Met 1x op het DSC knopje drukken schakel je alleen de DTC uit.... dit houdt dus in dat je met lichte wielspin weg kan rijden.quote:Op donderdag 11 mei 2006 17:51 schreef Youp het volgende:
trouwens hoe zit het eigenlijk met de DTC en DSC... als je deze op de 2e stand zet (3e stand is volleidg uit) laat hij dan gewoon een bepaalde mate van slip toe (sportief rijgedrag)?
De Z1 is natuurlijk erg exclusief, er zijn er maar weinig van gemaakt en in de loop der tijd zijn er natuurlijk nog een aantal gesneuveld.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:36 schreef Inorbit het volgende:
waarom is eigenlijk een Z1 zo ontiegelijk duur, voor zover ik weer is het een 325i E30 met een kunstof body. maar een normale zie ik pas voor boven de 20.000 euro zelfs in duitsland zijn ze heel duur. ze zijn wel heel gaaf, brute stoelen er in, mooie stuurtjes, leuke autotjes gewoon. maar in duitsland staan ze voor over de 40.000 euro te koop. dat is waanzin. gloednieuw waren ze vast nog niet zo duur.
[afbeelding]
[afbeelding]
een Z8 zonder sper. dat is ziek.
de 120 heeft geen DSC knopje maar een DTC knopje.. 1x drukken en DTC licht op in het dashboard, een paar tellen vasthouden en je krijgt dat driehoekje in dat rondje etc. iig dan staat alles helemaal uitquote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:14 schreef JWD het volgende:
[..]
Met 1x op het DSC knopje drukken schakel je alleen de DTC uit.... dit houdt dus in dat je met lichte wielspin weg kan rijden.
ja daar was ik al achter... maar iig dat hoef je met onze circuit astra niet te proberen... ook onder ideale omstandigheden gaat 1 wiel gewoon (bijna) stil staanquote:Omdat je meestal bij zwaar accelereren schuin wegtrekt grijpt de DSC alweer in dus komt het niet vaak voor dat je daadwerkelijk leuk strepen kan trekken met alleen DTC uit, 't is meer bedoelt (volgens het handboek) om jezelf los te rijden uit diepe sneeuw e.d.
Op een vlakke rechte weg is het overigens zeer goed mogelijk om zonder sper 2 strepen te trekken, beide wielen hebben dan evenveel grip.
Blijkbaar waren de omstandigheden bij die 'burnout' met de 120 gewoon goed.
no shit....quote:BMW is trouwens helemaal niet zo 'into' standaard LSD installeren, zelfs de Z8 had het niet en die had het toch echt hard nodig.
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:26 schreef Youp het volgende:
no shit....
wanneer je bij 20km/h in de 2 50% gas geeft trek je al strepen... finaal door de DSC heen(been there done that) zo'n ding MOET eigenlijk gewoon een sper hebben
en dan 180.000 euro er voor neerleggen
maar de Z8 wel... ze hadden hem van mij idd wel wat competatiever mogen maken... maar toch blijft het een prachtbak en hij rijdt heerlijkquote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:19 schreef Jimmeh het volgende:
[..]Dat verklaart wel waarom die auto finaal afgekraakt werd op handling bij Top Gear. Enige wat ze er mee konden doen is cruisen en daar is imo een M blok niet echt voor gemaakt.
jep vermogen verminderd... maar prestaties verbeterd (rond het circuit)quote:Op zaterdag 13 mei 2006 02:16 schreef Jimmeh het volgende:
De Z4 ook, maar waarom kan die het wel op het circuit
Leg je zoveel neer voor een Z8 mag je toch wel meer verwachten dan alleen rechtuit branden als een Amerikaan. Overigens heeft Alpina er wel een echte cruiser van gemaakt, M blok er uit en een eigenhuis 4.4. Meer koppel in de lage toeren en minder vermogen. Enige tuning project ooit waarbij het vermogen vermindert is?
imo is zo'n Z1 het ook net niet....quote:Op zaterdag 13 mei 2006 17:30 schreef Hyperdude het volgende:
Die Z1 is echt een overschatte otoo. Mooi is een kwestie van wel/geen smaak, maar apart is ie wel. Die deuren zijn ook een lachertje. Voor ¤47K zou ik, of 2 M3's halen, of een M3 en een Integrale Evo.
Een plastic cabrio met 170 Pk voor ¤47K![]()
De bij de Z1 behorende M3 bedoelde ik, de E30 M3, ook maar 190 PK overigens.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 17:40 schreef Jimmeh het volgende:
Vindt de Z1 ook niet zo, veels te duur ja.
2 M3's? oude serie ofzo?
er staan nu meer z1's te koop als E30 325jes. maar er zal inderdaad wel markt voor zijn. want anders worden ze zo niet verkocht. hij is overigens wel snel. in top gear hield hij een Honda S2000 en porsche boxter bij op het rechte stuk. en die zijn dan weer vrij identiek geprijst. ik geloof ook dat JC zijn vrouw er 1 gehad heeftquote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:42 schreef JWD het volgende:
[..]
De Z1 is natuurlijk erg exclusief, er zijn er maar weinig van gemaakt en in de loop der tijd zijn er natuurlijk nog een aantal gesneuveld.
Een echte liefhebbers auto dus.
En ja een Z8 zonder sper is niet handig.... 400PK op 1 wiel.....
Z1 weegt 1250 KG en heeft 170 PK, top 225 en 0-100 in 8,4 seconden.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:55 schreef Inorbit het volgende:
[..]
er staan nu meer z1's te koop als E30 325jes. maar er zal inderdaad wel markt voor zijn. want anders worden ze zo niet verkocht. hij is overigens wel snel. in top gear hield hij een Honda S2000 en porsche boxter bij op het rechte stuk. en die zijn dan weer vrij identiek geprijst. ik geloof ook dat JC zijn vrouw er 1 gehad heeft
dat viel mij ook op op zandvoort, die saker Gt's leken niet eens zo idioot veel sneller als die volvo 440's. maar het gewicht van de z1 zoals op autoweek.nl klopt niet.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:23 schreef Five_Aces het volgende:
Topgear is geen circuit maar een omhoog gevallen parkeerplaats. Je moet echt een hoop extra power hebben wil je op het oog zo weglopen op het rechte stuk. Kijk maar naar Zandvoort, kom je bos uti met 150 en aan het einde rij je 210. Als die ander dan 190 rijd of zo dan lijkt dat verschil helemaal niet zo groot plus dat de gene met de meeste snelheid ook weer eerder remmen moet.
auto week klopt vaker niet!quote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:09 schreef Inorbit het volgende:
[..]
dat viel mij ook op op zandvoort, die saker Gt's leken niet eens zo idioot veel sneller als die volvo 440's. maar het gewicht van de z1 zoals op autoweek.nl klopt niet.
ik heb op een andere site gelezen met ook heel veel autospecs dat de Z1 een stuk lichter is als mijn E30 iets van <1000 kilo
ff begrijpend lezen Jimmehquote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:39 schreef Jimmeh het volgende:
10 inlijn? no wai!
Heb even m'n Viper schaalmodel zn motorkap open gedaan en die heeft toch echt een V10 hoor
http://members.aol.com/speeddmn16/engine.html Deze site bevestigt dat bijvoorbeeld.
Of bedoel je de nieuwe Viper? Misschien heeft die weer een andere config.
Ik heb op http://www.z1z1.de/ , lijkt mij wel een site waar ze weten waar ze het over hebben, nog een rijtje specs gevonden:quote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:09 schreef Inorbit het volgende:
[..]
ik heb op een andere site gelezen met ook heel veel autospecs dat de Z1 een stuk lichter is als mijn E30 iets van <1000 kilo
Yup, ze gaan (een stukje) omlaag, de instap blijft overigens beroerd, of je ze nu open of dicht hebt.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:42 schreef Geqxon het volgende:
De deuren van de Z1, zijn die nou elektrisch?
Je moet er dan ook inspringen hequote:Op zondag 14 mei 2006 00:23 schreef JWD het volgende:
[..]
Yup, ze gaan (een stukje) omlaag, de instap blijft overigens beroerd, of je ze nu open of dicht hebt.
Je kan overigens prima met de deuren 'open' rijden, dan krijg je een beetje Jeep Wrangler idee.
Volgens het typeplaatje weegt hij overigens 1460kg
[afbeelding]
meer dan staat er voor, maar als het op die site staan, dan vind ik het wel raar dat hij sneller optrekt als mijn E30. die doet 8,2 of zo ongeveer van 0-100. misschien komt het door de aerodinamica. de z1 ziet er wel wat spitser uitquote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb op http://www.z1z1.de/ , lijkt mij wel een site waar ze weten waar ze het over hebben, nog een rijtje specs gevonden:
1250 KG
top 225
0-100: 7,9 sec.
1000 KG voor een standaard Z1 lijkt mij dan ook niet realistisch.
appart. dan lijkt het me sterk dat hij in 7.9 seconden naar de honderd rijdtquote:Op zondag 14 mei 2006 00:23 schreef JWD het volgende:
[..]
Yup, ze gaan (een stukje) omlaag, de instap blijft overigens beroerd, of je ze nu open of dicht hebt.
Je kan overigens prima met de deuren 'open' rijden, dan krijg je een beetje Jeep Wrangler idee.
Volgens het typeplaatje weegt hij overigens 1460kg
[afbeelding]
bij 0-100 speelt airodynamica amper een rol...quote:Op zondag 14 mei 2006 21:18 schreef Inorbit het volgende:
[..]
meer dan staat er voor, maar als het op die site staan, dan vind ik het wel raar dat hij sneller optrekt als mijn E30. die doet 8,2 of zo ongeveer van 0-100. misschien komt het door de aerodinamica. de z1 ziet er wel wat spitser uit
lijkt mij wel, aangezien ze die ook in de M3 gestopt hebben. en de top ongeveer hetzelfde is. en ze evenveel versnellingen hebben. lijkt me sterk dat ze daar een apparte bak voor ontwikkelenquote:Op zondag 14 mei 2006 22:36 schreef Youp het volgende:
[..]
bij 0-100 speelt airodynamica amper een rol...
is zijn de bak en de einoverbrenging etc. van een Z1 wel het zelfde?
hmmz... sper per ongeluk?quote:Op zondag 14 mei 2006 23:06 schreef Inorbit het volgende:
[..]
lijkt mij wel, aangezien ze die ook in de M3 gestopt hebben. en de top ongeveer hetzelfde is. en ze evenveel versnellingen hebben. lijkt me sterk dat ze daar een apparte bak voor ontwikkelen
tjah, er blijven weinig opties over.quote:Op zondag 14 mei 2006 23:08 schreef Youp het volgende:
[..]
hmmz... sper per ongeluk?of bredere (en betere) achterbanden?
Hij vertelde mij dat het een M3 was, dat is toch geen "gewone" in BMW land?quote:Op maandag 15 mei 2006 20:28 schreef Inorbit het volgende:
geile bak zeg, het is alleen maar een "gewone"
die velgen staan er super onder
Hij heeft ze zelf gemaakt maar hij is geen Japannerquote:Op maandag 15 mei 2006 20:25 schreef Geqxon het volgende:
Dat is toch echts iets dat ik mij bij al die japanse foto's afvraag.
Waarom zijn de meeste foto's schuin gemaakt
daarom de quotes, je hebt ook een cecotto en een EVO verziequote:Op maandag 15 mei 2006 20:34 schreef jacco het volgende:
[..]
Hij vertelde mij dat het een M3 was, dat is toch geen "gewone" in BMW land?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |