abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40753027
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:30 schreef Transvaal het volgende:

[..]

Je snapt 1 heel essentieel ding duidelijk niet: 316i is 1800cc.
of 1900cc

het komt er op neer dat het de prestaties van een 1600 levert vroegah was een 1602 een 1600 motor een 1802 een 1800 motor een 2002 een 2 liter motor en een 2500 een 2,5 liter motor en een 3200 een 3,2 liter motor... toen kreeg je de 3seris.. 316 = 1600cc 318 = 1800cc 320 = 2.0 en laterna kregen de 316 en de 318 de zelfde motor alleen die van de 316 was nog wat extra geknepen

1800cc was in de E30 van '83 tot '88 ongeveer, de E30 van '88 tot '91 heeft 1600cc, de E36 heeft ook 1600cc en de E46 kreeg 1900cc en de E90 318i (316 is er niet meer) heeft een 2 liter motor evenals de 118i en de 116i heeft weer een 1600cc motor
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 14 augustus 2006 @ 01:24:29 #252
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_40785262
Goeien nacht BMW fahrers,

Al een tijdje loop ik een beetje te neuzen om een BMW aan te gaan schaffen, wat ik ook ga doen begin 2007 (hoop ik).
Het gaat uiteraard om een 2de hands BMW maar ik ben er niet achter welke, helaas moet het zo-ie-zo wel een dieseltje zijn ivm de vele km die ik maak.

Mijn oog is gevallen op een 3.18d / 3.20d (bj tussen 2000 en 2003 zo een beetje), heb er helaas nog nooit in gereden en weet ook niet of er bepaalde punten zijn om op te letten. Ik vind het erg mooie auto's maar iedere 3 en 5 serie zakt op een gegeven in de prijsklasse van de lokale-volks-buurt-pauper (om in Fok! termen te praten ) no offence richting jullie bmw-rijders uiteraard want nu ik zo door het topique heen banjer merk ik wel dat er een paar enthausiaste klassiekers tussen zitten daar ben ik helaas erg bang voor dat na 5 a 10 jr zo'n iemand in een dik uitgebouwde bak het imago een beuk geeft.

Hiermee heb ik rekening gehouden en ik loop nu te dubben tussen een 3.xxd of een 1.18d. Helaas is deze laatste net 4 a 5 kilo euro boven me budget. Ik kan dat er nog wel bijsparen in principe, maar me vader vind hem niet mooi (de 1) en dwarsboomt me nu een beetje. Heb er afgelopen zaterdag bij de lokale BMW dealer (Renova) in gezeten en wat me opviel is dat de koppelings- en het rempedaal erg dicht bij elkaar zaten (me schoenen raakten elkaar gewoon). Helaas stond er geen 3.xx(uit de bj die ik bedoel) om daar eens in te zitten. Heb wel in een Z3 gezeten waarbij de pedalen wel juist zaten.

Kortom ik heb met beide (nog) niet gereden, wat ik uiteraard wel van plan ben om te doen. Misschien dat jullie me enkele tips kunnen geven?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_40785405
Dat is omdat de 1-serie een wijvenbak is
  maandag 14 augustus 2006 @ 18:53:39 #254
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40802742
Welke BMW dealer heeft er nou geen tweedehandse E46 staan? Er zit, vermoed ik, geen verschil tussen voor en na facelift E46 qua pedalen. Maar dat weet ik niet zeker.

En over 5 jaar is de 1-serie misschien wel populairder bij de Johhnie's dan de 3-serie, want goedkoper. Alleen de 3-serie coupé/cabrio zal wel een tweederangs pooier/drugsbak blijven. Maar van dat soort vooroordelen moet je je niet teveel aantrekken. Kennelijk heeft de gemiddelde pooier meer verstand van otoo's dan de gemiddelde Lanciarijder

Ik vind eigenlijk dat je niet (teveel)dubbel moet liggen voor een otoo, zou daarom gaan voor een betaalbare nette 320D.Gewoon een net exemplaar met een paar leuke accesoires in een goede kleur, daar heb je nog jaren plezier van. Zonder dat het een Johhnie-bak wordt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 14 augustus 2006 @ 19:02:33 #255
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_40803074
ik zou zelf wel liever een afgeladen 318d hebben dan een kale 320d, maar die keuze moet je zelf maken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 14 augustus 2006 @ 19:20:08 #256
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40803663
Dat is altijd moeilijk. Meeste 318D/320D zijn toch ex-lease, dus meestal nogal kaal. Met navigatie mag je blij zijn, leer erbij lijkt mij al erg moeilijk te vinden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_40804266

Vroeger was alles beter. Veel Mmetjes gezien dit weekend, maar ik zat dan ook bbij het M gebeuren kantoortje dinges in de tuin.
  maandag 14 augustus 2006 @ 19:54:42 #258
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40805103
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 19:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Vroeger was alles beter. Veel Mmetjes gezien dit weekend, maar ik zat dan ook bbij het M gebeuren kantoortje dinges in de tuin.
Wablief!?
"M gebeuren kantoortje dinges in de tuin" ;alleen als je veel meer foto's plaatst neem ik je zulks een slechte spelling niet kwalijk!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_40806027
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 19:54 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Wablief!?
"M gebeuren kantoortje dinges in de tuin" ;alleen als je veel meer foto's plaatst neem ik je zulks een slechte spelling niet kwalijk!

vette bak alexxxx
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_40806091
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 19:54 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Wablief!?
"M gebeuren kantoortje dinges in de tuin" ;alleen als je veel meer foto's plaatst neem ik je zulks een slechte spelling niet kwalijk!
[PICS] Bezoek Nürburgring Nordschleife 13-08-2006
  maandag 14 augustus 2006 @ 20:44:53 #262
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40806910
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 14 augustus 2006 @ 22:20:14 #263
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_40810353
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 19:20 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is altijd moeilijk. Meeste 318D/320D zijn toch ex-lease, dus meestal nogal kaal. Met navigatie mag je blij zijn, leer erbij lijkt mij al erg moeilijk te vinden.
Ik wil zelf toch een eigen navi inbouwen (Pioneer Navi met BT carkit) dus inprincipe als het kan hoeft dat er niet in want dan betaal voor ik iets wat ik niet gebruik.

Ik zal me ogen is goed de kost geven voor een 3.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_40811173
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 18:53 schreef Hyperdude het volgende:
Welke BMW dealer heeft er nou geen tweedehandse E46 staan? Er zit, vermoed ik, geen verschil tussen voor en na facelift E46 qua pedalen. Maar dat weet ik niet zeker.

En over 5 jaar is de 1-serie misschien wel populairder bij de Johhnie's dan de 3-serie, want goedkoper. Alleen de 3-serie coupé/cabrio zal wel een tweederangs pooier/drugsbak blijven. Maar van dat soort vooroordelen moet je je niet teveel aantrekken. Kennelijk heeft de gemiddelde pooier meer verstand van otoo's dan de gemiddelde Lanciarijder

Ik vind eigenlijk dat je niet (teveel)dubbel moet liggen voor een otoo, zou daarom gaan voor een betaalbare nette 320D.Gewoon een net exemplaar met een paar leuke accesoires in een goede kleur, daar heb je nog jaren plezier van. Zonder dat het een Johhnie-bak wordt.
de pedalen van een E87 1serie staan echt niet anders dan die van een E90 3serie of een E46 3serie ofzo... is allemaal het zelfde heur wil je een auto waar de pedalen dicht op elkaar staan? ga dan eens in een citroen saxo rijden ofzo bij de 1serie staan ze prima (en ik heb grote poten en 50% van de tijd zware bergschoenen aan)
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 14 augustus 2006 @ 23:00:33 #265
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_40812380
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:37 schreef Youp het volgende:

[..]

de pedalen van een E87 1serie staan echt niet anders dan die van een E90 3serie of een E46 3serie ofzo... is allemaal het zelfde heur wil je een auto waar de pedalen dicht op elkaar staan? ga dan eens in een citroen saxo rijden ofzo bij de 1serie staan ze prima (en ik heb grote poten en 50% van de tijd zware bergschoenen aan)
Ik merkte het gewoon... heb jarenlang gekart (helaas nooit de overstap gemaakt naar auto's) maar ik ben gewoon erg kritisch (moet ik nu ook vanwege me werk) en het viel me gewoon op. Heb "maar" maatje 42/43 en met voet op het rem- en koppelingspedaal te gelijk dan raakte beide schoenen elkaar. Had dit nog nooit gehad in alle auto's die ik heb gereden (in mijn 2jr dat ik mijn rijbewijs heb). Misschien is het anders als je er mee rijdt hoor dat kan maar dat viel me gewoon op en vond ik niet erg prettig.

De Z3 was heel anders met de pedalen dus het kan zijn dat het anders is bij de E46 3
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_40812638
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:00 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik merkte het gewoon... heb jarenlang gekart (helaas nooit de overstap gemaakt naar auto's) maar ik ben gewoon erg kritisch (moet ik nu ook vanwege me werk) en het viel me gewoon op. Heb "maar" maatje 42/43 en met voet op het rem- en koppelingspedaal te gelijk dan raakte beide schoenen elkaar. Had dit nog nooit gehad in alle auto's die ik heb gereden (in mijn 2jr dat ik mijn rijbewijs heb). Misschien is het anders als je er mee rijdt hoor dat kan maar dat viel me gewoon op en vond ik niet erg prettig.

De Z3 was heel anders met de pedalen dus het kan zijn dat het anders is bij de E46 3
Z3 (en E36 ) hebben de pedalen idd wat anders staan, maar allen nieuwe bmw's hebben ze het zelfde... ik heb zelf maat 43 in mn bergschoenen en 45 in mn sportschoenen maar mijn voeten raken elkaar toch nooit (rij dagelijks in een 1serie en heb zo ongeveer alle bmw's gereden die je je maar bedenken kan) misschien heb ik mn voet niet in het midden van de pedaal staan ofzo, geen idee... moet ik eens op letten
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 14 augustus 2006 @ 23:06:23 #267
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40812688
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:00 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik merkte het gewoon... heb jarenlang gekart (helaas nooit de overstap gemaakt naar auto's) maar ik ben gewoon erg kritisch (moet ik nu ook vanwege me werk) en het viel me gewoon op. Heb "maar" maatje 42/43 en met voet op het rem- en koppelingspedaal te gelijk dan raakte beide schoenen elkaar. Had dit nog nooit gehad in alle auto's die ik heb gereden (in mijn 2jr dat ik mijn rijbewijs heb).
Ik heb er nog nooit wat van gemerkt bij E30,E36, E46, E39, E60 en E38. Heb wel eens bij een ouwe Alfa het koppelingspedaal iets naar buiten gebogen. Ik zou gewoon eens gaan proefrijden. Er zijn genoeg kritiekpunten bij een BMW, maar ergonomie/zitpositie is iha. erg goed
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_40943323
vraagje aan de BMW fappers

Ik kan een E30 320 kopen, deze auto zal eerst (even) als straatauto gebruikt worden, vandaar dat een geldige APK van belang is.
Op deze E30 zit momenteel geen APK. Mijn vraag is dan ook; Wat zijn de kritieke veel voorkomende APK afkeur punten bij een E30? Zodat ik zover mogelijk dat zelf al even kan controleren.

De 320 moet trouwens 450 euro kosten.
pi_40943341
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 18:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
vraagje aan de BMW fappers

Ik kan een E30 320 kopen, deze auto zal eerst (even) als straatauto gebruikt worden, vandaar dat een geldige APK van belang is.
Op deze E30 zit momenteel geen APK. Mijn vraag is dan ook; Wat zijn de kritieke veel voorkomende APK afkeur punten bij een E30? Zodat ik zover mogelijk dat zelf al even kan controleren.

De 320 moet trouwens 450 euro kosten.
450 Euro is wel erg goedkoop.
Kijk maar uit dat je geen wrak koopt.
pi_40943409
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 18:38 schreef MrSASO het volgende:

[..]

450 Euro is wel erg goedkoop.
Kijk maar uit dat je geen wrak koopt.
wrak is opzich niet erg, er zal toch niet veel van overblijven (project )
het gaat in het begin alleen om die APK
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 04:01:28 #271
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_40960314
lijkt mij persoonlijk weinig geld.

Maarja, rij een rondje. Klinkt de motor oke en is hij niet roestig dan is het wel in orde lijkt me


nog even over mijn probleem.. : Bougies vervangen en het is weer goed
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_40963901
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 18:40 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

wrak is opzich niet erg, er zal toch niet veel van overblijven (project )
het gaat in het begin alleen om die APK
vooral slijtpunten volgens mij. het duurste grapje is denk ik een stel nieuwe banden. en als je de koppeling niet hoeft te vervangen is ook wel prettig.
en er zitten bosche onderdelen op he ABS verlichting enz. (niet dat die stuk gaan voor zover ik weet)
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_40965015
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 12:01 schreef Inorbit het volgende:

[..]

vooral slijtpunten volgens mij. het duurste grapje is denk ik een stel nieuwe banden. en als je de koppeling niet hoeft te vervangen is ook wel prettig.
en er zitten bosche onderdelen op he ABS verlichting enz. (niet dat die stuk gaan voor zover ik weet)
BOSCH

maar goed, er zijn dus geen echte slechte punten aan een E30.
Auto stuur remt en trekt goed op overigens.
Alleen hoor ik een klepstotter, maar dat heb ik in het verleden ook kunnen oplossen m.a.w. geen groot probleem.

Het gaat echt om de APK op dit moment.
pi_40967960
nou ben ik geen echte 320 kenner. maar ik heb dat met dat getik van de motor wel meer gehoord bij een 320. en de distributieriem kan ook een duur grapje zijn. maar dit is een beetje uit de losse pols
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:40:59 #275
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_40969562
klepstoter tikt bij zo'n beetje alle e30's geloof ik. Zo ook bij de mijne

Bij mij komen er 8 nieuwe klepstoters in. En dan vervang ik gelijk de dis.riem
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:41:49 #276
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40969581
Hey Toyota fapper Kan je een beetje Duits?

Eat your heart out:

http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00509/f00509.htm

daar kom je ook via deze site, waar nog veel meer zooi en info staat:

http://www.e30.de/

APK wat ik zo bedenk:
-remmen
-voorwielophanging
-roest op structurele plaatsen
-volgens mij hoeven je uitlaat gassen alleen te voldoen aan max. CO%
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:47:04 #277
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_40969685
Ik wil ook een inline6

maar ik rij vrij veel en dan is een 6 cilinder minder leuk
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:12:07 #278
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40970236
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 15:47 schreef Catch22- het volgende:
Ik wil ook een inline6

maar ik rij vrij veel en dan is een 6 cilinder minder leuk
Nooit iets van gemerkt
Maar iig. mooi dat ie weer fatsoenlijk loopt na die nieuwe bougies. Nog wat bijzonders gezien aan die ouwe kaarsen, of waren ze gewoon op?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:24:34 #279
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40973661
Filmpie met maffe Finnen, een E30, een V12 en een paar turbo's

http://www.rmotorsport.com/saku/e30v12_rmotorsport.wmv

Of is dat een hele ouwe?!

[ Bericht 10% gewijzigd door Hyperdude op 19-08-2006 18:31:30 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_40976163
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 15:41 schreef Hyperdude het volgende:
Hey Toyota fapper Kan je een beetje Duits?

Eat your heart out:

http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00509/f00509.htm

daar kom je ook via deze site, waar nog veel meer zooi en info staat:

http://www.e30.de/

APK wat ik zo bedenk:
-remmen
-voorwielophanging
-roest op structurele plaatsen
-volgens mij hoeven je uitlaat gassen alleen te voldoen aan max. CO%
Toyota en Peugeot 404 fapper tegenwoordig

E30 heeft geen APK meer nodig
daarvoor hebben we nu een Ford Sierra 2.0 (gaat ook goed dwars trouwens )

we hebben besloten om een goede E30 325 te zoeken voor wat meer euro's, dus iemand nog wat tips.. e.d. ?
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:30:09 #281
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40977243
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

...
we hebben besloten om een goede E30 325 te zoeken voor wat meer euro's, dus iemand nog wat tips.. e.d. ?
Heel goed zoeken!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 20 augustus 2006 @ 01:47:40 #282
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_40987275
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 16:12 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Nooit iets van gemerkt
Maar iig. mooi dat ie weer fatsoenlijk loopt na die nieuwe bougies. Nog wat bijzonders gezien aan die ouwe kaarsen, of waren ze gewoon op?
plain old. 1 had aanslag, de rest was gewoon op.

Ik denk zelf dat die met aanslag uit de cilinder komt met de tikkende klepstoter. Als het goed is vervang ik die met 2 weken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 20 augustus 2006 @ 10:00:42 #283
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40991126
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_40991450
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 20:30 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Heel goed zoeken!
en een E36 zijn die beter te vinden?
  zondag 20 augustus 2006 @ 10:36:45 #285
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40991521
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 10:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

en een E36 zijn die beter te vinden?
Dat hangt er van af.
De M50 vind ikzelf een veel beter/zuiniger en krachtiger blok (afgezien van de waterpomp en thermostaat onverwoestbaar) dan de M25 (E30, 325) Het probleem is alleen dat er weinig goed origineel E36 325 spul meer is. Als je een gepimpte zoekt zijn er genoeg!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_40991618
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 10:36 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat hangt er van af.
De M50 vind ikzelf een veel beter/zuiniger en krachtiger blok (afgezien van de waterpomp en thermostaat onverwoestbaar) dan de M25 (E30, 325) Het probleem is alleen dat er weinig goed origineel E36 325 spul meer is. Als je een gepimpte zoekt zijn er genoeg!
Het is voor een ombouwproject.
Ik heb persoonlijk liever een E36 even kijken wat een redelijke (hoeft niet in perfecte staat te zijn) kost.

Wat weet je trouwens van een 328 (de motor) af?
  zondag 20 augustus 2006 @ 10:53:34 #287
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40991752
De 328 heeft M52 blok met Vanos op in- en uitlaat en alu-blok.
De 325 heeft (in het begin) geen Vanos, vanaf sept 1992 wel Vanos op de inlaat en gietijzeren blok. Beide ongeveer 192 PK.

325 blokken zijn veel simpeler en nagenoeg onverwoestbaar. 328 is voornamelijk schoner, zuiniger en meer koppel bij lagere toeren. Als je ermee gaat circuitrijden maakt het denk ik niet veel uit. 328 kan je wel gemakkelijk tot 200-205 PK opvoeren door M50 inlaatbrug te monteren. Maar denk niet dat je goedkoop/gemakkelijk aan een goed 328 blok komt met bijbehorende electronica. Daar zijn er veel minder van gemaakt dan van de M50 325.

Anders moet je ff in dat mooie e30 project topic rondkijken. daar staat ook nog wel wat info!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_40991838
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 10:53 schreef Hyperdude het volgende:
De 328 heeft M52 blok met Vanos op in- en uitlaat en alu-blok.
De 325 heeft (in het begin) geen Vanos, vanaf sept 1992 wel Vanos op de inlaat en gietijzeren blok. Beide ongeveer 192 PK.

325 blokken zijn veel simpeler en nagenoeg onverwoestbaar. 328 is voornamelijk schoner, zuiniger en meer koppel bij lagere toeren. Als je ermee gaat circuitrijden maakt het denk ik niet veel uit. 328 kan je wel gemakkelijk tot 200-205 PK opvoeren door M50 inlaatbrug te monteren. Maar denk niet dat je goedkoop/gemakkelijk aan een goed 328 blok komt met bijbehorende electronica. Daar zijn er veel minder van gemaakt dan van de M50 325.

Anders moet je ff in dat mooie e30 project topic rondkijken. daar staat ook nog wel wat info!
Ik zie inderdaad dat die 328's redelijk duur zijn
Enig idee wat een in redelijke staat E36 325 moet opbrengen?

Dat E30 project is inderdaad een mooi project
  zondag 20 augustus 2006 @ 11:16:58 #289
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40992168
Ik heb mijn (redelijk goed onderhouden) 1992 325 Coupé een jaar geleden ingeruild voor ¤3000, 275K kms. Zonder airco zijn ze goedkoper, dan moet je voor 2000-2200 wel een nette 4-deurs kunnen vinden. Het best kan je denk ik particulier kopen van iemand die dat ding al een paar jaar heeft. De meeste exemplaren in de handel zijn toch Duitse bakken, dus je hebt geen idee waar ze vandaan komen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:29:07 #290
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41015492
Nadat ik net een M3 in het gespot-topic zag, dacht ik: ze zullen voorlopig geen mooiere (naar mijn idee) M3 uitbrengen dan de huidige. Toen dacht ik, laat ik eens gaan zoeken naar plaatjes van de eventuele nieuwe M3.
Nou vond ik deze:


en wat spyshots:




Als ik het bovenste plaatje bekijk, ziet er er best vet uit, maar dan heb ik natuurlijk nog de zij- en achterkant niet gezien.
Toch mist ie als je 't mij vraagt wel de 'aggressiviteit' van de huidige M3.
Weten iemand hier wanneer er een nieuw model M3 gepland staat, en of deze ook overeenkomt met het bovenste plaatje?
En, heeft iemand nog wat meer plaatjes van deze wagen?
Signature.
pi_41015988


Unbeatable.
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:52:30 #292
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41016076
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:49 schreef Geqxon het volgende:
[afbeelding]

Unbeatable.
vind ik dus ook
Signature.
pi_41022187
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 10:36 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat hangt er van af.
De M50 vind ikzelf een veel beter/zuiniger en krachtiger blok (afgezien van de waterpomp en thermostaat onverwoestbaar) dan de M25 (E30, 325) Het probleem is alleen dat er weinig goed origineel E36 325 spul meer is. Als je een gepimpte zoekt zijn er genoeg!
Genoeg originele 325's, de staat is dan alleen vaak discutabel (qua onderhoud).
Het is overigens M20 bij een E30
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 10:53 schreef Hyperdude het volgende:
De 328 heeft M52 blok met Vanos op in- en uitlaat en alu-blok.
De 325 heeft (in het begin) geen Vanos, vanaf sept 1992 wel Vanos op de inlaat en gietijzeren blok. Beide ongeveer 192 PK.

325 blokken zijn veel simpeler en nagenoeg onverwoestbaar. 328 is voornamelijk schoner, zuiniger en meer koppel bij lagere toeren. Als je ermee gaat circuitrijden maakt het denk ik niet veel uit. 328 kan je wel gemakkelijk tot 200-205 PK opvoeren door M50 inlaatbrug te monteren. Maar denk niet dat je goedkoop/gemakkelijk aan een goed 328 blok komt met bijbehorende electronica. Daar zijn er veel minder van gemaakt dan van de M50 325.

Anders moet je ff in dat mooie e30 project topic rondkijken. daar staat ook nog wel wat info!
M52B28 is geen volledig aluminium-cast, alleen deels. Volgens mij pas vanaf de M52TUB28 wél.
Ook is een E36 met de M52B28 gewoon enkel Vanos, dubbel vanos is bij de M52TUB28 (pas vanaf E46).

Een 328 heeft standaard 200~205PK, en dat merk je prima i.v.t. een 325i. Ik heb zelf op mijn 328 een M50 inlaatspruitstuk en een volledige M3 uitlaat (incl spaghetti uitlaatspruitstuk) en heb laatst op vakantie incl. 100KG vriend, 2 tenten etc etc. (100KG bagage) eens de top uitgeprobeert... 247KM/u op de GPS tegenover 236 af fabriek


Gister en eergister in een 3L M3 sedan gereden, maar da's toch wel een stapje hoger. Wat een beest! Zeker in de regen
Zaten die brede 5-spaaks M velgen onder, was alleen ///M badged (niet eens ///M3) in de zijstrips, en verder niks. Wolf in schaapskleren dus

Rijdt echt super, onderstel standaard M is niet mijn ding, maar ben dan ook AST van mezelf gewend, en dus verwend
Maar de acceleratie, het geluid... heerlijk. En er zat een nieuwe koppeling in, wat schakelt dat lekker... Van versnelling netjes naar z'n vrij en dan pas in de versnelling was echt klak-klak

Werd ook nog uitgedaagd door een, uiteraard, Golf III sjonnie incl. blonde anita op de passagiersstoel. Stoplicht op groen, eventjes wachten, golfje vol gas weg (voor zover dat kan) en vervolgens ik ook volgas weg.. Doei
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_41026346
Ik heb pasgeleden mee gereden met een 328i (E36) cabrio. en mijn neef reed in mijn E30 er achteraan. maar de 328 kon hem echt niet kwijt rijden. dat zal wel aan de slipstream hebben gelegen enzo, maar ik vond het toch wel frappant. maar nu weet ik wel zeker dat ik geen E36 wil, die zijn zo veel beschaafder. het geluid word gedempt enzo en veel meer koppel onderin. als mijn 325 over gaat van 3 naar 4 duizend toeren, krijg je echt een beetje een trap.
daarnaast is het geluid van een E30 325 zo veel bruter.
Ik geloof dat ik dat wel ga missen als ik een M3 E30 heb.
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_41027625
Ik nodig je bij deze uit in een ritje in de mijne

Een cabrio is natuurlijk zwaar, maar met mijn niet gestripte 1350KG wegende auto rij ik van een gestripte 325i nml. wel weg. Als je boven de 3000rpm komt krijg ik sowieso een duw, maar dat komt door de Vanos die dan écht begint te werken.

Geluid geef ik je gelijk in, maar daar zijn genoeg alternatieven voor (eisenmann, supersprint en genoeg kortgereden M3-tjes met een goede uitlaat).

E30 M3 is ook wel bruut, lekker hoogtoerig. Als je dan een Evo III hebt met 238PK wil je denk ik nooit meer terug naar je 325. Evo II is ook wel leuk, Evo 1 zou ik nooit kopen.
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:03:49 #296
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_41036492
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:00 schreef vwk het volgende:

[..]

Genoeg originele 325's, de staat is dan alleen vaak discutabel (qua onderhoud).
Het is overigens M20 bij een E30
[..]
idd. ik bedoelde dus een M20B25
quote:
[quote]
Een 328 heeft standaard 200~205PK, en dat merk je prima i.v.t. een 325i. Ik heb zelf op mijn 328 een M50 inlaatspruitstuk en een volledige M3 uitlaat (incl spaghetti uitlaatspruitstuk) en heb laatst op vakantie incl. 100KG vriend, 2 tenten etc etc. (100KG bagage) eens de top uitgeprobeert... 247KM/u op de GPS tegenover 236 af fabriek
Kan best wel dat er wat strooiïng in de vermogens zit; maar 12 PK meer dan volgens BMW lijkt me wat veel. Overigens haalt mijn 330 maar net de begrenzer bij 250 en die heeft 231 PK. Maar dat is een Touring, de 330 coupé haalt net 260 heb ik wel eens ergens gelezen.

Anyway, ik denk dat een 328 gewoon stukken moeilijker te vinden is voor weinig dan een 325. En idd is een goeie 325 niet gemakkelijk meer te vinden, zijn ook 11 tot 14 jaar oud intussen, dus zo gek is dat niet.


Een M3 is een ander verhaal, ook qua kosten
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:37:22 #297
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_41042961
Ik heb wel eens gehoord dat BMW wel vaker niet echt eerlijk is over de PK's. Vooral ivm wegenbelastingen en verzekeringen (in sommige landen power-gerelateerd)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_41043206
de BMW 2002 Turbo lijkt me echt zeer extreem cool...
Back to the 70's
pi_41044374
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 21:37 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat BMW wel vaker niet echt eerlijk is over de PK's. Vooral ivm wegenbelastingen en verzekeringen (in sommige landen power-gerelateerd)
Op papier hebben een E36 325 en een 328 192 en 193 pk. Dit heeft BMW gedaan omdat men in Duitsland boven de 193 meer wegen belasting moet betalen idd. Op verschillende E36 fora is te vinden dat een 328 op een dyno rond de 205pk zit stock.
If Nissan Motorsports is Nismo, than Honda Motorsports must be Homo...
pi_41052916
Chrismo: eindelijk ontmoet ik iemand die het ook weet

De 335i is in Amerika ook getest op 320~325PK op de achterwielen, terwijl die 306PK (krukas) stock heeft

Voor een goede 328 betaal je tussen de 5500 en 9000 euro. Daar koop je in principe ook een M3 voor... maar qua onderhoud, staat etc. heb ik liever een 328i

Komt bij mij nu een ander diff onder, van 2.93 naar 3.46 met 25% sper, dat rijdt dalijk als een kanon.
Sper gister zelf uit elkaar gehaald, komt onder een E34 524TD uit '83 uit, de olie was als nieuw 8)
Maarja, wat wil je met 110PK diesel + automaat, dat ding zal ws. nog nooit "gespert" hebben
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')