goed bezigquote:Dat is bij de gerenommeerde Engine of the Year Award nog nooit vertoond: voor de tweede maal in successie is de 5.0 liter V10 motor van de BMW M5 en M6 door de circa zestig man sterke vakjury uit 24 verschillende landen uitverkoren tot beste motor ter wereld. Bovendien werd de hoogtoerenmachine nog eens als beste high performance motor en als beste motor in de klasse boven 4.0 liter cilinderinhoud onderscheiden. In de klasse van 2.5 tot 3.0 liter won de twin turbo diesel van de BMW 535d ook voor de tweede maal en in de klasse 3.0 tot 4.0 liter won de 3.2 liter 6 cilinder van de BMW M3 en de Z4 M coupe/roadster voor maarliefst de zesde maal op rij. hiermee hebben ze 5 van de 12 te halen prijzen voor 2006 in de wacht gesleept.
prestaties, functionaliteit in de praktijk en toegepaste technieken lijkt me zoquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:52 schreef HansU het volgende:
Dan ben ik toch wel benieuwd naar welke criteria die vak jury kijkt.
prima in ordequote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:51 schreef Maverick_tfd het volgende:
En hoe zit het met de betrouwbaarheid van die dingen?
Elk europees merk delft anders het onderspit wat betrouwbaarheid betreft wanneer men vergelijkt met bijv. toyota...quote:
Nou, inderdaadquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:56 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Elk europees merk delft anders het onderspit wat betrouwbaarheid betreft wanneer men vergelijkt met bijv. toyota...
Dat zegt ook echt wat ja..quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:57 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Nou, inderdaad
Toyota roept in Nederland bijna zesduizend auto's terug
.....quote:
bron? die uitspraak zegt ook niksquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:56 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Elk europees merk delft anders het onderspit wat betrouwbaarheid betreft wanneer men vergelijkt met bijv. toyota...
Dat klopt ja, maar deze motoren zitten wel allen in auto's waar je flink voor in de buidel moet tasten.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:03 schreef Youp het volgende:
[..]
.....
[..]
bron? die uitspraak zegt ook niksik weet dat toyota goed is maar bmw motoren zijn zeker ook zo betrouwbaar...
toch denk ik dat de V10 van de M5 en M6 minder betrouwbaar is als een gewone simpele ouderwetse 2.5 liter 6cilinder van bmwquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:06 schreef HansU het volgende:
[..]
Dat klopt ja, maar deze motoren zitten wel allen in auto's waar je flink voor in de buidel moet tasten.
De ook betrouwbare Toyota en Honda motoren zijn een stukje goedkoper. Of eerder een aantal stukjes bij elkaar goedkoper.
Een Renault motor inderdaadquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:15 schreef HansU het volgende:
Eigenlijk vind ik het ook hypocriet om prijzen toe te kennen aan nieuwe motoren waarvan er nog geen enkele 100 duizenden kilometers heeft afgelegd. Als er toch prijzen moeten worden uitgedeelt geef ze dan aan bv. Volvo. Al die Volvo 440's zie je nog steeds rondrijden met 300k op de teller. Dat is dus een goede motor!
Onze Toyota doet al bijna 270.000km met dezelfde remschoentjes en schokdempersquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:15 schreef HansU het volgende:
Eigenlijk vind ik het ook hypocriet om prijzen toe te kennen aan nieuwe motoren waarvan er nog geen enkele 100 duizenden kilometers heeft afgelegd. Als er toch prijzen moeten worden uitgedeelt geef ze dan aan bv. Volvo. Al die Volvo 440's zie je nog steeds rondrijden met 300k op de teller. Dat is dus een goede motor!
Toyotaquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:20 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Onze Toyota doet al bijna 270.000km met dezelfde remschoentjes en schokdempers![]()
Als ik dat geweten had...quote:
In een slechte otooquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:15 schreef HansU het volgende:
...Al die Volvo 440's zie je nog steeds rondrijden met 300k op de teller. Dat is dus een goede motor!
Overigens verder zonder grote kosten, enkel de waterpomp moest vervangen worden en verder wat kleine dingetjes maar rijdt nog perfectquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Toyota
Mijn Carina II van een aantal jaar terug had zelfs bij 350k nog de orginele koppeling
Dat wil alleen niemand geloven
Wat voor 1?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:28 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Overigens verder zonder grote kosten, enkel de waterpomp moest vervangen worden en verder wat kleine dingetjes maar rijdt nog perfect![]()
Het zijn niet allemaal Renault motoren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:26 schreef HansU het volgende:
[..]
Als ik dat geweten had...![]()
Maarja, toch een goede motor blijkbaar. De rest van renault is alleen niet zo goed
Zelfde blokquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:43 schreef Maverick_tfd het volgende:
Nee 1.8 benzine (Toyota Avensis Wagon Linea Sol om precies te zijn)
Wie hebben er nog meer gewonnen dan? Ferrari?quote:hiermee hebben ze 5 van de 12 te halen prijzen voor 2006 in de wacht gesleept.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |