SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat valt best tegen, ik haal er maar net 1 op 10 mee.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:56 schreef Geqxon het volgende:
Zuiniger? Zoveel zal de 1.6 motor toch niet slurpen?
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Sinds kort staat er ook een BMW op onze opritSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopeloos benzine verslaafd
mooi he, zo'n carburateurquote:Op zaterdag 1 juli 2006 05:56 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dat valt best tegen, ik haal er maar net 1 op 10 mee.
Hoeveel PK krijg je daarvoor?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 05:56 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dat valt best tegen, ik haal er maar net 1 op 10 mee.
tis injectiequote:
12-15 liter vind ik beetje overdreven, want met mijn 325i ( ok geen 325ix ) rijdt ik op zn minst zuinigst 1:8 en das dus 12,5 liter en op zn zuiinigst 1:12 en das 8,5 literquote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoeveel PK krijg je daarvoor?
2001 330i Touring 231 PK verbruik 9,5-10 liter
1990 325iX Touring 170 PK verbruik 12-15 liter![]()
![]()
Dit zijn mijn cijfers. iX is meer om te "scheuren". 330 cijfers bij normaal rijden. iX heeft ook al meer dan 300K gelopen en is vast niet meer de zuinigste. Zuiniger dan 11 liter heb ik iig. nog niet gezien.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:29 schreef metallicattim het volgende:
[..]
12-15 liter vind ik beetje overdreven, want met mijn 325i ( ok geen 325ix ) rijdt ik op zn minst zuinigst 1:8 en das dus 12,5 liter en op zn zuiinigst 1:12 en das 8,5 liter
Lijkt me niet dat een ix zoveel meer verbruikt!
vergeet niet dat de Xdrive ook zuiptquote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dit zijn mijn cijfers. iX is meer om te "scheuren". 330 cijfers bij normaal rijden. iX heeft ook al meer dan 300K gelopen en is vast niet meer de zuinigste. Zuiniger dan 11 liter heb ik iig. nog niet gezien.
325iX Touring weegt 1370 KG, dat is al 100 KG meer dan een gewone 325 Touring. Een sedan 325 is vast nogeens 50 tot 100 KG lichter.
Die schat ik op 1 liter per 100 km, altijd nog zuiniger dan de airco, maar ook minder nuttigquote:
ik denk wel wat meerquote:Op zondag 2 juli 2006 12:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die schat ik op 1 liter per 100 km, altijd nog zuiniger dan de airco, maar ook minder nuttig![]()
100 PKquote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoeveel PK krijg je daarvoor?
2001 330i Touring 231 PK verbruik 9,5-10 liter
1990 325iX Touring 170 PK verbruik 12-15 liter![]()
![]()
kugelfischer?quote:
Wat is een kugelfischer, een speciaal soort injectie??quote:Op zondag 2 juli 2006 15:38 schreef Youp het volgende:
[..]
kugelfischer?
die zit ook op mn 2000 Tii, die heeft 130pk en 190nm.... een 2002 Ti (met dubbele carburateurs) loopt volgens het boekje gemiddeld 1:10 en de mijne heeft nog 10pk meer en zou zuiniger moeten zijn
nee, de naam van de ontwerper en daarmee in dit geval ook de naam van het mechanische injectiesysteem...quote:Op zondag 2 juli 2006 15:43 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Wat is een kugelfischer, een speciaal soort injectie??
Dan denk ik dat ik dat heb, als dat tenminste normaal is op een E30.quote:Op zondag 2 juli 2006 16:11 schreef Youp het volgende:
[..]
nee, de naam van de ontwerper en daarmee in dit geval ook de naam van het mechanische injectiesysteem...
weet ik zo niet uit mn hoofd.. foto?quote:Op zondag 2 juli 2006 16:17 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dan denk ik dat ik dat heb, als dat tenminste normaal is op een E30.
K-jetronic ofzo?quote:Op zondag 2 juli 2006 16:55 schreef Hyperdude het volgende:
E30 heeft gelukkig gewone Bosch injectie ipv. Kugelfischer![]()
Dacht het wel, net zoals Golf1 en 2 GTI, en MB 190E en andere goede otoos vanaf ongeveer 1985quote:
Wat is de meerwaarde van een Bosch injectie tegenover een Kugelfischer?quote:Op zondag 2 juli 2006 16:55 schreef Hyperdude het volgende:
E30 heeft gelukkig gewone Bosch injectie ipv. Kugelfischer![]()
moderner, niet 100% mechanischquote:Op zondag 2 juli 2006 17:09 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Wat is de meerwaarde van een Bosch injectie tegenover een Kugelfischer?
Geen onderhoud (theoretisch iig.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:09 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Wat is de meerwaarde van een Bosch injectie tegenover een Kugelfischer?
Youp,quote:
quote:EUR 26.900
Daten:
Gebrauchtfahrzeug, - Oldtimer,
195 kW (265 PS), Benzin, Schaltgetriebe,
Erstzulassung: 04/72, HU/AU - Neu, weiß, 2/3 Türen
Beschreibung:
RARITÄT!wunderschönes BMW CS-Flügel-Coupé mit 3,5 Liter-Motor, geänderten Nockenwellen, 3x 45iger Weber-Vergaser, Gasdruck-Stoßdämpfer, einstellbare Stabis von Alpina, Fächerkrümmeranlage, 40% Sperrdifferenzial, dieses LIEBHABER-FAHRZEUG ist aus 2. Hand und wurde sehr aufwendig umgebaut und TÜV-eingetragen! Innen hat dieses Fahrzeug eine Ganzlederausstattung in schwarz mit roten Nähten. Der Zustand ist sehr gut und gepflegt! Ein absoluter Klassiker mit großer Zukunft und absehbarer Wertsteigerung!
vorige topic gemist?quote:Op zondag 2 juli 2006 21:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Youp,
Hoe is het met jouw Kugelfisher mobiel?
Al bijna klaar, of ben je 'm aan het modificeren naar 4-wielaandrijvijng?![]()
als ik het geld had he.....quote:Op zondag 2 juli 2006 23:49 schreef Inorbit het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
WTF, hoe kan dit zo goedkoop, die dingen horen toch fortuinen op te leveren?
same here!. hoeveel heb je over? wat denk je dat een E30 325 en een 2002 opbrengenquote:
niet genoegquote:Op zondag 2 juli 2006 23:56 schreef Inorbit het volgende:
[..]
same here!. hoeveel heb je over? wat denk je dat een E30 325 en een 2002 opbrengen![]()
zorg wel dat hij een goed baasje krijgt en niet een of andere pauper!quote:Op maandag 3 juli 2006 14:10 schreef Inorbit het volgende:
BTW: vwk, ik zie af van de sperr, sorry, ik wil eigenlijk wat snellers (M3 E30 oid), dus ik zit er aan toch aan te denken een nieuw baasje voor mijn 325i te zoeken
Heb je wel eens in een E30 M3 gereden? Als je niet allemaal bochtige weggetjes, of een circuit, om de hoek hebt liggen zie ik het nut er niet zo van in. Ding loopt nl. niet echt hard, alleen de wegligging/handling zijn SUPER. Een E36 328 kost de helft en rijdt een E30 M3 aan gort.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:10 schreef Inorbit het volgende:
BTW: vwk, ik zie af van de sperr, sorry, ik wil eigenlijk wat snellers (M3 E30 oid), dus ik zit er aan toch aan te denken een nieuw baasje voor mijn 325i te zoeken
Und? tegenwoordig in nederland mag je toch nergens hard rijden dus is er dan eigenlijk ook geen reden voor een E36 328 als je op die manier gaat kijken. Bovendien denk ik dat je wat vergeet, een standaard 328 weegt meer als een E30 M3 dus zo hard zal je niet weg lopen. Als je echt hard wil kijk dan naar een E36 M3 3.0 die heb je bijna voor dezelfde prijs als een E30 M3, die kosten ook serieus geld als ze in goede staat zijn.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je wel eens in een E30 M3 gereden? Als je niet allemaal bochtige weggetjes, of een circuit, om de hoek hebt liggen zie ik het nut er niet zo van in. Ding loopt nl. niet echt hard, alleen de wegligging/handling zijn SUPER. Een E36 328 kost de helft en rijdt een E30 M3 aan gort.
Maar het is wel een toffe kar natuurlijk, moeilijk om een nette tegen een redelijke prijs te vinden.
Succes!
Dat is idd. het grootste probleem.quote:Op maandag 3 juli 2006 19:18 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
... die heb je bijna voor dezelfde prijs als een E30 M3, die kosten ook serieus geld als ze in goede staat zijn.
Wel eens van liefde voor een auto type gehoord?quote:Op maandag 3 juli 2006 18:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je wel eens in een E30 M3 gereden? Als je niet allemaal bochtige weggetjes, of een circuit, om de hoek hebt liggen zie ik het nut er niet zo van in. Ding loopt nl. niet echt hard, alleen de wegligging/handling zijn SUPER. Een E36 328 kost de helft en rijdt een E30 M3 aan gort.
Maar het is wel een toffe kar natuurlijk, moeilijk om een nette tegen een redelijke prijs te vinden.
Succes!
quote:Op maandag 3 juli 2006 23:33 schreef Jimmeh het volgende:
indicatie van de vraagprijs voor je E30 325?![]()
quote:
He potver. Ik ga gelijk m'n 328 verkopen danquote:Op maandag 3 juli 2006 19:18 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Und? tegenwoordig in nederland mag je toch nergens hard rijden dus is er dan eigenlijk ook geen reden voor een E36 328 als je op die manier gaat kijken.
Een 328 heeft standaard meer vermogen dan meneer BMW opgaf/opgeeft. Puur omdat je boven de 193PK veel meer gaat betalen in Duitsland. Een 328 heeft altijd 200PK, dus daar mis je niks mee.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:49 schreef Inorbit het volgende:
ik ben nog wel een beetje op zoek naar de voor en nadelen, maar de E30 geniet toch een beetje mijn voorkeur, een E36 lijkt me ook erg bruut, maar zijn die niet nog duurder in onderhoud? nou wil ik niet echt een budget auto maken, want ik wil gewoon een goede, en niet zoals bij mijn 325i, want op dat moment moest ik gewoon zo snel mogelijk die bmw hebben. nu heb ik er de tijd voor de juiste uit te kiezen of er voor te wachten.
is het echt zo dat een 328 E36 een M3 E30 voorblijft? ze hebben ongeveer evenveel pk toch? 192 tegen 194. het liefst wil ik ook een M3 met de 200 pk of meer. een EVO model is waarschijnlijk wat hoog gegrepen.
want volgens autoweek doet een M3 E30 6.9 seconden naar de 100 en dat lijkt mij toch aardig wat tegen de 8.2 van mijn 325i.
maar zoveel kracht als de E36 M3 heeft kan ik niet mee uit de voeten met waar ik hem voor gebruik, het is misschien wel wat leuker voor de rechte stukjes en voor als je een bochtje scheef wil nemen, maar over een dijk lijkt een E30 me toch net wat rouwer, meer fun en lichter.
Ik wil een M omdat het een M is het ultieme wat BMW te bieden heeft qua handling en prestatie.
tim? kan je op de site zetten dat eventuele liefhebbers wel kunnen mailen. op het emailadres waarmee ik je gemaild heb?
ik ben alleen bang dat ik ga janken als de 325i de straat uit rijd, die pijn kan dan alleen worden beholpen met een M3
Je snapt wel wat ik bedoel neem ik aanquote:
Eh ja een seat Ibiza had nog betere tijden als ons op een aantal onderdelenquote:En niet om te zeiken tegen Five_Aces, maar ik had betere laptimes op het midland circuit dan zijn 3.2 M3 SMG, dus dat zegt ook niet veel
Waar?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:44 schreef vwk het volgende:
Het enige alternatief boven een E36 328/M3, los van de onderhoudskosten, zou w.m.b. een Sport Evo zijn, oftewel de Evo III. Staat een hele mooie te koop, Alcantara interieur etc. Tik je wel even 13.500 voor af. Maar dan heb je wel 238PK op wat, 1100KG?
WTF? Die auto heeft om en nabij hetzelfde gewicht als de E36 328i. Hoe komt het dan dat jij 0-100 even snel kan doen met minder vermogen EN minder tractie. De 993 C4 haalt een 0-100 tijd sub 5,5 sec. Dat is om en nabij hetzelfde als de E36 M3 met 321 pk... 100 meer dan jij vermoedt te hebben (ok, gewichtsnadeel: maar 4,5 Kg/Pk tov 5,9 Kg/Pk steek je niet onder stoelen of banken).quote:Hij is van 0-100 en van 100-200 even snel als een '95-er 911 Carrera 4 (280PK)
PK's zeggen heel veel over een acceleratie in rechte lijn. DE belangrijkste ingrediënten zijn: vermogen, tractie en gewicht.quote:Bewijst maar weer: PK's zegt niks, autosamenstelling des te meer.
Ik ben daar al, omdat er vanuit Nurburgring GmbH zelf uit een EHBO cursus wordt gegevenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:31 schreef Five_Aces het volgende:
Ja goed maar het lijkt me stug dat je maar 10 PK wint met die hele uitlaat + M50 swap. Vooral als ik die verhalen zo her en der hoor.
Je hebt ook nog wel kans dat het een Z3 met tiptronic was trouwens, dat gaat net even langzamer als een handbak. Testgewicht vind ik trouwens 1440 KG terug, dat is nog vrij pittig
Kijk wel even de 9e, wat is de bedoeling, s'morgens vroeg weg? Had nl al het idee om er weer eens te gaan kijken omdat ik op het moment 2 weken vakantie heb
Dat weet ik niet. Was ook om als voorbeeld te dienenquote:
Da's je goed recht. Vraag het anders aan Danny (DaNpy), zit ook op Fok en reed in de 911, voor het 0-100 deel.quote:WTF? Die auto heeft om en nabij hetzelfde gewicht als de E36 328i. Hoe komt het dan dat jij 0-100 even snel kan doen met minder vermogen EN minder tractie. De 993 C4 haalt een 0-100 tijd sub 5,5 sec. Dat is om en nabij hetzelfde als de E36 M3 met 321 pk... 100 meer dan jij vermoedt te hebben (ok, gewichtsnadeel: maar 4,5 Kg/Pk tov 5,9 Kg/Pk steek je niet onder stoelen of banken).
Anders gezegd: ik geloof er geen bal van (het 100-200 deel ook niet overigens).
Meest ideaal is ong. 5,1-5,3 sec. En om onder de 6,5 sec. te komen is echt niet zo heel moeilijk. En die 328i haalt dat dus nooit. Of je moet echt gaan sleutelen aan de motor.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:37 schreef Five_Aces het volgende:
DS4: vergeet ook niet dat die 5,5 sec in het meest ideale geval is![]()
Op Rennlist (internationaal Porsche forum) zijn er zat malloten die met allerlei meetapparatuur die tijden controleren en ze redden altijd wel de tijden die Porsche officieel opgeeft (Porsche is conservatief hierin). En sommigen kunnen echt heel best sturen. Maar velen vallen in de cat. goedwillende amateur.quote:maar als er een keer echt tijden gepost worden valt het vaak toch nog weer tegen bijvoorbeeld op de 100-200![]()
Ik vind rechte lijn acceleratie sowieso niet zo heel belangrijk. Maar men moet geen onzin gaan lopen verkopen...quote:Buiten dat vind ik dat die tijden ook niet echt veel zeggen omdat het maar een deel van de waarheid verteld. Gaat om afgelegde afstand in die tijd. Als je op 195 nog eens schakelen moet kan je best een slechtere 100-200 tijd hebben maar wel dezelfde afstand afleggen.
Jammer. Want voor dat geld kocht ik hem (mits in fatsoenlijke staat) vandaag nog.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:39 schreef vwk het volgende:
Dat weet ik niet. Was ook om als voorbeeld te dienen
Het gaat niet om het feit dat het een Porsche is. Het gaat om het feit dat de Porsche meer tractie heeft dan de BMW (of je moet slicks op de BMW hebben liggen en Energybanden op de Porsche, maar dan is het geen vergelijk) EN meer vermogen EN dat op om en nabij hetzelfde gewicht.quote:Da's je goed recht. Vraag het anders aan Danny (DaNpy), zit ook op Fok en reed in de 911, voor het 0-100 deel.
Een Porsche is niet heilig omdat het een Porsche is, en een 328i is niet minder heilig omdat het geen M3 is. En die 7,xxx tijd van Autoweek is ook onzin.
Ik lees hierboven over de 328i coupe:quote:
Ik heb dat gelezen. Jij zegt dat een 328i normaal 200 pk heeft en die van jou 225 pk.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:05 schreef vwk het volgende:
Maar de auto is niet standaard, ik heb het dan ook niet over "een" 328i die van je opa is geweest..
Nou, ik ben bang dat als iemand een beetje kan sturen hij na een aantal pogingen wel binnen een tiende van een seconde van de snelst mogelijke tijd af kan zitten. Misschien niet keer op keer, maar wel een keer...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:05 schreef vwk het volgende:
Feiten voortkomend uit testen die door personen zijn gedaan zijn nog steeds zo relatief als de weg naar Rome. En ik refereerde naar de 7,xxx tijd van Autoweek![]()
Ook bij Autoweek zie ik 7,3 s. staan (BMW is dus goudeerlijk...). Maar misschien kijk ik wel verkeerd.quote:Iedere standaard 328i zit in de 7,xx naar de 100, maar wel sneller als die van AW.
Nee, maar wat dat wel doet is het feit dat jouw auto vanuit de fabriek niet sneller is dan 7,3 op de 0-100. Nou wil ik best meegaan dat de ene auto wat sneller is dan de ander, ook al is deze op papier 100% hetzelfde. Maar dan kom je op een range van 7,2 - 7,4. En helemaal in jouw voordeel gerekend: 7,1 - 7,3.quote:Je kent mij niet, m'n achtergrond niet, de auto niet en wellicht de persoon waar die in onderhoud is ook niet.
Maar dat maakt mijn verhaal per definitie niet onzinnig.
Ik ga er dus niet op door. Jij hebt jou visie, ik de mijne. Ik weet wat er gebeurt is en hoef hier echt niet mijn gram te halen. Ik voel me daar niet beter, slimmer, knapper of wat dan ook door.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:05 schreef vwk het volgende:
Mensen vinden alles "vet" van auto's die het beter doen dan opgegeven, en waar ze het van verwachten. Verhalen over auto's die standaard niet spectaculair zijn en bovengemiddeld presteren zijn bijna per definitie onwaar voor dat ze uberhaupt gepost zijn.
Voor dat geld helaas niet. Een goede SportEvo brengt al snel 30K of meer op. Vandaar dat ik ook meteen zou happen. Als ik de week erop spijt heb, dan verkoop ik hem zo weer met winst.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:07 schreef vwk het volgende:
Schijnbaar heb je genoeg geld om "achter mekaar" die E30 M3 te gaan halen, dus ik zou zeggen zoeckt en gij zuldt vinden.
Dat zou kunnen. Ik reageerde op jouw opmerking die ik heb ge-quote. En daar las ik dat jij stelde dat jouw auto sneller is dan een standaard 993 C4. Als jij hebt bedoeld te zeggen dat jij er iemand met een 993 C4 hebt uitgetrokken dan geloof ik je onmiddellijk. Dat kan natuurlijk wel. Maar dan gewoon omdat jij een betere prestatie leverde als de bestuurder van de Porsche.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:07 schreef vwk het volgende:
Je leest over een aantal punten die ik her en der meepost heen
Nee, niet echt...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:35 schreef vwk het volgende:
Had gehoopt dat dat initieel toch wel gebleken was
En koop een hometrainer voor je benen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:52 schreef Youp het volgende:
wat een discussies hier
koop gewoon een automaat als je altijd de opgegeven acceleratietijd wil halen
Hij is van '87, maar er zitten best wel wat roestpleken op, een paar lelijke op de kofferklep dit kan je natuurlijk makkelijk vervangen. en de wielkassen. verder is het als je het mij vraagt ontzettend goedkoop voor een wagen waar je zo'n plezier aan kan beleven. en ohja, de bandjes zijn eigenlijk alleen voor in de zomer met droog weer geschiktquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:21 schreef Jimmeh het volgende:
Hoe is de staat van je auto? Want 1000 vind ik eerlijk gezegd best goedkoop nog
Welk jaar is de auto? Geloof dat de oudere modellen nogal roest gevoelig waren, toch?
hehe en je ene koplamp is van t type 1 en die andere type 2quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:25 schreef Inorbit het volgende:
[..]
Hij is van '87, maar er zitten best wel wat roestpleken op, een paar lelijke op de kofferklep dit kan je natuurlijk makkelijk vervangen. en de wielkassen. verder is het als je het mij vraagt ontzettend goedkoop voor een wagen waar je zo'n plezier aan kan beleven. en ohja, de bandjes zijn eigenlijk alleen voor in de zomer met droog weer geschikt
hela curry the bestquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:14 schreef Inorbit het volgende:
nee, de ene is bosch en de andere hela
quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:18 schreef Inorbit het volgende:
dat weet je helemaal niet zeker, misschien is het wel een chinese replica
boschquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:14 schreef Inorbit het volgende:
nee, de ene is bosch en de andere hela
het enige wat kapot gaat aan een BMW is een Bosch componentquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:59 schreef vwk het volgende:
Wat is er mis met Bosch
Als je een hekel hebt aan Bosch zou ik maar geen BMW gaan rijden.
Bougies (vaak), lampen, inspuiting, poe poe...
bougi's van de dealer zijn gewoon NGK's waar dan ook nog mooi BMW op staatquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:59 schreef vwk het volgende:
Wat is er mis met Bosch
Als je een hekel hebt aan Bosch zou ik maar geen BMW gaan rijden.
Bougies (vaak), lampen, inspuiting, poe poe...
ow kut mijn ABS is van bosch. niet dat ik problemen heb gehad met bosch tot nu toe. ik vind mijn bosch koplampen trouwens mooier als de hella'squote:Op woensdag 5 juli 2006 14:13 schreef Youp het volgende:
[..]
het enige wat kapot gaat aan een BMW is een Bosch component(of een Siemens component
)
hoe werkt dat downloaden?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 07:37 schreef Hyperdude het volgende:
Wie kent Sabine nog?
Filmpie (164 MB, 11 minuten) van de M5 Ring-Taxi. (komt bij mij met 250kB/sec binnen)
Let op de Alfa 75 na 7.45 minuten![]()
http://www.megaupload.com/?d=3D6FOR3V
Gewoon een 325, ziet er alleen wel netjes uitquote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:10 schreef peacetaker het volgende:
![]()
Alpina BMW (weet iemand type/specs?)
[[url=http://i6.tinypic.com/1z6tz4o.jpg[/img
[img]http://i6.tinypic.com/1z6tz6d.jpg]afbeelding[/url]]
2e fotootje, deze van de grillquote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:22 schreef Inorbit het volgende:
[..]
wow, bruut. Alpina B6.
specs ligt er aan of het een 2.8 is of 3.5
ik geloof dat de 2.8 iets meer als 200 pk heeft 218 of zo,
en de 3.5 iets van 250 pk
je meot ergens bovening zo'n 3 letterige code in vullen en op dowload knopje er naast klikken. ik moest ook even zoeken, maar hij gaat als een tierelier 700 kb/secquote:
ik heb nog wel een foto van de achterkant...maar express nog niet gepost omdat ik die ook niet zo boeiend vondtquote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:27 schreef Inorbit het volgende:
Gewoon een 325, ziet er alleen wel netjes uit
volgens de RDW dan
en volgens mij ook, geen Alpina voorbumper en geen Alpina achterspoiler.
Je moet ff goed kijken/zoeken tussen de reclame doorquote:
Ik denk dat het een Alpina geregistreerd als 325 is, om zo de wegenbelasting e.d. in Duitsland goedkoper te makenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:27 schreef Inorbit het volgende:
Gewoon een 325, ziet er alleen wel netjes uit
volgens de RDW dan
en volgens mij ook, geen Alpina voorbumper en geen Alpina achterspoiler.
Zo is het origineel:
[afbeelding]
ik denk het niet, hij heeft geen Alpina spoiler en voorbumper, misschien heeftie een ander Alpina geript (5serie oid) en de boel in een E30 geplantquote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik denk dat het een Alpina geregistreerd als 325 is, om zo de wegenbelasting e.d. in Duitsland goedkoper te maken
Lijkt mij ook de oplossing van dit raadsel. Er zijn meer gave Alpina stoelen dan Alpina Chassis nrs. te vinden. Het maakt verder ook niet uit als er maar een Alipna blok in ligtquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:12 schreef Inorbit het volgende:
[..]
ik denk het niet, hij heeft geen Alpina spoiler en voorbumper, misschien heeftie een ander Alpina geript (5serie oid) en de boel in een E30 geplant
helaas kan ik daar geen uitsluitsel over gevenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lijkt mij ook de oplossing van dit raadsel. Er zijn meer gave Alpina stoelen dan Alpina Chassis nrs. te vinden. Het maakt verder ook niet uit als er maar een Alipna blok in ligt![]()
En de Alpina velgen eronder zitten!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lijkt mij ook de oplossing van dit raadsel. Er zijn meer gave Alpina stoelen dan Alpina Chassis nrs. te vinden. Het maakt verder ook niet uit als er maar een Alipna blok in ligt![]()
zit een fikse deuk in 1 van de velgenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:40 schreef Hyperdude het volgende:
Hier heb je een setje
Eens kijken waar de prijs op uitkomt.![]()
Maar dat zet de verkoper er ook netjes bij. Zelf overspuiten moet je die (oude) dingen toch bijna altijd. Maar idd. die grotere deuk blijft en vraagteken. If the price is right! (en anders maar niet.)quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:53 schreef Youp het volgende:
[..]
zit een fikse deuk in 1 van de velgenen de anderen zien er ook niet zo netjes uit
tsjah naar de velgendokter brengen en laten opknappen voor wat zal het zijn... 250 euro? dan is het nog te doenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Maar dat zet de verkoper er ook netjes bij. Zelf overspuiten moet je die (oude) dingen toch bijna altijd. Maar idd. die grotere deuk blijft en vraagteken. If the price is right! (en anders maar niet.)
http://www.nciv.nl/index.php?nciv_id=1879645quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:18 schreef metallicattim het volgende:
Hier eff wat fots van ik hoop ALLE E30's op de BMW eXperience Meeting in Nieuwegein georganiseerd door BMWKONING van BMWTunerz.nl.
http://www.destroyerofsenses.com/bmw/Nieuwgein09-07-06/
Was echt een super geslaagde dag! Locatie was echt perfect!
Ze komen binnenkort ook op mn site te staan.
Die had ik al vaker gezien, en kheb maar enkele andere BMW gefotografeerd, o.a. de E39 met de LS9 velgen! Die was echt vet!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:32 schreef Youp het volgende:
wat een boel kotsbakken
staan natuurlijk ook wat nette exemplaren tussenen niet ff die 02 fotograferen
was het een echte turbo? of gewoon een verneukte **02(ti/tii)
hij ziet er netjes uit, alleen lijkt de lak op de motorkap wat dof. maar je hebt niet zo veel steenslag als ik. alleen je spiegelkappen zijn verkleurdquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:36 schreef Catch22- het volgende:
xpost met GoT en AF
[[url=http://img44.imagevenue.com/loc383/th_96584_DSC00414_383lo.JPG]afbeelding][/URL]
[[url=http://img14.imagevenue.com/loc394/th_96590_DSC00415_394lo.JPG]afbeelding][/URL]
[[url=http://img101.imagevenue.com/loc369/th_96602_DSC00416_369lo.JPG]afbeelding][/URL]
[[url=http://img136.imagevenue.com/loc381/th_96615_DSC00417_381lo.JPG]afbeelding][/URL]
[[url=http://img131.imagevenue.com/loc560/th_96622_DSC00418_560lo.JPG]afbeelding][/URL]
Mijn e30 dus.. Net door de wasstraat bij Bas Autowas gehaald. Die gasten hebben een goede wasstraat, poi.. kost je wel 13,50 maar dan is je auto ook heel schoon
Idd, doffe plek op de motorkap en de zijschermen zijn overgespoten en niet zo heel mooi. Ben ook op zoek naar een BMW Schwarz motorkap + zijschermen..quote:Op donderdag 13 juli 2006 08:44 schreef Inorbit het volgende:
[..]
hij ziet er netjes uit, alleen lijkt de lak op de motorkap wat dof. maar je hebt niet zo veel steenslag als ik. alleen je spiegelkappen zijn verkleurdmoet je van die turtle plastic shine zooi kopen, paar keer goed insmeren.
quote:Ook de roemruchte Z8 krijgt een opvolger. Het ligt ernstig voor de hand dat hij de V10 uit de M5 en M6 - met de o zo spannende 507 pk! - als krachtbron gaat krijgen. Komt die voorin te liggen? Wat vind je van een middenmotor-opstelling?
Lijkt wel een SLR, maar moet deze dan die Z8 vervangen??quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:09 schreef eer-ik het volgende:
wat Z10 betreft, ziet dit er weer heel anders uit...
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is zeker een mooie wagen, ik hoop wel dat het echt is.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:01 schreef eer-ik het volgende:
naja, het is een plaatje van autobild, en ik hoor vaak mensen zeggen dat die niet echt betrouwbaar zijn.
Dat ze vaak zelf shit maken enzo.
Verder vind ik het wel een nette bak
Lijkt alleen in de verste verte niet op de Z10 die ik iets daarboven gepost heb.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:03 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Het is zeker een mooie wagen, ik hoop wel dat het echt is.
quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:08 schreef OnlineGokker het volgende:
In 2009 schijnt inderdaad een nieuwe supercar te komen. 507pk vind ik dan magertjes en moet van mij toch minimaal 600pk hebben om te kunnen concureren met de SLR
Volgens mij is er nu toch ook geen limiet.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:07 schreef Geqxon het volgende:
Maar de F1 kwam dan ook uit de tijd dat er nog geen limieten waren en alles om zo veel mogelijk PK's ging.
Daar kunnen ze toch wel iets op vinden, die Veyron die trekt duizend PK.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:16 schreef eer-ik het volgende:
uitstoot, blablabla
nee, ik kon zo gauw niet meer voorbeelden bedenken![]()
Dat soort zaken dient nu wel rekening mee gehouden te worden.
True, true....quote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:17 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Daar kunnen ze toch wel iets op vinden, die Veyron die trekt duizend PK.
Leg eens uit?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:26 schreef Geqxon het volgende:
BMW heeft de technologie een 1001pk BMW M6 uit te brengen. Maar ze hebben meer dan genoeg reden dat niet te doen.
Jij snapt hem.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:40 schreef Five_Aces het volgende:
BMW houd vast aan het RWD aandrijfprincipe. Bij een M6 zou dat haast geen doen zijn om dat op de weg te krijgen, dus is het niet echt nuttig om er 1000 PK in te gooien.
Freude am fahren komt niet alleen uit veel PK's
misschien kunnen ze dan een veyron killer onder mini uitbrengenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:40 schreef Five_Aces het volgende:
BMW houd vast aan het RWD aandrijfprincipe. Bij een M6 zou dat haast geen doen zijn om dat op de weg te krijgen, dus is het niet echt nuttig om er 1000 PK in te gooien.
Freude am fahren komt niet alleen uit veel PK's
en zo'n blok moet ook zonder nukken minstens 250.000km draaienquote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:40 schreef Five_Aces het volgende:
BMW houd vast aan het RWD aandrijfprincipe. Bij een M6 zou dat haast geen doen zijn om dat op de weg te krijgen, dus is het niet echt nuttig om er 1000 PK in te gooien.
Freude am fahren komt niet alleen uit veel PK's
Dan praat je over 15 jaar verschil. Motorisch geweldig, maar op andere vlakken weer achterhaald. Mercedes heeft nu de SLR als paradepaardje, dus moet BMW ook maar met een krachtpatser aankomenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:05 schreef Youp het volgende:
[..]met de SLR concureren
alsjeblieft zeg... de SLR kan nieteens tegen zn "voorganger" op, de McLaren F1 (GTR) met BMW motor welteverstaan....
ik wacht op de M6 CSLquote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:23 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Dan praat je over 15 jaar verschil. Motorisch geweldig, maar op andere vlakken weer achterhaald. Mercedes heeft nu de SLR als paradepaardje, dus moet BMW ook maar met een krachtpatser aankomen
Prioriteiten stellenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:45 schreef Youp het volgende:
godver.... we hebben een uitnodiging gehad van BMW nederland om op 20 augustus naar circuit Zolder te komen om daar naar de 130i cup te gaan kijken en nog wat andere spectaculaire dingen bij te wonen... je kan daar ook een BMW drivers training gaan doen en zowel mn stiefpa als mn moeder doen dat waarschijnlijk... natuurlijk wil ik dat ook welalleen ben ik dan op vakantie
![]()
![]()
![]()
Mijn vriendin heeft er ook een gekregen. Ze gaat waarschijnlijk ook, want ze is door mij zo langzamerhand wel aangestoken met het virus welke rode bloedcellen omzet in pure benzine.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:45 schreef Youp het volgende:
godver.... we hebben een uitnodiging gehad van BMW nederland om op 20 augustus naar circuit Zolder te komen om daar naar de 130i cup te gaan kijken en nog wat andere spectaculaire dingen bij te wonen... je kan daar ook een BMW drivers training gaan doen en zowel mn stiefpa als mn moeder doen dat waarschijnlijk... natuurlijk wil ik dat ook welalleen ben ik dan op vakantie
![]()
![]()
![]()
eerder een opvolger van de Z8, maar dan denk ik meer een concurent voor de Audi R8. Ik hoop een middenmotor a la BMW M1quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:34 schreef AcidTrance het volgende:
[..]
Hoopt op een comeback van de 8 serie![]()
ja ik denk dat ik er een dagje voor terug kom... zit toch maar in zeeland in een vakantiehuisjequote:
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft er ook een gekregen. Ze gaat waarschijnlijk ook, want ze is door mij zo langzamerhand wel aangestoken met het virus welke rode bloedcellen omzet in pure benzine.
dat is de 6serie dus gewordenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:34 schreef AcidTrance het volgende:
[..]
Hoopt op een comeback van de 8 serie![]()
ja maar de 8serie was de opvolger van de 6 serie als bmw's "grote sportcoupe" en die is nu weer vervangen door de 6 seriequote:
in de M3 GTR ligt ook een V8 he... en een 4 liter 6 in lijn heeft nogal lompe internals plus het is echt een enorme motor... een V8 is veel compacterquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:12 schreef Inorbit het volgende:
zet je toch aan het denken waarom ze er van af stappen.
ik denk dat als ze er een 4 liter 6 in lijn van maken dat ze er ook zo dik 400 pk uit persen, vast wel meer
ik hoop dat dat ook zo aflooptquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:06 schreef OnlineGokker het volgende:
Na 6 jaar is nog steeds de M3 de beste. Beloofd wat voor de nieuwe M3 motor
Bij een helehoop GTR's ligt die GTR motor er anders niet in, maar of een 6 cilinder of de V8 van de E39 M5.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:55 schreef Youp het volgende:
[..]
in de M3 GTR ligt ook een V8 he... en een 4 liter 6 in lijn heeft nogal lompe internals plus het is echt een enorme motor... een V8 is veel compacter
5 man in een BMW Almera Tinoquote:
pssst.. nissanquote:Op woensdag 19 juli 2006 21:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
5 man in een BMW Almera Tino
edit: [PTA SC] Porsche 917/30 Can Am @ 1098 nm is trouwens een beter platform
het is een BMW topic, en ik heb een voorbeeldfunctie, grapjasquote:Op woensdag 19 juli 2006 21:57 schreef Devilnl het volgende:
[..]
pssst.. nissan
Hoe ga jij er btw heen? fiets??? wil je anders ook wel ophalen.. rij ik gewoon ff de andere kant om
Is een vacuüm meter. Meet de onderdruk in je spruitstuk. Zelfde onderdruk gebruikt de rembekrachtiger ook. Meer een indicatie dan een exact instrument. Ik kijk zelf alleen maar of ik boven of onder de 10 liter/100 KM zitquote:Op woensdag 19 juli 2006 22:06 schreef Catch22- het volgende:
iemand hier enig idee hoe die verbuiksmeter werkt (in een e30 in dit geval)?
Is het het echte verbruik of gewoon een simpele berekening van het toerentel + snelheid ofzo
zit ik tot de 100 wel onder, daarna gaat hij tussen de 10 en 12l/100km staanquote:Op woensdag 19 juli 2006 22:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is een vacuüm meter. Meet de onderdruk in je spruitstuk. Zelfde onderdruk gebruikt de rembekrachtiger ook. Meer een indicatie dan een exact instrument. Ik kijk zelf alleen maar of ik boven of onder de 10 liter/100 KM zit
echt? de mijne is het zuinigst op 110 120 km/uquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:07 schreef Catch22- het volgende:
[..]
zit ik tot de 100 wel onder, daarna gaat hij tussen de 10 en 12l/100km staan
maar dan moet je ook andere vertanding hebbenquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:29 schreef Catch22- het volgende:
ja, maar ik heb maar een 1600 he
wow dude, post foto's!quote:Op maandag 31 juli 2006 19:48 schreef Der_Michael het volgende:
Nieuwe coupe is trouwens toppieVandaag binnen gekomen bij ons
![]()
Het motorprogrammaquote:306bhp 3.0-litre turbo six
408bhp 4.4-litre turbo
507bhp 5.0-litre V10
605bhp 6.3-litre V12
dat is een platgedrukte en naar achteren getrokken 1seriequote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:41 schreef OnlineGokker het volgende:
Op die zelfde site staat ook de X6
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind 'm helemaal niks
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:26 schreef Geqxon het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)_s/bmw/38587042.html
Ik vertrouw de verkoper niet. Rara, hoe komt dat?
mooiquote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:09 schreef Geqxon het volgende:
Youp, ik vind je nieuwe user-icon eng.
Doet me gelijk aan Wagon R+'s denken
ah das meteen duidelijk. hoeveel cc is 325 dan,2500 ?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:22 schreef Catch22- het volgende:
Je snapt 1 heel essentieel ding niet
de laatste 2 getallen geven vaak de motor aan. bij de 316 is het een 1600 en bij de 318 een 1800.
Hoeveel ga je rijden?
Bouwjaar maakt niet zoveel uit.
Motor moet je zelf kiezen, ik zou zelf een 318 nemen..
BMW is NIET zuinig
Als je in de buurt woont zou je dat ding eens kunnen gaan bekijken. Lage KM stand, ook al is er een NAP, ALTIJD wantrouwen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:16 schreef Razz_Gul het volgende:
[..]
ik zag net deze , nogal een uitzondering vanwege de lage km! wat is jullie oordeel ?
Je snapt 1 heel essentieel ding duidelijk niet: 316i is 1800cc.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:22 schreef Catch22- het volgende:
Je snapt 1 heel essentieel ding niet
de laatste 2 getallen geven vaak de motor aan. bij de 316 is het een 1600 en bij de 318 een 1800.
domme vraag , wat is NAP ?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je in de buurt woont zou je dat ding eens kunnen gaan bekijken. Lage KM stand, ook al is er een NAP: ALTIJD wantrouwen.
een X5 is wel een stuk sneller en ligt stukken beter op de weg dan een range roverquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:50 schreef OnlineGokker het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Als het om de neus gaat vind ik alle X5's niet mooi. Zo'n lomp ding blijf ik toch vergelijken met gewone BMW's. Ik ga dan liever voor een Range Rover die top is in tereinwagens
Niet altijdquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:30 schreef Transvaal het volgende:
[..]
Je snapt 1 heel essentieel ding duidelijk niet: 316i is 1800cc.
Bij z'n beoogde budget wel. Doe niet alsof je alleswetend bent, want dat ben je in dit geval duidelijk niet.quote:
E46 316 = 1800ccquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:30 schreef Transvaal het volgende:
[..]
Je snapt 1 heel essentieel ding duidelijk niet: 316i is 1800cc.
Is het begonnen met die nattigheid, of had je er met die hitte ook al last van?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:51 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb een probleem met mijn bmw.. Symptomen
1. Moeilijk starten. De startmotor gaat vrij lang door voor hij start
2. Bij het accelereren onder de 3000rpm heb ik af en toe een 'tok' ofzo, heel even. Net als je hebt als je veel te laag in de toeren zit, maar dan niet constant maar 2-3x (als ik bijv. van 2500 naar 3000+ toeren ga
Ik denk zelf dat het de bougies zijn ofzo. Het rare is dat het probleem zich niet voordoet bij 3000+ rpm..
Ik breng 'm altijd naar de garage, die zoeken het wel uit. Maar als het er allemaal oud uitziet kan je je otoo wel eens op een nwe. rotor, verdelerkap, bougiekabels en bougies trakteren. En er hoort dus een 2-delige plastic beschermkap tegen spatwater, om de verdelerkap te zitten.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:17 schreef Catch22- het volgende:
e30 316 idd
of 1900ccquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:30 schreef Transvaal het volgende:
[..]
Je snapt 1 heel essentieel ding duidelijk niet: 316i is 1800cc.
Wablief!?quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Vroeger was alles beter. Veel Mmetjes gezien dit weekend, maar ik zat dan ook bbij het M gebeuren kantoortje dinges in de tuin.
quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wablief!?
"M gebeuren kantoortje dinges in de tuin" ;alleen als je veel meer foto's plaatst neem ik je zulks een slechte spelling niet kwalijk!
[PICS] Bezoek Nürburgring Nordschleife 13-08-2006quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wablief!?
"M gebeuren kantoortje dinges in de tuin" ;alleen als je veel meer foto's plaatst neem ik je zulks een slechte spelling niet kwalijk!
Ik wil zelf toch een eigen navi inbouwen (Pioneer Navi met BT carkit) dus inprincipe als het kan hoeft dat er niet in want dan betaal voor ik iets wat ik niet gebruik.quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:20 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is altijd moeilijk. Meeste 318D/320D zijn toch ex-lease, dus meestal nogal kaal. Met navigatie mag je blij zijn, leer erbij lijkt mij al erg moeilijk te vinden.
de pedalen van een E87 1serie staan echt niet anders dan die van een E90 3serie of een E46 3serie ofzo... is allemaal het zelfde heurquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:53 schreef Hyperdude het volgende:
Welke BMW dealer heeft er nou geen tweedehandse E46 staan?Er zit, vermoed ik, geen verschil tussen voor en na facelift E46 qua pedalen. Maar dat weet ik niet zeker.
En over 5 jaar is de 1-serie misschien wel populairder bij de Johhnie's dan de 3-serie, want goedkoper. Alleen de 3-serie coupé/cabrio zal wel een tweederangs pooier/drugsbak blijven. Maar van dat soort vooroordelen moet je je niet teveel aantrekken. Kennelijk heeft de gemiddelde pooier meer verstand van otoo's dan de gemiddelde Lanciarijder![]()
Ik vind eigenlijk dat je niet (teveel)dubbel moet liggen voor een otoo, zou daarom gaan voor een betaalbare nette 320D.Gewoon een net exemplaar met een paar leuke accesoires in een goede kleur, daar heb je nog jaren plezier van. Zonder dat het een Johhnie-bak wordt.
Ik merkte het gewoon... heb jarenlang gekart (helaas nooit de overstap gemaakt naar auto's) maar ik ben gewoon erg kritisch (moet ik nu ook vanwege me werk) en het viel me gewoon op. Heb "maar" maatje 42/43 en met voet op het rem- en koppelingspedaal te gelijk dan raakte beide schoenen elkaar. Had dit nog nooit gehad in alle auto's die ik heb gereden (in mijn 2jr dat ik mijn rijbewijs heb). Misschien is het anders als je er mee rijdt hoor dat kan maar dat viel me gewoon op en vond ik niet erg prettig.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:37 schreef Youp het volgende:
[..]
de pedalen van een E87 1serie staan echt niet anders dan die van een E90 3serie of een E46 3serie ofzo... is allemaal het zelfde heurwil je een auto waar de pedalen dicht op elkaar staan? ga dan eens in een citroen saxo rijden ofzo
bij de 1serie staan ze prima (en ik heb grote poten en 50% van de tijd zware bergschoenen aan)
Z3 (en E36 ) hebben de pedalen idd wat anders staan, maar allen nieuwe bmw's hebben ze het zelfde... ik heb zelf maat 43 in mn bergschoenen en 45 in mn sportschoenen maar mijn voeten raken elkaar toch nooit (rij dagelijks in een 1serie en heb zo ongeveer alle bmw's gereden die je je maar bedenken kan) misschien heb ik mn voet niet in het midden van de pedaal staan ofzo, geen idee... moet ik eens op lettenquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik merkte het gewoon... heb jarenlang gekart (helaas nooit de overstap gemaakt naar auto's) maar ik ben gewoon erg kritisch (moet ik nu ook vanwege me werk) en het viel me gewoon op. Heb "maar" maatje 42/43 en met voet op het rem- en koppelingspedaal te gelijk dan raakte beide schoenen elkaar. Had dit nog nooit gehad in alle auto's die ik heb gereden (in mijn 2jr dat ik mijn rijbewijs heb). Misschien is het anders als je er mee rijdt hoor dat kan maar dat viel me gewoon op en vond ik niet erg prettig.
De Z3 was heel anders met de pedalen dus het kan zijn dat het anders is bij de E46 3
Ik heb er nog nooit wat van gemerkt bij E30,E36, E46, E39, E60 en E38. Heb wel eens bij een ouwe Alfa het koppelingspedaal iets naar buiten gebogen. Ik zou gewoon eens gaan proefrijden. Er zijn genoeg kritiekpunten bij een BMW, maar ergonomie/zitpositie is iha. erg goedquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik merkte het gewoon... heb jarenlang gekart (helaas nooit de overstap gemaakt naar auto's) maar ik ben gewoon erg kritisch (moet ik nu ook vanwege me werk) en het viel me gewoon op. Heb "maar" maatje 42/43 en met voet op het rem- en koppelingspedaal te gelijk dan raakte beide schoenen elkaar. Had dit nog nooit gehad in alle auto's die ik heb gereden (in mijn 2jr dat ik mijn rijbewijs heb).
450 Euro is wel erg goedkoop.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
vraagje aan de BMW fappers
Ik kan een E30 320 kopen, deze auto zal eerst (even) als straatauto gebruikt worden, vandaar dat een geldige APK van belang is.
Op deze E30 zit momenteel geen APK. Mijn vraag is dan ook; Wat zijn de kritieke veel voorkomende APK afkeur punten bij een E30? Zodat ik zover mogelijk dat zelf al even kan controleren.
De 320 moet trouwens 450 euro kosten.
wrak is opzich niet erg, er zal toch niet veel van overblijven (projectquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:38 schreef MrSASO het volgende:
[..]
450 Euro is wel erg goedkoop.
Kijk maar uit dat je geen wrak koopt.
vooral slijtpunten volgens mij. het duurste grapje is denk ik een stel nieuwe banden. en als je de koppeling niet hoeft te vervangen is ook wel prettig.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:40 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
wrak is opzich niet erg, er zal toch niet veel van overblijven (project)
het gaat in het begin alleen om die APK
BOSCHquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:01 schreef Inorbit het volgende:
[..]
vooral slijtpunten volgens mij. het duurste grapje is denk ik een stel nieuwe banden. en als je de koppeling niet hoeft te vervangen is ook wel prettig.
en er zitten bosche onderdelen op heABS verlichting enz. (niet dat die stuk gaan voor zover ik weet)
Nooit iets van gemerktquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 15:47 schreef Catch22- het volgende:
Ik wil ook een inline6
maar ik rij vrij veel en dan is een 6 cilinder minder leuk
Toyota en Peugeot 404 fapper tegenwoordigquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 15:41 schreef Hyperdude het volgende:
Hey Toyota fapperKan je een beetje Duits?
Eat your heart out:
http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00509/f00509.htm
daar kom je ook via deze site, waar nog veel meer zooi en info staat:
http://www.e30.de/
APK wat ik zo bedenk:
-remmen
-voorwielophanging
-roest op structurele plaatsen
-volgens mij hoeven je uitlaat gassen alleen te voldoen aan max. CO%
Heel goed zoeken!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
...
we hebben besloten om een goede E30 325 te zoeken voor wat meer euro's, dus iemand nog wat tips.. e.d. ?![]()
plain old. 1 had aanslag, de rest was gewoon op.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 16:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nooit iets van gemerkt![]()
Maar iig. mooi dat ie weer fatsoenlijk loopt na die nieuwe bougies. Nog wat bijzonders gezien aan die ouwe kaarsen, of waren ze gewoon op?
Dat hangt er van af.quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
en een E36 zijn die beter te vinden?
Het is voor een ombouwproject.quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat hangt er van af.
De M50 vind ikzelf een veel beter/zuiniger en krachtiger blok (afgezien van de waterpomp en thermostaat onverwoestbaar) dan de M25 (E30, 325) Het probleem is alleen dat er weinig goed origineel E36 325 spul meer is. Als je een gepimpte zoekt zijn er genoeg!![]()
Ik zie inderdaad dat die 328's redelijk duur zijnquote:Op zondag 20 augustus 2006 10:53 schreef Hyperdude het volgende:
De 328 heeft M52 blok met Vanos op in- en uitlaat en alu-blok.
De 325 heeft (in het begin) geen Vanos, vanaf sept 1992 wel Vanos op de inlaat en gietijzeren blok. Beide ongeveer 192 PK.
325 blokken zijn veel simpeler en nagenoeg onverwoestbaar. 328 is voornamelijk schoner, zuiniger en meer koppel bij lagere toeren. Als je ermee gaat circuitrijden maakt het denk ik niet veel uit. 328 kan je wel gemakkelijk tot 200-205 PK opvoeren door M50 inlaatbrug te monteren. Maar denk niet dat je goedkoop/gemakkelijk aan een goed 328 blok komt met bijbehorende electronica. Daar zijn er veel minder van gemaakt dan van de M50 325.
Anders moet je ff in dat mooie e30 project topic rondkijken. daar staat ook nog wel wat info!
Genoeg originele 325's, de staat is dan alleen vaak discutabel (qua onderhoud).quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat hangt er van af.
De M50 vind ikzelf een veel beter/zuiniger en krachtiger blok (afgezien van de waterpomp en thermostaat onverwoestbaar) dan de M25 (E30, 325) Het probleem is alleen dat er weinig goed origineel E36 325 spul meer is. Als je een gepimpte zoekt zijn er genoeg!![]()
M52B28 is geen volledig aluminium-cast, alleen deels. Volgens mij pas vanaf de M52TUB28 wél.quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:53 schreef Hyperdude het volgende:
De 328 heeft M52 blok met Vanos op in- en uitlaat en alu-blok.
De 325 heeft (in het begin) geen Vanos, vanaf sept 1992 wel Vanos op de inlaat en gietijzeren blok. Beide ongeveer 192 PK.
325 blokken zijn veel simpeler en nagenoeg onverwoestbaar. 328 is voornamelijk schoner, zuiniger en meer koppel bij lagere toeren. Als je ermee gaat circuitrijden maakt het denk ik niet veel uit. 328 kan je wel gemakkelijk tot 200-205 PK opvoeren door M50 inlaatbrug te monteren. Maar denk niet dat je goedkoop/gemakkelijk aan een goed 328 blok komt met bijbehorende electronica. Daar zijn er veel minder van gemaakt dan van de M50 325.
Anders moet je ff in dat mooie e30 project topic rondkijken. daar staat ook nog wel wat info!
idd. ik bedoelde dus een M20B25quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:00 schreef vwk het volgende:
[..]
Genoeg originele 325's, de staat is dan alleen vaak discutabel (qua onderhoud).
Het is overigens M20 bij een E30
[..]
Kan best wel dat er wat strooiïng in de vermogens zit; maar 12 PK meer dan volgens BMW lijkt me wat veel. Overigens haalt mijn 330 maar net de begrenzer bij 250 en die heeft 231 PK. Maar dat is een Touring, de 330 coupé haalt net 260 heb ik wel eens ergens gelezen.quote:[quote]
Een 328 heeft standaard 200~205PK, en dat merk je prima i.v.t. een 325i. Ik heb zelf op mijn 328 een M50 inlaatspruitstuk en een volledige M3 uitlaat (incl spaghetti uitlaatspruitstuk) en heb laatst op vakantie incl. 100KG vriend, 2 tenten etc etc. (100KG bagage) eens de top uitgeprobeert... 247KM/u op de GPS tegenover 236 af fabriek![]()
Op papier hebben een E36 325 en een 328 192 en 193 pk. Dit heeft BMW gedaan omdat men in Duitsland boven de 193 meer wegen belasting moet betalen idd. Op verschillende E36 fora is te vinden dat een 328 op een dyno rond de 205pk zit stock.quote:Op maandag 21 augustus 2006 21:37 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat BMW wel vaker niet echt eerlijk is over de PK's. Vooral ivm wegenbelastingen en verzekeringen (in sommige landen power-gerelateerd)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |