Bekijk hier de trailerquote:Introducing … Wii.
As in “we.”
While the code-name “Revolution” expressed our direction, Wii represents the answer.
Wii will break down that wall that separates video game players from everybody else.
Wii will put people more in touch with their games … and each other. But you’re probably asking: What does the name mean?
Wii sounds like “we,” which emphasizes this console is for everyone.
Wii can easily be remembered by people around the world, no matter what language they speak. No confusion. No need to abbreviate. Just Wii.
Wii has a distinctive “ii” spelling that symbolizes both the unique controllers and the image of people gathering to play.
And Wii, as a name and a console, brings something revolutionary to the world of video games that sets it apart from the crowd.
So that’s Wii. But now Nintendo needs you.
Because, it’s really not about you or me.
It’s about Wii.
And together, Wii will change everything.
As in “we.”
While the code-name “Revolution” expressed our direction, Wii represents the answer.
Wii will break down that wall that separates video game players from everybody else.
Wii will put people more in touch with their games … and each other. But you’re probably asking: What does the name mean?
Wii sounds like “we,” which emphasizes this console is for everyone.
Wii can easily be remembered by people around the world, no matter what language they speak. No confusion. No need to abbreviate. Just Wii.
Wii has a distinctive “ii” spelling that symbolizes both the unique controllers and the image of people gathering to play.
And Wii, as a name and a console, brings something revolutionary to the world of video games that sets it apart from the crowd.
So that’s Wii. But now Nintendo needs you.
Because, it’s really not about you or me.
It’s about Wii.
And together, Wii will change everything.
Het concept is leuk tot nu toe.... ben erg benieuwdquote:Op vrijdag 28 april 2006 10:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
And together, Wii will change everything
Ik was het dusquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:00 schreef BroesWillems het volgende:ik wou dat ik het kon...!
btw welcome back Ruzbeh!
Die wou ik! Was net te laat....quote:Op vrijdag 28 april 2006 00:47 schreef BMH het volgende:
wii-gamer.nl besteld.
Gisteren geregistreerd door een url kaperquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:20 schreef BroesWillems het volgende:
http://www.nintendowii.nl/ linkt naar Sega Online...
Ik zei nog gisteren dat je dat snel moest registrerenquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:20 schreef BroesWillems het volgende:
http://www.nintendowii.nl/ linkt naar Sega Online...
heb gister ook al geprobeerd, maar de meesten waren al bezet... ( ik was te laatquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:21 schreef Tain het volgende:
[..]
Gisteren geregistreerd door een url kaper
quote:Op donderdag 27 april 2006 20:04 schreef Del_Toro het volgende:
Wii will rock you![]()
![]()
Dat was het eerste wat mij ook te binnen schootquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:28 schreef BroesWillems het volgende:
dit vond ik wel een leuke van de frontpage:
[..]
Dat zijn de enige aangekondigde 3rd party titels. Nintendo richt zich ook op de oudere gamer. Damn je bent wel kortzichtig zegquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:31 schreef jpg97 het volgende:
Die spellenlijst
en dan zeggen dat ze zich ook op oudere gamers richten
De eerste games die bekend zijn geworden waren volwassen games! Denk aan Red steel en Sadness. Jonge, kijk eens verder dan je neus lang isquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:31 schreef jpg97 het volgende:
Die spellenlijst
Spongebob en Cars komen idd niet op de 360 en PS3quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:31 schreef jpg97 het volgende:
Die spellenlijst
Revolutionair? Ik vind het toepassen van bestaande mogelijkheden op een logische manier niet bepaald revolutionair. De enige revolutionaire hardware deze generatie vind ik toch echt in PS3 en 360 zitten voorlopig (te weten de Cell CPU en Xenos GPU).quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:29 schreef alex4allofyou het volgende:
Tering wat gaat het ineens weer snel op deze threads![]()
De Wii is wel behoorlijk revolutionair, maar de marketing en uitstraling is behoord gegapt kun je nu wel zeggen. Ik vraag me af of Apple Nintendo nog gaat sueen ofzo.
Ik heb je gemist Kabquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:42 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Revolutionair? Ik vind het toepassen van bestaande mogelijkheden op een logische manier niet bepaald revolutionair. De enige revolutionaire hardware deze generatie vind ik toch echt in PS3 en 360 zitten voorlopig (te weten de Cell CPU en Xenos GPU).
Ik vind de controller meer evolutionair eigenlijk tov een muis.
Begin nu wel errug benieuwd te worden naar wat het "extratje" nog zal zijn.. Iemand een idee?quote:GI: It’s been rumored that the new big Revolution secret is the fact that the nun chuck controller is also motion detecting…
Atwood: Really. That’s interesting. I would say 9:30 in the morning on Tuesday of E3 will be filled with surprises and I would just show up. Because there’s been a ton of speculation. Some of it’s right. Some of it’s not. We’d say that if that’s the only secret you’re expecting you’re going to be very surprised.
Compatible met Game&Watchquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:48 schreef Poit het volgende:
In de vorige thread werd er een link naar een interview geplaatst: http://www.gameinformer.c(...).0427.1154.38678.htm
Een quote hieruit
[..]
Begin nu wel errug benieuwd te worden naar wat het "extratje" nog zal zijn.. Iemand een idee?
Ik zou het niet weten eigenlijkquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:48 schreef Poit het volgende:
In de vorige thread werd er een link naar een internview geplaatst: http://www.gameinformer.c(...).0427.1154.38678.htm
een quote hieruit
[..]
Begin nu wel errug benieuwd te worden naar wat het "extratje" nog zal zijn.. Iemand een idee?
Wat is 'E3' nou weer?quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Hoelang nog tot E3?
quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:28 schreef BroesWillems het volgende:
dit vond ik wel een leuke van de frontpage:
[..]
Het revolutionaire (volgens Nintendo tenminste) van de Wii is dan ook niet de hardware, maar de manier van besturing; m.a.w. niet de techniek maar het concept. De Cell en de Xenos zijn op hun gebied misschien revolutionair (hoewel ik over die laatste mijn twijfels heb), maar de consoles waar ze in zitten zijn dat in mijn optiek niet.quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:42 schreef Retuobak het volgende:
De enige revolutionaire hardware deze generatie vind ik toch echt in PS3 en 360 zitten voorlopig (te weten de Cell CPU en Xenos GPU).
neequote:Op vrijdag 28 april 2006 12:50 schreef MMaRsu het volgende:
Een Thursdayton die niemand aan zag komen
Same here, Waar was je?quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:51 schreef Ruzbeh het volgende:
Sommige mensen begrijpen er echt niks van.
Ach ja, die doemdenkers waren er ook toen ze de controller onthuldenquote:Op vrijdag 28 april 2006 12:51 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik vind het echt merkwaardig dat er nog steeds mensen zijn die "nintendo is doomed" gillen, alleen al vanwege de naam.Of "nintendo is shooting themselves in the foot". Sommige mensen begrijpen er echt niks van.
Ik was aan het lurken.quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:52 schreef BroesWillems het volgende:
Waar was je?
quote:Everyone, myself included, was quick to mock the whole "Wii" thing. I mean let's face it, Revolution sounded better, it fit better, and far as we were concerned... it WAS better. "Wii? Are you ****ing kidding me!?!?"
But the more I think about it, the more I realize just how ingenius the idea may be. I mean, for all the silliness that may or may not be attacthed to the name "Wii", you have to admit that it IS something different. I think that's what Nintendo is striving for... something different. Something REVOLUTIONary.
Wasn't the NES different? Did it not take what we thought was "the video game" and completely turn it on it's ass? I think Nintendo is about to change our perceptions yet again. Maybe, just maybe they're onto something. We may not be able to predict it quite yet, but then again I doubt any of us saw Super Mario Bros. coming either.
At E3, I think the Wii is going to be more than just a new system with prettier graphics and a neat controller. It just might steal the show completely, leaving ancient technologies like the PS3 and 360 to go hang out with Atari and Intellevision.
Xenos, ach, unified shader architecture, onboard EDRAM. Dat zijn enorme verschillen met bestaande technieken die vrijwel zeker een blijvende impact hebben op de industrie. (niet dat het ding geen zwakke punten heeft, Anisotropic Filtering suckt bijv. bij de Xenos, maar goedquote:Op vrijdag 28 april 2006 12:48 schreef chibibo het volgende:
[..]
Het revolutionaire (volgens Nintendo tenminste) van de Wii is dan ook niet de hardware, maar de manier van besturing; m.a.w. niet de techniek maar het concept. De Cell en de Xenos zijn op hun gebied misschien revolutionair (hoewel ik over die laatste mijn twijfels heb), maar de consoles waar ze in zitten zijn dat in mijn optiek niet.
De meeste mensen hier kopen het om het apparaat. Je moet alleen rekening houden dat het gros van de mensen die een console hebben staan naar de winkel lopen en dan een console uit kiezen zonder zich te verdiepen wat er uberhaupt te krijgen is. En op dat moment vind ik persoonlijk Wii niet echt een pakkende naamquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:04 schreef ScienceFriction het volgende:
Hoewel ik de naam Wii niet echt bijzonder vind (klinkt in het begin wel wat gek), doet dat verder niets af aan het apparaat zelf. Ze hadden em "jvhfdjhbfre" kunnen noemen en het had mij niets uitgemaakt. Ik koop iets niet om de naam, maar om het apparaat.
Het enige wat je niet weet is hoe de interface eruit ziet, en wat voor hardware erin zitquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:05 schreef Evil_Jur het volgende:
maar we weten nauwelijks iets van het apparaat.
iPod is een hele logische naam voor een Apple productquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:09 schreef MMaRsu het volgende:
Tivo vind ik ook geen pakkende naam. of iPod.
Imo.
Believe.
quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:42 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Revolutionair? Ik vind het toepassen van bestaande mogelijkheden op een logische manier niet bepaald revolutionair. De enige revolutionaire hardware deze generatie vind ik toch echt in PS3 en 360 zitten voorlopig (te weten de Cell CPU en Xenos GPU).
Ik vind de controller meer evolutionair eigenlijk tov een muis.
Nogal belangrijk niet? En tot we de games zien is het niet meer dan een grappig doosje met een grappige controller en een stomme naam.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:08 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Het enige wat je niet weet is hoe de interface eruit ziet, en wat voor hardware erin zit
"Ja, we hebben nog niets gezien"quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:14 schreef Evil_Jur het volgende:
deze had ik wel gezien ja, maar het gaat me vooral om de gameplay in actie zien, het unieke ervan.
Ja plaatjesquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:12 schreef MMaRsu het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Jij had nog geen games gezien?
Dat mag je vindenquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:10 schreef alex4allofyou het volgende:
Sorry hoor, maar hier sla je de plank IMO toch wel behoorlijk mis.
Waarom alleen consoles? Muis heb je op de PC, gyroscopische controllers ook. Toepassing nu op een console. Tja, was de toevoeging van een netwerkadapter aan de PS2 revolutionair nadat PC online gaming al huge was?quote:Ten eerste zijn de termen revolutionair en evolutionar van toepassing op GAMECONSOLES. Dat argument dat iets reeds een bestaande techniek is en al eerder is toegepast op andere apparaten heeft niets maar dan ook helemaal niets te maken met die termen binnen deze sector.
Nee, gewoon over de game-markt. En de toevoeging van een Z-as aan een bestaand game-apparaat (de muis) noem ik gewoon een evolutie.quote:Je moet een markt specifiseren op de KENMERKEN van die desbetreffende markt en niet andere markten erbij halen. Wellicht is je operking legitiem als we het over de markt van positioning devices hebben, maar dat doen we niet.
PS3 heeft iets heeeeeeel anders dan een dual core CPUquote:Dit gezegd hebbende, de PS3 en 360 volgen het algemene plaatje; verbetering van output dmv verbeterde technologie. Ja het zijn dual cores, zeker een grote verandering in de chipsector, maar de GAMEindustrie verkoopt geen chips, die verkoopt een product/ ervaring die mensen moet entertainen. DAT is het coreproduct en dat/ die specificatie is hetgeen waar we de gameconsoles op moeten specificeren.
Dat vind ik wel meevallen.quote:En hier komt Nintendo, het coreproduct digital entertainment gaat op de schop. Aan 20 jaar traditioneel gamen komt een eind
Een nieuwe manier van spelen? Overdrijven is ook een vakquote:Komt nog eens bij dat we ineens een console krijgen die de nadruk legt op de nieuwe manier van spelen ipv verbeterde output.
Ik kan een paar grotere veranderingen bedenken. Zoals de overstap naar 3D, de overstap naar mainstreamacceptatie (PlayStation 1 en ook 2 weer zijn daarvoor hoofdverantwoordelijk), zelfs online gaming in de vorm van een Xbox Live zou ik er aan gelijk stellen.quote:Binnen de gameindustrie kunnen we spreken van een revolutie, of je het nou specificeert als een grote verandering of niet, deze industrie heeft nog nooit zo'n verandering gekend als met de Wii voor wat betreft de launch van een nieuwe console.
quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:19 schreef Tomasso het volgende:
[..]
"Ja, we hebben nog niets gezien"
"We hebben alleen de controller gezien en een kastje"
"Ja, alleen screenshots van een game, maar niet hoe het werkt"
Zo kan je eeuwig door blijven gaan![]()
Nee, de enige manier is door het zelf te spelen...quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:21 schreef Tain het volgende:
[..]
Het belangrijkste van de Wii is toch de aparte manier van besturen vergeleken met andere consoles en de enige manier om erachter te komen hoe een spel dan gaat werken is door gameplay filmpjes.
Ja, mee eens. Maar ik herhaalde ff wat hij zei.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:21 schreef Tain het volgende:
[..]
Het belangrijkste van de Wii is toch de aparte manier van besturen vergeleken met andere consoles en de enige manier om erachter te komen hoe een spel dan gaat werken is door gameplay filmpjes.
Zolang het apparaat nog niet uit is zul je het toch echt met gameplay filmpjes moeten doenquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:22 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Nee, de enige manier is door het zelf te spelen...
Hehe denk het niet, dit gaat idd wel een nieuwe manier van spelen wordenquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:20 schreef Retuobak het volgende:
Een nieuwe manier van spelen? Overdrijven is ook een vak
Waarom zou Sony de tech gebruiken? Ze hebben de Eyetoy 2 toch?quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:25 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Hehe denk het niet, dit gaat idd wel een nieuwe manier van spelen worden.
Ik wil de meeste mensen hier nog wel es weer spreken als Sony en Microsoft over 3/4 jaar deze technologie ook gewoon gebruiken
Ja... en dan zie je hoe het eruit ziet, niet hoe het speelt. Als blijkt dat de besturing gewoon kut is, dan koop ik dus geen Wii, maar dat zal ik zelf moeten ondervinden.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:23 schreef Tain het volgende:
[..]
Zolang het apparaat nog niet uit is zul je het toch echt met gameplay filmpjes moeten doen
Haha Eyetoy 2, ja sure, iedereen gaat voor z'n tv staan praten tegen de computerquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:27 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Waarom zou Sony de tech gebruiken? Ze hebben de Eyetoy 2 toch?
Als die inderdaad diepte kan meten dan kan het ding meer dan de Revolution controller.
En MS HEEFT de technologie al gebruikt
Niet zo uitgebreidt.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:27 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Waarom zou Sony de tech gebruiken? Ze hebben de Eyetoy 2 toch?
Als die inderdaad diepte kan meten dan kan het ding meer dan de Revolution controller.
En MS HEEFT de technologie al gebruikt
Ze kunnen prima laten zien hoe het speelt op een gameplay trailer, gewoon degene die het speelt en het beeld opnemen en dan naast elkaar weergeven in een filmpjequote:Op vrijdag 28 april 2006 13:27 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ja... en dan zie je hoe het eruit ziet, niet hoe het speelt. Als blijkt dat de besturing gewoon kut is, dan koop ik dus geen Wii, maar dat zal ik zelf moeten ondervinden.
Ik zie niet in wat de Eyetoy 2 gebruiken gekker zou maken dan het gebruiken van de Revolution controllerquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:28 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Haha Eyetoy 2, ja sure, iedereen gaat voor z'n tv staan praten tegen de computer
Da's waar... Goed puntquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:29 schreef Tain het volgende:
[..]
Ze kunnen prima laten zien hoe het speelt op een gameplay trailer, gewoon degene die het speelt en het beeld opnemen en dan naast elkaar weergeven in een filmpje
Eyetoy 2 is alleen een camera toch? waarom zou je dan gaan praten tegen je tv?quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:28 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Haha Eyetoy 2, ja sure, iedereen gaat voor z'n tv staan praten tegen de computer
Je begint saai te worden...quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:29 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat de Eyetoy 2 gebruiken gekker zou maken dan het gebruiken van de Revolution controller. Jezelf voor aap zetten wil daar ook prima mee, zie die DBZ game.
Dat is wat de meeste mensen verwachten ja, maar nog niemand heeft dat bevestigd voor zover ik weetquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:30 schreef MMaRsu het volgende:
Oke die DBZ is 1 voorbeeld. Verder kun je gewoon lekker op je bank zitten en hoef je niet veel meer dan je pols gebruiken.
Jij ook, elke keer als er meer wordt gediscussieerd over de Wii dan waar je zin in hebt zit je weer te zeiken dat het off-topic is of saaiquote:
quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:28 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ign wel. Net zoals zoveel gamesites.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:32 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dat is wat de meeste mensen verwachten ja, maar nog niemand heeft dat bevestigd voor zover ik weet
Ja ik speel ook altijd cowboytje als ik op mn pc speelquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:34 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Jij gaat straks cowboytje spelen voor je tv... dan praat ik liever met 2 vrouwen zeg maar
De revolution controller was al helemaal geweldig zonder dat je precies wist wat het was maar als het van sony komt dan is het bij voorbaat al meteen kutquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:31 schreef MMaRsu het volgende:
Headsetje erbij, en dan die ene game die ze vorig jaar op de E3 laten zien. Moet je een mysterie oplossen samen met 2 vrouwelijke NPC's
WOOT
Nah, hij komt nu weer dat je voor lul staat, terwijl vaak kleine bewegingen al genoeg zijnquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:33 schreef Tain het volgende:
[..]
Jij ook, elke keer als er meer wordt gediscussieerd over de Wii dan waar je zin in hebt zit je weer te zeiken dat het off-topic is of saai
Nee helemaal niet. Als je de moeite neemt om mijn reactie op te zoeken toen ik de controller voor het eerst zag zou je weten dat ik het maar kut vond. Toen ik eenmaal de mogelijkheden zag ik de potentiequote:Op vrijdag 28 april 2006 13:34 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
De revolution controller was al helemaal geweldig zonder dat je precies wist wat het was maar als het van sony komt dan is het bij voorbaat al meteen kut![]()
Heb je een paar linkjes voor me dan?quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:34 schreef MMaRsu het volgende:
Ign wel. Net zoals zoveel gamesites.
Precies,.......quote:
Van de Nintendo sitequote:Op vrijdag 28 april 2006 13:38 schreef Del_Toro het volgende:
waarvoor staat de w eigenlijk?
Ja, ik vind toch dat ze er wel over nagedacht hebbenquote:Nintendo introduceert… Wii.
Als in het Engelse “we”. Waar de werknaam “Revolution” onze richting aangaf, geeft Wii het antwoord. Wii verbreekt de barrière tussen spelers van videogames en anderen. Wii brengt mensen in direct contact met de games… en elkaar. Maar bovenal vraag je je waarschijnlijk af: wat betekent de naam? Wii klinkt als het Engelse “we”, wat benadrukt dat deze console er is voor iedereen. Wii kan gemakkelijk worden onthouden door mensen uit de hele wereld, ongeacht welke taal ze spreken. Geen misverstand. Gewoon Wii. Wii heeft een uitgesproken spelling met “ii”, wat symbool staat voor de unieke controllers en het beeld van mensen die samen spelen. En Wii, als naam en console, brengt de wereld van videogames iets revolutionairs, waarmee het zich onderscheidt van de massa.
Dus dat is Wii. Maar wat is Wii zonder jou? Eigenlijk gaat het niet over jou of mij.
bedoelde de letter w in wii (neem aan dat ii vor de 2 controllers staat)quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:38 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Van de Nintendo site
[..]
Ja, ik vind toch dat ze er wel over nagedacht hebben
quote:IMPRESSIONS: A great demonstration of how intuitive the controller can be-pointing it to aim felt perfectly natural, right from the very first second, just like with a light gun. It always shot exactly where it felt like I was aiming, and was incredibly responsive to even slight wrist movements-I barely had to move my hand at all.
De officiele trailer laat anders heel wat anders zienquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:42 schreef MMaRsu het volgende:
Kan het zo snel niet vinden, maar als ik dit zo doorlees krijg je het idee wel dat je niet met je armen hoeft te gaan zwaaien.
Precies !quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:48 schreef Tain het volgende:
Lijkt me ook wel totaal aan het soort spel liggen, zwaardvechten met korte bewegingen van je controller is dan net zo interessant als het moeten indrukken van een knopje om een slag te maken
Als de figuranten kleine bewegingen maakten zou je niet goed zien wat ze aan het doen waren.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:47 schreef Sjotime het volgende:
[..]
De officiele trailer laat anders heel wat anders zien
Ik hoop op Punch Out... geweldig!!!quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:48 schreef Tain het volgende:
Lijkt me ook wel totaal aan het soort spel liggen, zwaardvechten met korte bewegingen van je controller is dan net zo interessant als het moeten indrukken van een knopje om een slag te maken
Omdat de term revolutie binnen een markt alleen voor die markt geldt, het is heel simpel hoor. We hebben het over een revolutie in de gameconsole industrie. Dat je de importantie niet hoog inschat maakt het niet een niet-radicale verandering. De discussie van of de inputdevice wel of niet een grote uitvinding is niet van toepassing of het binnen de gameconsole markt een revolutie of evolutie is.quote:b]Op vrijdag 28 april 2006 13:20 schreef Retuobak het volgende:[/b]
[..]
Dat mag je vinden
[..]
Waarom alleen consoles? Muis heb je op de PC, gyroscopische controllers ook. Toepassing nu op een console. Tja, was de toevoeging van een netwerkadapter aan de PS2 revolutionair nadat PC online gaming al huge was?
[..]
Helemaal gelijk, de muis was tevens een revolutie op de PCs, maar wel eentje die voortkwam uit de normale desktopapplicaties. Is het zo dat omdat de muis een revolutie was op PCgebied de controller ineens geen revolutie kan zijnquote:Nee, gewoon over de game-markt. En de toevoeging van een Z-as aan een bestaand game-apparaat (de muis) noem ik gewoon een evolutie.
[..]
Helemaal waar, maar geen revolutie, hij breekt niet met de trend van de gameconsoleindustrie. Als mensen een PS3 kopen dan kopen ze een opvolger van de PS2 die mindere graphics had en een ander medium. Het is een logisch vervolg op de trend in de consoleindustrie. Het is geen toeval dat de 360 en de PS3 zo aan elkaar gewaagd zijn. Het geeft duidelijk aan dat het vasthoudt aan 'een' proven formula.quote:PS3 heeft iets heeeeeeel anders dan een dual core CPU
De Cell is een uniek ontwerp dat zeker toekomst heeft binnen de industrie en consoleontwerpen nog generaties lang zal beinvloeden als het z'n beloftes waar maakt. Datzelfde geldt voor de Xenos GPU.
[..]
Prima, sommige mensen vinden de internetrevolutie ook wel meevallen, maar t is WEL een revolutie.quote:Dat vind ik wel meevallen.
[..]
Nou, ik zit er al 20 jaar in, en ik kan je garanderen dat dit een echt nieuwe manier is van spelen voor mij. Ik weet niet wat voor hoge verwachtingen jij hebt over revolutionaire toepassingen, misschien wacht je totdat er een controller komt die de gevoelens leest van je brein en dit omzet in reacties?quote:Een nieuwe manier van spelen? Overdrijven is ook een vak
[..]
Wat betreft 3d, KLOPT HELEMAAL, maar ik zeg ook nooit zo'n verandering. Grafische verandering van 2d naar 3d heeft ook grote gevolgen gehad (revolutionair), maar is niet dezelfde revolutie als de controlwijze rigoreus veranderen na 20 jaar. 3D heeft de gameervaring ineens anders gemaakt en dat zal de controller ook doen. Of het beter is? Misschien niet, maar revolutionair is t zeker.quote:Ik kan een paar grotere veranderingen bedenken. Zoals de overstap naar 3D, de overstap naar mainstreamacceptatie (PlayStation 1 en ook 2 weer zijn daarvoor hoofdverantwoordelijk), zelfs online gaming in de vorm van een Xbox Live zou ik er aan gelijk stellen.
Datzelfde gevoel heb ik ook, en dat is waar het bij consoles om gaat, het gevoel/ de gameervaring. En als dat gevoel rigoreus verandert dan is t een revolutie, plain and simple.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:10 schreef kulandra het volgende:
Nou even over het al dan niet revolutionair zijn van de nieuwe Nintentdo (controlller). Ik speel nu sinds 1981 games. Dat begon op een game&watch. Dat was ook gelijk de enige nintendo die echt van mijzelf is geweest. Ik was verder meer van de Sega en later Playstation/PC/Xbox. En al die jaren is een van de grote wensen die ik had een nieuwe vorm van interactie met de games, een nieuwe interface. Ik wist nooit precies hoe maar de ultieme game beleveing zou zo ongeveer een virtuele realiteit moeten worden.
Waarom dit hele verhaal? Omdat ik t niet verwacht had, maar nintendo lijkt de eerste te zijn die aan mijn wensen op dit gebied gaat voldoen. Misschien is het nog geen 100% immersie maar (tenzij het enorm gaat tegenvallen, wat altijd kan, maar ik niet verwacht) toch al een hele flinke stap vooruit van die baksteen met knopjes in je klauwen. En dus gaat de Wii (ff wennen) waarschijnlijk de eerste Nintendo worden die ik zelf ga kopen. Da's toch knap dat Nintendo dat na 25 jaar voor elkaar weet te krijgen.
In mijn ogen dus zeker wel een revolutie. (nogmaals, tenzij het allemaal erg tegenvalt, ik heb net als de rest van jullie natuurlijk nog niet veel gezien en al helemaal zelf niks gespeeld, maar je kan toch moeilijk ontkennen dat het allemaal erg veelbelovend is!!)
Denk dat dat ook direct de oorsprong is van ons meningsverschilquote:Op vrijdag 28 april 2006 14:24 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Datzelfde gevoel heb ik ook, en dat is waar het bij consoles om gaat, het gevoel/ de gameervaring. En als dat gevoel rigoreus verandert dan is t een revolutie, plain and simple.
Misschien ligt het ook aan het type spel dat je speelt...quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:26 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Denk dat dat ook direct de oorsprong is van ons meningsverschil.
Bij mij is de immersie al close to 100%.
Ik denk gewoon niet na bij wat ik doe met de controls als ik een goede game speel. In een F.E.A.R. denk ik niet bewust 'W indrukken', nee dan denk ik 'fuck, rennen'. En als het al op dat punt zit heb ik geen 'betere' controls nodig.
Je zult de spellen anders moeten inrichten om optimaal gebruik te maken van de controllermogelijkheden. Er zijn best genres waar ik ook zit te twijfelen hoe je dat met de Wii controller kunt spelen, zoals vechtspellen...quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:29 schreef Retuobak het volgende:
Tja, bij simgames niet enzo, maar een revolution controller zou daar exact hetzelfde werken als een muis.
Vanwege de naam?quote:Ik hoef em denk ik niet perse meteen bij de launch te hebben. (wat ik eerst wel dacht). Ik ga sparen voor een ds-lite eerst denk
Ik zag dat je zo rond de 17 was en ik kan je ook vertellen dat mn interesse pas vanaf 21 danig minder werd kwa intensiteit.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:26 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Denk dat dat ook direct de oorsprong is van ons meningsverschil.
Bij mij is de immersie al close to 100%.
Ik denk gewoon niet na bij wat ik doe met de controls als ik een goede game speel. In een F.E.A.R. denk ik niet bewust 'W indrukken', nee dan denk ik 'fuck, rennen'. En als het al op dat punt zit heb ik geen 'betere' controls nodig.
20quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:40 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik zag dat je zo rond de 17 was
Vaste dienst? Ik vind games van 20 jaar terug toch radicaal anders dan hoe ze nu zijnquote:Beter is ook niet het woord, anders, en anders is geweldig na 20jaar vaste dienst op dit gebied.
Ja maar om jezelf nu revolutionair te noemenquote:Op vrijdag 28 april 2006 14:24 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Datzelfde gevoel heb ik ook, en dat is waar het bij consoles om gaat, het gevoel/ de gameervaring. En als dat gevoel rigoreus verandert dan is t een revolutie, plain and simple.
Qua controller is het wel degelijk een verandering natuurlijkquote:Op vrijdag 28 april 2006 14:47 schreef Retuobak het volgende:
[..]
20
[..]
Vaste dienst? Ik vind games van 20 jaar terug toch radicaal anders dan hoe ze nu zijn
Knop 1 is springen Knop 2 is schieten....quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:47 schreef Retuobak het volgende:
[..]
20
[..]
Vaste dienst? Ik vind games van 20 jaar terug toch radicaal anders dan hoe ze nu zijn
Omhoog bewegen is springen, knop A is schietenquote:Op vrijdag 28 april 2006 14:49 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Knop 1 is springen Knop 2 is schieten....
Jij gaat straks zonder knop schieten? Ga je je kogel bedenkenquote:Op vrijdag 28 april 2006 14:49 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Knop 1 is springen Knop 2 is schieten....
doe maar met 1 tquote:Op vrijdag 28 april 2006 14:55 schreef BroesWillems het volgende:
I pitty the fools....
Dat valt wel mee. Kijk naar pong. Je kets de bal, de ander ketst wat terug als je niet "blockt" dan mis je een punt. Vergelijk dit met een DOA of StreetFighter. Natuurlijk zit in de huidige spellen veel meer diepgang maar dat mag ook wel. Het feit blijft dat dit zeer gestaagd gebeurt.quote:Ik vind games van 20 jaar terug toch radicaal anders dan hoe ze nu zijn
Pittyquote:Op vrijdag 28 april 2006 14:55 schreef BroesWillems het volgende:
I pitty the fools....
quote:
Het blijft in deze discussie natuurlijk om het concept gaan. Of het uiteindelijk ook revolutionair wordt dat ligt aan de uitvoering. Daar mag aan getwijfeld worden maar het concept staat als een huis.quote:Tevens moeten we natuurlijk nog maar zien of het revolutie is,... We hebben nog niks gezien he... zoveel mensen vergeten dat in de droom
Geen nieuwe genre dus en met de hengel uitbreiding van de Dreamcast zou het volgens mij ook precies hetzelfde spelen als het op de Wii uit zou gaan komen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:04 schreef Poit het volgende:
Dat ligt aan hoe snel je een afwijkend spel een nieuw genre noemt denk ik. Een spel als sega bash fishing bestaat natuurlijk al maar is in mijn ogen een afwijkend en een weer opnieuw in het leven geblazen genre. Daarnaast is het spel ook niet te spelen met de huidige standaard controller.
Maar inderdaad. Dit blijft een revival. Of er nieuwe genre's komen zal de tijd ons doen leren. Ik denk dat de mogelijkheid er zeker is.
Mocht SBF voor de Wii uitgebracht worden natuurlijk...
http://www.gameinformer.c(...).0427.1154.38678.htmquote:Nintendo is so intent on breaking free from the shackles of traditional notions of "video games" that it is even abandoning its own name.
It's not the "Nintendo Wii." It's the Wii.
OH. DAN HAD IK TOCH GELIJK?quote:GI: What did you honestly think of the name the first time you heard it?
Atwood: First time I heard it, I sat down and thought about it for a bit, and “Do I like it, Do I not?” and as I thought, “Hmm, it seems a little bit different. I don’t understand it." And then I did the same thing you guys did and watch the video, and the more I understood about the system, the more it’s made a lot of sense to me. Yeah, initially I went, "Wow, this is different." And then once I started getting more hands on with the system, and once I started to understand the concept behind the system and how the name ties in, I actually really like it. I think people will talk about it. You’re definitely seeing it on the net, and people will continue to talk about it.
What I like about it is, it’s not about abbreviating anything. There will be no abbreviation needed. There is no Nintendo Wii. It’s just Wii. It’s a very inclusive name in that respect.
quote:Op woensdag 30 november 2005 21:03 schreef Ruzbeh het volgende:
Oh ja, ik denk trouwens dat het mogelijk is dat Nintendo de Nintendo Revolution misschien niet eens Nintendo gaat heten. De Gamecube heet eigelijk Nintendo Gamecube, maar nu bedoel ik dus dat ze mogelijk Nintendo gewoon weglaten. Ik denk dit dus omdat het wel goed zou passen bij de plannen en idee achter de Revolution.
De Revolution ziet er totaal niet uit als speelgoed, het ziet er vrij interessant uit, dus kan het goed non-gamers aantrekken. Ook omdat de controller er niet uitziet als een game controller zullen non-gamers het niet zomaar negeren of afdoen als een ding die spelletjes speelt. Maar als mensen (non-gamers) horen "Nintendo bla bla" dan denken ze mogelijk "oh dat is een ding die spelletjes speelt, dat is niks voor mij". Zoiets wilt Nintendo natuurlijk niet, dus misschien dat het, naast een niet-Nintendo uiterlijk, ook een niet-Nintendo naam krijgt.
quote:Op donderdag 1 december 2005 00:55 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik dus. Wat nou stoer? Geef het gewoon een goede naam en je bent klaar. Ik zeg alleen dat het mogelijk is dat Nintendo niet voor een Nintendo naam zal kiezen. Er zitten, IMO, niet veel voordelen aan de naam Nintendo meer, maar wel wat nadelen. Voor heel veel mensen geldt het volgende:
- Zien Nintendo als iets voor kinderen
- Zien Nintendo als iets met spelletjes
- Zien Nintendo als systeem met de minste spellen (Gamecube, N64. Aan de andere kant kan je natuurlijk stellen dat ze de beste spellen hebben, maar ik heb het over mainstream).
- Zien Nintendo als iets dat ze niet intereseert.
Dus, waarom zou je de naam Nintendo niet dumpen?
quote:Op donderdag 1 december 2005 17:02 schreef Tomasso het volgende:
Ruzbeh, hoe kom je er in godsnaam bij dat Nintendo de volgende console zonder de naam Nintendo moet brengen? Wat is dat voor BS? Heb je weer gekke fabeltjes gelezen op GAF? Een Nintendo console waarbij Nintendo de naam laat vallen is hetzelfde als een Philips tv zonder Philips erbij, BS en onwerkelijk dus. Dan zal het zoiezo al voor geen ene meter gaan verkopen.
Verkoopt die Phantom of hoe heet dat ding? Dat ding heeft geen grote naam achter zich, daarom verkoopt het niet. Nintendo heeft de naam Nintendo nodig, Nintendo is een gevestigde naam...
quote:Op donderdag 1 december 2005 18:08 schreef MMaRsu het volgende:
Nintendo laten vallen als merknaam!!!!!
Zit je nu ook flink te lachen achter je iBook?quote:Op donderdag 1 december 2005 18:36 schreef Tomasso het volgende:
Ruzbeh![]()
Ik zit hier flink te lachen achter m'n iBook
Goed puntquote:Op vrijdag 28 april 2006 14:58 schreef Poit het volgende:
[..]
Het blijft in deze discussie natuurlijk om het concept gaan. Of het uiteindelijk ook revolutionair wordt dat ligt aan de uitvoering. Daar mag aan getwijfeld worden maar het concept staat als een huis.
Uit dat interview:quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:15 schreef Ruzbeh het volgende:
http://www.gameinformer.c(...).0427.1154.38678.htm
quote:Atwood: E3 for us is all about the games.
What will it be!!quote:GI: It’s been rumored that the new big Revolution secret is the fact that the nun chuck controller is also motion detecting…
Atwood: Really. That’s interesting. I would say 9:30 in the morning on Tuesday of E3 will be filled with surprises and I would just show up. Because there’s been a ton of speculation. Some of it’s right. Some of it’s not. We’d say that if that’s the only secret you’re expecting you’re going to be very surprised.
quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:33 schreef Poit het volgende:
What will it be!!
* BroesWillems schreeuwt om MOD...quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:52 schreef RaymanNL het volgende:
Moet het topic dan Wii heten IPV nintendo wii?
Ik denk dat iedereen nu onderhand wel weet wat Wii betekent...quote:Op vrijdag 28 april 2006 16:07 schreef MMaRsu het volgende:
Ik wou hem btw ook al Wii noemen, maar dacht ik doe het niet, voorkomt verwarring voor mensen onbekend met Wii.
lurkersquote:Op vrijdag 28 april 2006 16:13 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen nu onderhand wel weet wat Wii betekent...
En zo niet, mensen zullen wel op het topic klikken als ze 'Wii' zien staan (nieuwsgierigheid).
Penny Arcade = briljantquote:Op vrijdag 28 april 2006 16:16 schreef Stereotomy het volgende:
Als deze al gepost is, pech, zo niet, dan alsjeblieft
)
[afbeelding]
Where's the funnyquote:Op vrijdag 28 april 2006 16:16 schreef Stereotomy het volgende:
Als deze al gepost is, pech, zo niet, dan alsjeblieft
)
[afbeelding]
Wat lief.quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:03 schreef Tomasso het volgende:
Ruzbeh, ik moet je mijn verontschuldigingen aanbieden.
quote:Nintendo America defends 'Wii' News Nintendo America defends 'Wii'
Nintendo of America's veepee of corporate affairs Perrin Kaplan has defended the choice of "Wii" - pronounced "we" - as the official name for Revolution.
In an interview with IGN, Kaplan said, "You think about Google being an unusual name. You think about Virgin Airlines. Amazon. Napster. All those. I think it's as unique as those." Apparently Nintendo's had the name in mind for a while.
"I think it's really fun to look at, the logo. I think people are going to see that on the box and our package art. I think people will get it straight after a while - it's just something they're going to have to get used to."
Reaction to the name, particularly in the UK where "we" has certain, er, other connotations, has been mixed. A mixture of laughter and vitriol, judging by our own enormous comment thread.
But Kaplan says Nintendo plans to stand firm - even in the face of petitions and the like - and plays the old 'no such thing as bad publicity' card: "Let me just tell you that if you're disrupted by it today, it's obviously caught your attention. And at the show, you're going to get to try out a lot of products that will make you happy."
Speaking of E3, Kaplan says Nintendo will say a lot about Wii and DS.
A final word on Wii, for the people who want Nintendo to change the name: "Live with it, sleep with it, eat with it, move along with it and hopefully they'll arrive at the same place."
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=64174
Zeikers moeten gewoon hun bek houden, na e3 gaat het toch alleen maar om de games.quote:A final word on Wii, for the people who want Nintendo to change the name: "Live with it, sleep with it, eat with it, move along with it and hopefully they'll arrive at the same place."
Nu ook al hoorquote:Op vrijdag 28 april 2006 17:24 schreef mikando18 het volgende:
[..]
Zeikers moeten gewoon hun bek houden, na e3 gaat het toch alleen maar om de games.
"Can I wii here?"quote:Op vrijdag 28 april 2006 16:38 schreef Ruzbeh het volgende:
*Fliepke komt naar E3 om Wii uit te proberen*
"Excuse me, where can I go hands-on Wii?"
"Oh. The bathroom is this way."
Omdat dat dollen isquote:Op vrijdag 28 april 2006 17:32 schreef mikando18 het volgende:
[..]
Waarom staan er dan overal nog weee grapjes..![]()
Maar ik zie je niet zeggen "Gaystation" en "Nixbox". Nooit zien doen ook.quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:34 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Omdat dat dollen is. Niemand hier overweegt serieus om de 'Wii' te laten liggen om de naam, dus gaat het daar niet om. Maar daarom mogen mensen die kunnen lachen om de naam dat nog wel doen toch?
Die namen zijn imho bij lange na niet zo grappigquote:Op vrijdag 28 april 2006 17:37 schreef Tomasso het volgende:
Maar ik zie je niet zeggen "Gaystation" en "Nixbox". Nooit zien doen ook.
Punt 7: Kodak Theater = Mushroom Kingdom!quote:"I have followed the rumors and speculation on this board regarding Nintendo’s “Revolution” since its inception.
It is at times torturous to see the most dedicated base of any gaming company have to resort to gossip and guesses as to what to expect from Nintendo’s next generation offering.
It is for this reason that I have decided to share.
I cannot offer anything to you in terms of my identity. I cannot offer anything in the way of proving what I am saying to you is factual. However, you will ultimately find that you need not worry who I am, for all I say will come to pass. But I suspect you know my name…
So here’s the scoop. I’m tired of watching you beautiful fans endure the torture of knowing so little, so I will share with you enough to help you understand the magnitude of what’s coming without saying enough to reveal who I am.
I’ll say this before I begin spilling the proverbial beans. Remember 1985? Remember when saying “Nintendo” meant video games in general? This is what Nintendo is aiming to recapture, and believe me, they will!
Let’s start with a question:
1. Why have we yet to see even a glimpse of what a “Revolution” game will look like?
Most seem to assume this is because Nintendo does not want the focus of their next generation games to be on their graphics. This is not entirely wrong, just a little uninformed. That being said, the graphics are essentially the same as a souped up Xbox. What you all are ignoring is that the graphics for the Xbox360 are arguably only the same as a souped up Xbox as well. Graphically, in terms of traditional graphics, the systems are equal. In terms of presentation, you will be astonished by what the Revolution holds, and it is indeed the final secret Mr. Miyamoto hinted at. Prepare to see games in a way you never imagined, and you don’t need a silly helmet or visor to experience it. As a matter of fact, a video demonstration of what “Revolution” can do circulated the internet weeks or months before E3, and then conspicuously disappeared. Such a sneaky little box! I’ll leave the rest to you!
Well…I can’t resist.
A final hint…
Think hard about the controller and what type of graphical presentation would suit it best! It’s so easy! Oh, and the controller is indeed meant to attract the casual gamer, because they'll so badly want to experience what they're seeing!
2. “Use the right side of your brain!”
As many of you have correctly stated, the right side of your brain is the creative side. So what was Reggie hinting at? Again, it’s so easy I don’t need to say it! You’re given all of the components you need, and some general structure. The rest my friends, is up to you!
3. Indeed a revolution, but in code name only. It’s 1985 all over again…
4. Wi-Fi will open doors you never would have predicted. It’s all so obvious though if you think about it, but it’s so hard for me to say without saying too much! If you’ve figured out what I’ve already hinted at, picture how the ability to download monthly offerings will that much more enhance your experience!
5. The Classics.
Many for free just for joining…one free a month…Itunes pricing per each additional first party title. Third parties will bundle 3-5 each with a new game purchase.
6. The price is right…you’ll just have to trust me!
7. Kodak Theater = Mushroom Kingdom!
I’ve said enough. What I’ve shared should be enough to get you all cooled down a bit.
Never underestimate Nintendo."
omg, "wemote". dat klinkt alsof elmer fudd het uit probeert te spreken.quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:43 schreef Tware het volgende:
Volgens insiders zou het nog 'revolutionairder' zijn dan de revmote Wiimote.
Kelen met een stuk glas doorsnijden is natuurlijk niet voor de tere zieltjesquote:Op vrijdag 28 april 2006 17:49 schreef Retuobak het volgende:
Dat Sadness moet wel heel hard zijn als ze blijven hameren op dat "Only for adult gamers"
Ben benieuwd hoeveel afzet ze daar van verwachten, meeste winkels, zeker in de US gaan geen AO games stocken.
gebanned in winkel > publiciteit > veel verkocht... (in winkels waar hij wel is...)quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:49 schreef Retuobak het volgende:
Dat Sadness moet wel heel hard zijn als ze blijven hameren op dat "Only for adult gamers"
Ben benieuwd hoeveel afzet ze daar van verwachten, meeste winkels, zeker in de US gaan geen AO games stocken.
Toch is het revolutionairquote:Op vrijdag 28 april 2006 17:54 schreef moomoo het volgende:
btw, het "klein. mooi. revolutionair." uit de OP moet veranderd worden in "klein. mooi. wiiiiiii!"
Niet onder de massaquote:Op vrijdag 28 april 2006 17:53 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
gebanned in winkel > publiciteit > veel verkocht... (in winkels waar hij wel is...)
Carmegeddon? GTA?quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:57 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Niet onder de massa
Er is een reden dat iedereen net aan 17+ games wil maken. Dan liggen ze nog wel bij de Walmart ed. en is er toch controverse en geilen alle kleuters toch op het geweld.
Er staat wel meer fout geschreven op de site...quote:Zal dat "comming" expres fout geschreven zijn?
Cookies weerquote:Op vrijdag 28 april 2006 18:07 schreef Together-Alone het volgende:
[..]
Die hebben een M rating, geen 18+ rating
GTA:SA is pas sinds het Hot Coffee schandaal 18+ en bij het horen van dat nieuws daalde de beurskoers van Take 2 aanzienlijk en werden de winst- en omzetverwachtingen naar beneden bijgesteld.quote:
Er klopt helemaal niks van zijn theorie.quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:23 schreef Xrenity het volgende:
http://www.snarkhunting.com/
Misschien is Wii fake
Ik ga er maar niet van uit
Wel interessant van die domeinnaamregistratie... het lijkt mij dat je zoiets wel registreert... Nou ja...quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:23 schreef Xrenity het volgende:
Misschien is Wii fake
Nah, no way dat het fake isquote:Op vrijdag 28 april 2006 18:23 schreef Xrenity het volgende:
Misschien is Wii fake
Zal best gebeurd zijn, maar nog dat wordt nog niet direct vrijgegeven voor het grote publiek, lijkt me.quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:43 schreef MMaRsu het volgende:
Volgens mij gaat het niet om domein, maar om patenten enzo. Naam vastleggen.
Als dat niet gebeurt is zal het vast fake zijn.
MAAR ONDERTUSSEN
Wii believe!
Ik denk dat ze vooral Japan weer willen gaan veroveren.quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:24 schreef speknek het volgende:
Nouja, mijn reactie was net zoals de meeste. WTF, dat meen je niet, etc.
Maar dat was precies dezelfde reactie als iedereen op die afstandsbediening had, natuurlijk. En dat is inmiddels redelijk positief geëindigd. Ik sta er op zich wel positief tegenover dat ze echt een merk willen lanceren, dat simpel en krachtig is, zonder dat het een voortzetting van een reeks lijkt, etc. Daarbij, goedbeschouwd zijn playstation en xbox ook maar ontzettende ruknamen.
Maar wii, ik weet het nog niet. Vooral niet dat wii nou zo universeel uitspreekbaar is. Een dubbele i is toch iets typisch Japans, daarom vraag ik me ook weer af of ze wel genoeg buiten Japan kijken. Voor de rest vind ik het best een aardige merknaam.
quote:
Edit dan ff de OP Bronquote:Op vrijdag 28 april 2006 20:38 schreef Ruzbeh het volgende:
In Japan wordt de Wii gewoon marktleider, IMO.
[..]
[afbeelding]
Voorgaande topics:
[01] | [02] | [03] | [04] | [05] | [06] | [07] | [08] | [09] | [10] | [11] | [12] | [13] | [14] | [15] | [16] | [17] | [18] | [19] | [20]
[21] | [22] | [23] | [24] | [25] | [26] | [27] | [28] | [29] | [30] | [31] | [32] | [33] | [34] | [35] | [36] | [37] | [38] | [39] | [40]
[41] | [42] | [43] | [44] | [45] | [46] | [47] | [48] | [49] | [50] | [51] | [52] | [53] | [54] | [55] | [56] | [57] | [58] | [59] | [60]
[61] | [62] | [63] | [64] | [65] | [66] | [67] | [68] | [69] | [70]
[Tijd tot E3]
---
En dan wil ik mensen die dit overnemen [cimg] tags gebruiken i.p.v. [img] tags.
Think OUTSIDE the box, het leuke van die controller is dat de gameplay voor een groot deel al ontstaat buiten het scherm om. Sterker nog, oude genres worden nieuwe genres puur omdat de beleving zo ver staat van het vorige.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:59 schreef Retuobak het volgende:
Ik kan eigenlijk zo geen echt nieuw genre bedenken dat zal ontstaan dankzij de revolution controller. Sure, je kunt dezelfde games op een andere manier spelen, en je krijgt wat gimmickgames die nooit een volwaardig genre zullen vormen. Maar een echt nieuw genre? I doubt it.
quote:With the world going “Wiild” over the new name (yes wii all know its we) any other Wii news other then just the name is refreshing. 1up.com has posted up an article about everything they know about “Wii”. However they also mentioned two “unconfirmed” titles for Revol…Wii… that hasn’t been mentioned before.
The first title is “The Ant Bully” which is based on an animated film from Midway about a young boy who is sentenced for “hard-time” after he shrinks down and ends up trapped in the ant colony he used to abuse.
The second is based on a CGI animated film “Happy Feet” being published by Midway about “tap-dancing penguins?”.
Any news today is good, no matter if its news about games based on films or tap-dancing penguins with all the Wii jokes that are already becoming tiresome to hear, its great.
9 mei in de avondquote:Op vrijdag 28 april 2006 21:34 schreef Jed1Gam het volgende:
Boeiend die naam, wanneer komt er eens wat nuttige nieuwe info naar buiten.![]()
Zo mogelijk de meest nietszeggende en te veel gebruikte marketinguitspraak van de 20e en 21e eeuw.quote:Op vrijdag 28 april 2006 21:24 schreef alex4allofyou het volgende:
Think OUTSIDE the box
Zelfde games met andere besturing != nieuw genre.quote:het leuke van die controller is dat de gameplay voor een groot deel al ontstaat buiten het scherm om. Sterker nog, oude genres worden nieuwe genres puur omdat de beleving zo ver staat van het vorige.
Nee niks...quote:Op vrijdag 28 april 2006 21:51 schreef Erwtensoep het volgende:
Waar heb jij het nou weer over
quote:Oh, Lord.
Bozon is banned from the boards.
Seriously, there is no megaton tonight. Do not get hyped. Do not. Please... don't.
We've just got a solid update.
Matt
"Nintendo clearly felt the name was so cryptic it required a Rosetta Stone alongside to contextualize it, which doesn't really speak to its deep strength or intuitive character."quote:Op vrijdag 28 april 2006 16:38 schreef Retuobak het volgende:
http://www.penny-arcade.com/ < Tycho weet overigens precies te verwoorden hoe ik ook over de naam denk.
En ook iemand die zei iets in de trant van (was een analyst enzo): "You don't have to explain a good name, it's just a good name, no questions asked. Only bad names need explanation".quote:What do you think about the Revolution's new name, the Nintendo Wii?
Whaa? 3665 (12%)
W00t! 1877 (6%)
Wow. 2441 (8%)
WTF? 21721 (73%)
Hypenquote:“Crazy? Here is the first clue, “By letting the gaming community vent now about the name, they will be less distracted as launch titles for the system are announced and initial reports about what it’s like to play the games begin to come in.” Allowing your audience time to vent is not SOP in a name announcement, and also telegraphs that Nintendo knows what a stinker this name would be.
Second, it’s not possible to engineer a worse name for this product.
Third, and this is a big one, there are no trademarks registered by Nintendo nor by any dummy corp in the U.S or over there for Wii. This is unprecedented for Nintendo and it is not possible that his is an oversight. If Wii were the name, they would have registered it. In fact, no new trademarks have been registered by Nintendo at all. This leads us to conclude that Nintendo has in fact registered the real name under a dummy corp, which is SOP when trying to keep a name a secret prior to launch.”
Nintendo DS wasn't filed until July 2004, almost 2 months after the E3 it was shown (and named) at.quote:Op vrijdag 28 april 2006 23:12 schreef Dj_Day-V het volgende:
Over de naam
[..]
Hypen? Dalijk zeggen ze dat het gewoon Revolution blijft (Persconference). En dan zie ik al iedereen opgelucht ademhalen
In mijn ogen is de Wiimote niet zomaar de verandering van de controls. Het is de manier hoe je het beleefd wat veranderd. Stel je voor: Je speelt F.E.A.R. op de PC, je schrikt, laat je muis los, huppa klaar. Nu op de Wii, je gaat door het zelfde stuk, je schrikt, je controller schiet mee omhoog (mag hopen dat je hem niet los laat) en je beeld gaat mee. Doordat je nu niet zo makkelijk meer kan loslaten kan de beleving veel intenser worden. Ook ik ben gewend aan de asdw besturing, sterker nog, ik bestuurde vroeger (zo'n 15 jaar geleden) alles die hard met m'n numpad.quote:En de beleving is voor mij EXACT hetzelfde als de developers hun werk hebben gedaan. Het is pas slecht als ik moet nadenken bij de controls en er actief mee bezig moet zijn.
Iemand hier die weet wat Google betekent?quote:"You don't have to explain a good name, it's just a good name, no questions asked. Only bad names need explanation".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 28 april 2006 23:29 schreef 2Dcube het volgende:
[..]
Iemand hier die weet wat Google betekent?maar serieus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Google voor een search engine.
of Wii voor een games console.
zeg nou eerlijk, welke klinkt belachelijker.
bovendien is de 'uitleg' van google 1) makkelijker en 2) logischer (2 poppetjes en 2 controllers.... wtf?)
Ben ik even blij dat je geen moderator meer bent...quote:Op vrijdag 28 april 2006 23:33 schreef MMaRsu het volgende:
What the fucdk komen julli3 zeur3en koop ehm dan gofterdomme neit.
ssjeeeeesssssssssssssssssssssssssssss
knm3use
kneuse
IGN Blogquote:Talking to people that have worked in games retail, you find that normal people can’t/don’t/won’t keep the names of the systems straight. People ask for “PlayStation 360s” and “PlayCubes” and “Mario on Xbox” even though they actually own a GameCube – to them the system names are confusing and completely interchangeable.
This is basically Nintendo trying to create a name and brand that is in no way similar to the others, in order to be distinct in the minds of consumers. They see the ad, they actually retain the correct name, and they go and ask for it at the store.
Also, while it may sound dumb to us, you know that they focus-tested the hell out of it in all three territories and, at the very least, it’s not completely repellent to those focus groups.
In short: it's not a video game name; that's the whole point; and you can bet that Actual People, as opposed to the Internet, won't have a problem with it.
Er zit ook een microfoon in de Eyetoy.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:31 schreef Tain het volgende:
[..]
Eyetoy 2 is alleen een camera toch? waarom zou je dan gaan praten tegen je tv?
hele crew is vandaag oranjequote:Op zaterdag 29 april 2006 00:02 schreef Ruzbeh het volgende:
Wat ben je plotseling oranje, Kabouter.LOL
quote:Op zaterdag 29 april 2006 02:26 schreef leejow het volgende:
Jammer Gelukkig dat de achtergrond uit de TS niet in elke pagina verschijnt
Ik vond één pagina wel genoeg eigenlijkquote:Op zaterdag 29 april 2006 02:26 schreef leejow het volgende:
Jammer dat de achtergrond uit de TS niet in elke pagina verschijnt
quote:Op vrijdag 28 april 2006 23:29 schreef 2Dcube het volgende:
[..]
Iemand hier die weet wat Google betekent?Google betekent ook niets. Googol daarentegen wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
Google was een type fout...quote:Op zaterdag 29 april 2006 10:30 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Google betekent ook niets. Googol daarentegen wel.
http://www.revolutionreport.com/articles/read/418quote:"I'm going to give one little secret," Fils-Aime said. "Only one little secret, and hopefully I won't lose my job. We're going to show a racing game at E3 where you use the core controller in a very different way. That will answer all the questions to how you'll play a racing game."
Van dit interview.quote:John Schappert said: You know, the buttons are all still being mapped out. It does use the trigger buttons right now. I don't know how much we'll have locked in for you at E3 because we are still working on the final button layout, but it does use the trigger buttons, and it does use the accelerometer in the nunchuck unit as well for juking.
Nieuwe Franchise?quote:Op zaterdag 29 april 2006 10:42 schreef Xrenity het volgende:
[..]
http://www.revolutionreport.com/articles/read/418
Tof!quote:Op zaterdag 29 april 2006 10:42 schreef Xrenity het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 29 april 2006 10:42 schreef Xrenity het volgende:
[..]
quote:What we heard: Late last year, Metal Gear Solid creator Hideo Kojima sat down with Famitsu, Japan's leading game magazine. In it, he revealed he was developing an upcoming title for the Nintendo Revolution. He explained to the publication that he wanted the game to be drastically different from the stealth-action series which made him famous. He also hinted that he might be targeting female gamers specifically.
While it caused a bit of a stir at the time, Kojima's Revolution revelation faded into the background, thanks to a drought of new information about the project. But that will likely end in two weeks, if the hints on the Konami E3 press conference invitation are to be taken at face value.
The invitation, which arrived in GameSpot editors' mailboxes today, had a grey front with the Kojima Productions logo in the background. In the foreground are six words in all-caps: "RETURN," "REARM," "REGALE," "REBIRTH," "RESPECT," "REFINE." In each of the words, the letters "RE" were conspicuously offset in red. On the back, and even less subtle hint was dropped. "The REVOLT begins, Tuesday, May 9. It's the battle for E3," reads the card before giving the details of the event.
Plainly, Konami is hinting that there will be a major announcement at its press conference that has to do with something starting in "Re." But while the Revolution references may have been fine last week, this week everything changed when Nintendo revealed its console's new name, "Wii." Why would Konami send out a teaser postcard for a Revolution game when they knew a name change was in the works?
The answer is on the postcard, which bears a postmark of Wednesday, April 26--one day before the Wii name was revealed. Given that it was sent before the Wii announcement--which many diehard Nintendans are now claiming is a massive hoax--Konami must've stuck with the Revolution name just to not blow Nintendo's cover. That and it would be wii-ly hard to make a cool-sounding teaser with the console's new moniker. (Painful, we know.)
Bogus or not bogus?: Looking not bogus--expect official confirmation at E3.
Waar zie je mij dat zeggen?quote:
Whahaha! Die vind ik dan wel weer grappigquote:
Het was het eerste wat me tenbinnenschoot toen ik de naam voor het eerst lasquote:Op zaterdag 29 april 2006 11:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Whahaha! Die vind ik dan wel weer grappig
Ook Force Feedback confirmed. Zelfde interview met de accelerometer.quote:IGN Wii: Are you going to be using any force-feedback when you're throwing the ball or when you're getting hit, or anything like that?
John Schappert: Yes, we are. I think it's a little early to talk about how. Right now, these are the core mechanics that we've been working on getting them right. And I think you'll see further refinement there, but I think we're pretty happy with how Madden will be experienced on Wii.
Geef E3 nu.quote:Op zaterdag 29 april 2006 12:03 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ook Force Feedback confirmed. Zelfde interview met de accelerometer.
10.quote:Op zaterdag 29 april 2006 12:12 schreef BroesWillems het volgende:
het begint nu echt wel te jeuken jah... hoeveel nachtjes nog?
quote:Op zaterdag 29 april 2006 11:56 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Die is echt zooooo slecht, dat ie weer leuk is...![]()
quote:Op zaterdag 29 april 2006 12:26 schreef Retuobak het volgende:
Niet erg veelzeggend.
Zijn ook nietszeggende shotsquote:Op zaterdag 29 april 2006 12:41 schreef BroesWillems het volgende:
de negativelingen zijn der ook weer....![]()
Zo die ziet er wel realistisch uit zegquote:Op zaterdag 29 april 2006 12:24 schreef Tware het volgende:
Screen van Sadness, revolution Wii game:
[afbeelding]
bron: revolutionreport
"wiimote" klinkt echt niet.quote:Op zaterdag 29 april 2006 12:45 schreef moomoo het volgende:
omg ja, met de wiimote je wandelstok/kruk bedienen! briljant!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |