Ho, ho, ho. We hebben het hier over 'The chosen people' hè.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:07 schreef JohnDope het volgende:
Dat komt omdat de joden geen achterlijke cultuur aanhangen.
Dat dan weer wel.quote:Innoveren
Ja. Irak was zo gelukkig voor Bush langs kwam.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:08 schreef Mikrosoft het volgende:
Bush heeft Irak onder geshit. Hij moet zijn bek houden over Hezbollah. Bush is de grootste terrorist.
Ach kom op. Als Israel geen aanvallen pleegt gebruiken ze die tijd om elkaar een kopje kleiner te maken. Dan gooien ze onderling bommen naar elkaar!quote:Op maandag 17 juli 2006 12:59 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Die vergeldingsacties lopen gewoon elke dag als rode draad door het palestijnse leven. dat is niet iets waar echt van opgekeken wordt.
Mwoh, ik denk dat de orthi's weinig onderdoen voor de fundi's. Het enige verschil is de geweldloosheid bij die lieve pijpenkrulletjes. Vlak qua fanatisme de radicale joden ook niet uit, heur.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat komt omdat de joden geen achterlijke cultuur aanhangen. Innoveren noemen wij dat.
Nou ja, naar de markt gaan was een stuk minder riskant toen.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:10 schreef klez het volgende:
Ja. Irak was zo gelukkig voor Bush langs kwam.
Da's ook de schuld van Bush/Israel.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:10 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ach kom op. Als Israel geen aanvallen pleegt gebruiken ze die tijd om elkaar een kopje kleiner te maken. Dan gooien ze onderling bommen naar elkaar!
Zolang ze niet openlijk wapens dragen, en openlijk een embleem hebben, en een leider hebben(hieraan voldoen ze dus niet, want ze lopen tussen de gewone bevolking zonder zichtbaar wapen (als ze niet vechten) en niet met emblemen, leider valt over te praten, vallen ze niet onder het oorlogsrechtquote:Op maandag 17 juli 2006 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kun je ons dit verdag laten zien. Want volgens mij heb je een nog grotere duim dan meki soms heeft.
Ach ja, de extremistische oorlog tegen het Westen, de Joden en vredelievende Moslims was toch vroeg of laat wel gestart. Met of zonder Bush.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:11 schreef Recovering het volgende:
[..]
Nou ja, naar de markt gaan was een stuk minder riskant toen.
Precies.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Mwoh, ik denk dat de orthi's weinig onderdoen voor de fundi's. Het enige verschil is de geweldloosheid bij die lieve pijpenkrulletjes.
Klopt ook, maar die worden 'in toom' gehouden door 'de rest'.quote:Vlak qua fanatisme de radicale joden ook niet uit, heur.
Ik denk dat het eerder een kwestie is van "eerst je school afmaken (want die staat er tenminste)", daarna ervaring opdoen in het leger (parallel met Palestijns trainingskamp) en dan pas een radicale cel in. Die middelen hebben de radicale joden wel, en de Palestijnen niet. Verschil in "luxe" (gruwelijk woord om te gebruiken ivm het inzetten van kinderen in de strijd).quote:Op maandag 17 juli 2006 13:13 schreef Recovering het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Klopt ook, maar die worden 'in toom' gehouden door 'de rest'.
Nou, radicale cel of niet, ik zie ze geen geweld gebruiken. (Wel een hoop nare dingen roepen)quote:Op maandag 17 juli 2006 13:17 schreef Mwanatabu het volgende:
en dan pas een radicale cel in.
Woeps, en toen ging het loos...quote:Op maandag 17 juli 2006 13:19 schreef venomsnake het volgende:
ap: Israeli ground forces enter Lebanon to attack Hizbollah bases
Best knap op zich, je zou denken dat die niet zo snel uit de lucht worden geschoten.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:23 schreef venomsnake het volgende:
Sky: Lebanese tv station reports Israeli F-16 plane shot down near Beiroet.
Als kind niet nee.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:20 schreef Recovering het volgende:
[..]
Nou, radicale cel of niet, ik zie ze geen geweld gebruiken.
Beide zijden hebben genoeg reden dunkt me.quote:Ja, nu onder de paraplu van het leger maar dat is niet echt zonder reden.
Helemaal niet zelfs, de jurken-en-pijpenkrullenbrigade neemt geen dienst en hoeft dat ook niet.quote:Bovendien bestaat het Israelische leger niet uitsluitend uit orthi's.
Nu je het zegt ja.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:24 schreef Mwanatabu het volgende:
Helemaal niet zelfs, de jurken-en-pijpenkrullenbrigade neemt geen dienst en hoeft dat ook niet.
Ik reageerde omdat jij reageerde op mijn stukjequote:Op maandag 17 juli 2006 13:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Jij reageerde op mij hoor..
En ik had het over hoe jonge kinderen al zo snel in handen van die idioten worden gedreven zodat je later weer een hele nieuwe garde terroristen krijgt. Zelf beter lezen waar je op reageert svp.
[ bron ]quote:Who Started?
We left Gaza and they are firing Qassams" - there is no more precise a formulation of the prevailing view about the current round of the conflict. "They started," will be the routine response to anyone who tries to argue, for example, that a few hours before the first Qassam fell on the school in Ashkelon, causing no damage, Israel sowed destruction at the Islamic University in Gaza.
Israel is causing electricity blackouts, laying sieges, bombing and shelling, assassinating and imprisoning, killing and wounding civilians, including children and babies, in horrifying numbers, but "they started."
They are also "breaking the rules" laid down by Israel: We are allowed to bomb anything we want and they are not allowed to launch Qassams. When they fire a Qassam at Ashkelon, that's an "escalation of the conflict," and when we bomb a university and a school, it's perfectly alright. Why? Because they started. That's why the majority thinks that all the justice is on our side. Like in a schoolyard fight, the argument about who started is Israel's winning moral argument to justify every injustice.
So, who really did start? And have we "left Gaza?"
Israel left Gaza only partially, and in a distorted manner. The disengagement plan, which was labeled with fancy titles like "partition" and "an end to the occupation," did result in the dismantling of settlements and the Israel Defense Forces' departure from Gaza, but it did almost nothing to change the living conditions for the residents of the Strip. Gaza is still a prison and its inhabitants are still doomed to live in poverty and oppression. Israel closes them off from the sea, the air and land, except for a limited safety valve at the Rafah crossing. They cannot visit their relatives in the West Bank or look for work in Israel, upon which the Gazan economy has been dependent for some 40 years. Sometimes goods can be transported, sometimes not. Gaza has no chance of escaping its poverty under these conditions. Nobody will invest in it, nobody can develop it, nobody can feel free in it. Israel left the cage, threw away the keys and left the residents to their bitter fate. Now, less than a year after the disengagement, it is going back, with violence and force.
What could otherwise have been expected? That Israel would unilaterally withdraw, brutally and outrageously ignoring the Palestinians and their needs, and that they would silently bear their bitter fate and would not continue to fight for their liberty, livelihood and dignity? We promised a safe passage to the West Bank and didn't keep the promise. We promised to free prisoners and didn't keep the promise. We supported democratic elections and then boycotted the legally elected leadership, confiscating funds that belong to it, and declaring war on it. We could have withdrawn from Gaza through negotiations and coordination, while strengthening the existing Palestinian leadership, but we refused to do so. And now, we complain about "a lack of leadership?" We did everything we could to undermine their society and leadership, making sure as much as possible that the disengagement would not be a new chapter in our relationship with the neighboring nation, and now we are amazed by the violence and hatred that we sowed with our own hands.
What would have happened if the Palestinians had not fired Qassams? Would Israel have lifted the economic siege that it imposed on Gaza? Would it open the border to Palestinian laborers? Free prisoners? Meet with the elected leadership and conduct negotiations? Encourage investment in Gaza? Nonsense. If the Gazans were sitting quietly, as Israel expects them to do, their case would disappear from the agenda - here and around the world. Israel would continue with the convergence, which is solely meant to serve its goals, ignoring their needs. Nobody would have given any thought to the fate of the people of Gaza if they did not behave violently. That is a very bitter truth, but the first 20 years of the occupation passed quietly and we did not lift a finger to end it.
Wat een domme vergelijking. Dus om gelijkwaardigheid te bewijzen moeten strijdende partijen hetzelfde aantal slachtoffers bij elkaar maken?quote:Op maandag 17 juli 2006 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
IK heb weleens begrepen dat Joden zich meer wanen dan andere volkeren, zelfs citaten van gezien uit de Thora. Het dodenpeil staat inmiddels op 108, waarom, omdat ze 2 Israelische soldaten terug willen. Nu ben ik ervan overtuigd dat dit dus meer dan een verhaal is.²
Zelfreflectie is altijd gezond maar het is natuurlijk een volkomen onjuiste weergave van wat er gebeurd is. Alsof de Palestijnen de afgelopen 20 jaar iets van goede wil hebben getoond...quote:Op maandag 17 juli 2006 13:31 schreef IPdaily het volgende:
Nogmaals het zeer toepasselijke stuk uit Ha’aretz dat Monidique poste in deeltje #19
[..]
[ bron ]
quote:Lebanese television says an Israeli plane has been shot down and the network is showing images of falling debris, news agencies report. CNN working to confirm.
met een sam, al-jazeera heeft er beelden van. je ziet ineens zo'n ding de luft in vliegen.quote:
Zeker, zitten ze daar het nieuws te kijken terwijl ze midden in de actie zittenquote:Op maandag 17 juli 2006 13:29 schreef Equinix het volgende:
Hehe die eerste foto uit de OP is geweldig.
Ik vlak ook helemaal niemand af heur mejuffrouw.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mwoh, ik denk dat de orthi's weinig onderdoen voor de fundi's. Het enige verschil is de geweldloosheid bij die lieve pijpenkrulletjes. Vlak qua fanatisme de radicale joden ook niet uit, heur.
tering. van Iran dus. En die hebben ern ogal wat.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:35 schreef venomsnake het volgende:
[..]
met een sam, al-jazeera heeft er beelden van. je ziet ineens zo'n ding de luft in vliegen.![]()
Genoemd werden de eerste 20 jaar van de bezetting...quote:Op maandag 17 juli 2006 13:34 schreef klez het volgende:
Zelfreflectie is altijd gezond maar het is natuurlijk een volkomen onjuiste weergave van wat er gebeurd is. Alsof de Palestijnen de afgelopen 20 jaar iets van goede wil hebben getoond...
kick as gebeurt er eindelijk wat? ik ga binnenkort ook dat Al Jazeera regelen.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:39 schreef venomsnake het volgende:
Op al-jazeera zie je idd brandende brokstukken uit de lucht vliegen, die zooi flikkert natuurlijk boven op de stad.
Meki is er niet, je ziet dat het nu bij een goede discussie blijftquote:Op maandag 17 juli 2006 13:39 schreef -scorpione- het volgende:
Jezus, wat gaat dit topic snel. Ik vraag me alleen wel af of het niet vooral kwantiteit is ipv kwaliteit.
Maar ik blijf het volgen, laat die religies het maar uitvechten met elkaar onder de naam van god/allah en met vooral slachtoffers onder hun eigen volk, het is niet anders.
Begrijp ik je goed en wil je er daadwerkelijk van genieten (onder het genot van een zak pindachips)? Ben je ziek in je hoofd, je staat toch ook niet te genieten als de Holocaust tot uiting wordt gebracht????quote:Op maandag 17 juli 2006 13:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
kick as gebeurt er eindelijk wat? ik ga binnenkort ook dat Al Jazera regelen.
Maar op een moment zijn ze op.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:38 schreef PLAE@ het volgende:
van Iran dus.
Probeer ze maar van Iran naar Libanon te krijgen. Dat lukt dus nu niet meer Ze zijn nogal groot en er hangen 3 satelieten boven het gebied. En raketten in kleine stukjes vervoeren en in Libanon in elkaar zetten, tja...quote:En die hebben ern ogal wat.
quote:Op maandag 17 juli 2006 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Holocaust
Blijkbaar niet dus.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:38 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Genoemd werden de eerste 20 jaar van de bezetting...
De afgelopen 20 jaar zijn inderdaad bekend en Israel laat geen moment voorbijgaan om aan de hand van die 20 jaar de schuld eenzijdig bij de palestijnen te leggen![]()
Dat is het ergste inderdaad. Bizar gewoon.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:43 schreef Hathor het volgende:
Het is natuurlijk wel weer te bizar voor woorden dat jan met de pet hier weer het hardst door genaaid is. Je zal er maar wonen.
Ooh, dat is een grove ontkenning!!! Weet je wel hoe disrespectfull je je nu uit!!!quote:Op maandag 17 juli 2006 13:43 schreef Recovering het volgende:
[..]
![]()
Dat was toch een zionistische leugen?
Het is inderdaad nou niet bepaald duidelijk te zien of het om een vliegtuig gaat. De Israeliers ontkennen, maar dat kan ook een oorlogsleugentje zijn...quote:Op maandag 17 juli 2006 13:39 schreef venomsnake het volgende:
Op al-jazeera zie je idd brandende brokstukken uit de lucht vliegen, die zooi flikkert natuurlijk boven op de stad.
maar kan ook zijn dat die raket naar de klote is gegaan..![]()
Brulquote:Op maandag 17 juli 2006 13:43 schreef Recovering het volgende:
[..]
![]()
Dat was toch een zionistische leugen?
één groot nadeel van die zender is dat er geen ondertiteling bij zitquote:Op maandag 17 juli 2006 13:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
kick as gebeurt er eindelijk wat? ik ga binnenkort ook dat Al Jazeera regelen.
De media brengt zelf het nieuws alsof het reallifesoap is. Er zijn in die gebieden daar meer camera's dan geweld en wapens.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Begrijp ik je goed en wil je er daadwerkelijk van genieten (onder het genot van een zak pindachips)? Ben je ziek in je hoofd, je staat toch ook niet te genieten als de Holocaust tot uiting wordt gebracht????²
Benieuwd of Hezbollah al enige zelfrespectie bezigt. Dit kan militair gezien natuurlijk maar een kant op gaan voor hen.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:45 schreef Recovering het volgende:
[..]
Dat is het ergste inderdaad. Bizar gewoon.
VIP sky boxquote:Op maandag 17 juli 2006 13:48 schreef PLAE@ het volgende:
[afbeelding]
Die zitten echt gruwelijk eersterangs.![]()
![]()
![]()
Binnenkort gaat Al Jazeerah international van start. In het Engels, misschien dat dat in de toekomst een interessant ander perspectief kan laten zien.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:47 schreef Equinix het volgende:
[..]
één groot nadeel van die zender is dat er geen ondertiteling bij zit
Niet echt duidelijk wat er nou neer stort, ze hebben nu split screen en bij het linker scherm gaat er iets omhoog en bij de rechter stort er iets neer.
FYI, ik ontken niks hoor.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Ooh, dat is een grove ontkenning!!! Weet je wel hoe disrespectfull je je nu uit!!!²
het is sowieso een toplokatie!quote:Op maandag 17 juli 2006 13:48 schreef PLAE@ het volgende:
[afbeelding]
Die zitten echt gruwelijk eersterangs.![]()
![]()
![]()
inferieure rotzooiquote:Op maandag 17 juli 2006 13:49 schreef Recovering het volgende:
Ik heb nu eindelijk de beelden gezien en volgens mij flikkert die raket gewoon uit elkaar.
quote:Hezbollah vuurt opnieuw raketten af op Haifa
ANP
BEIROET - De Libanese shi'itische militante beweging Hezbollah heeft maandag opnieuw raketten afgevuurd op de noordelijke Israëlische stad Haifa. Of er slachtoffers vielen, is nog onduidelijk, meldde de Israëlische radio.
In Israël vielen eerder maandag zeker vier gewonden bij raketbeschietingen van de Hezbollah-beweging. Verscheidene raketten kwamen terecht bij de steden Afula en Nazareth. Dat is de langste afstand die een raket van Hezbollah tot nu toe heeft kunnen afleggen. Ook in Acco werd een huis vol geraakt. De inwoners hadden hun woning al verlaten en beschutting gezocht in een schuilkelder.
De Israëlische artillerie begon maandagochtend met de hevigste beschieting van Zuid-Libanon sinds het begin van de openlijke oorlog met Hezbollah vorige week. Het geschut bestookt gebieden vanwaar militanten raketten richting het noorden van Israël afvuren. Vooral verdekt opgestelde lanceerinrichtingen in Libanese dorpen zouden doelwit zijn. Een legerwoordvoerder bevestigde dat artillerie het grensgebied beschiet, maar wilde niets zegen over de omvang ervan.
De Israëlische luchtmacht wierp zondag pamfletten af boven het zuiden van het buurland. Daarin riep het de inwoners op elders een veilig heenkomen te zoeken.
Israël heeft geen plannen om het offensief in buurland Libanon te beëindigen. Dat zei een woordvoerster van de Israëlische regering maandag. Zij sprak in reactie op de uitspraak van een hoge Israëlische militair die zei dat het offensief binnen enkele dagen afgelopen kan zijn.
Dezelfde omroep meldde dat het Israëlische leger het Libanese hoogspanningsnet zal vernietigen als de militante shi'itische organisatie Hezbollah de raketbeschietingen op het noorden van Israël opvoert. De beweging ontvoerde vorige week twee Israëlische militairen, waarna de joodse staat een massale operatie begon in Libanon om de soldaten vrij te krijgen en Hezbollah uit te schakelen.
Bij Israëlische bombardementen op verscheidene regio's in Libanon zijn in de nacht van zondag op maandag zeker tien burgers en negen Libanese militairen om het leven gekomen. De laatsten werden gedood bij een aanval op een militaire basis ten noorden van de havenstad Tripoli. Twee burgers kwamen maandagochtend om door een Israëlische aanval op de haven van de Libanese hoofdstad Beiroet.
Drie burgers kwamen om bij een beschieting van een bergachtig gebied ten oosten van Beiroet. In het dorp Zahle, eveneens in het oosten van Libanon, kwamen twee mensen om. Vlak bij Baalbek, het Hezbollah-bolwerk in het zuiden van het land, overleed nog eens een persoon bij de beschietingen. Elders vielen ook twee doden.
In totaal zouden er in Libanon zondag en aan het begin van maandag 62 mensen om het leven zijn gekomen. Nog eens 44 personen raakten gewond. Sinds het begin van de Israëlische militaire actie tegen de shi’itische Hezobllah-beweging in Libanon, vielen er meer dan 165 doden.
Ooggetuigen meldden dat de Israëlische luchtmacht maandagochtend opnieuw de haven van Tripoli onder vuur nam. Het is niet bekend of daar slachtoffers bij zijn gevallen.
Eerder op zondag kwamen in het zuiden van Libanon zeven Canadese burgers van Libanese herkomst om het leven. Het zou gaan om zeker vijf mensen uit dezelfde familie. Onder de doden zijn vier kinderen. De slachtofffers vielen in het dorp Aitaroun, vlak bij de grens met Israël.
Het Israëlisch leger heeft in een verklaring Hezbollah verantwoordelijk gesteld voor de dood van de Canadezen. Jeruzalem heeft eerder alle burgers in het zuiden van Libanon gewaarschuwd hun woonplaatsen te verlaten, omdat het gebied de facto onder controle staat van Hezbollah. Israël zegt dat het militaire offensief in eerste instantie tegen deze radicale shi’itische groepering is gericht.
De Israëlische luchtmacht heeft in de nacht van zondag op maandag ook aanvallen uitgevoerd op de Gazastrook. Raketten troffen het gebouw van het Palestijnse ministerie van Buitenlandse Zaken in Gaza-stad. Ooggetuigen meldden dat het gebouw volledig is verwoest en dat er in de omgeving enkele gewonden zijn gevallen.
Ook in het noorden van de Gazastrook vuurden gevechtsvliegtuigen raketten af op een gebouw van een aan de radicale Hamas-beweging geliëerde veiligheidsdienst. Het is nog onduidelijk of bij deze aanval slachtoffers zijn gevallen.
volgens mij ook....quote:Op maandag 17 juli 2006 13:49 schreef Recovering het volgende:
Ik heb nu eindelijk de beelden gezien en volgens mij flikkert die raket gewoon uit elkaar.
Arabische nachten zijn langquote:Op maandag 17 juli 2006 13:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het is sowieso een toplokatie!
ik denk dat ze nog mooier zitten zonder bommen en met een zonsondergang ofzo.
Doet me denken aan Peter Arnett en Berhard Shaw, die zaten ook 1e rang.quote:
Je stelt een retorische vraag. Waarom?quote:
drama haha. De kans dat je vandaag in Israel door een raket geraakt wordt is voglens mij net zo groot als dat je vandaag in Nederland een verkeersongeluk met letsel krijgtquote:Op maandag 17 juli 2006 13:54 schreef -skippybal- het volgende:
Op CNN ging dat wijf weer naar binnen sprinten omdat er meer raketten op komst waren in Haifa![]()
dat was echt freaky, ik weet nog dat het snachts los ging, 1 grote zooi van luchtafweergeschut te zien door die nachtkijkers.. leek wel alsof de wereld op ontploffen stond. een moment dat ik nooit weer vergeten zal.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:52 schreef Recovering het volgende:
[..]
Doet me denken aan Peter Arnett en Berhard Shaw, die zaten ook 1e rang.
'The skies over Bagdad have been illuminated'.
Idiootquote:Op maandag 17 juli 2006 13:55 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
drama haha. De kans dat je vandaag in Israel door een raket geraakt wordt is voglens mij net zo groot als dat je vandaag in Nederland een verkeersongeluk met letsel krijgt![]()
Dan ging het luchtalarm weer af in Israel, zag je iedereen naar gasmaskers graaien.. iedereen in paniek. 24/7 live.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:56 schreef PLAE@ het volgende:
De meest gruwelijke tv die er is. Dagen aan de buis gekluisterd.
quote:Op maandag 17 juli 2006 13:59 schreef Jalu het volgende:
Haaretz meldt: IDF: Object seen shot down on Al Manar TV is pamphlet container (Channel 10)
Zozo, zie je straks als die lui er met hun slippers op slaanquote:Op maandag 17 juli 2006 13:59 schreef Jalu het volgende:
Haaretz meldt: IDF: Object seen shot down on Al Manar TV is pamphlet container (Channel 10)
iddquote:Op maandag 17 juli 2006 13:59 schreef Jalu het volgende:
Zweven die zomaar in de lucht.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:59 schreef Jalu het volgende:
Wordt er eindelijk wat geinvesteerd in de opvoeding van die gasten, krijg je dit.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Zweven die zomaar in de lucht.![]()
soms wat overbelast als er ineens veel nieuws is zoals nu met aanvallen op Haifa en dat geval wat ze uit de lucht hebben geschoten in Beiroet.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:05 schreef -skippybal- het volgende:
Is de Haaretz server geraakt ofzo? Bij mij doet 'ie helemaal niks meer![]()
wel het minste wat je kan doen voordat je weer een wijk naar de kloten bombardeert he.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:08 schreef _The_General_ het volgende:
Goed dat IDF via pamfletten waarschuwingen uitgeeft,
ik zie hezballah het niet doen.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:10 schreef venomsnake het volgende:
[..]
wel het minste wat je kan doen voordat je weer een wijk naar de kloten bombardeert he.
Shit man, dat Al Jazeera doet het gewoon beter dan CNN en BBC.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:11 schreef venomsnake het volgende:
al-jazeera heeft nu beelden van een enorme fik in beiroet.
hebben ook gewaarschuwd dat ze haifa gaan bombarderen..quote:
Heb je een printscreen?quote:Op maandag 17 juli 2006 14:12 schreef JohnDope het volgende:
mensen even offtopic: check nou die haren van die nieuwslezeres op rtlz, volgens mij is die dame helemaal los gegaan achter de schermen![]()
kwa beelden wel, ze hebben overal camera's staan. een hoop live beelden. zowel in Libanon, Gaza en in Israel.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:12 schreef Recovering het volgende:
[..]
Shit man, dat Al Jazeera doet het gewoon beter dan CNN en BBC.
Hebben ze ooit gewaarschuwd voordat ze hun kaartje afstempelde in een bus ?quote:Op maandag 17 juli 2006 14:12 schreef venomsnake het volgende:
[..]
hebben ook gewaarschuwd dat ze haifa gaan bombarderen..
Ik denk dat die Pallies daarom zo pissed off zijn.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:14 schreef _The_General_ het volgende:
Hebben ze ooit gewaarschuwd voordat ze hun kaartje afstempelde in een bus ?
ik heb ergens gelezen dat ze dan 77 buskaartjes terugkrijgen.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:17 schreef Recovering het volgende:
[..]
Ik denk dat die Pallies daarom zo pissed off zijn.
Je offert jezelf op voor de goede zaak en dan moet je ook nog een kaartje kopen.![]()
wat wil je mij nu wijsmaken? dat Israel goed is en Hizbollah, Hamas ed fout?quote:Op maandag 17 juli 2006 14:14 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Hebben ze ooit gewaarschuwd voordat ze hun kaartje afstempelde in een bus ?
het volk laat zich onderdrukken omdat het bussen opblaast.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:21 schreef venomsnake het volgende:
[..]
wat wil je mij nu wijsmaken? dat Israel goed is en Hizbollah, Hamas ed fout?
Ik heb geen respect voor alle partijen, niet voor Israel, niet voor Hamas en ook niet voor Hezbollah. een volk onderdrukken is wat mij betreft even hufterig als een bus opblazen.
refresh me please.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:23 schreef _The_General_ het volgende:
Wat vinden jullie van de perongeluk opgevangen uitspraken van Bush ?
Kan er niet echt wakker van liggen, wat een heisa eromheen zeg. Als je eens wist wat ik tijdens mijn werk opvang van dat soort typesquote:Op maandag 17 juli 2006 14:23 schreef _The_General_ het volgende:
Wat vinden jullie van de perongeluk opgevangen uitspraken van Bush ?
Dat is jou mening, niet de mijne.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het volk laat zich onderdrukken omdat het bussen opblaast.
Ik heb respect voor een Democratische rechtstaat zoals Israel. Wat niet wilt zeggen dat ik het eens ben met hun militaire actie's.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:21 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik heb geen respect voor alle partijen, niet voor Israel, niet voor Hamas en ook niet voor Hezbollah. een volk onderdrukken is wat mij betreft even hufterig als een bus opblazen.
Welk volk wordt onderdrukt dan? Een volk wat nooit een eigen staat heeft gekregen van de Arabieren, krijgt dat binnen een tijdsbestek van 50 jaar wel van de Israelis. En dan nog willen ze Israel vernietigen...quote:Op maandag 17 juli 2006 14:21 schreef venomsnake het volgende:
[..]
quote:President Bush, not realizing his remarks were being picked up by a microphone at a summit of world leaders, bluntly expressed his frustration with Hezbollah's actions.
"See, the irony is what they really need to do is to get Syria to get Hezbollah to stop doing this (expletive)," Bush told Blair in a discussion before the Group of Eight leaders began their lunch.
Bush's remarks were picked up by the summit's closed-circuit television, which was filming the leaders sitting down to eat. Normally, the images are transmitted with sound that does not allow reporters to pick out individual comments.sound. But in this case a microphone picked up Bush's comments to Blair.
Blair, whose remarks were not as clearly heard, appeared to be pressing Bush about the importance of getting international peacekeepers into the region.
The tape shows Bush buttering a roll while Blair stands behind him pressing his point on the Middle East. At another point in the tape, Bush jokes with Russian President Vladimir Putin about the size of Russia and how long it will take leaders to fly home. Putin made a reply that could not be heard.
http://www.foxnews.com/story/0,2933,203915,00.html
Restaurants doen het ook altijd leuk. Vooral op vrijdag.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:23 schreef zoalshetis het volgende:
omdat het bussen opblaast.
Dus jij ontkent dat het Palestijnse volk wordt onderdrukt? Jij ontkent dat daar sprake is van een bezetting?quote:Op maandag 17 juli 2006 14:26 schreef klez het volgende:
[..]
Welk volk wordt onderdrukt dan? Een volk wat nooit een eigen staat heeft gekregen van de Arabieren, krijgt dat binnen een tijdsbestek van 50 jaar wel van de Israelis. En dan nog willen ze Israel vernietigen...
valt toch wel mee uit de mond van een 'warpresident"?quote:
hoe kunnen er dan bijna een miljoen palestijnen werken en wonen in israel?quote:Op maandag 17 juli 2006 14:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dus jij ontkent dat het Palestijnse volk wordt onderdrukt? Jij ontkent dat daar sprake is van een bezetting?
*zucht, naja deze discussie ga ik maar niet aan want ik zie al wel weer dat we het toch nooit eens worden...quote:Op maandag 17 juli 2006 14:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoe kunnen er dan bijna een miljoen palestijnen werken en wonen in israel?
Bezetting in zekere mate maar de onderdrukking komt nog altijd eerder van organisaties als hamas etc.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dus jij ontkent dat het Palestijnse volk wordt onderdrukt? Jij ontkent dat daar sprake is van een bezetting?
Dat zijn slaven die door die *#@ zionisten gedwongen worden.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:29 schreef zoalshetis het volgende:
hoe kunnen er dan bijna een miljoen palestijnen werken en wonen in israel?
zouden ze een beetje boos zijn op de vrouw van arafat?quote:Op maandag 17 juli 2006 14:34 schreef Recovering het volgende:
[..]
Dat zijn slaven die door die *#@ zionisten gedwongen worden.
Maar goed, zonder dat werk in Israel hadden ze helemaal niks te vreten daar.
Dat heeft Hamas ook vakkundig voor die mensen om zeep geholpen.
Nu hebben ze allemaal niks. Wel zo eerlijk tegenover de mensen die altijd al niks hadden.
Dat is het leuke aan die raketten. Het houdt de mensen van Haifa in onzekerheid.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:10 schreef Recovering het volgende:
Weer luchtalarm in Haifa nu.
Het merendeel van die raketten stort trouwens in zee volgens CNN.
Anyway, de correspondent zit weer in de schuilkelder.
Ik hoop dat ze niet per uitgesproken woord betaalt wordt, anders heeft ze een slechte dag.
3e keer al vandaag.
ja, dat is best wel lachen!quote:Op maandag 17 juli 2006 14:35 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Dat is het leuke aan die raketten. Het houdt de mensen van Haifa in onzekerheid.![]()
Tot en met Beiroet ligt iedereen in een deuk inderdaad.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:37 schreef zoalshetis het volgende:
ja, dat is best wel lachen!
ja wat wil je, zulk vuurwerk zie je niet dagelijks.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:38 schreef Recovering het volgende:
[..]
Tot en met Beiroet ligt iedereen in een deuk inderdaad.
Mensen in Haifa maar ook die in Beiroet lachen zich helemaal de kolere.
Het zou nog leuker zijn als ze vanavond nog Jeruzalem bombarderen waar op dit moment mn vader, moeder en zusje verblijvenquote:
Zoiets vergeet je nooit meer danquote:Op maandag 17 juli 2006 14:40 schreef the_real_joontje het volgende:
[..]
Het zou nog leuker zijn als ze vanavond nog Jeruzalem bombarderen waar op dit moment mn vader, moeder en zusje verblijven..............
![]()
Jaaah! En dan die Al Aksa effe meepakken, kunnen de Pallies ook meelachen.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:40 schreef the_real_joontje het volgende:
Het zou nog leuker zijn als ze vanavond nog Jeruzalem bombarderen
misschien was het wel een afzwaaierquote:Op maandag 17 juli 2006 14:46 schreef venomsnake het volgende:
echt allemaal gasten lopen daar rond bij dat neergeschoten projectiel om te kijken wat ze neergehaald hebben.. ik weet niet wat het is maar iig geen F-16 zo te zien.
Anyway, ze zijn er wel trots op zo te zien..![]()
De Space Shuttle?quote:Op maandag 17 juli 2006 14:46 schreef venomsnake het volgende:
echt allemaal gasten lopen daar rond bij dat neergeschoten projectiel om te kijken wat ze neergehaald hebben.. ik weet niet wat het is maar iig geen F-16 zo te zien.
Staat het nog in de fik of zijn de slippers al tevoorschijn gehaald om dat projectiel nog eens effe lekker in elkaar te slaan?quote:Op maandag 17 juli 2006 14:46 schreef venomsnake het volgende:
Laat ze bier meenemen.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:52 schreef bbfakir het volgende:
Israelische grondtroepen trekken nu Libanon binnen
Ja, maar daar is niet echt uit op te maken wat het is, je ziet een zooi metaal, waarvan 1 gedeelte in de vorm van een buis. ik heb het idee dat het gewoon hun eigen raket is.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:50 schreef _The_General_ het volgende:
Zijn er beelden van het neergehaalde projectiel?
Het IDF ontkent het,quote:Op maandag 17 juli 2006 14:52 schreef bbfakir het volgende:
Soldaat x zit nu zijn kisten te strikken.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:52 schreef bbfakir het volgende:
net als toen op dat strand laatst.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ja, maar daar is niet echt uit op te maken wat het is, je ziet een zooi metaal, waarvan 1 gedeelte in de vorm van een buis. ik heb het idee dat het gewoon hun eigen raket is.![]()
Ik zei toch dat die Bush best meeviel. Ik mag zijn presentaties wel.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:52 schreef Hallulama het volgende:
Mideast crisis drives Bush to colorful language
Ze zijn eigenlijk best aardig, Bush en Blair, als ze normaal praten
Zeg maar lekker shit hoor George, het dekt de lading namelijk best goed![]()
Hij moet gewoon eerlijk zijn, en zeggen:quote:Op maandag 17 juli 2006 14:57 schreef -scorpione- het volgende:
Ik zei toch dat die Bush best meeviel. Ik mag zijn presentaties wel.
En laat dat nou toch wel een enorm belangrijk verschil zijn he.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het enige verschil is de geweldloosheid bij die lieve pijpenkrulletjes.
Waar?quote:Op maandag 17 juli 2006 15:08 schreef _The_General_ het volgende:
Ik ben nu even de landing van de discovery aan het kijken, zo terug
best knap om daar een straaljager in te zien.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:07 schreef Hallulama het volgende:
Hier een filmpje van een ding dat naar beneden valt boven Libanon:
http://players.mediazone.(...)2127/2127_static.asx
(volgens mij is het gewoon een UFO)
You are indeed right.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:07 schreef Hallulama het volgende:
Thanks.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:09 schreef _The_General_ het volgende:
http://www.nasa.gov/55644main_NASATV_Windows.asx
ik heb ze ook liever op de koffie dan Chirac of Ahmedinejad...quote:Op maandag 17 juli 2006 14:52 schreef Hallulama het volgende:
Mideast crisis drives Bush to colorful language
Ze zijn eigenlijk best aardig, Bush en Blair, als ze normaal praten
Het zou mij niet uitmaken wie er op de koffie komt, als ze zelf de koffie maar meenemen en me verder niet aan m'n kop zeiken. Hoewel, Bush & Blair zijn tenminste te verstaan, maar da's ook alles wat mijn voorkeur in deze bepaalt.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:21 schreef klez het volgende:
ik heb ze ook liever op de koffie dan Chirac of Ahmedinejad...![]()
Volgens mij ben jij de Israëlische kloon van Meki.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:25 schreef -IksRee- het volgende:
Go Israel, go Israel.
Is er geen Yell en Cheerleader-team?
En een Burqa-cheerleader team voor de andere kant natuurlijk
Geregistreerd op: zondag 22 mei 2005 @ 02:26quote:Op maandag 17 juli 2006 15:31 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij de Israëlische kloon van Meki.![]()
Ik was ook bloed serieus....quote:Op maandag 17 juli 2006 15:35 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik kan het je niet kwalijk nemen, je bent nog nieuw![]()
mooiquote:Op maandag 17 juli 2006 14:52 schreef bbfakir het volgende:
Ik dacht ook al, ik ga er maar niet op in.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:35 schreef Refragmental het volgende:
Ik kan het je niet kwalijk nemen, je bent nog nieuw![]()
omdat ze die inmiddels al hebben afgeschoten?quote:Op maandag 17 juli 2006 15:37 schreef Boomstam het volgende:
1/3de lange afstand (45km) raketten hezbollah vernietigd
dat weet ik niet hoor was er niet bij, ik vertaal alleen wat ik lasquote:Op maandag 17 juli 2006 15:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
omdat ze die inmiddels al hebben afgeschoten?
Mwa, ik erger me niet zo snel aan mensen die gelijk hebben.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:41 schreef Boomstam het volgende:
wie ergert zich nog meer aan chirac in dit conflict?
FRANCE’S CHIRAC CALLS ISRAEL OFFENSIVE "ABERRANT" (afwijkend, bizar, verkeerd)
Hey, da's toevallig! Dat vond ik ook van die kernproeven op Mururoa.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:41 schreef Boomstam het volgende:
"ABERRANT"
Ahh, een doemdenkerquote:Op maandag 17 juli 2006 15:42 schreef Ixnay het volgende:
Het enige wat belangrijk is voor de wereld is wat Iran gaat doen.
Die beschikken over genoeg wapens waarmee heel Israël met gemak van de kaart geveegd kan worden.
En die leiders zijn gek genoeg om het in te zetten.
Er had veel eerder ingegrepen moeten worden voordat Iran deze macht kon krijgen over de rest van de wereld.
Nu is het te laat, als Israël Syrië aanvalt, gaat Iran zich er zeer zeker mee bemoeien, en een Derde Wereldoorlog zal het gevolg daarvan zijn.
Mwach...quote:Op maandag 17 juli 2006 15:42 schreef Ixnay het volgende:
Die beschikken over genoeg wapens waarmee heel Israël met gemak van de kaart geveegd kan worden.
Er had veel eerder ingegrepen moeten worden voordat Iran deze macht kon krijgen over de rest van de wereld.
Nu is het te laat, als Israël Syrië aanvalt, gaat Iran zich er zeer zeker mee bemoeien, en een Derde Wereldoorlog zal het gevolg daarvan zijn.
Lijkt me niet verstanding. Het Russische leger kent geen training in het omgaan met vluchtelingen, humanitaire crisis ed.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:43 schreef Hallulama het volgende:
Rusland wil troepen sturen als er een VN mandaat komt.
iran kan zijn kont nog niet schoon vegen laat staan israel van de kaartquote:Op maandag 17 juli 2006 15:42 schreef Ixnay het volgende:
Als het 'te gek' wordt gaat Israel nuken hoor.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:42 schreef Ixnay het volgende:
Israel laat zich niet van de kaart vegen. First stop: Teheran. Second stop: de reactor.quote:En die leiders zijn gek genoeg om het in te zetten.
welke landen wel dan.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:44 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Lijkt me niet verstanding. Het Russische leger kent geen training in het omgaan met vluchtelingen, humanitaire crisis ed.
De oplossing dus, we zetten de russen gewoon tussen de israeliers en de palestijnen en Hizbollaquote:Op maandag 17 juli 2006 15:44 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Lijkt me niet verstanding. Het Russische leger kent geen training in het omgaan met vluchtelingen, humanitaire crisis ed.
'n UCO bedoel je?quote:Op maandag 17 juli 2006 15:07 schreef Hallulama het volgende:
Misschien moeten ze het eens gaan uitproberen. lachen!. gebeurt vast toch niks.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:51 schreef feessie het volgende:
Hmm ... Israel zal nie van de kaart geveegd worden .. Israel veegt Iran eerder van de kaart.. pruts wapens..Israel hoort bij de beste legers van de wereld .
Ach je kan t ontkennen ...quote:Op maandag 17 juli 2006 15:52 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Misschien moeten ze het eens gaan uitproberen. lachen!. gebeurt vast toch niks.
Hier moeten we dus tegen vechten, voor zij die het willen downloaden nummer heet "paf, paf, paf"quote:Lekker voor ze (2x)
Nu vloeit er aan de andere kant is een keertje bloed
Nu kunnen jullie een keertje zien hoe het voelt
Kankerjoden (2x) We komen jullie doden
We hebben scheittt (2x)
Waarom doen jullie ons dit aan
Jullie zijn begonnen, wij hebben nix gedaan
Waarom doen jullie ons dit aan
Waarom maken jullie ons dood (4x)
Nu breng ik jullie naar een hoger niveau
Met aan me zij, Big Mo
Laat ik jullie een glim van me gedachten opvangen
Ik zie vaak in me dromen Sharon aan de galg hangen
Een niet weg te krijgen verlangen
Als de joden weer is een Palestijn kapot schieten
Dan voel ik de tranen omhoog schieten
Dat word me allemaal een beetje te veel
Je weet half niet hoe graag ik Sharon Ker
Stuur ze moeder direkt naar de hel
Dan kom nog de rest van Israel achter 'm aan
Leg me uit mag een Palestijn in z'n eigen land niet gaan en staan
Kijk, kijk daar komen Joodse kogels op je af
Paf Paf Paf
Zie die moslim in het puin zoeken naar z'n benen
Het enige wat ie vind zijn een paar tenen
Hij vraagt zich af, zijn ze van mij of van me vader
1 ding weet ik zeker, Sharon is de dader
Ik ben geen moslim, ik ben geen jood
Maar ik zie hier mensen in kapot zware nood
Moet ik dit goed keuren, hoe kan ik mensen dit laten gebeuren
Een jongen 12 jaar, Oh zo kwetsbaar
Staat vooraan om te vechten voor een waardig bestaan
Vader is dood, moeder bedelen voor een klein stukje brood
Opstaan, plaats vergaan
Nu wil je weer naar huis toe gaan, zo werkt het niet
Je doet mensen onnodig veel verdriet
Dat je dat niet ziet
Het is toch van den boze
De klootzak is herkozen voor president
Wie denk je wel niet dat je bent
Ik zeg dit vanuit de neutrale positie
Ik begrijp de mannen die vragen naar munitie
Om te strijden om hun volk te bevrijden
Je dood weerloze kinderen en vrouwen
Maar aan de doden van jullie kant zal ik nooit rouwen!
Ik probeer hier niet uit machteloosheid
De Joden te dissen
Maar we gaan ze van de aardbodem wissen
Met Jodenkillers valt niet te twisten
Je moet weten dat hier niet word gedreigt maar alleen beloofd
Ze zullen me niet pakken
Welke prijs dan ook word uitgeloofd
Want niemand is veilig, geen buslijn is heilig
Iedereen is kwetsbaar
Hou je oren open want ik ben nog lang niet klaar
Stuur al die joden naar de gasdouche en volg die flikker bush
Shitt, daar gaat je 1e toren
We komen je economie een beetje storen
Ik kan mensen geschreeuw van hier horen
En je moet weten doet me goed
Nu vloeit er aan de andere kant een keertje bloed
We weten ook hoe het moet
Nu ben ik eindelijk klaar, onthoud goed
Ook joden zijn kwetsbaar!
De mossad kijkt mee.. binnenkort een rakketje op deze persoonquote:Op maandag 17 juli 2006 15:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hier moeten we dus tegen vechten, voor zij die het willen downloaden nummer heet "paf, paf, paf"
maar israel is niet in oorlog met iran maar met hezbollahquote:
" Niets is wat het lijkt "quote:Op maandag 17 juli 2006 15:58 schreef feessie het volgende:
[..]
De mossad kijkt mee.. binnenkort een rakketje op deze persoon![]()
De beste manier om dat te doen lijkt me meer bommen op Libanon gooienquote:Op maandag 17 juli 2006 15:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hier moeten we dus tegen vechten.
Verspreiding van haat door liedjes tegenwerken met bommen zal haat wel verminderenquote:Op maandag 17 juli 2006 15:59 schreef Posdnous het volgende:
[..]
De beste manier om dat te doen lijkt me meer bommen op Libanon gooien.
hmm.. waarschijnlijk rukken (fap fap fap) ze zich zelf af op deze tekst..quote:Op maandag 17 juli 2006 15:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hier moeten we dus tegen vechten, voor zij die het willen downloaden nummer heet "paf, paf, paf"
Frankrijk heeft een héle grote rol gespeeld in het buitenwerken van de Syrische troepen uit Libanon een jaar geleden, en dat was ook in het voordeel van Israël.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:00 schreef Boomstam het volgende:
France-Lebanon
France is sending Prime Minister Dominique de Villepin to Beirut on Monday to express support for Lebanon, President Jacques Chirac's office said.
zou mooi 2 vliegen in 1 klap zijn voor israel![]()
Er zijn blijkbaar nog genoeg mensen die dat denken...quote:Op maandag 17 juli 2006 16:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
met bommen zal haat wel verminderen
maar het was puur eigenbelang van frankrijk. Libanons land was in frankrijks mandaat. en frans economische belangen zijn er nog steeds in libanon.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:04 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Frankrijk heeft een héle grote rol gespeeld in het buitenwerken van de Syrische troepen uit Libanon een jaar geleden, en dat was ook in het voordeel van Israël.
quote:Op maandag 17 juli 2006 16:06 schreef zoalshetis het volgende:
frankrijk kan het nog steeds niet verkroppen dat de oliedeal met de boef saddam nooit is doorgegaan? rusland toont zich net als duitsland een stuk sportiever.
fransen![]()
So what? Alles in de politiek is eigenbelang. Maar het was in dit geval wel in het voordeel van Israël.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:07 schreef Boomstam het volgende:
[..]
maar het was puur eigenbelang van frankrijk. Libanons land was in frankrijks mandaat. en frans economische belangen zijn er nog steeds in libanon.
het mooiste land van europa is 'gezegend' met het kloterigste volk, de fransen. koppige zelfverrijkers.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:06 schreef Hallulama het volgende:
Ja, rustig aan met die Fransen, wat is er mis met die lui dan? Jullie gaan er toch potverdikkie nog steeds heen op vakantie, of niet soms? Tgggk!
Go France !
Head-butt Hezbollah out of there !
op welke zin doel je?quote:Op maandag 17 juli 2006 16:08 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij het een en ander niet.
![]()
Overigens vertolkt Frankrijk hiermee alleen het officiële standpunt van de hele EU (Solana is ook al op bezoek geweest in Beiroet, trouwens). En steun betuigen aan de Libanese regering is dus niet steun betuigen aan de Hezbollah, mocht je dat niet weten.
Lijkt me logisch hè? Namens de EU. De gehele EU dus.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:08 schreef Clourhide het volgende:
(Solana is ook al op bezoek geweest in Beiroet, trouwens).
Frankrijk loopt wel in de pas van G8 en EU, maar je merkt dat het tegen israel neigt.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:08 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij het een en ander niet.
![]()
Overigens vertolkt Frankrijk hiermee alleen het officiële standpunt van de hele EU (Solana is ook al op bezoek geweest in Beiroet, trouwens). En steun betuigen aan de Libanese regering is dus niet steun betuigen aan de Hezbollah, mocht je dat niet weten.
het begint met die fijne baardmannen wel een beetje op levend stratego te lijken.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:10 schreef venomsnake het volgende:
(Haaretz) IDF checking Al-Aqsa claim that it abducted Border Policeman in West Bank
Ze verneuken zo echt alleen maar hun eigen kansen. Israël zal steeds harder terugslaan.,..quote:Op maandag 17 juli 2006 16:10 schreef venomsnake het volgende:
(Haaretz) IDF checking Al-Aqsa claim that it abducted Border Policeman in West Bank
Je reactie in zijn geheel eerder. Wat Saddam met Libanon te maken heeft ontgaat me volledig.quote:
ik had het over de franse belangen.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:14 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Je reactie in zijn geheel eerder. Wat Saddam met Libanon te maken heeft ontgaat me volledig.
Ten eerste israel zal heus villepen niet bestoken met strijkersquote:Op maandag 17 juli 2006 16:10 schreef Clourhide het volgende:
[..]
So what? Alles in de politiek is eigenbelang. Maar het was in dit geval wel in het voordeel van Israël.
Was vroeger Frans mandaatgebied, lees ik hier. Dus is het toch wel logisch. België steunt Kongo ook nog altijd, en als Suriname in een oorlog verwikkeld zou raken zou Nederland er zich misschien diplomatiek ook wel mee gaan bemoeien, denk je niet?quote:Op maandag 17 juli 2006 16:11 schreef Recovering het volgende:
[..]
Lijkt me logisch hè? Namens de EU. De gehele EU dus.
Wat die janlul van een De Villepin daar nou weer moet?
Gewoon interessant doen, net of ze nog een wereldmacht zijn, de schijtbakken.
Ik weet wel dat Frankrijk redelijk anti-USA is en dus ook anti-Israël in onderhandelingen. Maar Libanon staat daar volgens mij zo goed als los van, dat is een helemaal andere kwestie.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:15 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Ten eerste israel zal heus villepen niet bestoken met strijkers![]()
en ten 2de, het is wel bekent dat israel en frankrijk niet de beste vrienden zijn.
Israel zal ook niet vergeten dat frankrijk met name chirac arafat steunde tijdens vredesonderhandelingen tussen barak en arafat. iets waar bill clinton al midden in zat.
dus doe nou niet of frankrijk en israel elkaar goed liggen
B en NL zouden zich daar inderdaad mee bemoeien.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:15 schreef Clourhide het volgende:
Was vroeger Frans mandaatgebied, lees ik hier. Dus is het toch wel logisch. België steunt Kongo ook nog altijd, en als Suriname in een oorlog verwikkeld zou raken zou Nederland er zich misschien diplomatiek ook wel mee gaan bemoeien, denk je niet?
terwijl ze eerder de boel verkloten. zoals vaker gebeurd isquote:Op maandag 17 juli 2006 16:18 schreef Recovering het volgende:
[..]
Ben NL zouden zich daar inderdaad mee bemoeien.
In dit geval is Solana namens de EU in Beiroet, dus het bezoek van De Villepin is overbodig.
Typisch Franse irritante eigengereidheid. Interessant doen.
waarom komt frankrijk nu pas en heeft het stilzwijgend toegezien hoe het zuiden van hun ex-mandaat gebied door terroristen werd overgenomen?quote:Op maandag 17 juli 2006 16:15 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Was vroeger Frans mandaatgebied, lees ik hier. Dus is het toch wel logisch. België steunt Kongo ook nog altijd, en als Suriname in een oorlog verwikkeld zou raken zou Nederland er zich misschien diplomatiek ook wel mee gaan bemoeien, denk je niet?
So truequote:Op maandag 17 juli 2006 16:20 schreef Glasnosteraar het volgende:
Big Pharaoh
Worthy Corpse Worthless Corpse
The Arab media and the Arab street are so so upset at tragic death of Lebanese civilians. Yet yesterday, a suicide bomber slowly made his way into a cafe full of Iraqi civilians and blew himself up. 24 were killed. A few hours ago, gunmen attacked a market and killed 41 Iraqi civilians. What happens in Lebanon in 5 days happen in Iraq in half an hour.
No outrage from the Arab media. No anger from the Arab street.
Why why?
Because the killer is a fellow Muslim…and not an Israeli.
http://www.bigpharaoh.com(...)se-worthless-corpse/
Is niet overbodig. Europese landen kunnen ook nog steeds onafhankelijk van de EU opereren en bv. extra steun geven, meer doen dan wat de EU besluit te doen.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:18 schreef Recovering het volgende:
[..]
B en NL zouden zich daar inderdaad mee bemoeien.
In dit geval is Solana namens de EU in Beiroet, dus het bezoek van De Villepin is overbodig.
Typisch Franse irritante eigengereidheid. Interessant doen.
Precies, en DAAROM heb ik ook geen zin om uitvoerig in te gaan op mensen zoals Meki. Die Jodenhaat maakt dat ik de Joden alleen maar meer steun.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:20 schreef Glasnosteraar het volgende:
Big Pharaoh
The Arab media and the Arab street are so so upset at tragic death of Lebanese civilians. Yet yesterday, a suicide bomber slowly made his way into a cafe full of Iraqi civilians and blew himself up. 24 were killed. A few hours ago, gunmen attacked a market and killed 41 Iraqi civilians. What happens in Lebanon in 5 days happen in Iraq in half an hour.
Why why?
Die terroristen zitten er al decennia lang. Beetje flauw om de zwarte piet louter en alleen naar Frankrijk door te spelen.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom komt frankrijk nu pas en heeft het stilzwijgend toegezien hoe het zuiden van hun ex-mandaat gebied door terroristen werd overgenomen?
wat is dat idd?quote:Op maandag 17 juli 2006 16:23 schreef Hallulama het volgende:
Wat is dit dan? Een hoax?
Bush & Blair Raw & Uncut
Yo Blairquote:Op maandag 17 juli 2006 16:23 schreef Hallulama het volgende:
Bush & Blair Raw & Uncut
ik bedoel dat ik het hypocriet vind om op basis van je ex-mandaat nu ineens wel "steun te komen betuigen"quote:Op maandag 17 juli 2006 16:25 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Die terroristen zitten er al decennia lang. Beetje flauw om de zwarte piet louter en alleen naar Frankrijk door te spelen.
Tja, je zou als EU ook gewoon 1 beleid/lijn kunnen volgen. Maar nee hoor, Frankrijk steekt daar wel even een stokje voor. De wereldmacht.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:23 schreef Clourhide het volgende:
Is niet overbodig. Europese landen kunnen ook nog steeds onafhankelijk van de EU opereren en bv. extra steun geven, meer doen dan wat de EU besluit te doen.
Fransen zijn laffe honden. Als het 'feestje' afgelopen is rukken ze met groot materieel uit.quote:Verder denk ik dat het hier eerder gaat om vooroordelen over de Fransen in deze discussie dan over iets anders.![]()
Yo Blair...quote:Op maandag 17 juli 2006 16:23 schreef Hallulama het volgende:
Bush & Blair Raw & Uncut
Waarom is dat hypocriet? Een jaar geleden na de aanslag op Hariri deden ze het, nu doen ze het ook.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik bedoel dat ik het hypocriet vind om op basis van je ex-mandaat nu ineens wel "steun te komen betuigen"
dat is ook wel zoquote:Op maandag 17 juli 2006 16:25 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Die terroristen zitten er al decennia lang. Beetje flauw om de zwarte piet louter en alleen naar Frankrijk door te spelen.
Net zo hypocriet als Merkel die gisteren op de tv zei dat de Libanese regering hun volledige steun had?quote:Op maandag 17 juli 2006 16:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik bedoel dat ik het hypocriet vind om op basis van je ex-mandaat nu ineens wel "steun te komen betuigen"
't Is gewoon hetzelfde beleid. Ik zie geen verschil tussen wat Frankrijk zegt en doet en wat de EU zegt en doet. Blair laat ik nu om goede redenen buiten beschouwing, maar die zouden ze best ook gewoon uit de EU kieperen, waarschijnlijk vinden zijn kiezers dat ook gewoon top.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:27 schreef Recovering het volgende:
[..]
Tja, je zou als EU ook gewoon 1 beleid/lijn kunnen volgen. Maar nee hoor, Frankrijk steekt daar wel even een stokje voor. De wereldmacht.
wat is Al-Aqsa behalve dan een tempel naast de rotskoepel?quote:Op maandag 17 juli 2006 16:32 schreef Type-R het volgende:
ynet: Al-Aqsa publishes announcement naming officer allegedly kidnapped; IDF: Name not recognized, but claims being investigated
Militaire tak van de Fatahquote:Op maandag 17 juli 2006 16:34 schreef Boomstam het volgende:
[..]
wat is Al-Aqsa behalve dan een tempel naast de rotskoepel?
http://en.wikipedia.org/wiki/Al-Aqsa_Martyrs'_Brigadesquote:Op maandag 17 juli 2006 16:34 schreef Boomstam het volgende:
[..]
wat is Al-Aqsa behalve dan een tempel naast de rotskoepel?
quote:The al-Aqsa Martyrs' Brigades (Arabic: ????? ????? ??????) are a Palestinian terrorist group closely linked to the Fatah political party and one of the most active forces in the al-Aqsa Intifada.
De man heeft natuurlijk wel gelijk. Syrië loopt te etteren op het grondgebied van een ander land.quote:
Dan wordt het hoog tijd dat Isreal Syrie aanvalt ipv dat ze de infrastructuur van Libanon platgooien vind je niet?...quote:Op maandag 17 juli 2006 16:38 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De man heeft natuurlijk wel gelijk. Syrië loopt te etteren op het grondgebied van een ander land.
De aanvallen komen helaas vanaf het grondgebied van Libanon.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:39 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dan wordt het hoog tijd dat Isreal Syrie aanvalt ipv dat ze de infrastructuur van Libanon platgooien vind je niet...
Juist, idem dito. Als ik er zo even fris tegenaan kijk, zonder veel reacties gelezen te hebben, kan ik niet anders concluderen dat de Israeliërs ongelovelijk stom bezig zijn, en in feite het vuile werk voor de Nasrallahs en Amehuppeldepups doen; De verwoesting, of in ieder geval zware beschadiging, van één van die zeldzame plekjes in het Midden Oosten dat het ook zonder oliebronnen goed doet en daadwerkelijk deel leek uit te maken van de 21e eeuw.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:25 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Precies, en DAAROM heb ik ook geen zin om uitvoerig in te gaan op mensen zoals Meki. Die Jodenhaat maakt dat ik de Joden alleen maar meer steun.
Waar is de rest? Volgens dat verhaal van die SKY dude is er veel meer gezegd, is dat niet opgenomen?quote:
quote:
tnx en tnxquote:Op maandag 17 juli 2006 16:36 schreef Type-R het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Al-Aqsa_Martyrs'_Brigades
[..]
Al die hoge Europeanen in Beirut is voor het grootste deel gewoon voor de pr. Hoe dingen verkocht worden aan het publiek is meestal anders dan wat er achter de schermen besloten wordt.quote:At the Group of Eight meeting in St. Petersburg, key European allies joined the U.S. in beating back a Russian attempt to have the G-8 formally lay the blame on Israel for its assault of Lebanon.
true, maar als je Hizbollah wilt uitroeien zal je het bij de bron moeten aanpakken, dus zal je Syrie aan moeten vallen imo anders heeft het geen zin. je helpt alleen een land naar de kloten (libanon) en als dit conflict is afgelopen wordt hizbollah weer keurig bevoorraad uit Syrie en ben je dus geen hol opgeschoten, behalve het buurland nog minder stabiel is.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:40 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De aanvallen komen helaas vanaf het grondgebied van Libanon.
Nou, dit is Israel's kans.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:35 schreef Boomstam het volgende:
17:34 French President Jacques Chirac arrives in Beirut (AFP)
hij ook al![]()
Trotse, naieve mensen zijn het, erg aandoenlijk allemaal.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:12 schreef zoalshetis het volgende:
het begint met die fijne baardmannen wel een beetje op levend stratego te lijken.
de tekst is net veranderdquote:Op maandag 17 juli 2006 16:45 schreef -skippybal- het volgende:
Die Chirac wil ook even snel punten scoren hoor.
Dat kan ook via een ambassadeur of per fax. Gewoon interessant doen dit.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:46 schreef Boomstam het volgende:
17:44 French PM arrives in Beirut to express `support` for Lebanon (AFP)
Yes.quote:en dat is toch villepen?
schuldigquote:Op maandag 17 juli 2006 16:50 schreef JohnDope het volgende:
Zijn er nog ergens reallifebeelden te bewonderen, want volgens mij leeft die oorlog meer bij de mensen thuis achter hun media dan bij de mensen waar ook daadwerkelijk geschoten wordt.
Het is 1 groot circus
Sky news nu live in Haifa..quote:Op maandag 17 juli 2006 16:50 schreef JohnDope het volgende:
Zijn er nog ergens reallifebeelden te bewonderen,
quote:Op maandag 17 juli 2006 16:20 schreef Glasnosteraar het volgende:
Big Pharaoh
Why why?
dat is voor mensen die nu 50 zijn toch ook zoquote:Op maandag 17 juli 2006 16:55 schreef Hallulama het volgende:
Eigenlijk best grappig, je wordt geboren, en je ziet meteen gezeik in het Midden-Oosten, en straks, over een jaartje of 50 a 60, vlak voordat we eindelijk overlijden, zien we nog net even snel, voor het uitblazen van onze laatste adem, het NOS Journaal, met daarin gezeik in het Midden-Oosten.
![]()
Ja, en ik snap niet, maar daar ben ik dan misschien te simpel voor, waarom ze niet al jaren lang in een enorme deuk liggen !quote:Op maandag 17 juli 2006 16:56 schreef Boomstam het volgende:
dat is voor mensen die nu 50 zijn toch ook zo
me pa ligt ook hierdoor in een deuk?quote:Op maandag 17 juli 2006 16:57 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ja, en ik snap niet, maar daar ben ik dan misschien te simpel voor, waarom ze niet al jaren lang in een enorme deuk liggen !
2 vliegers op een F16?quote:Op maandag 17 juli 2006 17:02 schreef Boomstam het volgende:
The two pilots reportedly died in the crash.
Waarom doe je zo naar over die Fransen? Ik snap dat sentiment echt niet. Of wacht, je waait zeker mee met de wind, is het niet?quote:Op maandag 17 juli 2006 17:03 schreef -skippybal- het volgende:
Wat een sukkels die Fransen. En zeker gaan huilen dat er bommen vallen in hun buurt![]()
Het is nu ff populair om de fransen naar beneden te halen, laat die arme jongen toch, kan die ook even zijn ei kwijtquote:Op maandag 17 juli 2006 17:05 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Waarom doe je zo naar over die Fransen? Ik snap dat sentiment echt niet. Of wacht, je waait zeker mee met de wind, is het niet?
Niet echt slim om naar een oorlogsgebied te gaan als je ook gewoon even een mailtje kunt sturen.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:05 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Waarom doe je zo naar over die Fransen? Ik snap dat sentiment echt niet. Of wacht, je waait zeker mee met de wind, is het niet?
Maar foto's van het wrak ho maar! Waarschijnlijk toch 1 van hun eigen brakke raketten. Nog geen beelden van mannen die het wrak slaan met hun slippers?quote:Op maandag 17 juli 2006 17:02 schreef Boomstam het volgende:
nog even over de f16
Reports of downed Israeli plane
There are unconfirmed reports that an Israel plane was downed over Wadi Shahrour in Lebanon. LBC aired footage of a falling object believed to be a plane. Aljazeera interviewed eyewitnesses who claimed the object was an Israeli plane. It is believed that this plane was hit by an anti-aircraft missile, which Aljazeera captured on camera shortly before LBC aired the footage.
Israel has denied these reports.
UPDATE. Lebanese internal security forces confirmed to LBC that the plane was an F-16 fighter jet that crashed in the Warwar-Kfarshima area. The two pilots reportedly died in the crash.
UPDATE 2. Photos of the plane crash, as captured by LBC: (fots heb ik maar weggelaten http://www.beirutbeltway.(...)eports_of_down.html)
UPDATE 3. Aljazeera is reporting that the object was a reconnaissance blimp that was transmitting live pictures of the bombing to the Israeli army.
Als je nu een PNAC tegenplan uit de kast haalt kan hij weer reageren.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:05 schreef Hallulama het volgende:
[..]
quote:Op maandag 17 juli 2006 17:04 schreef Recovering het volgende:
[..]
2 vliegers op een F16?
Was het een trainer ofzo?
Edit: Ik had even verder moeten lezen.
ojaquote:Op maandag 17 juli 2006 17:04 schreef Hallulama het volgende:
Boomstam, die link heeft een ) aan 't einde.
Je weet hoe dat slippers/schoenen verhaal in elkaar steekt, of niet?quote:Op maandag 17 juli 2006 17:07 schreef Refragmental het volgende:
Maar foto's van het wrak ho maar! Waarschijnlijk toch 1 van hun eigen brakke raketten. Nog geen beelden van mannen die het wrak slaan met hun slippers?
Ach als Bush naar Haifa ging vond jij dat weer een reden om lekker te gaan zeiken, niet??quote:Op maandag 17 juli 2006 17:06 schreef Alulu het volgende:
[..]
Het is nu ff populair om de fransen naar beneden te halen, laat die arme jongen toch, kan die ook even zijn ei kwijt
Eeen stuk prettiger want wij zouden niet zoveel kinderen erbij zetten en niet moorden maar gaan handelen/werken etc. Hun situatie is voor een deel óók wat ze er zelf van gemaakt hebben en da's dus een rotzooitje. Stug geen feiten onder ogen zien en steeds de zelfde fouten maken helpt je niet aan een betere toekomst.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:59 schreef opgebaarde het volgende:
jammer die israeli, ze kunnen wel altijd mooi het excuus pakken, maar zij begonnen. Daarna houdt het op.
Hoe zouden wij ons voelen als wij zoals de palestijnen met 1,6 miljoen man op belachelijke manier geregeerd worden en wij wonen op een stuk ter grote van Texel?
Als iemand geweld stopt, dan maakt 't mij niet uit wat de agenda is.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:07 schreef NightH4wk het volgende:
Als je nu een PNAC tegenplan uit de kast haalt kan hij weer reageren.
die 2 piloten zitten nu in vrouwen kleren verkleed in een franse kroeg in beiroetquote:Op maandag 17 juli 2006 17:07 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Maar foto's van het wrak ho maar! Waarschijnlijk toch 1 van hun eigen brakke raketten. Nog geen beelden van mannen die het wrak slaan met hun slippers?
quote:Op maandag 17 juli 2006 17:09 schreef Boomstam het volgende:
die 2 piloten zitten nu in vrouwen kleren verkleed in een franse kroeg in beiroet![]()
maar meestal geeft israel verlies van materieel en mensen wel toe. zoals het schip met de 4 doden erop.
je vind dat slippers verhaal wel interessant he..quote:Op maandag 17 juli 2006 17:07 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nog geen beelden van mannen die het wrak slaan met hun slippers?
Snap nu eens dat die Libanese regering een gemengde regering is van christenen, soennitische en sji'itische moslims:quote:Op maandag 17 juli 2006 17:08 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ach als Bush naar Haifa ging vond jij dat weer een reden om lekker te gaan zeiken, niet??
Iedereen die hier zo anti-Frans reageert lijkt wel te denken dat dit een oorlog is tussen de Israëlische en de Libanese regering. Dat is het bijlange niet.quote:Lebanon is a republic in which the three highest offices are reserved for members of specific religious groups:
the President must be a Maronite Catholic Christian.
the Prime Minister must be a Sunni Muslim, and
the Speaker of the Parliament must be a Shi'a Muslim.
joh...quote:Op maandag 17 juli 2006 17:12 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Snap nu eens dat die Libanese regering een gemengde regering is van christenen, soennitische en sji'itische moslims:
De agenda is wat de agenda vroeger altijd al is geweest: "making the world safe voor capitalism." De Koude Oorlog gooide wat roet in het eten maar nu is het weer zoals daarvoor.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:09 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Als iemand geweld stopt, dan maakt 't mij niet uit wat de agenda is.
Als iemand geweld start, dan maakt 't mij wel uit wat de agenda is.
quote:A group of Jewish women volunteers watch for human rights abuses by Israeli soldiers, reports Lisa Pryor.
CHECKPOINTS dominate Palestinian life. Whether travelling to work or visiting family in a nearby village, it often means passing through a roadblock manned by young Israelis serving as soldiers and police.
Those soldiers and police are now being watched. A group of Jewish women volunteer to monitor those checkpoints in the West Bank and Gaza. They are there to observe what they consider human rights abuses, committed by young men who could be their sons.
"We come as their mothers, really," Dafna Banai said.
Ms Banai is in Sydney to talk about her experiences with the group Machsom Watch. Machsom is Hebrew for checkpoint.
Like many of the 500 women who visit these checkpoints, her own three children served in the army. She is worried not only for the Palestinians who live under the occupation, now in its 39th year. She also worries for the young Israelis who must enforce it.
"They become power drunk, power addicted," Ms Banai said.
Army service can do terrible things to young people, who are "programmed from kindergarten to be good soldiers when they grow up" she said.
When they leave the army they disappear overseas to countries like India. Violence, suicide and drug abuse is a problem. And still, she believes, the occupation does not make Israel any safer. "I have never seen a terrorist caught in a checkpoint and I've been going four years. It breeds terror."
One of the aims of Machsom Watch is to report back to Israel and the world about what they observe.
The women do not always find a receptive audience. Ms Banai, who lives in Tel Aviv, has been shot at by Israeli settlers. She has been physically attacked. Exhibitions held by the group in Israel have been shut down by authorities.
"The Israeli public, they don't want to know because they have a very good life," she said.
As for the present escalation of violence in her region, she considers Palestinians are engaged in a war rather than terrorism, where the victims are Israeli soldiers rather than civilians. She considers the taking of Israeli soldiers is a matter of capturing enemy combatants rather than kidnap.
"Palestinian warriors attacked Israeli soldiers and took one soldier captive. Thousands of Palestinians are being taken captive in Israel."
From her perspective, the occupation in the West Bank and Gaza is overwhelming and total.
It means the complete loss of certainty and the ability to plan or control any aspect of your life. It can take a Palestinian seven hours to travel between the towns of Nablus and Ramallah, even though these towns are only 40 kilometres apart. Once, lots of people came through the checkpoints, but the numbers have dwindled, she said.
Now locals take jobs close to home so they do not need to brave the roadblocks. A woman with a lump in her breast might not go to a doctor if it means travelling past a checkpoint, Ms Banai said. "People are giving up, which means giving up on life."
Ze komen zeker hun belangen in de wapenexport naar het midden-oosten veiligstellen.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:03 schreef -skippybal- het volgende:
Wat een sukkels die Fransen. En zeker gaan huilen dat er bommen vallen in hun buurt![]()
Zo simpel ligt het niet, Hezbollah heeft een constructie bedacht zodat alle ministers veto macht hebben over alle belangrijke beslissingen en daarnaast hebben ze nog een deal met wat van die Christenen gesloten (die vroeger grote vijanden waren.)quote:Op maandag 17 juli 2006 17:12 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Snap nu eens dat die Libanese regering een gemengde regering is van christenen, soennitische en sji'itische moslims:
Ze zullen wel Syrische of Iraanse SAM raketten gebruikt hebben.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:07 schreef Refragmental het volgende:
[..]
quote:Op maandag 17 juli 2006 17:08 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ach als Bush naar Haifa ging vond jij dat weer een reden om lekker te gaan zeiken, niet??
Hetzelfde in Irak. Toen moesten de belangen van Elf Aquitaine en Slumberger worden gewaarborgd.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:15 schreef Kaalhei het volgende:
Ze komen zeker hun belangen in de wapenexport naar het midden-oosten veiligstellen.
Eh, welke jobs precies?quote:Op maandag 17 juli 2006 17:14 schreef Doderok het volgende:
Now locals take jobs close to home
Is dat zo?quote:Op maandag 17 juli 2006 17:11 schreef venomsnake het volgende:
[..]
je vind dat slippers verhaal wel interessant he..![]()
Wel even goed nuanceren, want de Saudi's worden ook gewoon door de VS aan de macht gehouden. =Xquote:Op maandag 17 juli 2006 17:19 schreef Recovering het volgende:
[..]
Hetzelfde in Irak. Toen moesten de belangen van Elf Aquitaine en Slumberger worden gewaarborgd.
Als het aan zak chirac had gelegen had saddam nog hoog en droog op zijn troon gezeten.
Ok.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:23 schreef NightH4wk het volgende:
Wel even goed nuanceren,
Mwoah, komt op mij toch over als een ander soort regime dan dat van saddam.quote:want de Saudi's worden ook gewoon door de VS aan de macht gehouden. =X
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |