abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37798176
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 20:23 schreef Five_Aces het volgende:
Topgear is geen circuit maar een omhoog gevallen parkeerplaats. Je moet echt een hoop extra power hebben wil je op het oog zo weglopen op het rechte stuk. Kijk maar naar Zandvoort, kom je bos uti met 150 en aan het einde rij je 210. Als die ander dan 190 rijd of zo dan lijkt dat verschil helemaal niet zo groot plus dat de gene met de meeste snelheid ook weer eerder remmen moet.
dat viel mij ook op op zandvoort, die saker Gt's leken niet eens zo idioot veel sneller als die volvo 440's. maar het gewicht van de z1 zoals op autoweek.nl klopt niet.

ik heb op een andere site gelezen met ook heel veel autospecs dat de Z1 een stuk lichter is als mijn E30 iets van <1000 kilo
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_37798378
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 21:09 schreef Inorbit het volgende:

[..]

dat viel mij ook op op zandvoort, die saker Gt's leken niet eens zo idioot veel sneller als die volvo 440's. maar het gewicht van de z1 zoals op autoweek.nl klopt niet.

ik heb op een andere site gelezen met ook heel veel autospecs dat de Z1 een stuk lichter is als mijn E30 iets van <1000 kilo
auto week klopt vaker niet!

een viper heeft een 10 in lijn
een MR2 (AW11) heeft voorwielaandrijving

etc.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_37798961
10 inlijn? no wai!

Heb even m'n Viper schaalmodel zn motorkap open gedaan en die heeft toch echt een V10 hoor
http://members.aol.com/speeddmn16/engine.html Deze site bevestigt dat bijvoorbeeld.

Of bedoel je de nieuwe Viper? Misschien heeft die weer een andere config.
pi_37799384
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 21:39 schreef Jimmeh het volgende:
10 inlijn? no wai!

Heb even m'n Viper schaalmodel zn motorkap open gedaan en die heeft toch echt een V10 hoor
http://members.aol.com/speeddmn16/engine.html Deze site bevestigt dat bijvoorbeeld.

Of bedoel je de nieuwe Viper? Misschien heeft die weer een andere config.
ff begrijpend lezen Jimmeh
Hopeloos benzine verslaafd
pi_37799513
Aaaah je noemt de foute specs op de autoweek site
  zaterdag 13 mei 2006 @ 23:14:45 #131
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37801913
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 21:09 schreef Inorbit het volgende:

[..]

ik heb op een andere site gelezen met ook heel veel autospecs dat de Z1 een stuk lichter is als mijn E30 iets van <1000 kilo
Ik heb op http://www.z1z1.de/ , lijkt mij wel een site waar ze weten waar ze het over hebben, nog een rijtje specs gevonden:

1250 KG
top 225
0-100: 7,9 sec.

1000 KG voor een standaard Z1 lijkt mij dan ook niet realistisch.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_37802806
De deuren van de Z1, zijn die nou elektrisch?
  zondag 14 mei 2006 @ 00:23:15 #133
25953 JWD
Renault Sport Spider
pi_37804151
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:42 schreef Geqxon het volgende:
De deuren van de Z1, zijn die nou elektrisch?
Yup, ze gaan (een stukje) omlaag, de instap blijft overigens beroerd, of je ze nu open of dicht hebt.
Je kan overigens prima met de deuren 'open' rijden, dan krijg je een beetje Jeep Wrangler idee .

Volgens het typeplaatje weegt hij overigens 1460kg
1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
pi_37804349
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:23 schreef JWD het volgende:

[..]

Yup, ze gaan (een stukje) omlaag, de instap blijft overigens beroerd, of je ze nu open of dicht hebt.
Je kan overigens prima met de deuren 'open' rijden, dan krijg je een beetje Jeep Wrangler idee .

Volgens het typeplaatje weegt hij overigens 1460kg
[afbeelding]
Je moet er dan ook inspringen he

Ik zag er laatst nog eentje in Huizen rijden
pi_37826356
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik heb op http://www.z1z1.de/ , lijkt mij wel een site waar ze weten waar ze het over hebben, nog een rijtje specs gevonden:

1250 KG
top 225
0-100: 7,9 sec.

1000 KG voor een standaard Z1 lijkt mij dan ook niet realistisch.
meer dan staat er voor, maar als het op die site staan, dan vind ik het wel raar dat hij sneller optrekt als mijn E30. die doet 8,2 of zo ongeveer van 0-100. misschien komt het door de aerodinamica. de z1 ziet er wel wat spitser uit
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_37826448
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:23 schreef JWD het volgende:

[..]

Yup, ze gaan (een stukje) omlaag, de instap blijft overigens beroerd, of je ze nu open of dicht hebt.
Je kan overigens prima met de deuren 'open' rijden, dan krijg je een beetje Jeep Wrangler idee .

Volgens het typeplaatje weegt hij overigens 1460kg
[afbeelding]
appart. dan lijkt het me sterk dat hij in 7.9 seconden naar de honderd rijdt
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  zondag 14 mei 2006 @ 22:36:44 #137
61608 Youp
Jaap!
pi_37829549
quote:
Op zondag 14 mei 2006 21:18 schreef Inorbit het volgende:

[..]

meer dan staat er voor, maar als het op die site staan, dan vind ik het wel raar dat hij sneller optrekt als mijn E30. die doet 8,2 of zo ongeveer van 0-100. misschien komt het door de aerodinamica. de z1 ziet er wel wat spitser uit
bij 0-100 speelt airodynamica amper een rol...

is zijn de bak en de einoverbrenging etc. van een Z1 wel het zelfde?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_37830939
quote:
Op zondag 14 mei 2006 22:36 schreef Youp het volgende:

[..]

bij 0-100 speelt airodynamica amper een rol...

is zijn de bak en de einoverbrenging etc. van een Z1 wel het zelfde?
lijkt mij wel, aangezien ze die ook in de M3 gestopt hebben. en de top ongeveer hetzelfde is. en ze evenveel versnellingen hebben. lijkt me sterk dat ze daar een apparte bak voor ontwikkelen

even voor het tema van dit topic :
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  zondag 14 mei 2006 @ 23:08:21 #139
61608 Youp
Jaap!
pi_37831022
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:06 schreef Inorbit het volgende:

[..]

lijkt mij wel, aangezien ze die ook in de M3 gestopt hebben. en de top ongeveer hetzelfde is. en ze evenveel versnellingen hebben. lijkt me sterk dat ze daar een apparte bak voor ontwikkelen
hmmz... sper per ongeluk? of bredere (en betere) achterbanden?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_37831321
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:08 schreef Youp het volgende:

[..]

hmmz... sper per ongeluk? of bredere (en betere) achterbanden?
tjah, er blijven weinig opties over.
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_37843523
Weer tijd voor pics:

Toen was ie kaput:





Snif

Maar hij doeggut weer











Nurburgring fan


Ander inlaatspruitstuk (meer luchtinlaat), en ook maar een likje verf gegeven 8)













Toch handig zo'n open dak




Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
  maandag 15 mei 2006 @ 20:23:22 #142
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_37855211
Heb echt helemaal niks met BMW's maar wilde deze foto's toch met jullie delen. Een bekende van mij heeft zijn droom laten uitkomen en deze auto in Japan gekocht (hij woont erzelf ook)

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_37855268
Dat is toch echts iets dat ik mij bij al die japanse foto's afvraag.

Waarom zijn de meeste foto's schuin gemaakt
pi_37855348
geile bak zeg, het is alleen maar een "gewone"
die velgen staan er super onder
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  maandag 15 mei 2006 @ 20:34:07 #145
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_37855480
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:28 schreef Inorbit het volgende:
geile bak zeg, het is alleen maar een "gewone"
die velgen staan er super onder
Hij vertelde mij dat het een M3 was, dat is toch geen "gewone" in BMW land?
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 15 mei 2006 @ 20:36:30 #146
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_37855539
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:25 schreef Geqxon het volgende:
Dat is toch echts iets dat ik mij bij al die japanse foto's afvraag.

Waarom zijn de meeste foto's schuin gemaakt
Hij heeft ze zelf gemaakt maar hij is geen Japanner
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_37855669
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:34 schreef jacco het volgende:

[..]

Hij vertelde mij dat het een M3 was, dat is toch geen "gewone" in BMW land?
daarom de quotes, je hebt ook een cecotto en een EVO verzie
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_38112176
Filmpjes van het mille miglia concept.

hij ziet er nog ietswat stuiterig uit. maar wel een grappig ding. als het M motorisering heeft dan zou ik hem willen hebben.

en hier stamt hij van af:




en zomaar een plaatje wat ik jullie niet kan onthouden





[ Bericht 23% gewijzigd door Inorbit op 23-05-2006 09:05:29 ]
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_38121650
die CSL's en die 02
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:17:45 #150
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_38140713
hmm waarom vond ik dit topic niet? khad al een nieuw aangemaakt!

Kheb zelfs nog met de search gezocht maar kon hem echt niet vinden...

ahwel, daar heb je moderators voor he!
&lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')