abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 juli 2006 @ 23:40:13 #51
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39491656
E36 328i tegen E30 M3 (195 PK model met kat):


BMW M3 E30 mit Kat - 1989 (Serie)


Motorart R 4
Hubraum 2302 ccm
Aufladung Sauger
PS - UMin 195 PS - 6750/Min
Nm - UMin 230 Nm - 4750/Min
Motorlage/Antrieb Frontmotor/Heck
Gänge/Schaltung 5/manuell
Test in ams 13/1989
Gewicht 1287 kg
0 - 80 km/h 5,5 s
0 - 100 km/h 7,6 s
0 - 120 km/h 10,5 s
0 - 140 km/h 14,0 s
0 - 160 km/h 18,9 s
0 - 180 km/h 25,1 s
0 - 200 km/h - s
400 m, stehender Start - s
1 km, stehender Start 28,1 s
Vmax 240 km/h
100 - 0 km/h (kalt) - m
100 - 0 km/h (warm) - m
Nordschleife - min
Hockenheim, kleiner Kurs - min
Querbeschleunigung - g
Slalom 18 m - km/h
ISO Ausweichtest - km/h
Verbrauch 12,7 L/SB
Grundpreis 62.500 DM


BMW 328i Coupé - 1996 (Serie)


Motorart R 6
Hubraum 2793 ccm
Aufladung Sauger
PS - UMin 193 PS - 5300/Min
Nm - UMin 280 Nm - 3950/Min
Motorlage/Antrieb Frontmotor/Heck
Gänge/Schaltung 5/manuell
Test in sport auto 04/1996
Gewicht 1391 kg
0 - 80 km/h 5,3 s
0 - 100 km/h 7,3 s
0 - 120 km/h 10,0 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 13,3 s
0 - 160 km/h 17,5 s
0 - 180 km/h 23,5 s
0 - 200 km/h 34,0 s
400 m, stehender Start - s
1 km, stehender Start - s
Vmax 237 km/h
100 - 0 km/h (kalt) - m
100 - 0 km/h (warm) - m
Nordschleife - min
Hockenheim, kleiner Kurs - min
Querbeschleunigung - g
Slalom 18 m - km/h
Slalom 36 m - km/h
ISO Ausweichtest - km/h
Testverbrauch 11,3 L/SB
Testwagenpreis 63.910 DM
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_39491715
quote:
Op maandag 3 juli 2006 23:33 schreef Jimmeh het volgende:
indicatie van de vraagprijs voor je E30 325?
ik heb ook intresse
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_39492036
een E30 M3 is gewoon 1000x stoerder en specialer dan een E36 328

en een E30 M3 Evo is ook nog eens stukken sneller...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_39492176
imo ook een betere investering aangezien die M3 bijna zeker zn waarde blijft houden en misschien wel gaat stijgen
pi_39492338
Een E36 is een turkenbak. E30 M3 is

  dinsdag 4 juli 2006 @ 00:17:33 #56
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39493036
quote:
Op maandag 3 juli 2006 23:57 schreef Geqxon het volgende:
Een E36 is een turkenbak. E30 M3 is

RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_39493262
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 00:17 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

Als je nog even 10 jaar wacht, dan word de E46 een turkenbak en is de E36 weer helemaal tof
pi_39493377
Five_Aces in je sig is trouwens Powerful (1 L)
  dinsdag 4 juli 2006 @ 00:34:20 #59
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39493554
haha nu je het zegt Staat er al een jaar, is nog niemand opgevallen
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 4 juli 2006 @ 08:10:11 #60
46960 StefanP
polemicist
pi_39497151
Jawel hoor, maar daarop reageren is ook weer zo
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_39497646
rond de 1000 euro denk ik, ik weet nog niet of ik hem wel kwijt wil voordat ik een nieuwe heb, maar als iemand een goed bod doet kan ik het moeilijk afslaan. want dan heb ik meer budget voor mijn M.
'86 - '87 - 200 pk - zonder kat
'87 - '89 - 194 pk - met kat
'89 - '91 - 215 pk
de gene met 194 pk komt het meest voor geloof ik. is zo'n kat er niet makkelijk af te slopen?

volgens autoweek hebben ze trouwens allemaal TC alleen de eerdere modellen geen ABS. volgens mij klopt het niet van de TC.
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 09:43:19 #62
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39498374
Nee volgens mij ook niet. TC zit er pas vanaf de E46 M3 op.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_39499228
Hoe is de staat van je auto? Want 1000 vind ik eerlijk gezegd best goedkoop nog

Welk jaar is de auto? Geloof dat de oudere modellen nogal roest gevoelig waren, toch?
pi_39499830
quote:
Op maandag 3 juli 2006 19:18 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

Und? tegenwoordig in nederland mag je toch nergens hard rijden dus is er dan eigenlijk ook geen reden voor een E36 328 als je op die manier gaat kijken.
He potver. Ik ga gelijk m'n 328 verkopen dan
quote:
Op maandag 3 juli 2006 22:49 schreef Inorbit het volgende:
ik ben nog wel een beetje op zoek naar de voor en nadelen, maar de E30 geniet toch een beetje mijn voorkeur, een E36 lijkt me ook erg bruut, maar zijn die niet nog duurder in onderhoud? nou wil ik niet echt een budget auto maken, want ik wil gewoon een goede, en niet zoals bij mijn 325i, want op dat moment moest ik gewoon zo snel mogelijk die bmw hebben. nu heb ik er de tijd voor de juiste uit te kiezen of er voor te wachten.

is het echt zo dat een 328 E36 een M3 E30 voorblijft? ze hebben ongeveer evenveel pk toch? 192 tegen 194. het liefst wil ik ook een M3 met de 200 pk of meer. een EVO model is waarschijnlijk wat hoog gegrepen.

want volgens autoweek doet een M3 E30 6.9 seconden naar de 100 en dat lijkt mij toch aardig wat tegen de 8.2 van mijn 325i.

maar zoveel kracht als de E36 M3 heeft kan ik niet mee uit de voeten met waar ik hem voor gebruik, het is misschien wel wat leuker voor de rechte stukjes en voor als je een bochtje scheef wil nemen, maar over een dijk lijkt een E30 me toch net wat rouwer, meer fun en lichter.
Ik wil een M omdat het een M is het ultieme wat BMW te bieden heeft qua handling en prestatie.

tim? kan je op de site zetten dat eventuele liefhebbers wel kunnen mailen. op het emailadres waarmee ik je gemaild heb?
ik ben alleen bang dat ik ga janken als de 325i de straat uit rijd, die pijn kan dan alleen worden beholpen met een M3
Een 328 heeft standaard meer vermogen dan meneer BMW opgaf/opgeeft. Puur omdat je boven de 193PK veel meer gaat betalen in Duitsland. Een 328 heeft altijd 200PK, dus daar mis je niks mee.
Met wat "simpele" modificaties zoals ik ga je van een koppel toer-auto naar een wolf in schaapskleren.
Laatst op de snelweg, een E36 3.0 M3. Vanaf 100 accelereren, bij 160 (schakelpunt) liep die in, bij 200 kwam hij me pas voorbij (schakelpunt). Daar heeft hij het voordeel van veel verder door kunnen trekken i.c.m. meer koppel en vermogen. Vervolgens zat hij bijna in de vangrails omdat 'ie dacht dat hij in het klaverblad ook nog wel voor kon blijven.
Vergis je alleen niet in het gewicht van een E36 M3, die zitten ook op 1450KG zo ongeveer. En het beste wat BMW te bieden heeft qua handling? Mwah.. een standaard E36 M3 heeft ook maar een relatief standaard Bilstein onderstel met iets hardere veren en dikkere stabi's. Volgens mij zijn die Bilsteins een OE versie van de B4 of B6 van Bilstein, niks schokkends dus.

Bovendien is een betrouwbare E36 M3 vinden ook al zo'n probleem. Warm rijden is voor de gemiddelde automobilist ook al een utopie, van degene die denken dat ze dat doen rijdt 3/4e hem warm op de koeltemperatuur
In mijn bijna wekelijkse bezoeken aan de diverse onderdelenboeren wil je niet weten hoeveel 3L en 3.2L blokken ik heb zien staan met gaten in het onderblok waar je een colafles in kwijt kan.

Oftewel drijfstang kaput en dan lagerschaaltjes die vastsmelten aan het onderblok, zuigers die een keer kiekeboe zeggen. Laatst nog een kop gevonden van een M3 3L, met 2 kromme kleppen, en heel toevallig het 6-voudig gasklephuis erbij, geen stappenmotor, LMM etc. Quanta costa: 1500euro. En dat was nog goedkoop

Het enige alternatief boven een E36 328/M3, los van de onderhoudskosten, zou w.m.b. een Sport Evo zijn, oftewel de Evo III. Staat een hele mooie te koop, Alcantara interieur etc. Tik je wel even 13.500 voor af. Maar dan heb je wel 238PK op wat, 1100KG?

Ik verkies iedere dag mijn E36 328i boven een E36 M3, puur vanwege het verbruik.
Wegligging rij ik iedere standaard E36 M3 zoek, ik rem een M3 er helemaal uit en ach... snelheid is relatief, PK's went.

Laatst achter een modified compactje van een kennis van me aangereden. Ex-auto van Bas Roos.
M3 3L blok, bak, aandrijflijn, de hele reutemeteur in een Compact gemikt. Beetje getuned, om en na bij de 340PK.
5-voudig Intrax verstelbaar onderstel.
We komen op een rotonde, beide volgas dwars erover, uitaccelereren en bij 120km/u ligt hij 50m voor.

Hij rijdt alleen 1:4,5 en ik rij 1:11,5

Nou is mijn 328 ook niet standaard, complete M3 uitlaatlijn van voor naar achter, M50 inlaatspruitstuk, AST Sportline onderstel en Hawk HT10 remblokken. Geschat vermogen om en na bij de 225pk, unchipped. Rij normaal met een sper, maar nu even niet (kapot).
Om je een niet-BMW idee te geven qua snelheid. Hij is van 0-100 en van 100-200 even snel als een '95-er 911 Carrera 4 (280PK), en heb tot 2x toe op de snelweg gesprint tegen een SL350 (nieuw model). 3.5L V8, vermogen weet ik even niet, maar zal vast rond de 300PK liggen.

Het gaat allemaal gelijk op. Bewijst maar weer: PK's zegt niks, autosamenstelling des te meer.
Ik geloof dan ook niet dat ik veel meer plezier van een M3 zou hebben. Ik zou dan eerder een B3 of B8 invoeren

En niet om te zeiken tegen Five_Aces, maar ik had betere laptimes op het midland circuit dan zijn 3.2 M3 SMG, dus dat zegt ook niet veel

En onderhoud is goedkoper dan mijn E36 318i M40 me kostte, puur omdat deze minder heeft gelopen.
Alleen de bougies zijn duurder en de olie (10W60 omwille circuitgebruik), oliefilter, benzinefilter enz. is allemaal vergelijkbaar qua kosten.

Voor mij gaat alleen een hele mooie Evo II of Evo III voor

[ Bericht 4% gewijzigd door vwk op 04-07-2006 10:50:27 ]
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
  dinsdag 4 juli 2006 @ 11:15:08 #65
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39500713
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:44 schreef vwk het volgende:
He potver. Ik ga gelijk m'n 328 verkopen dan
Je snapt wel wat ik bedoel neem ik aan Anders kon ik me M3 ook wel in de krant zetten
quote:
En niet om te zeiken tegen Five_Aces, maar ik had betere laptimes op het midland circuit dan zijn 3.2 M3 SMG, dus dat zegt ook niet veel
Eh ja een seat Ibiza had nog betere tijden als ons op een aantal onderdelen Clubspecials mag je nog eens proberen (doe je daar aan mee trouwens? niet eens op gelet)

Tuurlijk kan je met enige vorm van tunen wel een betere auto opbouwen als een standaard BMW maar zo blijft het Een ZAC E30 325 kan een straat E36 M3 ook zoek rijden op slicks, weet daar alles van

Je kan mij trouwens ook niet wijsmaken dat jij een verbruik van 1:11,5 houd bij vol trappen 1:11 is met een M3 ook wel te realiseren bij netjes 120 maar als je een dagje zandvoort pakt zit je aan 1:3-1:4. Lijkt mij niet dat je met een 328 dan op 1:11 zit.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_39500774
Nee oké, maar da's zijn gemiddelde verbruik t.o.v. mijn gemiddelde verbruik

Clubspecials wilde ik wel aan meedoen, maar ben stiekem een beetje te laat denk ik

Jij geen interesse om de 9e mee naar de ring te gaan? Kunnen we daar kijken
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
  dinsdag 4 juli 2006 @ 11:22:23 #67
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39500915
Hm 9e is wel leuk idd.

Don't worry dat jij daar rapper bent weet ik wel. Ik heb er nog niet genoeg gereden en is ook een jaar geleden dat ik er voor het laatst geweest ben Clubspecials moet je even overleggen dan, misschien dat het via extra inschrijving wel kan, zal je alleen daar je kaart op moeten halen.

BTW over dat vermogen, zou je niet hoger als 225 PK zitten? Die Z3 2.8 van AF stond bij speedcentre op de bank en die had standaard al iets van 215 PK volgens mij.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_39501031
Ik weet het echt niet.. Ik weet niet wat een Z3 3.0 weegt, maar laatst kom ik aan bij de stoplichten, stond een Z3... ik dacht ach da's van een 1.9

Nou ja dus niet... een 3.0. Ik zat met een vriend van me in de auto, die weeg 105KG.
Standaard is mijn auto ook al 120~150KG zwaarder. Stoplicht groen, tegelijk weg.

Hij reed me wel weg, maar zoek.. niet echt. Zat misschien 25m tussen. En dat voor een auto die op dat moment om en na bij de 250KG lichter is en 238PK heeft.
Buiten dat rijdt hij met een 3.15 standaard en ik toen met mijn standaard 2.93. Had ik 3.15 of 3.15 sper gehad, had het gelijk opgegaan. Dus dat vermogen zou wel eens hoger kunnen zitten ja

Eric Hupperitz gaat ook de 9e, dus mss is het wel gezellig dan
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
  dinsdag 4 juli 2006 @ 11:31:25 #69
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39501193
Ja goed maar het lijkt me stug dat je maar 10 PK wint met die hele uitlaat + M50 swap. Vooral als ik die verhalen zo her en der hoor.

Je hebt ook nog wel kans dat het een Z3 met tiptronic was trouwens, dat gaat net even langzamer als een handbak. Testgewicht vind ik trouwens 1440 KG terug, dat is nog vrij pittig

Kijk wel even de 9e, wat is de bedoeling, s'morgens vroeg weg? Had nl al het idee om er weer eens te gaan kijken omdat ik op het moment 2 weken vakantie heb
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_39501194
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:44 schreef vwk het volgende:

Het enige alternatief boven een E36 328/M3, los van de onderhoudskosten, zou w.m.b. een Sport Evo zijn, oftewel de Evo III. Staat een hele mooie te koop, Alcantara interieur etc. Tik je wel even 13.500 voor af. Maar dan heb je wel 238PK op wat, 1100KG?
Waar?
quote:
Hij is van 0-100 en van 100-200 even snel als een '95-er 911 Carrera 4 (280PK)
WTF? Die auto heeft om en nabij hetzelfde gewicht als de E36 328i. Hoe komt het dan dat jij 0-100 even snel kan doen met minder vermogen EN minder tractie. De 993 C4 haalt een 0-100 tijd sub 5,5 sec. Dat is om en nabij hetzelfde als de E36 M3 met 321 pk... 100 meer dan jij vermoedt te hebben (ok, gewichtsnadeel: maar 4,5 Kg/Pk tov 5,9 Kg/Pk steek je niet onder stoelen of banken).

Anders gezegd: ik geloof er geen bal van (het 100-200 deel ook niet overigens).
quote:
Bewijst maar weer: PK's zegt niks, autosamenstelling des te meer.
PK's zeggen heel veel over een acceleratie in rechte lijn. DE belangrijkste ingrediënten zijn: vermogen, tractie en gewicht.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 11:37:46 #71
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39501376
DS4: vergeet ook niet dat die 5,5 sec in het meest ideale geval is Als je een keer niet wegkomt of zo zit je zo aan 6-7 sec. Die straatraceverhalen zijn altijd erg mooi maar als er een keer echt tijden gepost worden valt het vaak toch nog weer tegen bijvoorbeeld op de 100-200

Buiten dat vind ik dat die tijden ook niet echt veel zeggen omdat het maar een deel van de waarheid verteld. Gaat om afgelegde afstand in die tijd. Als je op 195 nog eens schakelen moet kan je best een slechtere 100-200 tijd hebben maar wel dezelfde afstand afleggen.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_39501439
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 11:31 schreef Five_Aces het volgende:
Ja goed maar het lijkt me stug dat je maar 10 PK wint met die hele uitlaat + M50 swap. Vooral als ik die verhalen zo her en der hoor.

Je hebt ook nog wel kans dat het een Z3 met tiptronic was trouwens, dat gaat net even langzamer als een handbak. Testgewicht vind ik trouwens 1440 KG terug, dat is nog vrij pittig

Kijk wel even de 9e, wat is de bedoeling, s'morgens vroeg weg? Had nl al het idee om er weer eens te gaan kijken omdat ik op het moment 2 weken vakantie heb
Ik ben daar al, omdat er vanuit Nurburgring GmbH zelf uit een EHBO cursus wordt gegeven

Die is de 8e, om 18u meen ik. Dus ik ben daar al vroeg.. Eric doet daar afaik niet aan mee.
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 11:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waar?
Dat weet ik niet. Was ook om als voorbeeld te dienen
quote:
WTF? Die auto heeft om en nabij hetzelfde gewicht als de E36 328i. Hoe komt het dan dat jij 0-100 even snel kan doen met minder vermogen EN minder tractie. De 993 C4 haalt een 0-100 tijd sub 5,5 sec. Dat is om en nabij hetzelfde als de E36 M3 met 321 pk... 100 meer dan jij vermoedt te hebben (ok, gewichtsnadeel: maar 4,5 Kg/Pk tov 5,9 Kg/Pk steek je niet onder stoelen of banken).

Anders gezegd: ik geloof er geen bal van (het 100-200 deel ook niet overigens).
Da's je goed recht. Vraag het anders aan Danny (DaNpy), zit ook op Fok en reed in de 911, voor het 0-100 deel.
Een Porsche is niet heilig omdat het een Porsche is, en een 328i is niet minder heilig omdat het geen M3 is. En die 7,xxx tijd van Autoweek is ook onzin.
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
  dinsdag 4 juli 2006 @ 11:44:25 #73
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39501586
Is ook maar net hoe er gereden word he Neem aan dat hij wel voorzichtig is met die Porsche als hij niet van hem is. Als jij er dan naast met 4500 RPM of wat wegknalt dan scheelt dat ook alweer.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_39501826
Uiteraard. Maar een keer op de terugweg van de ring met een vriend van me + Joost (autofans) ook eenzelfde sprintje gedaan met eenzelfde Porsche. Kreeg nog mooi thumbs up.

Maar goed, discussie hierover (los van jou hoor ) heeft toch geen zin. Mensen leven toch in een bepaalde perceptie dat iets wel/niet kan, en dan final.
Of het dan zo is kan je toch niet posten zonder dat er 1 of meerdere zeggen dat het bullshit is.
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_39501832
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 11:37 schreef Five_Aces het volgende:
DS4: vergeet ook niet dat die 5,5 sec in het meest ideale geval is
Meest ideaal is ong. 5,1-5,3 sec. En om onder de 6,5 sec. te komen is echt niet zo heel moeilijk. En die 328i haalt dat dus nooit. Of je moet echt gaan sleutelen aan de motor.
quote:
maar als er een keer echt tijden gepost worden valt het vaak toch nog weer tegen bijvoorbeeld op de 100-200
Op Rennlist (internationaal Porsche forum) zijn er zat malloten die met allerlei meetapparatuur die tijden controleren en ze redden altijd wel de tijden die Porsche officieel opgeeft (Porsche is conservatief hierin). En sommigen kunnen echt heel best sturen. Maar velen vallen in de cat. goedwillende amateur.

Hoe dan ook: mijn punt is dat die 328i niet zo snel is (bij lange na niet) als een 993 C4, in ieder geval niet in rechte lijn. Dat hij een keer sneller was bij het stoplicht... so be it. Ik heb op de Ring ooit een originele 964 Carrera RSR 3.8 compleet zoek gereden. Is mijn auto sneller: nee. Mijn capaciteiten lagen gewoon stukken hoger (wat in dit geval zeker werd veroorzaakt door zeer beperkte capaciteiten van de ander, voordat deze stelling lijkt op ernstig tevreden zijn met mijzelf).
quote:
Buiten dat vind ik dat die tijden ook niet echt veel zeggen omdat het maar een deel van de waarheid verteld. Gaat om afgelegde afstand in die tijd. Als je op 195 nog eens schakelen moet kan je best een slechtere 100-200 tijd hebben maar wel dezelfde afstand afleggen.
Ik vind rechte lijn acceleratie sowieso niet zo heel belangrijk. Maar men moet geen onzin gaan lopen verkopen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 11:57:29 #76
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39501965
Op papier niet nee, maar je weet nooit wat het verhaal van de andere kant is bij zulke dingen. Als hij een versnelling te hoog staat of wat scheelt het al. Zijn er ook zat in een M3 die hem in zijn 5 houden en tsja dan heb je wel pech Het is niet zo dat zo'n ding uit zichzelf alles voorbij rijd.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_39502006
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 11:39 schreef vwk het volgende:

Dat weet ik niet. Was ook om als voorbeeld te dienen
Jammer. Want voor dat geld kocht ik hem (mits in fatsoenlijke staat) vandaag nog.
quote:
Da's je goed recht. Vraag het anders aan Danny (DaNpy), zit ook op Fok en reed in de 911, voor het 0-100 deel.
Een Porsche is niet heilig omdat het een Porsche is, en een 328i is niet minder heilig omdat het geen M3 is. En die 7,xxx tijd van Autoweek is ook onzin.
Het gaat niet om het feit dat het een Porsche is. Het gaat om het feit dat de Porsche meer tractie heeft dan de BMW (of je moet slicks op de BMW hebben liggen en Energybanden op de Porsche, maar dan is het geen vergelijk) EN meer vermogen EN dat op om en nabij hetzelfde gewicht.

Daarmee is het dus onmogelijk dat jouw auto sneller is dan de 993 C4. Dat jij in jouw auto sneller weg bent dan een koekebakker in een 993 C4 zal best wel kunnen kloppen. Maar dat is dan wel een ander verhaal.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_39502143
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 11:39 schreef vwk het volgende:

En die 7,xxx tijd van Autoweek is ook onzin.
Ik lees hierboven over de 328i coupe:

Test in sport auto 04/1996
Gewicht 1391 kg
0 - 80 km/h 5,3 s
0 - 100 km/h 7,3 s

Hoezo onzin? En Sport Auto werkt met (ex-) coureurs, dus die halen er wel uit wat erin zit... Met die 10-15% extra vermogen die jij (kennelijk) hebt zul je heel misschien tot net onder de 7 sec. komen. 1,5 sec. verschil met de 993 C4.

Je hebt claims en je hebt feiten. Ik hou me graag bij de feiten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_39502222
Ik weet alleen dat die kerel Chris heet, en dat het een rode is.

En over die tijden. Als iemand na wat uitdagen zich laat uitlokken om zijn auto tot 200+ door te trekken, in NL, dat 2x, en dan zijn duimpje opsteekt, dan gaat zo iemand er ook voor.
Dat die kerel dan ergens een "fout" maakt, boeit niet. Je gaat er voor en je komt als winnaar uit de bus. Daarom sprint je. Zo ook met de SL350. Tuurlijk, op papier heb ik alles tegen.
Maar de auto is niet standaard, ik heb het dan ook niet over "een" 328i die van je opa is geweest..

Edit:

Feiten voortkomend uit testen die door personen zijn gedaan zijn nog steeds zo relatief als de weg naar Rome. En ik refereerde naar de 7,xxx tijd van Autoweek
Iedere standaard 328i zit in de 7,xx naar de 100, maar wel sneller als die van AW.
Maar dat zei ik al, het zij in een andere context.

Edit 2:
En ja ik snap je en nee ik geef je geen ongelijk. Je kent mij niet, m'n achtergrond niet, de auto niet en wellicht de persoon waar die in onderhoud is ook niet.
Maar dat maakt mijn verhaal per definitie niet onzinnig. Ik sta op een fatsoenlijke weg ook van 120-0 stil in nét 4 seconden.
Ik heb alleen geen zin om daar een filmpje voor te moeten posten

Mensen vinden alles "vet" van auto's die het beter doen dan opgegeven, en waar ze het van verwachten. Verhalen over auto's die standaard niet spectaculair zijn en bovengemiddeld presteren zijn bijna per definitie onwaar voor dat ze uberhaupt gepost zijn.

[ Bericht 18% gewijzigd door vwk op 04-07-2006 12:11:43 ]
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_39502547
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:05 schreef vwk het volgende:

Maar de auto is niet standaard, ik heb het dan ook niet over "een" 328i die van je opa is geweest..
Ik heb dat gelezen. Jij zegt dat een 328i normaal 200 pk heeft en die van jou 225 pk.

Ik zie tevens dat het een (ex-) coureur in Sport Auto niet lukt om de 328i sneller naar de 100 te knallen dan in 7,3 sec.

Gelet op e.e.a. denk ik dat jij blij moet zijn als je met de aanpassingen die jij aan jouw auto hebt gedaan die 0-100 tijd tot onder de 7 sec. hebt weten te krijgen. Dat zou nl. al een hele verbetering zijn.

Nu de 993 C4. Ik weet via Rennlist dat het vrij beperkte jongens lukt om die auto in minder dan 5,5 sec. naar de 100 te knallen (let wel: niet met stopwatch, maar met deugdelijke meetapparatuur). Ook de diverse testen in autobladen bevestigen die tijd.

Waarom jouw auto toch sneller is? Ofwel de ander is echt heel beperkt in zijn kunnen, ofwel die 993 heeft gewoon een technisch probleem. Ik weet dat niet, maar wat ik wel weet is dat je met die 25 pk extra niet bijna 2 sec. sneller van 0-100 gaat zijn. Dat blijkt ook: De M3 heeft daar immers ruim 100 pk meer voor nodig... Of je moet veronderstellen dat de M-sportafdeling van BMW niet weet wat ze doen...

Voor de duidelijkheid: ik wil iedere claim geloven. Maar iets wat niet kan, dat kan gewoon niet. Als jij met zulke beperkte middelen een auto zoveel sneller kan maken zou ik zeggen: bewijs het mij. Dan zorg ik dat jij miljonair wordt bij het F1 team naar jouw keuze. Want dan ben je nl. een artiest.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_39503091
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:05 schreef vwk het volgende:

Feiten voortkomend uit testen die door personen zijn gedaan zijn nog steeds zo relatief als de weg naar Rome. En ik refereerde naar de 7,xxx tijd van Autoweek
Nou, ik ben bang dat als iemand een beetje kan sturen hij na een aantal pogingen wel binnen een tiende van een seconde van de snelst mogelijke tijd af kan zitten. Misschien niet keer op keer, maar wel een keer...
quote:
Iedere standaard 328i zit in de 7,xx naar de 100, maar wel sneller als die van AW.
Ook bij Autoweek zie ik 7,3 s. staan (BMW is dus goudeerlijk...). Maar misschien kijk ik wel verkeerd.
quote:
Je kent mij niet, m'n achtergrond niet, de auto niet en wellicht de persoon waar die in onderhoud is ook niet.
Maar dat maakt mijn verhaal per definitie niet onzinnig.
Nee, maar wat dat wel doet is het feit dat jouw auto vanuit de fabriek niet sneller is dan 7,3 op de 0-100. Nou wil ik best meegaan dat de ene auto wat sneller is dan de ander, ook al is deze op papier 100% hetzelfde. Maar dan kom je op een range van 7,2 - 7,4. En helemaal in jouw voordeel gerekend: 7,1 - 7,3.

Nou nog de vermogenswinst omzetten in daden. Laten we zeggen dat die 7,1 lukt met 193 pk (zelf claim jij dat het minimaal 200 is, maar dat laat ik buiten beschouwing) en dat jij er echt 225 hebt. 32 pk winst dus. Wat zou dat kunnen betekenen? Ik denk 2-3 tienden van een seconde. Maar laat het een 6 tienden zijn (en dat is VEEL en ik acht het al onhaalbaar). Dan kom je op een 6,5 seconde. En dan ben ik nu echt werkelijk alles in het voordeel aan het uitleggen, alles positief benaderen, alles aan het oprekken... en nog zit ik een seconde af van de 0-100 tijd van de 993 C4, die in de praktijk echt wordt gehaald. Genoeg bewijzen daarvan.

En nu een andere benadering: jouw auto heeft 5,9 kg/pk te verslepen. De 993 C4 5,1 kg/pk. Daarnaast heeft de 993 C4 sowieso meer tractie (want 4wd en op droog asfalt krijg je daarmee geen wielspin). Ook met benadering 2 kom ik tot de conclusie dat jouw auto niet sneller zal zijn dan de 993 C4.

Op grond hiervan zeg ik: jouw auto is niet even snel als een 993 C4. Daarvoor hoef ik jou niet te kennen en ook jouw auto niet. Laat staan jouw monteur. Misschien dat jij het werkelijk geloofde (sorry dat ik je heb doen ontwaken...), maar dat is een ander verhaal.

Ik noem je dus geen leugenaar: ik zeg gewoon dat op basis van de feiten jouw auto niet zo snel kan zijn als een 993 C4. Wat wel kan is dat jij sneller weg was bij het stoplicht. Maar dat is een wezenlijk andere zaak.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_39504062
Je leest over een aantal punten die ik her en der meepost heen waarin ik samengevat zeg dat mijn auto niet per se sneller is dan een 993 C4.
Alleen in de voorbeelden die ik aandroeg.

En ja ik geloof het werkelijk, ik heb het nml. zelf gezien

Maar zoals ik al zei:
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:05 schreef vwk het volgende:
Mensen vinden alles "vet" van auto's die het beter doen dan opgegeven, en waar ze het van verwachten. Verhalen over auto's die standaard niet spectaculair zijn en bovengemiddeld presteren zijn bijna per definitie onwaar voor dat ze uberhaupt gepost zijn.
Ik ga er dus niet op door. Jij hebt jou visie, ik de mijne. Ik weet wat er gebeurt is en hoef hier echt niet mijn gram te halen. Ik voel me daar niet beter, slimmer, knapper of wat dan ook door.
M'n piemel groeit of krimpt er geen mm van.

Schijnbaar heb je genoeg geld om "achter mekaar" die E30 M3 te gaan halen, dus ik zou zeggen zoeckt en gij zuldt vinden.

Kan je hier mooi pics posten
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_39504586
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:07 schreef vwk het volgende:

Schijnbaar heb je genoeg geld om "achter mekaar" die E30 M3 te gaan halen, dus ik zou zeggen zoeckt en gij zuldt vinden.
Voor dat geld helaas niet. Een goede SportEvo brengt al snel 30K of meer op. Vandaar dat ik ook meteen zou happen. Als ik de week erop spijt heb, dan verkoop ik hem zo weer met winst.

Maar ik zit wel te denken over een auto die ik alleen maar voor het circuit ga gebruiken. Ws. wordt dat een 968.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_39504709
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:07 schreef vwk het volgende:
Je leest over een aantal punten die ik her en der meepost heen
Dat zou kunnen. Ik reageerde op jouw opmerking die ik heb ge-quote. En daar las ik dat jij stelde dat jouw auto sneller is dan een standaard 993 C4. Als jij hebt bedoeld te zeggen dat jij er iemand met een 993 C4 hebt uitgetrokken dan geloof ik je onmiddellijk. Dat kan natuurlijk wel. Maar dan gewoon omdat jij een betere prestatie leverde als de bestuurder van de Porsche.

En nou geef ik nog een complimentje ook...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_39504909
Goh, had ik mezelf toch 26 posts kunnen besparen
Had gehoopt dat dat initieel toch wel gebleken was
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_39505275
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:35 schreef vwk het volgende:
Had gehoopt dat dat initieel toch wel gebleken was
Nee, niet echt...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_39507210
wat een discussies hier

koop gewoon een automaat als je altijd de opgegeven acceleratietijd wil halen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_39507281
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:52 schreef Youp het volgende:
wat een discussies hier

koop gewoon een automaat als je altijd de opgegeven acceleratietijd wil halen
En koop een hometrainer voor je benen.
pi_39531641
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:21 schreef Jimmeh het volgende:
Hoe is de staat van je auto? Want 1000 vind ik eerlijk gezegd best goedkoop nog

Welk jaar is de auto? Geloof dat de oudere modellen nogal roest gevoelig waren, toch?
Hij is van '87, maar er zitten best wel wat roestpleken op, een paar lelijke op de kofferklep dit kan je natuurlijk makkelijk vervangen. en de wielkassen. verder is het als je het mij vraagt ontzettend goedkoop voor een wagen waar je zo'n plezier aan kan beleven. en ohja, de bandjes zijn eigenlijk alleen voor in de zomer met droog weer geschikt
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_39532991
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 09:25 schreef Inorbit het volgende:

[..]

Hij is van '87, maar er zitten best wel wat roestpleken op, een paar lelijke op de kofferklep dit kan je natuurlijk makkelijk vervangen. en de wielkassen. verder is het als je het mij vraagt ontzettend goedkoop voor een wagen waar je zo'n plezier aan kan beleven. en ohja, de bandjes zijn eigenlijk alleen voor in de zomer met droog weer geschikt
hehe en je ene koplamp is van t type 1 en die andere type 2
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_39536269
nee, de ene is bosch en de andere hela
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_39536363
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 12:14 schreef Inorbit het volgende:
nee, de ene is bosch en de andere hela
hela curry the best

hella
Hopeloos benzine verslaafd
pi_39536412
dat weet je helemaal niet zeker, misschien is het wel een chinese replica
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_39536553
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 12:18 schreef Inorbit het volgende:
dat weet je helemaal niet zeker, misschien is het wel een chinese replica
Hopeloos benzine verslaafd
pi_39536673
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 12:14 schreef Inorbit het volgende:
nee, de ene is bosch en de andere hela
bosch
pi_39539701
Wat is er mis met Bosch

Als je een hekel hebt aan Bosch zou ik maar geen BMW gaan rijden.

Bougies (vaak), lampen, inspuiting, poe poe...
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_39540174
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:59 schreef vwk het volgende:
Wat is er mis met Bosch

Als je een hekel hebt aan Bosch zou ik maar geen BMW gaan rijden.

Bougies (vaak), lampen, inspuiting, poe poe...
het enige wat kapot gaat aan een BMW is een Bosch component (of een Siemens component )
Hopeloos benzine verslaafd
pi_39540199
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:59 schreef vwk het volgende:
Wat is er mis met Bosch

Als je een hekel hebt aan Bosch zou ik maar geen BMW gaan rijden.

Bougies (vaak), lampen, inspuiting, poe poe...
bougi's van de dealer zijn gewoon NGK's waar dan ook nog mooi BMW op staat
Hopeloos benzine verslaafd
pi_39545114
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:13 schreef Youp het volgende:

[..]

het enige wat kapot gaat aan een BMW is een Bosch component (of een Siemens component )
ow kut mijn ABS is van bosch. niet dat ik problemen heb gehad met bosch tot nu toe. ik vind mijn bosch koplampen trouwens mooier als de hella's
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 07:37:52 #100
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39595849
Wie kent Sabine nog?

Filmpie (164 MB, 11 minuten) van de M5 Ring-Taxi. (komt bij mij met 250kB/sec binnen )
Let op de Alfa 75 na 7.45 minuten

http://www.megaupload.com/?d=3D6FOR3V

[ Bericht 9% gewijzigd door Hyperdude op 07-07-2006 07:43:47 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')