Mooi, loopt er de volgende zomer weer iemand extra rond met een squatassquote:Op maandag 31 juli 2006 22:37 schreef Frautie het volgende:
Zow, squatten ging goed vandaag
En fullsquatten vind ik fijner dan gewoon squatten. Dus fullsquat houden we er gewoon in
Ass to the grass en weer omhoog

Hmm, ik heb ook latijn extra dan, maar dat is verplicht op een gymnasium (1 van de 2 dan).quote:Op maandag 31 juli 2006 22:35 schreef LedZep het volgende:
[..]
Biologie12 is 1 vak.
Mwah, dit jaar had ik er 3 extra.. heb het zelf maar ingeroosterd en aan die gasten gegeven. Kon 1 uurtje niet volgen. Latijn, Grieks, biologie en geschiedenis extra overigens. Kost me bijna geen extra tijd, iig bergen tijd over om te trainen en eten![]()
![]()

Als je beginner bent zeker NIET aanschaffen!! De shake kan je nog over discussieren maar als ik jou was zou ik vooral letten op je voeding en hoe je traint, aan supplementen hoef je het komende jaar nog niet te denken!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 00:34 schreef denimfanatism het volgende:
hey mensen
beginnersvraagje; ik heb besloten om mezelf de komende maanden te richten op het trainen van mijn bovenlichaam. nu heb ik na het lezen van dit topic en de site www.bodybuilding.com dit in mijn online cart:
Delete Qty SKU Product Price Total
Delete BSN039 BSN NO-Xplode, 1.81 Lbs., Blue Raspberry (New Formula) $38.95 $38.95
Delete 751 Higher Power Chromium Picolinate, 200mcg/100 Capsules $4.95 $4.95
Delete OPT029 Optimum 100% Whey Protein, 5 Lbs., Gold Standard Strawberry $28.89 $28.89
Ik ben 1,80 en weeg ongeveer 65 kilo ik ben niet dik, een beetje gespierd maar ik heb wel zodanig veel vet dat mijn (obliques, weet niet wat het in het nederlands is.. je zij-en?) niet te zien zijn. maar al in al ben ik vrij dun en eet ik per dag niet meer dan 4 boterhammen, avondmaaltijd wat meestal italiaans of een variatie van fastfood is.
is het slim voor mij om dit als beginner te kopen? heb ik er veel baat bij of kan ik net zo goed iets anders proberen. zo ja wat?
danku danku danku

quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 01:50 schreef McGilles het volgende:
Als je beginner bent zeker NIET aanschaffen!! De shake kan je nog over discussieren maar als ik jou was zou ik vooral letten op je voeding en hoe je traint, aan supplementen hoef je het komende jaar nog niet te denken!

Mja, het kost wel aardig wat tijd ja.. maar aan de andere kant besteed ik momenteel ook een groot deel van mijn tijd aan nutteloze dingen, dus daar valt nog wel wat aan te doen. Stel dat je elke dag 2 uur zou trainen, en 6 uur naar school zou gaan, en 2 uur zou besteden aan eten, en 7 uur zou slapen, 2 uur huiswerk (bij mij meer in de richting van 0 uur, maar we houden het ruimquote:Op maandag 31 juli 2006 23:01 schreef synthesix het volgende:
[..]
Hmm, ik heb ook latijn extra dan, maar dat is verplicht op een gymnasium (1 van de 2 dan).
Grieks is echt een zinloos vak trouwens![]()
Wat ik me nou afvraag he. Heb jij dat nou ook, dat je te weinig tijd hebt om alles te lezen wat je wil.![]()
Zoals nu, wil ik lezen over bodybuilding/voedings theorieën, nietzsche (een filosoof), en nu ook flirtatietechnieken en psychologie (dat laatste geïnspireerd door dat boek dat jij in een topic aanraadde "how to become an alpha male").. Damn, ik heb gewoon niet genoeg tijd![]()
Echt wel heeeel erg offtopic trouwens![]()

Eens.. hoewel ik zelf ook aan de shakes zit.....(koolhydraten shakes en eiwitshakes)quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 08:13 schreef Frautie het volgende:
[..]
[afbeelding]
Leer eerst maar eens goed schoon eten en train eerst maar een jaar. Daarna kan je altijd nog kijken of je extra dingen nodig hebt....

Mjaah, je zegt 't zelf al...spiergeheugenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 08:47 schreef RSV1000R het volgende:
Eens.. hoewel ik zelf ook aan de shakes zit.....(koolhydraten shakes en eiwitshakes)
Maar goed.. daar staat dan weer tegenover dat ik Vroagah toen alles beter was enzo.. heel veel getraind heb... Spiergeheugen werkt nog aardig.. ik zie al lichte verbetering....
Gister ook weer even naar karatetraining geweest.. kon het ff niet laten.. spagaat gaat nog net...
verder is alles stijf en tergend langzaam..... kon niet eens een groen bandertje neerhalen met snelheid beetje jammer.. uiteindelijk heb ik um maar op techniek gepakt.....![]()
![]()

Spagaat. split en meer van dat soort ongein.... Lenigheid zit gelukkig wel goed nog.. dat scheeltquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:26 schreef Frautie het volgende:
[..]
Mjaah, je zegt 't zelf al...spiergeheugen
En volgens mij weet je ongeveer wel wat je wel en niet moet eten.
Trouwens, je kan de spagaatBen jij ff lenig! Dat hoef ik dus niet te proberen

quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:45 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Net terug van vakantie en heb echt weer zin om te trainen morgen.
In het hotel had je ook gewichten, met water erin![]()

Voor zover ik weet moeten in het begin je spieraanhechtingen altijd weer even wennen, en dat kan pijn doen ja. Bovendien zijn pushups zware oefeningen en het zou ook kunnen dat die 'echte' oefeningen niet zo belastend voor je spieren waren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:50 schreef meelborp het volgende:
ik heb een vraagje na ongeveer 1 jaar niet getraind te hebben heb ik 3 weken 4x10 push ups gedaan. de dagen daarna had ik redelijk last van spierpijn. Toen ben ik vorige week weer echt gaan trainen (bankdrukken enz enz) maar de dagen daarna had ik geen enkel last van spierpijn.
Gisteren weer keihard getraind maar vandaag weer geen spierpijn
dus mijn vraag is hoe kan het dat ik geen spierpijn heb? train ik niet goed? of is het normaal?

maar ik trainde maximaal, ik kon bij sommige oefeningen gewoon niet meer zeg maar dus dat is toch vrij intesiefquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:58 schreef synthesix het volgende:
[..]
Voor zover ik weet moeten in het begin je spieraanhechtingen altijd weer even wennen, en dat kan pijn doen ja. Bovendien zijn pushups zware oefeningen en het zou ook kunnen dat die 'echte' oefeningen niet zo belastend voor je spieren waren.
Just my 2 cents though..

maar had jij ook toen je begon met trainen nooit spierpijn?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:50 schreef LedZep het volgende:
Ik train altijd intensief en heb sporadisch spierpijn.

Mwah de eerste keren wat.. maar het is persoonsgebonden. "Pomp" noch spierpijn zeggen iets over het succes van een training.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:57 schreef meelborp het volgende:
[..]
maar had jij ook toen je begon met trainen nooit spierpijn?

Volgens mij maakt dat niks uit. Geloof ook dat MrJ sauna-freak is, en die neemt ook het hele jaar door creatine.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:05 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Wat ging de training van vandaag weer lekker, vakantie doet wonderen
Beetje van alles gedaan om te kijken hoe het ging; fullsquat lukt me nu met 85 kg. Bench gaat sinds lange tijd nu weer beter.
Ik had alleen nog een vraagje mbt. creatine: Ik maak vaak gebruik van de sauna, maar is dit niet erg als je met een creatinekuur bezig bent?
Heb nog maar 1 keer creatine gebruikt in al die jaren dus ben niet echt up to date

Uhm nee dit is weg gegooid geld, aangezien je gewoon veelte weinig eet. 4 boterhammen man, dat is nog niet eens genoeg voor mijn ontbijt. Leer eerst eens goed vreten voordat je gaat denken aan supplementen. Het is een aanvulling op een goede basis, als je de basis niet hebt (juiste training en goede voeding) heb je weinig aan supplementen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 00:34 schreef denimfanatism het volgende:
hey mensen
beginnersvraagje; ik heb besloten om mezelf de komende maanden te richten op het trainen van mijn bovenlichaam. nu heb ik na het lezen van dit topic en de site www.bodybuilding.com dit in mijn online cart:
Delete Qty SKU Product Price Total
Delete BSN039 BSN NO-Xplode, 1.81 Lbs., Blue Raspberry (New Formula) $38.95 $38.95
Delete 751 Higher Power Chromium Picolinate, 200mcg/100 Capsules $4.95 $4.95
Delete OPT029 Optimum 100% Whey Protein, 5 Lbs., Gold Standard Strawberry $28.89 $28.89
Ik ben 1,80 en weeg ongeveer 65 kilo ik ben niet dik, een beetje gespierd maar ik heb wel zodanig veel vet dat mijn (obliques, weet niet wat het in het nederlands is.. je zij-en?) niet te zien zijn. maar al in al ben ik vrij dun en eet ik per dag niet meer dan 4 boterhammen, avondmaaltijd wat meestal italiaans of een variatie van fastfood is.
is het slim voor mij om dit als beginner te kopen? heb ik er veel baat bij of kan ik net zo goed iets anders proberen. zo ja wat?
danku danku danku

En je beheerst je techniek nog goedquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:43 schreef RSV1000R het volgende:
Spagaat. split en meer van dat soort ongein.... Lenigheid zit gelukkig wel goed nog.. dat scheelt
Pff, ik heb altijd spierpijnquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:50 schreef LedZep het volgende:
Ik train altijd intensief en heb sporadisch spierpijn.

Hehe de techniek is idd het probleem niet, alleen jammer dat ik daar nu op terug moet vallen om te winnen.. maar goed snelheid komt ook wel weer...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:41 schreef Frautie het volgende:
[..]
En je beheerst je techniek nog goed
[..]
Pff, ik heb altijd spierpijnIn meerdere of mindere mate...
En mindere mate betekent dat ik de volgende keer zwaarder kan pakken

Welk merk pindakaas eet je? (Ik zoek er een met wat minder suikers namelijk).quote:Op zondag 30 juli 2006 18:56 schreef LedZep het volgende:
't Is weer eens verdomde stil hier, daarom zal ik mijn voedingsschema maar eens posten, waar ik vanaf nu naar toe ga werken (@ approx begin sept zit ik op het volledige dieet)
13:00
6 boterhammen
90 gram pindakaas

Calvé met nootjesquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:28 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Welk merk pindakaas eet je? (Ik zoek er een met wat minder suikers namelijk).

De originele pindakaas van calve bevat zover ik weet 93% pinda's en de rest plantaardige olien. Bij de versie met nootjes zit er nog wat dextrose bij.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:28 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Welk merk pindakaas eet je? (Ik zoek er een met wat minder suikers namelijk).

squatass fémininquote:Op maandag 31 juli 2006 22:39 schreef LedZep het volgende:
[..]
Mooi, loopt er de volgende zomer weer iemand extra rond met een squatass![]()
![]()

in theorie klinkt het heel mooi, maar het is onhaalbaar in praktijkquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 08:20 schreef LedZep het volgende:
[..]
Mja, het kost wel aardig wat tijd ja.. maar aan de andere kant besteed ik momenteel ook een groot deel van mijn tijd aan nutteloze dingen, dus daar valt nog wel wat aan te doen. Stel dat je elke dag 2 uur zou trainen, en 6 uur naar school zou gaan, en 2 uur zou besteden aan eten, en 7 uur zou slapen, 2 uur huiswerk (bij mij meer in de richting van 0 uur, maar we houden het ruim), hou je dus nog 5 uur per dag over.. waarin je kan doen wat je wil
![]()

quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:58 schreef synthesix het volgende:
[..]
Voor zover ik weet moeten in het begin je spieraanhechtingen altijd weer even wennen, en dat kan pijn doen ja. Bovendien zijn pushups zware oefeningen en het zou ook kunnen dat die 'echte' oefeningen niet zo belastend voor je spieren waren.
Just my 2 cents though..

na elke week setjes van ongv 8 reps te doen bij squats met 60-65-70kg heb ik bijna geen spierpijn meer, maar als ik eens 3x40 (thuis) doe met 20-30kg kan ik de trap niet meer op de volgende dagquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:12 schreef synthesix het volgende:
Niet dat ik er verstand van heb ofzo hoor. Maar waarom zou het in godsnaam erg zijn? Creatine is gewoon een soort van voedingsstof he. Het zit altijd in je lichaam, maar nu alleen een beetje meer.
Ik heb trouwens een beetje het gevoel dat ik meer spierpijn krijg bij meer reps. Ik had in ieder geval elke keer spierpijn toen ik nog consequent met 15reps trainde. En nu ik er 8 doe, heb ik bijna geen spierpijn meer. Alleen een beetje lamme spieren.

Mjah, voor als je begint bedoel ik danquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:01 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
3x50, vlotjes
mss ga ik eens naar de 100 proberen
![]()
Ja bedoel je dit nou sarcastisch?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:04 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
na elke week setjes van ongv 8 reps te doen bij squats met 60-65-70kg heb ik bijna geen spierpijn meer, maar als ik eens 3x40 (thuis) doe met 20-30kg kan ik de trap niet meer op de volgende dag![]()
ok ik ben weer bijgelezen![]()

neequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:18 schreef synthesix het volgende:
[..]
Ja bedoel je dit nou sarcastisch?
dunno, ik vind het een van de gemakkelijkste oefeningen die er zijn. wat je daar allemaal doet als hij boven is versta ik niet echt goed en begrijp ik het nut er niet van. gwn van je borst af naar boven duwen en terug, met je handen iets breder dan de schoudersquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:27 schreef synthesix het volgende:
Iemand trouwens tips voor de military press?
Ik vind het wel een fijne (lees: zware) oefening voor me schouders wat uitputting enzo betreft. Maar volgens mij is mn techniek nog niet helemaal goed.
Ik ging in ieder geval vandaag military pressen, en het deed gelijk pijn aan m'n schouder eigenlijk. Het kan misschien ook komen trouwens doordat ik hem overbelast heb trouwens.
Dit is wat ik nu doe ongeveer:
Neem de barbell op mijn borst. Pronated grip (handpalmen van me af?). Handen ongeveer ter breedte van m'n schouders.
Dan duw ik de barbell recht omhoog en als hij niet meer hoger kan zet ik mn armen als het ware op slot door ze helemaal te strekken, m'n schouders naar de zijkant en naar achteren te rollen en m'n borst naar voren te drukken.

Techniek is je basisquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:32 schreef RSV1000R het volgende:
Hehe de techniek is idd het probleem niet, alleen jammer dat ik daar nu op terug moet vallen om te winnen.. maar goed snelheid komt ook wel weer...
en spierpijn wel of niet, tsja hangt er bij mij ook maar net van af, ene keer wel andere niet.. dus ach.... en ik rek heel veel tussen de oefeningen.. anders krijg je "korte" spieren zeggen ze.. en da's niet de bedoeling als je er vechtsport naast doet en het helpt ook nog eens tegen de spierpijn, bij mij dan althans
en akrapovic is goedddddd frautie
Ik krijg 'm niet kadoquote:

Ga maar is lezen hoeveel fruit er in fruityoghurt of fruitdrank zit, schrik je je helemaal kapot. Als ik me niet vergist 0,8% in dubbelfris light.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:13 schreef frenkck het volgende:
[..]
De originele pindakaas van calve bevat zover ik weet 93% pinda's en de rest plantaardige olien. Bij de versie met nootjes zit er nog wat dextrose bij.
Laatst had mijn moeder een b-merk gekocht die er behoorlijk goor uitzag. Keek even bij de ingredienten en daar stond dat hij maar 45% pinda's bevatte. Wat een oplichterij zeg, dat dat zich nog pindakaas mag noemen. Voor mij alleen de originele calve pindakaas!
Ik zou dat laatste gedeelte gewoon achterwege laten. En je rug goed recht houden en niet achterover hangen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:27 schreef synthesix het volgende:
Iemand trouwens tips voor de military press?
Ik vind het wel een fijne (lees: zware) oefening voor me schouders wat uitputting enzo betreft. Maar volgens mij is mn techniek nog niet helemaal goed.
Ik ging in ieder geval vandaag military pressen, en het deed gelijk pijn aan m'n schouder eigenlijk. Het kan misschien ook komen trouwens doordat ik hem overbelast heb trouwens.
Dit is wat ik nu doe ongeveer:
Neem de barbell op mijn borst. Pronated grip (handpalmen van me af?). Handen ongeveer ter breedte van m'n schouders.
Dan duw ik de barbell recht omhoog en als hij niet meer hoger kan zet ik mn armen als het ware op slot door ze helemaal te strekken, m'n schouders naar de zijkant en naar achteren te rollen en m'n borst naar voren te drukken.

Ow okay, gelukkigquote:
Ja misschien doe ik het ook wel goed, alleen mn schouders voelen iedere keer zo verrot, zelfs na 1 set van 10reps zoals deze keer al, en dat met maar 20kgquote:[..]
dunno, ik vind het een van de gemakkelijkste oefeningen die er zijn. wat je daar allemaal doet als hij boven is versta ik niet echt goed en begrijp ik het nut er niet van. gwn van je borst af naar boven duwen en terug, met je handen iets breder dan de schouders![]()

Probeer eens RC (rotator cuff) oefeningen te doen... google ... en met name seated dumbbell cleans (www.midwestbarbell.com/videos.htm -> seated power clean ofzo). Werkt schouderversterkend waardoor de disbalansen in de spieren rondom de schouderkolom tov de voorste delts worden verholpen. Is namelijk in 95% van de gevallen de boosdoener bij pijnlijke schouders (logisch aangezien iedereen alleen maar bencht)quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:10 schreef synthesix het volgende:
[..]
Ow okay, gelukkig
Ik dacht dat je het zo bedoelde van: Als ik 2 keer met mn 15rm squat, en dan 1000 keer met mn 1200rm, dan heb ik ook superveel spierpijn
[..]
Ja misschien doe ik het ook wel goed, alleen mn schouders voelen iedere keer zo verrot, zelfs na 1 set van 10reps zoals deze keer al, en dat met maar 20kg![]()

Rotator cuff trainen werkt ALTIJD (bijna altijdquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:20 schreef synthesix het volgende:
Zijn schouders trouwens net van die knieën, dat je heel rustig aan moet beginnen om ze niet te verneuken? Ik ben echt bang dat ik mn schouders ga overbelasten eigenlijk.
Woont er trouwens iemand hier in apeldoorn toevallig?

Hoe krijg je dat? Me vriendin gaat na haar vakantie ook trainen (en er mag best wat bibs bij)quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:10 schreef LedZep het volgende:
Ik ga over een tijdje trainen bij Unregistered, om o.a. mijn fullsquattechniek goed te krijgen en goodmornings fatsoenlijk aan te leren. Heb er nu al zin in
Die squatass féminin krijg je wel, voor de zomer 2007 (dat is een goede zaak)

Fullsquatsquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:09 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat? Me vriendin gaat na haar vakantie ook trainen (en er mag best wat bibs bij)

Thanks en wanneer kan ik nou het beste me dextro innemen? Kan het niet tijdens de training in me fles water?quote:

20-30 min. voor de trainingquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:20 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Thanks en wanneer kan ik nou het beste me dextro innemen? Kan het niet tijdens de training in me fles water?

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk met een losse stang bankdrukken!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:18 schreef Omnifacer het volgende:
Hoe dan??
Ik heb net mbv dat rek gebankdrukt. Eerst normaal, toen incline, en toen zeg maar ondersteboven, ze zeggen dat je dan de onderkant van je borst traint... Best lekker, eerste keer dat ik serieus heb gebankdrukt en het voelt lekker aan, al was het wel mbv zo'n rek...

Direct voor de training zou ik zelf geen snelle suikers meer nemen. Trainen zal gewoon plaats moeten vinden op glycogeenvoorraden dan op extra glucose lijkt mij.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:29 schreef LedZep het volgende:
[..]
20-30 min. voor de training
0,4 g/kg whey
Direct voor de training
0,4 g/kg snelle suikers (wanneer je gevoelig reageert op snelle suikers, neem je in totaal (voor + na training) 0,4 g/kg en consumeer je deze uitgespreid over de gehele trainingsperiode)
Direct na de training
0,2 g/kg whey
0,4 g/kg snelle suikers
Bron: DBB, MeDieVil
Tijdens de training het beste geen snelle suikers nemen.

Dus alleen na het trainen? In me shake?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 09:22 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Direct voor de training zou ik zelf geen snelle suikers meer nemen. Trainen zal gewoon plaats moeten vinden op glycogeenvoorraden dan op extra glucose lijkt mij.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/eiwit-faq-3655/quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:51 schreef Frautie het volgende:
Vraagje: Wa's nou het verschil/ voordeel van proteine (ik heb dus een pot Pro85 staan) ipv whey (ik heb dus ook een pot whey staan, die mijn broertje niet lust)
Maar wat moet ik nou met de whey? Ik heb gister wat zitten zoeken, het is ook eiwit, maar dan een andere vorm. Alleen ik zie door de bomen 't bos niet meer
Dus....euh......hellup

Gelezen, thanksquote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:20 schreef LedZep het volgende:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/eiwit-faq-3655/
Als er verder nog vragen zijn..

Niet zo negatief, als 't troep zou zijn dan zou ie 't wel weggooien...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:03 schreef Mr.J het volgende:
Hangt van de kwaliteit af. Als het 3kg bagger kwaliteit is waar hij toch van af wou...

en liefst zo breed mogelijk gaan staanquote:

zeg ook dat ze moet gaan bulkenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:09 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat? Me vriendin gaat na haar vakantie ook trainen (en er mag best wat bibs bij)

Mja er zijn zoveel theorieën over, heb ook wel eens gehoord dat de eiwitsynthese pas na ongeveer 24 uur maximaal is en je dan juist veel eiwitten nodig hebt. Zit ook wel wat in, geloof niet dat je spieren direct nadat ze beschadigd zijn eiwitten nodig hebben om die cellen te herbouwen. Zit een heel proces aan vooraf voordat er uberhaubt cellen gebouwd en gerepareerd gaan worden en dat kan best wel eens 24 uur zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:10 schreef Tommy__ het volgende:
nu snap ik nog steeds het nut niet van whey voor de training,
is het nu nuttig omdat het dan al in je bloed zit wann je het nodig hebt? of is het wat anders?
ik denk dat als je whey voor de training neemt, er veel zal van worden opgenomen om als energie te dienen, wat dus totaal nutteloos is ..

Beste is rauw natuurlijk, zo beschadig je geen voedingsstoffen in de eieren zoals de vele vitamines die in het eigeel zitten. Zelfs door de blender veroorzaakt al microverhitting op het contactoppervlak met het mes, zodat er daardoor al veel voedingsstoffen verloren gaan. Eigenlijk is het ook niet erg om eieren rauw te eten, want salmonella raak je op ten duur gewoon resistent tegen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:46 schreef synthesix het volgende:
Hoe vreet je die eieren eigenlijk op. Koken ofzo allemaal? Das echt tering veel werk.

Dat ga ik nooit voor elkaar krijgen man, ik heb haar net aan haar verstand weten te brengen dat dieeten zinloos is.quote:

Eiwitsynthese is de vorming van eiwitten. Wat er gebeurt is in feite het volgende;quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:21 schreef Tommy__ het volgende:
defenitie van eiwitsynthese..?
dit dus?: "is het nu nuttig omdat het dan al in je bloed zit wann je het nodig hebt?"

Dat spreekt voor zichquote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:42 schreef Fugie het volgende:
[..]
dus wat gaan we elke training doen ?
jawel, squatten

Ik neem helemaal geen shakes. Zegt voldoende denk ik zo (maar goed, ik ga ook richting de 3,5gr eiwit / kg en bergen cholesterol / vit d..dus ik ben een anabool vatquote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:21 schreef synthesix het volgende:
Na al dat gelul over eiwitopnames enzo: Maakt het nou echt zoveel uit? Ik bedoel, wat nou als je al die shakes niet neemt, maar wel goed eet. Zouden je gains dat significant lager zijn?
Zou dat hydroxycut hardcore trouwens beter werken dan good ol' ephedra?

En wat is correspondeert hier met ephedra, solgarmeuk of kruidvat?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:53 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik neem helemaal geen shakes. Zegt voldoende denk ik zo (maar goed, ik ga ook richting de 3,5gr eiwit / kg en bergen cholesterol / vit d..dus ik ben een anabool vat)
Is hetzelfde als vragen of Solgar's Omnium een betere multivit is dan Kruidvat's multi voor sporters.

Kruidvat. Het is niet per se slecht.. en het werkt wel. Maar er zijn "modernere" alternatieven die soms beter werken. Zelfs bv met creatine van een huismerk (XXL nutrition) en Clout creatine. Het ene product bevat meer stoffen en is dus krachtiger.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:00 schreef synthesix het volgende:
[..]
En wat is correspondeert hier met ephedra, solgarmeuk of kruidvat?

Ik heb 7,5 jaar zonder getraind. Nu 1,5 jaar met ben begonnen met 2 keer per dag 1 schepje met halve liter melk, en nu 3 keer per dag.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:21 schreef synthesix het volgende:
Na al dat gelul over eiwitopnames enzo: Maakt het nou echt zoveel uit? Ik bedoel, wat nou als je al die shakes niet neemt, maar wel goed eet. Zouden je gains dat significant lager zijn?

Bolle billenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:02 schreef Tommy__ het volgende:
en liefst zo breed mogelijk gaan staanik heb zelf al het gevoel dat m'n bips zijn uitgezet
![]()
Ik neem shakes omdat ik niet tegen kwark kan...en 't is anti spierpijn uit een bekerquote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:21 schreef synthesix het volgende:
Maar merk je verschil ga groei? Herstel?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:32 schreef ivosnivo het volgende:
Ik heb 7,5 jaar zonder getraind. Nu 1,5 jaar met ben begonnen met 2 keer per dag 1 schepje met halve liter melk, en nu 3 keer per dag.

Maar er zit überhaupt geen ephedra in hydroxycut he, en omdat ze altijd zeggen dat moderne stackers niet aan de oude vertrouwde eca stack konden tippen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:09 schreef LedZep het volgende:
[..]
Kruidvat. Het is niet per se slecht.. en het werkt wel. Maar er zijn "modernere" alternatieven die soms beter werken. Zelfs bv met creatine van een huismerk (XXL nutrition) en Clout creatine. Het ene product bevat meer stoffen en is dus krachtiger.

Als jouw lichaam 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht nodig heeft en je maar 1,8 kan halen uit je voeding zou het wel redelijk stupide zijn dat laatste beetje niet makkelijk via eiwitpoeder aan te vullen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:08 schreef ivosnivo het volgende:
Moeilijk te zeggen, denk van wel. Me melk wordt er sowieso lekkerder op. Maar ik denk net als ledzep dat het best mogelijk is te groeien zonder shakes. Alleen op een bepaald punt kun je ervoor kiezen want ik heb totaal geen zin in tonijn of andere ranzige dingen.

De vraag is of er überhaupt sprake is van een eiwit"tekort". Ik ben licht, dus haal makkelijk 3+ gram eiwit / kg.. maar dat is zonder tonijn / zalm, zonder noten, zonder veel vlees.. dus zelfs voor een 100+ kg lijkt het mij niet al te moeilijk die 2-2,5 gram te halen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:00 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Als jouw lichaam 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht nodig heeft en je maar 1,8 kan halen uit je voeding zou het wel redelijk stupide zijn dat laatste beetje niet makkelijk via eiwitpoeder aan te vullen.

ZMA bevat de mineralen zink en magnesium in relatief hoge doseringen icm vitamine B6, wat naar het schijnt onder andere testosteronverhogend werkt, herstel bevorderd en sowieso kwalitatieve slaap oplevert. Geen ervaring, wel (positieve) ervaringen van anderen gehoord.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:48 schreef pagathan het volgende:
wat doet ZMA precies? ervaringen?

Dat klopt, de beweging is exact gelijk aan de RDL.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:43 schreef synthesix het volgende:
Wat heeft de goodmorning eigenlijk voor toegevoegde waarde tov de sl/romanian deadlift?
Ik heb m nog nooit gedaan, maar het lijkt mij net gewoon dezelfde oefening, wat beweging en gewicht op je posterior chain betreft.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |