Ho, ho, ho. We hebben het hier over 'The chosen people' hè.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:07 schreef JohnDope het volgende:
Dat komt omdat de joden geen achterlijke cultuur aanhangen.
Dat dan weer wel.quote:Innoveren
Ja. Irak was zo gelukkig voor Bush langs kwam.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:08 schreef Mikrosoft het volgende:
Bush heeft Irak onder geshit. Hij moet zijn bek houden over Hezbollah. Bush is de grootste terrorist.
Ach kom op. Als Israel geen aanvallen pleegt gebruiken ze die tijd om elkaar een kopje kleiner te maken. Dan gooien ze onderling bommen naar elkaar!quote:Op maandag 17 juli 2006 12:59 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Die vergeldingsacties lopen gewoon elke dag als rode draad door het palestijnse leven. dat is niet iets waar echt van opgekeken wordt.
Mwoh, ik denk dat de orthi's weinig onderdoen voor de fundi's. Het enige verschil is de geweldloosheid bij die lieve pijpenkrulletjes. Vlak qua fanatisme de radicale joden ook niet uit, heur.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat komt omdat de joden geen achterlijke cultuur aanhangen. Innoveren noemen wij dat.
Nou ja, naar de markt gaan was een stuk minder riskant toen.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:10 schreef klez het volgende:
Ja. Irak was zo gelukkig voor Bush langs kwam.
Da's ook de schuld van Bush/Israel.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:10 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ach kom op. Als Israel geen aanvallen pleegt gebruiken ze die tijd om elkaar een kopje kleiner te maken. Dan gooien ze onderling bommen naar elkaar!
Zolang ze niet openlijk wapens dragen, en openlijk een embleem hebben, en een leider hebben(hieraan voldoen ze dus niet, want ze lopen tussen de gewone bevolking zonder zichtbaar wapen (als ze niet vechten) en niet met emblemen, leider valt over te praten, vallen ze niet onder het oorlogsrechtquote:Op maandag 17 juli 2006 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kun je ons dit verdag laten zien. Want volgens mij heb je een nog grotere duim dan meki soms heeft.
Ach ja, de extremistische oorlog tegen het Westen, de Joden en vredelievende Moslims was toch vroeg of laat wel gestart. Met of zonder Bush.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:11 schreef Recovering het volgende:
[..]
Nou ja, naar de markt gaan was een stuk minder riskant toen.
Precies.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Mwoh, ik denk dat de orthi's weinig onderdoen voor de fundi's. Het enige verschil is de geweldloosheid bij die lieve pijpenkrulletjes.
Klopt ook, maar die worden 'in toom' gehouden door 'de rest'.quote:Vlak qua fanatisme de radicale joden ook niet uit, heur.
Ik denk dat het eerder een kwestie is van "eerst je school afmaken (want die staat er tenminste)", daarna ervaring opdoen in het leger (parallel met Palestijns trainingskamp) en dan pas een radicale cel in. Die middelen hebben de radicale joden wel, en de Palestijnen niet. Verschil in "luxe" (gruwelijk woord om te gebruiken ivm het inzetten van kinderen in de strijd).quote:Op maandag 17 juli 2006 13:13 schreef Recovering het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Klopt ook, maar die worden 'in toom' gehouden door 'de rest'.
Nou, radicale cel of niet, ik zie ze geen geweld gebruiken. (Wel een hoop nare dingen roepen)quote:Op maandag 17 juli 2006 13:17 schreef Mwanatabu het volgende:
en dan pas een radicale cel in.
Woeps, en toen ging het loos...quote:Op maandag 17 juli 2006 13:19 schreef venomsnake het volgende:
ap: Israeli ground forces enter Lebanon to attack Hizbollah bases
Best knap op zich, je zou denken dat die niet zo snel uit de lucht worden geschoten.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:23 schreef venomsnake het volgende:
Sky: Lebanese tv station reports Israeli F-16 plane shot down near Beiroet.
Als kind niet nee.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:20 schreef Recovering het volgende:
[..]
Nou, radicale cel of niet, ik zie ze geen geweld gebruiken.
Beide zijden hebben genoeg reden dunkt me.quote:Ja, nu onder de paraplu van het leger maar dat is niet echt zonder reden.
Helemaal niet zelfs, de jurken-en-pijpenkrullenbrigade neemt geen dienst en hoeft dat ook niet.quote:Bovendien bestaat het Israelische leger niet uitsluitend uit orthi's.
Nu je het zegt ja.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:24 schreef Mwanatabu het volgende:
Helemaal niet zelfs, de jurken-en-pijpenkrullenbrigade neemt geen dienst en hoeft dat ook niet.
Ik reageerde omdat jij reageerde op mijn stukjequote:Op maandag 17 juli 2006 13:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Jij reageerde op mij hoor..
En ik had het over hoe jonge kinderen al zo snel in handen van die idioten worden gedreven zodat je later weer een hele nieuwe garde terroristen krijgt. Zelf beter lezen waar je op reageert svp.
[ bron ]quote:Who Started?
We left Gaza and they are firing Qassams" - there is no more precise a formulation of the prevailing view about the current round of the conflict. "They started," will be the routine response to anyone who tries to argue, for example, that a few hours before the first Qassam fell on the school in Ashkelon, causing no damage, Israel sowed destruction at the Islamic University in Gaza.
Israel is causing electricity blackouts, laying sieges, bombing and shelling, assassinating and imprisoning, killing and wounding civilians, including children and babies, in horrifying numbers, but "they started."
They are also "breaking the rules" laid down by Israel: We are allowed to bomb anything we want and they are not allowed to launch Qassams. When they fire a Qassam at Ashkelon, that's an "escalation of the conflict," and when we bomb a university and a school, it's perfectly alright. Why? Because they started. That's why the majority thinks that all the justice is on our side. Like in a schoolyard fight, the argument about who started is Israel's winning moral argument to justify every injustice.
So, who really did start? And have we "left Gaza?"
Israel left Gaza only partially, and in a distorted manner. The disengagement plan, which was labeled with fancy titles like "partition" and "an end to the occupation," did result in the dismantling of settlements and the Israel Defense Forces' departure from Gaza, but it did almost nothing to change the living conditions for the residents of the Strip. Gaza is still a prison and its inhabitants are still doomed to live in poverty and oppression. Israel closes them off from the sea, the air and land, except for a limited safety valve at the Rafah crossing. They cannot visit their relatives in the West Bank or look for work in Israel, upon which the Gazan economy has been dependent for some 40 years. Sometimes goods can be transported, sometimes not. Gaza has no chance of escaping its poverty under these conditions. Nobody will invest in it, nobody can develop it, nobody can feel free in it. Israel left the cage, threw away the keys and left the residents to their bitter fate. Now, less than a year after the disengagement, it is going back, with violence and force.
What could otherwise have been expected? That Israel would unilaterally withdraw, brutally and outrageously ignoring the Palestinians and their needs, and that they would silently bear their bitter fate and would not continue to fight for their liberty, livelihood and dignity? We promised a safe passage to the West Bank and didn't keep the promise. We promised to free prisoners and didn't keep the promise. We supported democratic elections and then boycotted the legally elected leadership, confiscating funds that belong to it, and declaring war on it. We could have withdrawn from Gaza through negotiations and coordination, while strengthening the existing Palestinian leadership, but we refused to do so. And now, we complain about "a lack of leadership?" We did everything we could to undermine their society and leadership, making sure as much as possible that the disengagement would not be a new chapter in our relationship with the neighboring nation, and now we are amazed by the violence and hatred that we sowed with our own hands.
What would have happened if the Palestinians had not fired Qassams? Would Israel have lifted the economic siege that it imposed on Gaza? Would it open the border to Palestinian laborers? Free prisoners? Meet with the elected leadership and conduct negotiations? Encourage investment in Gaza? Nonsense. If the Gazans were sitting quietly, as Israel expects them to do, their case would disappear from the agenda - here and around the world. Israel would continue with the convergence, which is solely meant to serve its goals, ignoring their needs. Nobody would have given any thought to the fate of the people of Gaza if they did not behave violently. That is a very bitter truth, but the first 20 years of the occupation passed quietly and we did not lift a finger to end it.
Wat een domme vergelijking. Dus om gelijkwaardigheid te bewijzen moeten strijdende partijen hetzelfde aantal slachtoffers bij elkaar maken?quote:Op maandag 17 juli 2006 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
IK heb weleens begrepen dat Joden zich meer wanen dan andere volkeren, zelfs citaten van gezien uit de Thora. Het dodenpeil staat inmiddels op 108, waarom, omdat ze 2 Israelische soldaten terug willen. Nu ben ik ervan overtuigd dat dit dus meer dan een verhaal is.²
Zelfreflectie is altijd gezond maar het is natuurlijk een volkomen onjuiste weergave van wat er gebeurd is. Alsof de Palestijnen de afgelopen 20 jaar iets van goede wil hebben getoond...quote:Op maandag 17 juli 2006 13:31 schreef IPdaily het volgende:
Nogmaals het zeer toepasselijke stuk uit Ha’aretz dat Monidique poste in deeltje #19
[..]
[ bron ]
quote:Lebanese television says an Israeli plane has been shot down and the network is showing images of falling debris, news agencies report. CNN working to confirm.
met een sam, al-jazeera heeft er beelden van. je ziet ineens zo'n ding de luft in vliegen.quote:
Zeker, zitten ze daar het nieuws te kijken terwijl ze midden in de actie zittenquote:Op maandag 17 juli 2006 13:29 schreef Equinix het volgende:
Hehe die eerste foto uit de OP is geweldig.
Ik vlak ook helemaal niemand af heur mejuffrouw.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mwoh, ik denk dat de orthi's weinig onderdoen voor de fundi's. Het enige verschil is de geweldloosheid bij die lieve pijpenkrulletjes. Vlak qua fanatisme de radicale joden ook niet uit, heur.
tering. van Iran dus. En die hebben ern ogal wat.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:35 schreef venomsnake het volgende:
[..]
met een sam, al-jazeera heeft er beelden van. je ziet ineens zo'n ding de luft in vliegen.![]()
Genoemd werden de eerste 20 jaar van de bezetting...quote:Op maandag 17 juli 2006 13:34 schreef klez het volgende:
Zelfreflectie is altijd gezond maar het is natuurlijk een volkomen onjuiste weergave van wat er gebeurd is. Alsof de Palestijnen de afgelopen 20 jaar iets van goede wil hebben getoond...
kick as gebeurt er eindelijk wat? ik ga binnenkort ook dat Al Jazeera regelen.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:39 schreef venomsnake het volgende:
Op al-jazeera zie je idd brandende brokstukken uit de lucht vliegen, die zooi flikkert natuurlijk boven op de stad.
Meki is er niet, je ziet dat het nu bij een goede discussie blijftquote:Op maandag 17 juli 2006 13:39 schreef -scorpione- het volgende:
Jezus, wat gaat dit topic snel. Ik vraag me alleen wel af of het niet vooral kwantiteit is ipv kwaliteit.
Maar ik blijf het volgen, laat die religies het maar uitvechten met elkaar onder de naam van god/allah en met vooral slachtoffers onder hun eigen volk, het is niet anders.
Begrijp ik je goed en wil je er daadwerkelijk van genieten (onder het genot van een zak pindachips)? Ben je ziek in je hoofd, je staat toch ook niet te genieten als de Holocaust tot uiting wordt gebracht????quote:Op maandag 17 juli 2006 13:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
kick as gebeurt er eindelijk wat? ik ga binnenkort ook dat Al Jazera regelen.
Maar op een moment zijn ze op.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:38 schreef PLAE@ het volgende:
van Iran dus.
Probeer ze maar van Iran naar Libanon te krijgen. Dat lukt dus nu niet meer Ze zijn nogal groot en er hangen 3 satelieten boven het gebied. En raketten in kleine stukjes vervoeren en in Libanon in elkaar zetten, tja...quote:En die hebben ern ogal wat.
quote:Op maandag 17 juli 2006 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Holocaust
Blijkbaar niet dus.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:38 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Genoemd werden de eerste 20 jaar van de bezetting...
De afgelopen 20 jaar zijn inderdaad bekend en Israel laat geen moment voorbijgaan om aan de hand van die 20 jaar de schuld eenzijdig bij de palestijnen te leggen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |