SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat valt best tegen, ik haal er maar net 1 op 10 mee.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:56 schreef Geqxon het volgende:
Zuiniger? Zoveel zal de 1.6 motor toch niet slurpen?
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Sinds kort staat er ook een BMW op onze opritSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopeloos benzine verslaafd
mooi he, zo'n carburateurquote:Op zaterdag 1 juli 2006 05:56 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dat valt best tegen, ik haal er maar net 1 op 10 mee.
Hoeveel PK krijg je daarvoor?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 05:56 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dat valt best tegen, ik haal er maar net 1 op 10 mee.
tis injectiequote:
12-15 liter vind ik beetje overdreven, want met mijn 325i ( ok geen 325ix ) rijdt ik op zn minst zuinigst 1:8 en das dus 12,5 liter en op zn zuiinigst 1:12 en das 8,5 literquote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoeveel PK krijg je daarvoor?
2001 330i Touring 231 PK verbruik 9,5-10 liter
1990 325iX Touring 170 PK verbruik 12-15 liter![]()
![]()
Dit zijn mijn cijfers. iX is meer om te "scheuren". 330 cijfers bij normaal rijden. iX heeft ook al meer dan 300K gelopen en is vast niet meer de zuinigste. Zuiniger dan 11 liter heb ik iig. nog niet gezien.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:29 schreef metallicattim het volgende:
[..]
12-15 liter vind ik beetje overdreven, want met mijn 325i ( ok geen 325ix ) rijdt ik op zn minst zuinigst 1:8 en das dus 12,5 liter en op zn zuiinigst 1:12 en das 8,5 liter
Lijkt me niet dat een ix zoveel meer verbruikt!
vergeet niet dat de Xdrive ook zuiptquote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dit zijn mijn cijfers. iX is meer om te "scheuren". 330 cijfers bij normaal rijden. iX heeft ook al meer dan 300K gelopen en is vast niet meer de zuinigste. Zuiniger dan 11 liter heb ik iig. nog niet gezien.
325iX Touring weegt 1370 KG, dat is al 100 KG meer dan een gewone 325 Touring. Een sedan 325 is vast nogeens 50 tot 100 KG lichter.
Die schat ik op 1 liter per 100 km, altijd nog zuiniger dan de airco, maar ook minder nuttigquote:
ik denk wel wat meerquote:Op zondag 2 juli 2006 12:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die schat ik op 1 liter per 100 km, altijd nog zuiniger dan de airco, maar ook minder nuttig![]()
100 PKquote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoeveel PK krijg je daarvoor?
2001 330i Touring 231 PK verbruik 9,5-10 liter
1990 325iX Touring 170 PK verbruik 12-15 liter![]()
![]()
kugelfischer?quote:
Wat is een kugelfischer, een speciaal soort injectie??quote:Op zondag 2 juli 2006 15:38 schreef Youp het volgende:
[..]
kugelfischer?
die zit ook op mn 2000 Tii, die heeft 130pk en 190nm.... een 2002 Ti (met dubbele carburateurs) loopt volgens het boekje gemiddeld 1:10 en de mijne heeft nog 10pk meer en zou zuiniger moeten zijn
nee, de naam van de ontwerper en daarmee in dit geval ook de naam van het mechanische injectiesysteem...quote:Op zondag 2 juli 2006 15:43 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Wat is een kugelfischer, een speciaal soort injectie??
Dan denk ik dat ik dat heb, als dat tenminste normaal is op een E30.quote:Op zondag 2 juli 2006 16:11 schreef Youp het volgende:
[..]
nee, de naam van de ontwerper en daarmee in dit geval ook de naam van het mechanische injectiesysteem...
weet ik zo niet uit mn hoofd.. foto?quote:Op zondag 2 juli 2006 16:17 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dan denk ik dat ik dat heb, als dat tenminste normaal is op een E30.
K-jetronic ofzo?quote:Op zondag 2 juli 2006 16:55 schreef Hyperdude het volgende:
E30 heeft gelukkig gewone Bosch injectie ipv. Kugelfischer![]()
Dacht het wel, net zoals Golf1 en 2 GTI, en MB 190E en andere goede otoos vanaf ongeveer 1985quote:
Wat is de meerwaarde van een Bosch injectie tegenover een Kugelfischer?quote:Op zondag 2 juli 2006 16:55 schreef Hyperdude het volgende:
E30 heeft gelukkig gewone Bosch injectie ipv. Kugelfischer![]()
moderner, niet 100% mechanischquote:Op zondag 2 juli 2006 17:09 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Wat is de meerwaarde van een Bosch injectie tegenover een Kugelfischer?
Geen onderhoud (theoretisch iig.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:09 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Wat is de meerwaarde van een Bosch injectie tegenover een Kugelfischer?
Youp,quote:
quote:EUR 26.900
Daten:
Gebrauchtfahrzeug, - Oldtimer,
195 kW (265 PS), Benzin, Schaltgetriebe,
Erstzulassung: 04/72, HU/AU - Neu, weiß, 2/3 Türen
Beschreibung:
RARITÄT!wunderschönes BMW CS-Flügel-Coupé mit 3,5 Liter-Motor, geänderten Nockenwellen, 3x 45iger Weber-Vergaser, Gasdruck-Stoßdämpfer, einstellbare Stabis von Alpina, Fächerkrümmeranlage, 40% Sperrdifferenzial, dieses LIEBHABER-FAHRZEUG ist aus 2. Hand und wurde sehr aufwendig umgebaut und TÜV-eingetragen! Innen hat dieses Fahrzeug eine Ganzlederausstattung in schwarz mit roten Nähten. Der Zustand ist sehr gut und gepflegt! Ein absoluter Klassiker mit großer Zukunft und absehbarer Wertsteigerung!
vorige topic gemist?quote:Op zondag 2 juli 2006 21:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Youp,
Hoe is het met jouw Kugelfisher mobiel?
Al bijna klaar, of ben je 'm aan het modificeren naar 4-wielaandrijvijng?![]()
als ik het geld had he.....quote:Op zondag 2 juli 2006 23:49 schreef Inorbit het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
WTF, hoe kan dit zo goedkoop, die dingen horen toch fortuinen op te leveren?
same here!. hoeveel heb je over? wat denk je dat een E30 325 en een 2002 opbrengenquote:
niet genoegquote:Op zondag 2 juli 2006 23:56 schreef Inorbit het volgende:
[..]
same here!. hoeveel heb je over? wat denk je dat een E30 325 en een 2002 opbrengen![]()
zorg wel dat hij een goed baasje krijgt en niet een of andere pauper!quote:Op maandag 3 juli 2006 14:10 schreef Inorbit het volgende:
BTW: vwk, ik zie af van de sperr, sorry, ik wil eigenlijk wat snellers (M3 E30 oid), dus ik zit er aan toch aan te denken een nieuw baasje voor mijn 325i te zoeken
Heb je wel eens in een E30 M3 gereden? Als je niet allemaal bochtige weggetjes, of een circuit, om de hoek hebt liggen zie ik het nut er niet zo van in. Ding loopt nl. niet echt hard, alleen de wegligging/handling zijn SUPER. Een E36 328 kost de helft en rijdt een E30 M3 aan gort.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:10 schreef Inorbit het volgende:
BTW: vwk, ik zie af van de sperr, sorry, ik wil eigenlijk wat snellers (M3 E30 oid), dus ik zit er aan toch aan te denken een nieuw baasje voor mijn 325i te zoeken
Und? tegenwoordig in nederland mag je toch nergens hard rijden dus is er dan eigenlijk ook geen reden voor een E36 328 als je op die manier gaat kijken. Bovendien denk ik dat je wat vergeet, een standaard 328 weegt meer als een E30 M3 dus zo hard zal je niet weg lopen. Als je echt hard wil kijk dan naar een E36 M3 3.0 die heb je bijna voor dezelfde prijs als een E30 M3, die kosten ook serieus geld als ze in goede staat zijn.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je wel eens in een E30 M3 gereden? Als je niet allemaal bochtige weggetjes, of een circuit, om de hoek hebt liggen zie ik het nut er niet zo van in. Ding loopt nl. niet echt hard, alleen de wegligging/handling zijn SUPER. Een E36 328 kost de helft en rijdt een E30 M3 aan gort.
Maar het is wel een toffe kar natuurlijk, moeilijk om een nette tegen een redelijke prijs te vinden.
Succes!
Dat is idd. het grootste probleem.quote:Op maandag 3 juli 2006 19:18 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
... die heb je bijna voor dezelfde prijs als een E30 M3, die kosten ook serieus geld als ze in goede staat zijn.
Wel eens van liefde voor een auto type gehoord?quote:Op maandag 3 juli 2006 18:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je wel eens in een E30 M3 gereden? Als je niet allemaal bochtige weggetjes, of een circuit, om de hoek hebt liggen zie ik het nut er niet zo van in. Ding loopt nl. niet echt hard, alleen de wegligging/handling zijn SUPER. Een E36 328 kost de helft en rijdt een E30 M3 aan gort.
Maar het is wel een toffe kar natuurlijk, moeilijk om een nette tegen een redelijke prijs te vinden.
Succes!
quote:Op maandag 3 juli 2006 23:33 schreef Jimmeh het volgende:
indicatie van de vraagprijs voor je E30 325?![]()
quote:
He potver. Ik ga gelijk m'n 328 verkopen danquote:Op maandag 3 juli 2006 19:18 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Und? tegenwoordig in nederland mag je toch nergens hard rijden dus is er dan eigenlijk ook geen reden voor een E36 328 als je op die manier gaat kijken.
Een 328 heeft standaard meer vermogen dan meneer BMW opgaf/opgeeft. Puur omdat je boven de 193PK veel meer gaat betalen in Duitsland. Een 328 heeft altijd 200PK, dus daar mis je niks mee.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:49 schreef Inorbit het volgende:
ik ben nog wel een beetje op zoek naar de voor en nadelen, maar de E30 geniet toch een beetje mijn voorkeur, een E36 lijkt me ook erg bruut, maar zijn die niet nog duurder in onderhoud? nou wil ik niet echt een budget auto maken, want ik wil gewoon een goede, en niet zoals bij mijn 325i, want op dat moment moest ik gewoon zo snel mogelijk die bmw hebben. nu heb ik er de tijd voor de juiste uit te kiezen of er voor te wachten.
is het echt zo dat een 328 E36 een M3 E30 voorblijft? ze hebben ongeveer evenveel pk toch? 192 tegen 194. het liefst wil ik ook een M3 met de 200 pk of meer. een EVO model is waarschijnlijk wat hoog gegrepen.
want volgens autoweek doet een M3 E30 6.9 seconden naar de 100 en dat lijkt mij toch aardig wat tegen de 8.2 van mijn 325i.
maar zoveel kracht als de E36 M3 heeft kan ik niet mee uit de voeten met waar ik hem voor gebruik, het is misschien wel wat leuker voor de rechte stukjes en voor als je een bochtje scheef wil nemen, maar over een dijk lijkt een E30 me toch net wat rouwer, meer fun en lichter.
Ik wil een M omdat het een M is het ultieme wat BMW te bieden heeft qua handling en prestatie.
tim? kan je op de site zetten dat eventuele liefhebbers wel kunnen mailen. op het emailadres waarmee ik je gemaild heb?
ik ben alleen bang dat ik ga janken als de 325i de straat uit rijd, die pijn kan dan alleen worden beholpen met een M3
Je snapt wel wat ik bedoel neem ik aanquote:
Eh ja een seat Ibiza had nog betere tijden als ons op een aantal onderdelenquote:En niet om te zeiken tegen Five_Aces, maar ik had betere laptimes op het midland circuit dan zijn 3.2 M3 SMG, dus dat zegt ook niet veel
Waar?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:44 schreef vwk het volgende:
Het enige alternatief boven een E36 328/M3, los van de onderhoudskosten, zou w.m.b. een Sport Evo zijn, oftewel de Evo III. Staat een hele mooie te koop, Alcantara interieur etc. Tik je wel even 13.500 voor af. Maar dan heb je wel 238PK op wat, 1100KG?
WTF? Die auto heeft om en nabij hetzelfde gewicht als de E36 328i. Hoe komt het dan dat jij 0-100 even snel kan doen met minder vermogen EN minder tractie. De 993 C4 haalt een 0-100 tijd sub 5,5 sec. Dat is om en nabij hetzelfde als de E36 M3 met 321 pk... 100 meer dan jij vermoedt te hebben (ok, gewichtsnadeel: maar 4,5 Kg/Pk tov 5,9 Kg/Pk steek je niet onder stoelen of banken).quote:Hij is van 0-100 en van 100-200 even snel als een '95-er 911 Carrera 4 (280PK)
PK's zeggen heel veel over een acceleratie in rechte lijn. DE belangrijkste ingrediënten zijn: vermogen, tractie en gewicht.quote:Bewijst maar weer: PK's zegt niks, autosamenstelling des te meer.
Ik ben daar al, omdat er vanuit Nurburgring GmbH zelf uit een EHBO cursus wordt gegevenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:31 schreef Five_Aces het volgende:
Ja goed maar het lijkt me stug dat je maar 10 PK wint met die hele uitlaat + M50 swap. Vooral als ik die verhalen zo her en der hoor.
Je hebt ook nog wel kans dat het een Z3 met tiptronic was trouwens, dat gaat net even langzamer als een handbak. Testgewicht vind ik trouwens 1440 KG terug, dat is nog vrij pittig
Kijk wel even de 9e, wat is de bedoeling, s'morgens vroeg weg? Had nl al het idee om er weer eens te gaan kijken omdat ik op het moment 2 weken vakantie heb
Dat weet ik niet. Was ook om als voorbeeld te dienenquote:
Da's je goed recht. Vraag het anders aan Danny (DaNpy), zit ook op Fok en reed in de 911, voor het 0-100 deel.quote:WTF? Die auto heeft om en nabij hetzelfde gewicht als de E36 328i. Hoe komt het dan dat jij 0-100 even snel kan doen met minder vermogen EN minder tractie. De 993 C4 haalt een 0-100 tijd sub 5,5 sec. Dat is om en nabij hetzelfde als de E36 M3 met 321 pk... 100 meer dan jij vermoedt te hebben (ok, gewichtsnadeel: maar 4,5 Kg/Pk tov 5,9 Kg/Pk steek je niet onder stoelen of banken).
Anders gezegd: ik geloof er geen bal van (het 100-200 deel ook niet overigens).
Meest ideaal is ong. 5,1-5,3 sec. En om onder de 6,5 sec. te komen is echt niet zo heel moeilijk. En die 328i haalt dat dus nooit. Of je moet echt gaan sleutelen aan de motor.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:37 schreef Five_Aces het volgende:
DS4: vergeet ook niet dat die 5,5 sec in het meest ideale geval is![]()
Op Rennlist (internationaal Porsche forum) zijn er zat malloten die met allerlei meetapparatuur die tijden controleren en ze redden altijd wel de tijden die Porsche officieel opgeeft (Porsche is conservatief hierin). En sommigen kunnen echt heel best sturen. Maar velen vallen in de cat. goedwillende amateur.quote:maar als er een keer echt tijden gepost worden valt het vaak toch nog weer tegen bijvoorbeeld op de 100-200![]()
Ik vind rechte lijn acceleratie sowieso niet zo heel belangrijk. Maar men moet geen onzin gaan lopen verkopen...quote:Buiten dat vind ik dat die tijden ook niet echt veel zeggen omdat het maar een deel van de waarheid verteld. Gaat om afgelegde afstand in die tijd. Als je op 195 nog eens schakelen moet kan je best een slechtere 100-200 tijd hebben maar wel dezelfde afstand afleggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |