abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36779740
vervolg van Deel 87

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger.
Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in XXVII - we houden vol! Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Meetings
Dieetclubmeeting deel XIX: wandelen en chocolade!
Meetings staan gepland op 28 mei (wandelen in de omgeving van Zeist) en 1 juli (bonbon workshop). Iedereen is bij beide meetings van harte welkom. Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Chatten
Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667. Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

Ik wil ook!
Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel of Bert (vriend van Troel). Dit kun je doen door te mailen naar:
Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl
Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 12-04-2006 08:52:08 ]
pi_36779764
uhm shit, ja nu staat de afbeelding er niet...
hoe werkt dat met een .png?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 april 2006 @ 23:17:58 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36779837
Even de overbodige tags weghalen zodat alleen de oorspronkelijke url er nog staat
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36779924
laatmaar...is dus gewoon de url als image ingeven. Wel vreemd dat het quoten van het vorige topic niet werkt voor die afbeelding.

[ Bericht 68% gewijzigd door octopussy op 08-04-2006 23:27:34 ]
pi_36780013
Deeltje 88 alweer, tevens teeveepee...

En nu duik ik echt mijn nest in. Morgen weer vroeg op om te werken
pi_36780056
Ik heb gebodyattacked vanochtend, en ik leef nog! =P
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 8 april 2006 @ 23:42:19 #7
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_36780586
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:24 schreef Maeghan het volgende:

[i]Weet je waar ik gefrustreerd van raak? Als mensen die volgens mij geen flauw benul hebben van wat veel gewicht kwijt moeten raken eigenlijk inhoudt hier even komen vertellen wat we moeten gaan doen, terwijl we dat negen van de tien keer al doen, en dan ook nog eens met termen beginnen als 'idioot', 'lui', en opmerkingen maken dat we best 'iets mogen doen'. Als je niks zinnigs te zeggen hebt moet je de politiek ingaan en niet hier komen zeuren.
Nou, het gaat mij meer om de manier waarop je het zegt. Je reageert vaak zo agressief en negatief dat ik er naar van wordt

Het valt mij sowieso op dat als er hier mensen komen met een andere mening dat die meteen platgewalst worden. Of ze nou gelijk hebben of niet, daar gaat het niet om. Best jammer..
pi_36781088
Nou, het gaat er wel degelijk om of ze gelijk hebben of niet. Ik heb geen zin in iemand die mij en de rest van lijnend fok even komt vertellen hoe dat dan wel moet en waar we over moeten praten. Dat jij mijn posts interpreteert als negatief en agressief zit toch echt tussen jouw oren ben ik bang. Ik bedoel het niet zo in ieder geval. Ik zit hier echt niet met een rood hoofd vloekend en tierend achter de pc of zo.

Als bloodyserious over een jaar terugkomt en nog steeds die 35 kilo's kwijt is wil ik luisteren, eerder niet. Dat je snel af kan vallen door sporten wist ik al, heb ik ook al eens gedaan. Geen 35 kilo, maar toch. Voor mij werkt het niet, en dan kan iemand bij hoog en bij laag beweren dat het wél zo is en dat dat dé methode is voor iedereen, en dat dat alleen maar advies is, maar ik vind het opdringerig en wat mij betreft is het ongewenst. Ieder lichaam, en zeker iedere geest die erin schuilgaat, is anders. Iemand die daar geen rekening mee houdt kan ik niet serieus nemen.

Beetje apart ook dat je vindt dat mensen met een andere mening platgewalst worden. Dat is niet mijn ervaring. Er zitten genoeg mensen hier die dingen zeggen die soms lijnrecht tegenover elkaar staan en daar zie ik geen respectloze opmerkingen heen en weer vliegen.

Verder ga ik er niet meer op in. Als je problemen hebt met mijn posts, dan lees je ze maar niet.

Even iets heel anders, heeft iemand tips voor een beetje degelijke, niet al te dure sportbh? Echt een hele stevige, want met body attack was wat ik nu heb niet genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maeghan op 09-04-2006 00:06:29 ]
pi_36781137
Poohy, ik denk dat Meaghan het hier niet over jou heeft. We hebben het trouwens wel vaak meegemaakt dat mensen die nooit eerder iets hebben gepost, ineens komen vertellen wat we verkeerd doen en hoe het wel moet. Soms zelfs op zo'n toon dat het behoorlijk beledigend is voor de mensen hier. We hebben ook al eens gehad dat een vaste poster niet meer durfde te posten omdat ze op dat moment niet zo goed ging en het was zeg maar de druppel die de emmer deed overlopen.

En ja een aantal mensen hier (waaronder ik) zijn al wat langer bezig in de strijd tegen het overgewicht en kunnen daardoor nog al eens gefrustreerd zijn. Het is fijn als je die frustratie lekker van je af kan schrijven voor mensen die het begrijpen. Het is niet fijn als je afgebrand wordt ("je doet het niet goed, je sport niet genoeg, je moet dit doen, je moet dat doen" enz.). Ik denk dat ik ook wel kan zeggen dat de meeste 'regulars' ook wel weten hoe je moet afvallen en wat gezond is en wat niet. Het gaat hier om morele support, ervaringen uitwisselen en soms mensen op weg helpen.

Ik ga al aardig wat topics mee hier, maar ik heb nog nooit gezien dat iemand met een andere mening platgewalst werd. Behalve natuurlijk van die losers die wel even komen vertellen dat dikke mensen vies en lui zijn, die wals ik graag plat.
pi_36781173
quote:
Op zondag 9 april 2006 00:01 schreef octopussy het volgende:
Ik ga al aardig wat topics mee hier, maar ik heb nog nooit gezien dat iemand met een andere mening platgewalst werd. Behalve natuurlijk van die losers die wel even komen vertellen dat dikke mensen vies en lui zijn, die wals ik graag plat.
Bij voorkeur letterlijk

quote:
Op zondag 9 april 2006 00:01 schreef octopussy het volgende:
Poohy, ik denk dat Meaghan het hier niet over jou heeft.
Nee, dat zeker niet.
pi_36782922
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 23:59 schreef Maeghan het volgende:
Als bloodyserious over een jaar terugkomt en nog steeds die 35 kilo's kwijt is wil ik luisteren, eerder niet.
hoi, ik heb die 35 kilo er in een half jaar afgetraind en dat is nu een jaar geleden dat ik daar mee klaar was,
ik ben wel maar liefst 2 kilo aangekomen in de afgelopen 5 maanden
pi_36785252
Eerst wil ik graag kwijt dat ik Maeghan haar posts nog nooit als agressief heb ervaren. En ze is niet vaker negatief over dingen dan de rest van ons Maeghan is hoogstens gepassioneerd in har bewoording, maar dat is zeker niet iets negatiefs of agressiefs.

Deze topicreeks is er niet voor om elkaar precies te gaan vertellen hoe je nou exact moet afvallen, wegen, sporten, eten, vitaminepillen slikken etc. Iedereen kan natuurlijk wel suggesties aandragen, maar er is gewoon geen gouden standaard. De belangrijkste regel bij het lijnen is dat je een dieet moet kiezen dat bij je past, waar je mee afvalt en wat je kan volhouden. Ik ken mensen die zijn afgevallen zonder 1 minuut aan sport te doen (en ik geef toe dat deze persoon na het lijnen extreem los in het vel zat, ik vermoed dat dat door het snelle afvallen zonder te sporten kwam, maar dat weet je natuurlijk niet zeker) en ik ken mensen die het met alleen sporten proberen (en dat werkt meestal niet, je moet gewoon ook je eetgewoontes aanpakken).

Deze topicreeks is er vooral om elkaar te steunen, te motiveren en vragen te beantwoorden. En inmiddels is de reeks meer dan een dieetreeks. We lachen en huilen ook samen om alledaagse en niet zo alledaagse belevenissen. En ik denk dat sommigen dáárom zo gepassioneerd reageren als iemand die in onze ogen een betweter is (of je het nou bent of niet ) even komt binnen stormen om te zeggen hoe we het moeten doen. De meesten hier weten wel hoe het moet, maar er spelen veel meer factoren mee dan hoe je moet eten en hoeveel je moet sporten. Helaas. Anders was ik ook al lang een slanke Isa
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36785253
quote:
Op zondag 9 april 2006 01:13 schreef bloodyserious het volgende:
hoi, ik heb die 35 kilo er in een half jaar afgetraind en dat is nu een jaar geleden dat ik daar mee klaar was,
ik ben wel maar liefst 2 kilo aangekomen in de afgelopen 5 maanden
geweldig! En pas op met die 2 kilo (ik ben serieus).

Maar ik neem aan dat je ook iets aan je eetpatroon hebt gedaan?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 9 april 2006 @ 09:04:04 #14
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_36785364
@ Meaghan en Octopussy

Bedankt voor jullie, uitleg. Het is duidelijk nu
pi_36785400
terugvindpostje...

ik heb verder niet zoveel te melden, ik wacht op wat ze van mijn verslag vinden, mijn rug doet nog steeds vervelend, dus ik hoop straks eindelijk weer tijd te hebben om te sporten..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_36785549
ik ben 255 kilo afgevallen met het eten van honingdropjes en jullie MOETEN dat ook doen, anders blijven jullie vette mormels! En dan wil je gewoon niet afvallen .

slechtste tvp die ik ooit gemaakt heb
  † In Memoriam † zondag 9 april 2006 @ 09:55:54 #17
43556 miss_dynastie
pi_36785680
quote:
Op zondag 9 april 2006 09:36 schreef freecell het volgende:
ik ben 255 kilo afgevallen met het eten van honingdropjes en jullie MOETEN dat ook doen, anders blijven jullie vette mormels! En dan wil je gewoon niet afvallen .
Ja, die ken ik.... en 300 kilo aangekomen zeker
pi_36786680
Ik heb vanochtend gezwommen!!!

Gisteren belde het zwembad hier in de buurt terug (van de week wist niemand het) dat ze op zondag ook in het wedstrijdbad extra warm water hebben.
Dus vanochtend om 9.30 stond Anansi voor de deur van het zwembad.
15 min gezigzagd tussen de bejaarden, daarna 15 min in het bubbelbad gezeten, en toen weer 15 min gezwommen.

Nog niet bepaald veel, maar ik heb het toch maar mooi gedaan!! En zonder noemenswaardige extra pijn in mijn gewrichten
pi_36787061
Ik wil ook weer gaan zwemmen, maar ik vind het zo saai alleen...
pi_36787151
Zo, weer een tvp.
Dalijk eerst douchen en dan ben ik van plan eens een flink stuk te gaan wandelen.
hopelijk wil mijn man me vergezellen
pi_36787315
ik ben soooo sielug....
Wilde gaan spinnen vanochtend, maar mijn knie dacht daar heel anders over. Mijn knie dacht zelfs, hmm drie keer in 1 week sporten, daar heb ik geen zin in!! Dus toen ging ie maar heel erg pijn doen en ben ik na een half uurtje pogingen doen tot sporten maar weer naar huis gegaan. Baal, baal, baal

Nou ja, dinsdag maar weer een poging....
Ik merk trouwens dat nu ik ben begonnen met weer fanatiek sporten dat het afvallen een beetje tegenvalt... Maar ja dat zijn natuurlijk die spieren die meer wegen dan vet.... Aan het gezonde eten ligt het niet, dat doe ik genoeg!

Nou, succes allemaal deze week! (En niet teveel paaseitjes he! )
pi_36787580
Ieneminie, luister naar je lichaam hè. Als die knie dinsdag nog lastig doet, zelfs geen poging doen om te sporten, hoe graag je ook wil. Dadelijk zit je met een ernstige blessure waardoor je een paar maanden geen sport kan doen ipv een paar weken.

tevens TVP
pi_36787666
je hebt helemaal gelijk Iksje! Was ik ook niet van plan. Ik had vandaag al niet moeten gaan, maar ik dat het valt te proberen... Maar idd, had naar mn lichaam moeten luisteren!
Dus dat ga ik nu ook weer netjes doen (behalve als t om paaseitjes gaat schreeuwen natuurlijk )
pi_36788265
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:44 schreef Ieneminie het volgende:
Ik merk trouwens dat nu ik ben begonnen met weer fanatiek sporten dat het afvallen een beetje tegenvalt... Maar ja dat zijn natuurlijk die spieren die meer wegen dan vet.... Aan het gezonde eten ligt het niet, dat doe ik genoeg!
Dit kan je vinden op hardloopschema.nl:
quote:
Wanneer je begint met trainen, neemt je bloedvolume toe en houdt je lichaam meer water en suiker vast waardoor je tot 2-3 kilogram zwaarder kan worden.
En wat geweldig, Anansi! Lekker, hè, zwemmen Ik ga deze week denk ik weer 1-2 keer. Beviel me goed. Ook al was het om 7:00 's morgens.
  zondag 9 april 2006 @ 14:40:02 #25
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36791794
Het ligt er hier ook sterk aan hoe je het post. Als je het positief en met respect brengt, wordt er best veel geaccepteerd.

Vandaag was de Rotterdamse marathon op tv. Zo leuk om te zien. En ik voelde weer helemaal hoe het een jaar geleden was om daar aan de start te staan en te wachten op het kanon van Ivo. Dat je sporten gewoon kan gaan missen had ik nooit verwacht. (behalve de gezelligheid van de turnclub dan).
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_36793059
Ik ben net ruim drie kwartier wezen skaten..

Was wel errug lekker zeg, ik moet het gewoon vaker doen, maarja, de drempel ligt soms zo hoog..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_36793468
Zo. Ik had van Body Attack gisteren dus echt wel pijn in m'n enkels en knieën. Ik kwam als een tachtigjarige uit bed en zo. Ik dacht ik moet toch blijven bewegen nu, dus ik ben naar Body Balance geweest wat op zich al beter ging dan woensdag. Alleen wel met m'n enkelbandage om. En op m'n rechterbeen staan ging niet met evenwichtsoefeningen, want m'n rechtervoet en -enkel zijn helemaal doorgezakt weer. =S Maar ja. En de instructeur zei dat ik m'n gezicht ook moest ontspannen, maar dat gaat niet, want als ik m'n nek en schouders rek zonder m'n kaken op elkaar te klemmen dan trek ik ze van hun plek. Beetje irritant. Ik zie d'r ook wel debiel uit als ik dat zo aanspan, maar ik werd vandaag ook alweer wakker met m'n kaak scheef en ik weet nog hoe enorm veel last ik er van kreeg toen ik voor het eerst rekoefeningen voor fysiotherapie kreeg, dus dan moet ik er maar debiel uit zien. Zie ik toch wel met zovelentachtig kilo in poses die er bij slanke meisjes heel elegant uit zouden zien ;-)

Ik was trouwens 83 kilo volgens de weegschaal, terwijl ik deze week meer gesport heb dan in de rest van het jaar bij elkaar en ook nog eens heel weinig gegeten ehb voor mijn doen, want ik had gewoon niet zo'n honger en kon mijn chocoladebehoefte ook nog eens goed bedwingen. Oh ja, en ik heb de fles Malibu uit de koelkast gehaald. Vorige week was daar bijna een fles van doorgegaan. Malibu is vast ook niet erg goed voor de lijn =P

[ Bericht 0% gewijzigd door Maeghan op 09-04-2006 15:47:26 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 april 2006 @ 15:53:47 #28
13151 crew  Rewimo
pi_36794138
En ik ben zojuist terug van liefst 3 uur fotograferen Stom stom stom natuurlijk maar 3 uur buiten (Thijsse's Hof en de Stadskweektuin) strompelen was toch heerlijk. Ik zal het de rest van de dag wel moeten bezuren maar dat kan me niet schelen. Ik was toch al in een goed humeur want ik hoef nog maar 1 onsje tot de -40

Edit: en hier wordt mijn humeur nóg beter van

[ Bericht 19% gewijzigd door Rewimo op 09-04-2006 16:05:07 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Licht Ontvlambaar zondag 9 april 2006 @ 16:39:55 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36795859
Coole foto Rewimo!

Ik heb vandaag een kleine 12 kilometer gelopen. Moet toch nieuwe wandelschoenen gaan kopen, heb met bergaf lopen toch wel snel last van de bal van mijn voet. Dus ik denk dat de demping niet meer optimaal is.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_36795949
TVP
pi_36798462
quote:
Op zondag 9 april 2006 08:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

geweldig! En pas op met die 2 kilo (ik ben serieus).

Maar ik neem aan dat je ook iets aan je eetpatroon hebt gedaan?
Ik blijf het moeilijk vinden om geen koekjes meer te eten , maar ik heb er zeg maar voor gezorgd dat ik vooral de "minder zware" koekjes zoals theebiscuits en café noir eet en niet meer stroopwafels en gevulde koeken. Wel dat scheelt op een dag al makkelijk 700 calorieën , door van patroon te veranderen. En ik ben blij dat het ook goed werkt.
  zondag 9 april 2006 @ 18:25:38 #32
35189 Troel
scherp en bot
pi_36799055
Wij hebben net een bezoekje gebracht aan het dierenpark in Amersfoort. Maar meteen een abonnement meegenomen uit voorzorg.

Trouwlocatie aldaar bezocht. Nu maar hopen dat die prijzen nog een beetje gewoon zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 april 2006 @ 18:27:37 #33
13151 crew  Rewimo
pi_36799108
Amersfoort is leuk Kun je ook leuke foto's maken
  zondag 9 april 2006 @ 18:47:59 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_36799624
Die ben ik dan ook druk aan het uploaden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36799654
* Isabeau heeft weer zalig gegeten

Ik heb alleen wel heel erg veel brood op vandaag. Ik had zelf brood gebakken en dat is zo ongelofelijk lekker. Veel te veel van genomen (maar ik doe er dan geen beleg op).
  zondag 9 april 2006 @ 18:52:37 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_36799755
Gisteren ook al veel gelopen in Utrecht, vandaag kreeg ik op een gegeven moment gewoon last van mijn heupen ofzo Da's minder.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36801331
Ik heb ook wat last van m'n heupen momenteel. Ik had vanochtend met Body Balance opeens weer dat m'n been het niet deed. Dan zit er wat klem, en dan doet het gewoon echt niets meer. Gelukkig was het een houding waar ik op m'n andere been nog uit kan komen, want ik heb in andere situaties al eens moeten vragen of iemand m'n been even wilde optillen voor me, lekker genant. =P

[ Bericht 1% gewijzigd door Maeghan op 09-04-2006 19:51:00 ]
pi_36801390
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb ook al last van mijn rechterheup
Bij mijn grondoefeningen kan ik op mijn zij mijn linkerbeen prima heffen, maar mijn rechterbeen doet na 2x al ongelofelijk veel pijn. Ik neem aan dat het spierpijn is. Ik hoop dat het bij jullie ook gewoon spierpijn is.
pi_36801480
Oh, bij komt het denk ik door m'n bekkeninstabiliteit. Soms trekt het dan opeens door m'n hele been heen en zo, dus volgens mij is het wel een zenuw. Gelukkig is het alleen bij bepaalde bewegingen, en het doet maar heel even zeer dan. Het is vooral onhandig. =)
  zondag 9 april 2006 @ 20:04:37 #40
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_36801934
Ik heb het al bij een normaal dagje school maar ben dus geboren met die afwijking + het overgewicht is niet best. Ik loop soms als een oud vrouwtje erg vervelend.
pi_36805508
Zo zo, ik ga meteen op de weegschaal, ik ben benieuwd. Vorige week toen ik er op ging staan, was het ergens rond de 130kg, weegschaal gaat alleen jammer maar tot 130kg maar we konden zien dat het wijzertje daar ongeveer stopten dus we gaan er vanuit dat het gewicht 130kg is.

Deze week heb ik elke dag buiten vrijdag (toen was ik echt moe) gaan fietsen 45-60minuten. En ik heb mij de hele week kunnen houden aan 1600-1800kcal, dus ik zou toch ongeveer 1kg moeten zijn afgevallen.

Lopen kan ik helaas niet momenteel. Maar daar zullen anderen hier ook wel kunnen over meespreken denk ik.

Rewimo jij houd er blijkbaar ook van foto's te nemen. Ik denk dat ik mij binnenkort ook maar is zo een camara aanschaf en eens op expeditie zal uitgaan, ik zal het helaas nog wel rustig moeten houden vrees ik, anders kom ik niet meer levend thuis.

EDIT: Net op de weegschaal 127,8kg
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 april 2006 @ 21:58:40 #42
13151 crew  Rewimo
pi_36805945
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:48 schreef Emu het volgende:
Rewimo jij houd er blijkbaar ook van foto's te nemen. Ik denk dat ik mij binnenkort ook maar is zo een camara aanschaf en eens op expeditie zal uitgaan, ik zal het helaas nog wel rustig moeten houden vrees ik, anders kom ik niet meer levend thuis.

EDIT: Net op de weegschaal 127,8kg
Hee, goed gedaan, zeker omdat je 's avonds hebt gewogen ('s morgens ben je lichter ).

Ja, ik maak graag foto's, zie mijn onderschrift
  maandag 10 april 2006 @ 07:51:26 #43
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_36813172
Mijn nieuwe baan is erg leuk, maar het snoep gaat helaas over en weer Ik heb er tot nu toe nog van af kunnen blijven

Morgen helaas een lunch van het werk, omdat er een vergadering is Zucht, veel te veel verleidingen
pi_36813195
Bij ons waren de lunches tijdens vergaderingen erg sober (broodjes met ham en broodjes met kaas) met karnemelk en melk. Dus dan kon je je nooit echt te buiten gaan aan allerlei kantineonzin Alleen heel erg jammer dat ze de broodjes heel vies dik met boter besmeerden.

En het gaat lekker, Emu! De eerste week val je sowieso lekker veel af, maar meer dan 2 kilo is altijd super
  maandag 10 april 2006 @ 08:13:46 #45
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_36813280
Ik hoop dat de lunch morgen ook sober zal zijn
Daarbij moet ik ook nog eens heel veel reizen en zal 's avonds laat thuis zijn.. Ik hoop dat dit alles niet teveel roet in het eten zal gooien.

Stel dat ik nou om 19.30 mijn avondeten heb en ik ga om 22.30 naar bed. Eet ik dan echt te laat?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 08:29:35 #46
13151 crew  Rewimo
pi_36813382
Nee hoor poohy. Dat verhaal van laat op de avond eten is volgens mij allang achterhaald. En bovendien heb je dan nog 3 uur tussen eten en slapen, lijkt me geen probleem
pi_36813466
Gister heerlijke dag gehad, lekker gewandeld, netjes aan mijn dieet gehouden.
Dat geeft weer moed voor de rest van de week.
Vanavond eens wat dingen op de fiets gaan doen.
pi_36813478
Het maakt niets uit hoe laat je eet, poohy. Het gaat vooral om de hoeveelheid kcal die je op een dag binnen krijgt. Het enige nadeel dat laat eten kan hebben is dat je in bed ligt met een volle maag en dat is soms niet zo prettig.
pi_36813861
Ik heb even geen idee hoeveel ik weeg, volgens mij wel weer meer
Die weekenden zijn niet goed voor me
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 09:16:14 #50
13151 crew  Rewimo
pi_36813871

Ik ben door de 40 kilo heen!

pi_36813951
mooi Rewimo!!!!!
pi_36814026
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:16 schreef Rewimo het volgende:

G E F E L I C I T E E R D
Neem er een chocolaatje op zou ik zo zeggen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 09:37:54 #53
13151 crew  Rewimo
pi_36814160
Nee, ik doe een uitstapje naar het ziekenhuis Ik vertrouw mijn teen niet...
pi_36814293
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:37 schreef Rewimo het volgende:
Nee, ik doe een uitstapje naar het ziekenhuis Ik vertrouw mijn teen niet...
? Wat doet'ie?
pi_36814759
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:16 schreef Rewimo het volgende:

Geweldig Hoe lang heb jij daar trouwens over gedaan?

Ik ben trouwens blij dat het weer maandag is, letten op je eten in de week is ZOVEEL makkelijker. Weekeds zijn altijd al zwakke momenten geweest.
pi_36814795
Emu, moet je even op het middelste linkje onder Rewimo's post klikken, dan kan je het lezen...
pi_36815091
Even snel tvp-en, 't heeft me meer dan een uur gekost om bij te lezen... was vrijdag voor het laatst online.
Het gaat hier heel slecht met mijn gewicht, de afgelopen maand was ik al 2kg aangekomen, vanmorgen zat er opeens nog 1kg bij. Voel me ook al tijden beroerd. Ga er vandaag maar weer 'ns serieus tegenaan, er moet nog een hoop af en nu dus alweer een kilo meer.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 10:33:19 #58
13151 crew  Rewimo
pi_36815264
quote:
Op maandag 10 april 2006 10:09 schreef Emu het volgende:
Geweldig Hoe lang heb jij daar trouwens over gedaan?
7 maanden

Zie dit topic en verder
  maandag 10 april 2006 @ 10:34:24 #59
145872 Teigetje78
Ajax Amsterdam
pi_36815285
Yes, 87,2 kg nu het is net geen kilo eraf maar toch, het is wat
Een Ajacied, ben je niet zo maar voor even
Een Ajacied, ben je voor de rest van je leven
Ondanks dat het wel eens minder zal gaan
De liefde voor AJAX blijft altijd bestaan
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 10:34:31 #60
13151 crew  Rewimo
pi_36815288
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:46 schreef freecell het volgende:
? Wat doet'ie?
Ben inmiddels terug. De gele smurrie schijnt erbij te horen Ben opnieuw verbonden, donderdag weer naar de dokter en dan gaan de hechtingen er ook uit.
  maandag 10 april 2006 @ 10:35:39 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_36815310
Woei!!!!

Over de 40
We zijn samen al bijna 100 kilo kwijt!!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36815386
Gefeliciteerd Rewimo en shit van je teen. Waaromkan het nou niet normaal een keer genezen zoals het hoor -edit- Ik lees nu dat het erbij hoort! Super, het valt dus mee!! (en heb je extra gaasjes gekregen?)

Emu, je moet je eerst laten opereren voor je Rewimo haar supertempo kan bijbenen

Levitation, kom op joh. Wat doe je nu fout dan? Of heb je geen zin meer in lijnen, geen tijd, geen fut meer (of ander herkenbaar smoejes ). Je kan het echt wel En die ene kilo meer is er volgende week gewoon niet meer. Foetsie weg!

Zoals sommigen misschien onthouden hebben probeer ik dus te eten volgens de weekplanning van het voedingscentrum. Nou, deze week is bagger. Vandaag raapsteeltjes. Lijkt me heerlijk hoor, daar niet van. Maar ik heb 2 weken geleden al de hele stad doorgefietst op zoek naar raapsteeltjes, doe ik niet nog een keer. Ze zijn er niet. Punt. En dan de Pasen. Het menu voor zondag lijkt me verre van lekker, behalve het toetje. Iets met gorgonzola en zo, brrr. Dus daar moet ik zelf iets verzinnen. En voor maandag tweede paasdag dus nog niets, want dat komt pas op maandag online te staan en dan zijn de winkels dicht Lekkere planning weer. Ik verzin zelf wel wat deze week.

Maar goed, ik heb net mijn Weekly Home Blessing Hour gehad (uur schoonmaken) en denk dat ik maar ga skaten. De zon schijnt zo lekker
pi_36816124
Ik ben niet meer afgevallen de afgelopen paar weken maar ook niet aangekomen!
Ik weeg nog netjes 77,6! Daar was ik toch wel blij verrast door!
Ik dacht dat ik veel weer was aangekomen, maar toch niet! Yippie!

Deze week echt, echt, ECHT weer meer aan beweging doen... daar ben ik heel laks in geweest de afgelopen maand (maar wel netjes elke avond 2 liter water drinken ).
Tralalalaaa
pi_36816246
Elke avond 2 liter water?! Ik zou de helenacht om het uur uit mijn bed moeten om te gaan plassen als ik dat deed Ik drink eigenlijk na 19:00 geen water meer. Kopje thee misschien, maar daar houdt het ook mee op.
pi_36816265
quote:
Op maandag 10 april 2006 10:39 schreef Isabeau het volgende:

Levitation, kom op joh. Wat doe je nu fout dan? Of heb je geen zin meer in lijnen, geen tijd, geen fut meer (of ander herkenbaar smoejes ). Je kan het echt wel En die ene kilo meer is er volgende week gewoon niet meer. Foetsie weg!
Tja, ik zou het kunnen wijten aan het feit dat ik me gewoon al tijden heel ellendig voel. Is het mijn buik niet, dan zijn het mijn heupen/beenspieren wel, of anders is er altijd nog de kans op hoofdpijn. Meestal echter alle 3 tegelijk en dat maakt moe, heel moe.

Feit is echter dat ik het ook wel erg lekker vind om toe te geven aan de vermoeidheid en 's avonds doodmoe op de bank te hangen. Sport veel minder dan ik zou moeten, fiets wel naar mijn werk en wandel iedere dag, maar dat weegt gewoon niet op tegen mijn "ik ben een beetje zielig en die paaseitjes smaken me prima"-eetpatroon.

Dus is het weer tijd om er hard tegenaan te gaan deze week, ondanks de kwaaltjes enzo, ik zal er toch een keer doorheen moeten. Ik kan het!

Kwam er gisteren trouwens achter dat darmklachten een familiekwaal is, we zijn met 5 kinderen thuis en bij 3 is de diagnose "spastisch colon" gesteld en de andere 2 zijn gewoon nog niet naar de dokter geweest met hun klachten. Bij mijn zusje zijn zelfs onlangs 2 dikkedarmpoliepen verwijderd, dat had ze naast de spastische darm.
***Levi was here***
pi_36816344
quote:
Op maandag 10 april 2006 10:39 schreef Isabeau het volgende:

Zoals sommigen misschien onthouden hebben probeer ik dus te eten volgens de weekplanning van het voedingscentrum. Nou, deze week is bagger. Vandaag raapsteeltjes. Lijkt me heerlijk hoor, daar niet van. Maar ik heb 2 weken geleden al de hele stad doorgefietst op zoek naar raapsteeltjes, doe ik niet nog een keer. Ze zijn er niet. Punt.
Jawel Groningen, op donderdag, op de markt
Ben ze al een paar keer tegengekomen op de vismarkt
pi_36816378
Ik herken het wel, Levitation en het is inderdaad een patroon waar je uit moet breken. Ik heb gelukkig iemand thuis die zegt 'moet jij niet wandelen/hardlopen/zwemmen' en dan ga ik maar (met veel tegenzin) en ben daarna heel erg blij dat ik ben gegaan En paaseitjes moet je gewoon niet in huis halen
pi_36816389
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:20 schreef freecell het volgende:
Jawel Groningen, op donderdag, op de markt
Ben ze al een paar keer tegengekomen op de vismarkt
Maar dat kost me dan 10 euro om even op en neer maar Groningen te gaan om raapsteeltjes te halen

kan je ze niet brengen, kom je kopje thee drinken
pi_36816548
Isabeau, dus jij bent afgevallen door gewoon het menu van het voedingscentrum te volgen??
Hoe bevalt dat?
pi_36816714
Isa, waar haal jij dat menu van 't voedingscentrum vandaan? Ben eigenlijk wel benieuwd of 't wat is.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 11:33:54 #71
13151 crew  Rewimo
pi_36816718
Isa, ik zou dan gewoon een oud weekschema kiezen dat je goed bevallen is voor komende week

En ja, ik heb nu nieuwe gaasjes meegekregen
pi_36816813
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar dat kost me dan 10 euro om even op en neer maar Groningen te gaan om raapsteeltjes te halen

kan je ze niet brengen, kom je kopje thee drinken
dure raapsteeltjes
ik ben al heel lang van plan om te komen theedrinken, maar één of andere idioot heeft het concept stage uitgevonden....
pi_36817288
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:33 schreef Levitation het volgende:
Isa, waar haal jij dat menu van 't voedingscentrum vandaan? Ben eigenlijk wel benieuwd of 't wat is.
Hier haal ik mijn weekmenu's vandaan: linkje
Op de homepage van het voedingscentrum staat rechts ook een linkje naar het recept van de dag.

Wat me er zo aan bevalt:
  • Ik hoef niet meer na te denken wat er op tafel komt. Dat deden we vaak pas in de winkel en dan werd het wel heel erg vaak hetzelfde, zoals pasta.
  • Het is goedkoper! Ik ga nu ongeveer 2x in de week naar de winkel ipv elke dag. Op maandag als het nieuwe weekmenu bekend is ga ik eerst maar de Aldi en haal daar alles wat daar te krijgen is.
  • Het is altijd gezond. Het is namelijk van het voedingscentrum en die zetten vooral gezonde maaltijden op tafel. Dus als er een keer room moet worden gebruikt dan staat er al in de ingrediënten lijst dat het slankroom moet zijn etc. Andere weekmenu's (zoals van een weekblad of nu net deze maand in de Allerhande) die houden geen rekening met gezond, slank en dergelijke. Die houden alleen rekening met de smaak en als daar veel roomboter en zo voor nodig is dan staat dat erin. Bij het voedingscentrum tref je dat niet aan (ik doe het al een week of 10).
  • Het is afwisselend. Elke week minstens 1x vis, een keer pasta, een keer een vegetarisch gerecht, een keer een soep, op zondag altijd incl voor- en nagerecht die we soms wel, soms niet maken.
  • Als je iets een keer niet lekker vindt of je hebt er geen zin in, dan maak je gewoon één van je eigen lekkere standaardgerechten klaar waar je nu anders niet meer aan toe zou komen
  • Het is lekker!! Ik heb de afgelopen weken zo verschrikkelijk veel lekkere dingen gegeten, niet normaal meer. Allerlei dingen die ik zelf nooit zou hebben klaargemaakt blijken geweldig lekker te zijn. Met uitzondering van de uientaart, die was gewoonweg niet te eten Maar dat is dus 1 gerecht in 10 weken.
  • Koken is stukken leuker, Dennis vindt het koken nu zelfs leuk en omdat hij weet wat we eten en wat er moet gebeuren (het staat immers gewoon online) gaat hij regelmatig alvast aan de slag voor ik thuis ben of als ik met iets anders bezig ben.

En last but not least: ik val er dus heel erg goed mee af

Nadelen:

• Soms willen ze dat je iets klaarmaakt waarvan je de ingrediënten niet kan vinden (raapsteeltjes )
  • Er staat wel eens iets op het menu wat me domweg veel te duur is. Tijdje terug was de bloemkool bijv. bijna 3 euro per heel klein kooltje. Dat geef ik er niet aan uit en verzin dus iets anders.
  • Er gaat al weken iets mis met de menu's in het weekend. Als ik dan op het toetje wil klikken dan krijg ik alleen het hoofdgerecht te zien. Toetje moet ik zoeken met de search van de site (gewoon naam van toetje intypen). Dat gaat trouwens alleen op de dag zelf mis, de week ervoor kan je het toetje gewoon bekijken Ik heb ze gemaild en ze waren ervan op de hoogte. Maar er verandert niets.
  • Het menu komt pas op maandag online (direct na 12 uur 's nachts). Ik had liever gehad dat het weekmenu voor het weekend begon; dan kan ik zaterdag op de markt voor de hele week inslaan ipv in de supermarkt.
  • Ze hebben geen rekening gehouden met Tweede Paasdag. Ook die dag komt pas maandag online en tsja, dan zijn de winkels dus dicht. Suf hoor.

[ Bericht 10% gewijzigd door Isabeau op 10-04-2006 11:58:26 ]
  • "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 11:57:06 #74
    13151 crew  Rewimo
    pi_36817458
    Recepten voor 2 personen, da's wel handig Hoe lang sta je dan zo'n beetje te koken?
    pi_36817522
    Gemiddeld 15-30 minuten. Veel rond de 15 minuten. Maar het hangt vaak van de aardappelkooktijd en de rijst af. Het zijn allemaal vrij eenvoudige recepten. Ik doe tegenwoordig de afwas onder het koken en dan benut ik de hele tijd optimaal.

En voor 2 personen inderdaad Heel handig!
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 12:01:43 #76
    13151 crew  Rewimo
    pi_36817596
    Volgens mij kun je die raapsteeltjes in dit recept best vervangen door bijvoorbeeld prei. Combineert wel met de ham en zo.
    pi_36817664
    Dennis wilde graag weer een keer 'gewoon onze pasta'. Dus dat wordt het vanavond ipv de raapsteeltjes (maar ik ga heel eigenwijs eerst nog op de fiets naar een groenteboer een stuk verderop).

En anders is prei idd wel een goede suggestie
    pi_36817667
    Dank je wel! Ziet er inderdaad goed uit. Is in ieder geval een stuk gemakkelijker dan elke dag je hoofd breken over wat nu weer op tafel te zetten!
    ***Levi was here***
    pi_36817722
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 12:04 schreef Levitation het volgende:
    Dank je wel! Ziet er inderdaad goed uit. Is in ieder geval een stuk gemakkelijker dan elke dag je hoofd breken over wat nu weer op tafel te zetten!
    Daar begon het bij ons eigenlijk mee Elke dag weer "wat zullen we vanavond eten?" Ik was die vraag eigenlijk spuugzat, want ik wist het ook nooit. En tsja, als je dan gaat lijnen dan moet het ook nog eens gezond ipv wat we vaak deden (pizza, patat, kant & klaar dingen, van die pakjes van Knorr, chicken tonight etc etc).
    pi_36822122
    Ik heb de recepten bekeken, ziet er wel goed uit!
    Ik moet alleen wat flexibiliteit hebben wat betreft koken, heb niet altijd de tijd enzo...
    En natuurlijk jammer dat op maandag pas de menu's erop staan. Of je moet een week wachten met je menu.
    pi_36822267
    Ik vond het juist deze week wat tegenvallen
    pi_36822329
    Goede tip isabeau van die recepten!
    Heb ze ook bekeken en er staan een hoop lekkere dingen tussen.
    Ga vandaag het recept van vrijdag uitproberen
    currykip met groenten.

Iemand nog goede voedseltips voor nachtdiensten?? Ik heb dinsdag, woensdag en donderdag nachtdienst, en wil deze keer graag voorkomen dat ik alle koekjes/chipjes ect ga lopen snaaien.
    pi_36822445
    Ik neem brood en beleg apart van elkaar mee. Er is een koelkast waar ik dingen in kan leggen en tegen de tijd dat ik zin in eten heb (uur of 3-4 's nachts) dan heb ik meestal alle tijd om mijn brood te smeren. Voor 3 nachten kan je bijv. een heel pak Optimel meebrengen en die in de koelkast laten staan. Neem ook iets van fruit mee (appeltje, mandarijntjes, banaantje).
    pi_36823304
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 14:42 schreef Isabeau het volgende:
    Ik neem brood en beleg apart van elkaar mee. Er is een koelkast waar ik dingen in kan leggen en tegen de tijd dat ik zin in eten heb (uur of 3-4 's nachts) dan heb ik meestal alle tijd om mijn brood te smeren. Voor 3 nachten kan je bijv. een heel pak Optimel meebrengen en die in de koelkast laten staan. Neem ook iets van fruit mee (appeltje, mandarijntjes, banaantje).
    Ik ben meer van een warme maaltijd snachts, als ik namelijk na mijn nachtdienst ga slapen en om uur of 16.00-17.00 wakker word dan heb ik echt geen behoefte aan warm eten. Alleen ik kan op mijn werk dus niet uitgebreid gaan koken (kan wel maar gewoon te veel werk te doen). Iets te drinken meenemen is wel een goede tip! Neem wel een pak sojamelk ofzo mee.
    Fruit gaat natuurlijk ook mee, en anders ligt dat er op mijn werk nog wel genoeg...
      maandag 10 april 2006 @ 15:11:10 #85
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_36823405
    Ik vind het altijd zo jammer dat er zoveel vis enzo in die gerechten zit. Dat komt er bij mij simpelweg gewoon niet in.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      maandag 10 april 2006 @ 15:12:34 #86
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_36823446
    hmm ik neem ook altijd zoals Isa brood mee en los beleg, en natuurlijk fruit. Ook soms een flesje drinkontbijt of optimel.
    Als je iets warms mee wilt nemen, kan je natuurlijk altijd een lekker soepje meenemen? een groente of kippesoepje zitten niet zoveel cal in en geeft je vaak wel weer een oppepper? lekker broodje erbij?
    05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
    17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
    pi_36823957
    Je kan natuurlijk ook vantevoren al iets klaarmaken en daar opwarmen...
    Ik nam eerder ook wel pasta oid mee naar de universiteit en mikte het hier in de magnetron
    pi_36824883
    Ik neem ook wel eens 'kliekjes' mee naar mijn werk en warm die dan op in de magnetron

Zodra ik uit bed kom (uurtje of 16:00 ) dan neem ik een boterham of een kommetje muesli. Ik eet dan weer warm om 21:00 voor ik naar mijn werk moet. Alsof je tussen de middag warm eet En dan om een uur of 3:00 's nachts een broodmaaltijd. Een heel gewoon ritme dus De dag voor ik nachtdienst heb eet ik ook laat warm.

En Troel, meestal hebben ze maar 1x per week vis hoor. Het viel me namelijk op omdat ze zelf 2-3x per week aanraden en in de menu's maar 1x gebruiken.
    pi_36825380
    Zo vanmiddag heb ik mijn diploma opgehaald voor verzorgende IG en morgen solicitatie gesprek spannend.
    pi_36825555
    Wat precies is 'verzorgende IG', Riann? Enne, gefeliciteerd hoor! (en succes morgen)
    pi_36826269
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 16:09 schreef Isabeau het volgende:
    Wat precies is 'verzorgende IG', Riann? Enne, gefeliciteerd hoor! (en succes morgen)
    gewoon verzorgende en IG staat voor de speciale handelingen zoals sondevoeding en katheriseren en zo of moet dat met de C geschreven worden
    en intramusculair spuiten en subcutaan verpleegtechnische handelingen dus
    pi_36827613
    Het bizarre vond ik altijd dat verpleegkundigen allemaal theorie en praktijklessen voor dat soort dingen krijgen en als co-assistent moet je het 'zo maar even doen'. (en hetzelfde geldt voor infuus aanbrengen en bloedgas prikken e.d.) Alhoewel, het katheteriseren (met een k denk ik) hebben we wel eerst op plastic modellen geoefend.
    pi_36827623
    Zo net weer even heerlijk gesport (lees fitnes en krachttrainen, voor strakke billen/benen/buik en een beetje voor de schouders niet teveel)

Ik voel me nu, binnen 1 week stukken beter. Het sporten vind ik onwijs leuk. Ik voel me goed. En nu maar hopen dat ik morgen of flink ben afgevallen hierdoor. (ookal heb ik de afgelopen 2 weken best veel gegeten )
    pi_36827709
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 17:08 schreef Isabeau het volgende:
    Het bizarre vond ik altijd dat verpleegkundigen allemaal theorie en praktijklessen voor dat soort dingen krijgen en als co-assistent moet je het 'zo maar even doen'. (en hetzelfde geldt voor infuus aanbrengen en bloedgas prikken e.d.) Alhoewel, het katheteriseren (met een k denk ik) hebben we wel eerst op plastic modellen geoefend.
    Dat is idd bizar je moet toch ook weten wat er fout kan gaan en hoe je het moet doen en etc
    pi_36828135
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 17:11 schreef Riann het volgende:
    Dat is idd bizar je moet toch ook weten wat er fout kan gaan en hoe je het moet doen en etc
    Ja, dat krijg je in de praktijk wel mee, is de gangbare mening.

Voorbeeldje: bloedgas prikken. Dan prik je dus in een slagader in de pols, mogen verpleegkundigen nooit doen.
    Arts: "Heb je wel eens een bloedgasje geprikt?"
    Ik: "huh? Nee, nog nooit"
    Arts: "Oh, dan doe ik het wel even voor"
    Arts laat zien wat voor materiaal je meeneemt, palpeert pols beetje en laat zien hoe je de naald erin doet. Daarna de afhandeling incl. verbandje aanleggen en bloed naar lab sturen/brengen.
    Arts: "Kan jij mooi de volgende doen bij meneer Jansen, zie ik je zo weer"

En dan later kom je erachter dat je een bepaald testje moet doen om te kijken of de betreffende pols wel goed doorbloed is. Dat het überhaupt een vrij pijnlijk iets is voor de patiënt. Dat je spuitje aan de bovenkant lek kan zijn (ik zat een keer helemaal onder het bloed en had net 10 minuten een schone witte jas aan). Dat er verschillende technieken zijn voor het afbinden. Etc.

Heel krom eigenlijk. Je wilt niet weten hoe ik een infuus heb leren prikken Later een uur les gehad van een schat van een anaesthesioloog toen ik hem vertelde dat ik er niets van kon....hij had geduld en leerde me allerlei technieken en handigheidjes waar ik het bestaan niet van kende en voila, sindsdien zaten ze bij mij bijna altijd zeer pijnloos in 1x. Dan denk ik: waarom kon dat niet eerder zo en laten ze je maar wat aanprutsen.
      maandag 10 april 2006 @ 17:40:25 #96
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_36828647
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 17:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Voorbeeldje: bloedgas prikken. Dan prik je dus in een slagader in de pols, mogen verpleegkundigen nooit doen.
    jaaaaaaaaaaaaawel hoor gespecialiseerde verpleegkundigen mogen dit ook hoor ik mag zelfs een arterielijn prikken
    pi_36828732
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 17:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
    jaaaaaaaaaaaaawel hoor gespecialiseerde verpleegkundigen mogen dit ook hoor ik mag zelfs een arterielijn prikken
    Wow, dat wist ik niet Maar misschien komt het omdat ik in een opleidingsziekenhuis zat voor artsen (internisten, chirurgen e.d.) en dat die dat altijd moesten doen om te oefenen waardoor ik het nog nooit een verpleegkundige heb zien doen.
      maandag 10 april 2006 @ 17:51:46 #98
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_36828969
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 17:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wow, dat wist ik niet Maar misschien komt het omdat ik in een opleidingsziekenhuis zat voor artsen (internisten, chirurgen e.d.) en dat die dat altijd moesten doen om te oefenen waardoor ik het nog nooit een verpleegkundige heb zien doen.
    best grappig he? ik prik al een aantal jaren bloedgassen... kan ze ook interpreteren (ook handig ) ga zelfs een klinische les geven op de IC/MC over bloedgassen....
    en een arterielijn prikken doe ik ook best vaak.
    Maar ik weet niet hoe het in andere ziekenhuizen is hoor?
    pi_36830016
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 17:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat krijg je in de praktijk wel mee, is de gangbare mening.

Arts: "Heb je wel eens een bloedgasje geprikt?"
    Ik: "huh? Nee, nog nooit"
    Arts: "Oh, dan doe ik het wel even voor"
    Arts laat zien wat voor materiaal je meeneemt, palpeert pols beetje en laat zien hoe je de naald erin doet. Daarna de afhandeling incl. verbandje aanleggen en bloed naar lab sturen/brengen.
    Arts: "Kan jij mooi de volgende doen bij meneer Jansen, zie ik je zo weer"

En dan later kom je erachter dat je een bepaald testje moet doen om te kijken of de betreffende pols wel goed doorbloed is. Dat het überhaupt een vrij pijnlijk iets is voor de patiënt. Dat je spuitje aan de bovenkant lek kan zijn (ik zat een keer helemaal onder het bloed en had net 10 minuten een schone witte jas aan). Dat er verschillende technieken zijn voor het afbinden. Etc.

Heel krom eigenlijk. Je wilt niet weten hoe ik een infuus heb leren prikken Later een uur les gehad van een schat van een anaesthesioloog toen ik hem vertelde dat ik er niets van kon....hij had geduld en leerde me allerlei technieken en handigheidjes waar ik het bestaan niet van kende en voila, sindsdien zaten ze bij mij bijna altijd zeer pijnloos in 1x. Dan denk ik: waarom kon dat niet eerder zo en laten ze je maar wat aanprutsen.
    hmmz ik zou dat denk ik dan toch niet 1 2 3 durven na 1 keer zien. Deed je het toen je het zelf moest doen wel onder begleiding of dat ook niet.
    pi_36830702
    Eerste keer zelf wel onder begeleiding hoor Maar soms moest je daar echt om vragen.
    pi_36830765
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 18:49 schreef Isabeau het volgende:
    Eerste keer zelf wel onder begeleiding hoor Maar soms moest je daar echt om vragen.
    Best slecht eigenlijk dan Want je bent wel met mensen bezig en er kan van alles mis en fout gaan. En licht je de patienten wel altijd in of dat niet dat je het voor het eerst doet?
    pi_36830801
    Ja hoor, ik zei altijd dat ik een stagiair was Maar 1x gehad dat iemand dan liever een arts had.
    pi_36831036
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 18:52 schreef Isabeau het volgende:
    Ja hoor, ik zei altijd dat ik een stagiair was Maar 1x gehad dat iemand dan liever een arts had.
    Ik zou het niet erg vinden als het een stagiair het zou doen maar als ik zo hoor dat je geen theorie of zo erover gehad hebt en dat je het na 1 keer zien het al meteen mag doen zonder je goed voorbereid te hebben. Als ik bekijk wat ik allemaal moest weten over die handelingen en voordat ik het in praktijk bracht het dan nog aan mij werd gevraagd van hoe ga je het aanpakken wat heb je allemaal nodig wat kan er mis gaan en etc. Zoiets vind ik toch dat het bij co-assistentes ook wel hoort. Maar goed wie ben ik...
    pi_36831204
    Ik heb me vaak verbaast over wat we allemaal verwacht werden te doen zonder al teveel basis, terwijl je verpleegkundigen in opleiding over de meest eenvoudige handelingen allerlei lesformulieren zag invullen. Wat dat betreft kan er wel van alles verbeteren in onze opleiding. Maar ja, je moet ook zo verschrikkelijk veel weten en alles moet je in zeer korte tijd even goed in de praktijk brengen.

Maar goed. Alle patiënten hebben het overleefd en ik ook Maar er was wel een punt dat als ze me vroegen een infuus te prikken dat ik bij voorbaat al medelijden met de patiënt had Ik vond het verschrikkelijk dat het niet goed ging.
    pi_36831583
    Ja dat is waar jullie moeten veel in hele korte tijd. Wat ik al belachelijk vind dat ik zoveel van medicijnen en ziektes moet afweten. Als de dokter vind dat ik dat ene medicijn moet geven moet ik het toch doen. En als iemand medicijn is vergeten moet ik toch opbellen naar de huisarts. En als er iemand komt met een ziekte krijgen we daar in een verzorginshuis toch een clinische les of uitleg in. En wat ik ook weer zoiets stoms vind is dat eerst Verzorgende ook rechts en lings om mochten zwachtelen en 3e en 4e graats decubitus wonden mochten verzorgen en nu schijnt het niet meer te mogen en nu mogen alleen IG-ers het nog maar. Terwijl ze het voorheen wel altijd gedaan hebben. STOM STOM STOM
    pi_36831960
    Oh ja, dit was een dieettopic

Ik voel me een beetje 'schuldig' omdat ik vandaag niet gesport heb. Heel erg vaag, want ik heb minstens 2 uur schoongemaakt en ook gefietst. Er staat gewoon niets op het programma voor vandaag Morgen weer 150 minuten wandelen en 's morgens 40 minuten zwemmen.
      maandag 10 april 2006 @ 19:52:30 #107
    34313 glossy
    trotse mama van esmee
    pi_36832929
    vandaag mijn 1ste dieet dag.
    op zich viel het me wel mee zo overdag,maar tegen etens tijd kreeg ik toch wel erge trek .
    mag zo nog 1 speculaasje volgens het boekje en dan zit dag 1 er op.
    vanmorgen eerst gewogen ,schrok me rot ,was alweer een poos geleden dat ik op dat ding had gestaan , het was er op er af er op er af ja hij geeft het toch echt aan 122 kg schon aan de haak , dat was wel ff schrikken.
    ben benieuwd hoeveel er volgende week af is.
    ga zo eerst ff douche,kopje thee zetten en enorm genieten van me speculaasje.

op naar dag 2!!!
      maandag 10 april 2006 @ 20:40:21 #108
    145872 Teigetje78
    Ajax Amsterdam
    pi_36834816
    Ik heb met 1 weekje Sonja 1 kg eraf, en het is me enorm meegevallen die 1e weeek, geen rare buikkrampen, alleen ff toen mijn huisgenoot bij het kijken van een film allemaal lekker dingen ging eten maar ik sloeg mezelf erdoorheen , nu week 2 voor mij. Bij mij op het werk is iedereen echt aan Sonja, niet normaal meer gewoon, boekje hier ook uitverkocht , maar woensdag heb ik hem als het goed is Vandaag lekker gefitnesst, 24 min gefietst en het ging als een zonnetje, daarna nog wat apparaten en weer naar huis, eten gemaakt en nu internetten, morgen weer opnieuw
    Een Ajacied, ben je niet zo maar voor even
    Een Ajacied, ben je voor de rest van je leven
    Ondanks dat het wel eens minder zal gaan
    De liefde voor AJAX blijft altijd bestaan
    pi_36836706
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 19:27 schreef Isabeau het volgende:
    Oh ja, dit was een dieettopic

Ik voel me een beetje 'schuldig' omdat ik vandaag niet gesport heb. Heel erg vaag, want ik heb minstens 2 uur schoongemaakt en ook gefietst. Er staat gewoon niets op het programma voor vandaag Morgen weer 150 minuten wandelen en 's morgens 40 minuten zwemmen.
    Isa, kijk je uit dat je niet te ver doordraaft met het sporten? Ik bedoel, het is natuurlijk gezond om lekker te bewegen enzo, maar als je je schuldig gaat voelen terwijl je hartstikke veel beweging hebt gehad dan moet je misschien een beetje gas terug nemen.
    pi_36840392
    150 minuten wandelen voor de lol , is dat niet een beetje lang voor conditiekweken? Maar goed, je komt dan wel ergens.

Een paar collega's van mij gaan dit jaar stoer meedoen met de Dam tot Dam loop. Helaas kan ik niet meedoen (ik ga mijn blessure niet opzoeken nu ik er geen last van heb) maar ik ga ze gewoon aangemoedigen. En heel misschien ga ik wel meedoen met de wandelvariant van de Dam tot Dam loop ..

Ik wilde vandaag gaan fietsen op de sportfiets, ben ik buiten, gaat het hagelen.... Mja, ben toen maar wat oefeningetjes gaan yogaen. Net nog mijn eerste skateles gehad, echt leuk, ik kan nu eindelijk pootje over . Vriendjelief heb ik ook eens meegesleept omdat die naar mijn mening te veel thuis zit (op zoek naar een onderzoek) en het was echt aandoenlijk om die te zien skaten met zijn gebrek aan evenwicht. Ik vond het knap dat ie niet is gevallen maar hij was me toch een partij moe na de les...
    pi_36840831
    Die wandeltocht klinkt leuk Pandorah!
    http://www.damtotdamwandeltocht.nl/ voor de liefhebbers. Ik ga eens kijken of ik wat mensen zo gek kan krijgen om mee te gaan.
    pi_36846001
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 21:28 schreef octopussy het volgende:
    Isa, kijk je uit dat je niet te ver doordraaft met het sporten? Ik bedoel, het is natuurlijk gezond om lekker te bewegen enzo, maar als je je schuldig gaat voelen terwijl je hartstikke veel beweging hebt gehad dan moet je misschien een beetje gas terug nemen.
    Ja, ik weet het. Maar vorige week had ik elke dag wel een uurtje sport gehad en dan is het ineens gek dat er 'niets' is. En het wandelschema van morgenbeginik zegt dat ik 2x 75 min. moet wandelen. Dat is best héél erg lang Maar het lijkt hier zonnig te worden.
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 08:04:50 #113
    13151 crew  Rewimo
    pi_36846298
    Mag die zon even hierheen? Ik wil nog wat fotograferen vandaag Heb nu de gelegenheid omdat ik nog niet aan het werk ben...
      dinsdag 11 april 2006 @ 08:26:00 #114
    34313 glossy
    trotse mama van esmee
    pi_36846445
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 20:40 schreef Teigetje78 het volgende:
    Ik heb met 1 weekje Sonja 1 kg eraf, en het is me enorm meegevallen die 1e weeek, geen rare buikkrampen, alleen ff toen mijn huisgenoot bij het kijken van een film allemaal lekker dingen ging eten maar ik sloeg mezelf erdoorheen , nu week 2 voor mij. Bij mij op het werk is iedereen echt aan Sonja, niet normaal meer gewoon, boekje hier ook uitverkocht , maar woensdag heb ik hem als het goed is Vandaag lekker gefitnesst, 24 min gefietst en het ging als een zonnetje, daarna nog wat apparaten en weer naar huis, eten gemaakt en nu internetten, morgen weer opnieuw
    Bij mij op het werk doet ook een hoop sonja bakker dieet , boekje is ook meerdere malen uit geleend aan elkaar.ik heb nu me eigen boekje er lagen er gelukkig nog 2 vorige week.
    tegen elkaar zeggen ze dan van en hoe gaat het met sonja bakker want een hoop zijn er al een tijd mee bezig en dan zeg ik maar gelijk met mij gaat het goed hoor (soms wel lastig als je ook sonja bakker heet).
    heb net me ontbijtje op ,smaakte weer erg lekker , viel mij mee dat ik vannacht niet wakker werd omdat ik misschien honger zou hebben.
    pi_36846776
    Ja joh 150minuten wandelen dat is niet niets, daar heb ik niet eens de tijd voor. Gisteren ben ik wel 60 minuten gaan fietsen tegen vrij snel tempo want ik had er een keer zin in, op begin was het met de wind mee, maar toen ik terug naar huis ging tegen de wind, dat was natuurlijk minder prettig maarja ik voelde de spieren in mijn benen wel werken toen
    pi_36846866
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 08:04 schreef Rewimo het volgende:
    Mag die zon even hierheen? Ik wil nog wat fotograferen vandaag Heb nu de gelegenheid omdat ik nog niet aan het werk ben...
    Kom je hier heen. De Drentse heide staat prachtig in bloei
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 09:03:21 #117
    13151 crew  Rewimo
    pi_36846900
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 09:01 schreef Isabeau het volgende:
    Kom je hier heen. De Drentse heide staat prachtig in bloei
    Tikkie ver... maar wel een leuk idee Hier inmiddels ook zon, 't is alleen nog verrekte koud.
    pi_36846958
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 08:56 schreef Emu het volgende:
    Ja joh 150minuten wandelen dat is niet niets, daar heb ik niet eens de tijd voor. Gisteren ben ik wel 60 minuten gaan fietsen tegen vrij snel tempo want ik had er een keer zin in, op begin was het met de wind mee, maar toen ik terug naar huis ging tegen de wind, dat was natuurlijk minder prettig maarja ik voelde de spieren in mijn benen wel werken toen
    Ik heb gelukkig nu wel even de tijd, straks ook niet meer. Maar ja, dan ga ik ook weer hardlopen en dat doe ik de komende 5 jaar niet in de buurt van de 150 minuten Ik vind fietsen eigenlijk verschrikkelijk Nou ja, al sje wind mee hebt natuurlijk niet, maar bij wind tegen dan heb ik er echt de pest in.

Net lekker gezwommen (weer tussen de bejaarden idd) en straks wandelend naar mijn ouders en dan moet ik maar één of andere rare omweg gaan maken of zo. Ik doe er normaal namelijk lopend 1,5 uur over. Daar de tuin afmaken (zaterdag vnl. gesnoeid, nu nog harken en dergelijke).

Ik heb trouwens eindelijk een plekje voor mijn allerlaatste co-schap (had ik gemist ivm ziekte), maar dat is pas in augustus *zucht*
      Licht Ontvlambaar dinsdag 11 april 2006 @ 09:17:26 #119
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_36847106
    Afgelopen zondag heb ik 120 minuten gewandeld, een kilometertje of 12 ongeveer. Ben alleen gestopt omdat ik last kreeg, moet dus vrijdag nieuwe schoenen gaan kopen
    pi_36847159
    Nieuwe schoenen vind ik juist altijd eng...krijg ik al heel snel blaren in en zo.
      Licht Ontvlambaar dinsdag 11 april 2006 @ 09:26:14 #121
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_36847261
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 09:20 schreef Isabeau het volgende:
    Nieuwe schoenen vind ik juist altijd eng...krijg ik al heel snel blaren in en zo.
    Ik heb in 2000 de Vierdaagse uitgelopen op schoenen die ik de week ervoor gekocht had. Niet zonder blaren, maar die krijg ik eigenlijk altijd wel... Diezelfde schoenen had ik zondag aan, maar ik kreeg last met bergaf lopen. De demping is duidelijk niet meer optimaal, dus maar vervanging zoeken. En ook maar meteen nieuwe sokken kopen...

Weet iemand of je Fixomul (dun wit pleisterachtig materiaal) gewoon bij de apotheek kunt kopen? Dan kan ik mijn voeten weer afplakken als ik langere stukken ga lopen...
    pi_36847315
    Geen idee, maar ik heb van dat bruine tape speciaal tegen blaren gekocht bij de Etos. Rampzalig spul overigens aangezien het nogal vast zat. Toen ik het eraf trok scheurde een stuk van mijn huid mee...
      Licht Ontvlambaar dinsdag 11 april 2006 @ 09:36:34 #123
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_36847472
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 09:28 schreef Isabeau het volgende:
    Geen idee, maar ik heb van dat bruine tape speciaal tegen blaren gekocht bij de Etos. Rampzalig spul overigens aangezien het nogal vast zat. Toen ik het eraf trok scheurde een stuk van mijn huid mee...
    Ieks, dat moeten we dus niet hebben... Ik ga de plaatselijke apotheek maar eens bellen.
    pi_36847483
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 09:28 schreef Isabeau het volgende:
    Auw
    Hier gaat alles prima, zit nu op stage, maar kom bij mijn ouders vandaan (even een nachtje daar geslapen) dus ik heb vanmorgen de fruitmand half meegenomen
    ouders zijn nuttig. Resultaat: twee appels, 1 sinaasappel en een mandarijn
    pi_36847965
    Ik had alleen geen blaren

Nou, dan ga ik zo maar. Twee en een half uur wandelen. Pfff, da's best lang in je eentje. Ik heb een route uitgezet waarbij ik met een grote boog omlopen bij mijn ouders terecht kom. Ben ik daar rond lunchtijd.
    pi_36848046
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 10:02 schreef Isabeau het volgende:

Nou, dan ga ik zo maar. Twee en een half uur wandelen. Pfff, da's best lang in je eentje. Ik heb een route uitgezet waarbij ik met een grote boog omlopen bij mijn ouders terecht kom. Ben ik daar rond lunchtijd.
    Jij liever dan ik
    Succes
    pi_36848106
    Ai! Dat is niet fijn als huid meekomt... dat is bij mij nooit overkomen. Geen goede tip dus geweest
    Succes met wandelen: neem je walkman mee en kijk om je heen tijdens het wandelen. Dan is het vast best te doen .
    pi_36848812
    quote:

Knap van je hoor!

Ik baal dat ik 40 uur werk en dus weinig tijd door de week hiervoor heb. Zaterdags vaak boodschappen doen en poetsen, zondag blijft over (en vaak is die ook volgeboekt).
      Licht Ontvlambaar dinsdag 11 april 2006 @ 10:49:58 #129
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_36848969
    quote:

Ik vind het eigenlijk heerlijk... Ik heb dan juist de tijd om eens op mijn gemak alles te overdenken. Zondag thuisgekomen met een roodverbrand en heel opgeruimd hoofd, ik word er gewoon vrolijk van
    pi_36849283
    nou geen beweging hier hoor.... behalve dat mn knie nog steeds geen zin heeft hoest ik de longen uit mn lijf, en heb ik nu heel erg veel zin om in bed te gaan liggen....

Maar ja, die scriptie he.....
    pi_36849916
    Ik heb mijn verslag terug en hoef er nog maar heel weinig aan te verbeteren.. VAndaag dus lekker thuis werken...

Vrijdag begint de friday fun skate weer, dus dan maak ik elke week een tocht van 20 kilometer(als het weer tenminste meezit...).. Ik heb er nu al zin in..
    pi_36849954
    ik ben beetje zenuwachtig voor vanmiddag solicitatiegesprek

ennuh heb een beetje stom gedaan afgelopen weekend ik ben met mijn ex naar de sauna geweest zaterdag en daar blijven slapen. En nu verteld ie leuk dat ie nu wat gevoelens heeft voor een ander meisje ik wil hem echt niet terug of zo maar is wel een beetje pijnlijk nu. Ik mis de leuke dingen doen met hem. Dat is ook het enige wat ik echt mis. En ik vind ook een andere jongen leuk. Maar ja neemt niet weg dat het toch nog wel wat pijnlijk is dat hij het me nu ff leuk verteld over msn.
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 12:15:41 #133
    13151 crew  Rewimo
    pi_36851283
    Succes vanmiddag, Riann

En sterkte... ex-en zijn maar lastig
    pi_36855323
    * AnnekeM is blij

Diëtiste was tevreden en weegschaal gaf 87.8 aan In 3 weken tijd bijna 3 kilo afgevallen
    Er moest nog wel het een en ander aan mijn dagschema veranderen - o.a meer tussendoortjes (wat jullie ook al zeiden ) en het avondeten kan beter. Maar dit komt doordat ik veel avonddiensten draai op een woongroep voor demente ouderen en daar ook kook met de bewoner(s). Als ik daar om 15u kom is het menu al bekend en kan ik daar weinig aan veranderen.
    Bij mijn dieet hoort mager vlees, maar op het menu daar staat meestal gehaktbal, slavink, schnitzel enz.
    Ik neem het wel omdat ik wel graag vlees eet en het ook nodig heb. Ik neem dan een normale portie en neem daarnaast 2 aardappelen en veel groente. Het groente varieert daar heel erg. Vaak diepvriesgroente omdat 't langer houdbaar is en de keuringsdienst van waren er heel streng op is. (we mogen geen dingen gebruiken die de datum zijn of 1 dag over datum - terwijl vla enz. best nog 3 dagen na houdbaarheidsdatum goed is).
    Het is allemaal wel goed te eten en het proeft voor mij ook gezond. Maar het kan dus beter en dat weet ik ook.
    Ook moet ik beter opletten dat ik mijn lunch op tijd neem als ik een ochtenddienst heb. Ik werk ook geregeld op de gewone afdeling in een verzorgingshuis en dan loop je echt van hot naar her. Vaak heb ik diensten van 07:30 - 13:00u. Alleen om 10u even pauze van een kleine half uur. Meestal eet ik dan 1 boterham of fruit + kopje koffie. Om 13u blijf ik vaak nog even hangen op het werk en ben ik vaak pas om 14u thuis. Om dan nog mijn lunch klaar te maken en op te eten, word wel erg laat.
    Tip van diëtiste is dus om mijn lunch mee te nemen naar mijn werk en evt. tussendoor te eten of net na diensttijd.

Ik heb heel wat leeswerk meegekregen van de diëtiste. o.a lijsten waarop de caloriën staan van de meest gebruikte producten als broodbeleg, vleeswaren e.d.
    Ik moet het allemaal nog doorlezen. Mocht iemand interesse hebben in zo'n formulier, wil ik het wel inscannen. Laat het maar weten.

Over een maand terug komen en dan word de vragenlijst + mijn dagschema besproken. We hebben het dagschema wat ik ingevuld heb vandaag al kort besproken, maar zij voert dit in de computer en daar zal een uitdraai uit komen. Ben benieuwd.
    Het was trouwens eigenlijk de bedoeling dat ik zou noteren wat ik "normaal" eet, en niet mijn eigen dieet, hihi Maar ze vond het knap dat ik al bezig was!
    Eigenlijk vind ik 't ook beter om te noteren hoe je je eigen dieet eruit zou willen zien en daarop advies van dietiste. Als ik mijn eerdere eetpatroon zou noteren, zou ze allemaal dingen zeggen die ik al weet. "niet snoepen, minder tussendoortjes, bla bla". Dat hou je toch ook niet vol?
    pi_36856383
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 11:27 schreef Riann het volgende:
    ik ben beetje zenuwachtig voor vanmiddag solicitatiegesprek
    Succesvanmiddag!!! (als het al nog niet geweest is)

AnnekeM wat fijn dat je zoveel aan je dietiste hebt.

Vanacht op mijn werk maar eens even op de weegschaal gaan staan (heb thuis geen weegschaal)
    Ben zeer benieuwd wat die aan geeft...
    Moet over 1,5 maand pas weer terug naar de reumatoloog en anders duurt het nog wel heel lang voordat ik weet of ik een beetje op de goede weg ben.
    pi_36859267
    Ik ben aangenomen
      dinsdag 11 april 2006 @ 17:12:48 #137
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_36859983
    proficiat riann

hier ook weer een halve kilo kwijt in drie dagen oleeeej
    Ik doe nog even niet updaten maar het begin is er.
    heb nu het voedingsschema van de dietiste ook binnen en vind hetappart dat ik mee rmoet eten als ik deed.
    Probeer echt me regelmaat erin te houden. we zien wel hoe het gaat.
    Engaging Infinite Improbability Drive..
    pi_36860365
    Mooi zo Riann, gefeliciteerd..

evenstar, wat moet je nu dan eten op een dag van de dietiste?
    Ik moest ook veel meer gaan eten, maar dat had als voordeel dat ik veel minder snoepte en dus zeker wel afviel
    pi_36860418
    Ik ben benieuwd wanneer ik wat anders dan spierpijn ga merken van al m'n gesport (woensdag BodyBalance, zaterdag BodyAttack, zondag BodyBalance, maandag BodyCombat en woensdagavond ga ik weer iets doen, ik weet alleen nog niet wat).
      dinsdag 11 april 2006 @ 18:06:56 #140
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_36861649
    s ochtends of 2 snees brood of bakje pap/cornflakes
    tussendoor thee ( zonder suiker)
    ( at s ochtens niet)
    smiddags 4 snees brood waarvan 1 kaas 2 vleeswaar en een zoet beleg
    ( ik at meestal alleen vleeswaar of kaas)
    s avonds 3 aardappelen stukje vlees en goede schep groente ( ik at meestal alleen stukje vlees met wat bietjes of sla of komkommer )
    later op de avond yoghurt of magere vla of bakje van die japanse rijstedingen
    cola light en thee drinken over de dag

de chocolade s avonds of een knakworstje moet ik weglaten, mag sowieso geen rookworst/knakworst meer eten
    Bij mij is het nu voornamelijk de regelmaat erin krijgen als dat er maar in gaat komen zijn we al een stapje verder
    Engaging Infinite Improbability Drive..
    pi_36862721
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 10:49 schreef Sjeen het volgende:

Ik vind het eigenlijk heerlijk... Ik heb dan juist de tijd om eens op mijn gemak alles te overdenken. Zondag thuisgekomen met een roodverbrand en heel opgeruimd hoofd, ik word er gewoon vrolijk van
    Toen ik ergens in the middle of nowhere langs een watertje wandelde en links en rechts bos om me heen had en de zon in de rug dach ik ook: wat fijn dat ik alleen ben

En ik heb er precies 2,5 uur over gedaan om bij mijn ouders te komen Wat een planning. Maar mijn voeten zijn nu wel heel erg moe.

Vandaag zeker 3 uur gewandeld, 50 minuten gezwommen en ik ga zo nog oefeningen doen (20 min.) Lekker dagje
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 18:52:14 #142
    13151 crew  Rewimo
    pi_36862967
    Riann, gefeliciteerd! Wat voor baan is het eigenlijk?

AnnekeM, goed bezig joh!

_evenstar_ jij ook lekker van start, hartstikke goed! Zet je msn eens even aan vanavond?
    pi_36863221
    Riann gefeliciteerd met je baan Wanneer kan je beginnen?
    pi_36863532
    Rewimo Verzorgende IG

Isabeau 24 april
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 19:18:40 #145
    13151 crew  Rewimo
    pi_36863826
    Goed zeg! Lekker snel al
      † In Memoriam † dinsdag 11 april 2006 @ 19:26:26 #146
    43556 miss_dynastie
    pi_36864097
    Isa! Wat ik net toch zag liggen in de supermarkt... raapsteeltjes !
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 19:33:24 #147
    13151 crew  Rewimo
    pi_36864356
    Net een dag te laat, die steeltjes
    pi_36865943
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 19:10 schreef Riann het volgende:
    Rewimo Verzorgende IG

Isabeau 24 april
    Gefeliciteerd!!
    Waar ga je aan het werk?

Ik ben zelf ook gediplomeerd Verzorgende IG en ga in sept. een verkorte opleiding (2jr) tot verpleegkundige volgen.
    pi_36866170
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 18:52 schreef Rewimo het volgende:
    AnnekeM, goed bezig joh!
    Thanx!
    Ik kon mijn ogen eerst niet geloven toen de weegschaal dat aangaf. Weegschaal op het werk bleef hangen op 89, dus niet meer wegen op het werk
    De diëtiste zei nog dat ze cliënten de 2e keer niet weegt omdat ze meestal nog niet aan hun dieet zijn begonnen, maar ik dus wel. Dus of ik even op de weegschaal wilde staan. Tuurlijk wilde ik dat
    Was dus een leuke afsluiting en ik ging happy de deur uit. Ook de dietiste zei dat ik vooral zo door moest gaan! Ik liep helemaal vrolijk een bomvolle wachtkamer binnen om mijn jas te halen, vond dat wel geinig (huisartsenwachtkamer)
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 20:34:39 #150
    13151 crew  Rewimo
    pi_36866702
    Ik zie net dat je bij Kruidvat een roeitrainer kunt bestellen. Nog voor een redelijke prijs ook. Krijg je 'm tweedehands nauwelijks voor...
    pi_36867746
    Riann: gefeliciteerd met je nieuwe job

Da's een goede tip Rewimo, er staan daar wel meer leuke apparaten bij .

Ik ga zo ook weer eens mijn oefeningetjes doen, na een uurtje poweryoga kan ik er weer even tegen
    pi_36868326
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 19:26 schreef miss_dynastie het volgende:
    Isa! Wat ik net toch zag liggen in de supermarkt... raapsteeltjes !
    pi_36870333
    Ik lees hier regelmatig dat jullie ook thee drinken ipv water. Nu lijkt me dat ook handig, omdat warme dranken sowieso wat beter vullen. Alleen... ik lust geen thee! De enige "thee" die ik lust, is appelthee in het Turkse restaurant. Ik verdenk ze er alleen van dat dat opgewarmd appelsap is.
    Iemand tips om thee te leren lusten?
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 22:18:00 #154
    13151 crew  Rewimo
    pi_36870514
    Probeer eens een zoete thee, bijvoorbeeld vanillethee (die van de AH is lekker vind ik). Of als zoet je niet zo aanstaat groene thee of rooibosthee. Er zijn zoveel verschillende smaakjes, er zit vast wel iets bij wat je stiekem toch lust

Die Turkse thee is trouwens gemaakt van een soort korreltjes, het ziet eruit als vruchtenhagel De Lidl verkoopt het in de smaken citroen, perzik en bosvruchten. Er zit wel suiker in. Ik drink het ook graag. In het buitenland hebben ze de appelvariant bij de Lidl, zodra ik die tegenkom in België of Duitsland sla ik een doos vol in. Die is namelijk het allerlekkerst!
    pi_36870929
    Vanille is mijn ding niet, ik hou er alleen van in de vorm van vanillesuiker. In kaarsen, badproducten, parfums vind ik het een hele zware geur.
    Ik ben nogal kieskeurig met drank (lust bvb geen frisdrank of bier en niet eens alle vruchtensappen terwijl ik wel alle fruit lust). Ik zal maar eens gaan theeleuten bij een vriendinnen om verschillende smaakjes uit te proberen, alleen is het zonde als je dat na 2 slokken laat staan hè.
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 22:28:14 #156
    13151 crew  Rewimo
    pi_36870941
    Ik heb de roeitrainer besteld Daar had ik tenslotte mijn verjaardagsgeld voor bestemd
    pi_36871063
    leuk! hoe lang is de levertermijn nu?
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 22:33:30 #158
    13151 crew  Rewimo
    pi_36871149
    10 werkdagen, dat valt mee vind ik
      Licht Ontvlambaar dinsdag 11 april 2006 @ 22:37:50 #159
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_36871311
    Riann Proficiat!!!

Net terug van volleybalwedstrijd, weer verloren Maar wel 4 sets gespeeld
    pi_36872547
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 22:28 schreef Iksje het volgende:
    Vanille is mijn ding niet, ik hou er alleen van in de vorm van vanillesuiker. In kaarsen, badproducten, parfums vind ik het een hele zware geur.
    Ik ben nogal kieskeurig met drank (lust bvb geen frisdrank of bier en niet eens alle vruchtensappen terwijl ik wel alle fruit lust). Ik zal maar eens gaan theeleuten bij een vriendinnen om verschillende smaakjes uit te proberen, alleen is het zonde als je dat na 2 slokken laat staan hè.
    Ja of koop zo'n doosje met allerlei smaakjes, dan kan je het als je het zelf niet lust toch voorzetten aan gasten. Die potten met instant-thee uit de Lidl enzo zijn ook lekker, vooral de citroen versie maar daar zit dan wel aardig wat suiker in.
    De Witte thee (die pyramidezakjes) van Lipton is trouwens ook een goede om te proberen. Het heeft veel minder die typische theesmaak van Earl grey ofzo, en je kan het eigenlijk niet verpesten door het te lang te laten trekken omdat het zo licht van smaak is.

Ik geloof ook wel dat thee (zeker zonder suiker) een beetje een aquired taste is, net als koffie. Ik lustte nooit koffie tot ongeveer 2 jaar geleden. Toen ik een senseo kreeg, begin ik het zelfs erg te waarderen. Heb je al eens melk in je thee geprobeerd?
    pi_36872860
    Ik lust ook geen melk
    Ben echt moeilijk met drank. Maar misschien werkt de citroensaptruc ook wel bij thee.
    pi_36873609
    Riann Gefeliciteerd

Iksje ik ben ook absoluut geen theeleut, maar sommige kruidenthee soorten. Bv die evening/morgning en weet ik veel wat nog meer van pickwick smaken me met 1 theelepeltje honing wel prima.
    En een kop thee met 1 theelepeltje honing is nog altijd veel gezonder als de meeste andere dranken. (om maar eens te herhalen wat iemand hier een paar dagen geleden tegen mij zei)

Willen jullie allemaal even duimen dat alle kinderen op mijn werk de komende 3 nachten flink doorslapen? Ik vond voor zo'n 40 uur administratieve klusjes in mijn postvak
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 07:53:50 #163
    13151 crew  Rewimo
    pi_36877821
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 23:18 schreef Iksje het volgende:
    Ik lust ook geen melk
    Ben echt moeilijk met drank. Maar misschien werkt de citroensaptruc ook wel bij thee.
    Ja, je kunt altijd wat citroensap in je thee doen, lekker fris
    pi_36878351
    Vanmorgen precies 15 kilo kwijt en een BMI van 30,3. Nog héél even en ik hoor cijfermatig tot de dikkertjes en niet tot de obese mensen

En ik ben zielig want Dennis is tot morgenavond weg en dan ben ik helemaal alleen
    pi_36878532
    Die roeitrainer ziet er inderdaad goed uit, alleen is de maximale belastbaarheid 100kg en dan ben ik altijd een beetje huiverig... is 'tie wel stevig?

Gefeliciteerd Riann! Veel succes met je nieuwe baan.

De rest waarmee het zo lekker gaat: goedzo, ga zo door!

Isa: sterkte met het alleen zijn. Heb je wel lekker veel tijd om te sporten.

Hier gaat 't niet zo best, was vanmorgen 95,2 op de weegschaal, 3 kilo boven mijn laagste regeltje hier. Nu heb ik inderdaad gisteren wat veel gesnoept, (vriendje was jarig) maar ik was gisterochtend een pond lichter dan vandaag, zoveel heb ik toch ook niet gegeten.
    Anyway, vandaag is een nieuwe dag, nieuwe kans, we gaan er weer lekker tegenaan! Nog 15,2kg te gaan.
    ***Levi was here***
    pi_36878662
    Isabeau, jij gaat snel zeg....

Ik heb gisteren lekker pattatjes met een viandel gegeten met nog wat sla erbij en een magnum als toetje... Ik heb me dus de hele avond kut gevoeld omdat ik zoiets had van zo val ik nooit af... Weeg ik me vanmorgen na toiletbezoek en ontbijt, ben ik gewoon 4 ons lichter dan gisteren...
    Ik snap echt niets van mijn lijf...
      Licht Ontvlambaar woensdag 12 april 2006 @ 09:22:10 #167
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_36878796
    Toch aardig zo'n eigenwijs lichaam he... Ik weeg al vier dagen op rij 77,7 kilo en vandaag natuurlijk ineens weer niet meer
    pi_36878806
    Goedemorgen
    Iksje: Ik heb idioot veel soorten thee (van vruchtenthee tot kruidenthee, groene, witte, zwarte en rooibos) en ik nodig je uit om eens een theeproefmiddagje te komen doen
    pi_36878927
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 09:14 schreef teigan het volgende:
    Isabeau, jij gaat snel zeg....

Ik heb gisteren lekker pattatjes met een viandel gegeten met nog wat sla erbij en een magnum als toetje... Ik heb me dus de hele avond kut gevoeld omdat ik zoiets had van zo val ik nooit af... Weeg ik me vanmorgen na toiletbezoek en ontbijt, ben ik gewoon 4 ons lichter dan gisteren...
    Ik snap echt niets van mijn lijf...
    Ik denk dat ik 'vroeger' heel erg veel energie binnenkreeg Waarschijnlijk tussen de 3000 en 3500 per dag of zo...en nu ik rond de 1300-1500 kcal zit is dat heel erg veel minder voor mijn lijf. Misschien dat het daarom zo snel gaat, want ik eet op een dag best veel en gezond. Ik heb voor mijn gevoel 3 volwaardige maaltijden plus tussendoortjes (appeltje etc).

Ik begrijp daar trouwens ook geen moer van. Ik ben ook wel eens afgevallen na een energierijke dag Eet je gebak en snoep je koekjes en dan denk je echt 'oei., dat wordt niks morgen' en dan ben je verdorie gewoon afgevallen. Maar lekker toch!
    pi_36878944
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 09:22 schreef Sjeen het volgende:
    Toch aardig zo'n eigenwijs lichaam he... Ik weeg al vier dagen op rij 77,7 kilo en vandaag natuurlijk ineens weer niet meer
    Aan de te zien ben je dus weer zomaar zwaarder geworden? Moet je ongesteld worden of zo?
      Licht Ontvlambaar woensdag 12 april 2006 @ 09:44:18 #171
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_36879186
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 09:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Aan de te zien ben je dus weer zomaar zwaarder geworden? Moet je ongesteld worden of zo?
    Het is maar twee ons, dus niet noemenswaardig. Gisterenavond veel water gedronken tijdens volleybalwedstrijd, dus daar zal het wel aan liggen.
    pi_36879273
    Nou ik heb mij net gewogen en ik ben een halve kilo afgevallen.... Ik had meer af kunnen vallen als ik soms niet stiekum had gesnoept maar dat is mijn eiegen schuld
    pi_36879389
    Hoi

Het is weer lang geleden, heb momenteel pauze. Ik ben zo druk met mijn studie niet normaal bah
    Heb alleen nog maar tijd voor de studie en sporten. En dan eten en slapen.
    Ben gisteren dus ook weer niet wezen wegen Domweg gewoon geen tijd voor.

Ik hoop dat het snel weer wat rustiger is
    Met lijnen gaat het volgens mij wel goed. Wel wat patat en dergelijke op afgelopen 3 weken, maar ik sport daarin tegen wel veel.
    Thuis gaat het niet goed. het ziet er erg slecht uit voor mijn schoonvader, ze hebben vandaag een kweekje genomen van de lympklier. Daar zat een verdikking op, maar het hoefde niet persee kanker te zijn, het kon ook wat anders zijn. Laten we dat hopen. We zitten nu al 3 weken in onzekerheid, vermoeiend
    We hopen snel op nieuws, en het liefst natuurlijk goed nieuws
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 09:57:01 #174
    13151 crew  Rewimo
    pi_36879409
    ymme, wat vervelend dat wachten... Hopelijk snel goed nieuws!
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 09:57:53 #175
    13151 crew  Rewimo
    pi_36879421
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 09:05 schreef Levitation het volgende:
    Die roeitrainer ziet er inderdaad goed uit, alleen is de maximale belastbaarheid 100kg en dan ben ik altijd een beetje huiverig... is 'tie wel stevig?
    Die limiet van 100 kg zie je bij heel veel van die roeitrainers. Ik denk (hoop ) dat het dus wel meevalt.
    pi_36879464
    Roeien, vind ik niets aan.
    Krachttraining en cardio wel. Het stepapparaat niet, omdat ik deze vanaf volgende week zelf thuis heb. Spinning, lopendeband, crosstrainer, fietsen en kracht voor de benen/rug en buik.

Dit doe ik dan elke dag Ik merk dat mijn conditie al veel beter is. En alles strakker aan het worden is:)

Rewimo
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 10:03:12 #177
    13151 crew  Rewimo
    pi_36879541
    Ik vond roeien het enige leuke op de sportschool
      woensdag 12 april 2006 @ 10:07:36 #178
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_36879630
    Bij mij gaat het gestaag omlaag
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 10:19:51 #179
    13151 crew  Rewimo
    pi_36879900
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 10:07 schreef Troel het volgende:
    Bij mij gaat het gestaag omlaag
    Geweldig Ben je ook zo blij dat je het hebt laten doen? Ik heb er werkelijk geen minuut spijt van gehad
      woensdag 12 april 2006 @ 10:46:00 #180
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_36880488
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 10:19 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Geweldig Ben je ook zo blij dat je het hebt laten doen? Ik heb er werkelijk geen minuut spijt van gehad
    Nee, zeker weten niet. Ondanks dat ik toch nog wel vrij regelmatig problemen heb met mijn maag. Het wordt wel minder, maar af en toe sta ik nog flink boven het toilet (nouja, we hebben een oude beslagkom boven bij het toilet staan ).
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 10:47:20 #181
    13151 crew  Rewimo
    pi_36880524
    Nou ja, daar heb ik mazzel bij denk ik, of jij pech... Ik heb dat helemaal niet.
      woensdag 12 april 2006 @ 10:59:08 #182
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_36880816
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 10:47 schreef Rewimo het volgende:
    Nou ja, daar heb ik mazzel bij denk ik, of jij pech... Ik heb dat helemaal niet.
    Ik denk dat het ook gewoon een beetje door mezelf komt hoor
    Gisteren patatjes gehad, en daa rmoet ik echt maar heel weinig van hebben, maarja, je eet er snel te veel. En dan weet je gewoon dat het niet goed gaat.

Als het mis gaat heeft het meestal te maken met het feit dat ik dan wellicht wat veel gegeten heb omdat ik 's avonds geen tussendoortje wil pakken of met een lege maag wakker wil worden. Op een of andere manier eet ik dan dus net te veel, , en dan alsnog een boterham ofzo pak (matses zijn errug lekker).
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 11:04:07 #183
    13151 crew  Rewimo
    pi_36880955
    Ja, je moet echt leren om te stoppen met eten als je genoeg hebt. Voorheen móest alles gewoon op. Nu laat ik rustig een deel van mijn eten liggen als het me te veel is. Ik eet juist wel 's avonds nog wat. Stukje kaas of zo, niet echt veel maar ik moet wel wat hebben, anders trek ik het niet.
    pi_36882500
    AnnekeM Bij de zorgboog www.zorgboog.nl en dan de locatie in Deurne

En de rest bedankt
    pi_36884222
    Net vier winkels afgestruind, is vast ook goed voor de energieverbranding

* Isabeau gaat klussen

Ik heb zelfs een lamp mee, maar ik weet niets van elektriciteit. Mochten jullie voor vanavond niets meer horen gelieve iemand te alarmeren
    pi_36884444
    wat voor klussen ga je doen Isabeau??

Ik kijk wel op teletekst of ik iets zie over stroomstoringen in Hoogeveen..
    pi_36884778
      woensdag 12 april 2006 @ 13:31:57 #188
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_36885060
    Ik ga zaterdag jurken shoppen
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 13:34:25 #189
    13151 crew  Rewimo
    pi_36885131
    Spannend Troel
    pi_36886192
    spannend ja, ga je echt mooi in een prinsessejurk trouwen???

of is het daar niet voor?
    pi_36889893
    Zeg, gisteren woog ik 84!!! Vorige week woog ik 81,5. Ik heb weinig gesnoept en vier uur gesport, en dan doet die weegschaal zo stom!
    pi_36890094
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 11:59 schreef Riann het volgende:
    AnnekeM Bij de zorgboog www.zorgboog.nl en dan de locatie in Deurne

En de rest bedankt
    Ziet er goed uit Riann, met al die voorzieningen in het huis! Op welke afdeling ga je werken?
    Succes alvast!

Isabeau; succes met de wc-bril wat een klus
    pi_36892173
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 15:51 schreef Maeghan het volgende:
    Zeg, gisteren woog ik 84!!! Vorige week woog ik 81,5. Ik heb weinig gesnoept en vier uur gesport, en dan doet die weegschaal zo stom!
    Wat een verschil Enig idee hoe dat kan?

AnnekeM: En het is niet alleen een wc-bril meer, ik ben de hele wc aan het opknappen
    pi_36892355
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 15:57 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Ziet er goed uit Riann, met al die voorzieningen in het huis! Op welke afdeling ga je werken?
    Succes alvast!

Isabeau; succes met de wc-bril wat een klus
    ik ga op de extramurale zorg werken. Aanleunwoningen die aan het huis vast zitten met een gang en in het huis zelf zijn ook inleunwoningen.
    pi_36892404
    Nee Isa. Ik wijt het maar gewoon aan de weegschaal. Ik hoopte nou juist dat jij een mooie verklaring had, dat het normaal is om 2,5 kilo aan te komen van vier uur sport of zo. Of iemand die optimistisch zou roepen dat het vast al spieren waren die mijn vet hadden vervangen. *snif*

Helaas. Misschien moet ik maar gewoon weer meer bonbons gaan eten, dat lijkt beter te werken.
    Ik word hier best wel chago van, heel stiekem.

M'n taille en heupen waren nog steeds hetzelfde. Een tijd geleden toen we hier met z'n alleen hebben zitten meten was het 89 en 112 en nu 84 en 110 al een paar weken.
      woensdag 12 april 2006 @ 17:08:30 #196
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_36892510
    hmm meaghan heb ook ff weer gemeten, weet niet meer wat ik de vorige keer had:

maar nu 86 en 110 cm.. (bij een lengte van 185 cm)
    pi_36892680
    Haha, ja dankje. Ik ben 1m67, daar gaat m'n zelfvertrouwen =P (grapje hoor, zo'n muppet ben ik ook niet hihi)
    pi_36893013
    Hey Maeghan, het kan toch zijn dat je vocht vasthoud? En weegschalen zijn inderdaad niet altijd even betrouwbaar (dan bedoel ik niet de horoscoop-weegschaal), ik heb zelf gemerkt dat temperatuurverschillen, verschillende vloeren en in het geval van mijn weegschaal ook vochtigheid van je voeten erg veel uitmaken. Wedden dat je morgen al weer lichter bent?
      woensdag 12 april 2006 @ 18:27:34 #199
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_36894732
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 14:05 schreef teigan het volgende:
    spannend ja, ga je echt mooi in een prinsessejurk trouwen???

of is het daar niet voor?
    Nou, ik wil wel een mooie jurk, maar zo'n jurk als Mahthild aanhad is niet echt aan mij besteed
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 18:39:04 #200
    13151 crew  Rewimo
    pi_36895052
    Voor de chocoladefans

woensdag 12 april 2006 @ 18:46:29 #201
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_36895261
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 18:39 schreef Rewimo het volgende:
    Voor de chocoladefans

[afbeelding]
    WHEHEHEHEHEEHEH
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_36896268
    De chocolade foto was inderdaad erg grappig.

Ik heb nog een vraagje over het 'meten' van je lichaam...Waar meten jullie precies de heup en taillemaat? Op het dikste en dunste punt, of net ergens anders?
      † In Memoriam † woensdag 12 april 2006 @ 19:33:30 #203
    43556 miss_dynastie
    pi_36896657
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 21:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maaaarrrrr... misschien heeft jullie C1000 ook bedacht dat het raapsteeltjestijd is?
    pi_36898780
    Ja die paastekening hangt ook op het werk, ik vond hem ook wel goed.

Ik ben net weer 60minuten gaan fietsen, en dat ging deze keer enorm goed. Ik denk omdat ik een half uur ervoor pasta had gegeten en een paar tabletten druivensuiker had genomen. Ik kon echt enorm snel fietsen, en het enige wat ik wou was sneller en harder.

Ik kon echt genieten van het zweet dat er af vloot. Misschien maak ik nu een periode mee van supergemotiveerd zijn. Ik hoop echt dat het zo lang mag blijven ik ben al benieuwd naar zondag, dan is het weegschaal tijd
    pi_36899309
    Ik zit nu "The biggest loser" op Talpa te kijken en ik vind het maar een vage afvalshow. De komende week mogen ze alleen voedsel bestellen (bij fastfood restaurant etc), er is geen eten in huis. Maar wie bij de huidige proef de meeste milkshakes achterover weet te slaan krijgt een week lang gezonde maaltijden van een topkok. Dit is zóó vaag.

Ik hoop ook dat je zo gemotiveerd blijft, Emu. Voelt lekker hè
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 21:23:53 #206
    13151 crew  Rewimo
    pi_36900815
    Afvallen door voedsel te bestellen? Da's knap!
    pi_36900925
    Ze zijn, op één na wel allemaal afgevallen

En de mannen hebben verloren (minste afgevallen) en moesten iemand naar huis sturen en dan sturen ze diegene naar huis die tot nu toe het meest is afgevallen Ik snap er geen moer van.
    pi_36904332
    Ik heb net even nog een stukje van De Afvallers gezien. Wat zijn die mensen verschrikkelijk negatief en zeikerig zeg. Eerst worden ze dik, en laten we wel wezen, ieder pondje gaat door het mondje. En vervolgens gaan ze hun eigen familie af zitten zeiken omdat ze maar een kilo afgevallen zijn. Wat een debielen. Dan denk ik, wees BLIJ dat er een kilo af is bij iemand, in plaats van zo te gaan zeuren. Motiveer iemand, in plaats van te roepen dat het niet genoeg is en dat ie blijkbaar niet wil afvallen, en dat ie niet denkt aan het gezin, want stel je voor dat je laatste wordt! Ja, dat is natuurlijk ook allemaal veel belangrijker dan in een gezond tempo afvallen, plezier in je leven houden en je patroon blijvend wijzigen. Bah zeg. Ik zal in ieder geval nooit meer kijken.

Maar ja, normale mensen doen al niet aan zoiets mee denk ik.

ps.: ik heb weegschaalangst en ernstige neigingen mij uit te leven op ijs, chips en andere etenswaren, zo van 't heeft toch geen nut'. Ik moest vanavond werken, dus ik kon niet naar Body Pump, maar nu denk ik aan ene kant, slappeling, weer niet wezen sporten, etc. en aan de andere kant gelijk weer dat het toch niet werkt. Terwijl ik ook best weet dat het nergens op slaat, maar ja.
    pi_36904942
    Kop op Maeghan! Om een dooddoener te gebruiken: morgen is er weer een dag. (en daarna weer een en daarna...) Je sport/beweegt morgen als dat in je planning kan en laat de weegschaal een paar daagjes uit zicht. (tenzij je echt het gevoel hebt dat je naar het resultaat eet)
    Heb trouwens iets lekkers ontdekt in de vriesafdeling: frusi. Het is een soort van yoghurtijs, met fruit en muesli in. En maar 114kcal per potje. Lijkt me ideaal om in geval van echte onweerstaanbare trek op te smullen 's avonds.
    pi_36905578
    Oi, dat had je nou niet moeten zeggen, Iksje, want da's een verrekt goeie tip

Cutie: ik meest mezelf meestal op de dikste punten. In ieder geval wel bij de heup en buik meet ik me bij de navel. Bovenbeen en bovenarm meet ik ook op het dikste punt.

Ik ga me vrijdag weer eens meten of ik wat kwijt ben. Bij mijn buik moet haast wel van al die buikspieroefeningen (zo lijkt het te zien). Vanavond had ik weer een snuggere bui: wil ik gaan badmintonnen vergeet ik mijn racket bijna
      Licht Ontvlambaar woensdag 12 april 2006 @ 23:03:30 #211
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_36905760
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 22:59 schreef Pandorah het volgende:
    Oi, dat had je nou niet moeten zeggen, Iksje, want da's een verrekt goeie tip

Cutie: ik meest mezelf meestal op de dikste punten. In ieder geval wel bij de heup en buik meet ik me bij de navel. Bovenbeen en bovenarm meet ik ook op het dikste punt.

Ik ga me vrijdag weer eens meten of ik wat kwijt ben. Bij mijn buik moet haast wel van al die buikspieroefeningen (zo lijkt het te zien). Vanavond had ik weer een snuggere bui: wil ik gaan badmintonnen vergeet ik mijn racket bijna
    Ik maak het nog bonter... Ik ging gisteren dus een volleybalwedstrijd spelen (we waren precies met 6, dus ik moest sowieso 4 sets spelen), vergeet ik mijn sportbh! En ik had natuurlijk ook nog eens een bh aan, waarin je echt niet kunt gaan volleyballen (mijn mooie hardstikke nieuwe Marlies Dekkers)... Gelukkig kon ik van een teamgenootje een bh lenen
      woensdag 12 april 2006 @ 23:06:17 #212
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_36905864
    haha Sjeen dat is echt het ergste wat je kan vergeten bijna bij volleybal... ik heb het een keer met een training gehad en voelde me doodongelukkig...
    ow ja sokken vergeet ik ook regelmatig... lijkt een beetje lullig van die gekleurde sokken onder je teneu
      Licht Ontvlambaar woensdag 12 april 2006 @ 23:18:51 #213
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_36906324
    Ik was ook heeeeeel blij dat er een oplossing was... anders had ik spontaan gefaked dat ik ziek was ofzo
    pi_36906806
    Ja, ik had dus een te slappe bh aan bij Body Attack zaterdag. Pijnlijk.

Thanks Iksje, ik weet ook wel dat ik overdrijf hoor, maar ja.
      woensdag 12 april 2006 @ 23:37:07 #215
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_36906951
    psssst....ik heb morgen mijn eindgesprek (scriptieverdediging)....dan met pasen nog wat editorial comments invoegen en dan ga ik hoogstwaarschoijnlijk half mei mijn bul ontvangen (met als asftudeerdatum 13 april erop. woei!)

het is me gelukt, en ik kan niet wachten tot ik weer structuur in mijn leven kan gaan brengen. wellicht dat de lijn dan ook wel weer daalt...
    Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
    Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
    Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
    pi_36907037
    Ongetwijfeld hoor. Afstuderen is gewoon kut. Ik moet nu ook een scriptie gaan schrijven dus. Morgen laatste college, dan alleen nog individuele opdracht en scriptie. =/
      woensdag 12 april 2006 @ 23:44:15 #217
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_36907153
    ik hoop morgen de scriptie af te kunnen maken.... was echt supersupersuperveel werken en de laatste loodjes wegen weer eens het zwaarst.
    nu nog een klinische les geven, en nog 5 maanden stage....

zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar

maja je moet wat voor over hebben als je een beetje leuke toekomst wilt.
      donderdag 13 april 2006 @ 00:02:04 #218
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_36907746
    dat is ook zo! ik heb alleen in zo'n debiel tempo dat ding afgemaakt dat mijn hoofd er nog van tolt...van de 20.000 woorden heb ik er zeker 12.000 in de laatste anderhalve week geschreven...
      donderdag 13 april 2006 @ 07:40:36 #219
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_36911065
    Zo, net mijn eerste kingsize reep sinds drie weken naar binnengewerkt Hij was eigenlijk voor mijn vriendje bedoeld, maar ik kon er niet van afblijven

Waarom is het altijd zo verdomde moeilijk om gezond te eten als je ongesteld bent? Ik krijg dan zo'n verlangen naar chocola Het smaakt dan echt heeeerlijk..

Ach, morgen weer een dag
    pi_36911096
    Maeghan ik heb ook een stukje van De Afvallers gezien en ik vond die gezinnen sowieso maar raar. Ze zijn inderdaad negatief en ze hebben best vage gedachten over allerlei zaken. Zoals dat meisje dat in een sauna (waar je allemaal badkleding aan moest) zich nog het meeste druk maakte over het feit dat ze geen make-up op kon/had Enne, wat die motivatie van jou betreft, ik sluit me aan bij Iksje: morgen is er weer een dag en daarna weer één en weer één en...etc Elke dag is een stapje vooruit en als je één dag een stapje stilstaat of eventueel terugzet: who cares. Daarna ga je gewoon weer vooruit hoor

Sjeen maar zo kon je wel héél erg mooi je nieuwe Marlies Dekkers bh showen Ik heb trouwens al last van mijn borsten als ik een heel eind ga wandelen in een gewone bh Slaat nergens op. Wandelen! Laat staan volleybal of Body Attack oid.

Kwakveense succes vandaag! Komt vast goed

Wat zijn er veel met afstuderen bezig Ik hoop ook dit jaar eindelijk een keer te kunnen afstuderen.
    pi_36911111
    quote:
    Op donderdag 13 april 2006 07:40 schreef poohy het volgende:
    Zo, net mijn eerste kingsize reep sinds drie weken naar binnengewerkt Hij was eigenlijk voor mijn vriendje bedoeld, maar ik kon er niet van afblijven
    Het is nog geen 8 uur 's morgens, poohy!! Maar idd, morgen weer een dag en zolang je je maar niet schuldig voelt of zo.

Ik heb ook altijd zin in chocolade als ik ongesteld ben/moet worden, onbegrijpelijk erg zelfs. Tijdens een uurtje niets doen op de uni ben ik ooit op zoek gegaan naar een verklaring in de medische literatuur, maar er schijnt hormonaal geen enkel verband te zijn. Het schijnt alleen psychisch te zijn. Whatever, ik heb ècht meer zin in chocolade als ik ongesteld moet worden .
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 april 2006 @ 07:47:39 #222
    13151 crew  Rewimo
    pi_36911113
    Zo'n Frusi klinkt lekker Voorlopig zit ik even aan de kwarkyoghurt (trouwens ook een erg lekkere tip, maar 1,5% vet) met muesli Ik heb gemerkt dat ik na een muesliontbijt veel minder snel weer trek krijg, en dat lijkt me een goede zaak.

Om 10 uur wordt mijn teen weer eens onthuld Hopelijk is alles goed en kan ik weer gewoon onder de douche stappen en mogen de krukken weg.
    pi_36911174
    Wat klinkt dat plechtig, Rewimo Je teen wordt 'onthuld' Ik hoop ook dat het allemaal in orde is.

En ik hoef geen Frusi (ook omdat er dan wéér iets bijkomt wat ik wel lekker vind). Ik neem liever van dat AH sorbetijs (citroen en zo). Iets van 130 kcal per 100 gram en 100 gram is héél veel Nou ja, ik heb nog liever perenijs, maar dat moet ik nog weer opzoeken hier aangezien de AH het niet meer verkoopt.
      donderdag 13 april 2006 @ 08:02:58 #224
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_36911191
    quote:
    Op donderdag 13 april 2006 07:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is nog geen 8 uur 's morgens, poohy!! Maar idd, morgen weer een dag en zolang je je maar niet schuldig voelt of zo.

Ik heb ook altijd zin in chocolade als ik ongesteld ben/moet worden, onbegrijpelijk erg zelfs. Tijdens een uurtje niets doen op de uni ben ik ooit op zoek gegaan naar een verklaring in de medische literatuur, maar er schijnt hormonaal geen enkel verband te zijn. Het schijnt alleen psychisch te zijn. Whatever, ik heb ècht meer zin in chocolade als ik ongesteld moet worden .
    Het is hier tien uur later, dus de dag is gelukkig bijna voorbij

Ik kan het me bijna niet voorstellen dat het alleen maar psychologisch is De dag dat ik ongesteld moet worden en de dagen erna, zijn de enige dagen dat ik het Sonja Bakker dieet niet kan volgen. Ik moet sowieso meer eten tijdens deze dagen, anders word ik duizelig.. Het lijkt wel alsof ik meer suiker nodig heb?

Het blijft een raar iets
    pi_36911212
    Het blijft idd een raar iets. Ik heb zelfs wel eens gehad dat ik allerlei lekkere dingen in mijn karretje in de supermarkt had gestapeld en bij de lopende band dacht ik "Wat heb ik veel ongezonde zooi gehaald! " En dan kom ik thuis, heb ik ineens kramp in mijn onderbuik. Toen ging er een lichtje branden "aaah, ik moet ongesteld worden!!" Dus als het psychisch is dan werkt dat wel heel erg door in je onderbewuste, want ik had zelf nog niet eens door dat ik ongesteld moest worden, maar mijn onbewuste inladen in het boodschappenkarretje al wel.

En ik moet dan ook altijd wat meer eten! Anders word ik licht in het hoofd.
    pi_36911233
    Jeetje, ik lees hier ook eens een avondje niet, en er wordt enorm veel gepost

Troel Ik kan je ook niet helemaal in een jurk in de stijl die Mahthild had voorstellen, dat is net iets teveel tierlantijntjes denk ik...

kwakveense Ik heb gisteren nog aan je gedacht, ik vroeg me af of jij nog veel verbeterrondes had voor je scriptie... Ik ben bijna klaar, ik moet nog een hoofdstukje "concluding remarks" afschrijven en goedgekeurt krijgen en dan ben ik er ook eindelijk vanaf!!

En die afvalshows, daar kijk ik dus echt nooit naar... Ik heb al moeite genoeg met mezelf qua afvallen.. Ik heb een soort van gedachtenkronkel die als ik "teveel" afval een panieksignaal afgeeft, waardoor ik me de dagen erna niet in kan houden en weer omhoog schiet... Ik snap ook geen fuck van mezelf, maar ben nu wel zover dat ik denk dat ik niet echt mag afvallen, omdat ik nog zo negatief over mezelf denk... Maar hoe het precies zit, geen idee..

Ik ben gisteravond lekker naar aquarobic geweest btw, ik heb eindelijk weer eens wat avonden vrij, dus dan kan ik zulk soort dingen doen... Het was echt lekker en flink intensief

Rewimo Die konijntjes!!
    pi_36911259
    Oh ja, ik schrok vanmorgen van de weegschaal...zomaar een kilo lichter dan gisteren Zomaar! Een hele kilo! (ik heb ongeveer 2-3 weken rond hetzelfde gewicht geschommeld) Maar ik ben er uiteraard best blij mee en mijn BMI is inmiddels precies 30

* Isabeau gaat weer aan de slag trouwens, er moet nog een wc af
      donderdag 13 april 2006 @ 09:07:59 #228
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_36911764
    teigan ze zetten er bij mij nu zoveel haast achter dat ik het eindgesprek inga met een tweede versie die mijn lezers nog net gezien hebben. het egsprek wordt dus gebaseerd op de eerste versie (waarvan 2 hoofdstukken wel al 2 keer verbeterd waren en 1tje e keer...de rest was first draft) en de opmerkingen van de lezers daarop (die ik dus gelukkig in de tweede versie die ik nu meeneem wel al verbeterd heb)....super vaag!

jij ook veel succes he! t is nu bijna voorbij! (ik kan nog haast niet geloven dat ik na vanmiddag klaar ben...al moet ik nog wel wat editorial remarks doorvoeren en een echte versie laten inbinden).
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 april 2006 @ 09:09:25 #229
    13151 crew  Rewimo
    pi_36911784
    Ik schrok ook een beetje, ook in positieve zin trouwens. Ik sta vaak een poos stil, in die zin dat ik schommel bóven mijn laagste gewicht (kan rustig een kilo zijn zelfs). Maar sinds ik op 109,5 zit blijf ik daar ook op en schiet de weegschaal niet door naar boven Ik hoop dat dit een voorbode is van een wat snellere duik naar beneden dan de afgelopen tijd, waarin het soms wel drie weken duurde voor er weer wat af ging.
    pi_36911801
    Ik vind het ook maar raar dat het nu echt bijna voorbij is... Voor mij is het dinsdag dat laatste stuk na laten kijken, dan de opmaak voor elkaar krijgen, dankwoord schrijven en invoegen, en dan ook maar eens laten inbinden...
      donderdag 13 april 2006 @ 09:17:54 #231
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_36911956
    ik baal dat ik geen idee heb hoe mijn eindgesprek in zijn werk zal gaan...ik zie onwijs op tegen het gesprek en moet me nu eigenlijk voorbereiden maar ik weet neit hoe....zometeen maar even wat artikelen nog doorlezen....en mijn scriptie zelf natuurlijk....
    pi_36912581
    Ik ben gelukkig niet de enigste die druk is met z'n studie.
    Ik wil proberen alle theorie voor de zomervakantie afgerond te hebben, zodat ik na de vakantie met stage kan beginnen (6 maanden) en dan ben ik klaar. Kan ik werk gaan zoeken. Maar ik denk dat mijn doel helaas wel niet te halen zal zijn
    Bedrijfseconomie is moeilijker dan ik dacht dat het zou zijn
    Maar ja, naast die drukte sport ik nog steeds elke dag en het gaat heerlijk. Morgen een rust dagje, en zondag ook Maar zaterdag en 2de paasdag gaat deze muts gewoon sporten hoor
    pi_36912604
    he kwakveense succes met je gesprek, het zal vast wel meevallen!!
    pi_36912659
    Kwakveense succes
    pi_36912695
    Nou kan ik vandaag weer dit topic niet volgen. Ik heb niet eens de tijd alles door te lezen
    Morgen heb ik een hele dag vrij. Iemand die in Gelderland nog een bijbaantje zoekt, om het huis schoon te maken Dat kan ik dus morgen gaan doen.... Dus nog geen rustige dag...
    *snik*
    pi_36912762
    kwakveense, succes dan vanmiddag, het zal vast wel meevallen...

en wanneer begine j dan als aio?
    pi_36912812
    Succes Kwakveense!!
    pi_36913746
    Ikzelf ben heel blij dat ik van dat studeren af ben en werk. Het is daardoor dat al die kilo's er zijn aangekomen namelijk, ik vond school allesbehalve leuk.
    pi_36914896
    Ik studeer dus niet hard
    Ik zit op stage en doe daar eigenlijk maar één ding: Me vier-en-een-halve dag per week, 8 uur per dag half dood vervelen

Vanmorgen was hier een paasontbijt. Zag er allemaal heerlijk uit
    Ik heb me ingehouden. Twee bruine bolletjes met kaas (zonder boter) gehad, een sinaasappel en een eitje. En nog twee bekertjes melk

En natuurlijk twee sinaasappels gekaapt voor de lunch
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 april 2006 @ 12:06:14 #240
    13151 crew  Rewimo
    pi_36916608
    freecell, hoe komt het dan dat je niks te doen hebt op je stage? Lijkt me niks aan

kwakveense, succes!
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 april 2006 @ 12:08:24 #241
    13151 crew  Rewimo
    pi_36916670
    Oja, ik ben er dus weer. Ik werd niet vrolijk van mijn teen maar volgens de dokter komt dat allemaal goed in de komende weken. De hechtingen waren een heel avontuur, die zaten verstopt onder een laag smurrie Maar ik mag weer loslopen en ik mag ook douchen als ik het maar goed droog maak naderhand. Kan alleen voorlopig nog geen schoen aan vrees ik
      donderdag 13 april 2006 @ 12:15:58 #242
    77879 MevrouwKoRn
    Uberrammelaar
    pi_36916896
    Morgen even wegen, volgens mij vorige week echt vergeten..
    Hopelijk ietsje afgevallen al geloof ik er niks van...
    Gependeld
    3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
    april 2009 en het word een jongen
    pi_36917150
    Fijn dat je teen zo voorspoedig geneest, Rewimo

* Isabeau is vissoep aan het maken en de wc is vrijwel klaar.
    pi_36917193
    quote:
    Op donderdag 13 april 2006 12:06 schreef Rewimo het volgende:
    freecell, hoe komt het dan dat je niks te doen hebt op je stage? Lijkt me niks aan

kwakveense, succes!
    Ik moet een onderzoek doen op deze stage en daar ben ik ongeveer 4 uur per week aan kwijt
    Het is een 10-maanden stage, of ik nou eerder klaar ben of niet, ik MOET daar tien maanden blijven
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 april 2006 @ 12:26:59 #245
    13151 crew  Rewimo
    pi_36917261
    quote:
    Op donderdag 13 april 2006 12:25 schreef freecell het volgende:
    Ik moet een onderzoek doen op deze stage en daar ben ik ongeveer 4 uur per week aan kwijt
    Het is een 10-maanden stage, of ik nou eerder klaar ben of niet, ik MOET daar tien maanden blijven
    O, nou veel plezier dan maar

donderdag 13 april 2006 @ 12:33:36 #246
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_36917471
    quote:
    Op donderdag 13 april 2006 12:23 schreef Isabeau het volgende:
    Fijn dat je teen zo voorspoedig geneest, Rewimo

* Isabeau is vissoep aan het maken en de wc is vrijwel klaar.
    FOTO!
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_36917525
    Wat roept iedereen toch om foto's. Ik heb niet zo'n bijzondere plee hoor

(foto komt vandaag nog)
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 april 2006 @ 12:37:04 #248
    13151 crew  Rewimo
    pi_36917565
    quote:
    Op donderdag 13 april 2006 12:33 schreef Troel het volgende:
    FOTO!
    Wil je een foto van mijn teen?

Zou ik niet doen
      donderdag 13 april 2006 @ 12:43:17 #249
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_36917759
    quote:
    Op donderdag 13 april 2006 12:37 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wil je een foto van mijn teen?

Zou ik niet doen
    Ja, we willen een foto van je tenen!
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 april 2006 @ 13:11:30 #250
    13151 crew  Rewimo
    pi_36918632
    quote:
    Op donderdag 13 april 2006 12:43 schreef Troel het volgende:
    Ja, we willen een foto van je tenen!
    Je moet het zelf maar weten hoor

pi_36918825
    Hij is nog een beetje bleekjes
    Misschien even mee onder de gezichtsbruiner?
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 april 2006 @ 13:22:41 #252
    13151 crew  Rewimo
    pi_36918997
    Wordt niks, 't is toch al een hopeloos geval
    pi_36919118
    Als je nu gaat bruinen dan wordt de grote teen niet bruin, dat kan niet hoor
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 april 2006 @ 13:33:46 #254
    13151 crew  Rewimo
    pi_36919371
    Wordt ie toch niet, ik heb vitiligo
    pi_36919888
    nee, de kans dat hij dan bruin wordt is vrij klein
    Je kan er natuurlijk zelfbruiner opsmeren? met vitiligo wordt hij dan waarschijnlijk geel
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 april 2006 @ 14:11:07 #256
    13151 crew  Rewimo
    pi_36920606
    Ja leuk wortelkleurige tenen
    pi_36920719
    quote:
    Op donderdag 13 april 2006 14:11 schreef Rewimo het volgende:
    Ja leuk wortelkleurige tenen
    Ik ben vóór!!! Wel foto's graag
    Niet dat ik egaal bruin word
    pi_36923925
    Ja, en dan plakkertjes met groene sprietjes erop!!!

Zo. Nou, ik heb me net gewogen en stond op 83. Ok, het is middag en zo. Maar TOCH. Dus ik heb vanochtend ontbeten met ijs en chips, vanmiddag chocoladekoekjes op, snoepjes gehaald en een doos bonbons, dus hopelijk weeg ik morgen weer 81,5.
    (Nee, zeg maar niets, ik weet het).

Verder had ik vandaag mijn laatste college ooit Noooooooooooit meer naar die kut-UU Noooooooooooooooooooooooit meer sudoku's maken tijdens de saaaaaaaaaiste colleges van totaal incapabele docenten

Wel nog twee vertalingen maken en dan een scriptie
    pi_36927957
    Op een weblog vond ik dit:
    quote:
    Afgelopen weekend naar een voorstelling in Theater Bellevue geweest van Peter Pannekoek. De vraag die hij stelde aan het publiek was:
    `Wat hoort een vrouw het liefst, dat tegen haar gezegd wordt`
    Nee, het is niet: `schat ik hou van je` maar ......
    `schat ben je afgevallen`
    De vraag is heeft Peter Panekoek hierin gelijk?
    Zijn we het ermee eens? Ik vind het wel altijd heel erg leuk als Dennis opmerkt dat je heel goed kan zien dat ik ben afgevallen, maar ik vind het ook leuk als hij zegt dat hij van me houdt. Hoe kan je die twee nou vergelijken haha
    pi_36928348
    Ik vind het eerste toch wel belangrijker. Het tweede moet er voor je relatie in ieder geval niet toe doen. Natuurlijk krijg je wel de pest in als een man totaal niets merkt van wat voor veranderingen dan ook, maar ik moet ook niet het idee krijgen dat ie mijn gewicht heel belangrijk vindt. (Ok, hypothetisch, want ik ben al veel te lang single en zal het ook nog wel veel te lang blijven, maar goed).
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 april 2006 @ 19:41:42 #261
    13151 crew  Rewimo
    pi_36931469
    Ik hoor liever 'Ik hou van je' Al komt er meestal nog achteraan: 'Ik weet nog niet wat...'
    pi_36934322
    Iets wat veel van ons denk ik al wel wisten: Eetbuien en depressie hangen samen.
    pi_36934807
    En deze wil ik jullie ook niet onthouden:
    quote:
    Pressie op dikke mens geeft verkeerd signaal en ondermijnt preventie

In de Volkskrant van zaterdag j.l. en in Debat op 1 van NCRV/EO is dhr.Floris Sanders aan het woord over o.a. overgewicht als gevolg van verwijtbaar gedrag waarbij hij met name obesitaspatiënten hekelt. Hij versimpelt de behandeling van obesitas tot een niet aanvaardbaar en gevaarlijk niveau.

Dat iedere kilo geconsumeerd en niet verbrand is, is géén nieuws voor dikke mensen. Hoe komt hij daar bij? Wij zijn het hier zelfs mee eens. Ons probleem zit daarentegen bij de conclusies die hij trekt, zoals: Eet wat minder, dan is het probleem opgelost. Want zo simpel is het werkelijk niet.Gewicht wordt bepaald door energie-inname en uitgifte. De energiebalans, die in optimale omstandigheden bewaakt wordt door honger- en verzadigingsgevoel, een geraffineerd samenspel van o.a.hormonen waarvan nog niet bekend is weten hoe ze werken; laat staan dat ze, bij storingen, beïnvloed zouden kunnen worden. Het ontwikkelen van overgewicht is sterk afhankelijk van genetische aanleg. Bij gelijk gedrag maar verschillende genen ontwikkelt de een wèl, en de ander géén overgewicht.

Hetzelfde geldt voor afvallen. In gelijke mate vasten levert bij de één groot resultaat op en bij de ander heel weinig. Dat genen een rol spelen blijkt uit onderzoek onder adoptiekinderen die qua gewicht veel meer overeenkomst vertonen met het gewicht van hun natuurlijke dan hun adoptiefouders. Vervolgens is er het jojo-effect, het optreden van een aantal fysieke aanpassende een voortdurende hongersituatie (wat een dieet natuurlijk is). Het basismetabolisme past zich omlaag aan, het energieverbruik van de dunnere mens wordt minder, hormonen gedragen zich anders en in extreme gevallen gaan vetcellen zich delen. Er is steeds minder voedsel nodig terwijl er meer honger optreedt. De kracht hiervan is vergelijkbaar met een oerdrift.

Begeleiders van obesitaspatiënten zoals psychologen, zijn het er over eens dat het eigenlijk onmogelijk is om langer dan anderhalf jaar tegen deze driften te vechten. Geen kwestie van gebrek aan discipline. Gewoon een té grote opgave! Het is bijzonder moeilijk om een obesitaspatiënt zo te begeleiden dat het jojo-effect niet optreedt. Hiervoor is nodig dat gedrag aangeleerd wordt dat de rest van het leven volgehouden kan worden. Bij de een zal dit betekenen dat hij afvalt, maar bij anderen is niet-meer-aankomen al winst.

Deze nodige begeleiding is nu alleen weggelegd voor mensen met een heel dikke beurs. Want de behandelingen die zich hierop toeleggen worden niet uit de ziektekostenverzekering betaald.

Het versimpelen van het probleem overgewicht heeft behalve voor dikke mensen, ook grote invloed op de samenleving. Het bepaalt mede hoe tegen preventie van overgewicht wordt aangekeken. Door net te doen alsof overgewicht makkelijk op te lossen zou zijn, wordt de ernst van deze ziekte zwaar onderschat en daarmee de noodzaak tot preventie ondermijnd. Veel mensen die nu een paar kilo te veel hebben, zoals dhr Sanders, denken, dat een kuur en wat discipline het probleem zal oplossen. Als je dan toch morgen, of overmorgen of – nog beter – volgende maand, na de vakantie, met die kuur kan beginnen, waarom zou je dan nu bezig zijn met preventie? Zo’n vaart loopt het immers niet!

Daarmee werkt deze versimpeling en ontkenning van de problemen bij de behandeling van obesitas averechts en staat daarmee haaks op het beleid van de minister. Alleen door de problemen bij blijvende gewichtsreductie en gewichtshandhaving serieus te nemen, kan er gewerkt worden aan effectieve preventie.
    pi_36935011
    Ja, dat eetbuien en depressies samenhangen wist ik wel. Vanaf dat ik voor m'n depressie behandeld ben ging het met m'n eetstoornis al gelijk stukken beter. Niet dat ie gelijk weg was, maar het scheelde enorm.

Alleen de rest van het artikel spreekt dan weer zoveel andere onderzoeken tegen. Dat eetstoornissen een westers probleem zouden zijn, terwijl ik ook weleens gelezen heb dat er wel degelijk bewijs is voor het bestaan van eetstoornissen in andere werelddelen en andere tijden. Dat anorexia veroorzaakt zou worden door bepaalde ziektes van de moeder tijdens de zwangerschap, waardoor een deel van de hersenen dat honger regelt zou beschadigen. Maar ook dat vrouwen een lager zelfbeeld over zouden houden aan reclames met 'realistische' vrouwen dan aan dat van slanke poppetjes. Misschien stond dat laatste zelfs ook wel in dit topic.

Helaas wordt in veel 'onderzoeken' ook te weinig verschil gemaakt tussen de ene of de andere eetstoornis. Het ontstaan van de verschillende eetstoornissen zou natuurlijk door totaal andere factoren beinvloed kunnen worden.
    quote:
    De energiebalans, die in optimale omstandigheden bewaakt wordt door honger- en verzadigingsgevoel, een geraffineerd samenspel van o.a.hormonen waarvan nog niet bekend is weten hoe ze werken; laat staan dat ze, bij storingen, beïnvloed zouden kunnen worden.
    Dat is ook zeker zo ja. Achteraf bleek dus dat, terwijl iedereen zei dat dat niet kon, mijn hongergevoel wel degelijk ontregeld te zijn door m'n depressie. Als ik gewoon normaal gegeten had rolde ik nog over de grond van de maagkrampen die pas overgingen als ik at, ik stierf van de honger en werd zelfs wakker van de honger. En dan hebben we het niet over trek, want ik had dan geen vreetbuien en at geen lekkere of ongezonde dingen, maar desnoods overgebleven gekookte aardappels. Soms wilde ik niet eten, ik heb wel letterlijk met m'n kop tegen de muur zitten slaan van frustratie, maar het was echt niet te harden. Het feit dat, wat je ook eet, je nooit verzadigd bent, dat is een regelrechte kwelling. Zeker wanneer je niet eens weet hoe het komt en iedereen nog volhoudt dat je het verzint ook.

Verder vind ik dit artikeltje wel weer erg overdreven en een beetje -hoe zeg je dat, apologetic- en overdreven verdedigend. Dat afvallen voor de een moeilijker is dan de ander, dat afvallen niet een kwestie is van je zak chips op vrijdagavond laten liggen bij wijze van spreken, dat is logisch. Maar dat je niet langer dan anderhalf jaar vol kunt houden? Volgens mij zijn velen van ons al langer bezig. En als je een keer een rotweek hebt en het lukt niet, dan jojo je echt niet gelijk weer enorm omhoog.

De op een na laatste alinea vind ik echt een hele zwakke redenatie. Sowieso is niet iedereen met een paar kilo overgewicht een obesitaspatient in de dop. Daarnaast denk ik niet dat er veel mensen zijn die vijf kilo te zwaar zijn en denken, ach weet je, ik ga er wel wat aan doen als het vijftig kilo is. Dat is in ieder geval niet wat ik in mijn directe omgeving merk. Die denken over het algemeen niet dat die vijf kilo er spontaan afvalt als je een keer een modifast reep eet. Natuurlijk zijn ze er wel, maar dat houd je toch denk ik.

[ Bericht 23% gewijzigd door Maeghan op 13-04-2006 21:31:40 ]
    pi_36935668
    Het artikel van eetbuien en depressie klinkt voor mij wel heel logisch, ik kan hier bij mij duidelijk het verband zien. Alleen ben ik eerst de omgekeerde weg gaan doen, eerst het eten onder controle krijgen, en nu de rest nog...
    Ik merk dat zodra het minder gaat mijn eten ook automatisch minder gaat. Zonder dat ik het doorheb soms..
    Ik twijfel nog steeds of ik nog een keer een therapie probeer om de laatste restjes weg te krijgen, maar aan de andere kant heb ik daar ook geen zin meer in.. Dat blijft voorlopig dus een dillema

Dat andere artikel weet ik niet goed wat ik ervan moet denken... Ten dele klopt het wel, de mensen die een "crashdieet"doen komen meestal net zo hard weer aan..
    De mensen die hun leefstijl gewoon omgooien en dus nog steeds genoeg eten lijkt het beter te vergaan..
    pi_36939633
    Ik ben gewoon in een week tijd 1,5 kilo kwijt
    Vast voornamelijk vocht enzo, maar het eerste begin is er.
    pi_36942243
    Ik merk bij mezelf dat het me pas lukt om af te vallen als geestelijk goed met me gaat. Toen ik bij de WW liep, ben ik 15 kilo afgevallen. Dat was een periode dat alles met mijn studie lekker liep. Ik had zeg maar geen zorgen (of maar vrij weinig) in die periode. In februari kreeg ik de ziekte van pfeiffer en toen lukt het het me niet meer om af te vallen. Ik zat er geestelijk ook doorheen omdat ik een lang tijd niet heb geweten waarom ik zoooo moe was en me geen 5 minuten meer kon concentreren. Daarna ging het met de studie ook niet meer lekker (ben er ook wel op uitgekeken). Ik kan ook helemaal niet goed tegen de donkere dagen van de winter. Elke keer begin ik weer met een afvalpoging, maar ik geef het weer op omdat ik niet lekker in mijn vel zit. Ik hoop eigenlijk dat als ik afgestudeert ben en een baan heb dat ik ook weer wat beter in mijn vel kom te zitten en weer structuur heb. Misschien dat ik me dan weer een lange tijd kan concentreren op het af vallen.

Maar nu: ik ben vanochtend weer gezakt voor mijn rijbewijs en dat doet even goed pijn. Ik moest toch nog avondeten halen en heb gelijk weer alle verkeerde dingen in mijn mandje gegooit. Thuis zitten schransen met chips, roze koeken, kitkats, toffee's en croissants.
    Daarna ben ik gaan slapen...
    Ik voel me op dit moment even een mislukking
    pi_36944824
    Wat vervelend Octopussy!
    Zakken voor een rij examen is waardeloos.
    Waar ben je op gezakt? En weet je al een nieuwe datum?
    pi_36945056
    octopussy, het helpt niet echt mee om je nu waardeloos te voelen Zakken voor je motorrijbewijs is kut, maar niet het einde van de wereld. Je bent niet de enige die er vaker ove rmoet doen en blah blah dat weet je allemaal wel. En toch voel je je dan klote, maar waarom zou je je klote voelen over iets waar je nu tòch niets meer aan kan doen. Volgende keer beter hoor, als je weet dat je het kan dan gaat een examinator dat ook wel een keer inzien.

Ik herken het wel heel erg dat als ik me rot voel dat ik dan ga eten. Het meest schrijnende voorbeeld was eigenlijk wel dat ik al de hele week een schaaltje met chocoladeeitjs heb staan waar ik er nog geen één van had genomen. Eergisteren probeerde ik de oude wc-bril te demonteren en dat wilde dus echt niet en toen heb ik zomaar 10 eitjes (a 350 kcal) opgegeten Het was wel heel erg duidelijk een "voel je je rot = eten!" situatie. Ik heb geen idee hoe je daar mee om moet gaan, ik hoop dat we elkaar dat op een dag kunnen vertellen. Ik kan het ook niet.
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 april 2006 @ 09:29:46 #270
    13151 crew  Rewimo
    pi_36945189
    Zo herkenbaar, troosteten... Da's een van de manieren waarop ik dik ben geworden.
    Balen van je examen, octopussy

Dan maar even het goede nieuws: hier weer een halve kilo weg De vaart lijkt er weer in te zitten.

Ik ben inmiddels 15 BMI-punten kwijt
    pi_36945241
    Ik ga een vreselijk weekend tegemoet, wat eten betreft:
    - vanavond feest van het werk (met eten natuurlijk)
    - morgen een verjaardag
    - zondag eten bij mijn ouders
    - 2e paasdag wokken....
    zucht.....
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 april 2006 @ 09:36:34 #272
    13151 crew  Rewimo
    pi_36945304
    Geniet er gewoon van, Koningin Je weet nu toch al dat het geen goed weekend wordt qua eten, dan kun je er beter iets gezelligs van maken. Dik kans dat je het dan juist kunt opbrengen om voor de verstandigste alternatieven te kiezen
      vrijdag 14 april 2006 @ 09:38:45 #273
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_36945353
    Ik ga lekker een lang weekend naar Duitsland (Keulen) met vriendje! We vertrekken vanmiddag, zodra ik uit mijn werk kom (rond half één).
    Voordeel: we lopen waarschijnlijk heel veel, meestal een paar uur op een dag als we zo een weekendje op stap zijn.
    Nadeel: iedere dag uit eten...

Maar ik heb er super veel zin in!
    En na het weekend dan zijn de chocolade-eitjes weer op en ga ik het wéér proberen!
    Woog vanmorgen al 95,7kg en ik heb ècht geen 3,5 kg chocolade gegeten deze maand, snap er eigenlijk weinig van.
    ***Levi was here***
    pi_36945362
    Column van Seborik op de FP: Dik zijn is een keuze
    pi_36945630
    Van veel stress kom je ook sneller aan Levitation, dat las ik laatst nog ergens...

Ik denk dat er daarom bij mij deze week ook weer wat af is, ik ben een hoop stress kwijt nu..
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 april 2006 @ 09:55:05 #276
    13151 crew  Rewimo
    pi_36945659
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 09:39 schreef Isabeau het volgende:
    Met die column is niet zoveel mis, maar de reacties zijn natuurlijk weer de gebruikelijke
    pi_36945904
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 09:55 schreef Rewimo het volgende:

Met die column is niet zoveel mis, maar de reacties zijn natuurlijk weer de gebruikelijke
    Sebbo liet mij de column lezen gisteravond en ik had dit al voorspeld
      Licht Ontvlambaar vrijdag 14 april 2006 @ 10:28:59 #278
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_36946386
    www.4daagse.nl
    Ik mag nieuwe schoenen gaan kopen
      vrijdag 14 april 2006 @ 10:30:40 #279
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_36946418
    Ach, wat kan je erover zeggen.

Blijkbaar is roken, te veel drinken en/of drugs gebruiken wel algemeen geaccepteerd maar dik zijn niet.
    En wat is nou ongezonder?
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 april 2006 @ 10:39:42 #280
    13151 crew  Rewimo
    pi_36946635
    Roken, drinken en drugs zijn geen keuze
      vrijdag 14 april 2006 @ 10:48:11 #281
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_36946811
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 10:39 schreef Rewimo het volgende:
    Roken, drinken en drugs zijn geen keuze
    Ah, dat is aangeboren, of daar heb je aanleg voor, of het is ondanks al het sporten en dergelijke

Maak dat de kat wijs
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      † In Memoriam † vrijdag 14 april 2006 @ 10:53:52 #282
    43556 miss_dynastie
    pi_36946953
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 10:48 schreef Troel het volgende:

[..]

Ah, dat is aangeboren, of daar heb je aanleg voor, of het is ondanks al het sporten en dergelijke

Maak dat de kat wijs
    Nee, dat is een verslaving
    En overgewicht is gewoon een zwakte van wijven die veel te veel vreten, nokken ermee.
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 april 2006 @ 10:54:07 #283
    13151 crew  Rewimo
    pi_36946956
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 10:48 schreef Troel het volgende:
    Maak dat de kat wijs
    Ze geloven me niet
    pi_36947028
    zou er nou vroeger ook zo gehakt zijn op mensen die roken en drugs gebruiken?
      vrijdag 14 april 2006 @ 10:59:03 #285
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_36947091
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 10:56 schreef teigan het volgende:
    zou er nou vroeger ook zo gehakt zijn op mensen die roken en drugs gebruiken?
    Nee, roken was vroeger alleen weggelegd voor de rijke mensen.
    Dus dat was heel bijzonder en je moest opkijken tegen die mensen.

Overigens is dat ook bij dikke mensen zo, want dat betekent gewoon dat ze veel geld hebben, want zonder geld kan je niet veel eten en niet zo dik worden. Zo denken ze in Afrika tenminste
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_36947146
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 10:59 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, roken was vroeger alleen weggelegd voor de rijke mensen.
    Dus dat was heel bijzonder en je moest opkijken tegen die mensen.
    Ik wou net zeggen, vroeger was dikzijn volgens mij ook meer iets voor de rijkere mensen.. Net zoals de witte huid, en de zachte handen...
    Rubens heeft zich er toen flink op uit kunnen leven..
      vrijdag 14 april 2006 @ 12:00:31 #287
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_36949053
    En wat doen wij dan nu precies verkeerd? Moeten we ons aanpassen aan het hier heersende schoonheidsideaal of gewoon ons boeltje pakken en neerstrijken in een land waar we als godinnen aanbeden worden?

Helaas zijn de meeste van die landen nu net niet de landen waar ik zou willen wonen, maar da's maar een detail.
    ***Levi was here***
    pi_36949168
    [sarcastische mode aan]We moeten natuurlijk afvallen, dat is zo makkelijk... Gewoon even twee weken niets eten en we zijn weer op gewicht...

Wist je dat nog niet?? [sarcastische mode uit]
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 april 2006 @ 12:07:56 #289
    13151 crew  Rewimo
    pi_36949286
    Wij moeten gewoon lak hebben aan al die kneuzen die het beter denken te weten
    pi_36949297
    Dit meisje gaat NU oefeningen doen. Ik heb te lang weer op m'n dikke reet gezeten en ook al ben ik dan niks aangekomen, er moet toch nog een boel af! Hup hup, aan de gang! En snel een beetje (zeg ik uiteraard tegen mezelf).

Zo vreselijk, het achterlijk druk hebben op school en dan gewoon geen puf meer hebben voor wat dan ook. Maargoed, ik zou oefeningen doen.... NU DUS!

Tralalalaaa
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 april 2006 @ 12:10:26 #291
    13151 crew  Rewimo
    pi_36949390
    En ik ga maar eens een boterham maken denk ik Twee weken niet eten zie ik niet zo zitten als jullie het niet erg vinden. Zwak hè?
    pi_36949401
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 09:39 schreef Isabeau het volgende:
    Yep, helemaal zoals voorspeld gaan de meeste reacties weer over het wellus-nietus dikke schuld eigen bult. En daar ging de column eigenlijk helemaal niet over.
    pi_36949448
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 12:10 schreef Rewimo het volgende:
    En ik ga maar eens een boterham maken denk ik Twee weken niet eten zie ik niet zo zitten als jullie het niet erg vinden. Zwak hè?
    Best wel zwak. Lui dik varken

en aangezien het varken een erg intelligent dier schijnt te zijn denk ik dat je beter af bent met het label 'varken' dan met het label 'gemiddelde fokker'
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 april 2006 @ 12:13:10 #294
    13151 crew  Rewimo
    pi_36949487
    Dan maar een varken
    pi_36949908
    Groot gelijk
    Net pas ontbeten, ben bij maarten en het enige wat er in huis was, was chips en jodekoeken.
    Ik heb me in weten te houden tot na het boodschappen doen en heb net lekker ontbeten met 1/3 blikje tonijn en wat ijsbergsla en dat dan op twee broodjes beetje peper en zout erop, eten maar!
    Kopje cappuccino erbij, appeltje erbij en eht leven is weer goed
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 april 2006 @ 12:35:40 #296
    13151 crew  Rewimo
    pi_36950280
    Lekker donker brood met sardientjes hier
    pi_36950791
    Hmmmm, apart. Ik voel me al een paar weken snel geirriteerd enzo en gewoon blah, (misschien ken je het gevoel wel) met als hoogtepunt afgelopen week waar ik echt snel geirriteerd was...
    Maar nu heb ik weer wat spieroefeningen gedaan enzo en nu voel ik me weer helemaal happy!
    Toch wel bizar!

Ik heb zin om ontzettend gezonde broodjes te maken maar ik heb er de spullen niet voor in huis.
    Dillema: Na het douchen even naar de supermarkt gaan om wat spul te halen?
    En als ik dat doe - iemand nog tips voor een overheerlijke maar gezonde hap?
    Tralalalaaa
      Licht Ontvlambaar vrijdag 14 april 2006 @ 12:54:50 #298
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_36950939
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 10:28 schreef Sjeen het volgende:
    www.4daagse.nl
    Ik mag nieuwe schoenen gaan kopen
    Ik word helemaal ondergesneeuwd door de discussie of we varkens zijn
    pi_36950959
    Ga je de Nijmeegse vierdaagse lopen, Sjeen?
      Licht Ontvlambaar vrijdag 14 april 2006 @ 12:55:56 #300
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_36950978
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')