Met 1x op het DSC knopje drukken schakel je alleen de DTC uit.... dit houdt dus in dat je met lichte wielspin weg kan rijden.quote:Op donderdag 11 mei 2006 17:51 schreef Youp het volgende:
trouwens hoe zit het eigenlijk met de DTC en DSC... als je deze op de 2e stand zet (3e stand is volleidg uit) laat hij dan gewoon een bepaalde mate van slip toe (sportief rijgedrag)?
De Z1 is natuurlijk erg exclusief, er zijn er maar weinig van gemaakt en in de loop der tijd zijn er natuurlijk nog een aantal gesneuveld.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:36 schreef Inorbit het volgende:
waarom is eigenlijk een Z1 zo ontiegelijk duur, voor zover ik weer is het een 325i E30 met een kunstof body. maar een normale zie ik pas voor boven de 20.000 euro zelfs in duitsland zijn ze heel duur. ze zijn wel heel gaaf, brute stoelen er in, mooie stuurtjes, leuke autotjes gewoon. maar in duitsland staan ze voor over de 40.000 euro te koop. dat is waanzin. gloednieuw waren ze vast nog niet zo duur.
[afbeelding]
[afbeelding]
een Z8 zonder sper. dat is ziek.
de 120 heeft geen DSC knopje maar een DTC knopje.. 1x drukken en DTC licht op in het dashboard, een paar tellen vasthouden en je krijgt dat driehoekje in dat rondje etc. iig dan staat alles helemaal uitquote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:14 schreef JWD het volgende:
[..]
Met 1x op het DSC knopje drukken schakel je alleen de DTC uit.... dit houdt dus in dat je met lichte wielspin weg kan rijden.
ja daar was ik al achter... maar iig dat hoef je met onze circuit astra niet te proberen... ook onder ideale omstandigheden gaat 1 wiel gewoon (bijna) stil staanquote:Omdat je meestal bij zwaar accelereren schuin wegtrekt grijpt de DSC alweer in dus komt het niet vaak voor dat je daadwerkelijk leuk strepen kan trekken met alleen DTC uit, 't is meer bedoelt (volgens het handboek) om jezelf los te rijden uit diepe sneeuw e.d.
Op een vlakke rechte weg is het overigens zeer goed mogelijk om zonder sper 2 strepen te trekken, beide wielen hebben dan evenveel grip.
Blijkbaar waren de omstandigheden bij die 'burnout' met de 120 gewoon goed.
no shit....quote:BMW is trouwens helemaal niet zo 'into' standaard LSD installeren, zelfs de Z8 had het niet en die had het toch echt hard nodig.
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:26 schreef Youp het volgende:
no shit....
wanneer je bij 20km/h in de 2 50% gas geeft trek je al strepen... finaal door de DSC heen(been there done that) zo'n ding MOET eigenlijk gewoon een sper hebben
en dan 180.000 euro er voor neerleggen
maar de Z8 wel... ze hadden hem van mij idd wel wat competatiever mogen maken... maar toch blijft het een prachtbak en hij rijdt heerlijkquote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:19 schreef Jimmeh het volgende:
[..]Dat verklaart wel waarom die auto finaal afgekraakt werd op handling bij Top Gear. Enige wat ze er mee konden doen is cruisen en daar is imo een M blok niet echt voor gemaakt.
jep vermogen verminderd... maar prestaties verbeterd (rond het circuit)quote:Op zaterdag 13 mei 2006 02:16 schreef Jimmeh het volgende:
De Z4 ook, maar waarom kan die het wel op het circuit
Leg je zoveel neer voor een Z8 mag je toch wel meer verwachten dan alleen rechtuit branden als een Amerikaan. Overigens heeft Alpina er wel een echte cruiser van gemaakt, M blok er uit en een eigenhuis 4.4. Meer koppel in de lage toeren en minder vermogen. Enige tuning project ooit waarbij het vermogen vermindert is?
imo is zo'n Z1 het ook net niet....quote:Op zaterdag 13 mei 2006 17:30 schreef Hyperdude het volgende:
Die Z1 is echt een overschatte otoo. Mooi is een kwestie van wel/geen smaak, maar apart is ie wel. Die deuren zijn ook een lachertje. Voor ¤47K zou ik, of 2 M3's halen, of een M3 en een Integrale Evo.
Een plastic cabrio met 170 Pk voor ¤47K![]()
De bij de Z1 behorende M3 bedoelde ik, de E30 M3, ook maar 190 PK overigens.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 17:40 schreef Jimmeh het volgende:
Vindt de Z1 ook niet zo, veels te duur ja.
2 M3's? oude serie ofzo?
er staan nu meer z1's te koop als E30 325jes. maar er zal inderdaad wel markt voor zijn. want anders worden ze zo niet verkocht. hij is overigens wel snel. in top gear hield hij een Honda S2000 en porsche boxter bij op het rechte stuk. en die zijn dan weer vrij identiek geprijst. ik geloof ook dat JC zijn vrouw er 1 gehad heeftquote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:42 schreef JWD het volgende:
[..]
De Z1 is natuurlijk erg exclusief, er zijn er maar weinig van gemaakt en in de loop der tijd zijn er natuurlijk nog een aantal gesneuveld.
Een echte liefhebbers auto dus.
En ja een Z8 zonder sper is niet handig.... 400PK op 1 wiel.....
Z1 weegt 1250 KG en heeft 170 PK, top 225 en 0-100 in 8,4 seconden.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:55 schreef Inorbit het volgende:
[..]
er staan nu meer z1's te koop als E30 325jes. maar er zal inderdaad wel markt voor zijn. want anders worden ze zo niet verkocht. hij is overigens wel snel. in top gear hield hij een Honda S2000 en porsche boxter bij op het rechte stuk. en die zijn dan weer vrij identiek geprijst. ik geloof ook dat JC zijn vrouw er 1 gehad heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |