abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 april 2006 @ 12:52:00 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36670032
De vorige zat vol, dus maak ik maar even een nieuwe (en ik ben nog niet eens lid van de Dieetclub )

vervolg van Fok! Dieetclub deel 86

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger.
Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in XXVII - we houden vol! Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Meetings
Dieetclubmeeting deel XIX: wandelen en chocolade!
Meetings staan gepland op 28 mei (wandelen in de omgeving van Zeist) en 1 juli (bonbon workshop). Iedereen is bij beide meetings van harte welkom. Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Chatten
Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667. Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

Ik wil ook!
Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel of Bert (vriend van Troel). Dit kun je doen door te mailen naar:
Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl
Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou geen fitness dus . M'n fietssleutel was verdwenen toen ik de AH uit kwam (om een flesje water te kopen). Heb wel van de stad naar huis gelopen en moet straks ook weer terug voor m'n fiets, dus krijg wel beweging Ga wel squashen straks

[ Bericht 33% gewijzigd door Isabeau op 05-04-2006 19:40:48 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_36670129
hoi
Ik heb alweer een liter water op
  woensdag 5 april 2006 @ 12:59:06 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36670279
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:03 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Dat weet ik nog heel goed. Daarna gingen we een tijdje niet hadden we 't helemaal gehad en geen tijd enz. Was wel lache

Is er op de aclo geen zwembad waar je na het fitnessen even een paar baantjes kunt trekken? Dit is trouwens goed voor je spieren. Ik dacht dat ik na 't fitnessen + aquapilates ook wel last van spierpijn zou krijgen, maar nee!! Heerlijk! De volgende dag voel ik mij zo fit als een hoentje

ik ben heel benieuwd hoe lang je het volhoud om 's ochtend om 7u op te staan en dan om 8u al bij de sportschool
Kop op meid! Je kunt 't wel, maar je moet er effe doorheen... Je zult merken dan je beter in je vel gaat zitten en ook veel meer aankunt - qua energie en fit zijn.

Ik mis mijn flesje water, die heb ik op mijn werk laten liggen
Zal effe nieuw flesje kopen en dan het mierzoete sportdrank weggooien - alleen maar voor 't flesje Of volhouden tot 15u, dan moet ik weer werken
nee, geen zwembad op de ACLO. Er is wel een zwembad, maar niet bij de ACLO zelf. ACLO is op Zernike en zwembad is bij Martiniplaza in de buurt
Niet meer actief op Fok!
pi_36670434
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:13 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Een half uur fietsen op de hometainer? Dat vind ik zonde van mijn tijd in de sportschool omdat ik elke dag wel fiets op straat. Ik fiets juist expres een bergprogramma omdat in de stad geen bergen zijn
Ja ik vond een half uur ook wat veel, goed idee om een bergprogramma te doen want dan hoef ik ook niet zo lang te zitten.
pi_36670767
tvp
  woensdag 5 april 2006 @ 13:17:05 #6
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_36670868
Ook een tvp, en alvast een
Vrijdagochtend vertrek ik voor een weekje op vakantie
pi_36671081
Ik heb al 2 glazen water op Nog nooit zoveel gedronken in een ochtend
pi_36671088
Ah, we gaan hier verder

He Vik; ik zie de afbeelding niet in de OP

Ik ga nu snel naar mijn werk. De wasmachine is hier stuk en heb een hoop was Laatste schone onderbroek De was op mijn werk erin gooien. Daarna naar een ander gebouw aan de andere kant van 't terrein om een contract te tekenen (vakantiewerk) en om 15u werken tot 23:30u.
Ben benieuwd wat we eten vandaag, als het maar geen pannekoeken of friet is. Dat eten ze daar geregeld. Tsja, het zijn PG-ouderen en pannekoeken en friet gaan er het beste naar binnen

Oh ja, vanavond ook even wegen op 't werk (waar het werk wel niet goed voor is)
pi_36671244
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:22 schreef Riann het volgende:
Maar wat eten jullie eigenlijk zoal als ontbijt
Standaardontbijt is vier volkorenboterhammen met Twenty Four dieetmargarine, en dan 1 x vleeswaren, 1 x pindakaas, 1 x hagelslag, 1 x kaas/sandwichspread/jam oid. Met zwarte koffie.

Het is vrij veel, maar ja. Meestal eet ik vrij laat dus dan is dit zeg maar ontbijt en lunch tegelijk, en eet ik 's middags hooguit nog wat fruit, een mueslireep of een pakje sultana voor het avondeten.
quote:
Op woensdag 5 april 2006 08:42 schreef Viking84 het volgende:
Wat ik me afvroeg: jullie praten allemaal over hoe je vroeger was en over minder/anders eten, maar ik lees niks over sport?
Ik vind eten gewoon oneindig veel interessanter dan sporten. Sporten is blegh, saai, vervelend, pijnlijk en vermoeiend. Het moet maar. En als ik het dan gedaan heb, dan ben ik blij dat ik er mee klaar ben en dan denk ik niet, kom, laat ik eens gezellig gaan vertellen dat ik mij een uur onnoemelijk verveeld heb. Terwijl als ik lekkere bonbons heb, dan ben ik daar heel blij mee, en als ik het gepresteerd heb een dag niet te snoepen ben ik wel 'trots' op mezelf.

Maar vooruit, ik heb me dus vandaag ingeschreven op de sportschool. Twee weken geleden was ikg ewoon buiten gaan fietsen, anderhalve week geleden een uur gaan zwemmen, eergisteren 20 minuten geroeid, en vandaag een uur bodybalance. Normaalgesproken sport ik zo veel in een jaar nog niet, maar het afvallen wil niet zo erg meer en ik heb geen zin om streng te gaan lijnen. Dat lukt me toch niet, dus dan dit maar.
Sanity is (not) statistical
pi_36672043
pffft als toetje 4 blokjes van een chocoladereep genomen, en voel me zo misselijk als kan zijn...
volgens mij ben ik ontwend.
Sport niet veel, alleen bijna elke dag 2 km wandelen en 2 km fietsen, en 20 min op m'n stepper. Ben nog aan het opbouwen, moet later toch makkelijk drie kwartier worden.
pi_36672285
Thee V P

3 uur OV per dag is slecht voor de lijn (moet in Utrecht werken de komende paar weken). Hoewel ik wel 2x20 minuten moet lopen per dag van utrecht cs naar werk en terug, en in de pauze een halfuurtje met collegaatjes buiten loop

nu ik er over nadenk: das helemaal niet zo slecht
pi_36672519
Terugvindpostje..

Het is mij vanmorgen in mijn rug geschoten, rechts onderin.... Errug vervelend... Gelukkig ben ik nu vrij omdat mijn begeleidster toch pas maandag aan mijn verslag toekomt...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_36672737
Ik heb ook al meer dan een liter water op. Zit nu te wachten tot de 't stopt met regenen, kan ik met mijn collega's een blokje gaan wandelen.
Tjonge wat een slechte tvp
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_36672878
Gezellig octo! Dan ben je bij mij in de buurt. Ik werk ook bij CS .
Kunnen we eens lekker theeleuten bij de lunch
pi_36673616
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:17 schreef pluisje het volgende:
Ook een tvp, en alvast een
Vrijdagochtend vertrek ik voor een weekje op vakantie
Waar ga je naartoe, Pluisje? Veel plezier alvast!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36674758
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:08 schreef Levitation het volgende:
Ik heb ook al meer dan een liter water op. Zit nu te wachten tot de 't stopt met regenen, kan ik met mijn collega's een blokje gaan wandelen.
Tjonge wat een slechte tvp
tis hier zonnig
pi_36674976
Hallo Allemaal,

Ik wil me ook graag aanmelden.
Gisteren van mijn reumatoloog gehoord dat ik vanwege mijn gewrichtsontstekingen het beste zo'n 10-15 kilo kwijt zou moeten. En een heleboel aan mijn conditie zal moeten doen, wat ook weer belemmerd word door die ontstekingen.
Afvallen moet dus ook langzaam maar zeker... Ik werd gewaarschuwd dat jojo'en helemaal funest gaat zijn, dus dat moet ik voorkomen.
Ik weeg nu 70 kilo bij een lengte van 1.66m. BMI dus net boven de 25.
Niet extreem ofzo, maar voor mijn gewrichten dus blijkbaar wel veel te veel.

Omdat het erg langzaam en geleidelijk zal moeten gaan, meld ik me liever in dit topic, als in het slank voor de zomer topic... Ook omdat het op medische indicatie is en niet voor het mooie, of om in een bikini te passen.

Ik hoop hier wat tips en steun te kunnen vinden om in zijn geheel gezonder te gaan leven. Gezonder te gaan eten, en beetje bij beetje mijn conditie te kunnen verbeteren.
pi_36675098
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:02 schreef teigan het volgende:
Terugvindpostje..

Het is mij vanmorgen in mijn rug geschoten, rechts onderin.... Errug vervelend... Gelukkig ben ik nu vrij omdat mijn begeleidster toch pas maandag aan mijn verslag toekomt...
Wat vervelend... Nog een geluk bij een ongeluk dat het komt nadat je die eerste versie hebt ingeleverd! (always look at the bright side... )
pi_36675402
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:58 schreef octopussy het volgende:

[..]

tis hier zonnig
Hier nu ook. Heb lekker gewandeld met mijn collegas! Het is wel raar weer vandaag!

Anansi: welkom! Succes met het afvallen! Wat een vervelende reden trouwens om gewicht kwijt te moeten raken. Sterkte ermee!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_36676702
Ik zou ook zeer graag meedoen, ik ben nu tot het gewicht gekomen waar ik kan zeggen, nee ik wil nog niet dood. Vorige week nog eens met mijn neus op de feiten gedrukt toen ik wilde gaan wandelen, maar het na een 2 kilometer al voor bekeken moest houden omdat mijn voeten het gewicht gewoon niet langer aankunnen zonder pijn te doen.

Ik ben 21 jaar, mannelijk, mijn grootte is 1.83m, gewicht is 130 kg, heb een heel druk leven gehad en het was erbij voor ik het wist, ik had er zelfs nooit bij stil gestaan.

Even mijn geschiedenis:

14j: 085kg
16j: 100kg
17j: 075kg
18j: 085kg
19j: 095kg
20j: 110kg
21j: 130kg

Vooral de laaste 2 jaar is het dus flink fout gegaan. Zoals je ziet is het mij nog ooit gelukt om af te vallen, maar helaas heb ik de grote fout gemaakt om dit TE snel te willen doen en te denken dat nu ik mager was ik terug alles kan eten.

DOEL => 95kg ik heb dus 35 kg te gaan, de tijd waarin het moet gebeuren heb ik nog niet echt bepaald maar sommige mensen hebben mij gezegd 1 kg per week, klopt dit?

Momenteel probeer ik vol te houden aan een dieet van veel groeten en fruit, minder brood en pasta's veel soep en magere zuivelproducten zoals yohurt, magere kwark enz... ik gebruik ong 1800kcal per dag ik denk dat ik daar goed zit maar ook hier ben ik weer niet zeker van.

Graag zou ik dus willen dat mijn lijntje wordt toegevoegd, 1,84m , 130kg, steefgewicht 95kg.
pi_36676731
Anansi: ik ken het probleem een beetje. Heb gelukkig geen reuma oid, maar ben hypermobiel. Dat sport ook niet altijd even gemakkelijk. Ik dacht vanochtend, mijn eerste keer naar de sportschool, veilig te zitten met BodyBalance, beetje yoga/tai chi-achtig, maar dat was nog behoorlijk zwaar en ik moest gewoon ff stoppen voor m'n schouders. Ik ben destijds ook met fysiofitness gestopt omdat het te zwaar was, dus ik hoop dat ik dit langer ga volhouden. Succes dus! Het kan aardig demotiverend zijn als andere mensen na het sporten roepen hoe lekker ze zich voelen en jij voelt je eerder alsof je onder een stoomwals hebt gelegen, maar het is voor een goed doel.
Sanity is (not) statistical
pi_36677239
Jeetje meaghan, hypermobiel lijkt me ook rot.
Om me te voelen alsof ik onder een stoomwals gelegen heb hoef ik helaas niet eens te sporten.
Pijn in mijn gewrichten is eerder regel als uitzondering.. En vooral bewegen tegen weerstand in is een ramp. Ik probeer dus nog steeds een vorm van beweging te vinden die geschikt is voor mij.
Echt sporten heb ik al opgegeven, terwijl ik dat vroeger (grrr vroeger zeggen als je pas 22 bent is waardeloos) 4/5x in de week deed.

Ben nu maar bezig om bijvoorbeeld te wandelen naar een tramhalte verder, en zoveel mogelijk te doen op de fiets, maar helaas kom ik bij het minste of geringste zuchtje wind tegen al niet meer vooruit.
Dus als iemand nog tips voor mogelijke beweging heeft? GRAAG!!
pi_36677367
Heeft iedereen de lentekriebels om af te vallen, zoveel nieuwe gezichten in 1 week Allemaal van harte welkom! Anansi, bij jou zijn het natuurlijk geen lentekriebels, maar medisch noodzakelijk. Heel erg welkom in dit topic; bijna iedereen hier probeert zo gezond mogelijk gewicht kwijt te raken, dus ik hoop dat we je kunnen helpen/motiveren. Ik zeg wel 'bijna' iedereen, maar eigenlijk weet ik niemand die het niet gezond doet

Emu ook heel erg welkom Er zijn trouwens wel een paar mannen die echt verschrikkelijk goed zijn afgevallen in een mooi tempo, één daarvan is Kaputwiehund (goed gespeld?). Maar die is dus al op gewicht en komt zo nu en dan eens hallo zeggen. Misschien dat hij weet hoe snel je ongeveer kan afvallen. Voor een vrouw zou ik zeggen dat 1 kg per week te snel is, maar mannen vallen sowieso al veel sneller af en dus heb ik eigenlijk geen idee wat het gemiddelde gewichtsverlies per week voor een man is. Maar eerst maar eens kijken hoe het gaat met rond de 1800 kcal per dag, je kan het altijd nog aanpassen. Je voornemen is natuurlijk super. Probeer alleen niet onder de 1400 kcal per dag te komen, dat heb je echt wel nodig namelijk. En wil je ook wat aan sport gaan doen ter ondersteuning?

En ook heel belangrijk: weet je precies aan te geven waardoor je de afgelopen 2 jaar zo gegroeid bent qua gewicht zodat je weet wat je straks niet meer moet doen?

* Isabeau heeft net allemaal buikspieroefeningen etc gedaan, maar ik heb het gevoel dat ik het helemaal niet goed doe
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36677413
Zwemmen misschien iets voor je, Anansi?
pi_36677518
Welkom Emu.
Om je lijntje toegevoegd te zien moet je even een mailtje sturen naar -adres verwijderd-. Zij maakt dan een account aan zodat je zelf kan updaten.
Omdat je man bent en alleen daarom al wat meer verbrand denk ik wel dat je mag uitgaan van ongeveer 1kg per week, zeker in de eerste maanden.> zie ook Isabeaus post
En probeer het niet te zien als een dieet maar als een veranderde manier van leven, je gaat gewoon gezonder leven... dat maakt het makkelijker om vol te houden. "Dieet" klinkt streng (mag dit niet, moet dat) en klinkt ook tijdelijk. Terwijl, zoals je zelf al gemerkt hebt, je het je hele leven zal moeten doen.

en zwemmen is heerlijk om conditie mee op te bouwen! Waarom doe ik het dan niet

[ Bericht 2% gewijzigd door Isabeau op 05-04-2006 17:21:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')