:

De huidige Mr. Olympia, Ronnie Coleman:

De eeuwige nummer 2, Jay Cutler:

En recentelijk (eind mei, begin juni) samen:

En nog 2 van een of andere amateur bodybuilder:

Een paar dus maar. Ik kan als ik wil zo een heel topic volplempen met foto's (Priest, Levrone, Yates, Cormier, Ray etc. etc.), maar dat is niet de bedoeling vrees ik

* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. *

Link naar OP.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  donderdag 27 juli 2006 @ 18:55:24 #2
19479 Mr.J
pi_40246677
Tvp.

Ga trainen nu. Hamstrings/kuiten/buik.

Single factor splitschema. Yeah baby! Light weight!
pi_40246777
dual factor training.. interessant

maar wat heef led nog aangepast?
balsporten :r
  donderdag 27 juli 2006 @ 19:00:53 #4
19479 Mr.J
pi_40246810
In elke sectie wel wat hoor. Niet altijd schokkende dingen, maar gewoon goede aanvullingen en verbeteringen op alles.
pi_40246903
Led, ik vind niets over Pull throughs op goegel.. help?
pi_40247894
Tvp
  donderdag 27 juli 2006 @ 19:59:28 #7
37248 BertV
Klei indiaan
pi_40248250
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 19:45 schreef synthesix het volgende:
Tvp
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_40248333
TVP

Kleine aanpassing bij "Voeding" en wat grotere aanpassing bij "Rust". En de mooiste pic is een kikker . Even kijken of ik daar een andere voor kan vinden.

Training is bij mij FUCKED UP en ik ben PISSED OFF. Morgen eieren en melk kopen - ik ga me de tering vreten vanaf nu (was gepland vanaf september) en met enkele trainingsaanpassingen moet ik godverdomme die 130kg fullsquat, 100kg bench (dat is nog wel het minste probleem) en 180kg deadlift halen. Alleen MOET het anders dan de afgelopen weken, ik word gek zo.
pi_40248511
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 19:04 schreef Tommy__ het volgende:
Led, ik vind niets over Pull throughs op goegel.. help?
"Pull Through: Facing away from a low pulley, bend down and grab the pulley between the legs and pull through to a standing position."

beginpositie: http://www.t-nation.com/img/photos/05-005-training/image029.jpg
eindpositie: http://www.t-nation.com/img/photos/05-005-training/image031.jpg

*WARNING* oldskool PL gym @ pics
  donderdag 27 juli 2006 @ 20:29:04 #10
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40249010

Deadliften ging goed! Moet er alleen wel goed aan denken dat ik mijn kont naar achter moet duwen en mijn rug recht moet houden. Maar oefening baart kunst

Wat minder was is dat ik mijn setje front squats niet af kon maken Ik heb denk ik mijn aanhechtingen van mijn quads een beetje geirriteerd Het doet iig een beetje zeer/het voelt irritant . Ik heb echter daarna nog mijn oefeningen rear lunges gedaan en hoewel dit wat ongemakkelijk aanvoelde, ging 't wel...

Naja, heb nu 3 dagen rust. Ik zie maandag wel of de squats dan wél goed gaan
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_40251667
Ben je net begonnen? Want dan kunnen het inderdaad goed de aanhechtingen zijn ja.
Kan echt klotepijn doen, toen ik na een jaar niks doen voor een sportschool ging kijken, kreeg ik bij een oefenles gelijk 10kg preachercurls voorgeschoteld, ook nog eens op een apparaat waarbij je in bepaalde hendels moet grijpen waar door de (natuurkundige) arm nog groter werd. Mên, ik heb toen echt meer dan een week met flinke pijn in de binnenkant van mn ellebogen (aanhechting biceps dus) gelopen..
pi_40252717
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 20:29 schreef Frautie het volgende:

Wat minder was is dat ik mijn setje front squats niet af kon maken Ik heb denk ik mijn aanhechtingen van mijn quads een beetje geirriteerd Het doet iig een beetje zeer/het voelt irritant . Ik heb echter daarna nog mijn oefeningen rear lunges gedaan en hoewel dit wat ongemakkelijk aanvoelde, ging 't wel...

Naja, heb nu 3 dagen rust. Ik zie maandag wel of de squats dan wél goed gaan
je moet er wat mee oppassen in het begin, ik ging 4 weken geleden ook voluit squatten, waarna ik 2 weken pijn heb gehad (nogaltij heb) dus neem ik nu een weekje rust.

ik ben net naar de dokter geweest en zei dat het met m'n liezen te maken had, puur een gevolg van "overtraining" wat vooral in het begin voorkomt, best een tijdje minder gewicht/reps doen was zijn advies.

bij leg extensions voel je er niets van, dus daar kan je wat harder gaan alhoewel het veel minder uithaald
pi_40253587
Leg extension moet je helemaal niet doen

Voor een quads-training heb je genoeg aan oefeningen als front squat, hack squat (machine en barbell), leg press. Squat komt daar nog bij als opperguru van de beenoefeningen. Who needs leg extensions?
  donderdag 27 juli 2006 @ 22:58:34 #14
19479 Mr.J
pi_40253717
Ik.

Ik vind het een heerlijke oefening.
pi_40253759
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 22:58 schreef Mr.J het volgende:
Ik.

Ik vind het een heerlijke oefening.
Tot hoever gaat dat ding bij jullie?
pi_40254875
Bij ons 120 ofzo, maar dat is niet genoeg.
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
  donderdag 27 juli 2006 @ 23:29:38 #17
19479 Mr.J
pi_40254886
Tot te weinig. Moet er al extra gewichten op leggen en dan doe ik nog 12 reps.

De andere extension in de gym zit ik nog (net) niet maximaal. Maar die is ook minder lekker.

Maar goed, dan maar per been voortaan.
pi_40255954
Opzich kunnen oefeningen als leg ext wel lekker zijn om zwakke punten weg te werken, of als rehab.
A muscle that's weak in isolation is weak in integration
pi_40258707
Hoi
Ik lurk
pi_40258720
Hoi
  vrijdag 28 juli 2006 @ 08:48:54 #21
153787 RSV1000R
If it moves it's fun
pi_40261228
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 22:02 schreef synthesix het volgende:
Ben je net begonnen? Want dan kunnen het inderdaad goed de aanhechtingen zijn ja.
Kan echt klotepijn doen, toen ik na een jaar niks doen voor een sportschool ging kijken, kreeg ik bij een oefenles gelijk 10kg preachercurls voorgeschoteld, ook nog eens op een apparaat waarbij je in bepaalde hendels moet grijpen waar door de (natuurkundige) arm nog groter werd. Mên, ik heb toen echt meer dan een week met flinke pijn in de binnenkant van mn ellebogen (aanhechting biceps dus) gelopen..
Haha daar loop ik nu ook ff mee rond, maar dat is mijn eigen schuld, gister ff flink de biceps op hun lazer gegeven voor het week-end.. ik zit nog lang niet terug op mijn oude niveau qua gewichten, dus pijn lijden is dan maar ff een noodzaak, maar gelukkig duurt de pijn bij mij meestal hooguit 2 dagen
Ride like the devil is chasing you..........
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:08:41 #22
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40261547
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 08:48 schreef RSV1000R het volgende:
Haha daar loop ik nu ook ff mee rond, maar dat is mijn eigen schuld, gister ff flink de biceps op hun lazer gegeven voor het week-end.. ik zit nog lang niet terug op mijn oude niveau qua gewichten, dus pijn lijden is dan maar ff een noodzaak, maar gelukkig duurt de pijn bij mij meestal hooguit 2 dagen
Volgens mij heb ik 'tzelfde wat jij hebt

Ik ga er ook vanuit dat ik maandag wel gewoon kan squatten

En ik was gister volgens mij echt kapot Heb vannacht in coma gelegen
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:35:25 #23
37248 BertV
Klei indiaan
pi_40262026
argh, ik ben een midweek "ff helemaal weg" en sla zo 2 trainingen over...
Al eerder gezegd, het is een obsessie...
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:35:43 #24
153787 RSV1000R
If it moves it's fun
pi_40262033
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:08 schreef Frautie het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik 'tzelfde wat jij hebt

Ik ga er ook vanuit dat ik maandag wel gewoon kan squatten

En ik was gister volgens mij echt kapot Heb vannacht in coma gelegen
Hehe , ik wil zo snel mogelijk terug naar mijn oude niveau.. dus van 72 kilo nu, naar 85 over een paar maanden, dus ik train me de ziekte.. Misschien dat ik de HIT (high intensity training) ook nog ga proberen, das 3x per week trainen en dan alle spiergroepen 1x mee pakken..
Volgens mijn Broer werkte die redelijk goed bij hem....
Maar als iemand nog goede massa gain tips heeft all is welcome...
(oh ja ik heb een compleet fucked up metabolisme)

Maar de pijn is gewoon ff een noodzakelijk kwaad voor erbij, de spieren moeten weer wennen aan de bealsting die er op komt, en daar protesteren ze wel eens tegen.. Jammer voor ze... groeien moet het.....
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:07:43 #25
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40262662
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:35 schreef BertV het volgende:
argh, ik ben een midweek "ff helemaal weg" en sla zo 2 trainingen over...
Al eerder gezegd, het is een obsessie...
Werk of prive?

Als 't werk is, eisen dat je kan trainen

En als 't prive is hélémaal eisen dat je kan trainen. Gewoon zeggen dat je afkickverschijnselen krijgt en onhandelbaar wordt ofzo
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:35 schreef RSV1000R het volgende:
Hehe , ik wil zo snel mogelijk terug naar mijn oude niveau.. dus van 72 kilo nu, naar 85 over een paar maanden, dus ik train me de ziekte.. Misschien dat ik de HIT (high intensity training) ook nog ga proberen, das 3x per week trainen en dan alle spiergroepen 1x mee pakken..

Maar de pijn is gewoon ff een noodzakelijk kwaad voor erbij, de spieren moeten weer wennen aan de bealsting die er op komt, en daar protesteren ze wel eens tegen.. Jammer voor ze... groeien moet het.....
Mjaah, ik snap dat je doelstellingen moet hebben...maar leg de lat niet onrealistisch hoog en wil niet teveel tegelijk

Probeer een goed eet / trainingschema te vinden...en bouw dat langzaam uit. Ga op tijd naar bed.....dat vind ik nogal eens een probleem

En als je hulp wil, zet hier neer hoe je eet / traint. Volgens mij zit er hier wel genoeg ervaring om je te helpen
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:25:46 #26
153787 RSV1000R
If it moves it's fun
pi_40263122
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:07 schreef Frautie het volgende:

[..]

Werk of prive?

Als 't werk is, eisen dat je kan trainen

En als 't prive is hélémaal eisen dat je kan trainen. Gewoon zeggen dat je afkickverschijnselen krijgt en onhandelbaar wordt ofzo
[..]

Mjaah, ik snap dat je doelstellingen moet hebben...maar leg de lat niet onrealistisch hoog en wil niet teveel tegelijk

Probeer een goed eet / trainingschema te vinden...en bouw dat langzaam uit. Ga op tijd naar bed.....dat vind ik nogal eens een probleem

En als je hulp wil, zet hier neer hoe je eet / traint. Volgens mij zit er hier wel genoeg ervaring om je te helpen
Hmzz hoe ik eet, nou 6x per dag, sochtends (7:00)een liter drinkontbijt van campina i glas = 2 bruine boterhammen met kaas dus i liter =4 glazen=8 boterhammen.
Dan om 9 uur 2 banaantjes en een 2 boterhammen met kipfilet, om 12 uur lunch.. whatever ze in de kantine voorschotelen....(meestal pasta o.i.d) om 3 uur wederom 2 banaantjes, en weer brood met kipfilet, en een shake erbij, om 6 uur avondeten, meestal pasta, of rijst of iets anders, dus meestal pasta... en in de avond vreet ik alles wat voorhanden is, van ijs tot chips (maischips that is) en voor het slapengaan nog een eiwitshake.
Train 3 tot 4x in de week 2 spiergroepen per training, schema wordt wekelijks omgegooid.
na het trainen standaard een eiwitshake met druivesuiker toegevoegd.

Dus al met al lijkt het me dat ik redelijk goed bezig ben... Maar de doelstelling is niet helemaal onrealistisch hoor, voor mijn ongeluk woog ik 89,5 kg. Daar ging wel 5 jaar trainen aan vooraf, maar dat was ik binnen drie maanden kwijt in het ziekenhuis.. (heb 3 maanden platgelegen in zon mooi ronddraaiend bed...., daarna nog 2 maanden met een corsetje gelopen)
pi_40263214
stel je begint met trainen en alles is optimaal dus eten,rust en trainen
hoeveel kg spiermassa kan je er dan max bij krijgen per maand
hay hay
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:35:24 #28
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40263385
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:25 schreef RSV1000R het volgende:
Hmzz hoe ik eet, nou 6x per dag, sochtends (7:00)een liter drinkontbijt van campina i glas = 2 bruine boterhammen met kaas dus i liter =4 glazen=8 boterhammen.
Dan om 9 uur 2 banaantjes en een 2 boterhammen met kipfilet, om 12 uur lunch.. whatever ze in de kantine voorschotelen....(meestal pasta o.i.d) om 3 uur wederom 2 banaantjes, en weer brood met kipfilet, en een shake erbij, om 6 uur avondeten, meestal pasta, of rijst of iets anders, dus meestal pasta... en in de avond vreet ik alles wat voorhanden is, van ijs tot chips (maischips that is) en voor het slapengaan nog een eiwitshake.
Train 3 tot 4x in de week 2 spiergroepen per training, schema wordt wekelijks omgegooid.
na het trainen standaard een eiwitshake met druivesuiker toegevoegd.

Dus al met al lijkt het me dat ik redelijk goed bezig ben... Maar de doelstelling is niet helemaal onrealistisch hoor, voor mijn ongeluk woog ik 89,5 kg. Daar ging wel 5 jaar trainen aan vooraf, maar dat was ik binnen drie maanden kwijt in het ziekenhuis.. (heb 3 maanden platgelegen in zon mooi ronddraaiend bed...., daarna nog 2 maanden met een corsetje gelopen)
Goed bezig

Echter, je kan qua eten wat kleine dingen aanpassen....

Ik zie dat je 2 keer per dag wat bananen eet...Ik zou 1 maaltijd vervangen door wat vis. Dus een blikje tonijn ofzo

En ipv 's avonds te gaan junken kan je ook een bak kwark eten met wat fruit erdoor. Of kokos. Of halvajam. Of gewoon kwark als je dat lust

(voor de rest moeten de mannen je maar op weg helpen...ik hoef nooit te bulken, dus ik weet ook niet hoeveel je van alles zou moeten eten )

En doe je nu al echt krachttraining? Of zit je nog een schema in elkaar te zetten?
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:36:42 #29
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40263418
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:29 schreef meelborp het volgende:
Alles is nooit optimaal

Zowiezo mag je de 1e paar maanden opbouwen....Als je als een MoFo los gaat, dan zit je binnen no time geblesseerd thuis.

En dan nog hangt alles af van je bouw/stofwisseling
pi_40263492
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:36 schreef Frautie het volgende:

[..]

Alles is nooit optimaal

Zowiezo mag je de 1e paar maanden opbouwen....Als je als een MoFo los gaat, dan zit je binnen no time geblesseerd thuis.

En dan nog hangt alles af van je bouw/stofwisseling
ik zeg stel dat alles optimaal is en dat je gewoon een gemm. bouw/stofwisseling heb
hay hay
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:42:40 #31
153787 RSV1000R
If it moves it's fun
pi_40263568
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:35 schreef Frautie het volgende:

[..]

Goed bezig

Echter, je kan qua eten wat kleine dingen aanpassen....

Ik zie dat je 2 keer per dag wat bananen eet...Ik zou 1 maaltijd vervangen door wat vis. Dus een blikje tonijn ofzo

En ipv 's avonds te gaan junken kan je ook een bak kwark eten met wat fruit erdoor. Of kokos. Of halvajam. Of gewoon kwark als je dat lust

(voor de rest moeten de mannen je maar op weg helpen...ik hoef nooit te bulken, dus ik weet ook niet hoeveel je van alles zou moeten eten )

En doe je nu al echt krachttraining? Of zit je nog een schema in elkaar te zetten?
Enige probleem is dat ik vindt dat vis hoort te zwemmen in het water en niet in mijn buik, kortom, ik lust het gewoon niet......
En savonds snack ik regelmatig grote bakken kwark weg heerlijk spul ,maar dan wel de volle kwark van almhoff, die light shit hoef ik niet.. en ik drink sowieso al 2 liter volle melk per dag.. dus ook dat zit wel goed..

Maar ik doe idd weer krachttraining ja, ik kan en mag in principe alles weer doen, zo lang ik maar rekening hou met mijn rug. dus met dat in mijn achterhoofd ga ik er weer vol tegenaan
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:00:57 #32
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40264038
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:39 schreef meelborp het volgende:
ik zeg stel dat alles optimaal is en dat je gewoon een gemm. bouw/stofwisseling heb
Dan nog kan ik je (of iemand anders) een antwoord geven.

Als je nou eens verteld wat je leeftijd is, wat je weegt...of je al aan sport doet (zoja, wat).

En wat je wil bereiken. Dan zijn er vast wel mensen die je op weg kunnen helpen
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:42 schreef RSV1000R het volgende:

Enige probleem is dat ik vindt dat vis hoort te zwemmen in het water en niet in mijn buik, kortom, ik lust het gewoon niet......
En savonds snack ik regelmatig grote bakken kwark weg heerlijk spul ,maar dan wel de volle kwark van almhoff, die light shit hoef ik niet.. en ik drink sowieso al 2 liter volle melk per dag.. dus ook dat zit wel goed..

Maar ik doe idd weer krachttraining ja, ik kan en mag in principe alles weer doen, zo lang ik maar rekening hou met mijn rug. dus met dat in mijn achterhoofd ga ik er weer vol tegenaan

Dat heb ik met kwark. Heb 't een tijdje gegeten, kreeg ik pukkeltjes van op mijn schouder
Ik vind de structuur ervan letterlijk om te kotsen dus dat eet ik maar niet meer.
En ik vond de kwark van Appie, dus de biogarde kwark wel lekker....en dat was dan ook gelijk de enige kwark die ik ok vond. De rest is

Hoevaak train je nu in de week?
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:25:30 #33
19479 Mr.J
pi_40264726
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:29 schreef meelborp het volgende:
Is niet te zeggen, teveel variabelen.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:30:55 #34
153787 RSV1000R
If it moves it's fun
pi_40264892
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:00 schreef Frautie het volgende:

[..]

Dan nog kan ik je (of iemand anders) een antwoord geven.

Als je nou eens verteld wat je leeftijd is, wat je weegt...of je al aan sport doet (zoja, wat).

En wat je wil bereiken. Dan zijn er vast wel mensen die je op weg kunnen helpen
[..]

Dat heb ik met kwark. Heb 't een tijdje gegeten, kreeg ik pukkeltjes van op mijn schouder
Ik vind de structuur ervan letterlijk om te kotsen dus dat eet ik maar niet meer.
En ik vond de kwark van Appie, dus de biogarde kwark wel lekker....en dat was dan ook gelijk de enige kwark die ik ok vond. De rest is

Hoevaak train je nu in de week?
3 tot 4 x in de week... hangt er vanaf hoe goed mijn rug meewerkt.. maar minimaal 3x in de week..
pi_40265923
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:35 schreef RSV1000R het volgende:

[..]

De vernieuwde OP biedt uitkomst!

"Ectomorphe mensen kunnen echter maar beter een stuk meer eten – mits clean food kan je dit zelfs uitbouwen tot 2000-2500kcal boven je behoefte (mits een goed trainingsschema en een fucked up metabolisme )."

Succes met je 5000 cleane kcals
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:47:17 #36
153787 RSV1000R
If it moves it's fun
pi_40267608
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:01 schreef LedZep het volgende:

[..]

"Ectomorphe mensen kunnen echter maar beter een stuk meer eten – mits clean food kan je dit zelfs uitbouwen tot 2000-2500kcal boven je behoefte (mits een goed trainingsschema en een fucked up metabolisme )."

Haha nog meer eten.. hou eens op man.... ik eet al zoveel..... daar past dadelijk niets meer bij...
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:57:35 #37
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40267989
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:01 schreef LedZep het volgende:

Pff, ik moet er niet aan denken om zoveel te moeten eten

Mijn buikje zou *plof* doen. Ik zit nu al soms met tegenzin te eten

Maar euh, jij wil toch ook gaan bulken?
pi_40268120
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:57 schreef Frautie het volgende:

[..]

Pff, ik moet er niet aan denken om zoveel te moeten eten

Mijn buikje zou *plof* doen. Ik zit nu al soms met tegenzin te eten

Maar euh, jij wil toch ook gaan bulken?
Ik ga straks op jacht om te kijken waar ik 20 eieren trays kan kopen. Vanaf morgen start mijn "opbouwfase" richting de 5000kcals. Over een week of wat moet ik daar dan op of boven zitten.

Niet eens zo moeilijk hoor, gewoon 3 liter melk, een eitje of 3-4 per dag, 16+ boterhammen met dingen als kaas / pindakaas / vleeswaren, misschien wat kwark.. brinta evt en als je dan avondeten meetelt zit je er al op.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:18:42 #39
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40268711
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:00 schreef LedZep het volgende:
Ik ga straks op jacht om te kijken waar ik 20 eieren trays kan kopen. Vanaf morgen start mijn "opbouwfase" richting de 5000kcals. Over een week of wat moet ik daar dan op of boven zitten.
Niet eens zo moeilijk hoor, gewoon 3 liter melk, een eitje of 3-4 per dag, 16+ boterhammen met dingen als kaas / pindakaas / vleeswaren, misschien wat kwark.. brinta evt en als je dan avondeten meetelt zit je er al op.
De kalo's redden is niet zo'n probleem......Maar ik zou serieus buikpijn krijgen van al dat eten!!
Dat heb ik nu al soms
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:24:50 #40
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_40270873
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:42 schreef RSV1000R het volgende:

[..]

quote:
Whehe dat heb ik ook, zit nu sinds kort aan de visoliecapsules om dat te compenseren.
quote:

Je kunt ook pinda's eten of andere noten die je lekker vind. Alleen zul je ook vast wel een beetje vet aankomen maar daar moet je ff schijt aan hebben Vertrouw op je spiergeheugen, binnen 1 jaar als je normaal kunt trainen ten minste moet je wel weer op je oude niveau kunnen zitten denk ik.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:26:29 #41
140141 ivosnivo
pi_40270927
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:18 schreef Frautie het volgende:

[..]

De kalo's redden is niet zo'n probleem......Maar ik zou serieus buikpijn krijgen van al dat eten!!
Dat heb ik nu al soms
Wat wil je bereiken dan? Je moet het ook langzaam opschroeven wat je eet dan kan je lichaam er wat aan wennen.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:39:09 #42
153787 RSV1000R
If it moves it's fun
pi_40271410
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:24 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je kunt ook pinda's eten of andere noten die je lekker vind. Alleen zul je ook vast wel een beetje vet aankomen maar daar moet je ff schijt aan hebben Vertrouw op je spiergeheugen, binnen 1 jaar als je normaal kunt trainen ten minste moet je wel weer op je oude niveau kunnen zitten denk ik.
Hmm visolie capsules.. is dat een beetje normaal weg te krijgen, ik bedoel kwil niet ruiken naar een klamme mossel zeg maar....

Maar Ik kan weer bijna volledig normaal trainen. dus met een beetje mazzel gaat het wel redelijk snel weer goedkomen.. maar ja als ik dan weer tegen de 85-89 kilo weeg wil ik uiteraard weer meer....
Het is gewoon nooit goed eigenlijk....
pi_40271757
Zo dat was weer een hoop bij lezen. Goeie overzichtelijke OP, staat eigenlijk alles in voorbeginners en gevorderden (tevens tvp)
There is no finishline...
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:53:19 #44
140141 ivosnivo
pi_40271935
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:39 schreef RSV1000R het volgende:

[..]

Hmm visolie capsules.. is dat een beetje normaal weg te krijgen, ik bedoel kwil niet ruiken naar een klamme mossel zeg maar....

Maar Ik kan weer bijna volledig normaal trainen. dus met een beetje mazzel gaat het wel redelijk snel weer goedkomen.. maar ja als ik dan weer tegen de 85-89 kilo weeg wil ik uiteraard weer meer....
Het is gewoon nooit goed eigenlijk....
Ik ben begonnen met 1 capsule per dag. In het begin (misschien zat het puur tussen me oren) moest ik wel is wat boeren na het innemen van een capsule. Ik neem er nu 3 per dag en heb nergens meer last van.

Idd je vind altijd weer nieuwe doelen nog voor je je andere bereikt hebt
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:57:55 #45
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40272140
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:26 schreef ivosnivo het volgende:
Wat wil je bereiken dan? Je moet het ook langzaam opschroeven wat je eet dan kan je lichaam er wat aan wennen.
Ik wil eens kijken wat er gebeurt als ik goed op mijn voeding let en keihard ga trainen

Ik ben volgens mij best sterk voor een meid en ik wil wel kijken wat mijn max is.

'T kan in 2 woorden Sterker, strakker.

Ik heb alleen 1 valkuil, en dat is dat ik te fana kan zijn. Dus ik moet goed op mijn voeding en rust letten. Anders kom ik de man met de moker tegen
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:57:56 #46
153787 RSV1000R
If it moves it's fun
pi_40272141
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:53 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik ben begonnen met 1 capsule per dag. In het begin (misschien zat het puur tussen me oren) moest ik wel is wat boeren na het innemen van een capsule. Ik neem er nu 3 per dag en heb nergens meer last van.

hmzz toch maar eens bestellen bij fitnessnet.nl dan

en idd doelen vindt je altijd wel...
pi_40275303
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:53 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

wat hebben die visolie shizzle dingen voor nut dan?

En zometeen ff lekker trainen, deadliften, BOR's en speedbenchen... jeweettttoocchhhh
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:26:05 #48
140141 ivosnivo
pi_40275329
Goed voor je doorbloeding en het schijnt spierafbraak tegen te gaan.
pi_40278112
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 22:55 schreef LedZep het volgende:
Leg extension moet je helemaal niet doen

Voor een quads-training heb je genoeg aan oefeningen als front squat, hack squat (machine en barbell), leg press. Squat komt daar nog bij als opperguru van de beenoefeningen. Who needs leg extensions?
man herlees m'n post, het gaat om problemen met de lies
pi_40279060
In visolie (en lijnzaadolie en dat soort meuk), zit ook nog veel omega 6, wat ook goed is voor de vetverbranding en algemene gezondheid.
pi_40281887
hmmz misschien toch eens proberen dan die capsules.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_40284316
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 18:03 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

man herlees m'n post, het gaat om problemen met de lies
Bij het horen van het woord "leg extension" krijg ik braakneigingen, sorry .
pi_40285849
Legextension vroegah:

Hardloper.
IG @webkim
pi_40285952
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 22:57 schreef Webkim het volgende:
Legextension vroegah:

[afbeelding]
Kijk dat is nou een Podda_approved oefening
pi_40286121
Ik vraag me overigens af wat de motivatie van de mensen hier is om hun tijd te verkloten aan leg extensions.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 03:34:45 #56
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_40291188
tvp
  zaterdag 29 juli 2006 @ 09:47:45 #57
19479 Mr.J
pi_40292867
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 23:07 schreef LedZep het volgende:
Ik vraag me overigens af wat de motivatie van de mensen hier is om hun tijd te verkloten aan leg extensions.
Een andere mening erop nahouden kan best, maar om alles wat niet aansluit bij jouw visie meteen te bestempelen als tijd verkloten is erg kort door de bocht.

Let daar svp een beetje op, want niemand hier heeft de wijsheid in pacht.
pi_40293001
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 09:47 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Een andere mening erop nahouden kan best, maar om alles wat niet aansluit bij jouw visie meteen te bestempelen als tijd verkloten is erg kort door de bocht.

Let daar svp een beetje op, want niemand hier heeft de wijsheid in pacht.
Kijk, ik wil "mijn visie" best toelichten hoor, misschien dat het dan duidelijker wordt. In ieder geval, "tijd verkloten" klinkt misschien wel wat te dramatisch.. ik had het misschien iets anders moeten brengen.

Goed, wanneer je naar de quadriceps kijkt heeft deze 2 functies, heupflexie en knie extensie. Heupflexie is hier even geen sprake van (dingen als hanging leg raises). Blijft over knie extensie. Zowel een squat als een leg extension spreekt de quadriceps op die manier aan (kijk naar de concentrische beweging in de squat, is voor de quadriceps gelijk aan extensions).
Mijn logische conclusie is dan; waarom 5 sets squats doen, en dan 3 sets leg extension, als je ook 8 sets squats kunt doen? Die extensions hebben totaal geen toegevoegde waarde.

Het is niet zo dat ik per definitie tegen isolatie ben, zeker niet. Leg curls bijvoorbeeld hebben voor de hamstring zeker toegevoegde waarde aangezien deze de hamstring aanspreken door knieflexie, en niet door heupextensie (zie ook dat de functies van quads en hams elkaars tegenpolen zijn).

Afijn, dit is mijn mening. Ik snap best dat mensen voor "de pomp" wat extensions willen doen, maar begrijp dan ook dat "pomp" geen garantie is voor een goede training en vraag jezelf af waarom je die leg extension dan gebruikt.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 10:34:57 #59
19479 Mr.J
pi_40293362
Ik ben voor afwisseling. Met leg extension spreek je toch de spier op een andere manier aan dan met een squat.

Je kan niet lekker met een squat een snelle explosieve beweging maken en dan bovenin je quads 1 seconde vast houden. Ik vind het dus een heerlijke oefenining die voor mij zeker meerwaarde biedt dan een paar extra setjes squaten.
pi_40293671
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 10:34 schreef Mr.J het volgende:
Ik ben voor afwisseling. Met leg extension spreek je toch de spier op een andere manier aan dan met een squat.

Je kan niet lekker met een squat een snelle explosieve beweging maken en dan bovenin je quads 1 seconde vast houden. Ik vind het dus een heerlijke oefenining die voor mij zeker meerwaarde biedt dan een paar extra setjes squaten.
Ieder zijn eigen ding . Na mijn anti_podda post van gisteravond zit ik overigens weer helemaal in mijn zen nu.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 20:04:58 #61
140141 ivosnivo
pi_40304949
Vanavond hier cardiofeest http://partyflock.nl/party/65606.html volgende week hier http://partyflock.nl/party/65388.html . Nog meer lui die heen gaan ?
pi_40307128
* LedZep heeft vitamine B50 complex en vitamine D zooi via internet (www.vitaminestore.nl) aangeschaft.

Eens kijken wat dat voor me doet. Vitamine B is zo'n beetje goed voor alles en vitamine D is volgens ons aller Big Cat op cholesterol na het meest veelzijdige anabole hormoon. Heb ook wel gehoord dat het diverse vormen van kanker tegengaat (maar da's bijzaak natuurlijk, alles voor het testosteron )

Omdat ik ook (relatief natuurlijk) krap zit met vitamine A en E zou ik dat ook wel willen supplementeren, maar die zijn (samen) eigenlijk alleen in multi te vinden en daar heb ik geen geld voor (lees: voor een goede multi heb ik geen geld)

Edit: hmm kut ben nu een multi tegengekomen die maar iets duurder is dan B50+D, met daarnaast alle andere meuk erin. Wel een iets onbekender merk. Nah ja, proberen we die over 3 maanden wel .

[ Bericht 2% gewijzigd door LedZep op 29-07-2006 22:31:05 ]
pi_40310463
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 21:28 schreef LedZep het volgende:
* LedZep heeft vitamine B50 complex en vitamine D zooi via internet (www.vitaminestore.nl) aangeschaft.

Eens kijken wat dat voor me doet. Vitamine B is zo'n beetje goed voor alles en vitamine D is volgens ons aller Big Cat op cholesterol na het meest veelzijdige anabole hormoon. Heb ook wel gehoord dat het diverse vormen van kanker tegengaat (maar da's bijzaak natuurlijk, alles voor het testosteron )

Omdat ik ook (relatief natuurlijk) krap zit met vitamine A en E zou ik dat ook wel willen supplementeren, maar die zijn (samen) eigenlijk alleen in multi te vinden en daar heb ik geen geld voor (lees: voor een goede multi heb ik geen geld)

Edit: hmm kut ben nu een multi tegengekomen die maar iets duurder is dan B50+D, met daarnaast alle andere meuk erin. Wel een iets onbekender merk. Nah ja, proberen we die over 3 maanden wel .
pas maar op met die zooi
quote:
Voorzichtig en giftigheid
Vitamine D is het meest giftig van alle vitaminen en leidt tot misselijkheid, braken, hoofdpijn, depressiviteit en nog andere symptomen. Neem niet meer dan maximaal 10 microgram per dag.

Belangrijke bronnen van vitamine D zijn onder andere: vis(olie), levertraan, gist, bladgroenten, vlees en zuivelproducten.

bron
doe geen moeite om de site door te zoeken, er staat overal dat vitamines, mineralen en aminozuren veel positieve effecten hebben en ze bijna allemaal te vinden zijn in vlees heb net een bbq achter de rug . voor de rest een zeer sterke aanrader die site

[ Bericht 7% gewijzigd door Tommy__ op 30-07-2006 00:07:26 ]
pi_40311046
10 microgram is gelijk aan 400 IE, wat 200% vd ADH is.

Welnu, Big Cat:

"Toxical effects: 5000 IU is the established toxicity line, but usually it is recommended to not exceed 600 IU. This will lead to excess calcium in the blood (though I don't know of a bodybuilder that has too much calcium ions in his blood), lower appetite (that would worry me), increased thirst, nausea, vomiting, abdominal pains and calcium depositing in soft tissues like blood vessels, which is especially harmful to older people because calcifying of veins can cause severe health issues.
Dosage: 400 IU is the needed dose, 600 is usually the maximum, but I advocate the use of an 800 IU's. I'll get into it in a bit. Megadosing is only used in medical treatment and only under medical supervision."

En op DBB (die er weer eens uitligt bij mij) staat een artikel geschreven over vit D, waarin verwezen wordt naar onderzoeken waar men zelfs met extreem hoge dosissen enkel positieve effecten ondervond.

Je bron gebruik ik weleens voor molecuul/ structuurformules, maar ik prefereer voor dit soort dingen liever andere sites.

EDIT: Het voedingscentrum heeft de max waarde al op 50mcg zitten . Kan je dus gerust met een factor 2 vermenigvuldigen

[ Bericht 8% gewijzigd door LedZep op 30-07-2006 00:24:43 ]
pi_40311077
btw, op die site staat alles over verschillende voedingsstoffen, maar onder welke groep behoort caffeine en ephrblabla-wat-was-het-ookalweer?
pi_40311187
http://en.wikipedia.org/wiki/Caffeine
een "xanthine alkaloid" dus. Geen idee wat het is, maar er staan wel verwijzingen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ephedra
"The alkaloids ephedrine and pseudoephedrine are the active constituents of the plant.."
pi_40329226
't Is weer eens verdomde stil hier, daarom zal ik mijn voedingsschema maar eens posten, waar ik vanaf nu naar toe ga werken (@ approx begin sept zit ik op het volledige dieet)

7:00
4 eieren
2 boterhammen
100 gram cornflakes
1L melk

10:30
4 boterhammen
0,5L melk

13:00
6 boterhammen
90 gram pindakaas

15:30
4 boterhammen
0,5L melk

18:00
avondeten, als voorbeeld genomen gehaktbal, 200gr groenten, 5 kleine aardappelen
1L melk

21:00
500 gram magere kwark

Exclusief fruit en broodbeleg (pindakaas wel inbegrepen, komt er vast in, overig broodbeleg is variabel) kom ik dan op:

5036kcal
571gr KH
302gr eiwit
170gr vet (waarvan 61gr verzadigd)
5049mg calcium (norm: 1200mg )

Heb nog even een vraag aan waterexpert MrJ; volgens eetmeter haal ik bijna 4000gr (4L) water uit mijn voeding..in hoeverre moet ik dan nog extra water drinken (heb wel hoge natrium/kaliumgehaltes, is mss van toepassing)

Extra vit c + multi (incl 85mg b-complex) als enige supps.
pi_40329281
5 kg calcium?

en op welk tijdstip van de dag train je?
pi_40329313
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:58 schreef Tommy__ het volgende:
5 kg calcium?
Aangepast
pi_40329503
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:58 schreef Tommy__ het volgende:
5 kg calcium?

en op welk tijdstip van de dag train je?
Verschilt. Nu 's morgens, straks na de vakantie 's middags / 's avonds. Dextrose na training, geen whey of andere eiwitshizzle.
pi_40337952
Kom op LedZep, gewoon iedere dag voordat het avondeten begint een brood erin geramt hebben. Moet makkelijk kunnen, ik kan het zonder moeite.

Al moet ik op het moment toegeven dat dit me niet vaak lukt, door het nogal onregelmatige leven wat ik nu even heb. Maar vanaf september er keihard tegenaan en dan gewoon 7 broden per week!
  maandag 31 juli 2006 @ 05:07:59 #72
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_40342810
whats up met dbb?
Quickpar fo shizzle
  maandag 31 juli 2006 @ 08:52:23 #73
19479 Mr.J
pi_40343522
HD failure v/d server.
pi_40347912
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:28 schreef frenkck het volgende:
Kom op LedZep, gewoon iedere dag voordat het avondeten begint een brood erin geramt hebben. Moet makkelijk kunnen, ik kan het zonder moeite.

Al moet ik op het moment toegeven dat dit me niet vaak lukt, door het nogal onregelmatige leven wat ik nu even heb. Maar vanaf september er keihard tegenaan en dan gewoon 7 broden per week!
Ik zie het nut niet zo van 24 stukken brood per dag. Misschien dat ik nog 2 extra 's morgens neem, maar meer heeft (voor mij) niet zoveel zin. Ik zit nu al tegen de 5500kcals (onderhoud: 2500)
pi_40348057
quote:
Op maandag 31 juli 2006 08:52 schreef Mr.J het volgende:
HD failure v/d server.
Hij doet het weer
pi_40348315
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:01 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik zie het nut niet zo van 24 stukken brood per dag. Misschien dat ik nog 2 extra 's morgens neem, maar meer heeft (voor mij) niet zoveel zin. Ik zit nu al tegen de 5500kcals (onderhoud: 2500)
Ga je dit schema wel langer dan 3 dagen volhouden?
pi_40348465
Ben weer terug van vakantie!!

Was top! Heerlijk uitgerust en voorledig weer zin om te trainen, komt precies mooi uit aangezien het qua temperatuur weer een beetje dragelijk is!

Vanavond eens kijken hoe het gaat!
pi_40349624
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:15 schreef Sloper het volgende:

[..]

Ga je dit schema wel langer dan 3 dagen volhouden?
Sure

Die 2500kcal moet je overigens wel zien als "zittende levensstijl-onderhoud"..inclusief training kom ik wel iets boven de 3000, maar dan nog heb ik 2000+ kcal om massa op te bouwen..en door standaard 4 compounds per training te doen + gay oefeningen in trisets / giantsets / circuits moet ik voorkomen dat ik te vet word (lees: voldoende CZS stimulatie om kcals in spiermassa om te zetten)
pi_40352830
hmm zometeen lekker trainieren. Eerst squats, winde stance, daarna romanian deadlifts, dan military pressen en daarna moet ik nog maar 's kijken Iets van kuiten, side raises en nog een nader te bepalen oefening. Kheb er zin an
pi_40356200
Bij de lidl zijn nu voedingssupplementen in de aanbieding. Van 1,29 voor 0,69 voor 20 bruistabletten magnesium, calcium, vitamine c en multi. Misschien wat voor jou zep?

@ledzep Hmm, dat trainingsschema klinkt interessant. Hoe lang ga je nu bezig zijn per oefening? En doe je dan ook aan die dual factor shit, dat je na een paar weken een lowvolume week neemt? En denk je dat het voor mij ook zou werken als endo in een cut-mode (dat veel oefeningen doen, om meer spiermassa aan te laten zetten)?
pi_40356562
quote:
Op maandag 31 juli 2006 16:45 schreef synthesix het volgende:
Bij de lidl zijn nu voedingssupplementen in de aanbieding. Van 1,29 voor 0,69 voor 20 bruistabletten magnesium, calcium, vitamine c en multi. Misschien wat voor jou zep?

@ledzep Hmm, dat trainingsschema klinkt interessant. Hoe lang ga je nu bezig zijn per oefening? En doe je dan ook aan die dual factor shit, dat je na een paar weken een lowvolume week neemt? En denk je dat het voor mij ook zou werken als endo in een cut-mode (dat veel oefeningen doen, om meer spiermassa aan te laten zetten)?
Ik ga morgen naar de lidl, kan wel wat extra magnesium gebruiken.

Het principe van dual factor is dat je fatigue opbouwt; je zult dus vaker en intensiver trainen zodat de spieren niet herstellen voor een nieuwe training. Veel compounds, en inderdaad load-deload cycles doen (ik doe 6-8 weken load, daarna 1 week deload, waarin volume minder is).

Dual factor werkt ook iedereen (net als single factor). In ieder geval, het is een beetje lastig en langdurig uitleggen, dus als je geinteresseerd bent in harde trainingen, hoge frequenties per week en zowel kracht- als massatoename (hoewel je in de cut weinig tot geen spiermassa zal aanmaken) raad ik je aan om de volgende links te lezen:

http://forum.dutchbodybui(...)del-revisited-46249/

http://forum.mesomorphosi(...)hy-training-682.html

http://forum.bodynet.nl/s(...)factor-training.html

en uit de laatste link het voornaamste statement:

"Bodybuilders often get stuck in the "one time per week per bodypart" rut, and that determines how many sets they do and the intensity they use. Since they are not going to change frequency, they end up not changing much over time. So what happens (when you view training through the lens of Supercompensation) is that you beat the crap out of a muscle group and then don’t target it again for another week. This is because you think that the muscle needs time to completely recover before beating it into submission again. Well, the fact is, that when you see training through the lens of Dual Factor Theory, then you’ll note that it is ok to train a muscle group again even if fatigue is still present.
Now the really cool part is this…science has shown that the body responds better in physique and performance enhancements when you have a period of peaking fatigue (2-6 weeks), followed by a period of "unloading" (1-4 weeks). (Unloading just refers to a time where you allow fatigue to fade. This usually means active unloading, where you continue to train, but with reduced intensity, volume, or frequency. Occasionally it could mean total rest.) You view entire weeks and maybe months, as you would’ve viewed just one workout with Supercompensation. For example, with Supercompensation, one workout represents a period of fatigue. But, in the Dual Factor Theory, up to 6 weeks would represent a period of fatigue. With Supercompensation, a day or two (up to a week) represents a period of rest. But in the Dual Factor Theory, up to four weeks may represent a period rest."
pi_40358431
Wat ik nou zag tijdens de training, ik had bijna mn klomp gebroken. :p
Zat gewoon zoeen vadsige 40+ minlf te fietsen, met in der klauwen een of ander tijdschrift.
Wtf!!!!! Ze las gewoon een tijdschrift, in der handen nog wel, tijdens de cardio ! ! !

Ik snap het niet hoor. Als ik cardio doe, wordt is het tijdschrift uit elkaar geweekt door de stortvloed aan zweet. Om vervolgens uit elkaar getrokken te worden door stuiptrekkingen van uitputting. En om het helemaal onleesbaar te maken nog even bedolven te worden onder een dikke laag zwarte sneeuw. En dan heb ik het nog niet over het feit, dat ik mezelf van mn fiets af lanceer, als ik mn klauwen niet aan ´t stuur houd. :p

Maarja, die gay-oefeningen om czs op zn flikker te geven, hoort dat ook bij je df training?

En zou je iets gedetailleerder je trainingsschema kunnen posten anders?
pi_40358635
Mijn eigen trainingsschema heb ik samen met Unregistered opgestelt / verbetert en bestaat uit de volgende onderdelen:

1 squat
2 upperbody press (bench, overhead)
3 posterior chain (snatch pull, high pull, romanian dead)
4 rugoefening (rows, chins)
5 gay oefeningen in trisets / giant sets / circuit (achter elkaar dus)

Tot de gay oefeningen behoren tricep extensions, barbell curl, calf raises, ab work, traps, leg curls, binnenkort nekoefeningen.

Vergeet niet dat fitness fatigue een theorie is, een manier van trainen. Het schema maakt an sich niet zoveel uit, zolang je maar meerdere workouts per week doet waarin je dezelfde spieren belast, zodat je fatigue opbouwt gedurende de loading cycle. In mijn geval is dat dus 3x per week squat, 3x per week presses, 3x per week posterior chain pulls en 3x per week rug. Als het moet kan je zo tot 15+ keer per week trainen. Massa krijg je er zeker van, getuigende het gemiddelde fysiek van een olympic weightlifter.

Vanuit BB-perspectief kan je de "gay oefeningen" natuurlijk aanpassen. Denk bijvoorbeeld aan 2 templates, die je per training afwisselt, waarin je bv 1 schouders (raises) en kuiten en 2 biceps en triceps doet. Biceps/triceps zou ik niet meer dan 5 setjes per week doen, anders ga je de spieren overbelasten (overtraining... niet "overreaching" zoals de bedoeling is ).

Edit: die gay oefeningen in circuit zijn vooral conditie eigenlijk.. denk je eens in wat het met je conditie doet als je ipv 20 sec je hart 1,5+ minuut laat werken. Cardio sucks, KT als cardio rules
En als je die assistance allemaal een voor een zou trainen zou je a. (te) lang bezig zijn en b. worden ze nog meer gay, omdat je het op je dooie gemak doet.
pi_40359697
quote:
Op maandag 31 juli 2006 18:24 schreef LedZep het volgende:
Vergeet niet dat fitness fatigue een theorie is, een manier van trainen. Het schema maakt an sich niet zoveel uit, zolang je maar meerdere workouts per week doet waarin je dezelfde spieren belast, zodat je fatigue opbouwt gedurende de loading cycle. In mijn geval is dat dus 3x per week squat, 3x per week presses, 3x per week posterior chain pulls en 3x per week rug. Als het moet kan je zo tot 15+ keer per week trainen. Massa krijg je er zeker van, getuigende het gemiddelde fysiek van een olympic weightlifter.
pittig hoor. Ik doe, als ik kan, 2 x per week squatten, 1 x deadlift, 1x rdl, 2x bench, en 1 x military. Dit alles overgoten met een sausje van dips, chinnen, kuiten, wat biceps/triceps werk en traps.
Werkt goed voor mij.

Trouwens, vandaag tijdens squatten, in de wide stance, ik ben stukje lager dan benen horizontaal, en ik hoor me toch ineens een gescheur... En ja hoor, boxershort helemaal kapot gescheurt Echt helemaal, alleen het elastiekje bovenin was nog heel... Net nieuw, dag 15 eu
pi_40360268
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:00 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

pittig hoor. Ik doe, als ik kan, 2 x per week squatten, 1 x deadlift, 1x rdl, 2x bench, en 1 x military. Dit alles overgoten met een sausje van dips, chinnen, kuiten, wat biceps/triceps werk en traps.
Werkt goed voor mij.

Trouwens, vandaag tijdens squatten, in de wide stance, ik ben stukje lager dan benen horizontaal, en ik hoor me toch ineens een gescheur... En ja hoor, boxershort helemaal kapot gescheurt Echt helemaal, alleen het elastiekje bovenin was nog heel... Net nieuw, dag 15 eu
HARRRRRRDCORE

Mja, ik moet wel erg op mijn knieën letten..dus geen 3x heavy squats, al werk ik daar wel naar toe. Overigens is 2x squat, 1x DL al gruwelijk als je ze zwaar pakt (overtraining voor de meeste mensen). Maar je krijgt er poten van, niet normaal.
pi_40361018
Maar hoe doe je dat gayoefeningen circuit dan, pak je een dumbell voor 1 setje frenchpresses ofzo, en dan naar de barbell lopen en dan 1 setje barbell curls, en dan weer terug naar je dumbell french pressen enz.?

Neem je dan niet op een gegeven moment die hele sportschool in, in je eentje ?

edit:
Iemand trouwens nog goede ideeën voor de buikspieren, crunches beginnen een beetje licht te worden, en zo'n 20kg unit op je buik is niet heel erg handig, en bovendien helpt t bijna niks. Dragonflags kan niet helaas (zou niet weten waarop eigenlijk, enige mogelijkheid is miss benchpress bankje, met een barbell erop als contragewicht ofzo)

[ Bericht 17% gewijzigd door synthesix op 31-07-2006 20:06:45 ]
pi_40361179
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:41 schreef synthesix het volgende:
Maar hoe doe je dat gayoefeningen circuit dan, pak je een dumbell voor 1 setje frenchpresses ofzo, en dan naar de barbell lopen en dan 1 setje barbell curls, en dan weer terug naar je dumbell french pressen enz.?

Neem je dan niet op een gegeven moment die hele sportschool in, in je eentje ?
Ja

Overigens:
triset = 3 oefeningen achter elkaar
giant set = 4 oefeningen achter elkaar
circuit = >4 oefeningen achter elkaar

Ik kan over supersets/trisets van 1 spiergroep maar 1 ding zeggen: bullshit. Intensiteit wordt alleen maar verlaagd en als je 10 reps barbell curl en dan 5 reps dumbbell curl doet, kan je net zo goed 15 reps barbell curl doen.
pi_40362101
Opzich zijn french presses niet voor de zelfde spiergroep als barbell curls (of had je t niet over mijn post)

Maarum, hoeveel reps doe je dan bij de gayoefeningen? ( Omg, ik blijf aan het vragen )
pi_40362149
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:12 schreef synthesix het volgende:
Opzich zijn french presses niet voor de zelfde spiergroep als barbell curls (of had je t niet over mijn post)

Maarum, hoeveel reps doe je dan bij de gayoefeningen? ( Omg, ik blijf aan het vragen )
Nee, had het niet over jouw post, meer algemeen.

6-20 reps (1-2 reps van failure)
  maandag 31 juli 2006 @ 20:14:32 #90
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_40362203
hey ben ik weer

led nog steeds alles aanhet volspammen
pi_40364155
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:14 schreef Fugie het volgende:
hey ben ik weer

led nog steeds alles aanhet volspammen
Ja

synthesix: dragonflags kan je gewoon op een normaal bankje doen. Contragewicht? WTF moet je met een contragewicht?

Verder side bends, weighted situps, hanging leg raises..
pi_40365866
idd,

synthesix, doe situps ipv crunches

ik doe ze op een decline bankje op de laagste stand, 3x20, als je dat kan ben je goed bezig, en leg je schijfen op je borst bij leg raises voel ik overigens niets tot weinig, ook niet met gestrekte benen
pi_40366143
Hmm, ik heb een beetje het gevoel dat ik in plaats van mijn onderlichaam omhoog te liften het bankje omhoog lift , vandaar dat contragewicht.

Wat voor opleiding doe je trouwens ledzep?

//edit:
Ja dat situps makes sense inderdaad. Vond weighted crunches al zo zinloos
//edit2:
Fuck die dragonflags trouwens ook maar, ze zijn veel te zwaar nog Maar wel een über oefening voor je bovenlichaam volgens mij

[ Bericht 25% gewijzigd door synthesix op 31-07-2006 22:06:18 ]
pi_40366406
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:58 schreef synthesix het volgende:
Hmm, ik heb een beetje het gevoel dat ik in plaats van mijn onderlichaam omhoog te liften het bankje omhoog lift , vandaar dat contragewicht.

Wat voor opleiding doe je trouwens ledzep?

//edit:
Ja dat situps makes sense inderdaad. Vond weighted crunches al zo zinloos
Ik ben een fucking podda_vwo_warrior
pi_40366652
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:05 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik ben een fucking podda_vwo_warrior
Same here.

Wat is dat gelul met podda trouwens Ik heb wat gemist volgens mij
pi_40366855
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:11 schreef synthesix het volgende:

[..]

Same here.

Wat is dat gelul met podda trouwens Ik heb wat gemist volgens mij
Hip taalgebruik op www.team-forza.com

http://ssbasketball.rivals.com/content.asp?CID=454071

Ga jij ook naar vwo-5 nu? Wat voor kutprofiel heb je gekozen?
pi_40367030
Uhuh.
N&T.. Dûh...
pi_40367071
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:21 schreef synthesix het volgende:
Uhuh.
N&T.. Dûh...
Beat me met mijn N&T + 4 vrije vakken
pi_40367225
N&T + Filosofie, Biologie1, Biologie2
Heb je 4 ingeroosterde vrije vakken dan, want je kan bij ons maar 1 vak roostergarantie krijgen, in mijn geval dus filosofie.
En trouwens, en zijn voor de rest helemaal geen vakken die het waard zijn om tijd aan te verspillen

//edit
Wh00t, bedacht ik me net een leuk woordspeling

Liever in de gym, dan op het gym
Denk daar maar eens over na

[ Bericht 28% gewijzigd door synthesix op 31-07-2006 22:36:13 ]
pi_40367608
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:25 schreef synthesix het volgende:
N&T + Filosofie, Biologie1, Biologie2
Heb je 4 ingeroosterde vrije vakken dan, want je kan bij ons maar 1 vak roostergarantie krijgen, in mijn geval dus filosofie.
En trouwens, en zijn voor de rest helemaal geen vakken die het waard zijn om tijd aan te verspillen, dan maar liever in de gym he
Biologie12 is 1 vak .

Mwah, dit jaar had ik er 3 extra.. heb het zelf maar ingeroosterd en aan die gasten gegeven. Kon 1 uurtje niet volgen. Latijn, Grieks, biologie en geschiedenis extra overigens. Kost me bijna geen extra tijd, iig bergen tijd over om te trainen en eten
  maandag 31 juli 2006 @ 22:37:28 #101
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40367679
Zow, squatten ging goed vandaag

En fullsquatten vind ik fijner dan gewoon squatten. Dus fullsquat houden we er gewoon in

Ass to the grass en weer omhoog
pi_40367762
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:37 schreef Frautie het volgende:
Zow, squatten ging goed vandaag

En fullsquatten vind ik fijner dan gewoon squatten. Dus fullsquat houden we er gewoon in

Ass to the grass en weer omhoog
Mooi, loopt er de volgende zomer weer iemand extra rond met een squatass
  maandag 31 juli 2006 @ 22:46:49 #103
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_40368085
ik ging squatten vandaag, maar de tweede keer met gewicht schoot het keihard in me beenspieren. Kan wel merken dat ik een maandje niets heb gedaan
pi_40368734
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:35 schreef LedZep het volgende:

[..]

Biologie12 is 1 vak .

Mwah, dit jaar had ik er 3 extra.. heb het zelf maar ingeroosterd en aan die gasten gegeven. Kon 1 uurtje niet volgen. Latijn, Grieks, biologie en geschiedenis extra overigens. Kost me bijna geen extra tijd, iig bergen tijd over om te trainen en eten
Hmm, ik heb ook latijn extra dan, maar dat is verplicht op een gymnasium (1 van de 2 dan).
Grieks is echt een zinloos vak trouwens

Wat ik me nou afvraag he. Heb jij dat nou ook, dat je te weinig tijd hebt om alles te lezen wat je wil.
Zoals nu, wil ik lezen over bodybuilding/voedings theorieën, nietzsche (een filosoof), en nu ook flirtatietechnieken en psychologie (dat laatste geïnspireerd door dat boek dat jij in een topic aanraadde "how to become an alpha male").. Damn, ik heb gewoon niet genoeg tijd

Echt wel heeeel erg offtopic trouwens
pi_40372368
hey mensen

beginnersvraagje; ik heb besloten om mezelf de komende maanden te richten op het trainen van mijn bovenlichaam. nu heb ik na het lezen van dit topic en de site www.bodybuilding.com dit in mijn online cart:
Delete Qty SKU Product Price Total
Delete BSN039 BSN NO-Xplode, 1.81 Lbs., Blue Raspberry (New Formula) $38.95 $38.95
Delete 751 Higher Power Chromium Picolinate, 200mcg/100 Capsules $4.95 $4.95
Delete OPT029 Optimum 100% Whey Protein, 5 Lbs., Gold Standard Strawberry $28.89 $28.89

Ik ben 1,80 en weeg ongeveer 65 kilo ik ben niet dik, een beetje gespierd maar ik heb wel zodanig veel vet dat mijn (obliques, weet niet wat het in het nederlands is.. je zij-en?) niet te zien zijn. maar al in al ben ik vrij dun en eet ik per dag niet meer dan 4 boterhammen, avondmaaltijd wat meestal italiaans of een variatie van fastfood is.

is het slim voor mij om dit als beginner te kopen? heb ik er veel baat bij of kan ik net zo goed iets anders proberen. zo ja wat?

danku danku danku
STUDIO D'ARTISAN TE KOOP:
[TK] Kleding & Accesoires: YSL, PRADA, CRATE, SDA, NUDIE-ETC
Dior gold waxed te koop, PM me bij interesse.
pi_40373979
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 00:34 schreef denimfanatism het volgende:
hey mensen

beginnersvraagje; ik heb besloten om mezelf de komende maanden te richten op het trainen van mijn bovenlichaam. nu heb ik na het lezen van dit topic en de site www.bodybuilding.com dit in mijn online cart:
Delete BSN039 BSN NO-Xplode, 1.81 Lbs., Blue Raspberry (New Formula) $38.95 $38.95
Delete OPT029 Optimum 100% Whey Protein, 5 Lbs., Gold Standard Strawberry $28.89 $28.89

Ik ben 1,80 en weeg ongeveer 65 kilo ik ben niet dik, een beetje gespierd maar ik heb wel zodanig veel vet dat mijn (obliques, weet niet wat het in het nederlands is.. je zij-en?) niet te zien zijn. maar al in al ben ik vrij dun en eet ik per dag niet meer dan 4 boterhammen, avondmaaltijd wat meestal italiaans of een variatie van fastfood is.

is het slim voor mij om dit als beginner te kopen? heb ik er veel baat bij of kan ik net zo goed iets anders proberen. zo ja wat?

danku danku danku
Als je beginner bent zeker NIET aanschaffen!! De shake kan je nog over discussieren maar als ik jou was zou ik vooral letten op je voeding en hoe je traint, aan supplementen hoef je het komende jaar nog niet te denken!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:13:39 #107
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40376151
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 01:50 schreef McGilles het volgende:
Als je beginner bent zeker NIET aanschaffen!! De shake kan je nog over discussieren maar als ik jou was zou ik vooral letten op je voeding en hoe je traint, aan supplementen hoef je het komende jaar nog niet te denken!

Leer eerst maar eens goed schoon eten en train eerst maar een jaar. Daarna kan je altijd nog kijken of je extra dingen nodig hebt....
pi_40376196
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:01 schreef synthesix het volgende:

[..]

Hmm, ik heb ook latijn extra dan, maar dat is verplicht op een gymnasium (1 van de 2 dan).
Grieks is echt een zinloos vak trouwens

Wat ik me nou afvraag he. Heb jij dat nou ook, dat je te weinig tijd hebt om alles te lezen wat je wil.
Zoals nu, wil ik lezen over bodybuilding/voedings theorieën, nietzsche (een filosoof), en nu ook flirtatietechnieken en psychologie (dat laatste geïnspireerd door dat boek dat jij in een topic aanraadde "how to become an alpha male").. Damn, ik heb gewoon niet genoeg tijd

Echt wel heeeel erg offtopic trouwens
Mja, het kost wel aardig wat tijd ja.. maar aan de andere kant besteed ik momenteel ook een groot deel van mijn tijd aan nutteloze dingen, dus daar valt nog wel wat aan te doen. Stel dat je elke dag 2 uur zou trainen, en 6 uur naar school zou gaan, en 2 uur zou besteden aan eten, en 7 uur zou slapen, 2 uur huiswerk (bij mij meer in de richting van 0 uur, maar we houden het ruim ), hou je dus nog 5 uur per dag over.. waarin je kan doen wat je wil
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:47:05 #109
153787 RSV1000R
If it moves it's fun
pi_40376439
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 08:13 schreef Frautie het volgende:

[..]

[afbeelding]

Leer eerst maar eens goed schoon eten en train eerst maar een jaar. Daarna kan je altijd nog kijken of je extra dingen nodig hebt....
Eens.. hoewel ik zelf ook aan de shakes zit.....(koolhydraten shakes en eiwitshakes)
Maar goed.. daar staat dan weer tegenover dat ik Vroagah toen alles beter was enzo.. heel veel getraind heb... Spiergeheugen werkt nog aardig.. ik zie al lichte verbetering....

Gister ook weer even naar karatetraining geweest.. kon het ff niet laten.. spagaat gaat nog net...
verder is alles stijf en tergend langzaam..... kon niet eens een groen bandertje neerhalen met snelheid beetje jammer.. uiteindelijk heb ik um maar op techniek gepakt.....
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:26:27 #110
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40377007
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 08:47 schreef RSV1000R het volgende:
Eens.. hoewel ik zelf ook aan de shakes zit.....(koolhydraten shakes en eiwitshakes)
Maar goed.. daar staat dan weer tegenover dat ik Vroagah toen alles beter was enzo.. heel veel getraind heb... Spiergeheugen werkt nog aardig.. ik zie al lichte verbetering....

Gister ook weer even naar karatetraining geweest.. kon het ff niet laten.. spagaat gaat nog net...
verder is alles stijf en tergend langzaam..... kon niet eens een groen bandertje neerhalen met snelheid beetje jammer.. uiteindelijk heb ik um maar op techniek gepakt.....
Mjaah, je zegt 't zelf al...spiergeheugen

En volgens mij weet je ongeveer wel wat je wel en niet moet eten.

Trouwens, je kan de spagaat Ben jij ff lenig! Dat hoef ik dus niet te proberen
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:43:30 #111
153787 RSV1000R
If it moves it's fun
pi_40377340
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:26 schreef Frautie het volgende:

[..]

Mjaah, je zegt 't zelf al...spiergeheugen

En volgens mij weet je ongeveer wel wat je wel en niet moet eten.

Trouwens, je kan de spagaat Ben jij ff lenig! Dat hoef ik dus niet te proberen
Spagaat. split en meer van dat soort ongein.... Lenigheid zit gelukkig wel goed nog.. dat scheelt
pi_40377377
Net terug van vakantie en heb echt weer zin om te trainen morgen.

In het hotel had je ook gewichten, met water erin
pi_40377449
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:45 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Net terug van vakantie en heb echt weer zin om te trainen morgen.

In het hotel had je ook gewichten, met water erin
pi_40377479
ik heb een vraagje na ongeveer 1 jaar niet getraind te hebben heb ik 3 weken 4x10 push ups gedaan. de dagen daarna had ik redelijk last van spierpijn. Toen ben ik vorige week weer echt gaan trainen (bankdrukken enz enz) maar de dagen daarna had ik geen enkel last van spierpijn.
Gisteren weer keihard getraind maar vandaag weer geen spierpijn

dus mijn vraag is hoe kan het dat ik geen spierpijn heb? train ik niet goed? of is het normaal?
hay hay
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:57:25 #115
140141 ivosnivo
pi_40377633
Misschien beter aanspannen, totdat je bijna verkrampt en dan de volgende rep maken.
pi_40377669
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:50 schreef meelborp het volgende:
ik heb een vraagje na ongeveer 1 jaar niet getraind te hebben heb ik 3 weken 4x10 push ups gedaan. de dagen daarna had ik redelijk last van spierpijn. Toen ben ik vorige week weer echt gaan trainen (bankdrukken enz enz) maar de dagen daarna had ik geen enkel last van spierpijn.
Gisteren weer keihard getraind maar vandaag weer geen spierpijn

dus mijn vraag is hoe kan het dat ik geen spierpijn heb? train ik niet goed? of is het normaal?
Voor zover ik weet moeten in het begin je spieraanhechtingen altijd weer even wennen, en dat kan pijn doen ja. Bovendien zijn pushups zware oefeningen en het zou ook kunnen dat die 'echte' oefeningen niet zo belastend voor je spieren waren.

Just my 2 cents though..
pi_40378045
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:58 schreef synthesix het volgende:

[..]

Voor zover ik weet moeten in het begin je spieraanhechtingen altijd weer even wennen, en dat kan pijn doen ja. Bovendien zijn pushups zware oefeningen en het zou ook kunnen dat die 'echte' oefeningen niet zo belastend voor je spieren waren.

Just my 2 cents though..
maar ik trainde maximaal, ik kon bij sommige oefeningen gewoon niet meer zeg maar dus dat is toch vrij intesief
hay hay
pi_40378843
Ik train altijd intensief en heb sporadisch spierpijn.
pi_40378999
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:50 schreef LedZep het volgende:
maar had jij ook toen je begon met trainen nooit spierpijn?
hay hay
pi_40379283
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:57 schreef meelborp het volgende:

[..]

maar had jij ook toen je begon met trainen nooit spierpijn?
Mwah de eerste keren wat.. maar het is persoonsgebonden. "Pomp" noch spierpijn zeggen iets over het succes van een training.
pi_40382685
Wat ging de training van vandaag weer lekker, vakantie doet wonderen

Beetje van alles gedaan om te kijken hoe het ging; fullsquat lukt me nu met 85 kg. Bench gaat sinds lange tijd nu weer beter.
Ik had alleen nog een vraagje mbt. creatine: Ik maak vaak gebruik van de sauna, maar is dit niet erg als je met een creatinekuur bezig bent?
Heb nog maar 1 keer creatine gebruikt in al die jaren dus ben niet echt up to date
pi_40382760
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:05 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Wat ging de training van vandaag weer lekker, vakantie doet wonderen

Beetje van alles gedaan om te kijken hoe het ging; fullsquat lukt me nu met 85 kg. Bench gaat sinds lange tijd nu weer beter.
Ik had alleen nog een vraagje mbt. creatine: Ik maak vaak gebruik van de sauna, maar is dit niet erg als je met een creatinekuur bezig bent?
Heb nog maar 1 keer creatine gebruikt in al die jaren dus ben niet echt up to date
Volgens mij maakt dat niks uit. Geloof ook dat MrJ sauna-freak is, en die neemt ook het hele jaar door creatine.
pi_40382929
Niet dat ik er verstand van heb ofzo hoor. Maar waarom zou het in godsnaam erg zijn? Creatine is gewoon een soort van voedingsstof he. Het zit altijd in je lichaam, maar nu alleen een beetje meer.

Ik heb trouwens een beetje het gevoel dat ik meer spierpijn krijg bij meer reps. Ik had in ieder geval elke keer spierpijn toen ik nog consequent met 15reps trainde. En nu ik er 8 doe, heb ik bijna geen spierpijn meer. Alleen een beetje lamme spieren.
pi_40382930
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 00:34 schreef denimfanatism het volgende:
hey mensen

danku danku danku
Uhm nee dit is weg gegooid geld, aangezien je gewoon veelte weinig eet. 4 boterhammen man, dat is nog niet eens genoeg voor mijn ontbijt. Leer eerst eens goed vreten voordat je gaat denken aan supplementen. Het is een aanvulling op een goede basis, als je de basis niet hebt (juiste training en goede voeding) heb je weinig aan supplementen.
pi_40382977
Je kan trouwens beter kwark, kip en tonijn kopen voor al dat geld, en eventueel een klein potje whey voor noodgevallen.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:41:27 #126
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40383756
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:43 schreef RSV1000R het volgende:
Spagaat. split en meer van dat soort ongein.... Lenigheid zit gelukkig wel goed nog.. dat scheelt
En je beheerst je techniek nog goed
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:50 schreef LedZep het volgende:
Pff, ik heb altijd spierpijn In meerdere of mindere mate...

En mindere mate betekent dat ik de volgende keer zwaarder kan pakken
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:32:34 #127
153787 RSV1000R
If it moves it's fun
pi_40385366
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:41 schreef Frautie het volgende:

[..]

En je beheerst je techniek nog goed
[..]

Pff, ik heb altijd spierpijn In meerdere of mindere mate...

En mindere mate betekent dat ik de volgende keer zwaarder kan pakken
Hehe de techniek is idd het probleem niet, alleen jammer dat ik daar nu op terug moet vallen om te winnen.. maar goed snelheid komt ook wel weer...

en spierpijn wel of niet, tsja hangt er bij mij ook maar net van af, ene keer wel andere niet.. dus ach.... en ik rek heel veel tussen de oefeningen.. anders krijg je "korte" spieren zeggen ze.. en da's niet de bedoeling als je er vechtsport naast doet en het helpt ook nog eens tegen de spierpijn, bij mij dan althans

en akrapovic is goedddddd frautie
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:54:58 #128
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_40386050
ik ga ook geen supplementen meer gebruiken. langzaam rol ik toch de bulkfase in en dan vind ik whey ed niet echt nuttig.
pi_40386713
ik train al een jaar met regelmaat 3/4 keer in de week en dan 1 uur per dag. het is niks serieus maar ik wou het wat versnellen. ik heb van die dagen dat ik 8 boterhammen en 2/3 borden lasagne eet, maar ook dagen dat ik heel de dag maar 4 boterhammen en onderweg naar huis/werk snel iets eet. dat laatste heb ik de laatste tijd omdat ik zoveel andere dingen te doen heb. maar ik heb dus begrepen dat ik eerst een goed dieet moet hebben. wat raden jullie mij aan?
STUDIO D'ARTISAN TE KOOP:
[TK] Kleding & Accesoires: YSL, PRADA, CRATE, SDA, NUDIE-ETC
Dior gold waxed te koop, PM me bij interesse.
pi_40386918
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:56 schreef LedZep het volgende:
't Is weer eens verdomde stil hier, daarom zal ik mijn voedingsschema maar eens posten, waar ik vanaf nu naar toe ga werken (@ approx begin sept zit ik op het volledige dieet)

13:00
6 boterhammen
90 gram pindakaas
Welk merk pindakaas eet je? (Ik zoek er een met wat minder suikers namelijk).
pi_40386952
Wat je kunt doen, is weight gainer shakes nemen als je geen tijd hebt om goed te eten.
pi_40387071
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:28 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Calvé met nootjes
pi_40387875
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:33 schreef LedZep het volgende:

[..]

Calvé met nootjes
Ik ook, is inderdaad wel ja.
pi_40390292
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:28 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

De originele pindakaas van calve bevat zover ik weet 93% pinda's en de rest plantaardige olien. Bij de versie met nootjes zit er nog wat dextrose bij.

Laatst had mijn moeder een b-merk gekocht die er behoorlijk goor uitzag. Keek even bij de ingredienten en daar stond dat hij maar 45% pinda's bevatte. Wat een oplichterij zeg, dat dat zich nog pindakaas mag noemen. Voor mij alleen de originele calve pindakaas!
pi_40391411
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:39 schreef LedZep het volgende:

[..]

Mooi, loopt er de volgende zomer weer iemand extra rond met een squatass
squatass féminin
pi_40391529
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 08:20 schreef LedZep het volgende:

[..]

Mja, het kost wel aardig wat tijd ja.. maar aan de andere kant besteed ik momenteel ook een groot deel van mijn tijd aan nutteloze dingen, dus daar valt nog wel wat aan te doen. Stel dat je elke dag 2 uur zou trainen, en 6 uur naar school zou gaan, en 2 uur zou besteden aan eten, en 7 uur zou slapen, 2 uur huiswerk (bij mij meer in de richting van 0 uur, maar we houden het ruim ), hou je dus nog 5 uur per dag over.. waarin je kan doen wat je wil
in theorie klinkt het heel mooi, maar het is onhaalbaar in praktijk
pi_40391605
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:58 schreef synthesix het volgende:

[..]

Just my 2 cents though..
3x50, vlotjes mss ga ik eens naar de 100 proberen
pi_40391684
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:12 schreef synthesix het volgende:
Niet dat ik er verstand van heb ofzo hoor. Maar waarom zou het in godsnaam erg zijn? Creatine is gewoon een soort van voedingsstof he. Het zit altijd in je lichaam, maar nu alleen een beetje meer.

Ik heb trouwens een beetje het gevoel dat ik meer spierpijn krijg bij meer reps. Ik had in ieder geval elke keer spierpijn toen ik nog consequent met 15reps trainde. En nu ik er 8 doe, heb ik bijna geen spierpijn meer. Alleen een beetje lamme spieren.
na elke week setjes van ongv 8 reps te doen bij squats met 60-65-70kg heb ik bijna geen spierpijn meer, maar als ik eens 3x40 (thuis) doe met 20-30kg kan ik de trap niet meer op de volgende dag

ok ik ben weer bijgelezen
pi_40392010
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:01 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

3x50, vlotjes mss ga ik eens naar de 100 proberen
Mjah, voor als je begint bedoel ik dan En bovendien, als je gewicht op je rug legt o.i.d. blijft hij zwaar
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:04 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

na elke week setjes van ongv 8 reps te doen bij squats met 60-65-70kg heb ik bijna geen spierpijn meer, maar als ik eens 3x40 (thuis) doe met 20-30kg kan ik de trap niet meer op de volgende dag

ok ik ben weer bijgelezen
Ja bedoel je dit nou sarcastisch?
Want ik heb met gayfaggewichten die ze mr hier voorschrijven bij 15 reps echt veel spierpijn, en dan met 8 reps met bijna 2 keer dat gewicht niet. 15 reps zijn nou ook weer niet buitenzinnig veel ofzo.
pi_40392180
Iemand trouwens tips voor de military press?
Ik vind het wel een fijne (lees: zware) oefening voor me schouders wat uitputting enzo betreft. Maar volgens mij is mn techniek nog niet helemaal goed.

Ik ging in ieder geval vandaag military pressen, en het deed gelijk pijn aan m'n schouder eigenlijk. Het kan misschien ook komen trouwens doordat ik hem overbelast heb trouwens.

Dit is wat ik nu doe ongeveer:
Neem de barbell op mijn borst. Pronated grip (handpalmen van me af?). Handen ongeveer ter breedte van m'n schouders.
Dan duw ik de barbell recht omhoog en als hij niet meer hoger kan zet ik mn armen als het ware op slot door ze helemaal te strekken, m'n schouders naar de zijkant en naar achteren te rollen en m'n borst naar voren te drukken.
pi_40395199
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:18 schreef synthesix het volgende:

[..]

Ja bedoel je dit nou sarcastisch?
nee
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:27 schreef synthesix het volgende:
Ik vind het wel een fijne (lees: zware) oefening voor me schouders wat uitputting enzo betreft. Maar volgens mij is mn techniek nog niet helemaal goed.

Ik ging in ieder geval vandaag military pressen, en het deed gelijk pijn aan m'n schouder eigenlijk. Het kan misschien ook komen trouwens doordat ik hem overbelast heb trouwens.

Neem de barbell op mijn borst. Pronated grip (handpalmen van me af?). Handen ongeveer ter breedte van m'n schouders.
Dan duw ik de barbell recht omhoog en als hij niet meer hoger kan zet ik mn armen als het ware op slot door ze helemaal te strekken, m'n schouders naar de zijkant en naar achteren te rollen en m'n borst naar voren te drukken.
dunno, ik vind het een van de gemakkelijkste oefeningen die er zijn. wat je daar allemaal doet als hij boven is versta ik niet echt goed en begrijp ik het nut er niet van. gwn van je borst af naar boven duwen en terug, met je handen iets breder dan de schouders
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 21:02:04 #142
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40396611
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:32 schreef RSV1000R het volgende:
Hehe de techniek is idd het probleem niet, alleen jammer dat ik daar nu op terug moet vallen om te winnen.. maar goed snelheid komt ook wel weer...

en spierpijn wel of niet, tsja hangt er bij mij ook maar net van af, ene keer wel andere niet.. dus ach.... en ik rek heel veel tussen de oefeningen.. anders krijg je "korte" spieren zeggen ze.. en da's niet de bedoeling als je er vechtsport naast doet en het helpt ook nog eens tegen de spierpijn, bij mij dan althans

en akrapovic is goedddddd frautie
Techniek is je basis Dus het is juist goed dat je erop kan terugvallen....dus niet miepen

En ik probeer idd altijd wel te rekken...alleen voor mijn benen vind ik dat wel lastig?! Hoe doet de rest dat?

Appie en Akra gaan best goed samen..maar Tigcraft of Blue Flame klinkt ook
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:54 schreef Tommy__ het volgende:
squatass féminin
Ik krijg 'm niet kado Heb iig flink spierpijn
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 21:09:00 #143
140141 ivosnivo
pi_40396810
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:13 schreef frenkck het volgende:

[..]

De originele pindakaas van calve bevat zover ik weet 93% pinda's en de rest plantaardige olien. Bij de versie met nootjes zit er nog wat dextrose bij.

Laatst had mijn moeder een b-merk gekocht die er behoorlijk goor uitzag. Keek even bij de ingredienten en daar stond dat hij maar 45% pinda's bevatte. Wat een oplichterij zeg, dat dat zich nog pindakaas mag noemen. Voor mij alleen de originele calve pindakaas!
Ga maar is lezen hoeveel fruit er in fruityoghurt of fruitdrank zit, schrik je je helemaal kapot. Als ik me niet vergist 0,8% in dubbelfris light.
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:27 schreef synthesix het volgende:

Ik zou dat laatste gedeelte gewoon achterwege laten. En je rug goed recht houden en niet achterover hangen.
pi_40396841
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:12 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

nee
Ow okay, gelukkig
Ik dacht dat je het zo bedoelde van: Als ik 2 keer met mn 15rm squat, en dan 1000 keer met mn 1200rm, dan heb ik ook superveel spierpijn
quote:
[..]

dunno, ik vind het een van de gemakkelijkste oefeningen die er zijn. wat je daar allemaal doet als hij boven is versta ik niet echt goed en begrijp ik het nut er niet van. gwn van je borst af naar boven duwen en terug, met je handen iets breder dan de schouders
Ja misschien doe ik het ook wel goed, alleen mn schouders voelen iedere keer zo verrot, zelfs na 1 set van 10reps zoals deze keer al, en dat met maar 20kg
pi_40396863
Ik ga over een tijdje trainen bij Unregistered, om o.a. mijn fullsquattechniek goed te krijgen en goodmornings fatsoenlijk aan te leren. Heb er nu al zin in

Die squatass féminin krijg je wel, voor de zomer 2007 (dat is een goede zaak)
pi_40397066
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 21:10 schreef synthesix het volgende:

[..]

Ow okay, gelukkig
Ik dacht dat je het zo bedoelde van: Als ik 2 keer met mn 15rm squat, en dan 1000 keer met mn 1200rm, dan heb ik ook superveel spierpijn
[..]

Ja misschien doe ik het ook wel goed, alleen mn schouders voelen iedere keer zo verrot, zelfs na 1 set van 10reps zoals deze keer al, en dat met maar 20kg
Probeer eens RC (rotator cuff) oefeningen te doen... google ... en met name seated dumbbell cleans (www.midwestbarbell.com/videos.htm -> seated power clean ofzo). Werkt schouderversterkend waardoor de disbalansen in de spieren rondom de schouderkolom tov de voorste delts worden verholpen. Is namelijk in 95% van de gevallen de boosdoener bij pijnlijke schouders (logisch aangezien iedereen alleen maar bencht)
pi_40397207
Zijn schouders trouwens net van die knieën, dat je heel rustig aan moet beginnen om ze niet te verneuken? Ik ben echt bang dat ik mn schouders ga overbelasten eigenlijk.

Woont er trouwens iemand hier in apeldoorn toevallig?
pi_40397317
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 21:20 schreef synthesix het volgende:
Zijn schouders trouwens net van die knieën, dat je heel rustig aan moet beginnen om ze niet te verneuken? Ik ben echt bang dat ik mn schouders ga overbelasten eigenlijk.

Woont er trouwens iemand hier in apeldoorn toevallig?
Rotator cuff trainen werkt ALTIJD (bijna altijd )

Nop, Sneek (het hoge noorden ).
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:09:24 #149
140141 ivosnivo
pi_40401321
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 21:10 schreef LedZep het volgende:
Ik ga over een tijdje trainen bij Unregistered, om o.a. mijn fullsquattechniek goed te krijgen en goodmornings fatsoenlijk aan te leren. Heb er nu al zin in

Die squatass féminin krijg je wel, voor de zomer 2007 (dat is een goede zaak)
Hoe krijg je dat? Me vriendin gaat na haar vakantie ook trainen (en er mag best wat bibs bij)
pi_40401563
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:09 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat? Me vriendin gaat na haar vakantie ook trainen (en er mag best wat bibs bij)
Fullsquats
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:20:55 #151
140141 ivosnivo
pi_40401830
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:14 schreef LedZep het volgende:

[..]

Fullsquats
Thanks en wanneer kan ik nou het beste me dextro innemen? Kan het niet tijdens de training in me fles water?
pi_40402122
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:20 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Thanks en wanneer kan ik nou het beste me dextro innemen? Kan het niet tijdens de training in me fles water?
20-30 min. voor de training
0,4 g/kg whey

Direct voor de training
0,4 g/kg snelle suikers (wanneer je gevoelig reageert op snelle suikers, neem je in totaal (voor + na training) 0,4 g/kg en consumeer je deze uitgespreid over de gehele trainingsperiode)

Direct na de training
0,2 g/kg whey
0,4 g/kg snelle suikers

Bron: DBB, MeDieVil
Tijdens de training het beste geen snelle suikers nemen.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:45:20 #153
140141 ivosnivo
pi_40402598
Nering zeg wat een gedoe :S volgende week maar is kijken.

Begin buiktrainen ook eindelijk leuk te vinden. Heb nu een manier gevonden
met weinig herhalingen en zware oefeningen om er spierpijn in te krijgen.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 01:18:45 #154
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_40405254
Hoe dan??

Ik heb net mbv dat rek gebankdrukt. Eerst normaal, toen incline, en toen zeg maar ondersteboven, ze zeggen dat je dan de onderkant van je borst traint... Best lekker, eerste keer dat ik serieus heb gebankdrukt en het voelt lekker aan, al was het wel mbv zo'n rek...
pi_40409692
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 01:18 schreef Omnifacer het volgende:
Hoe dan??

Ik heb net mbv dat rek gebankdrukt. Eerst normaal, toen incline, en toen zeg maar ondersteboven, ze zeggen dat je dan de onderkant van je borst traint... Best lekker, eerste keer dat ik serieus heb gebankdrukt en het voelt lekker aan, al was het wel mbv zo'n rek...
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk met een losse stang bankdrukken!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 09:22:56 #156
19479 Mr.J
pi_40409884
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:29 schreef LedZep het volgende:

[..]

20-30 min. voor de training
0,4 g/kg whey

Direct voor de training
0,4 g/kg snelle suikers (wanneer je gevoelig reageert op snelle suikers, neem je in totaal (voor + na training) 0,4 g/kg en consumeer je deze uitgespreid over de gehele trainingsperiode)

Direct na de training
0,2 g/kg whey
0,4 g/kg snelle suikers

Bron: DBB, MeDieVil
Tijdens de training het beste geen snelle suikers nemen.
Direct voor de training zou ik zelf geen snelle suikers meer nemen. Trainen zal gewoon plaats moeten vinden op glycogeenvoorraden dan op extra glucose lijkt mij.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 09:40:16 #157
140141 ivosnivo
pi_40410235
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 09:22 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Direct voor de training zou ik zelf geen snelle suikers meer nemen. Trainen zal gewoon plaats moeten vinden op glycogeenvoorraden dan op extra glucose lijkt mij.
Dus alleen na het trainen? In me shake?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 10:22:41 #158
19479 Mr.J
pi_40411057
Doe ik wel ja.
pi_40412470
Allereerst even het belang van whey vóór de training:

Timing of amino acid-carbohydrate ingestion alters anabolic response of muscle to resistance exercise.

"..the response of net muscle protein synthesis to consumption of an EAC solution immediately before resistance exercise is greater than that when the solution is consumed after exercise, primarily because of an increase in muscle protein synthesis as a result of increased delivery of amino acids to the leg.."

Dextrose is altijd wel een punt van discussie. 3XL neemt bijvoorbeeld helemaal geen dextrose, ook niet na de training.

Snelle suikers voor de training is niet zozeer bedoelt als brandstof; wel om de whey opname te versnellen. Waarom? Omdat de whey snel en hoog piekt, maar daarna ook snel daalt (de opname van aminozuren gaat dus snel omhoog, maar daalt daarna tot onder de baseline - de "standaard"opname). Tot een uur of 2 na de inname van whey heb je dus veel profijt daarvan; maar daarna ook direct niet meer. Zodoende is het verstandig zowel vóór als na de training eiwitten te nemen. In het gekopieerde stukje van hierboven staat vermeld ook ná de training whey te nemen, dit kan echter ook (en mss zelfs beter) casseine zijn, omdat die lager piekt, maar wel langer boven de baseline blijft.

Ivosnivo zou dus dit kunnen doen:

half uur voor training:
whey

direct voor training:
dextrose

direct na training
whey
dextrose

half uur/uur na training
kwark

Direct na training ook whey is niet eens zo nodig, maar omdat kwark langzamer wordt opgenomen dan casseine-eiwitshakes is het verstandig toch nog even wat whey te nemen. Als je normaal 40 gram whey neemt na de training hoef je niet 2x 40 gram te nemen, maar verdeel je het gewoon, 20 voor en 20 gram na.

MrJ (die, als ik het goed heb, ook eiwitshakes met casseine heeft), zou dan na de training casseine/wheyeiwit na de training kunnen nemen, met dextrose.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 12:51:41 #160
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40415421
Vraagje: Wa's nou het verschil/ voordeel van proteine (ik heb dus een pot Pro85 staan) ipv whey (ik heb dus ook een pot whey staan, die mijn broertje niet lust )

Maar wat moet ik nou met de whey? Ik heb gister wat zitten zoeken, het is ook eiwit, maar dan een andere vorm. Alleen ik zie door de bomen 't bos niet meer

Dus....euh......hellup
pi_40416446
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:51 schreef Frautie het volgende:
Vraagje: Wa's nou het verschil/ voordeel van proteine (ik heb dus een pot Pro85 staan) ipv whey (ik heb dus ook een pot whey staan, die mijn broertje niet lust )

Maar wat moet ik nou met de whey? Ik heb gister wat zitten zoeken, het is ook eiwit, maar dan een andere vorm. Alleen ik zie door de bomen 't bos niet meer

Dus....euh......hellup
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/eiwit-faq-3655/

Als er verder nog vragen zijn..
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:03:05 #162
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40419817
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:20 schreef LedZep het volgende:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/eiwit-faq-3655/
Als er verder nog vragen zijn..
Gelezen, thanks

Dus eigenlijk is mijn broertje best liev dat ie me dik 3 kg whey kado doet
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:03:57 #163
19479 Mr.J
pi_40419862
Hangt van de kwaliteit af. Als het 3kg bagger kwaliteit is waar hij toch van af wou...
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:24:06 #164
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40420474
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:03 schreef Mr.J het volgende:
Hangt van de kwaliteit af. Als het 3kg bagger kwaliteit is waar hij toch van af wou...
Niet zo negatief, als 't troep zou zijn dan zou ie 't wel weggooien...

Hij vond de aardbeismaak gewoon niet lekker. En ik wel
pi_40421329
De aldi is vanaf nu mijn hardcore eierendealer. 10 stuks voor 95 cent
pi_40424842
Hoe vreet je die eieren eigenlijk op. Koken ofzo allemaal? Das echt tering veel werk.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 17:52:34 #167
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_40424999
koken is wel het beste ja dacht ik. En zoveel werk is dat niet als je een flinke pan heb
pi_40425180
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:14 schreef LedZep het volgende:

Fullsquats
en liefst zo breed mogelijk gaan staan ik heb zelf al het gevoel dat m'n bips zijn uitgezet
pi_40425336
nu snap ik nog steeds het nut niet van whey voor de training,

is het nu nuttig omdat het dan al in je bloed zit wann je het nodig hebt? of is het wat anders?

ik denk dat als je whey voor de training neemt, er veel zal van worden opgenomen om als energie te dienen, wat dus totaal nutteloos is ..
pi_40425729
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:09 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

zeg ook dat ze moet gaan bulken
pi_40425761
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 18:10 schreef Tommy__ het volgende:
nu snap ik nog steeds het nut niet van whey voor de training,

is het nu nuttig omdat het dan al in je bloed zit wann je het nodig hebt? of is het wat anders?

ik denk dat als je whey voor de training neemt, er veel zal van worden opgenomen om als energie te dienen, wat dus totaal nutteloos is ..
Mja er zijn zoveel theorieën over, heb ook wel eens gehoord dat de eiwitsynthese pas na ongeveer 24 uur maximaal is en je dan juist veel eiwitten nodig hebt. Zit ook wel wat in, geloof niet dat je spieren direct nadat ze beschadigd zijn eiwitten nodig hebben om die cellen te herbouwen. Zit een heel proces aan vooraf voordat er uberhaubt cellen gebouwd en gerepareerd gaan worden en dat kan best wel eens 24 uur zijn.
pi_40425793
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 17:46 schreef synthesix het volgende:
Hoe vreet je die eieren eigenlijk op. Koken ofzo allemaal? Das echt tering veel werk.
Beste is rauw natuurlijk, zo beschadig je geen voedingsstoffen in de eieren zoals de vele vitamines die in het eigeel zitten. Zelfs door de blender veroorzaakt al microverhitting op het contactoppervlak met het mes, zodat er daardoor al veel voedingsstoffen verloren gaan. Eigenlijk is het ook niet erg om eieren rauw te eten, want salmonella raak je op ten duur gewoon resistent tegen.
pi_40425983
mja ik pak gwn m'n -whey shizzle- na de training, lijkt me het meest logische en voor de training krijg ik die zooi toch niet binnen
pi_40426393
Ik hoorde vooral vorig jaar nogal veel over stackers maar nu helemaal niet meer. Ik zet net even op een supplementen site te kijken en zag dat ze het daar verkopen maar waar gebruik je die dingen eigenlijk voor?
pi_40426488
we hebben het er vorig topique net over gehad, de bedoeling is om snel vet te verbranden.
pi_40426936
Vandaag maar een beetje thuis bankdrukken + chinups doen, als 2x natgeregend en heb geen zin voor de 3de keer kleding te wisselen
pi_40430487
Ik wil het nog wel eens quoten:

Timing of amino acid-carbohydrate ingestion alters anabolic response of muscle to resistance exercise.

"..the response of net muscle protein synthesis to consumption of an EAC solution immediately before resistance exercise is greater than that when the solution is consumed after exercise, primarily because of an increase in muscle protein synthesis as a result of increased delivery of amino acids to the leg"

Eiwitten worden sowieso niet als brandstof gebruikt, dus dat is niet van toepassing. Wanneer je whey inneemt en daarna actief bezig bent; is de eiwitsynthese dus hoger dan wanneer je in een rustperiode (na de training) zit.

Over stackers gesproken; deze fatburner: http://www.1fast400.com/?products_id=2364 schijnt een van de beste te zijn. Misschien een tip.

Eieren inderdaad koken (4 per keer kan makkelijk in 1 pan).
  woensdag 2 augustus 2006 @ 21:21:35 #178
140141 ivosnivo
pi_40430847
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 18:31 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

zeg ook dat ze moet gaan bulken
Dat ga ik nooit voor elkaar krijgen man, ik heb haar net aan haar verstand weten te brengen dat dieeten zinloos is.
pi_40430850
defenitie van eiwitsynthese..?

dit dus?: "is het nu nuttig omdat het dan al in je bloed zit wann je het nodig hebt?"
pi_40431412
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:21 schreef Tommy__ het volgende:
defenitie van eiwitsynthese..?

dit dus?: "is het nu nuttig omdat het dan al in je bloed zit wann je het nodig hebt?"
Eiwitsynthese is de vorming van eiwitten. Wat er gebeurt is in feite het volgende;
1. in de celkern wordt het deel vd DNA streng dat nodig is voor de aanmaak van eiwitten gekopieerd
2. de kopie, het zogenaamde mRNA, verlaat de celkern en gaat naar de ribosomen, waar eiwitten worden "gemaakt".
3. de informatie over de eiwitsynthese wordt afgegeven
4. tRNA "verzamelt" de diverse aminozuren en koppelt ze op de ribosomen, zodat het eiwit gemaakt wordt.

Kortom, een verhoogde eiwitsynthese betekent een verhoogde eiwitaanmaak, en een verhoogde eiwitaanmaak is natuurlijk een verhoogde spieraanmaak.

Waarschijnlijk wordt die verhoging veroorzaakt door de training zelf, zoals ook in dat citaat staat. Zoals ik het lees is de afgifte van aminozuren in de benen groter (door de training) en kunnen er dus meer eiwitten gevormd worden.

Daarom is die casseine na de training ook zo belangrijk. Na de training (2 uur na inname whey) is de whey gedaald tot onder de baseline (er zijn dus minder aminozuren dan vóór de inname) waardoor de eiwitsynthese stil komt te liggen. Door de casseine (die gedurende 4-6 uur piekt) kan de eiwitsynthese (die al flink op gang is gekomen door en tijdens de training) stabiel blijven; en dus meer spiervorming. De eerste 12 uur na de training zijn dan ook de belangrijkste uren; de eiwitsynthese is in die periode het grootst. Spreekt dus vanzelf dat je dan (naast de shakes) het meest mot vreten.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 21:42:00 #181
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_40431551
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:38 schreef LedZep het volgende:

[..]

blaaa
dus wat gaan we elke training doen ?

jawel, squatten
pi_40432084
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:42 schreef Fugie het volgende:

[..]

dus wat gaan we elke training doen ?

jawel, squatten
Dat spreekt voor zich
  woensdag 2 augustus 2006 @ 21:56:10 #183
140141 ivosnivo
pi_40432127
Ik heb nu al last van 1 knie 1 schouder, 1 onderrug en 1 bicepsaanhechtingspunt. Ik sla even over......
pi_40433225
Na al dat gelul over eiwitopnames enzo: Maakt het nou echt zoveel uit? Ik bedoel, wat nou als je al die shakes niet neemt, maar wel goed eet. Zouden je gains dat significant lager zijn?

Zou dat hydroxycut hardcore trouwens beter werken dan good ol' ephedra?
pi_40434375
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:21 schreef synthesix het volgende:
Na al dat gelul over eiwitopnames enzo: Maakt het nou echt zoveel uit? Ik bedoel, wat nou als je al die shakes niet neemt, maar wel goed eet. Zouden je gains dat significant lager zijn?

Ik neem helemaal geen shakes. Zegt voldoende denk ik zo (maar goed, ik ga ook richting de 3,5gr eiwit / kg en bergen cholesterol / vit d..dus ik ben een anabool vat )

Is hetzelfde als vragen of Solgar's Omnium een betere multivit is dan Kruidvat's multi voor sporters .
pi_40434408
ik heb vorig jaar een periode getraind en soja poeder (wat zogezegt minder helpt) gebruikt ipv whey shakes, en ik maakte ongv dezelfde gains dan nu.. je kan heus enorm groeien zonder whey supps, kijk maar naar ivo die nog niet zo lang bezig is met die -shizzle-
pi_40434598
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:53 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik neem helemaal geen shakes. Zegt voldoende denk ik zo (maar goed, ik ga ook richting de 3,5gr eiwit / kg en bergen cholesterol / vit d..dus ik ben een anabool vat )

Is hetzelfde als vragen of Solgar's Omnium een betere multivit is dan Kruidvat's multi voor sporters .
En wat is correspondeert hier met ephedra, solgarmeuk of kruidvat?
pi_40434965
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:00 schreef synthesix het volgende:

[..]

En wat is correspondeert hier met ephedra, solgarmeuk of kruidvat?
Kruidvat. Het is niet per se slecht.. en het werkt wel. Maar er zijn "modernere" alternatieven die soms beter werken. Zelfs bv met creatine van een huismerk (XXL nutrition) en Clout creatine. Het ene product bevat meer stoffen en is dus krachtiger.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:32:19 #189
140141 ivosnivo
pi_40435831
quote:

Ik heb 7,5 jaar zonder getraind. Nu 1,5 jaar met ben begonnen met 2 keer per dag 1 schepje met halve liter melk, en nu 3 keer per dag.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 09:33:27 #190
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40441586
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 18:02 schreef Tommy__ het volgende:
en liefst zo breed mogelijk gaan staan ik heb zelf al het gevoel dat m'n bips zijn uitgezet
Bolle billen
quote:

Ik neem shakes omdat ik niet tegen kwark kan...en 't is anti spierpijn uit een beker
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:32 schreef ivosnivo het volgende:
Ik heb 7,5 jaar zonder getraind. Nu 1,5 jaar met ben begonnen met 2 keer per dag 1 schepje met halve liter melk, en nu 3 keer per dag.
Maar merk je verschil ga groei? Herstel?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 10:08:38 #191
140141 ivosnivo
pi_40442194
Moeilijk te zeggen, denk van wel. Me melk wordt er sowieso lekkerder op. Maar ik denk net als ledzep dat het best mogelijk is te groeien zonder shakes. Alleen op een bepaald punt kun je ervoor kiezen want ik heb totaal geen zin in tonijn of andere ranzige dingen.
pi_40442528
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:09 schreef LedZep het volgende:

[..]

Kruidvat. Het is niet per se slecht.. en het werkt wel. Maar er zijn "modernere" alternatieven die soms beter werken. Zelfs bv met creatine van een huismerk (XXL nutrition) en Clout creatine. Het ene product bevat meer stoffen en is dus krachtiger.
Maar er zit überhaupt geen ephedra in hydroxycut he, en omdat ze altijd zeggen dat moderne stackers niet aan de oude vertrouwde eca stack konden tippen.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 12:00:20 #193
19479 Mr.J
pi_40445482
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:08 schreef ivosnivo het volgende:
Moeilijk te zeggen, denk van wel. Me melk wordt er sowieso lekkerder op. Maar ik denk net als ledzep dat het best mogelijk is te groeien zonder shakes. Alleen op een bepaald punt kun je ervoor kiezen want ik heb totaal geen zin in tonijn of andere ranzige dingen.
Als jouw lichaam 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht nodig heeft en je maar 1,8 kan halen uit je voeding zou het wel redelijk stupide zijn dat laatste beetje niet makkelijk via eiwitpoeder aan te vullen.
pi_40445646
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:00 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Als jouw lichaam 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht nodig heeft en je maar 1,8 kan halen uit je voeding zou het wel redelijk stupide zijn dat laatste beetje niet makkelijk via eiwitpoeder aan te vullen.
De vraag is of er überhaupt sprake is van een eiwit"tekort". Ik ben licht, dus haal makkelijk 3+ gram eiwit / kg.. maar dat is zonder tonijn / zalm, zonder noten, zonder veel vlees.. dus zelfs voor een 100+ kg lijkt het mij niet al te moeilijk die 2-2,5 gram te halen.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 12:08:39 #195
19479 Mr.J
pi_40445769
Dat tekort weet je pas als je 't berekent. Maar stel het is er en je kan dus niet je voeding omhoog schroeven zie ik niet waarom je dat niet uit proteine poeder kan nemen.
pi_40449093
wat doet ZMA precies? ervaringen?
pi_40450137
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:48 schreef pagathan het volgende:
wat doet ZMA precies? ervaringen?
ZMA bevat de mineralen zink en magnesium in relatief hoge doseringen icm vitamine B6, wat naar het schijnt onder andere testosteronverhogend werkt, herstel bevorderd en sowieso kwalitatieve slaap oplevert. Geen ervaring, wel (positieve) ervaringen van anderen gehoord.

Extra magnesium is bij atleten sowieso aan te raden omdat calcium de opname van magnesium verminderd (en andersom), waardoor er vaak een tekort aan magnesium ontstaat door veel calcium gebruik.
pi_40452898
Wat heeft de goodmorning eigenlijk voor toegevoegde waarde tov de sl/romanian deadlift?
Ik heb m nog nooit gedaan, maar het lijkt mij net gewoon dezelfde oefening, wat beweging en gewicht op je posterior chain betreft.
pi_40452938
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 15:43 schreef synthesix het volgende:
Wat heeft de goodmorning eigenlijk voor toegevoegde waarde tov de sl/romanian deadlift?
Ik heb m nog nooit gedaan, maar het lijkt mij net gewoon dezelfde oefening, wat beweging en gewicht op je posterior chain betreft.
Dat klopt, de beweging is exact gelijk aan de RDL.
pi_40453244
[frustratiemodus]

Al die debielen die een paar topics verderop lopen te zeiken over dat vrouwenbuikjes spek horen te hebben en geen spieren moeten nu ECHT even bij mij uit de buurt blijven.
* licht geïrriteerd is*

[/frustratiemodus]

Verder: volgt iemand de UFC op televisie? Zaterdagen om 19 uur op Yorin. Diep respect voor die meiden.

Zou ik...? 2007...?
Hardloper.
IG @webkim
pi_40454960
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 15:53 schreef Webkim het volgende:
[frustratiemodus]

Al die debielen die een paar topics verderop lopen te zeiken over dat vrouwenbuikjes spek horen te hebben en geen spieren moeten nu ECHT even bij mij uit de buurt blijven.
* licht geïrriteerd is*

[/frustratiemodus]

Verder: volgt iemand de UFC op televisie? Zaterdagen om 19 uur op Yorin. Diep respect voor die meiden.

Zou ik...? 2007...?
Pssst... Ze hebben gelijk hoor
Merjeh, meestal gaan spekbuikjes gepaard met spekbeentjes, -armpjes, -hoofdjes, -lovehandles enz. Dus wees maar blij met je wasbordje
pi_40457945
quote:
[frustratiemodus]

* licht geïrriteerd is*

[/frustratiemodus]

Zou ik...? 2007...?

toch niet in competitie een benchpress is écht goedkoper heur

begin iig al maar aan die squatass féminin
pi_40461772
Damn zeg. M'n dual-factortraining wil nog niet echt lukken

Ik heb dus nu 3x p/w 5sets Squat/Bent-over Row/Rom. DL en 2x p/w 5sets Bench Pr. en 1x p/w 3 sets Military Press.
Eerste dag heb ik squats 5 reps gedaan, en rom. DL 10 reps. Alleen nu vandaag weer squats gedaan, met 30kg itt 40kg de vorige keer, en 15sets. Maar ik voel het allen maar in mn onderrug

Beetje kut dit. Op deze manier is mn onderrug volgens mij na 1 week al aan een deloading fase toe, terwijl ik er niet eens onderug specifieke oefeningen in heb

Wat te doen, wat te doen...
  donderdag 3 augustus 2006 @ 20:54:00 #204
19479 Mr.J
pi_40461853
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 20:51 schreef synthesix het volgende:

Single factor split schema.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 21:01:36 #205
140141 ivosnivo
pi_40462067
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:33 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

[afbeelding]

toch niet in competitie een benchpress is écht goedkoper heur

begin iig al maar aan die squatass féminin
Technogym
  donderdag 3 augustus 2006 @ 21:04:13 #206
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_40462133
pff ik denk ik ga lekker heel de week weer in de sportschool hangen, maar ik heb nog steeds spierpijn van maandag en ben ubermoe
  donderdag 3 augustus 2006 @ 21:04:38 #207
140141 ivosnivo
pi_40462145
Zo Jay Cutler - One step closer is eindelijk binnen
pi_40462285
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 20:51 schreef synthesix het volgende:
Damn zeg. M'n dual-factortraining wil nog niet echt lukken

Ik heb dus nu 3x p/w 5sets Squat/Bent-over Row/Rom. DL en 2x p/w 5sets Bench Pr. en 1x p/w 3 sets Military Press.
Eerste dag heb ik squats 5 reps gedaan, en rom. DL 10 reps. Alleen nu vandaag weer squats gedaan, met 30kg itt 40kg de vorige keer, en 15sets. Maar ik voel het allen maar in mn onderrug

Beetje kut dit. Op deze manier is mn onderrug volgens mij na 1 week al aan een deloading fase toe, terwijl ik er niet eens onderug specifieke oefeningen in heb

Je hebt geen werkcapaciteit, en daarbij is de onderrug een blessuregevoelige spier. 3x per week squats én bent rows én RDL's is zware overkill. Besef je wel dat je 9x per week een oefening doet die gruwelijk zwaar op je erector is?
pi_40462315
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 21:01 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Technogym
T3ChN0gYM
pi_40462647
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 21:09 schreef LedZep het volgende:

[..]

Je hebt geen werkcapaciteit, en daarbij is de onderrug een blessuregevoelige spier. 3x per week squats én bent rows én RDL's is zware overkill. Besef je wel dat je 9x per week een oefening doet die gruwelijk zwaar op je erector is?
Ja dat besef ik inderdaad, daarom vind ik het ook zo kut, want m'n erector spinae is nu dus zwaar de bottleneck. Voor m'n hams, quads en lats valt het allemaal wel mee.

Maar hoe kan ik mn training dan het beste indelen? Maar 1 keer per week de grote compound oefeningen doen en voor de rest isolatie (Technogym) exercises ofzo?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 21:24:01 #211
140141 ivosnivo
pi_40462766
Je kunt ook andere oefeningen doen met losse gewichten hoor
pi_40462940
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 21:20 schreef synthesix het volgende:

[..]

Ja dat besef ik inderdaad, daarom vind ik het ook zo kut, want m'n erector spinae is nu dus zwaar de bottleneck. Voor m'n hams, quads en lats valt het allemaal wel mee.

Maar hoe kan ik mn training dan het beste indelen? Maar 1 keer per week de grote compound oefeningen doen en voor de rest isolatie (Technogym) exercises ofzo?
Voorbeeldje:

3x squats, 2x light, 1x heavy (dit bouw je op, dwz na een aantal weken of na je eerste deload doe je 1x light, 1x medium 1x heavy etc)
2x pulls, waarvan minstens 1 light (kan ook allebei om te beginnen)
Geen bent rows..enkel chest supported of dumbbell row oid

En dan maar opbouwen..na elke deload iets meer.. iets zwaarder, whatever. Als het maar progressief is.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 21:30:13 #213
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40462942
quote:
[frustratiemodus]

* licht geïrriteerd is*

[/frustratiemodus]

Zou ik...? 2007...?
Ieder zijn smaak De een houdt van een buik met vetjes, de ander met spier...
Ik zou me er niet al te druk om maken....

En die ufc is stoer! Wat je misschien ook leuk vindt is survival sport. Ik heb deze bij mij in de buurt zitten: http://www.ssov.nl/index.html

Maar ik laat daar pas volgend jaar een keer mijn neus zien. Je conditie moet daar zó goed voor zijn en je moet je eigen gewicht met gemak kunnen dragen...

Dat duurt nog wel ff voor ik dat kan
pi_40462962
En uit principe ben ik tegen T3ChN0gYM, maar goed, dat kon je ook wel verwachten van mij.
pi_40463606
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 21:30 schreef Frautie het volgende:

[..]

En die ufc is stoer! Wat je misschien ook leuk vindt is survival sport. Ik heb deze bij mij in de buurt zitten: http://www.ssov.nl/index.html
Ook wel übercool ja! Ik zat laatst te bedenken dat ik wel eens wil proberen of ik een beetje vlot over een stormbaan kom.
Hardloper.
IG @webkim
pi_40463734
Update:

Ik ben bang dat de enorme stroom kcals mij toch teveel worden en dat ik weleens behoorlijk vet zou kunnen worden deze winter. Daarom ga ik de komende tijd 's morgens wat conditiewerk doen, zodat ik vet verbrand, om overdags continue door te vreten. Denk ergens dat ik mijn vet% wel wat in toom kan houden zonder verminderde spiermassawinst te krijgen. Als ik weer geld heb ga ik mss de sandbag set van Iron Mind kopen, kan ik conditietraining doen waarbij de spieren ook belast worden. Twee vliegen in 1 klap.
pi_40464076
Ehm... Led....
Ligt het aan mij of maak jij om de dag een nieuw plan?
Hardloper.
IG @webkim
pi_40464317
Waarom eet je niet gewoon wat minder led? Ik snap niet wat het voor nut heeft om extra calorieën binnen te krijgen om vervolgens weer te verbranden?

En die sandbag set he.. Kun je die niet net zo goed gewoon zelf maken? Ik bedoel gewoon een stuk polyester- of acrylstof ofzo kopen, dubbel vouwen en ff aan je ma vragen of ze het aan elkaar wil stikken als ze een naaimachine heeft.
pi_40464329
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:10 schreef Webkim het volgende:
Ehm... Led....
Ligt het aan mij of maak jij om de dag een nieuw plan?
Nee. Ik voeg enkel dingen toe aan het bestaande plan.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 22:20:17 #220
140141 ivosnivo
pi_40464339
haha
pi_40464370
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:19 schreef synthesix het volgende:
Waarom eet je niet gewoon wat minder led? Ik snap niet wat het voor nut heeft om extra calorieën binnen te krijgen om vervolgens weer te verbranden?

En die sandbag set he.. Kun je die niet net zo goed gewoon zelf maken? Ik bedoel gewoon een stuk polyester- of acrylstof ofzo kopen, dubbel vouwen en ff aan je ma vragen of ze het aan elkaar wil stikken als ze een naaimachine heeft.
Ik moet veel kcals hebben, monsterbulks zijn imo de beste manier (ondanks stijgingvet%). Sandbag set van Ironmind is kwalitatief gezien gewoon heel goed, en het gewicht is variabel door de verschillende compartimenten.
pi_40464485
Mag ik jullie niet allemaal een keer kapotmaken?
Lijkt me zo leuk! Kom een keer met z'n allen naar een Kim Spinningles.

Ah toe-ah toe-ah toe?
Hardloper.
IG @webkim
pi_40464610
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:25 schreef Webkim het volgende:

Ah toe-ah toe-ah toe?
Wat krijg ik ervoor terug?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 22:31:32 #224
19479 Mr.J
pi_40464654
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:25 schreef Webkim het volgende:

Ah toe-ah toe-ah toe?
Dan train jij een keertje benen met mij mee, deal?
pi_40464685
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:31 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Mag ik ook meedoen?!! Dan kan ik je shredded quads zien als je die stoere legging aan hebt!
  donderdag 3 augustus 2006 @ 22:35:13 #226
19479 Mr.J
pi_40464778
Heb geen legging maar wel een lekker kort strak broekje.

Mag je spotten bij 't squaten.
pi_40465059
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:21 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik moet veel kcals hebben, monsterbulks zijn imo de beste manier (ondanks stijgingvet%). Sandbag set van Ironmind is kwalitatief gezien gewoon heel goed, en het gewicht is variabel door de verschillende compartimenten.
Maar ist het dan niet gewoon het calorieën-surplus dat de goede gains veroorzaakt? En door te cardio'en hef je dat dus weer op, gedeeltelijk althans.
pi_40465268
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:43 schreef synthesix het volgende:

[..]

Maar ist het dan niet gewoon het calorieën-surplus dat de goede gains veroorzaakt? En door te cardio'en hef je dat dus weer op, gedeeltelijk althans.
Nee, want die cardio is vóór het ontbijt dus draait alleen op vetreserves. En in het geval van sandbag training doe je gewoon krachttraining, maar intensieve conditietraining (GPP eigenlijk) incluis.
pi_40465400
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:19 schreef LedZep het volgende:

[..]

Nee. Ik voeg enkel dingen toe aan het bestaande plan.
om het daarna teniet te doen (zoals die keer met die squats opbouwen dmv 20 reps te doen etc )
pi_40465436
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:48 schreef LedZep het volgende:

[..]

Nee, want die cardio is vóór het ontbijt dus draait alleen op vetreserves. En in het geval van sandbag training doe je gewoon krachttraining, maar intensieve conditietraining (GPP eigenlijk) incluis.
mên ga toch gwn een zak zand halen in de brico depot, 1euro voor 50kg wat wil je nog meer
pi_40465511
nu ik eindelijk van m'n liesklachten af ben krijg ik last aan de rechter pees van m'n bovenste pecs
pi_40465538
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:51 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

om het daarna teniet te doen (zoals die keer met die squats opbouwen dmv 20 reps te doen etc )
Boeiend, ik heb er wel gains mee gemaakt.

Als ik een sandbag bestel wil ik overigens wel kwaliteit en niet zo'n ding dat na een maand uit elkaar dondert van ongeluk.
pi_40465653
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:54 schreef LedZep het volgende:

[..]

Als ik een sandbag bestel wil ik overigens wel kwaliteit en niet zo'n ding dat na een maand uit elkaar dondert van ongeluk.
maar voor 50 euro koop je 2500kg aan zandzakken
pi_40465729
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:57 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

maar voor 50 euro koop je 2500kg aan zandzakken
2500kg baggerzandzakken ja . Heb in de lokale tuincentra al gekeken.. hebben alleen maar dan die plastic dingen die enkel bedoeld zijn om het zand in te bewaren tot je het in de grond stampt oid, zoals normale mensen met zand doen . However, nobody said I was normal.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 22:59:40 #235
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_40465756
Volgende week op vakantie, hoop dat ze in het hotel nog wat gewichten hebben liggen Werkt toch wel weer erg verslavend namelijk, en voel me al schuldig als ik een paar dagen niet kan trainen.

Maar zal wel weer 8 daagjes kapot brak in de zon liggen
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
  donderdag 3 augustus 2006 @ 23:19:35 #236
19479 Mr.J
pi_40466614
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:54 schreef Tommy__ het volgende:
nu ik eindelijk van m'n liesklachten af ben krijg ik last aan de rechter pees van m'n bovenste pecs
Niet janken, blessures horen erbij.

Gewoon een combi van asprine (bloedverdunnend) en ibuprofen (ontstekingsremmend) nemen net zo lang tot je blessure chronisch is.
pi_40466876
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 23:19 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Gewoon een combi van asprine (bloedverdunnend) en ibuprofen (ontstekingsremmend) nemen net zo lang tot je blessure chronisch is.
mja ik ben eerder een doorzetter dan een pillepakker
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:19:37 #238
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40471894
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 21:52 schreef Webkim het volgende:
Ook wel übercool ja! Ik zat laatst te bedenken dat ik wel eens wil proberen of ik een beetje vlot over een stormbaan kom.
Naja, ik denk dat dat vies tegenvalt. Maar ja, ik weet niet hoe sterk je bent
------------------------------------

Is 't trouwens een probleem als ik mijn whey drink met yoghort? Gisteraaf kwam ik tot de ontdekking dat ik geen melk meer in huis had Dus yoghurt genomen, maar da's best lekker
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:52:09 #239
19479 Mr.J
pi_40472441
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 23:27 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

mja ik ben eerder een doorzetter dan een pillepakker
Doorzetten met pijn gaat zo lastig he.
pi_40472525
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:31 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Sure.
Hardloper.
IG @webkim
pi_40473290
Hoor ik hier een dubbele BB meeting aankomen?
1x gezamelijk gesloopt worden door Webkim tijdens een Spinningles
1x gezamelijk "trainen" waarbij o.a. LedZep kan kwijlen op de quadriceps van Mr.J
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_40473566
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:35 schreef Videopac het volgende:
Hoor ik hier een dubbele BB meeting aankomen?
1x gezamelijk gesloopt worden door Webkim tijdens een Spinningles
1x gezamelijk "trainen" waarbij o.a. LedZep kan kwijlen op de quadriceps van Mr.J
spinning heeft weinig te maken met BB-en, dus dan kunnen we er ook wel een klimaspect aan toevoegen. Lekker aan je vingertjes hangen

Oh ja frautie, wat die bikkeljongens bij SSOV doen is natuurlijk geen survival he... Dat is lekker apekooien. Survival is: leren hoe je overleeft in een onherbergzaam gebied als je echt in de penarie zit. Een onderdak bouwen, vuur maken, eten en water zoeken, niet doodgaan. Dat is heel iets anders als aan een touwladdertje slingeren, en na afloop lekker afpilzen in de warme kantine.
Ik kan dus ook altijd wel lachen (maar dan wel zo --> ) om mensen die met het bedrijf gaan "survivallen" in de ardennen.
ook al voelt 3 meter boven de grond in een autoband hangen voor veel moderne kantoortijgers misschien al als een enorme overlevingsstrijd

Hoe dan ook: het is best een leuke bezigheid, zolang je maar inziet dat het gewoon apekooien voor volwassenen is
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_40474080
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:47 schreef Gripper het volgende:

[..]

spinning heeft weinig te maken met BB-en, dus dan kunnen we er ook wel een klimaspect aan toevoegen. Lekker aan je vingertjes hangen
Sure. Spinning en KT in Den Bosch en dan door naar de klimhal in Tilburg?
Pas op: ik durf het écht aan. Ben niet bang voor een kleine afgang. ;-) Dat kan ik pri-ma handelen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_40474178
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:09 schreef Webkim het volgende:

[..]

Pas op: ik durf het écht aan. Ben niet bang voor een kleine afgang. ;-) Dat kan ik pri-ma handelen.
Ik geloof wel dat je het aandurft, ik kan ook wel een teleurstelling verwerken. Ik weet toch al dat ik op het vlak van zware bonken metaal optillen toch hopeloos het schip in ga.
Anderen waarschijnlijk weer als ze aan hun pinken moeten hangen

Organiseer jij de driekamp-meet?
Mijn foto's op Flickr!
pi_40474312
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:13 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat je het aandurft, ik kan ook wel een teleurstelling verwerken. Ik weet toch al dat ik op het vlak van zware bonken metaal optillen toch hopeloos het schip in ga.
Anderen waarschijnlijk weer als ze aan hun pinken moeten hangen

Organiseer jij de driekamp-meet?
Aan je WÁT hangen?
Even dacht ik pinken te lezen. Whahaha....! Aan je pinken hangen. En dan weeg ik nog de helft van sommigen van jullie. *kuch*

Organiseren? Mwah, als er hier wat durfals rondlopen wil ik er best mijn gedachten eens over laten gaan. Kijken wat we voor elkaar kunnen krijgen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_40474483
Ik heb me weer eens gruwelijk geërgerd aan mijn sportschool en de mensen die er rond lopen. God Christus, ik blijf er redelijk stoicijns onder, maar ondertussen gaat voor mij de lol er wel flink vanaf. Des te meer reden om die sandbag set te kopen, kan ik mooi 75% thuis trainen en enkel voor het noodzakelijk kwaad (en muay thai natuurlijk ) naar dat zootje ongeregeld.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:25:05 #247
153787 RSV1000R
If it moves it's fun
pi_40474512
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:09 schreef Webkim het volgende:

[..]

Spinning in Den Bosch... hmzzz.. heb gister net een huis gekocht in Buren, das aardig in de buurt.. dus lijkt mij wel lachen.. denk alleen dat ik na 5 minuten spinnen 3 weken moet bij komen...

enige fiets die ik heb staat in de schuur, met een 1000cc hulpmotortje
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:43:34 #248
153787 RSV1000R
If it moves it's fun
pi_40475168
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:23 schreef LedZep het volgende:
Ik heb me weer eens gruwelijk geërgerd aan mijn sportschool en de mensen die er rond lopen. God Christus, ik blijf er redelijk stoicijns onder, maar ondertussen gaat voor mij de lol er wel flink vanaf. Des te meer reden om die sandbag set te kopen, kan ik mooi 75% thuis trainen en enkel voor het noodzakelijk kwaad (en muay thai natuurlijk ) naar dat zootje ongeregeld.
Ach bij ons loopt er op donderdag altijd een klasje schoolkinderen van 13 rond... die snapopen er echt geen reet van.. elke oefening doen ze verkeerd, ze lopen eigenlijk alleen maar ruimte te verspillen en apparaten te bezetten.. zat er gister eentje klem met bench press.. wel humor.....
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:56:08 #249
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40475558
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:47 schreef Gripper het volgende:

[..]

Oh ja frautie, wat die bikkeljongens bij SSOV doen is natuurlijk geen survival he... Dat is lekker apekooien. Survival is: leren hoe je overleeft in een onherbergzaam gebied als je echt in de penarie zit. Een onderdak bouwen, vuur maken, eten en water zoeken, niet doodgaan. Dat is heel iets anders als aan een touwladdertje slingeren, en na afloop lekker afpilzen in de warme kantine.
Ik kan dus ook altijd wel lachen (maar dan wel zo --> ) om mensen die met het bedrijf gaan "survivallen" in de ardennen.
ook al voelt 3 meter boven de grond in een autoband hangen voor veel moderne kantoortijgers misschien al als een enorme overlevingsstrijd

Hoe dan ook: het is best een leuke bezigheid, zolang je maar inziet dat het gewoon apekooien voor volwassenen is
Het is apekooien voor volwassenen, daarom vind ik het denk ik ook leuk

Dat echte survivalen vind ik nl. al minder

Soms ben ik best een pluisje
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:25 schreef RSV1000R het volgende:
Spinning in Den Bosch... hmzzz.. heb gister net een huis gekocht in Buren, das aardig in de buurt.. dus lijkt mij wel lachen.. denk alleen dat ik na 5 minuten spinnen 3 weken moet bij komen...

enige fiets die ik heb staat in de schuur, met een 1000cc hulpmotortje
Ik wil best wel een stukje rijden op jouw fiets

Twin powaah
pi_40475570
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:43 schreef RSV1000R het volgende:

[..]

Ach bij ons loopt er op donderdag altijd een klasje schoolkinderen van 13 rond... die snapopen er echt geen reet van.. elke oefening doen ze verkeerd, ze lopen eigenlijk alleen maar ruimte te verspillen en apparaten te bezetten.. zat er gister eentje klem met bench press.. wel humor.....
Er was hier welgeteld 1 instructeur die wel wát van goede training afwist, en waar ik ook weleens mee trainde, maar die is gevlogen. Fysiotherapeut schijnt ook wel aardig wat kennis te hebben, maar zie ik bijna nooit trainen.

Tsja, en dan is het retedruk, hoor je overal om je heen de grootste bullshit die je kan verzinnen, van helse theorieen over "spanning op de borst houden bij het bankdrukken" tot riemen bij barbell curls om de onderrug te beschermen, deadlifts die gevaarlijk zijn voor je rug en de enige goede bencher (kutbenen incluis) die denkt aan zijn genetische potentieel te zitten omdat hij met baggerschema en baggertechniek niet verder komt dan 160kg.

Nah, ik ga over een maandje lekker elke morgen in de garage met mijn sandbag aan de gang (mét death metal ), daar kan ik bijna alles mee doen, en dan ga ik wel naar de sportschool om wat te benchen, curlen en wat andere shizzle.
pi_40477278
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:56 schreef LedZep het volgende:
Nah, ik ga over een maandje lekker elke morgen in de garage met mijn sandbag aan de gang (mét death metal ), daar kan ik bijna alles mee doen, en dan ga ik wel naar de sportschool om wat te benchen, curlen en wat andere shizzle.
wat moet ik me voorstellen bij jouw zandbak en wat voor schema ga je nu weer 's uit proberen dan?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:45:53 #252
153787 RSV1000R
If it moves it's fun
pi_40477328
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:56 schreef Frautie het volgende:

[..]

Het is apekooien voor volwassenen, daarom vind ik het denk ik ook leuk

Dat echte survivalen vind ik nl. al minder

Soms ben ik best een pluisje
[..]

Ik wil best wel een stukje rijden op jouw fiets

Twin powaah
Haha binnenkort heeft ie iets meer power, krijgt een klein anabolenkuurtje in de vorm van een powercommander...+ compleet akra systeem
pi_40477616
Naar aanleiding van m'n gemekker over m'n onderrug in het vorige topic, heb ik gisteren maar eens met de fitness instructrice in de klimhal gepraat. Ik ben gezegend met een klimhal die tegelijk ook een klein (en zeker niet compleet) fitness centrum herbergt, en daar kan ik met m'n abbo gewoon gebruik van maken. Dat deed ik eigenlijk nooit, zonde van het geld en de tijd die ik ook aan klimmen kan besteden.

Aangezien mijn klachtje haar wel bekend voorkwam, meer klimmers komen daarmee aanzetten, raadde ze me vooral wat stabilisatie oefeningen aan. Spiermassa opbouwen hoeft natuurlijk niet, alles waar het woord massa in voorkomt vind ik eng
Wel raadde ze me de oefeningen op het rugapparaat aan, zijdelings opdrukken, en bridges (zowel op handen en voeten, als op schouders en voeten)
Ben benieuwd wat het effect is...
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:55:56 #254
140141 ivosnivo
pi_40477683
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 23:19 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Niet janken, blessures horen erbij.

Ik wou net vanmiddag ibuprofen halen, voor me bicep en schouder, hoeveel moet ik ervan nemen en hoeveel asperine?
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:17 schreef Webkim het volgende:

[..]

Aan je WÁT hangen?
Even dacht ik pinken te lezen. Whahaha....! Aan je pinken hangen. En dan weeg ik nog de helft van sommigen van jullie. *kuch*

Organiseren? Mwah, als er hier wat durfals rondlopen wil ik er best mijn gedachten eens over laten gaan. Kijken wat we voor elkaar kunnen krijgen.
Heb vorig jaar geklommen, en dacht dat het wel mee zou vallen omdat ik sterke armen heb. Nou ik heb het geweten overal kramp in me vingertoppen........ Allemaal kleine kut riggeltjes.......
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:23 schreef LedZep het volgende:
Je kan die mensen ook uitlachen hoor (hard op of in jezelf). En niet iedereen heeft dezelfde trainingsdoelen he.
quote:

[..]

Er was hier welgeteld 1 instructeur die wel wát van goede training afwist, en waar ik ook weleens mee trainde, maar die is gevlogen. Fysiotherapeut schijnt ook wel aardig wat kennis te hebben, maar zie ik bijna nooit trainen.

Tsja, en dan is het retedruk, hoor je overal om je heen de grootste bullshit die je kan verzinnen, van helse theorieen over "spanning op de borst houden bij het bankdrukken" tot riemen bij barbell curls om de onderrug te beschermen, deadlifts die gevaarlijk zijn voor je rug en de enige goede bencher (kutbenen incluis) die denkt aan zijn genetische potentieel te zitten omdat hij met baggerschema en baggertechniek niet verder komt dan 160kg.

Ach das toch grappig, en ze denken dat ze zo goed bezig zijn en toch maken ze geen progressie.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:02:20 #255
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40477890
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:45 schreef RSV1000R het volgende:
Haha binnenkort heeft ie iets meer power, krijgt een klein anabolenkuurtje in de vorm van een powercommander...+ compleet akra systeem
Het vol akra systeem heeft een vriendin van me ook Klinkt bruut!
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:54 schreef Gripper het volgende:
Naar aanleiding van m'n gemekker over m'n onderrug in het vorige topic, heb ik gisteren maar eens met de fitness instructrice in de klimhal gepraat. Ik ben gezegend met een klimhal die tegelijk ook een klein (en zeker niet compleet) fitness centrum herbergt, en daar kan ik met m'n abbo gewoon gebruik van maken. Dat deed ik eigenlijk nooit, zonde van het geld en de tijd die ik ook aan klimmen kan besteden.

Aangezien mijn klachtje haar wel bekend voorkwam, meer klimmers komen daarmee aanzetten, raadde ze me vooral wat stabilisatie oefeningen aan. Spiermassa opbouwen hoeft natuurlijk niet, alles waar het woord massa in voorkomt vind ik eng
Wel raadde ze me de oefeningen op het rugapparaat aan, zijdelings opdrukken, en bridges (zowel op handen en voeten, als op schouders en voeten)
Ben benieuwd wat het effect is...
Goed om te horen dat je er wat aan kan doen

En 't is niet dat je 2 keer in je vingers knipt en dat je dan spiermassa hebt Daar moet wel meer voor gebeuren
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006
12:55
schreef ivosnivo het volgende:

Heb vorig jaar geklommen, en dacht dat het wel mee zou vallen omdat ik sterke armen heb. Nou ik heb het geweten overal kramp in me vingertoppen........ Allemaal kleine kut riggeltjes.......
Da's wat het leuk maakt...je klimt vanuit je benen

Als je vanuit je armen klimt, dan verzuur je binnen no time
pi_40479283
quote:

[..]

Op wat voor sportschool zit je dan? Achmea health center-achtige shit?

Maar damn hee. Ik erger me ook kapot aan mijn sportschool man. Heb een 1 jaar abonnement tot mei ofzo, heb nu al spijt dat ik niet voor een half jaar gekozen heb
Maar die dingen die je ziet ook he. Mensen die 2 dumbells van 2 kg in 1 hand pakken, terwijl er ook dumbells van 4kg zijn. Als ik verder dan horizontaal ga bij de (full)squat, zeuren dat ik wat minder diep moet zakken. 15 kg bij RDL's voorgezet krijgen, omdat m'n armen niet zoveel aan kunnen.. En instructeurs die denken dat RDL's gewone DL's zijn
Thuis trainen zou wel master zijn, alleen ik heb niet zoveel ruimte atm, omdat we in een bouwkeet wonen en het huis aan het verbouwen zijn.

Ik ga overigens misschien een bulk+cut schema in 1 proberen te maken. Aangezien ik net begonnen ben, en zelfs lichte gains schijn te maken (qua kracht) terwijl ik toch kilo's verlies. Dat wil zeggen: 's morgens fasted cardio doen, en post-workout gewoon veel high proteine vreten. Maar ik moet nog even kijken hoe ik het ga doen.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:51:13 #257
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_40479439
bulken is tof

lekker alles wat los en vast zit vreten
pi_40479612
Ik ga ook wel mee spinning en klimmen.
M'n vader is ook spinninginstructeur en ik doe soms wel eens een lesje voor de lol mee en een vriend van me deed ook veel klimmen en daar ben ik ook wel eens meegeweest. Is inderdaad erg zwaar en daar merkte ik dat ik flink wat onderarm en knijpkracht voor miste, maar toch in 1x een 6b geklommen wat volgens mij best redelijk is.
There is no finishline...
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:06:22 #259
19479 Mr.J
pi_40479905
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:55 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik wou net vanmiddag ibuprofen halen, voor me bicep en schouder, hoeveel moet ik ervan nemen en hoeveel asperine?
[..]
Zou zelf niet te snel naar pijnstillers voor de training grijpen, tenzij je zo'n leipe randdebiel bent zoals ik die moet en zal trainen.

Anders gewoon 1 ibu uurtje of 1,5 voor je training.
pi_40481100
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:44 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

wat moet ik me voorstellen bij jouw zandbak en wat voor schema ga je nu weer 's uit proberen dan?
http://www6.mailordercent(...)info.asp?number=1390

Schema verandert niet veel. Ik doe gewoon dezelfde oefeningen, maar dan met sandbag ipv barbell.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:55:04 #261
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40481547
helemaal geobsedeerd jij

Ik ben in Parijs mijn portomonnee kwijtgeraakt met rijbewijs/paspoort/pasje van gym. En je mag bij ons liever niet naar binnen zonder pasje Dus nu moet ik een nieuw paspoort halen, dan nieuw pasje. Al met al dus voorlopig geen training Maarja het is zomer, dan boeit trainen me niet zoveel
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:28:46 #262
140141 ivosnivo
pi_40482632
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:02 schreef Frautie het volgende:

Da's wat het leuk maakt...je klimt vanuit je benen

Als je vanuit je armen klimt, dan verzuur je binnen no time
Ja dat probeerde ik ook, maar als ik me niet vasthoud met me vingertjes tief ik best snel naar beneden.

@ Ledzep met sldl kan ik zonder al te veel moeite 140 kg 10x doen. Maar met dl maar 160 kg 5x met de grootst mogelijke moeite. Wtf kan ik hier aan doen?
pi_40482704
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:28 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ja dat probeerde ik ook, maar als ik me niet vasthoud met me vingertjes tief ik best snel naar beneden.

@ Ledzep met sldl kan ik zonder al te veel moeite 140 kg 10x doen. Maar met dl maar 160 kg 5x met de grootst mogelijke moeite. Wtf kan ik hier aan doen?
Deadliften
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:36:11 #264
140141 ivosnivo
pi_40482844
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:31 schreef LedZep het volgende:

[..]

Deadliften
Ik heb gehoord dat je daar lelijk van word, klopt dat?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:40:21 #265
153787 RSV1000R
If it moves it's fun
pi_40482979
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:36 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Haha gewoon proberen... kan het erger worden????
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:47:44 #266
140141 ivosnivo
pi_40483225
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:40 schreef RSV1000R het volgende:

[..]

Haha gewoon proberen... kan het erger worden????
Eej kappen jongen, ik heb ook gevoelens hoor
pi_40483510
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:36 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

nee

En tja, het is nou eenmaal zo dat jij een lelijke aap bent, dus inderdaad, veel erger kan het niet worden. Maar wees niet bang, met die massieve deadliftersrug die je hebt komt het allemaal wel goed
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:34:48 #268
140141 ivosnivo
pi_40484852
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:55 schreef LedZep het volgende:

[..]

nee
[afbeelding]

En tja, het is nou eenmaal zo dat jij een lelijke aap bent, dus inderdaad, veel erger kan het niet worden. Maar wees niet bang, met die massieve deadliftersrug die je hebt komt het allemaal wel goed
Nou en, ik heb een juweeltje van een karakter/persoonlijkheid. En daar draait het tenslotte om in het leven
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:56:15 #269
153787 RSV1000R
If it moves it's fun
pi_40485474
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:34 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Nou en, ik heb een juweeltje van een karakter/persoonlijkheid. En daar draait het tenslotte om in het leven
Dat zeggen alle lelijke mensen.....
pi_40485521
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:34 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Typische uitspraak voor zware mensen Wat is je bmi?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:09:35 #271
19479 Mr.J
pi_40485921
LOL.

Ik vind Ivo nog wel lief hoor.

En zo heel lelijk is hij ook weer niet. Valt best mee.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:22:33 #272
140141 ivosnivo
pi_40486312
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:57 schreef synthesix het volgende:

[..]

Typische uitspraak voor zware mensen Wat is je bmi?
30,7 ben nu 112 kilo.
Topic vol met jaloerze ecto mannetjes
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:09 schreef Mr.J het volgende:
LOL.

Ik vind Ivo nog wel lief hoor.

En zo heel lelijk is hij ook weer niet. Valt best mee.
Idd, sommige mensen kijken daar zo doorheen.
pi_40486554
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:22 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

30,7 ben nu 112 kilo.
Topic vol met jaloerze ecto mannetjes
Ik ben Endo dus wees daar maar niet al te zeker van
pi_40487061
hahahaha tis wat

Vandaag 95 kilo full squat gedaan, ging nog best makkelijk. Volgens mij hebben die winde stance squats en RDL's best een invloed op je fullsquats... Ook 85 kilo benchen, 3x, ging ook al best makkelijk eigenlijk. Was 'n mooie trainingsdag.

Ook nog iemand z'n ruggetje gered die lekker aan 't deadliften was met een bolle rug waar je U tegen zegt. M'n goede daad weer gedaan voor vandaag
pi_40487286
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:52 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Doorzetten met pijn gaat zo lastig he.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:14:21 #276
19479 Mr.J
pi_40487628
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 18:00 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

Maar jij bent stoer, dus jij kan 't weer wel.
pi_40487640
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:51 schreef mister_popcorn het volgende:
Ook nog iemand z'n ruggetje gered die lekker aan 't deadliften was met een bolle rug waar je U tegen zegt. M'n goede daad weer gedaan voor vandaag
Met vallen en opstaan leert men (ofzo)
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:17:39 #278
140141 ivosnivo
pi_40487720
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 18:14 schreef synthesix het volgende:

[..]

Met vallen en opstaan leert men (ofzo)
Ach ja iedereen valt wel is met squaten en deadliften, zo leer je het alleen maar beter.
pi_40487868
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 18:17 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ach ja iedereen valt wel is met squaten en deadliften, zo leer je het alleen maar beter.
Ja precies. Vooral als je voorover valt met die stang in je nek. Krijg je gelijk een sterke nek van enzo

Slowchat topic dit...
pi_40488850
ik ben nu al 2 weken gestopt met trainen ivm werk, temperatuur en vermoeidheid en ik heb vandaag nog een contract laten stellen voor 4 dagen extra (omdat iedereen toch niet kan buitenkomen omdat ze ofwel herexamens hebben of wel met hun luie kont op het strand liggen )

nu, ik eet de laatste maand echt goed door om wat aan te zetten voor m'n bulk, 2 boterammen extra om 10u, en 4 om 4u, en 's avonds nog 4 (dus extra bij m'n gewone -ook al overvolle- dieet) met als gevolg dat ik gewoonweg meer op de pot zit
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:04:27 #281
140141 ivosnivo
pi_40489026
Temperatuur? Wat ben je voor mietje man, als je ff traint ben je zo opgewarmt. Koukleum.

Misschien heb je het zelf ook al door maar JE VERZINT KUTSMOESJES OM NIET TE HOEVEN TRAINEN MIET!!!!
pi_40489376
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 19:04 schreef ivosnivo het volgende:
Temperatuur? Wat ben je voor mietje man, als je ff traint ben je zo opgewarmt. Koukleum.

Misschien heb je het zelf ook al door maar JE VERZINT KUTSMOESJES OM NIET TE HOEVEN TRAINEN MIET!!!!
? mên ik heb het over hitte, wie heeft het er nou koud bij 25°C maar ik had het daar eerder over 35° en meer van vorige week enz, en m'n abbo moet toch hernieuwd worden dus nog een reden erbij. een reden om wél te gaan trainen zou zijn dat ik er goesting in heb, maar dat ik op het eind van de dag (rond 22u niet meer veel fut heb om te gaan trainen, en de school is toch maar tot 23u open dus heeft het allemaal niet veel nut meer)

vanaf volgende week vlieg ik er vast en zeker weer in
pi_40490274
ik doe overigens om de 2 dagen een paar setjes pullups en chins om m'n lats niet te verwaarlozen

hmm.. lats

edit: het verschil tss pullups en chinups!

-pullups: pronated grip (vingers wijzen weg van je lichaam)*
-chinups: supinated grip (vingers wijzen naar je lichaam)*

*bij front pull- en chinups

[ Bericht 22% gewijzigd door Tommy__ op 04-08-2006 19:52:35 ]
pi_40491220
heb overigens het geheim gevonden naar dikke triceps.. pullups doordat je armen tegen de lats leuen terwijl je staat, lijken je armen 2x zo dik dan ze echt zijn

hmm.. pullups
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:19:33 #285
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_40491292
lijken en zijn is een groot verschil

trainen ging wel ok, maar wel op het gemakje om mijn lichaam te laten wennen
pi_40491366
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:16 schreef Tommy__ het volgende:
heb overigens het geheim gevonden naar dikke triceps.. pullups doordat je armen tegen de lats leuen terwijl je staat, lijken je armen 2x zo dik dan ze echt zijn

hmm.. pullups

edit: pullups zijn een must in ieder schema - ze bevorderen de lats, je breedte, je bovenarmen, je traps en delts.. maar ook je grip

vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:30:24 #287
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40493312
Zow, met de grootste tegenzin ever getraind Ik had geen zin om te gaan, had geen zin om te trainen...maar toen ik er eenmaal was ging 't wel lekker

Vandaag weer verder gaan klooien met de frontsquats...en de lunges gingen super

Alleen moet ik nog heeeel erg nadenken bij de deadlifts. Benen/buik aanspannen, kont naar achter en rug recht....en dan ook nog tillen
pi_40493348
* LedZep werkt tegenwoordig en moet morgenochtend om 5am opstaan
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:35:27 #289
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40493447
Ja hoi, SHE komt ook weer eens buurten

Ik heb namelijk een probleem en zo'n beetje al mijn resources uitgeput.
Ik heb een aanhechting in mijn rechterschouder behoorlijk verkloot..als ik over mijn schouder wrijf zie ik ook in enkele seconden een diep rode plek verschijnen waaronder de gekwetste spier zich wrs bevind.

Ik heb alles gedaan, lichter trainen, volproppen met eiwitten, lichte rotaties paar keer per dag...en nog doet het allejezus zeer.
Het is de schuld van die vervloekte peckdeck..voor het eerst in 8 jaar weer gedaan en nu weet ik weer waarom ik dat tyfus apparaat altijd links liet liggen..omdat ik verdorie altijd iets aan mijn schouder krijg !!

Wat kan ik nog meer doen? Ik kan zo niks!!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:38:08 #290
140141 ivosnivo
pi_40493515
Is het geen ontsteking in je schouder? Probeer je arm te strekken en met je vinger tussen je schouder te rommelen, als je een bobbeltje voelt op de plek waar het pijn doet is het een ontsteking (heeft mijn huisarts mij geleerd). Als dat zo is kun je ontstekingsremmers eten (ibuprofen oid) en je bultje masseren.

En wat het beste is is oefeningen doen voor je schouders met een licht gewichtje, zodat het hele boeltje lekker doorbloed.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:41:06 #291
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40493598
Ik slik nu al 2 dagen ibu want het is niet te harden en ik wilde een ontsteking voor zijn, dus was al zo clever gisteren toch naar de apotheek te rennen voor wat ibustrips

ik voel volgens mij geen bobbel, alleen wrijven over de schouder resulteert direct in een dieprode plek, precies daar waar het kwetsuur zich bevind..en dat doet mij vermoeden dat ik misschien ietsie te fanatiek ben geweest. Alleen is dit nu al ruim 4 dagen zo en de pijn lijkt steeds erger te worden

( ik heb wel doorgetraind, weliswaar lichter, maar toch..niet slim..maar ik kan alleen benen trainen wil ik de schouder helemaal ontzien en dat slaat natuurlijk nergens op )

geen andere truuks voorhanden om herstel te bespoedigen?
pi_40493686
In het ergste geval is je aanhechting gescheurd.. ik zou even langs de fysiotherapeut of huisarts gaan.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:47:45 #293
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40493756
Sorry, fysio's zijn gay en bij de huisarts kom ik alleen voor levensbedreigende situaties ( of anti conceptie )

Ik begrijp dat er dus geen quick fix is?
gescheurd lijkt me onwaarschijnlijk; de pijn neemt namelijk af bij rust..en ik heb ooit eens een aanhechting gescheurd en toen was de pijn, hoe moet ik het zeggen...krankzinnig constant.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:47:59 #294
19479 Mr.J
pi_40493764
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 21:35 schreef SHE het volgende:
Ja hoi, SHE komt ook weer eens buurten

Ik heb namelijk een probleem en zo'n beetje al mijn resources uitgeput.
Ik heb een aanhechting in mijn rechterschouder behoorlijk verkloot..als ik over mijn schouder wrijf zie ik ook in enkele seconden een diep rode plek verschijnen waaronder de gekwetste spier zich wrs bevind.

Ik heb alles gedaan, lichter trainen, volproppen met eiwitten, lichte rotaties paar keer per dag...en nog doet het allejezus zeer.
Het is de schuld van die vervloekte peckdeck..voor het eerst in 8 jaar weer gedaan en nu weet ik weer waarom ik dat tyfus apparaat altijd links liet liggen..omdat ik verdorie altijd iets aan mijn schouder krijg !!

Wat kan ik nog meer doen? Ik kan zo niks!!
Weekje ibu nemen en dat gewricht zeer licht tot niet belasten.

Verder afblijven van de peckdeck omdat 't idd een kutoefening is.
pi_40493794
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 21:47 schreef SHE het volgende:
Sorry, fysio's zijn gay en bij de huisarts kom ik alleen voor levensbedreigende situaties ( of anti conceptie )

Ik begrijp dat er dus geen quick fix is?
gescheurd lijkt me onwaarschijnlijk; de pijn neemt namelijk af bij rust..en ik heb ooit eens een aanhechting gescheurd en toen was de pijn, hoe moet ik het zeggen...krankzinnig constant.
Ach, het kan best zijn dat je er over een week geen last meer van hebt.. maar je kan er ook over 5 jaar nog last van hebben .
pi_40493856
hoi SHE wordt gezellig hiero met al die vrouwen

heb net hetzelfde probleem met die pecdeck, ik weet dat ik hem niet moet gebruiken, maar toen ik een oefening wou voordoen bij een vriend thuis die zo'n apparaat heeft staan, kreeg ik last met het laagste gewicht dat je kon pakken (5kg ofzo) sindsdien (1.5 maand geleden) heb ik nog steeds last in m'n schouder.

dat apparaat deugt voor geen cent.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:52:34 #297
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40493918
Het is wel ronduit dubieus te noemen dat het bij mij en peckdeck altijd misgaat...drie keer raden hoe ik die aanhechting vorige keer scheurde

en toch weer proberen...ongelofelijk. Ik dact dat het wel kon, omdat dit apparaat met luchtdruk werkte..nou, het is zo mogelijk nog kutter dus.
Moge alle peckdeck machines eeuwig branden in de rottende hel
pi_40493929
Het is een complot!1111 !
pi_40493968
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 21:52 schreef SHE het volgende:
Het is wel ronduit dubieus te noemen dat het bij mij en peckdeck altijd misgaat...drie keer raden hoe ik die aanhechting vorige keer scheurde

en toch weer proberen...ongelofelijk. Ik dact dat het wel kon, omdat dit apparaat met luchtdruk werkte..nou, het is zo mogelijk nog kutter dus.
Moge alle peckdeck machines eeuwig branden in de rottende hel
afschaffen die zooi

luchtdruk.. man steek daar je geld in als clubeigenaar
pi_40494064
Het topic is bijna vol
pi_40494103
vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: