wow dude, post foto's!quote:Op maandag 31 juli 2006 19:48 schreef Der_Michael het volgende:
Nieuwe coupe is trouwens toppieVandaag binnen gekomen bij ons
![]()
Het motorprogrammaquote:306bhp 3.0-litre turbo six
408bhp 4.4-litre turbo
507bhp 5.0-litre V10
605bhp 6.3-litre V12
dat is een platgedrukte en naar achteren getrokken 1seriequote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:41 schreef OnlineGokker het volgende:
Op die zelfde site staat ook de X6
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind 'm helemaal niks
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:26 schreef Geqxon het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)_s/bmw/38587042.html
Ik vertrouw de verkoper niet. Rara, hoe komt dat?
mooiquote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:09 schreef Geqxon het volgende:
Youp, ik vind je nieuwe user-icon eng.
Doet me gelijk aan Wagon R+'s denken
ah das meteen duidelijk. hoeveel cc is 325 dan,2500 ?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:22 schreef Catch22- het volgende:
Je snapt 1 heel essentieel ding niet
de laatste 2 getallen geven vaak de motor aan. bij de 316 is het een 1600 en bij de 318 een 1800.
Hoeveel ga je rijden?
Bouwjaar maakt niet zoveel uit.
Motor moet je zelf kiezen, ik zou zelf een 318 nemen..
BMW is NIET zuinig
Als je in de buurt woont zou je dat ding eens kunnen gaan bekijken. Lage KM stand, ook al is er een NAP, ALTIJD wantrouwen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:16 schreef Razz_Gul het volgende:
[..]
ik zag net deze , nogal een uitzondering vanwege de lage km! wat is jullie oordeel ?
Je snapt 1 heel essentieel ding duidelijk niet: 316i is 1800cc.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:22 schreef Catch22- het volgende:
Je snapt 1 heel essentieel ding niet
de laatste 2 getallen geven vaak de motor aan. bij de 316 is het een 1600 en bij de 318 een 1800.
domme vraag , wat is NAP ?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je in de buurt woont zou je dat ding eens kunnen gaan bekijken. Lage KM stand, ook al is er een NAP: ALTIJD wantrouwen.
een X5 is wel een stuk sneller en ligt stukken beter op de weg dan een range roverquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:50 schreef OnlineGokker het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Als het om de neus gaat vind ik alle X5's niet mooi. Zo'n lomp ding blijf ik toch vergelijken met gewone BMW's. Ik ga dan liever voor een Range Rover die top is in tereinwagens
Niet altijdquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:30 schreef Transvaal het volgende:
[..]
Je snapt 1 heel essentieel ding duidelijk niet: 316i is 1800cc.
Bij z'n beoogde budget wel. Doe niet alsof je alleswetend bent, want dat ben je in dit geval duidelijk niet.quote:
E46 316 = 1800ccquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:30 schreef Transvaal het volgende:
[..]
Je snapt 1 heel essentieel ding duidelijk niet: 316i is 1800cc.
Is het begonnen met die nattigheid, of had je er met die hitte ook al last van?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:51 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb een probleem met mijn bmw.. Symptomen
1. Moeilijk starten. De startmotor gaat vrij lang door voor hij start
2. Bij het accelereren onder de 3000rpm heb ik af en toe een 'tok' ofzo, heel even. Net als je hebt als je veel te laag in de toeren zit, maar dan niet constant maar 2-3x (als ik bijv. van 2500 naar 3000+ toeren ga
Ik denk zelf dat het de bougies zijn ofzo. Het rare is dat het probleem zich niet voordoet bij 3000+ rpm..
Ik breng 'm altijd naar de garage, die zoeken het wel uit. Maar als het er allemaal oud uitziet kan je je otoo wel eens op een nwe. rotor, verdelerkap, bougiekabels en bougies trakteren. En er hoort dus een 2-delige plastic beschermkap tegen spatwater, om de verdelerkap te zitten.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:17 schreef Catch22- het volgende:
e30 316 idd
of 1900ccquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:30 schreef Transvaal het volgende:
[..]
Je snapt 1 heel essentieel ding duidelijk niet: 316i is 1800cc.
Wablief!?quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Vroeger was alles beter. Veel Mmetjes gezien dit weekend, maar ik zat dan ook bbij het M gebeuren kantoortje dinges in de tuin.
quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wablief!?
"M gebeuren kantoortje dinges in de tuin" ;alleen als je veel meer foto's plaatst neem ik je zulks een slechte spelling niet kwalijk!
[PICS] Bezoek Nürburgring Nordschleife 13-08-2006quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wablief!?
"M gebeuren kantoortje dinges in de tuin" ;alleen als je veel meer foto's plaatst neem ik je zulks een slechte spelling niet kwalijk!
Ik wil zelf toch een eigen navi inbouwen (Pioneer Navi met BT carkit) dus inprincipe als het kan hoeft dat er niet in want dan betaal voor ik iets wat ik niet gebruik.quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:20 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is altijd moeilijk. Meeste 318D/320D zijn toch ex-lease, dus meestal nogal kaal. Met navigatie mag je blij zijn, leer erbij lijkt mij al erg moeilijk te vinden.
de pedalen van een E87 1serie staan echt niet anders dan die van een E90 3serie of een E46 3serie ofzo... is allemaal het zelfde heurquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:53 schreef Hyperdude het volgende:
Welke BMW dealer heeft er nou geen tweedehandse E46 staan?Er zit, vermoed ik, geen verschil tussen voor en na facelift E46 qua pedalen. Maar dat weet ik niet zeker.
En over 5 jaar is de 1-serie misschien wel populairder bij de Johhnie's dan de 3-serie, want goedkoper. Alleen de 3-serie coupé/cabrio zal wel een tweederangs pooier/drugsbak blijven. Maar van dat soort vooroordelen moet je je niet teveel aantrekken. Kennelijk heeft de gemiddelde pooier meer verstand van otoo's dan de gemiddelde Lanciarijder![]()
Ik vind eigenlijk dat je niet (teveel)dubbel moet liggen voor een otoo, zou daarom gaan voor een betaalbare nette 320D.Gewoon een net exemplaar met een paar leuke accesoires in een goede kleur, daar heb je nog jaren plezier van. Zonder dat het een Johhnie-bak wordt.
Ik merkte het gewoon... heb jarenlang gekart (helaas nooit de overstap gemaakt naar auto's) maar ik ben gewoon erg kritisch (moet ik nu ook vanwege me werk) en het viel me gewoon op. Heb "maar" maatje 42/43 en met voet op het rem- en koppelingspedaal te gelijk dan raakte beide schoenen elkaar. Had dit nog nooit gehad in alle auto's die ik heb gereden (in mijn 2jr dat ik mijn rijbewijs heb). Misschien is het anders als je er mee rijdt hoor dat kan maar dat viel me gewoon op en vond ik niet erg prettig.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:37 schreef Youp het volgende:
[..]
de pedalen van een E87 1serie staan echt niet anders dan die van een E90 3serie of een E46 3serie ofzo... is allemaal het zelfde heurwil je een auto waar de pedalen dicht op elkaar staan? ga dan eens in een citroen saxo rijden ofzo
bij de 1serie staan ze prima (en ik heb grote poten en 50% van de tijd zware bergschoenen aan)
Z3 (en E36 ) hebben de pedalen idd wat anders staan, maar allen nieuwe bmw's hebben ze het zelfde... ik heb zelf maat 43 in mn bergschoenen en 45 in mn sportschoenen maar mijn voeten raken elkaar toch nooit (rij dagelijks in een 1serie en heb zo ongeveer alle bmw's gereden die je je maar bedenken kan) misschien heb ik mn voet niet in het midden van de pedaal staan ofzo, geen idee... moet ik eens op lettenquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik merkte het gewoon... heb jarenlang gekart (helaas nooit de overstap gemaakt naar auto's) maar ik ben gewoon erg kritisch (moet ik nu ook vanwege me werk) en het viel me gewoon op. Heb "maar" maatje 42/43 en met voet op het rem- en koppelingspedaal te gelijk dan raakte beide schoenen elkaar. Had dit nog nooit gehad in alle auto's die ik heb gereden (in mijn 2jr dat ik mijn rijbewijs heb). Misschien is het anders als je er mee rijdt hoor dat kan maar dat viel me gewoon op en vond ik niet erg prettig.
De Z3 was heel anders met de pedalen dus het kan zijn dat het anders is bij de E46 3
Ik heb er nog nooit wat van gemerkt bij E30,E36, E46, E39, E60 en E38. Heb wel eens bij een ouwe Alfa het koppelingspedaal iets naar buiten gebogen. Ik zou gewoon eens gaan proefrijden. Er zijn genoeg kritiekpunten bij een BMW, maar ergonomie/zitpositie is iha. erg goedquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik merkte het gewoon... heb jarenlang gekart (helaas nooit de overstap gemaakt naar auto's) maar ik ben gewoon erg kritisch (moet ik nu ook vanwege me werk) en het viel me gewoon op. Heb "maar" maatje 42/43 en met voet op het rem- en koppelingspedaal te gelijk dan raakte beide schoenen elkaar. Had dit nog nooit gehad in alle auto's die ik heb gereden (in mijn 2jr dat ik mijn rijbewijs heb).
450 Euro is wel erg goedkoop.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
vraagje aan de BMW fappers
Ik kan een E30 320 kopen, deze auto zal eerst (even) als straatauto gebruikt worden, vandaar dat een geldige APK van belang is.
Op deze E30 zit momenteel geen APK. Mijn vraag is dan ook; Wat zijn de kritieke veel voorkomende APK afkeur punten bij een E30? Zodat ik zover mogelijk dat zelf al even kan controleren.
De 320 moet trouwens 450 euro kosten.
wrak is opzich niet erg, er zal toch niet veel van overblijven (projectquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:38 schreef MrSASO het volgende:
[..]
450 Euro is wel erg goedkoop.
Kijk maar uit dat je geen wrak koopt.
vooral slijtpunten volgens mij. het duurste grapje is denk ik een stel nieuwe banden. en als je de koppeling niet hoeft te vervangen is ook wel prettig.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:40 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
wrak is opzich niet erg, er zal toch niet veel van overblijven (project)
het gaat in het begin alleen om die APK
BOSCHquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:01 schreef Inorbit het volgende:
[..]
vooral slijtpunten volgens mij. het duurste grapje is denk ik een stel nieuwe banden. en als je de koppeling niet hoeft te vervangen is ook wel prettig.
en er zitten bosche onderdelen op heABS verlichting enz. (niet dat die stuk gaan voor zover ik weet)
Nooit iets van gemerktquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 15:47 schreef Catch22- het volgende:
Ik wil ook een inline6
maar ik rij vrij veel en dan is een 6 cilinder minder leuk
Toyota en Peugeot 404 fapper tegenwoordigquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 15:41 schreef Hyperdude het volgende:
Hey Toyota fapperKan je een beetje Duits?
Eat your heart out:
http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00509/f00509.htm
daar kom je ook via deze site, waar nog veel meer zooi en info staat:
http://www.e30.de/
APK wat ik zo bedenk:
-remmen
-voorwielophanging
-roest op structurele plaatsen
-volgens mij hoeven je uitlaat gassen alleen te voldoen aan max. CO%
Heel goed zoeken!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
...
we hebben besloten om een goede E30 325 te zoeken voor wat meer euro's, dus iemand nog wat tips.. e.d. ?![]()
plain old. 1 had aanslag, de rest was gewoon op.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 16:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nooit iets van gemerkt![]()
Maar iig. mooi dat ie weer fatsoenlijk loopt na die nieuwe bougies. Nog wat bijzonders gezien aan die ouwe kaarsen, of waren ze gewoon op?
Dat hangt er van af.quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
en een E36 zijn die beter te vinden?
Het is voor een ombouwproject.quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat hangt er van af.
De M50 vind ikzelf een veel beter/zuiniger en krachtiger blok (afgezien van de waterpomp en thermostaat onverwoestbaar) dan de M25 (E30, 325) Het probleem is alleen dat er weinig goed origineel E36 325 spul meer is. Als je een gepimpte zoekt zijn er genoeg!![]()
Ik zie inderdaad dat die 328's redelijk duur zijnquote:Op zondag 20 augustus 2006 10:53 schreef Hyperdude het volgende:
De 328 heeft M52 blok met Vanos op in- en uitlaat en alu-blok.
De 325 heeft (in het begin) geen Vanos, vanaf sept 1992 wel Vanos op de inlaat en gietijzeren blok. Beide ongeveer 192 PK.
325 blokken zijn veel simpeler en nagenoeg onverwoestbaar. 328 is voornamelijk schoner, zuiniger en meer koppel bij lagere toeren. Als je ermee gaat circuitrijden maakt het denk ik niet veel uit. 328 kan je wel gemakkelijk tot 200-205 PK opvoeren door M50 inlaatbrug te monteren. Maar denk niet dat je goedkoop/gemakkelijk aan een goed 328 blok komt met bijbehorende electronica. Daar zijn er veel minder van gemaakt dan van de M50 325.
Anders moet je ff in dat mooie e30 project topic rondkijken. daar staat ook nog wel wat info!
Genoeg originele 325's, de staat is dan alleen vaak discutabel (qua onderhoud).quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat hangt er van af.
De M50 vind ikzelf een veel beter/zuiniger en krachtiger blok (afgezien van de waterpomp en thermostaat onverwoestbaar) dan de M25 (E30, 325) Het probleem is alleen dat er weinig goed origineel E36 325 spul meer is. Als je een gepimpte zoekt zijn er genoeg!![]()
M52B28 is geen volledig aluminium-cast, alleen deels. Volgens mij pas vanaf de M52TUB28 wél.quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:53 schreef Hyperdude het volgende:
De 328 heeft M52 blok met Vanos op in- en uitlaat en alu-blok.
De 325 heeft (in het begin) geen Vanos, vanaf sept 1992 wel Vanos op de inlaat en gietijzeren blok. Beide ongeveer 192 PK.
325 blokken zijn veel simpeler en nagenoeg onverwoestbaar. 328 is voornamelijk schoner, zuiniger en meer koppel bij lagere toeren. Als je ermee gaat circuitrijden maakt het denk ik niet veel uit. 328 kan je wel gemakkelijk tot 200-205 PK opvoeren door M50 inlaatbrug te monteren. Maar denk niet dat je goedkoop/gemakkelijk aan een goed 328 blok komt met bijbehorende electronica. Daar zijn er veel minder van gemaakt dan van de M50 325.
Anders moet je ff in dat mooie e30 project topic rondkijken. daar staat ook nog wel wat info!
idd. ik bedoelde dus een M20B25quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:00 schreef vwk het volgende:
[..]
Genoeg originele 325's, de staat is dan alleen vaak discutabel (qua onderhoud).
Het is overigens M20 bij een E30
[..]
Kan best wel dat er wat strooiïng in de vermogens zit; maar 12 PK meer dan volgens BMW lijkt me wat veel. Overigens haalt mijn 330 maar net de begrenzer bij 250 en die heeft 231 PK. Maar dat is een Touring, de 330 coupé haalt net 260 heb ik wel eens ergens gelezen.quote:[quote]
Een 328 heeft standaard 200~205PK, en dat merk je prima i.v.t. een 325i. Ik heb zelf op mijn 328 een M50 inlaatspruitstuk en een volledige M3 uitlaat (incl spaghetti uitlaatspruitstuk) en heb laatst op vakantie incl. 100KG vriend, 2 tenten etc etc. (100KG bagage) eens de top uitgeprobeert... 247KM/u op de GPS tegenover 236 af fabriek![]()
Op papier hebben een E36 325 en een 328 192 en 193 pk. Dit heeft BMW gedaan omdat men in Duitsland boven de 193 meer wegen belasting moet betalen idd. Op verschillende E36 fora is te vinden dat een 328 op een dyno rond de 205pk zit stock.quote:Op maandag 21 augustus 2006 21:37 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat BMW wel vaker niet echt eerlijk is over de PK's. Vooral ivm wegenbelastingen en verzekeringen (in sommige landen power-gerelateerd)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |