abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 juli 2006 @ 11:57:29 #76
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39501965
Op papier niet nee, maar je weet nooit wat het verhaal van de andere kant is bij zulke dingen. Als hij een versnelling te hoog staat of wat scheelt het al. Zijn er ook zat in een M3 die hem in zijn 5 houden en tsja dan heb je wel pech Het is niet zo dat zo'n ding uit zichzelf alles voorbij rijd.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_39502006
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 11:39 schreef vwk het volgende:

Dat weet ik niet. Was ook om als voorbeeld te dienen
Jammer. Want voor dat geld kocht ik hem (mits in fatsoenlijke staat) vandaag nog.
quote:
Da's je goed recht. Vraag het anders aan Danny (DaNpy), zit ook op Fok en reed in de 911, voor het 0-100 deel.
Een Porsche is niet heilig omdat het een Porsche is, en een 328i is niet minder heilig omdat het geen M3 is. En die 7,xxx tijd van Autoweek is ook onzin.
Het gaat niet om het feit dat het een Porsche is. Het gaat om het feit dat de Porsche meer tractie heeft dan de BMW (of je moet slicks op de BMW hebben liggen en Energybanden op de Porsche, maar dan is het geen vergelijk) EN meer vermogen EN dat op om en nabij hetzelfde gewicht.

Daarmee is het dus onmogelijk dat jouw auto sneller is dan de 993 C4. Dat jij in jouw auto sneller weg bent dan een koekebakker in een 993 C4 zal best wel kunnen kloppen. Maar dat is dan wel een ander verhaal.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_39502143
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 11:39 schreef vwk het volgende:

En die 7,xxx tijd van Autoweek is ook onzin.
Ik lees hierboven over de 328i coupe:

Test in sport auto 04/1996
Gewicht 1391 kg
0 - 80 km/h 5,3 s
0 - 100 km/h 7,3 s

Hoezo onzin? En Sport Auto werkt met (ex-) coureurs, dus die halen er wel uit wat erin zit... Met die 10-15% extra vermogen die jij (kennelijk) hebt zul je heel misschien tot net onder de 7 sec. komen. 1,5 sec. verschil met de 993 C4.

Je hebt claims en je hebt feiten. Ik hou me graag bij de feiten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_39502222
Ik weet alleen dat die kerel Chris heet, en dat het een rode is.

En over die tijden. Als iemand na wat uitdagen zich laat uitlokken om zijn auto tot 200+ door te trekken, in NL, dat 2x, en dan zijn duimpje opsteekt, dan gaat zo iemand er ook voor.
Dat die kerel dan ergens een "fout" maakt, boeit niet. Je gaat er voor en je komt als winnaar uit de bus. Daarom sprint je. Zo ook met de SL350. Tuurlijk, op papier heb ik alles tegen.
Maar de auto is niet standaard, ik heb het dan ook niet over "een" 328i die van je opa is geweest..

Edit:

Feiten voortkomend uit testen die door personen zijn gedaan zijn nog steeds zo relatief als de weg naar Rome. En ik refereerde naar de 7,xxx tijd van Autoweek
Iedere standaard 328i zit in de 7,xx naar de 100, maar wel sneller als die van AW.
Maar dat zei ik al, het zij in een andere context.

Edit 2:
En ja ik snap je en nee ik geef je geen ongelijk. Je kent mij niet, m'n achtergrond niet, de auto niet en wellicht de persoon waar die in onderhoud is ook niet.
Maar dat maakt mijn verhaal per definitie niet onzinnig. Ik sta op een fatsoenlijke weg ook van 120-0 stil in nét 4 seconden.
Ik heb alleen geen zin om daar een filmpje voor te moeten posten

Mensen vinden alles "vet" van auto's die het beter doen dan opgegeven, en waar ze het van verwachten. Verhalen over auto's die standaard niet spectaculair zijn en bovengemiddeld presteren zijn bijna per definitie onwaar voor dat ze uberhaupt gepost zijn.

[ Bericht 18% gewijzigd door vwk op 04-07-2006 12:11:43 ]
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_39502547
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:05 schreef vwk het volgende:

Maar de auto is niet standaard, ik heb het dan ook niet over "een" 328i die van je opa is geweest..
Ik heb dat gelezen. Jij zegt dat een 328i normaal 200 pk heeft en die van jou 225 pk.

Ik zie tevens dat het een (ex-) coureur in Sport Auto niet lukt om de 328i sneller naar de 100 te knallen dan in 7,3 sec.

Gelet op e.e.a. denk ik dat jij blij moet zijn als je met de aanpassingen die jij aan jouw auto hebt gedaan die 0-100 tijd tot onder de 7 sec. hebt weten te krijgen. Dat zou nl. al een hele verbetering zijn.

Nu de 993 C4. Ik weet via Rennlist dat het vrij beperkte jongens lukt om die auto in minder dan 5,5 sec. naar de 100 te knallen (let wel: niet met stopwatch, maar met deugdelijke meetapparatuur). Ook de diverse testen in autobladen bevestigen die tijd.

Waarom jouw auto toch sneller is? Ofwel de ander is echt heel beperkt in zijn kunnen, ofwel die 993 heeft gewoon een technisch probleem. Ik weet dat niet, maar wat ik wel weet is dat je met die 25 pk extra niet bijna 2 sec. sneller van 0-100 gaat zijn. Dat blijkt ook: De M3 heeft daar immers ruim 100 pk meer voor nodig... Of je moet veronderstellen dat de M-sportafdeling van BMW niet weet wat ze doen...

Voor de duidelijkheid: ik wil iedere claim geloven. Maar iets wat niet kan, dat kan gewoon niet. Als jij met zulke beperkte middelen een auto zoveel sneller kan maken zou ik zeggen: bewijs het mij. Dan zorg ik dat jij miljonair wordt bij het F1 team naar jouw keuze. Want dan ben je nl. een artiest.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_39503091
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:05 schreef vwk het volgende:

Feiten voortkomend uit testen die door personen zijn gedaan zijn nog steeds zo relatief als de weg naar Rome. En ik refereerde naar de 7,xxx tijd van Autoweek
Nou, ik ben bang dat als iemand een beetje kan sturen hij na een aantal pogingen wel binnen een tiende van een seconde van de snelst mogelijke tijd af kan zitten. Misschien niet keer op keer, maar wel een keer...
quote:
Iedere standaard 328i zit in de 7,xx naar de 100, maar wel sneller als die van AW.
Ook bij Autoweek zie ik 7,3 s. staan (BMW is dus goudeerlijk...). Maar misschien kijk ik wel verkeerd.
quote:
Je kent mij niet, m'n achtergrond niet, de auto niet en wellicht de persoon waar die in onderhoud is ook niet.
Maar dat maakt mijn verhaal per definitie niet onzinnig.
Nee, maar wat dat wel doet is het feit dat jouw auto vanuit de fabriek niet sneller is dan 7,3 op de 0-100. Nou wil ik best meegaan dat de ene auto wat sneller is dan de ander, ook al is deze op papier 100% hetzelfde. Maar dan kom je op een range van 7,2 - 7,4. En helemaal in jouw voordeel gerekend: 7,1 - 7,3.

Nou nog de vermogenswinst omzetten in daden. Laten we zeggen dat die 7,1 lukt met 193 pk (zelf claim jij dat het minimaal 200 is, maar dat laat ik buiten beschouwing) en dat jij er echt 225 hebt. 32 pk winst dus. Wat zou dat kunnen betekenen? Ik denk 2-3 tienden van een seconde. Maar laat het een 6 tienden zijn (en dat is VEEL en ik acht het al onhaalbaar). Dan kom je op een 6,5 seconde. En dan ben ik nu echt werkelijk alles in het voordeel aan het uitleggen, alles positief benaderen, alles aan het oprekken... en nog zit ik een seconde af van de 0-100 tijd van de 993 C4, die in de praktijk echt wordt gehaald. Genoeg bewijzen daarvan.

En nu een andere benadering: jouw auto heeft 5,9 kg/pk te verslepen. De 993 C4 5,1 kg/pk. Daarnaast heeft de 993 C4 sowieso meer tractie (want 4wd en op droog asfalt krijg je daarmee geen wielspin). Ook met benadering 2 kom ik tot de conclusie dat jouw auto niet sneller zal zijn dan de 993 C4.

Op grond hiervan zeg ik: jouw auto is niet even snel als een 993 C4. Daarvoor hoef ik jou niet te kennen en ook jouw auto niet. Laat staan jouw monteur. Misschien dat jij het werkelijk geloofde (sorry dat ik je heb doen ontwaken...), maar dat is een ander verhaal.

Ik noem je dus geen leugenaar: ik zeg gewoon dat op basis van de feiten jouw auto niet zo snel kan zijn als een 993 C4. Wat wel kan is dat jij sneller weg was bij het stoplicht. Maar dat is een wezenlijk andere zaak.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_39504062
Je leest over een aantal punten die ik her en der meepost heen waarin ik samengevat zeg dat mijn auto niet per se sneller is dan een 993 C4.
Alleen in de voorbeelden die ik aandroeg.

En ja ik geloof het werkelijk, ik heb het nml. zelf gezien

Maar zoals ik al zei:
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:05 schreef vwk het volgende:
Mensen vinden alles "vet" van auto's die het beter doen dan opgegeven, en waar ze het van verwachten. Verhalen over auto's die standaard niet spectaculair zijn en bovengemiddeld presteren zijn bijna per definitie onwaar voor dat ze uberhaupt gepost zijn.
Ik ga er dus niet op door. Jij hebt jou visie, ik de mijne. Ik weet wat er gebeurt is en hoef hier echt niet mijn gram te halen. Ik voel me daar niet beter, slimmer, knapper of wat dan ook door.
M'n piemel groeit of krimpt er geen mm van.

Schijnbaar heb je genoeg geld om "achter mekaar" die E30 M3 te gaan halen, dus ik zou zeggen zoeckt en gij zuldt vinden.

Kan je hier mooi pics posten
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_39504586
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:07 schreef vwk het volgende:

Schijnbaar heb je genoeg geld om "achter mekaar" die E30 M3 te gaan halen, dus ik zou zeggen zoeckt en gij zuldt vinden.
Voor dat geld helaas niet. Een goede SportEvo brengt al snel 30K of meer op. Vandaar dat ik ook meteen zou happen. Als ik de week erop spijt heb, dan verkoop ik hem zo weer met winst.

Maar ik zit wel te denken over een auto die ik alleen maar voor het circuit ga gebruiken. Ws. wordt dat een 968.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_39504709
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:07 schreef vwk het volgende:
Je leest over een aantal punten die ik her en der meepost heen
Dat zou kunnen. Ik reageerde op jouw opmerking die ik heb ge-quote. En daar las ik dat jij stelde dat jouw auto sneller is dan een standaard 993 C4. Als jij hebt bedoeld te zeggen dat jij er iemand met een 993 C4 hebt uitgetrokken dan geloof ik je onmiddellijk. Dat kan natuurlijk wel. Maar dan gewoon omdat jij een betere prestatie leverde als de bestuurder van de Porsche.

En nou geef ik nog een complimentje ook...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_39504909
Goh, had ik mezelf toch 26 posts kunnen besparen
Had gehoopt dat dat initieel toch wel gebleken was
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_39505275
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:35 schreef vwk het volgende:
Had gehoopt dat dat initieel toch wel gebleken was
Nee, niet echt...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_39507210
wat een discussies hier

koop gewoon een automaat als je altijd de opgegeven acceleratietijd wil halen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_39507281
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:52 schreef Youp het volgende:
wat een discussies hier

koop gewoon een automaat als je altijd de opgegeven acceleratietijd wil halen
En koop een hometrainer voor je benen.
pi_39531641
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:21 schreef Jimmeh het volgende:
Hoe is de staat van je auto? Want 1000 vind ik eerlijk gezegd best goedkoop nog

Welk jaar is de auto? Geloof dat de oudere modellen nogal roest gevoelig waren, toch?
Hij is van '87, maar er zitten best wel wat roestpleken op, een paar lelijke op de kofferklep dit kan je natuurlijk makkelijk vervangen. en de wielkassen. verder is het als je het mij vraagt ontzettend goedkoop voor een wagen waar je zo'n plezier aan kan beleven. en ohja, de bandjes zijn eigenlijk alleen voor in de zomer met droog weer geschikt
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_39532991
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 09:25 schreef Inorbit het volgende:

[..]

Hij is van '87, maar er zitten best wel wat roestpleken op, een paar lelijke op de kofferklep dit kan je natuurlijk makkelijk vervangen. en de wielkassen. verder is het als je het mij vraagt ontzettend goedkoop voor een wagen waar je zo'n plezier aan kan beleven. en ohja, de bandjes zijn eigenlijk alleen voor in de zomer met droog weer geschikt
hehe en je ene koplamp is van t type 1 en die andere type 2
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_39536269
nee, de ene is bosch en de andere hela
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_39536363
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 12:14 schreef Inorbit het volgende:
nee, de ene is bosch en de andere hela
hela curry the best

hella
Hopeloos benzine verslaafd
pi_39536412
dat weet je helemaal niet zeker, misschien is het wel een chinese replica
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_39536553
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 12:18 schreef Inorbit het volgende:
dat weet je helemaal niet zeker, misschien is het wel een chinese replica
Hopeloos benzine verslaafd
pi_39536673
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 12:14 schreef Inorbit het volgende:
nee, de ene is bosch en de andere hela
bosch
pi_39539701
Wat is er mis met Bosch

Als je een hekel hebt aan Bosch zou ik maar geen BMW gaan rijden.

Bougies (vaak), lampen, inspuiting, poe poe...
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_39540174
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:59 schreef vwk het volgende:
Wat is er mis met Bosch

Als je een hekel hebt aan Bosch zou ik maar geen BMW gaan rijden.

Bougies (vaak), lampen, inspuiting, poe poe...
het enige wat kapot gaat aan een BMW is een Bosch component (of een Siemens component )
Hopeloos benzine verslaafd
pi_39540199
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:59 schreef vwk het volgende:
Wat is er mis met Bosch

Als je een hekel hebt aan Bosch zou ik maar geen BMW gaan rijden.

Bougies (vaak), lampen, inspuiting, poe poe...
bougi's van de dealer zijn gewoon NGK's waar dan ook nog mooi BMW op staat
Hopeloos benzine verslaafd
pi_39545114
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:13 schreef Youp het volgende:

[..]

het enige wat kapot gaat aan een BMW is een Bosch component (of een Siemens component )
ow kut mijn ABS is van bosch. niet dat ik problemen heb gehad met bosch tot nu toe. ik vind mijn bosch koplampen trouwens mooier als de hella's
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 07:37:52 #100
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39595849
Wie kent Sabine nog?

Filmpie (164 MB, 11 minuten) van de M5 Ring-Taxi. (komt bij mij met 250kB/sec binnen )
Let op de Alfa 75 na 7.45 minuten

http://www.megaupload.com/?d=3D6FOR3V

[ Bericht 9% gewijzigd door Hyperdude op 07-07-2006 07:43:47 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')