abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40753027
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:30 schreef Transvaal het volgende:

[..]

Je snapt 1 heel essentieel ding duidelijk niet: 316i is 1800cc.
of 1900cc

het komt er op neer dat het de prestaties van een 1600 levert vroegah was een 1602 een 1600 motor een 1802 een 1800 motor een 2002 een 2 liter motor en een 2500 een 2,5 liter motor en een 3200 een 3,2 liter motor... toen kreeg je de 3seris.. 316 = 1600cc 318 = 1800cc 320 = 2.0 en laterna kregen de 316 en de 318 de zelfde motor alleen die van de 316 was nog wat extra geknepen

1800cc was in de E30 van '83 tot '88 ongeveer, de E30 van '88 tot '91 heeft 1600cc, de E36 heeft ook 1600cc en de E46 kreeg 1900cc en de E90 318i (316 is er niet meer) heeft een 2 liter motor evenals de 118i en de 116i heeft weer een 1600cc motor
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 14 augustus 2006 @ 01:24:29 #252
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_40785262
Goeien nacht BMW fahrers,

Al een tijdje loop ik een beetje te neuzen om een BMW aan te gaan schaffen, wat ik ook ga doen begin 2007 (hoop ik).
Het gaat uiteraard om een 2de hands BMW maar ik ben er niet achter welke, helaas moet het zo-ie-zo wel een dieseltje zijn ivm de vele km die ik maak.

Mijn oog is gevallen op een 3.18d / 3.20d (bj tussen 2000 en 2003 zo een beetje), heb er helaas nog nooit in gereden en weet ook niet of er bepaalde punten zijn om op te letten. Ik vind het erg mooie auto's maar iedere 3 en 5 serie zakt op een gegeven in de prijsklasse van de lokale-volks-buurt-pauper (om in Fok! termen te praten ) no offence richting jullie bmw-rijders uiteraard want nu ik zo door het topique heen banjer merk ik wel dat er een paar enthausiaste klassiekers tussen zitten daar ben ik helaas erg bang voor dat na 5 a 10 jr zo'n iemand in een dik uitgebouwde bak het imago een beuk geeft.

Hiermee heb ik rekening gehouden en ik loop nu te dubben tussen een 3.xxd of een 1.18d. Helaas is deze laatste net 4 a 5 kilo euro boven me budget. Ik kan dat er nog wel bijsparen in principe, maar me vader vind hem niet mooi (de 1) en dwarsboomt me nu een beetje. Heb er afgelopen zaterdag bij de lokale BMW dealer (Renova) in gezeten en wat me opviel is dat de koppelings- en het rempedaal erg dicht bij elkaar zaten (me schoenen raakten elkaar gewoon). Helaas stond er geen 3.xx(uit de bj die ik bedoel) om daar eens in te zitten. Heb wel in een Z3 gezeten waarbij de pedalen wel juist zaten.

Kortom ik heb met beide (nog) niet gereden, wat ik uiteraard wel van plan ben om te doen. Misschien dat jullie me enkele tips kunnen geven?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_40785405
Dat is omdat de 1-serie een wijvenbak is
  maandag 14 augustus 2006 @ 18:53:39 #254
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40802742
Welke BMW dealer heeft er nou geen tweedehandse E46 staan? Er zit, vermoed ik, geen verschil tussen voor en na facelift E46 qua pedalen. Maar dat weet ik niet zeker.

En over 5 jaar is de 1-serie misschien wel populairder bij de Johhnie's dan de 3-serie, want goedkoper. Alleen de 3-serie coupé/cabrio zal wel een tweederangs pooier/drugsbak blijven. Maar van dat soort vooroordelen moet je je niet teveel aantrekken. Kennelijk heeft de gemiddelde pooier meer verstand van otoo's dan de gemiddelde Lanciarijder

Ik vind eigenlijk dat je niet (teveel)dubbel moet liggen voor een otoo, zou daarom gaan voor een betaalbare nette 320D.Gewoon een net exemplaar met een paar leuke accesoires in een goede kleur, daar heb je nog jaren plezier van. Zonder dat het een Johhnie-bak wordt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 14 augustus 2006 @ 19:02:33 #255
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_40803074
ik zou zelf wel liever een afgeladen 318d hebben dan een kale 320d, maar die keuze moet je zelf maken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 14 augustus 2006 @ 19:20:08 #256
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40803663
Dat is altijd moeilijk. Meeste 318D/320D zijn toch ex-lease, dus meestal nogal kaal. Met navigatie mag je blij zijn, leer erbij lijkt mij al erg moeilijk te vinden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_40804266

Vroeger was alles beter. Veel Mmetjes gezien dit weekend, maar ik zat dan ook bbij het M gebeuren kantoortje dinges in de tuin.
  maandag 14 augustus 2006 @ 19:54:42 #258
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40805103
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 19:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Vroeger was alles beter. Veel Mmetjes gezien dit weekend, maar ik zat dan ook bbij het M gebeuren kantoortje dinges in de tuin.
Wablief!?
"M gebeuren kantoortje dinges in de tuin" ;alleen als je veel meer foto's plaatst neem ik je zulks een slechte spelling niet kwalijk!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_40806027
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 19:54 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Wablief!?
"M gebeuren kantoortje dinges in de tuin" ;alleen als je veel meer foto's plaatst neem ik je zulks een slechte spelling niet kwalijk!

vette bak alexxxx
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_40806091
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 19:54 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Wablief!?
"M gebeuren kantoortje dinges in de tuin" ;alleen als je veel meer foto's plaatst neem ik je zulks een slechte spelling niet kwalijk!
[PICS] Bezoek Nürburgring Nordschleife 13-08-2006
  maandag 14 augustus 2006 @ 20:44:53 #262
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40806910
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 14 augustus 2006 @ 22:20:14 #263
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_40810353
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 19:20 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is altijd moeilijk. Meeste 318D/320D zijn toch ex-lease, dus meestal nogal kaal. Met navigatie mag je blij zijn, leer erbij lijkt mij al erg moeilijk te vinden.
Ik wil zelf toch een eigen navi inbouwen (Pioneer Navi met BT carkit) dus inprincipe als het kan hoeft dat er niet in want dan betaal voor ik iets wat ik niet gebruik.

Ik zal me ogen is goed de kost geven voor een 3.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_40811173
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 18:53 schreef Hyperdude het volgende:
Welke BMW dealer heeft er nou geen tweedehandse E46 staan? Er zit, vermoed ik, geen verschil tussen voor en na facelift E46 qua pedalen. Maar dat weet ik niet zeker.

En over 5 jaar is de 1-serie misschien wel populairder bij de Johhnie's dan de 3-serie, want goedkoper. Alleen de 3-serie coupé/cabrio zal wel een tweederangs pooier/drugsbak blijven. Maar van dat soort vooroordelen moet je je niet teveel aantrekken. Kennelijk heeft de gemiddelde pooier meer verstand van otoo's dan de gemiddelde Lanciarijder

Ik vind eigenlijk dat je niet (teveel)dubbel moet liggen voor een otoo, zou daarom gaan voor een betaalbare nette 320D.Gewoon een net exemplaar met een paar leuke accesoires in een goede kleur, daar heb je nog jaren plezier van. Zonder dat het een Johhnie-bak wordt.
de pedalen van een E87 1serie staan echt niet anders dan die van een E90 3serie of een E46 3serie ofzo... is allemaal het zelfde heur wil je een auto waar de pedalen dicht op elkaar staan? ga dan eens in een citroen saxo rijden ofzo bij de 1serie staan ze prima (en ik heb grote poten en 50% van de tijd zware bergschoenen aan)
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 14 augustus 2006 @ 23:00:33 #265
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_40812380
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:37 schreef Youp het volgende:

[..]

de pedalen van een E87 1serie staan echt niet anders dan die van een E90 3serie of een E46 3serie ofzo... is allemaal het zelfde heur wil je een auto waar de pedalen dicht op elkaar staan? ga dan eens in een citroen saxo rijden ofzo bij de 1serie staan ze prima (en ik heb grote poten en 50% van de tijd zware bergschoenen aan)
Ik merkte het gewoon... heb jarenlang gekart (helaas nooit de overstap gemaakt naar auto's) maar ik ben gewoon erg kritisch (moet ik nu ook vanwege me werk) en het viel me gewoon op. Heb "maar" maatje 42/43 en met voet op het rem- en koppelingspedaal te gelijk dan raakte beide schoenen elkaar. Had dit nog nooit gehad in alle auto's die ik heb gereden (in mijn 2jr dat ik mijn rijbewijs heb). Misschien is het anders als je er mee rijdt hoor dat kan maar dat viel me gewoon op en vond ik niet erg prettig.

De Z3 was heel anders met de pedalen dus het kan zijn dat het anders is bij de E46 3
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_40812638
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:00 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik merkte het gewoon... heb jarenlang gekart (helaas nooit de overstap gemaakt naar auto's) maar ik ben gewoon erg kritisch (moet ik nu ook vanwege me werk) en het viel me gewoon op. Heb "maar" maatje 42/43 en met voet op het rem- en koppelingspedaal te gelijk dan raakte beide schoenen elkaar. Had dit nog nooit gehad in alle auto's die ik heb gereden (in mijn 2jr dat ik mijn rijbewijs heb). Misschien is het anders als je er mee rijdt hoor dat kan maar dat viel me gewoon op en vond ik niet erg prettig.

De Z3 was heel anders met de pedalen dus het kan zijn dat het anders is bij de E46 3
Z3 (en E36 ) hebben de pedalen idd wat anders staan, maar allen nieuwe bmw's hebben ze het zelfde... ik heb zelf maat 43 in mn bergschoenen en 45 in mn sportschoenen maar mijn voeten raken elkaar toch nooit (rij dagelijks in een 1serie en heb zo ongeveer alle bmw's gereden die je je maar bedenken kan) misschien heb ik mn voet niet in het midden van de pedaal staan ofzo, geen idee... moet ik eens op letten
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 14 augustus 2006 @ 23:06:23 #267
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40812688
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:00 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik merkte het gewoon... heb jarenlang gekart (helaas nooit de overstap gemaakt naar auto's) maar ik ben gewoon erg kritisch (moet ik nu ook vanwege me werk) en het viel me gewoon op. Heb "maar" maatje 42/43 en met voet op het rem- en koppelingspedaal te gelijk dan raakte beide schoenen elkaar. Had dit nog nooit gehad in alle auto's die ik heb gereden (in mijn 2jr dat ik mijn rijbewijs heb).
Ik heb er nog nooit wat van gemerkt bij E30,E36, E46, E39, E60 en E38. Heb wel eens bij een ouwe Alfa het koppelingspedaal iets naar buiten gebogen. Ik zou gewoon eens gaan proefrijden. Er zijn genoeg kritiekpunten bij een BMW, maar ergonomie/zitpositie is iha. erg goed
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_40943323
vraagje aan de BMW fappers

Ik kan een E30 320 kopen, deze auto zal eerst (even) als straatauto gebruikt worden, vandaar dat een geldige APK van belang is.
Op deze E30 zit momenteel geen APK. Mijn vraag is dan ook; Wat zijn de kritieke veel voorkomende APK afkeur punten bij een E30? Zodat ik zover mogelijk dat zelf al even kan controleren.

De 320 moet trouwens 450 euro kosten.
pi_40943341
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 18:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
vraagje aan de BMW fappers

Ik kan een E30 320 kopen, deze auto zal eerst (even) als straatauto gebruikt worden, vandaar dat een geldige APK van belang is.
Op deze E30 zit momenteel geen APK. Mijn vraag is dan ook; Wat zijn de kritieke veel voorkomende APK afkeur punten bij een E30? Zodat ik zover mogelijk dat zelf al even kan controleren.

De 320 moet trouwens 450 euro kosten.
450 Euro is wel erg goedkoop.
Kijk maar uit dat je geen wrak koopt.
pi_40943409
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 18:38 schreef MrSASO het volgende:

[..]

450 Euro is wel erg goedkoop.
Kijk maar uit dat je geen wrak koopt.
wrak is opzich niet erg, er zal toch niet veel van overblijven (project )
het gaat in het begin alleen om die APK
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 04:01:28 #271
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_40960314
lijkt mij persoonlijk weinig geld.

Maarja, rij een rondje. Klinkt de motor oke en is hij niet roestig dan is het wel in orde lijkt me


nog even over mijn probleem.. : Bougies vervangen en het is weer goed
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_40963901
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 18:40 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

wrak is opzich niet erg, er zal toch niet veel van overblijven (project )
het gaat in het begin alleen om die APK
vooral slijtpunten volgens mij. het duurste grapje is denk ik een stel nieuwe banden. en als je de koppeling niet hoeft te vervangen is ook wel prettig.
en er zitten bosche onderdelen op he ABS verlichting enz. (niet dat die stuk gaan voor zover ik weet)
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_40965015
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 12:01 schreef Inorbit het volgende:

[..]

vooral slijtpunten volgens mij. het duurste grapje is denk ik een stel nieuwe banden. en als je de koppeling niet hoeft te vervangen is ook wel prettig.
en er zitten bosche onderdelen op he ABS verlichting enz. (niet dat die stuk gaan voor zover ik weet)
BOSCH

maar goed, er zijn dus geen echte slechte punten aan een E30.
Auto stuur remt en trekt goed op overigens.
Alleen hoor ik een klepstotter, maar dat heb ik in het verleden ook kunnen oplossen m.a.w. geen groot probleem.

Het gaat echt om de APK op dit moment.
pi_40967960
nou ben ik geen echte 320 kenner. maar ik heb dat met dat getik van de motor wel meer gehoord bij een 320. en de distributieriem kan ook een duur grapje zijn. maar dit is een beetje uit de losse pols
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:40:59 #275
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_40969562
klepstoter tikt bij zo'n beetje alle e30's geloof ik. Zo ook bij de mijne

Bij mij komen er 8 nieuwe klepstoters in. En dan vervang ik gelijk de dis.riem
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')