* AnnekeM is blij
Diëtiste was tevreden en weegschaal gaf 87.8 aan
![]()
In 3 weken tijd bijna 3 kilo afgevallen
Er moest nog wel het een en ander aan mijn dagschema veranderen - o.a meer tussendoortjes (wat jullie ook al zeiden
![]()
) en het avondeten kan beter. Maar dit komt doordat ik veel avonddiensten draai op een woongroep voor demente ouderen en daar ook kook met de bewoner(s). Als ik daar om 15u kom is het menu al bekend en kan ik daar weinig aan veranderen.
Bij mijn dieet hoort mager vlees, maar op het menu daar staat meestal gehaktbal, slavink, schnitzel enz.
Ik neem het wel omdat ik wel graag vlees eet en het ook nodig heb. Ik neem dan een normale portie en neem daarnaast 2 aardappelen en veel groente. Het groente varieert daar heel erg. Vaak diepvriesgroente omdat 't langer houdbaar is en de keuringsdienst van waren er heel streng op is. (we mogen geen dingen gebruiken die de datum zijn of 1 dag over datum - terwijl vla enz. best nog 3 dagen na houdbaarheidsdatum goed is).
Het is allemaal wel goed te eten en het proeft voor mij ook gezond. Maar het kan dus beter en dat weet ik ook.
Ook moet ik beter opletten dat ik mijn lunch op tijd neem als ik een ochtenddienst heb. Ik werk ook geregeld op de gewone afdeling in een verzorgingshuis en dan loop je echt van hot naar her. Vaak heb ik diensten van 07:30 - 13:00u. Alleen om 10u even pauze van een kleine half uur. Meestal eet ik dan 1 boterham of fruit + kopje koffie. Om 13u blijf ik vaak nog even hangen op het werk en ben ik vaak pas om 14u thuis. Om dan nog mijn lunch klaar te maken en op te eten, word wel erg laat.
Tip van diëtiste is dus om mijn lunch mee te nemen naar mijn werk en evt. tussendoor te eten of net na diensttijd.
Ik heb heel wat leeswerk meegekregen van de diëtiste. o.a lijsten waarop de caloriën staan van de meest gebruikte producten als broodbeleg, vleeswaren e.d.
Ik moet het allemaal nog doorlezen. Mocht iemand interesse hebben in zo'n formulier, wil ik het wel inscannen. Laat het maar weten.
Over een maand terug komen en dan word de vragenlijst + mijn dagschema besproken. We hebben het dagschema wat ik ingevuld heb vandaag al kort besproken, maar zij voert dit in de computer en daar zal een uitdraai uit komen. Ben benieuwd.
Het was trouwens eigenlijk de bedoeling dat ik zou noteren wat ik "normaal" eet, en niet mijn eigen dieet, hihi
![]()
Maar ze vond het knap dat ik al bezig was!
Eigenlijk vind ik 't ook beter om te noteren hoe je je eigen dieet eruit zou willen zien en daarop advies van dietiste. Als ik mijn eerdere eetpatroon zou noteren, zou ze allemaal dingen zeggen die ik al weet. "niet snoepen, minder tussendoortjes, bla bla". Dat hou je toch ook niet vol?