Maak je niet te druk. Dat gaat er echt wel weer af.quote:Op woensdag 5 april 2006 08:21 schreef charmed_angel het volgende:
Nou gisteren uit eten geweest.... En ja hoor 800 gram erbij.... grrrrrrrr
Vanavond Bowlen en steengrillen.....
jah dat weet ik ook weer wel. maar heb echt zitten 'vreten' gisteren. Het was ook zoooooo lekker... de griek... je kent het welquote:Op woensdag 5 april 2006 08:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Maak je niet te druk. Dat gaat er echt wel weer af.
En vanavond? Veel bowlen, en voornamelijk vlees eten, niet te veel sausjes en brood erbij. Groenten natuurlijk welEn vooral: heel veel plezier maken!
Ik was na het weekend op maandagochtend 2 kilo (!!) zwaarder dan op vrijdagochtend. Is allemaal al weer weg. Het is heus geen vet, charmed_angelquote:Op woensdag 5 april 2006 08:21 schreef charmed_angel het volgende:
Nou gisteren uit eten geweest.... En ja hoor 800 gram erbij.... grrrrrrrr
Vanavond Bowlen en steengrillen.....
Hoe kom je dáár nou bijquote:Op woensdag 5 april 2006 08:42 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga me ook even aanmelden. Toen ik me voor het laatst woog had ik een BMI van 27. Durf niet weer te gaan wegen nu, maar zal nu vast wel hoger zijnWat ik me afvroeg: jullie praten allemaal over hoe je vroeger was en over minder/anders eten, maar ik lees niks over sport? Gaan jullie niet naar de sportschool dan? Ik ga er vanmiddag weer eens heen:
eerst fitness
dan squash met een vriendin
dan 's avonds nog eens skaten
Ik denk dat ik er vanavond heel vroeg in lig![]()
Niet stoppen met de gewichten!! Spiertraining is ontzettend belangrijk als je wilt afvallen. Mensen die te snel afvallen verliezen bijv. ook al snel veel spierweefsel, dat ten eerste. En ten tweede verbrandt spierweefsel meer energie op een dag dan elk ander weefsel in je lichaam. Veel spierweefsel (en dan bedoel ik geen bodybuilderstype) verhoogt je basaalmetabolisme en zorgt op die manier voor het in stand houden van je huidige basaalmetabolisme en met wat mazzel tot een verhoging van je basaalmetabolisme! Gratis en voor niets extra verbranding op een dagquote:Op woensdag 5 april 2006 08:50 schreef Viking84 het volgende:
Van gewichten val je niet af, volgens mij, daar kun je hooguit het overgebleven vel uiteindelijk weer wat wegwerken.
quote:Op woensdag 5 april 2006 08:42 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga me ook even aanmelden. Toen ik me voor het laatst woog had ik een BMI van 27. Durf niet weer te gaan wegen nu, maar zal nu vast wel hoger zijnWat ik me afvroeg: jullie praten allemaal over hoe je vroeger was en over minder/anders eten, maar ik lees niks over sport? Gaan jullie niet naar de sportschool dan? Ik ga er vanmiddag weer eens heen:
eerst fitness
dan squash met een vriendin
dan 's avonds nog eens skaten
Ik denk dat ik er vanavond heel vroeg in lig![]()
Hallootjesquote:Op woensdag 5 april 2006 09:19 schreef AnnekeM het volgende:
Ik sport ook veel.. Ik ga elke donderdag fitnessen en daarna het zwembad in voor AquaPilates. Het lukt mij niet om 2x in de week te gaan sporten, dus doe ik dat "2x" op 1 avond.
Zo nu en dan ga ik volleyballen en het kaatsseizoen begint er ook weer aan te komen (eind april).
Op het werk loop ik zeer veel (lees: van hot naar her) - vind ik ook veel beweging. Ik verplaats mij hier in de stad per fiets - ook beweging![]()
Of jij wordt de gezondheidsfreak en bekeert je ongezond levende huisgenootquote:Op woensdag 5 april 2006 09:30 schreef Viking84 het volgende:
Eigenlijk moet ik met een gezondheidsfreak in huis wonenDan zou ik veel beter af zijn
Hoe lang deed je erover dan?quote:Op woensdag 5 april 2006 09:34 schreef freecell het volgende:
ik heb mijn beweging wel weer te pakken voor vandaag want (houd je vast) ik ben..... OP DE FIETS!
Echt belachelijk! ik zei gisteren tegen mezelf: laat ik morgen eens op de fiets gaan en ik was zo dom om naar mezelf te luisteren
Zometeen even uitzoeken hoe ver het nou eigenlijk was
Werkelijk? Ik word de laatste tijd vreselijk misselijk van de geur van (meestal) Smullersfrietquote:Op woensdag 5 april 2006 09:37 schreef Pandorah het volgende:
O, en mensen die patat eten in de trein moesten verboden worden. Ik kreeg zo'n trek door die geur in patat dat ik het thuis niet meer kon volhouden en een patatje als avondeten heb genomen.
quote:Op woensdag 5 april 2006 09:37 schreef Pandorah het volgende:
O, en mensen die patat eten in de trein moesten verboden worden. Ik kreeg zo'n trek door die geur in patat dat ik het thuis niet meer kon volhouden en een patatje als avondeten heb genomen.
minuutje of 40 (ruim genomen)quote:
Ik heb hier ook wel belangstelling voorquote:Op woensdag 5 april 2006 08:42 schreef teigan het volgende:
evenstar, mocht je belangstelling hebben, ik heb nog een standaard eetlijst liggen, waarmee ik en de anderen in de groep begonnen zijn.... Ik kan hem wel mailen als je wil...
In de zomer ga ik ook wel eens op de fiets....ook ongeveer 12 km (ongeveer 40 minuten).quote:Op woensdag 5 april 2006 09:34 schreef freecell het volgende:
ik heb mijn beweging wel weer te pakken voor vandaag want (houd je vast) ik ben..... OP DE FIETS!
Echt belachelijk! ik zei gisteren tegen mezelf: laat ik morgen eens op de fiets gaan en ik was zo dom om naar mezelf te luisteren
Zometeen even uitzoeken hoe ver het nou eigenlijk was
edit: kilometertje of twaalf, dat valt mee
Dat heb ik dus ook. Om dat te voorkomen fiets ik het laatste stukje héél langzaam, dat wil nog wel eens een beetje helpenquote:Op woensdag 5 april 2006 10:18 schreef Koningin het volgende:
[..]
In de zomer ga ik ook wel eens op de fiets....ook ongeveer 12 km (ongeveer 40 minuten).
Maar als ik dan op mijn werk kom, breekt het zweet me uit.
Iemand een tip hoe ik dit kan verminderen??
Vaker fietsen (conditie opbouwen dus) en een schoon shirtje meenemen en je even omkleden.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:18 schreef Koningin het volgende:
[..]
In de zomer ga ik ook wel eens op de fiets....ook ongeveer 12 km (ongeveer 40 minuten).
Maar als ik dan op mijn werk kom, breekt het zweet me uit.
Iemand een tip hoe ik dit kan verminderen??
daarom weigerde ik regenpakken te dragen....nat zijn van de regen voelde pretiger dan van t zweet/de condens...quote:Op woensdag 5 april 2006 10:48 schreef Ieneminie het volgende:
Hmm, ja dat probleem heb ik ook een beetje... Ik probeer het op te lossen door niet te hard te fietsen, niet te warm te kleden en goede deo te gebruiken. Verder loop ik het laatste stukje van de fietsenstalling naar het gebouw waar ik zit met open jas en zonder sjaal, dan kan ik weer even afkoelen...
Maar goed dan nog heb ik wel eens dagen dat ik vervolgens naar de wc ren om het zweet van mn voorhoofd af te vegen..... Je moet maar zo denken, als je dit blijft doen val je meer af en ga je minder zweten...
Toen ik naar school fietste in mijn middelbare school periode had ik hier nooit zo'n last van... Maar ja toen was ik ook wel even wat lichter. Behalve met regenpak aan, wat een crime zeg! Dan maakte het niet uit, want dan was je alsnog zeiknat!
Dat is wel erg enthousiastquote:Op woensdag 5 april 2006 11:08 schreef ymme het volgende:
Ik wil nou toch wel proberen, om door de weeks elke dag te gaan. (ik zit op school, dus erg weinig beweging anders). En dan misschien in het weekend nog een keertje ofzo
Gewoon wel 5x per week fitness, en dan misschien met een vriendin een keer bootcamp of club cycle mee doen.
Oh wat zullen die kilo's er afvallen, en mijn lichaam straks blijven
* viking84 jaloers isquote:Op woensdag 5 april 2006 11:38 schreef ymme het volgende:
Ik ken mezelf ontzettend goed.
Ik ben tot voorheen (3 jaar geleden, woog toen ook nog 60 kilo) altijd druk geweest met sporten.
Veel dansen, en de daarvoor bestemde oefeningen die daarvoor nodig zijn. Dus ook veel fitness etc. En hier was ik dan bijna 7 dagen in de week mee bezig.
Sinds ik dat niet meer doe, zit ik ook minder lekker in mijn vel. Figuurlijk en Geestelijk.
Ik ben toen 40 kilo aangekomen, en het zelfvertrouwen is zoveel minder geworden.
Daarom denk ik dus, dat ik het makkelijk vol houd. De wil is er.
Kreeg gisteren ook te horen, dat ik wel een onwijs goede conditie gehad gehad, omdat deze na 3 jaar niets doen (ja veel met hond lopen) niet slecht is. Mijn hartslag zit elke keer rond de 120 dat is dus heel netjes, met inspanning.
Ben stiekem wel een beetje trots op mezelf. Ik ga zo dadelijk (wacht op tel. van vriendin) weer lekker sporten
Is helemaal niet erg als je een bepaald apparaat overslaat. Ik sla er ook gerust een paar over - maar probeer die de keer erop wel te doen. Doe ook nooit alle apparaten als ik ga fitnessen, gewoon de apparaten waar ik zin in heb. Met tegenzin sporten is niet lekker.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:43 schreef p-etr-a het volgende:
Ik kom er net vandaan. Maakt het uit als je een bepaald apparaat overslaat? Ik heb zo'n hekel aan die akelige hometrainers. En Isabeau bedankt voor de tip over krachttraining want dat gaat me wel goed af heb ik gemerkt!
Ik bedoel inderdaad de fietsen. Ik krijg zo'n pijn in m'n kont daarvan, had eergisteren een half uur gefietst op normaal tempo zoals ik ook op mijn eigen fiets rijd (18 km per uur ofzo) en dat was echt geen pretje.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:57 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Is helemaal niet erg als je een bepaald apparaat overslaat. Ik sla er ook gerust een paar over - maar probeer die de keer erop wel te doen. Doe ook nooit alle apparaten als ik ga fitnessen, gewoon de apparaten waar ik zin in heb. Met tegenzin sporten is niet lekker.
De hometrainers? Bedoel je daarmee de fietsen?Daar begin ik wel altijd mee - als warming up - al zie ik het zelf niet al een warming up omdat ik meteen een bergritje ga doen
Ik bedenk dan ook altijd dat ik in de bergen ben
en dat ik graag een mountainbike wil kopen en in de zomer heerlijk fietsen langs de friese meren. Heerlijk fantaseren daarover en voor ik het weet zijn de 8 minuten alweer om en daarna ga ik op de loopband. Hard lopen doe ik nog niet, maar wel zowat bijna snelwandelen en dan weer rustig. Hierna ga ik heerlijk roeien en maak ik mezelf bijna kapot. Lekker gezweet dan
Meestal stap ik daarna op de steps of ik ga naar beneden naar de gewichten en pak meestal als eerste de bovenbenen aan. Ik vind het heerlijk om eerst lekker te zweten en daarna rustig af te koelen bij de gewichten. In principe als afsluiting weer een bergrit op de fiets - maar omdat ik hierna het zwembad in duik voor AquaPilates wat ook inspannend is doe ik dat niet (energie n beetje besparen nadat ik afgekoeld ben).
quote:Op woensdag 5 april 2006 11:12 schreef Viking84 het volgende:
Dat is wel erg enthousiastDat plan had ik vroeger ook: elke dag muv het weekend. Heb ik één week volgehouden (was samen met AnnekeM trouwens; weet je het nog?
).
Misschien ga ik dat op den duur ook weer doen. Maar eerst maar even rustig opbouwen. Zal morgen wel spierpijn hebbenEn niks mis mee natuurlijk om iedere werkdag om 8 uur bij de sportschool te zitten
. Hartstikke goed
Ik moet echt 's ochtends gaan als ik wakker word om een uur of 7. Anders zit ik er de hele dag tegenaan te hikken en heb ik later de neiging om het maar te laten zitten.
Rugklachten bij het roeien? Dan heb je een verkeerde houding. Je moet trouwens de roei"spaan" met je hele lichaam meetrekken, en niet met je armspieren -> dan voel je het in je rug omdat 't op een gegeven moment te zwaar is voor je armspieren.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:00 schreef Troel het volgende:
Roeien voel ik dus meteen in mijn rug, daar heb ik nog dagen last van.
Ik ging meestal fietsen, lopen en crosstraineren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |