130 PK met RWD, en met die looks verwacht je eigenlijk helemaal geen snelheid.quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:17 schreef Kogando het volgende:
[..]
Nouja, zo héél snel zal die toch ook weer niet zijn? Wel een erg mooie auto, dat wel.
en 190nm en slechts 1040kgquote:Op donderdag 4 mei 2006 17:18 schreef MrSASO het volgende:
[..]
130 PK met RWD, en met die looks verwacht je eigenlijk helemaal geen snelheid.
130 PK en 1040 kg is wel belangrijk, 190Nm zegt niet zoveel. Maar geen gekke waarden inderdaad.quote:
don't forget to mention the 2002 Turbo... 170pkquote:Op donderdag 4 mei 2006 20:24 schreef Jimmeh het volgende:
In de jaren 60 had je de Alfa Giulia's waarvan de 2 liter modellen 130 pk hadden en op 850 kg. In de jaren 70-80 had je bijv de Lancia Beta met 125 pk (en 140 met kompressor) op 950 kg. Er waren zoveel GTI killers destijds
turbo's staan ook al te koop voor meer dan 20kquote:Op donderdag 4 mei 2006 21:06 schreef Jimmeh het volgende:
Das meer een Porsche killer bijna
Valt ook wel een beetje buiten massaproductie, maar zo'n 2002 Turbo of de CSL is gewoonweg prachtig om te hebbenAl zijn de CSL's zowat onbetaalbaar
Mooie wagen zo een wil ik ook wel hebben.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:41 schreef stifmeister18 het volgende:
Voor de liefhebbers, vandaag maar is de bmw uit de schuur gehaald en wou dit even met jullie delen![]()
![]()
foto's :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
100% orgineel![]()
als er btw nog mensen zijn die weten hoe ik de schade aan de voorkant kan wegwerken , graag![]()
whehehequote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:45 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
M'n vader deelde mij pas mede dat hij z'n e60 530d inruilt op een hagelnieuwe 335i coupé. Ik denk dat die man wat last heeft van z'n hormoontjes.
Ik mag vast wel een rondje maken en een plaatje schieten.![]()
quote:
hmmz dat dacht ik even aangezien normaal in 99% van de gevallen 1 wiel gewoon stil staatquote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:42 schreef vwk het volgende:
Sperdif op een standaard 120i
Wil je best geloven, maar lijkt me zo stug.
Even opgezocht, zie hier
Is standaard 3,38 diff, automaat is 3,91.. Niks over sper...
2 rechte strepen zegt niks over een sper, welk wiel moet doorslippen...? Je gaat immers rechtdoor, dus je wieldruk is gelijk.
Met sperren zijn die Duitsers echt zuinig. slechte zaak, vooral met die gare wegligging van de oude BMW's van voor de Z-as. Zelfs oude 911jes hebben niet vaak een sperquote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:42 schreef vwk het volgende:
Sperdif op een standaard 120i
Wil je best geloven, maar lijkt me zo stug.
Even opgezocht, zie hier
Is standaard 3,38 diff, automaat is 3,91.. Niks over sper...
2 rechte strepen zegt niks over een sper, welk wiel moet doorslippen...? Je gaat immers rechtdoor, dus je wieldruk is gelijk.
Dat is denk ik niet standaardquote:Op woensdag 10 mei 2006 16:46 schreef -Muse- het volgende:
komt nog best een aardig geluidje uit zon 120i
CSL's zijn te vinden voor zo'n 100-150k, hoeveel waren die origineelquote:Op donderdag 4 mei 2006 21:10 schreef Youp het volgende:
[..]
turbo's staan ook al te koop voor meer dan 20kbijna 3x zo veel als dat hij ooit eens nieuw kostte
Zoek maar eens een duitse 325, zitten ze vaak gegarandeerd op. Zijn ook 325is modellen, bijna allemaal. M sport package, en ook met sper. Daar komt mijn LSD van onder vandaan.quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Met sperren zijn die Duitsers echt zuinig. slechte zaak, vooral met die gare wegligging van de oude BMW's van voor de Z-as. Zelfs oude 911jes hebben niet vaak een sper. Met die nieuwerwetse electronische DSC/ASC enzo maakt het voor normaal gebruik ook niet veel meer uit. Maar op mijn oude Alfa 2000 GTV en 75TS zat zo'n ding wel standaard, alhoewel ze na 50-100K km hun werking vaak voor een groot deel verliezen. Hen ook wel eens een tweedehands BMW met sper lopen zoeken, maar ben nooit geslaagd, erg zeldzaam accesoire (duur en onzichtbaar voor de buurman
) Alleen M heeft ze geloof ik standaard.
Best een tof geluid; maar ik dacht altijd dat een X20 een 6 cylinder was![]()
ik weet wat een sper doetquote:Op woensdag 10 mei 2006 10:27 schreef vwk het volgende:
Als 1 wiel stil staat is het juist geen sper, dankzij een sper kan je in bepaalde mate (25/45/75) de kracht van de ene naar de andere kant verdelen, hierdoor slipt je wiel minder (snel) tot niet door, zodat je veel harder de bocht om kan.
Als je bij mij vol op het gas gaat staan met een dubbele kruising overgaat, ga ik net na de helft van de bocht gewoon dwars erdoorheen, en kan het gas er ook nog opblijven
mini cooper S heeft het ook als optiequote:Op donderdag 11 mei 2006 09:18 schreef vwk het volgende:
[..]
Zoek maar eens een duitse 325, zitten ze vaak gegarandeerd op. Zijn ook 325is modellen, bijna allemaal. M sport package, en ook met sper. Daar komt mijn LSD van onder vandaan.
E36, overigens
Ben een van de weinig (voor zover ik weet de 2e) met een niet M3 met sper![]()
Nu wel jaquote:
Wie weet dat ik mijn inmiddels verrote sper laat liggen, ombouw naar 45% en eens ga kijken naar de zaken die jij aankaart Bert.quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:12 schreef Five_Aces het volgende:
Zijn er wel meer die er een sper onder zetten hoor
Sper voor 1 serie kan je gewoon bij drexler motorsport bestellen. Maar verwacht niet dat ze goedkoop zijn. Sperkooi van een M3 3.0 kan je in principe ook apart bestellen bij ZF en die in een E36 diff zetten. Is allemaal niet zo ingewikkeld, alleen speling instellen vereist wat kunde.
Kan je nog veel meer dingen mee doen, zoals een extra platenpakket voor meer locking %, je kan de preload verhogen op het platenpakket en ook kan je de pressurerings nog bewerken zodat ze hun lock sneller opbouwen, en daamee kan je ook nog onder acceleratie en afremmen veranderen, net als een 2 way sper zeg maar. Bij een E36 3.2 kan je zelfs variable M lock inbouwen.
Diff's zijn alleen qua tuning onbekend, behalve in de autosport zoals bij Bas Roos etc.
quote:Op donderdag 11 mei 2006 15:34 schreef Geqxon het volgende:
[afbeelding]
Is dat ding nou a-symetrisch?
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4887&cache=noquote:Op donderdag 11 mei 2006 15:58 schreef Geqxon het volgende:
Niet echt mijn ding dan.... zijn er soms meer foto's van? Van bijvoorbeeld recht van achteren? Het lijkt haast een escher tekening, ik kan de lijnen van de auto niet echt goed "zien" op bovenstaande foto
Ii heb een Duitse E36 325 Coupé met M onderstel gehad, zonder sperquote:Op donderdag 11 mei 2006 09:18 schreef vwk het volgende:
[..]
Zoek maar eens een duitse 325, zitten ze vaak gegarandeerd op. Zijn ook 325is modellen, bijna allemaal. M sport package, en ook met sper. Daar komt mijn LSD van onder vandaan.
E36, overigens
Ben een van de weinig (voor zover ik weet de 2e) met een niet M3 met sper![]()
Enige wat ik me daarbij voor zou kunnen stellen is te heet geworden op de ring, die tandwielen moet je echt wel je best voor doen om ze stuk te trekken. Maar als je even echt gaat en ze worden te warm dan zetten ze uit = vastloper.quote:Op donderdag 11 mei 2006 15:26 schreef vwk het volgende:
[..]
Nu wel ja![]()
[..]
Wie weet dat ik mijn inmiddels verrote sper laat liggen, ombouw naar 45% en eens ga kijken naar de zaken die jij aankaart Bert.
Eens met Bas over gaan buurten.
Ik merk nu met het oude diff er terug onder wel dat ik echt rustiger door de bocht moet
Ik vond de 0-100 acceleratie van het sperdiff altijd super omdat die 5,6& korter is, echter is de 80-200 acceleratie van het originele diff ook ontzettend gaaf.
Van 100 in z'n 3 (kan je echt net pas in de 3 rijden) vliegt hij echt door de km/h's heen, bij het sperdiff zit je vanaf 115 al in z'n 4 bij wijze van.
Dus ik weet niet of ik de 2.93 ombouw naar sper (zelfde formaat diff, dus sperhuis kan er in principe zo in, maar moet wel gesteld worden = moeilijk/duur) of dat ik de 3.15 met sper hou en reviseer (alweer...)
Snap het alleen niet, het sper was goed en nu is er sowieso het tandwiel wat op de hoofdaandrijfas zat kapot![]()
Omdat je dacht dat je met 2 rechte sporen een sper zou hebbenquote:Op donderdag 11 mei 2006 17:49 schreef Youp het volgende:
[..]
eerder ook al hoor
check m'n opel astra topic maar
3.91 zou ik alleen doen voor full-race bij een 5 bak en M3. Dan zit je bij 7000 RPM op 220 in zijn 5, is ongeveer wel het hardste wat je kan op Zandvoort bv. Voor weggebruik zou ik het niet doen in elk geval. Jij kan dan met 6500 RPM niet eens meer over de 200 heen den kik. Rijd je op de snelweg met 120 terwijl je 4500 RPM draait of zo word je niet vrolijk van.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:28 schreef vwk het volgende:
115 moet ik niet in z'n 4 zitten, staat er een beetje krom, maar vaak accelereren vanaf de snelweg achter een auto uit, 120 teller = 115gps
Ik ben van schakelen bij 65-102-160-210 gegaan naar 60-95-148-200 dus valt op zich wel mee. En ja je legt een stuk meer af. Vanavond bij Bas wordt het diff nagekeken.
Ik vind het wel vreemd, wel slijtagesporen maar hij was gewoon goed, niet redelijk ofzo.
Verse sap erin, SAV XJ 75W140 dus ja.. dan op de ring kapot krijgen? Bij een M3 komt er nat. ff meer vermogen op te staan.
[..]
Omdat je dacht dat je met 2 rechte sporen een sper zou hebben![]()
![]()
Edit, Bert, wat vind jij er van om naar bijv. 3.23 te gaan of 3.91, laatste is nogal gangbaar... of is dat echt veel te kort? 24% korter is wel veel, lijkt me
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |