quote:Op maandag 3 juli 2006 23:33 schreef Jimmeh het volgende:
indicatie van de vraagprijs voor je E30 325?![]()
quote:
He potver. Ik ga gelijk m'n 328 verkopen danquote:Op maandag 3 juli 2006 19:18 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Und? tegenwoordig in nederland mag je toch nergens hard rijden dus is er dan eigenlijk ook geen reden voor een E36 328 als je op die manier gaat kijken.
Een 328 heeft standaard meer vermogen dan meneer BMW opgaf/opgeeft. Puur omdat je boven de 193PK veel meer gaat betalen in Duitsland. Een 328 heeft altijd 200PK, dus daar mis je niks mee.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:49 schreef Inorbit het volgende:
ik ben nog wel een beetje op zoek naar de voor en nadelen, maar de E30 geniet toch een beetje mijn voorkeur, een E36 lijkt me ook erg bruut, maar zijn die niet nog duurder in onderhoud? nou wil ik niet echt een budget auto maken, want ik wil gewoon een goede, en niet zoals bij mijn 325i, want op dat moment moest ik gewoon zo snel mogelijk die bmw hebben. nu heb ik er de tijd voor de juiste uit te kiezen of er voor te wachten.
is het echt zo dat een 328 E36 een M3 E30 voorblijft? ze hebben ongeveer evenveel pk toch? 192 tegen 194. het liefst wil ik ook een M3 met de 200 pk of meer. een EVO model is waarschijnlijk wat hoog gegrepen.
want volgens autoweek doet een M3 E30 6.9 seconden naar de 100 en dat lijkt mij toch aardig wat tegen de 8.2 van mijn 325i.
maar zoveel kracht als de E36 M3 heeft kan ik niet mee uit de voeten met waar ik hem voor gebruik, het is misschien wel wat leuker voor de rechte stukjes en voor als je een bochtje scheef wil nemen, maar over een dijk lijkt een E30 me toch net wat rouwer, meer fun en lichter.
Ik wil een M omdat het een M is het ultieme wat BMW te bieden heeft qua handling en prestatie.
tim? kan je op de site zetten dat eventuele liefhebbers wel kunnen mailen. op het emailadres waarmee ik je gemaild heb?
ik ben alleen bang dat ik ga janken als de 325i de straat uit rijd, die pijn kan dan alleen worden beholpen met een M3
Je snapt wel wat ik bedoel neem ik aanquote:
Eh ja een seat Ibiza had nog betere tijden als ons op een aantal onderdelenquote:En niet om te zeiken tegen Five_Aces, maar ik had betere laptimes op het midland circuit dan zijn 3.2 M3 SMG, dus dat zegt ook niet veel
Waar?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:44 schreef vwk het volgende:
Het enige alternatief boven een E36 328/M3, los van de onderhoudskosten, zou w.m.b. een Sport Evo zijn, oftewel de Evo III. Staat een hele mooie te koop, Alcantara interieur etc. Tik je wel even 13.500 voor af. Maar dan heb je wel 238PK op wat, 1100KG?
WTF? Die auto heeft om en nabij hetzelfde gewicht als de E36 328i. Hoe komt het dan dat jij 0-100 even snel kan doen met minder vermogen EN minder tractie. De 993 C4 haalt een 0-100 tijd sub 5,5 sec. Dat is om en nabij hetzelfde als de E36 M3 met 321 pk... 100 meer dan jij vermoedt te hebben (ok, gewichtsnadeel: maar 4,5 Kg/Pk tov 5,9 Kg/Pk steek je niet onder stoelen of banken).quote:Hij is van 0-100 en van 100-200 even snel als een '95-er 911 Carrera 4 (280PK)
PK's zeggen heel veel over een acceleratie in rechte lijn. DE belangrijkste ingrediënten zijn: vermogen, tractie en gewicht.quote:Bewijst maar weer: PK's zegt niks, autosamenstelling des te meer.
Ik ben daar al, omdat er vanuit Nurburgring GmbH zelf uit een EHBO cursus wordt gegevenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:31 schreef Five_Aces het volgende:
Ja goed maar het lijkt me stug dat je maar 10 PK wint met die hele uitlaat + M50 swap. Vooral als ik die verhalen zo her en der hoor.
Je hebt ook nog wel kans dat het een Z3 met tiptronic was trouwens, dat gaat net even langzamer als een handbak. Testgewicht vind ik trouwens 1440 KG terug, dat is nog vrij pittig
Kijk wel even de 9e, wat is de bedoeling, s'morgens vroeg weg? Had nl al het idee om er weer eens te gaan kijken omdat ik op het moment 2 weken vakantie heb
Dat weet ik niet. Was ook om als voorbeeld te dienenquote:
Da's je goed recht. Vraag het anders aan Danny (DaNpy), zit ook op Fok en reed in de 911, voor het 0-100 deel.quote:WTF? Die auto heeft om en nabij hetzelfde gewicht als de E36 328i. Hoe komt het dan dat jij 0-100 even snel kan doen met minder vermogen EN minder tractie. De 993 C4 haalt een 0-100 tijd sub 5,5 sec. Dat is om en nabij hetzelfde als de E36 M3 met 321 pk... 100 meer dan jij vermoedt te hebben (ok, gewichtsnadeel: maar 4,5 Kg/Pk tov 5,9 Kg/Pk steek je niet onder stoelen of banken).
Anders gezegd: ik geloof er geen bal van (het 100-200 deel ook niet overigens).
Meest ideaal is ong. 5,1-5,3 sec. En om onder de 6,5 sec. te komen is echt niet zo heel moeilijk. En die 328i haalt dat dus nooit. Of je moet echt gaan sleutelen aan de motor.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:37 schreef Five_Aces het volgende:
DS4: vergeet ook niet dat die 5,5 sec in het meest ideale geval is![]()
Op Rennlist (internationaal Porsche forum) zijn er zat malloten die met allerlei meetapparatuur die tijden controleren en ze redden altijd wel de tijden die Porsche officieel opgeeft (Porsche is conservatief hierin). En sommigen kunnen echt heel best sturen. Maar velen vallen in de cat. goedwillende amateur.quote:maar als er een keer echt tijden gepost worden valt het vaak toch nog weer tegen bijvoorbeeld op de 100-200![]()
Ik vind rechte lijn acceleratie sowieso niet zo heel belangrijk. Maar men moet geen onzin gaan lopen verkopen...quote:Buiten dat vind ik dat die tijden ook niet echt veel zeggen omdat het maar een deel van de waarheid verteld. Gaat om afgelegde afstand in die tijd. Als je op 195 nog eens schakelen moet kan je best een slechtere 100-200 tijd hebben maar wel dezelfde afstand afleggen.
Jammer. Want voor dat geld kocht ik hem (mits in fatsoenlijke staat) vandaag nog.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:39 schreef vwk het volgende:
Dat weet ik niet. Was ook om als voorbeeld te dienen
Het gaat niet om het feit dat het een Porsche is. Het gaat om het feit dat de Porsche meer tractie heeft dan de BMW (of je moet slicks op de BMW hebben liggen en Energybanden op de Porsche, maar dan is het geen vergelijk) EN meer vermogen EN dat op om en nabij hetzelfde gewicht.quote:Da's je goed recht. Vraag het anders aan Danny (DaNpy), zit ook op Fok en reed in de 911, voor het 0-100 deel.
Een Porsche is niet heilig omdat het een Porsche is, en een 328i is niet minder heilig omdat het geen M3 is. En die 7,xxx tijd van Autoweek is ook onzin.
Ik lees hierboven over de 328i coupe:quote:
Ik heb dat gelezen. Jij zegt dat een 328i normaal 200 pk heeft en die van jou 225 pk.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:05 schreef vwk het volgende:
Maar de auto is niet standaard, ik heb het dan ook niet over "een" 328i die van je opa is geweest..
Nou, ik ben bang dat als iemand een beetje kan sturen hij na een aantal pogingen wel binnen een tiende van een seconde van de snelst mogelijke tijd af kan zitten. Misschien niet keer op keer, maar wel een keer...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:05 schreef vwk het volgende:
Feiten voortkomend uit testen die door personen zijn gedaan zijn nog steeds zo relatief als de weg naar Rome. En ik refereerde naar de 7,xxx tijd van Autoweek![]()
Ook bij Autoweek zie ik 7,3 s. staan (BMW is dus goudeerlijk...). Maar misschien kijk ik wel verkeerd.quote:Iedere standaard 328i zit in de 7,xx naar de 100, maar wel sneller als die van AW.
Nee, maar wat dat wel doet is het feit dat jouw auto vanuit de fabriek niet sneller is dan 7,3 op de 0-100. Nou wil ik best meegaan dat de ene auto wat sneller is dan de ander, ook al is deze op papier 100% hetzelfde. Maar dan kom je op een range van 7,2 - 7,4. En helemaal in jouw voordeel gerekend: 7,1 - 7,3.quote:Je kent mij niet, m'n achtergrond niet, de auto niet en wellicht de persoon waar die in onderhoud is ook niet.
Maar dat maakt mijn verhaal per definitie niet onzinnig.
Ik ga er dus niet op door. Jij hebt jou visie, ik de mijne. Ik weet wat er gebeurt is en hoef hier echt niet mijn gram te halen. Ik voel me daar niet beter, slimmer, knapper of wat dan ook door.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:05 schreef vwk het volgende:
Mensen vinden alles "vet" van auto's die het beter doen dan opgegeven, en waar ze het van verwachten. Verhalen over auto's die standaard niet spectaculair zijn en bovengemiddeld presteren zijn bijna per definitie onwaar voor dat ze uberhaupt gepost zijn.
Voor dat geld helaas niet. Een goede SportEvo brengt al snel 30K of meer op. Vandaar dat ik ook meteen zou happen. Als ik de week erop spijt heb, dan verkoop ik hem zo weer met winst.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:07 schreef vwk het volgende:
Schijnbaar heb je genoeg geld om "achter mekaar" die E30 M3 te gaan halen, dus ik zou zeggen zoeckt en gij zuldt vinden.
Dat zou kunnen. Ik reageerde op jouw opmerking die ik heb ge-quote. En daar las ik dat jij stelde dat jouw auto sneller is dan een standaard 993 C4. Als jij hebt bedoeld te zeggen dat jij er iemand met een 993 C4 hebt uitgetrokken dan geloof ik je onmiddellijk. Dat kan natuurlijk wel. Maar dan gewoon omdat jij een betere prestatie leverde als de bestuurder van de Porsche.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:07 schreef vwk het volgende:
Je leest over een aantal punten die ik her en der meepost heen
Nee, niet echt...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:35 schreef vwk het volgende:
Had gehoopt dat dat initieel toch wel gebleken was
En koop een hometrainer voor je benen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:52 schreef Youp het volgende:
wat een discussies hier
koop gewoon een automaat als je altijd de opgegeven acceleratietijd wil halen
Hij is van '87, maar er zitten best wel wat roestpleken op, een paar lelijke op de kofferklep dit kan je natuurlijk makkelijk vervangen. en de wielkassen. verder is het als je het mij vraagt ontzettend goedkoop voor een wagen waar je zo'n plezier aan kan beleven. en ohja, de bandjes zijn eigenlijk alleen voor in de zomer met droog weer geschiktquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:21 schreef Jimmeh het volgende:
Hoe is de staat van je auto? Want 1000 vind ik eerlijk gezegd best goedkoop nog
Welk jaar is de auto? Geloof dat de oudere modellen nogal roest gevoelig waren, toch?
hehe en je ene koplamp is van t type 1 en die andere type 2quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:25 schreef Inorbit het volgende:
[..]
Hij is van '87, maar er zitten best wel wat roestpleken op, een paar lelijke op de kofferklep dit kan je natuurlijk makkelijk vervangen. en de wielkassen. verder is het als je het mij vraagt ontzettend goedkoop voor een wagen waar je zo'n plezier aan kan beleven. en ohja, de bandjes zijn eigenlijk alleen voor in de zomer met droog weer geschikt
hela curry the bestquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:14 schreef Inorbit het volgende:
nee, de ene is bosch en de andere hela
quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:18 schreef Inorbit het volgende:
dat weet je helemaal niet zeker, misschien is het wel een chinese replica
boschquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:14 schreef Inorbit het volgende:
nee, de ene is bosch en de andere hela
het enige wat kapot gaat aan een BMW is een Bosch componentquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:59 schreef vwk het volgende:
Wat is er mis met Bosch
Als je een hekel hebt aan Bosch zou ik maar geen BMW gaan rijden.
Bougies (vaak), lampen, inspuiting, poe poe...
bougi's van de dealer zijn gewoon NGK's waar dan ook nog mooi BMW op staatquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:59 schreef vwk het volgende:
Wat is er mis met Bosch
Als je een hekel hebt aan Bosch zou ik maar geen BMW gaan rijden.
Bougies (vaak), lampen, inspuiting, poe poe...
ow kut mijn ABS is van bosch. niet dat ik problemen heb gehad met bosch tot nu toe. ik vind mijn bosch koplampen trouwens mooier als de hella'squote:Op woensdag 5 juli 2006 14:13 schreef Youp het volgende:
[..]
het enige wat kapot gaat aan een BMW is een Bosch component(of een Siemens component
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |