abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37728622
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:51 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Met sperren zijn die Duitsers echt zuinig. slechte zaak, vooral met die gare wegligging van de oude BMW's van voor de Z-as. Zelfs oude 911jes hebben niet vaak een sper . Met die nieuwerwetse electronische DSC/ASC enzo maakt het voor normaal gebruik ook niet veel meer uit. Maar op mijn oude Alfa 2000 GTV en 75TS zat zo'n ding wel standaard, alhoewel ze na 50-100K km hun werking vaak voor een groot deel verliezen. Hen ook wel eens een tweedehands BMW met sper lopen zoeken, maar ben nooit geslaagd, erg zeldzaam accesoire (duur en onzichtbaar voor de buurman ) Alleen M heeft ze geloof ik standaard.


Best een tof geluid; maar ik dacht altijd dat een X20 een 6 cylinder was
Zoek maar eens een duitse 325, zitten ze vaak gegarandeerd op. Zijn ook 325is modellen, bijna allemaal. M sport package, en ook met sper. Daar komt mijn LSD van onder vandaan.

E36, overigens
Ben een van de weinig (voor zover ik weet de 2e) met een niet M3 met sper
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_37733848
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:22 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Dat is denk ik niet standaard
dat is 110% standaard
Hopeloos benzine verslaafd
pi_37733862
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 10:27 schreef vwk het volgende:
Als 1 wiel stil staat is het juist geen sper, dankzij een sper kan je in bepaalde mate (25/45/75) de kracht van de ene naar de andere kant verdelen, hierdoor slipt je wiel minder (snel) tot niet door, zodat je veel harder de bocht om kan.

Als je bij mij vol op het gas gaat staan met een dubbele kruising overgaat, ga ik net na de helft van de bocht gewoon dwars erdoorheen, en kan het gas er ook nog opblijven
ik weet wat een sper doet
Hopeloos benzine verslaafd
pi_37733873
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 09:18 schreef vwk het volgende:

[..]

Zoek maar eens een duitse 325, zitten ze vaak gegarandeerd op. Zijn ook 325is modellen, bijna allemaal. M sport package, en ook met sper. Daar komt mijn LSD van onder vandaan.

E36, overigens
Ben een van de weinig (voor zover ik weet de 2e) met een niet M3 met sper
mini cooper S heeft het ook als optie
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 11 mei 2006 @ 13:12:38 #80
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_37734057
Zijn er wel meer die er een sper onder zetten hoor

Sper voor 1 serie kan je gewoon bij drexler motorsport bestellen. Maar verwacht niet dat ze goedkoop zijn. Sperkooi van een M3 3.0 kan je in principe ook apart bestellen bij ZF en die in een E36 diff zetten. Is allemaal niet zo ingewikkeld, alleen speling instellen vereist wat kunde.

Kan je nog veel meer dingen mee doen, zoals een extra platenpakket voor meer locking %, je kan de preload verhogen op het platenpakket en ook kan je de pressurerings nog bewerken zodat ze hun lock sneller opbouwen, en daamee kan je ook nog onder acceleratie en afremmen veranderen, net als een 2 way sper zeg maar. Bij een E36 3.2 kan je zelfs variable M lock inbouwen.

Diff's zijn alleen qua tuning onbekend, behalve in de autosport zoals bij Bas Roos etc.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_37734955
Cool ding!



BMW presenteert ter gelegenheid van de start van de Mille Miglia, vanavond in Brescia, de concept coupé.

De spectaculaire concept car, is BMW’s eerbetoon aan de rijke autosporthistorie van het merk en aan de Mille Miglia in het algemeen. Het evenement ontstond in 1927 toen de Italianen in navolging van de Fransen met hun sportwagens van stad naar stad gingen rijden. De beroemdste Italiaanse race ging over 1.600 kilometer van Brescia naar Rome en weer terug.
BMW deed in 1938 voor het eerst mee met zijn 328 en won in zijn klasse. Een dodelijk ongeval betekende het einde van de race. In 1940 kwam er een alternatief: geen race maar een rit. BMW kwam er met vijf auto’s. De eerste was de 328 Touring coupé, een superlichte speciaal voor het circuit gebouwde versie. Ook was er de Touring roadster en drie 328 roadsters. Het resultaat was fantastisch: de BMW’s werden eerste, tweede, vijfde en zesde.
In het Mille Migla-museum in Brescia presenteerde BMW aan de BMW-teams die die jaar aan het evenement deelnemen en aan een select groepje media de Concept Coupé Mille Miglia 2006. De auto zal nooit in productie gaan en zal niet op andere beurzen te zien zijn en zal meteen in het BMW-museum verdwijnen. Hij is een eerbetoon aan het roemrijke verleden van BMW en een vingeroefening van de toekomstige designrichting.
De Deen Anders Warming is de ontwerper. In het najaar liet hij de eerste schetsen aan zijn baas, BMW-design director Adrian van Hooydonk en ontwerpchef Chris Bangle. Hij opperde het idee de auto te bouwen en te presenteren tijdens de Mille Miglia. Warming is ook de ontwerper van de Z4 en dat is aan de concept coupé duidelijk te zien. Niet alleen Bangle maar ook de directie was onmiddellijk enthousiast. Daarna was het een kwestie van hard werken.

Toekomstige sportwagen
Toen de auto in de tuin van het museum kwam aanrijden, had hij eventjes iets weg van de Chronos concept die Chrysler rond 1996 bouwde. Dat is gauw vergeten als je de BMW dichterbij ziet. De Z4-lijnen zijn duidelijk op de flanken aanwezig en verder verloochenen ook de verticale nieren de afkomst niet. Anders Warming zei ons dat hij bij het combineren van historie en toekomst juist de verticale lijnen wilde gebruiken om te laten zien dat ze niet alleen retro zijn. "Vroeger was dat statig, maar we zouden ze best op een toekomstige sportwagen kunnen toepassen." Hij heeft de ronde lijnen van de auto gecombineerd met vouwen in de zijkanten en de motorkap en de neus uitgerust met grote, zeer platte LED-koplampen. De motor is afkomstig uit de Z4.
"Een concept car is belangrijk, het is een nieuwe fase om te kijken hoe lijnen in het echt zijn. Moderne details zijn er in de vorm van een op de Formule 1 geïnspireerde spoiler van koolstofvezel van voor en opzij. Ook opvallend zijn de dubbele uitlaten die te zien zijn en de driehoekige vormen in de zijspoilers. Nieuw is verder de constructie van de cockpit die geheel is uitgevoerd in flinterdun (1millimeter dik) staal, dat met lasertechniek is voorgesneden op de plaatsen waar het met de hand is gevouwen wordt. De techniek is gebaseerd op de Japanse origami-vouwkunst. Zo bestaat het dasboard in uit één staalplaat.
De zijkanten van de portierloze cabine en andere delen zijn bekleed met stretch-materiaal en prachtig leer is om de scherpe vouwen van het staal gebogen en vastgekikt zodat het gemakkelijk is te verwijderen.


Van Autoweek.nl







ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_37737856
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 13:05 schreef Youp het volgende:

[..]

ik weet wat een sper doet
Nu wel ja
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 13:12 schreef Five_Aces het volgende:
Zijn er wel meer die er een sper onder zetten hoor

Sper voor 1 serie kan je gewoon bij drexler motorsport bestellen. Maar verwacht niet dat ze goedkoop zijn. Sperkooi van een M3 3.0 kan je in principe ook apart bestellen bij ZF en die in een E36 diff zetten. Is allemaal niet zo ingewikkeld, alleen speling instellen vereist wat kunde.

Kan je nog veel meer dingen mee doen, zoals een extra platenpakket voor meer locking %, je kan de preload verhogen op het platenpakket en ook kan je de pressurerings nog bewerken zodat ze hun lock sneller opbouwen, en daamee kan je ook nog onder acceleratie en afremmen veranderen, net als een 2 way sper zeg maar. Bij een E36 3.2 kan je zelfs variable M lock inbouwen.

Diff's zijn alleen qua tuning onbekend, behalve in de autosport zoals bij Bas Roos etc.
Wie weet dat ik mijn inmiddels verrote sper laat liggen, ombouw naar 45% en eens ga kijken naar de zaken die jij aankaart Bert.
Eens met Bas over gaan buurten.
Ik merk nu met het oude diff er terug onder wel dat ik echt rustiger door de bocht moet
Ik vond de 0-100 acceleratie van het sperdiff altijd super omdat die 5,6& korter is, echter is de 80-200 acceleratie van het originele diff ook ontzettend gaaf.

Van 100 in z'n 3 (kan je echt net pas in de 3 rijden) vliegt hij echt door de km/h's heen, bij het sperdiff zit je vanaf 115 al in z'n 4 bij wijze van.

Dus ik weet niet of ik de 2.93 ombouw naar sper (zelfde formaat diff, dus sperhuis kan er in principe zo in, maar moet wel gesteld worden = moeilijk/duur) of dat ik de 3.15 met sper hou en reviseer (alweer...)

Snap het alleen niet, het sper was goed en nu is er sowieso het tandwiel wat op de hoofdaandrijfas zat kapot

[ Bericht 68% gewijzigd door vwk op 11-05-2006 15:34:28 ]
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_37738110


Is dat ding nou a-symetrisch?
pi_37738365
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 15:34 schreef Geqxon het volgende:
[afbeelding]

Is dat ding nou a-symetrisch?
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_37738783
Niet echt mijn ding dan.... zijn er soms meer foto's van? Van bijvoorbeeld recht van achteren? Het lijkt haast een escher tekening, ik kan de lijnen van de auto niet echt goed "zien" op bovenstaande foto
pi_37739443
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 15:58 schreef Geqxon het volgende:
Niet echt mijn ding dan.... zijn er soms meer foto's van? Van bijvoorbeeld recht van achteren? Het lijkt haast een escher tekening, ik kan de lijnen van de auto niet echt goed "zien" op bovenstaande foto
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4887&cache=no
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_37740465


Kijk eens aan, de vorm is dus (gelukkig) symetrisch, alleen de afwerking (de lijnen) zijn dus a-symetrisch

Het deed me eerst een beetje denken aan die oude racewagens, waar ze een winddruppel achter de bestuurder hadden geplaatst
  donderdag 11 mei 2006 @ 17:20:29 #88
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37741238
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 09:18 schreef vwk het volgende:

[..]

Zoek maar eens een duitse 325, zitten ze vaak gegarandeerd op. Zijn ook 325is modellen, bijna allemaal. M sport package, en ook met sper. Daar komt mijn LSD van onder vandaan.

E36, overigens
Ben een van de weinig (voor zover ik weet de 2e) met een niet M3 met sper
Ii heb een Duitse E36 325 Coupé met M onderstel gehad, zonder sper
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 11 mei 2006 @ 17:30:31 #89
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_37741518
Bij het winterpackage zat ook een sper op de 325 dacht ik, en je had modellen met sper en zonder ASC+T. 328 had je een avus edition van, daar zat ook een sper op bij mijn weten, samen met de eccentrische draagarmbussen van de M3 3.0 en dikkere stabilo's.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_37742018
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 15:26 schreef vwk het volgende:

[..]

Nu wel ja
[..]
eerder ook al hoor

check m'n opel astra topic maar
Hopeloos benzine verslaafd
pi_37742052
trouwens hoe zit het eigenlijk met de DTC en DSC... als je deze op de 2e stand zet (3e stand is volleidg uit) laat hij dan gewoon een bepaalde mate van slip toe (sportief rijgedrag)?
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:45:36 #92
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_37743283
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 15:26 schreef vwk het volgende:

[..]

Nu wel ja
[..]

Wie weet dat ik mijn inmiddels verrote sper laat liggen, ombouw naar 45% en eens ga kijken naar de zaken die jij aankaart Bert.
Eens met Bas over gaan buurten.
Ik merk nu met het oude diff er terug onder wel dat ik echt rustiger door de bocht moet
Ik vond de 0-100 acceleratie van het sperdiff altijd super omdat die 5,6& korter is, echter is de 80-200 acceleratie van het originele diff ook ontzettend gaaf.

Van 100 in z'n 3 (kan je echt net pas in de 3 rijden) vliegt hij echt door de km/h's heen, bij het sperdiff zit je vanaf 115 al in z'n 4 bij wijze van.

Dus ik weet niet of ik de 2.93 ombouw naar sper (zelfde formaat diff, dus sperhuis kan er in principe zo in, maar moet wel gesteld worden = moeilijk/duur) of dat ik de 3.15 met sper hou en reviseer (alweer...)

Snap het alleen niet, het sper was goed en nu is er sowieso het tandwiel wat op de hoofdaandrijfas zat kapot
Enige wat ik me daarbij voor zou kunnen stellen is te heet geworden op de ring, die tandwielen moet je echt wel je best voor doen om ze stuk te trekken. Maar als je even echt gaat en ze worden te warm dan zetten ze uit = vastloper.

Zat jij al bij 115 in je 4 joh? Ik rij met 3.62 en moet op 150 oid naar 4. Maar vergis je niet in de extra meters die je ondertussen pakt dmv kortere verhoudingen, ook al lijkt je 4 opeens langzamer.

Alle 3 (meer platen, meer preload en andere pressure rings) hebben hun voor en nadelen, elke diff bouwer zal zijn eigen manier hebben
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_37753090
115 moet ik niet in z'n 4 zitten, staat er een beetje krom, maar vaak accelereren vanaf de snelweg achter een auto uit, 120 teller = 115gps

Ik ben van schakelen bij 65-102-160-210 gegaan naar 60-95-148-200 dus valt op zich wel mee. En ja je legt een stuk meer af. Vanavond bij Bas wordt het diff nagekeken.

Ik vind het wel vreemd, wel slijtagesporen maar hij was gewoon goed, niet redelijk ofzo.

Verse sap erin, SAV XJ 75W140 dus ja.. dan op de ring kapot krijgen? Bij een M3 komt er nat. ff meer vermogen op te staan.
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 17:49 schreef Youp het volgende:

[..]

eerder ook al hoor

check m'n opel astra topic maar
Omdat je dacht dat je met 2 rechte sporen een sper zou hebben

Edit, Bert, wat vind jij er van om naar bijv. 3.23 te gaan of 3.91, laatste is nogal gangbaar... of is dat echt veel te kort? 24% korter is wel veel, lijkt me

[ Bericht 23% gewijzigd door vwk op 12-05-2006 09:42:55 ]
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_37754199
M-tech sport pakket voor de 335i coupe







waarschijnlijk met een sperr
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_37754263
Mooie badge

Die koplampen staan echt op standje zwaar aggresief
pi_37754416
Wat te zeggen van die geïntegreerde corner splitters op de voorbumper...
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:33:46 #97
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_37754667
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 09:28 schreef vwk het volgende:
115 moet ik niet in z'n 4 zitten, staat er een beetje krom, maar vaak accelereren vanaf de snelweg achter een auto uit, 120 teller = 115gps

Ik ben van schakelen bij 65-102-160-210 gegaan naar 60-95-148-200 dus valt op zich wel mee. En ja je legt een stuk meer af. Vanavond bij Bas wordt het diff nagekeken.

Ik vind het wel vreemd, wel slijtagesporen maar hij was gewoon goed, niet redelijk ofzo.

Verse sap erin, SAV XJ 75W140 dus ja.. dan op de ring kapot krijgen? Bij een M3 komt er nat. ff meer vermogen op te staan.
[..]

Omdat je dacht dat je met 2 rechte sporen een sper zou hebben

Edit, Bert, wat vind jij er van om naar bijv. 3.23 te gaan of 3.91, laatste is nogal gangbaar... of is dat echt veel te kort? 24% korter is wel veel, lijkt me
3.91 zou ik alleen doen voor full-race bij een 5 bak en M3. Dan zit je bij 7000 RPM op 220 in zijn 5, is ongeveer wel het hardste wat je kan op Zandvoort bv. Voor weggebruik zou ik het niet doen in elk geval. Jij kan dan met 6500 RPM niet eens meer over de 200 heen den kik. Rijd je op de snelweg met 120 terwijl je 4500 RPM draait of zo word je niet vrolijk van.

3.23 is leuk maar komt weinig voor volgens mij? Alleen op de M3 3.2 maar dat diff is groter als bij de rest van de E36's weet dus niet of dat zomaar past.

Als je nog eens een chip gaat gebruiken bij de M50 swap kan je naar 7200 RPM. Dan is het wel leuk omdat je dan bijvoorbeeld met 3.15 weer over de 100 kan in zijn 2.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_37755437
M50 swap is al succesvol 8)

Marcel Bollenboom is een vriendje van Bas, hij moest alleen ff kijken of mijn auto door hem wel te tunen is, omdat er een Siemens computer in zit.

Maar is 7200rpm niet een beetje veel? Heb ooit 10% gehoord van Bas, dan kom ik op 7000rpm uit... of maken die laatste 200 dan ook niks meer uit met standaard zuigers

De redline wil ik er iig wel af hebben, en sowieso "op maat" tunen. Vindt het verder motorisch wel best, de uitlaat wordt overigens wel vervangen door een supersprint rvs pijp
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:07:21 #99
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_37755569
Mja al die lui uit de VS draaien volgens mij wel 7200 op hydraulische kleppen. Zuigers zijn het probleem niet maar je kop wel.

Waarom supersprint? (Als ik toch een andere uitlaat zocht is er voor mij maar 1: Eisenmann )
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_37755887
Nou, de flens van de kat naar de flexibele buis van het spaghetti spruitstuk is binnenin, rondom door.

De buis die op de kat komt is daar ook helemaal los, die kan je bijna ronddraaien

Dus ik moet iets anders, en heb een supersprint middenpijp gevonden voor 200 euro, kost normaal 474 ex. Dus ja.. Eisenmann is volgens mij toch wel een stukje duurder

En sowieso.. het geluid bij jou is imo een beetje te gedempt. NOFI, maar als je mijn auto vergelijk met de jouwe... Ik maak het geluid, en jij hebt de snelheid
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')