abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 mei 2006 @ 12:28:42 #101
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_37757626
Bij mij is het meer inlaatgeluid wat je hoort Ik doe er verder niet veel aan qua uitlaten enz ben al eens afgevlagd daarvoor Nu is het nog een beetje beschaafd
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_37758309
inlaatgeluid is mooi

onze circuit astra heeft ook alleen een open luchtfilter en de auspuff is gewoon origineel... had wel het mooiste geluid op de baan! (3 astra's, allemaal GSi 8v blokken)

heb ik ook op een filmpje
Hopeloos benzine verslaafd
pi_37758627
Is ook wel weer zo Bert. Inlaatgeluid hoor je sowieso gelukkig wel bij mij, bij het M50 inlaatspruitstuk alleen maar meer

Als je optrekt (rustig) en vanaf 3000rpm schakelt hoor je een mooie WOESHJ van de lucht, echt supergaaf klinkt dat
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_37760796


ik vind het echt een gaaf ding. jammer dat hij alleen in een museum komt te staan

ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 15:14:52 #105
25953 JWD
Renault Sport Spider
pi_37762283
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 17:51 schreef Youp het volgende:
trouwens hoe zit het eigenlijk met de DTC en DSC... als je deze op de 2e stand zet (3e stand is volleidg uit) laat hij dan gewoon een bepaalde mate van slip toe (sportief rijgedrag)?
Met 1x op het DSC knopje drukken schakel je alleen de DTC uit.... dit houdt dus in dat je met lichte wielspin weg kan rijden.
Omdat je meestal bij zwaar accelereren schuin wegtrekt grijpt de DSC alweer in dus komt het niet vaak voor dat je daadwerkelijk leuk strepen kan trekken met alleen DTC uit, 't is meer bedoelt (volgens het handboek) om jezelf los te rijden uit diepe sneeuw e.d.

Op een vlakke rechte weg is het overigens zeer goed mogelijk om zonder sper 2 strepen te trekken, beide wielen hebben dan evenveel grip.
Blijkbaar waren de omstandigheden bij die 'burnout' met de 120 gewoon goed .

BMW is trouwens helemaal niet zo 'into' standaard LSD installeren, zelfs de Z8 had het niet en die had het toch echt hard nodig.
1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
  vrijdag 12 mei 2006 @ 15:19:01 #106
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_37762412
Is meer omdat ze er tegenwoordig met iDrive vanuit gaat dat dat dezelfde werking heeft.

In plaats van je slippende wiel af te remmen met een sperplaat gebruiken ze gewoon de rem aan 1 kant om wrijving op dat wiel te houden. Werkt hetzelfde eigenlijk. Alleen lullig als je rijden wil met alles uit.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_37762935
waarom is eigenlijk een Z1 zo ontiegelijk duur, voor zover ik weer is het een 325i E30 met een kunstof body. maar een normale zie ik pas voor boven de 20.000 euro zelfs in duitsland zijn ze heel duur. ze zijn wel heel gaaf, brute stoelen er in, mooie stuurtjes, leuke autotjes gewoon. maar in duitsland staan ze voor over de 40.000 euro te koop. dat is waanzin. gloednieuw waren ze vast nog niet zo duur.


een Z8 zonder sper. dat is ziek.
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 15:42:52 #108
25953 JWD
Renault Sport Spider
pi_37763141
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:36 schreef Inorbit het volgende:
waarom is eigenlijk een Z1 zo ontiegelijk duur, voor zover ik weer is het een 325i E30 met een kunstof body. maar een normale zie ik pas voor boven de 20.000 euro zelfs in duitsland zijn ze heel duur. ze zijn wel heel gaaf, brute stoelen er in, mooie stuurtjes, leuke autotjes gewoon. maar in duitsland staan ze voor over de 40.000 euro te koop. dat is waanzin. gloednieuw waren ze vast nog niet zo duur.
[afbeelding]
[afbeelding]
een Z8 zonder sper. dat is ziek.
De Z1 is natuurlijk erg exclusief, er zijn er maar weinig van gemaakt en in de loop der tijd zijn er natuurlijk nog een aantal gesneuveld.
Een echte liefhebbers auto dus.
En ja een Z8 zonder sper is niet handig.... 400PK op 1 wiel.....
1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
pi_37764530
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:14 schreef JWD het volgende:

[..]

Met 1x op het DSC knopje drukken schakel je alleen de DTC uit.... dit houdt dus in dat je met lichte wielspin weg kan rijden.
de 120 heeft geen DSC knopje maar een DTC knopje.. 1x drukken en DTC licht op in het dashboard, een paar tellen vasthouden en je krijgt dat driehoekje in dat rondje etc. iig dan staat alles helemaal uit maar mijn vraag is dan dus wat je uitschakelt wanneer je 1x op DTC drukt? je merkt wel dat hij minder vlot ingrijpt
quote:
Omdat je meestal bij zwaar accelereren schuin wegtrekt grijpt de DSC alweer in dus komt het niet vaak voor dat je daadwerkelijk leuk strepen kan trekken met alleen DTC uit, 't is meer bedoelt (volgens het handboek) om jezelf los te rijden uit diepe sneeuw e.d.

Op een vlakke rechte weg is het overigens zeer goed mogelijk om zonder sper 2 strepen te trekken, beide wielen hebben dan evenveel grip.
Blijkbaar waren de omstandigheden bij die 'burnout' met de 120 gewoon goed .
ja daar was ik al achter... maar iig dat hoef je met onze circuit astra niet te proberen... ook onder ideale omstandigheden gaat 1 wiel gewoon (bijna) stil staan #%@# voorwielaandrijving
quote:
BMW is trouwens helemaal niet zo 'into' standaard LSD installeren, zelfs de Z8 had het niet en die had het toch echt hard nodig.
no shit....

wanneer je bij 20km/h in de 2 50% gas geeft trek je al strepen... finaal door de DSC heen (been there done that) zo'n ding MOET eigenlijk gewoon een sper hebben en dan 180.000 euro er voor neerleggen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_37777277
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:26 schreef Youp het volgende:

no shit....

wanneer je bij 20km/h in de 2 50% gas geeft trek je al strepen... finaal door de DSC heen (been there done that) zo'n ding MOET eigenlijk gewoon een sper hebben en dan 180.000 euro er voor neerleggen
Dat verklaart wel waarom die auto finaal afgekraakt werd op handling bij Top Gear. Enige wat ze er mee konden doen is cruisen en daar is imo een M blok niet echt voor gemaakt.
pi_37778084
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:19 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Dat verklaart wel waarom die auto finaal afgekraakt werd op handling bij Top Gear. Enige wat ze er mee konden doen is cruisen en daar is imo een M blok niet echt voor gemaakt.
maar de Z8 wel... ze hadden hem van mij idd wel wat competatiever mogen maken... maar toch blijft het een prachtbak en hij rijdt heerlijk je moet er alleen niet mee naar het circuit gaan
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 13 mei 2006 @ 01:32:30 #112
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_37778884
Z8 is ook een bouevardcruiser geen circuitwagen
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_37779410
De Z4 ook, maar waarom kan die het wel op het circuit

Leg je zoveel neer voor een Z8 mag je toch wel meer verwachten dan alleen rechtuit branden als een Amerikaan. Overigens heeft Alpina er wel een echte cruiser van gemaakt, M blok er uit en een eigenhuis 4.4. Meer koppel in de lage toeren en minder vermogen. Enige tuning project ooit waarbij het vermogen vermindert is?
pi_37782974
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 02:16 schreef Jimmeh het volgende:
De Z4 ook, maar waarom kan die het wel op het circuit

Leg je zoveel neer voor een Z8 mag je toch wel meer verwachten dan alleen rechtuit branden als een Amerikaan. Overigens heeft Alpina er wel een echte cruiser van gemaakt, M blok er uit en een eigenhuis 4.4. Meer koppel in de lage toeren en minder vermogen. Enige tuning project ooit waarbij het vermogen vermindert is?
jep vermogen verminderd... maar prestaties verbeterd (rond het circuit)

en de Z4 is geen boulevard cruiser... daar is hij niet exclusief genoeg voor, dus die MOET wel presteren
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:38:14 #115
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_37783063
Z4 is ook een boulevard cruiser waarom koop je anders een open roadster Zelfde met de Z3.

Alleen Z3 M coupe en Z4 M coupe gaan veel beter
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_37784161
Niks mis met roadsters toch
Juist lekker om met dak open te rijden, ook als het hard gaat. Vraag me af hoeveel de coupe varianten stijver zijn, ze zijn tenslotte ontworpen als roadsters en auto's ontworpen als roadster zit het meestal dik in orde met de stijfheid.
Bij de M3 zou ik weer nooit voor de cabrio kiezen want 4persoons cabrio's heb ik nog nooit echt mooi gevonden en de stijfheid valt ook nog is tegen.
Mocht ik bijv het geld hebben om een Ferrari F430 te kopen zou ik zekerwete voor de spider gaan. Zoveel meer pret met weer zoals de afgelope week. Rijden met zo'n dure auto doe je toch niet op de limiet, dan merk je dat kleine beetje extra gewicht en ietsje minder stijfheid ook niet
  zaterdag 13 mei 2006 @ 15:51:55 #117
87694 Robin__
letitredno
pi_37789528
Godver! net mooie (e31) 850csi gezien bij de supermarkt *fap fap fap* (rood uiteraard)
pi_37791549
Als je een originele Z1 wil met 6km op de klok, http://www.carclassic.com/stock.asp?StockID=100930

Slechts 47500, wat opzich de 2e hands prijzen best mee valt voor een compleet nieuwe auto.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:30:04 #119
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37791777
Die Z1 is echt een overschatte otoo. Mooi is een kwestie van wel/geen smaak, maar apart is ie wel. Die deuren zijn ook een lachertje. Voor ¤47K zou ik, of 2 E30 M3's halen, of een M3 en een Integrale Evo.
Een plastic cabrio met 170 Pk voor ¤47K

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 13-05-2006 18:08:57 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_37791852
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:30 schreef Hyperdude het volgende:
Die Z1 is echt een overschatte otoo. Mooi is een kwestie van wel/geen smaak, maar apart is ie wel. Die deuren zijn ook een lachertje. Voor ¤47K zou ik, of 2 M3's halen, of een M3 en een Integrale Evo.
Een plastic cabrio met 170 Pk voor ¤47K
imo is zo'n Z1 het ook net niet....
Hopeloos benzine verslaafd
pi_37792007
Vindt de Z1 ook niet zo, veels te duur ja.

2 M3's? oude serie ofzo? Met een Integrale ben ik het geheel eens zou ik nog wel een aardig zakcentje opzij leggen voor onderhoud als je een matig exemplaar aanschaft
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:15:13 #122
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37792984
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:40 schreef Jimmeh het volgende:
Vindt de Z1 ook niet zo, veels te duur ja.

2 M3's? oude serie ofzo?
De bij de Z1 behorende M3 bedoelde ik, de E30 M3, ook maar 190 PK overigens.

Vooral de Z1 in zo'n bleekgele AUDI/Volvo (en helaas ook wel een verdwaalde E36 M3) kleur, gayer kan bijna niet.

Gay is wat mij betreft prima hoor, maar niet bij auto's

ter illustratie:

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_37795902
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:42 schreef JWD het volgende:

[..]

De Z1 is natuurlijk erg exclusief, er zijn er maar weinig van gemaakt en in de loop der tijd zijn er natuurlijk nog een aantal gesneuveld.
Een echte liefhebbers auto dus.
En ja een Z8 zonder sper is niet handig.... 400PK op 1 wiel.....
er staan nu meer z1's te koop als E30 325jes. maar er zal inderdaad wel markt voor zijn. want anders worden ze zo niet verkocht. hij is overigens wel snel. in top gear hield hij een Honda S2000 en porsche boxter bij op het rechte stuk. en die zijn dan weer vrij identiek geprijst. ik geloof ook dat JC zijn vrouw er 1 gehad heeft
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 20:13:18 #124
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37796439
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:55 schreef Inorbit het volgende:

[..]

er staan nu meer z1's te koop als E30 325jes. maar er zal inderdaad wel markt voor zijn. want anders worden ze zo niet verkocht. hij is overigens wel snel. in top gear hield hij een Honda S2000 en porsche boxter bij op het rechte stuk. en die zijn dan weer vrij identiek geprijst. ik geloof ook dat JC zijn vrouw er 1 gehad heeft
Z1 weegt 1250 KG en heeft 170 PK, top 225 en 0-100 in 8,4 seconden.
S2000 weegt 1220 KG en heeft 240 PK, top 241 en 0-100 in 6,2 seconden
(hoop dat de cijfertjes een beetje kloppen)

Kennelijk gelden de wetten der natuurkunde niet voor Topgear!?
Het is maar 170 PK! Dat gaat niet hard als je 1250 KG weegt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 20:23:11 #125
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_37796792
Topgear is geen circuit maar een omhoog gevallen parkeerplaats. Je moet echt een hoop extra power hebben wil je op het oog zo weglopen op het rechte stuk. Kijk maar naar Zandvoort, kom je bos uti met 150 en aan het einde rij je 210. Als die ander dan 190 rijd of zo dan lijkt dat verschil helemaal niet zo groot plus dat de gene met de meeste snelheid ook weer eerder remmen moet.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')