Het gaat om een 318i-blok met motorconfiguratie van een 1.6-liter. Dus dat hij prestaties van een 1.6 levertquote:Op donderdag 27 april 2006 17:48 schreef MrSASO het volgende:
Effe een vraagje tussendoor.
Ik heb een 316i maar de RDW geeft aan dat het een 318i is, hoe kan ik checken wat het nou eigenijk is??? het gaat om een E30
Waarom is dat zo gedaanquote:Op donderdag 27 april 2006 18:22 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Het gaat om een 318i-blok met motorconfiguratie van een 1.6-liter. Dus dat hij prestaties van een 1.6 levert
quote:Op donderdag 27 april 2006 22:42 schreef nicket84 het volgende:
Jeej... vandaag was de deal rond. Mijn Rode Mazda 323f 1.6i uit 91 ingeruild, en een Zwarte BMW318i uit 94 gekocht... KLOTE dat het postkantoor dicht was, dus morgen vroeg meteeeen naar het postkantoor en mn nieuwe aanwinst ophalen........
Dus dan pakt men een 318 i blok maar configureert hem naar een 316 i blok, niet echt logisch lijkt mij maar, je zal wel gelijk hebbenquote:Op vrijdag 28 april 2006 00:52 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Om ook voor mensen te zijn, die minder poen hebben
dat ziet er uit als een (opgevoerde) 3,5 of 4 liter V8 uit een E39quote:Op donderdag 27 april 2006 13:25 schreef Inorbit het volgende:
Dit brute apparaat staat te koop op mobile.de
[afbeelding]
en in de beschrijving staat dat het monster 320 pk uitspuwt. dus ik dacht, daar moet een ander blok in liggen, en jawel hoor. alleen mijn vraag is, welk?
gezien de enorme hoeveelheid plastick er op is het een vrij nieuw blok:
[afbeelding]
4.0 V8 M5 lees ik net
mooi manquote:Op donderdag 27 april 2006 14:42 schreef Inorbit het volgende:
[afbeelding]
cool er zijn ook cabrio's van. die zijn alleen niet fabriek af geloof ik
ik snap alleen niet waarom die er maar 6.500 euro voor kan vragen. zo'n blokkie lijkt me niet gratisquote:Op vrijdag 28 april 2006 09:03 schreef Youp het volgende:
[..]
dat ziet er uit als een (opgevoerde) 3,5 of 4 liter V8 uit een E39
geen M5 blok (dat is overigens 5 liter) en heeft 400pk ipv 320
valt mee hoor... 2e handsje met 3 ton op de klok is niet zo duurquote:Op vrijdag 28 april 2006 09:11 schreef Inorbit het volgende:
[..]
ik snap alleen niet waarom die er maar 6.500 euro voor kan vragen. zo'n blokkie lijkt me niet gratis
RDW zegt bij mijn e30 316i gewoon 316i hoorquote:Op donderdag 27 april 2006 17:48 schreef MrSASO het volgende:
Effe een vraagje tussendoor.
Ik heb een 316i maar de RDW geeft aan dat het een 318i is, hoe kan ik checken wat het nou eigenijk is??? het gaat om een E30
goed bezig lexquote:Op zaterdag 29 april 2006 23:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: BMW 2000
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Minnertsga
Datum: 29-04-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij het oldtimerevenement dat ieder jaar in Minnertsga op koninginnedag gehouden word
ik heb er in geredenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:01 schreef ChrisFO het volgende:
Voor de fans van de M BMW's bij de BMW dealer in Lelystad staat een M5 en M6 mooi naast elkaar. Zien er echt top uit, je kan er ook inzitten, ik heb zelf het genoegen gehad om de M5 te starten![]()
Nieuwste model neem ik aan? Ik ben jaloersquote:
E60 (nieuwste model) ja... maar ook de E39 en de E34 en de E34 touring.....quote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:55 schreef ChrisFO het volgende:
[..]
Nieuwste model neem ik aan? Ik ben jaloers![]()
Hey wat leuk, zo een heb ik er ook!quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Merk en type: BMW 2000
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Minnertsga
Datum: 29-04-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij het oldtimerevenement dat ieder jaar in Minnertsga op koninginnedag gehouden word
haha, eerder een boot als een auto zoquote:Op woensdag 3 mei 2006 13:57 schreef w31rd0 het volgende:
Hij ligt een beetje uit elkaar maar zo ziet er momenteel uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
het lijkt mij een beetje een tegen hanger voor de Audi A4 DTM die heeft ook wat carbon accenten en moet ook een homologatie model voorstellen, jammer alleen dat die meer pk heeftquote:Op donderdag 4 mei 2006 10:59 schreef Youp het volgende:
gister even bij de dealer (ex stageplaats) langs geweest, hadden ze een mooie nieuwe E90 320iS (WTCC) staan! mooi ding, carbon kleppendeksel, ontzettend grote mooie wielen, helemaal M uitgevoerd (bumpers en interieur) echt een mooie bak!
heb ook even een paar fototjes gemaak... deze zijn helaas allemaal mislukt en ik mis er een van de velgenmaarja om toch even een kleine impressie te geven:
carbonnnn(vage rotfoto)
[afbeelding]
speciale instaplijsten (niet goed zichtbaar dus)
[afbeelding]
lederen M tech interieur
[afbeelding]
DTM en WTCC zijn redelijk verschillend zeg maarquote:Op donderdag 4 mei 2006 11:05 schreef Inorbit het volgende:
[..]
het lijkt mij een beetje een tegen hanger voor de Audi A4 DTM die heeft ook wat carbon accenten en moet ook een homologatie model voorstellen, jammer alleen dat die meer pk heeft
geschuurd leerquote:Op donderdag 4 mei 2006 11:03 schreef Jimmeh het volgende:
Is dat geen alcantara?
Ik mis wat foto's van de buitenkant of valt er nix aan te zien van buiten? Wolf in...
en RWD heerscht!quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:38 schreef Jimmeh het volgende:
Overigens heeft de maker van de race simulaties GT Legends (waar die oude BMW CSL 3.0 en 3.5 in zitten) en van GTR (waar de M3 GTR geloof ik in zit), de FIA licentie gekocht voor de WTCC touring kampioenschappen.
Over een paar jaar kan je dan lekker met de BMW's knokken tegen de Alfa's en wat voor zut er nog meer in die kampioenschappen rijdt
smaken verschillen, ik vind de E60 en de E90 wel mooi::) de rest van de modellen (op de X3 na danquote:Op donderdag 4 mei 2006 11:49 schreef Scepsis het volgende:
BMW dreigt wel beetje zn glans te verliezen.
Nu hebben ze vrij lelijke modellen (5-serie, 3 serie met niet echt MANNELIJKE vormen, etc), 4WD, en benzineauto's met twinturbo's...
BMW was tenslotte de eerste met een serie geproduceerde turbo-auto.quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:17 schreef Youp het volgende:
smaken verschillen, ik vind de E60 en de E90 wel mooi::) de rest van de modellen (op de X3 na dan) ook...
en 4wd? X-drive ja....
overigens is BMW begonnen met turbo's op productieauto's... en zolang ze ze niet gebruiken puur om vermogen te winnen (dus een M-turbo ofzo) vind ik het best
4wd kan je al jaren kopen op de meeste topmotoren.quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:49 schreef Scepsis het volgende:
BMW dreigt wel beetje zn glans te verliezen.
Nu hebben ze vrij lelijke modellen (5-serie, 3 serie met niet echt MANNELIJKE vormen, etc), 4WD, en benzineauto's met twinturbo's...
Ik had echt niet verwacht dat zo`n oude bak nog zulke prestaties kan leveren.quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:31 schreef Hyperdude het volgende:
Cool.
Heb je het Touring topic van Youp een beetje gevolgd?
fotoreportage, Youp's 2000 Tii
Er moet ook nog meer zijn van de opbouw, maar dat kan ik ff niet vinden,
Jaja, maar toch leek het op dat het een soort traditie werd, BMW die zn power puur atmosferisch deedquote:Op donderdag 4 mei 2006 12:17 schreef Youp het volgende:
[..]
overigens is BMW begonnen met turbo's op productieauto's... en zolang ze ze niet gebruiken puur om vermogen te winnen (dus een M-turbo ofzo) vind ik het best
en dan claimen dat de golf 1 gti de eerste hothatch wasquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:32 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik had echt niet verwacht dat zo`n oude bak nog zulke prestaties kan leveren.
Die Youp zal wel veel lol hebben gehad bij het stoplicht met al die golfjes en civicjes met te grote uitlaten en te veel spoilers.
Een echte wolf in schaapskleren.
Mpower jaquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:44 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Jaja, maar toch leek het op dat het een soort traditie werd, BMW die zn power puur atmosferisch deed
Inderdaad, zo van; wij hebben die troep niet nodig om een snelle auto te maken.quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:44 schreef Scepsis het volgende:
Jaja, maar toch leek het op dat het een soort traditie werd, BMW die zn power puur atmosferisch deed
Ik dacht ook altijd dat de golf 1 gti de eerste was in zijn soort, maar ik vind het echt stoer dat je met zo`n oude bak nog heel wat mensen voor schut kan zetten.quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:11 schreef Youp het volgende:
[..]
en dan claimen dat de golf 1 gti de eerste hothatch was
NOT
Nouja, zo héél snel zal die toch ook weer niet zijn? Wel een erg mooie auto, dat wel.quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:15 schreef MrSASO het volgende:
Ik dacht ook altijd dat de golf 1 gti de eerste was in zijn soort, maar ik vind het echt stoer dat je met zo`n oude bak nog heel wat mensen voor schut kan zetten.
Ik zou die gezichten wel willen zien als je daar vol gas weg schiet bij het stoplicht.![]()
130 PK met RWD, en met die looks verwacht je eigenlijk helemaal geen snelheid.quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:17 schreef Kogando het volgende:
[..]
Nouja, zo héél snel zal die toch ook weer niet zijn? Wel een erg mooie auto, dat wel.
en 190nm en slechts 1040kgquote:Op donderdag 4 mei 2006 17:18 schreef MrSASO het volgende:
[..]
130 PK met RWD, en met die looks verwacht je eigenlijk helemaal geen snelheid.
130 PK en 1040 kg is wel belangrijk, 190Nm zegt niet zoveel. Maar geen gekke waarden inderdaad.quote:
don't forget to mention the 2002 Turbo... 170pkquote:Op donderdag 4 mei 2006 20:24 schreef Jimmeh het volgende:
In de jaren 60 had je de Alfa Giulia's waarvan de 2 liter modellen 130 pk hadden en op 850 kg. In de jaren 70-80 had je bijv de Lancia Beta met 125 pk (en 140 met kompressor) op 950 kg. Er waren zoveel GTI killers destijds
turbo's staan ook al te koop voor meer dan 20kquote:Op donderdag 4 mei 2006 21:06 schreef Jimmeh het volgende:
Das meer een Porsche killer bijna
Valt ook wel een beetje buiten massaproductie, maar zo'n 2002 Turbo of de CSL is gewoonweg prachtig om te hebbenAl zijn de CSL's zowat onbetaalbaar
Mooie wagen zo een wil ik ook wel hebben.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:41 schreef stifmeister18 het volgende:
Voor de liefhebbers, vandaag maar is de bmw uit de schuur gehaald en wou dit even met jullie delen![]()
![]()
foto's :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
100% orgineel![]()
als er btw nog mensen zijn die weten hoe ik de schade aan de voorkant kan wegwerken , graag![]()
whehehequote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:45 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
M'n vader deelde mij pas mede dat hij z'n e60 530d inruilt op een hagelnieuwe 335i coupé. Ik denk dat die man wat last heeft van z'n hormoontjes.
Ik mag vast wel een rondje maken en een plaatje schieten.![]()
quote:
hmmz dat dacht ik even aangezien normaal in 99% van de gevallen 1 wiel gewoon stil staatquote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:42 schreef vwk het volgende:
Sperdif op een standaard 120i
Wil je best geloven, maar lijkt me zo stug.
Even opgezocht, zie hier
Is standaard 3,38 diff, automaat is 3,91.. Niks over sper...
2 rechte strepen zegt niks over een sper, welk wiel moet doorslippen...? Je gaat immers rechtdoor, dus je wieldruk is gelijk.
Met sperren zijn die Duitsers echt zuinig. slechte zaak, vooral met die gare wegligging van de oude BMW's van voor de Z-as. Zelfs oude 911jes hebben niet vaak een sperquote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:42 schreef vwk het volgende:
Sperdif op een standaard 120i
Wil je best geloven, maar lijkt me zo stug.
Even opgezocht, zie hier
Is standaard 3,38 diff, automaat is 3,91.. Niks over sper...
2 rechte strepen zegt niks over een sper, welk wiel moet doorslippen...? Je gaat immers rechtdoor, dus je wieldruk is gelijk.
Dat is denk ik niet standaardquote:Op woensdag 10 mei 2006 16:46 schreef -Muse- het volgende:
komt nog best een aardig geluidje uit zon 120i
CSL's zijn te vinden voor zo'n 100-150k, hoeveel waren die origineelquote:Op donderdag 4 mei 2006 21:10 schreef Youp het volgende:
[..]
turbo's staan ook al te koop voor meer dan 20kbijna 3x zo veel als dat hij ooit eens nieuw kostte
Zoek maar eens een duitse 325, zitten ze vaak gegarandeerd op. Zijn ook 325is modellen, bijna allemaal. M sport package, en ook met sper. Daar komt mijn LSD van onder vandaan.quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Met sperren zijn die Duitsers echt zuinig. slechte zaak, vooral met die gare wegligging van de oude BMW's van voor de Z-as. Zelfs oude 911jes hebben niet vaak een sper. Met die nieuwerwetse electronische DSC/ASC enzo maakt het voor normaal gebruik ook niet veel meer uit. Maar op mijn oude Alfa 2000 GTV en 75TS zat zo'n ding wel standaard, alhoewel ze na 50-100K km hun werking vaak voor een groot deel verliezen. Hen ook wel eens een tweedehands BMW met sper lopen zoeken, maar ben nooit geslaagd, erg zeldzaam accesoire (duur en onzichtbaar voor de buurman
) Alleen M heeft ze geloof ik standaard.
Best een tof geluid; maar ik dacht altijd dat een X20 een 6 cylinder was![]()
ik weet wat een sper doetquote:Op woensdag 10 mei 2006 10:27 schreef vwk het volgende:
Als 1 wiel stil staat is het juist geen sper, dankzij een sper kan je in bepaalde mate (25/45/75) de kracht van de ene naar de andere kant verdelen, hierdoor slipt je wiel minder (snel) tot niet door, zodat je veel harder de bocht om kan.
Als je bij mij vol op het gas gaat staan met een dubbele kruising overgaat, ga ik net na de helft van de bocht gewoon dwars erdoorheen, en kan het gas er ook nog opblijven
mini cooper S heeft het ook als optiequote:Op donderdag 11 mei 2006 09:18 schreef vwk het volgende:
[..]
Zoek maar eens een duitse 325, zitten ze vaak gegarandeerd op. Zijn ook 325is modellen, bijna allemaal. M sport package, en ook met sper. Daar komt mijn LSD van onder vandaan.
E36, overigens
Ben een van de weinig (voor zover ik weet de 2e) met een niet M3 met sper![]()
Nu wel jaquote:
Wie weet dat ik mijn inmiddels verrote sper laat liggen, ombouw naar 45% en eens ga kijken naar de zaken die jij aankaart Bert.quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:12 schreef Five_Aces het volgende:
Zijn er wel meer die er een sper onder zetten hoor
Sper voor 1 serie kan je gewoon bij drexler motorsport bestellen. Maar verwacht niet dat ze goedkoop zijn. Sperkooi van een M3 3.0 kan je in principe ook apart bestellen bij ZF en die in een E36 diff zetten. Is allemaal niet zo ingewikkeld, alleen speling instellen vereist wat kunde.
Kan je nog veel meer dingen mee doen, zoals een extra platenpakket voor meer locking %, je kan de preload verhogen op het platenpakket en ook kan je de pressurerings nog bewerken zodat ze hun lock sneller opbouwen, en daamee kan je ook nog onder acceleratie en afremmen veranderen, net als een 2 way sper zeg maar. Bij een E36 3.2 kan je zelfs variable M lock inbouwen.
Diff's zijn alleen qua tuning onbekend, behalve in de autosport zoals bij Bas Roos etc.
quote:Op donderdag 11 mei 2006 15:34 schreef Geqxon het volgende:
[afbeelding]
Is dat ding nou a-symetrisch?
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4887&cache=noquote:Op donderdag 11 mei 2006 15:58 schreef Geqxon het volgende:
Niet echt mijn ding dan.... zijn er soms meer foto's van? Van bijvoorbeeld recht van achteren? Het lijkt haast een escher tekening, ik kan de lijnen van de auto niet echt goed "zien" op bovenstaande foto
Ii heb een Duitse E36 325 Coupé met M onderstel gehad, zonder sperquote:Op donderdag 11 mei 2006 09:18 schreef vwk het volgende:
[..]
Zoek maar eens een duitse 325, zitten ze vaak gegarandeerd op. Zijn ook 325is modellen, bijna allemaal. M sport package, en ook met sper. Daar komt mijn LSD van onder vandaan.
E36, overigens
Ben een van de weinig (voor zover ik weet de 2e) met een niet M3 met sper![]()
Enige wat ik me daarbij voor zou kunnen stellen is te heet geworden op de ring, die tandwielen moet je echt wel je best voor doen om ze stuk te trekken. Maar als je even echt gaat en ze worden te warm dan zetten ze uit = vastloper.quote:Op donderdag 11 mei 2006 15:26 schreef vwk het volgende:
[..]
Nu wel ja![]()
[..]
Wie weet dat ik mijn inmiddels verrote sper laat liggen, ombouw naar 45% en eens ga kijken naar de zaken die jij aankaart Bert.
Eens met Bas over gaan buurten.
Ik merk nu met het oude diff er terug onder wel dat ik echt rustiger door de bocht moet
Ik vond de 0-100 acceleratie van het sperdiff altijd super omdat die 5,6& korter is, echter is de 80-200 acceleratie van het originele diff ook ontzettend gaaf.
Van 100 in z'n 3 (kan je echt net pas in de 3 rijden) vliegt hij echt door de km/h's heen, bij het sperdiff zit je vanaf 115 al in z'n 4 bij wijze van.
Dus ik weet niet of ik de 2.93 ombouw naar sper (zelfde formaat diff, dus sperhuis kan er in principe zo in, maar moet wel gesteld worden = moeilijk/duur) of dat ik de 3.15 met sper hou en reviseer (alweer...)
Snap het alleen niet, het sper was goed en nu is er sowieso het tandwiel wat op de hoofdaandrijfas zat kapot![]()
Omdat je dacht dat je met 2 rechte sporen een sper zou hebbenquote:Op donderdag 11 mei 2006 17:49 schreef Youp het volgende:
[..]
eerder ook al hoor
check m'n opel astra topic maar
3.91 zou ik alleen doen voor full-race bij een 5 bak en M3. Dan zit je bij 7000 RPM op 220 in zijn 5, is ongeveer wel het hardste wat je kan op Zandvoort bv. Voor weggebruik zou ik het niet doen in elk geval. Jij kan dan met 6500 RPM niet eens meer over de 200 heen den kik. Rijd je op de snelweg met 120 terwijl je 4500 RPM draait of zo word je niet vrolijk van.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:28 schreef vwk het volgende:
115 moet ik niet in z'n 4 zitten, staat er een beetje krom, maar vaak accelereren vanaf de snelweg achter een auto uit, 120 teller = 115gps
Ik ben van schakelen bij 65-102-160-210 gegaan naar 60-95-148-200 dus valt op zich wel mee. En ja je legt een stuk meer af. Vanavond bij Bas wordt het diff nagekeken.
Ik vind het wel vreemd, wel slijtagesporen maar hij was gewoon goed, niet redelijk ofzo.
Verse sap erin, SAV XJ 75W140 dus ja.. dan op de ring kapot krijgen? Bij een M3 komt er nat. ff meer vermogen op te staan.
[..]
Omdat je dacht dat je met 2 rechte sporen een sper zou hebben![]()
![]()
Edit, Bert, wat vind jij er van om naar bijv. 3.23 te gaan of 3.91, laatste is nogal gangbaar... of is dat echt veel te kort? 24% korter is wel veel, lijkt me
Met 1x op het DSC knopje drukken schakel je alleen de DTC uit.... dit houdt dus in dat je met lichte wielspin weg kan rijden.quote:Op donderdag 11 mei 2006 17:51 schreef Youp het volgende:
trouwens hoe zit het eigenlijk met de DTC en DSC... als je deze op de 2e stand zet (3e stand is volleidg uit) laat hij dan gewoon een bepaalde mate van slip toe (sportief rijgedrag)?
De Z1 is natuurlijk erg exclusief, er zijn er maar weinig van gemaakt en in de loop der tijd zijn er natuurlijk nog een aantal gesneuveld.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:36 schreef Inorbit het volgende:
waarom is eigenlijk een Z1 zo ontiegelijk duur, voor zover ik weer is het een 325i E30 met een kunstof body. maar een normale zie ik pas voor boven de 20.000 euro zelfs in duitsland zijn ze heel duur. ze zijn wel heel gaaf, brute stoelen er in, mooie stuurtjes, leuke autotjes gewoon. maar in duitsland staan ze voor over de 40.000 euro te koop. dat is waanzin. gloednieuw waren ze vast nog niet zo duur.
[afbeelding]
[afbeelding]
een Z8 zonder sper. dat is ziek.
de 120 heeft geen DSC knopje maar een DTC knopje.. 1x drukken en DTC licht op in het dashboard, een paar tellen vasthouden en je krijgt dat driehoekje in dat rondje etc. iig dan staat alles helemaal uitquote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:14 schreef JWD het volgende:
[..]
Met 1x op het DSC knopje drukken schakel je alleen de DTC uit.... dit houdt dus in dat je met lichte wielspin weg kan rijden.
ja daar was ik al achter... maar iig dat hoef je met onze circuit astra niet te proberen... ook onder ideale omstandigheden gaat 1 wiel gewoon (bijna) stil staanquote:Omdat je meestal bij zwaar accelereren schuin wegtrekt grijpt de DSC alweer in dus komt het niet vaak voor dat je daadwerkelijk leuk strepen kan trekken met alleen DTC uit, 't is meer bedoelt (volgens het handboek) om jezelf los te rijden uit diepe sneeuw e.d.
Op een vlakke rechte weg is het overigens zeer goed mogelijk om zonder sper 2 strepen te trekken, beide wielen hebben dan evenveel grip.
Blijkbaar waren de omstandigheden bij die 'burnout' met de 120 gewoon goed.
no shit....quote:BMW is trouwens helemaal niet zo 'into' standaard LSD installeren, zelfs de Z8 had het niet en die had het toch echt hard nodig.
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:26 schreef Youp het volgende:
no shit....
wanneer je bij 20km/h in de 2 50% gas geeft trek je al strepen... finaal door de DSC heen(been there done that) zo'n ding MOET eigenlijk gewoon een sper hebben
en dan 180.000 euro er voor neerleggen
maar de Z8 wel... ze hadden hem van mij idd wel wat competatiever mogen maken... maar toch blijft het een prachtbak en hij rijdt heerlijkquote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:19 schreef Jimmeh het volgende:
[..]Dat verklaart wel waarom die auto finaal afgekraakt werd op handling bij Top Gear. Enige wat ze er mee konden doen is cruisen en daar is imo een M blok niet echt voor gemaakt.
jep vermogen verminderd... maar prestaties verbeterd (rond het circuit)quote:Op zaterdag 13 mei 2006 02:16 schreef Jimmeh het volgende:
De Z4 ook, maar waarom kan die het wel op het circuit
Leg je zoveel neer voor een Z8 mag je toch wel meer verwachten dan alleen rechtuit branden als een Amerikaan. Overigens heeft Alpina er wel een echte cruiser van gemaakt, M blok er uit en een eigenhuis 4.4. Meer koppel in de lage toeren en minder vermogen. Enige tuning project ooit waarbij het vermogen vermindert is?
imo is zo'n Z1 het ook net niet....quote:Op zaterdag 13 mei 2006 17:30 schreef Hyperdude het volgende:
Die Z1 is echt een overschatte otoo. Mooi is een kwestie van wel/geen smaak, maar apart is ie wel. Die deuren zijn ook een lachertje. Voor ¤47K zou ik, of 2 M3's halen, of een M3 en een Integrale Evo.
Een plastic cabrio met 170 Pk voor ¤47K![]()
De bij de Z1 behorende M3 bedoelde ik, de E30 M3, ook maar 190 PK overigens.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 17:40 schreef Jimmeh het volgende:
Vindt de Z1 ook niet zo, veels te duur ja.
2 M3's? oude serie ofzo?
er staan nu meer z1's te koop als E30 325jes. maar er zal inderdaad wel markt voor zijn. want anders worden ze zo niet verkocht. hij is overigens wel snel. in top gear hield hij een Honda S2000 en porsche boxter bij op het rechte stuk. en die zijn dan weer vrij identiek geprijst. ik geloof ook dat JC zijn vrouw er 1 gehad heeftquote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:42 schreef JWD het volgende:
[..]
De Z1 is natuurlijk erg exclusief, er zijn er maar weinig van gemaakt en in de loop der tijd zijn er natuurlijk nog een aantal gesneuveld.
Een echte liefhebbers auto dus.
En ja een Z8 zonder sper is niet handig.... 400PK op 1 wiel.....
Z1 weegt 1250 KG en heeft 170 PK, top 225 en 0-100 in 8,4 seconden.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:55 schreef Inorbit het volgende:
[..]
er staan nu meer z1's te koop als E30 325jes. maar er zal inderdaad wel markt voor zijn. want anders worden ze zo niet verkocht. hij is overigens wel snel. in top gear hield hij een Honda S2000 en porsche boxter bij op het rechte stuk. en die zijn dan weer vrij identiek geprijst. ik geloof ook dat JC zijn vrouw er 1 gehad heeft
dat viel mij ook op op zandvoort, die saker Gt's leken niet eens zo idioot veel sneller als die volvo 440's. maar het gewicht van de z1 zoals op autoweek.nl klopt niet.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:23 schreef Five_Aces het volgende:
Topgear is geen circuit maar een omhoog gevallen parkeerplaats. Je moet echt een hoop extra power hebben wil je op het oog zo weglopen op het rechte stuk. Kijk maar naar Zandvoort, kom je bos uti met 150 en aan het einde rij je 210. Als die ander dan 190 rijd of zo dan lijkt dat verschil helemaal niet zo groot plus dat de gene met de meeste snelheid ook weer eerder remmen moet.
auto week klopt vaker niet!quote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:09 schreef Inorbit het volgende:
[..]
dat viel mij ook op op zandvoort, die saker Gt's leken niet eens zo idioot veel sneller als die volvo 440's. maar het gewicht van de z1 zoals op autoweek.nl klopt niet.
ik heb op een andere site gelezen met ook heel veel autospecs dat de Z1 een stuk lichter is als mijn E30 iets van <1000 kilo
ff begrijpend lezen Jimmehquote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:39 schreef Jimmeh het volgende:
10 inlijn? no wai!
Heb even m'n Viper schaalmodel zn motorkap open gedaan en die heeft toch echt een V10 hoor
http://members.aol.com/speeddmn16/engine.html Deze site bevestigt dat bijvoorbeeld.
Of bedoel je de nieuwe Viper? Misschien heeft die weer een andere config.
Ik heb op http://www.z1z1.de/ , lijkt mij wel een site waar ze weten waar ze het over hebben, nog een rijtje specs gevonden:quote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:09 schreef Inorbit het volgende:
[..]
ik heb op een andere site gelezen met ook heel veel autospecs dat de Z1 een stuk lichter is als mijn E30 iets van <1000 kilo
Yup, ze gaan (een stukje) omlaag, de instap blijft overigens beroerd, of je ze nu open of dicht hebt.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:42 schreef Geqxon het volgende:
De deuren van de Z1, zijn die nou elektrisch?
Je moet er dan ook inspringen hequote:Op zondag 14 mei 2006 00:23 schreef JWD het volgende:
[..]
Yup, ze gaan (een stukje) omlaag, de instap blijft overigens beroerd, of je ze nu open of dicht hebt.
Je kan overigens prima met de deuren 'open' rijden, dan krijg je een beetje Jeep Wrangler idee.
Volgens het typeplaatje weegt hij overigens 1460kg
[afbeelding]
meer dan staat er voor, maar als het op die site staan, dan vind ik het wel raar dat hij sneller optrekt als mijn E30. die doet 8,2 of zo ongeveer van 0-100. misschien komt het door de aerodinamica. de z1 ziet er wel wat spitser uitquote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb op http://www.z1z1.de/ , lijkt mij wel een site waar ze weten waar ze het over hebben, nog een rijtje specs gevonden:
1250 KG
top 225
0-100: 7,9 sec.
1000 KG voor een standaard Z1 lijkt mij dan ook niet realistisch.
appart. dan lijkt het me sterk dat hij in 7.9 seconden naar de honderd rijdtquote:Op zondag 14 mei 2006 00:23 schreef JWD het volgende:
[..]
Yup, ze gaan (een stukje) omlaag, de instap blijft overigens beroerd, of je ze nu open of dicht hebt.
Je kan overigens prima met de deuren 'open' rijden, dan krijg je een beetje Jeep Wrangler idee.
Volgens het typeplaatje weegt hij overigens 1460kg
[afbeelding]
bij 0-100 speelt airodynamica amper een rol...quote:Op zondag 14 mei 2006 21:18 schreef Inorbit het volgende:
[..]
meer dan staat er voor, maar als het op die site staan, dan vind ik het wel raar dat hij sneller optrekt als mijn E30. die doet 8,2 of zo ongeveer van 0-100. misschien komt het door de aerodinamica. de z1 ziet er wel wat spitser uit
lijkt mij wel, aangezien ze die ook in de M3 gestopt hebben. en de top ongeveer hetzelfde is. en ze evenveel versnellingen hebben. lijkt me sterk dat ze daar een apparte bak voor ontwikkelenquote:Op zondag 14 mei 2006 22:36 schreef Youp het volgende:
[..]
bij 0-100 speelt airodynamica amper een rol...
is zijn de bak en de einoverbrenging etc. van een Z1 wel het zelfde?
hmmz... sper per ongeluk?quote:Op zondag 14 mei 2006 23:06 schreef Inorbit het volgende:
[..]
lijkt mij wel, aangezien ze die ook in de M3 gestopt hebben. en de top ongeveer hetzelfde is. en ze evenveel versnellingen hebben. lijkt me sterk dat ze daar een apparte bak voor ontwikkelen
tjah, er blijven weinig opties over.quote:Op zondag 14 mei 2006 23:08 schreef Youp het volgende:
[..]
hmmz... sper per ongeluk?of bredere (en betere) achterbanden?
Hij vertelde mij dat het een M3 was, dat is toch geen "gewone" in BMW land?quote:Op maandag 15 mei 2006 20:28 schreef Inorbit het volgende:
geile bak zeg, het is alleen maar een "gewone"
die velgen staan er super onder
Hij heeft ze zelf gemaakt maar hij is geen Japannerquote:Op maandag 15 mei 2006 20:25 schreef Geqxon het volgende:
Dat is toch echts iets dat ik mij bij al die japanse foto's afvraag.
Waarom zijn de meeste foto's schuin gemaakt
daarom de quotes, je hebt ook een cecotto en een EVO verziequote:Op maandag 15 mei 2006 20:34 schreef jacco het volgende:
[..]
Hij vertelde mij dat het een M3 was, dat is toch geen "gewone" in BMW land?
CTRL + F op de PTA index, typ : "bmw" plusminus 2x op enter rammen en je bent erquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:17 schreef metallicattim het volgende:
hmm waarom vond ik dit topic niet? khad al een nieuw aangemaakt!
Kheb zelfs nog met de search gezocht maar kon hem echt niet vinden...
ahwel, daar heb je moderators voor he!
heb je een foto van dat Mtech1 stuur?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:48 schreef metallicattim het volgende:
dat heb ik gedaan! zelfs de hele lijst handmatig afgegaan, maar ik kon echt nix vinden hoor! Begin echt aan mijn geestelijke gesteldheid te twijfelen
Njah met wat hulp toch gevonden!
Kan iemand me vertellen hoe ik een M-Tech I stuur loskrijg? Ik zag dat bij een ander BMW stuur ( en ook bij het M-Tech II stuur wat ik gekocht heb ), je het kapje van de toeter los kan halen zodat je bij de schroef komt, maar hoe kom ik daar bij een M-Tech I stuur bij? Kheb eff snel gekeken, maar kan het zo 1 2 3 niet zien.
Thx, ik had het al gevonden! Nieuw stuur zit erop, stuurt lekker, maar het bevalt me niet, het stuur is niet in de staat die ik ervan had verwacht... Ik denk dat ik deze verkoop en een nieuw M-Tech II stuur ga zoeken.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:31 schreef Inorbit het volgende:
middelste dopje(BMW badge) er uit wippen met een schroevendraaier
ow jammer. ik heb nog een 3 spaaks leren bmw stuur liggen(nog heel netjes alleen een beetje vaal op de vasthoud plek). ik zoek wel even een plaatje, maar ik vind bmw sturen te groot dus ik heb nu een sparco stuur.quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:02 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Thx, ik had het al gevonden! Nieuw stuur zit erop, stuurt lekker, maar het bevalt me niet, het stuur is niet in de staat die ik ervan had verwacht... Ik denk dat ik deze verkoop en een nieuw M-Tech II stuur ga zoeken.
hahaha lolquote:
kwil sowieso nix anders dan M-Tech IIquote:Op woensdag 24 mei 2006 22:10 schreef Inorbit het volgende:
[..]
ow jammer. ik heb nog een 3 spaaks leren bmw stuur liggen(nog heel netjes alleen een beetje vaal op de vasthoud plek). ik zoek wel even een plaatje, maar ik vind bmw sturen te groot dus ik heb nu een sparco stuur.zeer prettig aangezien ik toch stuurbekrachtiging heb scheelt een hoop gedraai op rotondes
[afbeelding]
quote:Ik zat al een tijdje met het idee om een nieuwe site te maken en dan vooral over mijn E30 325i. Heb er nu een verzamelsite van gemaakt waar de E30 rijder zich kan aanmelden, fotos kan plaatsen, zijn of haar verhaal kwijt kan enz enz.
Mijn bedoeling van de site is om de E30 rijder bijmekaar te krijgen in een soort naslagwerk. En natuurlijk de nodige dingen eromheen zoals Meetings, Gallery, Links en wie weet wat nog meer.
Wat vinden jullie van dit idee?
Het prille begin van de site staat al online. Nog geen bijzondere graphics of layouts, ( wel spelfouten uiteraard ) maar daar wordt aan gewerkt door meerdere personen op het moment!
Je kan je wel al aanmelden door op E30 Toevoegen te klikken onderaan.
Aanmeldingen stromen binnen, inmiddels al 18 profielen online!
Site is nog vollop in ontwikkeling, maar ben er druk mee bezig! www.e30fansite.nl zal binnenkort ook online zijn.
voor nu heb ik de link : http://www.destroyerofsenses.com/E30
oke, hij lijkt er wel een beetje op, maar dan zonder die "bobbels" aan de binnenkant op kwart voor 2 zoals bij de Mtech II en die Mtech is kleiner geloof ik. maar dan wil je deze niet. ik ben zelf te lui om hem op marktplaats te zetten.quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:16 schreef metallicattim het volgende:
[..]
kwil sowieso nix anders dan M-Tech II
ik heb me aangemeld, ik zal proberen zo snel mogelijk een zwik foto's op te sturenquote:Op woensdag 24 mei 2006 22:22 schreef metallicattim het volgende:
Mag ik iedereen via deze weg even wijzen op mijn nieuwe site.
[..]
Wat doe je met dat M-Tech I stuur als je het nieuwe hebt gevonden?quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:02 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Thx, ik had het al gevonden! Nieuw stuur zit erop, stuurt lekker, maar het bevalt me niet, het stuur is niet in de staat die ik ervan had verwacht... Ik denk dat ik deze verkoop en een nieuw M-Tech II stuur ga zoeken.
vriend van me misschien, ligt eraan wat je ervoor wil hebbenquote:Op donderdag 25 mei 2006 21:04 schreef metallicattim het volgende:
stuur heb ik nu al in de verkoop, interesse?
Kheb op het moment eff geen digicam, dus de beste foto die ik je kan laten zien staat hierboven!
Ik ben vrijdag geweest.quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:09 schreef metallicattim het volgende:
Vandaag naar de ring geweest, een HELEBOEL BMW's gezien! flink wat E30 M3's, aantal M5, paar M6, helft van de autos daar was porsche volgens mij! hehe
Heb ook 2 rondjes gereden, lekker rustig aangedaan, 2e rondje ging al wat lekkerder, hoefde ook niet hele tijd mensen langs te laten, dus kon zelf ook wat meer de ideale lijn rijden en dus wat harder door de bocht.
Moet er nu geen gewoontje van gaan maken, want de 325i moet wel heel blijven
Leuk ding. Motorinhoud?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:22 schreef Puur het volgende:
Tja, heb BMW forum..
Gelukkig hebben ze er wel mooie foto's van een look-a-like van mijn auto:
[afbeelding]
[afbeelding]
Tuurlijk is er iets niet in de haak met die auto. De meeste zijn echter te goedgelovig om er sceptisch over te kunnen zijn. Het hoeft niet per definitie een auto met gebreken te zijn, maar ik vermoed dat automatisch, omdat het exemplaar incourant blijkt te zijn wat onlogisch is.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:09 schreef Pharell het volgende:
wat een stel zeikwijven daar op dat forum
Ik moet zeggen dat je helemaal gelijk hebt dat je vraagtekens bij die auto zet! Vooral omdat de (ex)eigenaar op de forum een turk(moroc?) is... ga je toch je zo je twijvels krijgen!
En dan ook nog eens moeilijk lopen doen op de vraag of er schade is geweest. en als puntje bij paaltje komt is de hele achterkant in de puinpoeier gereden
Erg jammer weer!
Ik heb een 118i, 2 liter 4 cilinder benzine. Niet de snelste maar ruim binnen de 10 seconden naar 100. Mijn vriendin heeft mij deze 1 serie aangepraat. Zij is lyrisch over alle BMW modellen van nu, terwijl ik misschien een 1988'er 3 serie wel mooier vind. Maar het rijdt super. Volgende is alleen wel een 130iquote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:36 schreef Bombardier het volgende:
Leuk ding. Motorinhoud?
Ik wil m'n vriendin eigenlijk ook een 1-serie aanpraten.![]()
nice. goede kleur voor een 1 serie en mooie stoelen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:36 schreef Puur het volgende:
[..]
Ik heb een 118i, 2 liter 4 cilinder benzine. Niet de snelste maar ruim binnen de 10 seconden naar 100. Mijn vriendin heeft mij deze 1 serie aangepraat. Zij is lyrisch over alle BMW modellen van nu, terwijl ik misschien een 1988'er 3 serie wel mooier vind. Maar het rijdt super. Volgende is alleen wel een 130i
omdat die een stuk minder pk heeft en er minder ruig uit ziet dunkt mij zoquote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:19 schreef Bombardier het volgende:
Wat zijn trouwens de grootste verschillen tussen een BMW 633i en een 635i/CSI? De 633 is aanzienlijk goedkoper in aanschaf dus ik ben geneigd daarvoor te gaan als volgende project.
mjah met die afkomst... ik ben geen racist maar tis wel algmeen bekend dat zij hun wagen nou niet echt netjes onderhouden enzo.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:18 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Tuurlijk is er iets niet in de haak met die auto. De meeste zijn echter te goedgelovig om er sceptisch over te kunnen zijn. Het hoeft niet per definitie een auto met gebreken te zijn, maar ik vermoed dat automatisch, omdat het exemplaar incourant blijkt te zijn wat onlogisch is.
Ik wil echter even vermelden dat ik de afkomst van de eigenaar niet relateer aan de staat van de auto.
die dapo81 lijkt de verkoper wel, zoals hij dat ding "verdedigt"quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:44 schreef Pharell het volgende:
[..]
mjah met die afkomst... ik ben geen racist maar tis wel algmeen bekend dat zij hun wagen nou niet echt netjes onderhouden enzo.
verder vind ik zoals jij t al aangeeft een zeer dubieus verhaal. prijs, kenteken, aanrijding, nu opeens een handelaar... t klopt allemaal net niet helaas! jammer!
Mooie BMW 502quote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: BMW
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Franeker
Datum: 27-05-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij de Oldtimer Elfstedentocht
willen julie geloven dat ik afgeloven zaterdag naast deze BMW een NOG puiknder BMW op de foto heb gezet?
Post eens foto's als bewijsquote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: BMW
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Franeker
Datum: 27-05-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij de Oldtimer Elfstedentocht
willen julie geloven dat ik afgeloven zaterdag naast deze BMW een NOG puiknder BMW op de foto heb gezet?
schitterend.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:27 schreef Alexxxxx het volgende:
knip*
en nog een boel kwalen heeft... hij is opgevolgd dus door de 635CSi en die is medio '82 gefacelift en heeft hij een motronic motormanagement gekregen (iets meer vermogen, een stuk zuiniger en een stuk betrouwbaarder) grotere wielen standaard, betere vering en grotere remmen en nog een boardcomputer ofzoquote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:54 schreef Inorbit het volgende:
[..]
omdat die een stuk minder pk heeft en er minder ruig uit ziet dunkt mij zo
Alles op zn tijdquote:
een 635 zal minder romslomp met zich meebrengen dan een 8quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:37 schreef Hyperdude het volgende:
Op mobile.de kom je om in de 635 CSi's voor redelijke bedragen. Dingen roesten behoorlijk en zijn intussen wel echt oude bakken. Sowiezo zou ik alleen kijken naar de nieuwere modellen met de smallere achterlichten.
Of iets meer uitgeven en een 840/850 aanschaffen, kan je er nog in rijden ook ipv. alleen te sleutelen
neem dan de CSi... die presteerd tenminste ook nog een beetje met zn 5.6 (of was het nou 5.7?) liter v12quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:30 schreef Geqxon het volgende:
Een 850i met 18" velgen vind ik zo geweldig porno. Met die enorm lekkere 5 liter V12
reken voor een 850 maar even het 10 voudige aan onderhoudquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:01 schreef Geqxon het volgende:
De CSi is al helemaal onbetaalbaar
Als ik ooit een leuke full-time baan heb, ga ik denk ik naar een 850i kijken, of als ik de auto ook nog voor mijn werk nodig heb een E38 750i
Beide zijn voor tussen de 13.500 en 15.000 al prima te verkrijgen, toch? Aan onderhoud zat ik zelf te denken aan ongeveer 150 euro per maand, dat is neem ik aan ook goed gegokt?
150 x 10 is 1.500quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:23 schreef Geqxon het volgende:
1500 euro per maand aan onderhoud?? Okay, ik volg je sarcasme, maar met bv. 10.000km per jaar zat ik toch echt aan hoogstens 2000 euro te denken.
Een halve set banden (zonder burnouts krijg ik het gevoel dat je er 20.000km mee door kan gaan), nieuwe remschijven rondom en de standaard beurten?
oepsquote:Op woensdag 31 mei 2006 09:05 schreef Geqxon het volgende:
Sinds wanneer hebben we 10 maanden per jaar?Het is dan nog altijd 1800, want redelijk gelijk staat aan tegen de 2.000.
Ik dacht zelf dus aan 2.000 euro per jaar aan onderhoud, dus exclusief de benzine, verzekering en wegenbelasting.
Zoals ik net al zei: Als ik ooit een leuke full-time baan heb, en nog thuis woon, dat ik dán naar een leuke BMW ga kijken. Want anders is het inderdaad onbetaalbaar
Komt goedquote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Alles op zn tijd
(zaterdag 500 foto's gemaakt, en als ik bij ekle foto dat domme lisjte in moet vullen snap jij dat dat niet 123 klaar is)
maar die zal ik ook nog tonen in dit topic, vreest niet
kerel ik heb een keer een week aan zo'n ding gewerkt... grote beurt en wat kleine dingetjes die blijven terugkomen bij zo'n apparaatquote:Op woensdag 31 mei 2006 09:05 schreef Geqxon het volgende:
Sinds wanneer hebben we 10 maanden per jaar?Het is dan nog altijd 1800, want redelijk gelijk staat aan tegen de 2.000.
Ik dacht zelf dus aan 2.000 euro per jaar aan onderhoud, dus exclusief de benzine, verzekering en wegenbelasting.
Zoals ik net al zei: Als ik ooit een leuke full-time baan heb, en nog thuis woon, dat ik dán naar een leuke BMW ga kijken. Want anders is het inderdaad onbetaalbaar
Bedankt dat je mij even uit mijn droom geslapt hebt.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:00 schreef Youp het volgende:
[..]
kerel ik heb een keer een week aan zo'n ding gewerkt... grote beurt en wat kleine dingetjes die blijven terugkomen bij zo'n apparaatwaarom denk je dat ze in de aanschaf zo goedkoop zijn
maak je geen illusies.... als de bougi's vervangen moeten worden moet je bijvoorbeeld al het halve motorblok uitbouwen ongeveer
dan zitten er nog allerlij gekke systemen in (hydraulisch meesturende achteras etc.) die onderhoud behoeven... zo'n auto is voor wanneer je het al gemaakt heb om er bij te kopen voor de hobby
geen daily driver, echt niet...
Dan nog liever een fiets, heb je tenminste nog achterwielaandrijvingquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:21 schreef Geqxon het volgende:
...
Geen 850 voor mij dus
Of het moet een Vulva 850 zijn
arme 6... hadden ze beter aan mij kunnen gevenquote:Op woensdag 31 mei 2006 23:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: BMW
Eigenaar: Kok autoverhuur 't Harde
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Sint Annaparochie: camping de blikvaart
Datum: 27-05-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij de tractor-, auto-, en truckpulling Het Bildt
[afbeelding]
Merk en type: BMW 635 CSI
Eigenaar: Kok autoverhuur 't Harde
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Sint Annaparochie: camping de blikvaart
Datum: 27-05-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij de tractor-, auto-, en truckpulling Het Bildt
quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Het is geen crossbak.... hij word gebruikt voor carpulling....
[afbeelding]
Dit idee dus....
Nee... Want nu komen er geen deuken in, en gaat ie jarenlang mee.... een wezenlijk verschil....quote:
zitten er ook standaard motorblokken in met een paar aanpassingen, of worden ze allemaal vervangen door tienduizend liter V8's met superchargers enzoquote:Op donderdag 1 juni 2006 14:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee... Want nu komen er geen deuken in, en gaat ie jarenlang mee.... een wezenlijk verschil....
bij de meeste is het idd gewoon een plastic kap over een lang chassis die is volgestouwd met oersterke motoren.... Maar de 635 heeft nog een originele mtor en chasis, alle onderdelen zijn BMW, hij komt uit in de standaard klassequote:Op donderdag 1 juni 2006 15:15 schreef Inorbit het volgende:
[..]
zitten er ook standaard motorblokken in met een paar aanpassingen, of worden ze allemaal vervangen door tienduizend liter V8's met superchargers enzo
zijn wel redelijk verneukte exemplaren.....quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:45 schreef jacco het volgende:
Wat BMW's met Iforged velgen
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
blah blah wat een onzin, als je een stijl niet aanstaat hoeft dat niet te betekenen dat er meteen iemand in rijdt die jij als sjonnie betitelt.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:47 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ach kommop. In zo'n vernaggelde M3 kan alleen maar een sjonnie rijden
Dat is de reflectie van de grond in de carroseriequote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:17 schreef Geqxon het volgende:
Op de foto hierboven zie ik wat kleurverschil tussen de diverse panelen
Of je leest ff die advertentie.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:17 schreef Geqxon het volgende:
Op de foto hierboven zie ik wat kleurverschil tussen de diverse panelen
met verlichte pookknopquote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:14 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand nog geld over voor een redelijk onverbouwde E30 M3?
Staat nu op ¤5200
http://cgi.ebay.de/BMW-M3(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
Vergt nog wel wat werk, maar als ie mechanisch goed is, misschien niet eens zo gek?
[afbeelding]
Die zet je gewoon weer op Ebay; voor veelquote:
ruimte achterin is idd $^!@#%! (maar beter als in de 6quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:53 schreef Geqxon het volgende:
Ik zat laatst in een 1-serie, en jemig, wat heeft dat ding lage ruiten! Geeft een erg cool chop-top effect. Top bakkie verder, zo'n 1-serie. Voor mijn 1.86 moest de voorste stoel echter wel wat naar voren
dat is om sjonnie's te werenquote:Op zondag 4 juni 2006 16:45 schreef Youp het volgende:
[..]
ruimte achterin is idd $^!@#%! (maar beter als in de 6)
nadeel van die hoge deuren en kleine ruitjes is dat je je arm niet in de zon kan laten bakken
Uiteindelijk verkocht voor ¤7051.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:14 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand nog geld over voor een redelijk onverbouwde E30 M3?
Staat nu op ¤5200
http://cgi.ebay.de/BMW-M3(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
Vergt nog wel wat werk, maar als ie mechanisch goed is, misschien niet eens zo gek?
[afbeelding]
OEM product... Zit er bij mij ook in, en kijkt best chiquequote:
netjes, mooi interieur, sportstoelenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:43 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
320D Dynamic Executive plus SatNav BMW professional
[afbeelding]
Nee, het is een niet-rokers versie.quote:Op woensdag 7 juni 2006 00:26 schreef Youp het volgende:
[..]
netjes, mooi interieur, sportstoelen, mooie kleuren en afwerking (alu strips) en mooi sportstuur, 320D rijdt ook heerlijk relaxed
-edit-
wel een smokers edition, rook je? of om een andere reden daarvoor gekozen?
wat bolkedebeer zegt, is bij bmw al langer zo...quote:Op woensdag 7 juni 2006 00:37 schreef Jimmeh het volgende:
Waaraan zie je dat het een smokers edition is en wat doet die edition? Of noemen ze een asbakje, heel chique smokers edition![]()
ah dan heeft de E90 wel een klepjequote:Op woensdag 7 juni 2006 08:02 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Nee, het is een niet-rokers versie.
Voor diegenen die er zo om moeten lachen, de rokersversie kent inderdaad asbakken aan de voorzijde en achterin, alsmede sigarettenaanstekers voor- en achterin. De niet-rokersversie waarvoor gekozen kan worden bij bestelling kent deze niet.
eigenlijk wel. wat moet zoiets kosten en in wat voor staat is diequote:Op woensdag 7 juni 2006 08:43 schreef vwk het volgende:
Heeft iemand interesse in een 3.91 differentieel met 25% sper?
Het zit in een groot huis, van een E28, dus past ook onder een E30
waar blijven de foto's?!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 19:04 schreef Roadster het volgende:
Het is rustig hier zeg... ben een tijdje niet op FOK geweest maar zit toch wel bruikbare info in de BMW fantopics moet ik zeggen.
Heb zelf in april een E36 M3 GT gekocht, straks nog even de GT spoilerlip eraf halen voor en dan morgen naar ATP Papenburg in duitsland voor een driftdagje.
damn mooi ding zeg, zeker die stoelen met alcantra. is zo'n gt nou sportiever geveerd en afgesteld als de standaard M3 of heeft een gt alleen die wat lichtere onderdelen en wat andere spoilers?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:58 schreef Roadster het volgende:
Hier paar fototjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
wat dacht je er van dat jij misschien een m3 stuur in je 328 hebt?quote:Op maandag 19 juni 2006 12:24 schreef vwk het volgende:
Aparte tellerklok, is dat standaard?
Wel apart om te zien dat je een niet ///M3 stuur hebt, zit nml. dezelfde in als mijn 328i
Standaard loopt de klok tot 280, deze is naar H&H Motorsport geweest voor een andere DME (motormanagement), redline is naar 7900rpm gegaan daarmee kan ie 292 halen op de klok, moet wel want heb geen 6e vernselling.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:24 schreef vwk het volgende:
Aparte tellerklok, is dat standaard?
Wel apart om te zien dat je een niet ///M3 stuur hebt, zit nml. dezelfde in als mijn 328i
dan haalt hij de redline ookquote:Op maandag 19 juni 2006 18:14 schreef Robin__ het volgende:
whoa dus hij haalt de redline ook nog echt in zn 5?!
Niet dat het niet hard genoeg is ofzo.. wat zou ie doen met een 6 bak?
topsnelheid rij je toch bijna nooit... accelereren in de 5 doe je dagelijks.. en ik bedoelde trouwens dat hij met een 6bak in d 6e versnelling ook de redline haaldequote:Op maandag 19 juni 2006 18:22 schreef Robin__ het volgende:
Kwa top bedoelde ik.. ja oke je zou ook met 2 versnellingen ook 300 kunnen halen maar echt lekker voor je acceleratie is het niet. Ik ben alleen verbaast dat ze dan niet kiezen voor een wat hogere top en een iets langzamere acceleratie in zn 5 (alsof die er echt toe doet) Of haalt ie de redline ook echt maar net aan?
Hmm, volgens mij is het gewoon een standaard sportstuur met airbag. Ik dacht dat alle ///M sturen het gekleurde stiksel haddenquote:Op maandag 19 juni 2006 12:40 schreef Pharell het volgende:
[..]
wat dacht je er van dat jij misschien een m3 stuur in je 328 hebt?
(overigens heb ik geen idee of het wel of niet een m3 stuur is)
Je hebt ook meerdere soorten, een 4-spaaks die je vaak zonder logo ziet, een 3-spaaks (anders als hierboven) en een 3-spaaks die als een soort haaientand loopt, deze zit volgens mij alleen in de M3 3.2 modellen en de Z3 M-modellen.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:45 schreef Geqxon het volgende:
"Mijn" M3 stuur ziet er volgens mij wel ietjes anders uit...
Da's helemaal waar, al vind ik de plaatsing van de 2 horizontale spaken wat minderquote:Op maandag 19 juni 2006 16:11 schreef Roadster het volgende:
[..]
Standaard loopt de klok tot 280, deze is naar H&H Motorsport geweest voor een andere DME (motormanagement), redline is naar 7900rpm gegaan daarmee kan ie 292 halen op de klok, moet wel want heb geen 6e vernselling.
Dit stuur vind ik echt 10x mooier dan het dikke 4spaaks stuur, maargoed, smaken verschillen.
Voor ¤895 afleveringskosten glimt ie!quote:
Denk dat ie meteen terugzakt als je bij 270 naar 6 gaat. De motor moet het hebben van de toeren, zitten ook andere nokkenassen in een M3GT. Met de H&H DME moet ie door kunnen lopen naar 290 teller bij 7900rpm dat ga ik nog wel een keer proberen (en vastleggen uiteraard) maar dat soort toerentallen moet je niet langdurig en zeker niet elke dag gaan draaien.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:14 schreef Robin__ het volgende:
whoa dus hij haalt de redline ook nog echt in zn 5?!
Niet dat het niet hard genoeg is ofzo.. wat zou ie doen met een 6 bak?
er komen hier wel rijkere mensenquote:Op woensdag 21 juni 2006 14:15 schreef K33T het volgende:
Roadster, hoe kom jij aan zoveel geld?
quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Advies bij kopen nieuwe trein gevraagd.
![]()
een gefotoshopte 6 seriequote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:23 schreef Inorbit het volgende:
[afbeelding]
dat autobild is ook altijd zo druk bezig met photoshop. dit moet de nieuwe 8 serie 4 deurs coupe worden die de CSL gaat bestrijden, ik geloof er alleen geen hol van.
Knap van je dan 345 km/u gaan rijden met 7800 RPM van een M3 GT.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:32 schreef Youp het volgende:
[..]
topsnelheid rij je toch bijna nooit... accelereren in de 5 doe je dagelijks.. en ik bedoelde trouwens dat hij met een 6bak in d 6e versnelling ook de redline haalde
lig niet alle gear ratios uit je hoofd te kennenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:13 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Knap van je dan 345 km/u gaan rijden met 7800 RPM van een M3 GT.![]()
kost genoeg maar is betaalbaar... ik heb alleen niet echt zin dr inquote:
Veel tijd jahquote:
nopequote:Op zondag 25 juni 2006 16:08 schreef eer-ik het volgende:
he youp,
staat die bak van jou alweer in elkaar?
Zo ja: was je vandaag stiekem in leiden aan het rijden? het rijmt nog ook
[afbeelding]
quote:
bijna, ik heb een 2000 Tii Touring dit kan een 1800 Touring zijn of een 2000 Touring en als hij van na 1973 is is kan het ook een 2002 zijn of een 1802 etc.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:05 schreef eer-ik het volgende:
[..]
![]()
Was ik stiekem effe te lui voor.
Maar het is wel zo'n zelfde toch?
Als ik het effe goed heb...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |