abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36918825
Hij is nog een beetje bleekjes
Misschien even mee onder de gezichtsbruiner?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 april 2006 @ 13:22:41 #252
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36918997
Wordt niks, 't is toch al een hopeloos geval
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36919118
Als je nu gaat bruinen dan wordt de grote teen niet bruin, dat kan niet hoor
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 april 2006 @ 13:33:46 #254
13151 crew  Rewimo
pi_36919371
Wordt ie toch niet, ik heb vitiligo
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36919888
nee, de kans dat hij dan bruin wordt is vrij klein
Je kan er natuurlijk zelfbruiner opsmeren? met vitiligo wordt hij dan waarschijnlijk geel
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 april 2006 @ 14:11:07 #256
13151 crew  Rewimo
pi_36920606
Ja leuk wortelkleurige tenen
pi_36920719
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:11 schreef Rewimo het volgende:
Ja leuk wortelkleurige tenen
Ik ben vóór!!! Wel foto's graag
Niet dat ik egaal bruin word
pi_36923925
Ja, en dan plakkertjes met groene sprietjes erop!!!

Zo. Nou, ik heb me net gewogen en stond op 83. Ok, het is middag en zo. Maar TOCH. Dus ik heb vanochtend ontbeten met ijs en chips, vanmiddag chocoladekoekjes op, snoepjes gehaald en een doos bonbons, dus hopelijk weeg ik morgen weer 81,5.
(Nee, zeg maar niets, ik weet het).

Verder had ik vandaag mijn laatste college ooit Noooooooooooit meer naar die kut-UU Noooooooooooooooooooooooit meer sudoku's maken tijdens de saaaaaaaaaiste colleges van totaal incapabele docenten

Wel nog twee vertalingen maken en dan een scriptie
Sanity is (not) statistical
pi_36927957
Op een weblog vond ik dit:
quote:
Afgelopen weekend naar een voorstelling in Theater Bellevue geweest van Peter Pannekoek. De vraag die hij stelde aan het publiek was:
`Wat hoort een vrouw het liefst, dat tegen haar gezegd wordt`
Nee, het is niet: `schat ik hou van je` maar ......
`schat ben je afgevallen`
De vraag is heeft Peter Panekoek hierin gelijk?
Zijn we het ermee eens? Ik vind het wel altijd heel erg leuk als Dennis opmerkt dat je heel goed kan zien dat ik ben afgevallen, maar ik vind het ook leuk als hij zegt dat hij van me houdt. Hoe kan je die twee nou vergelijken haha
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36928348
Ik vind het eerste toch wel belangrijker. Het tweede moet er voor je relatie in ieder geval niet toe doen. Natuurlijk krijg je wel de pest in als een man totaal niets merkt van wat voor veranderingen dan ook, maar ik moet ook niet het idee krijgen dat ie mijn gewicht heel belangrijk vindt. (Ok, hypothetisch, want ik ben al veel te lang single en zal het ook nog wel veel te lang blijven, maar goed).
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 april 2006 @ 19:41:42 #261
13151 crew  Rewimo
pi_36931469
Ik hoor liever 'Ik hou van je' Al komt er meestal nog achteraan: 'Ik weet nog niet wat...'
pi_36934322
Iets wat veel van ons denk ik al wel wisten: Eetbuien en depressie hangen samen.
pi_36934807
En deze wil ik jullie ook niet onthouden:
quote:
Pressie op dikke mens geeft verkeerd signaal en ondermijnt preventie

In de Volkskrant van zaterdag j.l. en in Debat op 1 van NCRV/EO is dhr.Floris Sanders aan het woord over o.a. overgewicht als gevolg van verwijtbaar gedrag waarbij hij met name obesitaspatiënten hekelt. Hij versimpelt de behandeling van obesitas tot een niet aanvaardbaar en gevaarlijk niveau.

Dat iedere kilo geconsumeerd en niet verbrand is, is géén nieuws voor dikke mensen. Hoe komt hij daar bij? Wij zijn het hier zelfs mee eens. Ons probleem zit daarentegen bij de conclusies die hij trekt, zoals: Eet wat minder, dan is het probleem opgelost. Want zo simpel is het werkelijk niet.Gewicht wordt bepaald door energie-inname en uitgifte. De energiebalans, die in optimale omstandigheden bewaakt wordt door honger- en verzadigingsgevoel, een geraffineerd samenspel van o.a.hormonen waarvan nog niet bekend is weten hoe ze werken; laat staan dat ze, bij storingen, beïnvloed zouden kunnen worden. Het ontwikkelen van overgewicht is sterk afhankelijk van genetische aanleg. Bij gelijk gedrag maar verschillende genen ontwikkelt de een wèl, en de ander géén overgewicht.

Hetzelfde geldt voor afvallen. In gelijke mate vasten levert bij de één groot resultaat op en bij de ander heel weinig. Dat genen een rol spelen blijkt uit onderzoek onder adoptiekinderen die qua gewicht veel meer overeenkomst vertonen met het gewicht van hun natuurlijke dan hun adoptiefouders. Vervolgens is er het jojo-effect, het optreden van een aantal fysieke aanpassende een voortdurende hongersituatie (wat een dieet natuurlijk is). Het basismetabolisme past zich omlaag aan, het energieverbruik van de dunnere mens wordt minder, hormonen gedragen zich anders en in extreme gevallen gaan vetcellen zich delen. Er is steeds minder voedsel nodig terwijl er meer honger optreedt. De kracht hiervan is vergelijkbaar met een oerdrift.

Begeleiders van obesitaspatiënten zoals psychologen, zijn het er over eens dat het eigenlijk onmogelijk is om langer dan anderhalf jaar tegen deze driften te vechten. Geen kwestie van gebrek aan discipline. Gewoon een té grote opgave! Het is bijzonder moeilijk om een obesitaspatiënt zo te begeleiden dat het jojo-effect niet optreedt. Hiervoor is nodig dat gedrag aangeleerd wordt dat de rest van het leven volgehouden kan worden. Bij de een zal dit betekenen dat hij afvalt, maar bij anderen is niet-meer-aankomen al winst.

Deze nodige begeleiding is nu alleen weggelegd voor mensen met een heel dikke beurs. Want de behandelingen die zich hierop toeleggen worden niet uit de ziektekostenverzekering betaald.

Het versimpelen van het probleem overgewicht heeft behalve voor dikke mensen, ook grote invloed op de samenleving. Het bepaalt mede hoe tegen preventie van overgewicht wordt aangekeken. Door net te doen alsof overgewicht makkelijk op te lossen zou zijn, wordt de ernst van deze ziekte zwaar onderschat en daarmee de noodzaak tot preventie ondermijnd. Veel mensen die nu een paar kilo te veel hebben, zoals dhr Sanders, denken, dat een kuur en wat discipline het probleem zal oplossen. Als je dan toch morgen, of overmorgen of – nog beter – volgende maand, na de vakantie, met die kuur kan beginnen, waarom zou je dan nu bezig zijn met preventie? Zo’n vaart loopt het immers niet!

Daarmee werkt deze versimpeling en ontkenning van de problemen bij de behandeling van obesitas averechts en staat daarmee haaks op het beleid van de minister. Alleen door de problemen bij blijvende gewichtsreductie en gewichtshandhaving serieus te nemen, kan er gewerkt worden aan effectieve preventie.
pi_36935011
Ja, dat eetbuien en depressies samenhangen wist ik wel. Vanaf dat ik voor m'n depressie behandeld ben ging het met m'n eetstoornis al gelijk stukken beter. Niet dat ie gelijk weg was, maar het scheelde enorm.

Alleen de rest van het artikel spreekt dan weer zoveel andere onderzoeken tegen. Dat eetstoornissen een westers probleem zouden zijn, terwijl ik ook weleens gelezen heb dat er wel degelijk bewijs is voor het bestaan van eetstoornissen in andere werelddelen en andere tijden. Dat anorexia veroorzaakt zou worden door bepaalde ziektes van de moeder tijdens de zwangerschap, waardoor een deel van de hersenen dat honger regelt zou beschadigen. Maar ook dat vrouwen een lager zelfbeeld over zouden houden aan reclames met 'realistische' vrouwen dan aan dat van slanke poppetjes. Misschien stond dat laatste zelfs ook wel in dit topic.

Helaas wordt in veel 'onderzoeken' ook te weinig verschil gemaakt tussen de ene of de andere eetstoornis. Het ontstaan van de verschillende eetstoornissen zou natuurlijk door totaal andere factoren beinvloed kunnen worden.
quote:
De energiebalans, die in optimale omstandigheden bewaakt wordt door honger- en verzadigingsgevoel, een geraffineerd samenspel van o.a.hormonen waarvan nog niet bekend is weten hoe ze werken; laat staan dat ze, bij storingen, beïnvloed zouden kunnen worden.
Dat is ook zeker zo ja. Achteraf bleek dus dat, terwijl iedereen zei dat dat niet kon, mijn hongergevoel wel degelijk ontregeld te zijn door m'n depressie. Als ik gewoon normaal gegeten had rolde ik nog over de grond van de maagkrampen die pas overgingen als ik at, ik stierf van de honger en werd zelfs wakker van de honger. En dan hebben we het niet over trek, want ik had dan geen vreetbuien en at geen lekkere of ongezonde dingen, maar desnoods overgebleven gekookte aardappels. Soms wilde ik niet eten, ik heb wel letterlijk met m'n kop tegen de muur zitten slaan van frustratie, maar het was echt niet te harden. Het feit dat, wat je ook eet, je nooit verzadigd bent, dat is een regelrechte kwelling. Zeker wanneer je niet eens weet hoe het komt en iedereen nog volhoudt dat je het verzint ook.

Verder vind ik dit artikeltje wel weer erg overdreven en een beetje -hoe zeg je dat, apologetic- en overdreven verdedigend. Dat afvallen voor de een moeilijker is dan de ander, dat afvallen niet een kwestie is van je zak chips op vrijdagavond laten liggen bij wijze van spreken, dat is logisch. Maar dat je niet langer dan anderhalf jaar vol kunt houden? Volgens mij zijn velen van ons al langer bezig. En als je een keer een rotweek hebt en het lukt niet, dan jojo je echt niet gelijk weer enorm omhoog.

De op een na laatste alinea vind ik echt een hele zwakke redenatie. Sowieso is niet iedereen met een paar kilo overgewicht een obesitaspatient in de dop. Daarnaast denk ik niet dat er veel mensen zijn die vijf kilo te zwaar zijn en denken, ach weet je, ik ga er wel wat aan doen als het vijftig kilo is. Dat is in ieder geval niet wat ik in mijn directe omgeving merk. Die denken over het algemeen niet dat die vijf kilo er spontaan afvalt als je een keer een modifast reep eet. Natuurlijk zijn ze er wel, maar dat houd je toch denk ik.

[ Bericht 23% gewijzigd door Maeghan op 13-04-2006 21:31:40 ]
pi_36935668
Het artikel van eetbuien en depressie klinkt voor mij wel heel logisch, ik kan hier bij mij duidelijk het verband zien. Alleen ben ik eerst de omgekeerde weg gaan doen, eerst het eten onder controle krijgen, en nu de rest nog...
Ik merk dat zodra het minder gaat mijn eten ook automatisch minder gaat. Zonder dat ik het doorheb soms..
Ik twijfel nog steeds of ik nog een keer een therapie probeer om de laatste restjes weg te krijgen, maar aan de andere kant heb ik daar ook geen zin meer in.. Dat blijft voorlopig dus een dillema

Dat andere artikel weet ik niet goed wat ik ervan moet denken... Ten dele klopt het wel, de mensen die een "crashdieet"doen komen meestal net zo hard weer aan..
De mensen die hun leefstijl gewoon omgooien en dus nog steeds genoeg eten lijkt het beter te vergaan..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_36939633
Ik ben gewoon in een week tijd 1,5 kilo kwijt
Vast voornamelijk vocht enzo, maar het eerste begin is er.
pi_36942243
Ik merk bij mezelf dat het me pas lukt om af te vallen als geestelijk goed met me gaat. Toen ik bij de WW liep, ben ik 15 kilo afgevallen. Dat was een periode dat alles met mijn studie lekker liep. Ik had zeg maar geen zorgen (of maar vrij weinig) in die periode. In februari kreeg ik de ziekte van pfeiffer en toen lukt het het me niet meer om af te vallen. Ik zat er geestelijk ook doorheen omdat ik een lang tijd niet heb geweten waarom ik zoooo moe was en me geen 5 minuten meer kon concentreren. Daarna ging het met de studie ook niet meer lekker (ben er ook wel op uitgekeken). Ik kan ook helemaal niet goed tegen de donkere dagen van de winter. Elke keer begin ik weer met een afvalpoging, maar ik geef het weer op omdat ik niet lekker in mijn vel zit. Ik hoop eigenlijk dat als ik afgestudeert ben en een baan heb dat ik ook weer wat beter in mijn vel kom te zitten en weer structuur heb. Misschien dat ik me dan weer een lange tijd kan concentreren op het af vallen.

Maar nu: ik ben vanochtend weer gezakt voor mijn rijbewijs en dat doet even goed pijn. Ik moest toch nog avondeten halen en heb gelijk weer alle verkeerde dingen in mijn mandje gegooit. Thuis zitten schransen met chips, roze koeken, kitkats, toffee's en croissants.
Daarna ben ik gaan slapen...
Ik voel me op dit moment even een mislukking
pi_36944824
Wat vervelend Octopussy!
Zakken voor een rij examen is waardeloos.
Waar ben je op gezakt? En weet je al een nieuwe datum?
pi_36945056
octopussy, het helpt niet echt mee om je nu waardeloos te voelen Zakken voor je motorrijbewijs is kut, maar niet het einde van de wereld. Je bent niet de enige die er vaker ove rmoet doen en blah blah dat weet je allemaal wel. En toch voel je je dan klote, maar waarom zou je je klote voelen over iets waar je nu tòch niets meer aan kan doen. Volgende keer beter hoor, als je weet dat je het kan dan gaat een examinator dat ook wel een keer inzien.

Ik herken het wel heel erg dat als ik me rot voel dat ik dan ga eten. Het meest schrijnende voorbeeld was eigenlijk wel dat ik al de hele week een schaaltje met chocoladeeitjs heb staan waar ik er nog geen één van had genomen. Eergisteren probeerde ik de oude wc-bril te demonteren en dat wilde dus echt niet en toen heb ik zomaar 10 eitjes (a 350 kcal) opgegeten Het was wel heel erg duidelijk een "voel je je rot = eten!" situatie. Ik heb geen idee hoe je daar mee om moet gaan, ik hoop dat we elkaar dat op een dag kunnen vertellen. Ik kan het ook niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 april 2006 @ 09:29:46 #270
13151 crew  Rewimo
pi_36945189
Zo herkenbaar, troosteten... Da's een van de manieren waarop ik dik ben geworden.
Balen van je examen, octopussy

Dan maar even het goede nieuws: hier weer een halve kilo weg De vaart lijkt er weer in te zitten.

Ik ben inmiddels 15 BMI-punten kwijt
pi_36945241
Ik ga een vreselijk weekend tegemoet, wat eten betreft:
- vanavond feest van het werk (met eten natuurlijk)
- morgen een verjaardag
- zondag eten bij mijn ouders
- 2e paasdag wokken....
zucht.....
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 april 2006 @ 09:36:34 #272
13151 crew  Rewimo
pi_36945304
Geniet er gewoon van, Koningin Je weet nu toch al dat het geen goed weekend wordt qua eten, dan kun je er beter iets gezelligs van maken. Dik kans dat je het dan juist kunt opbrengen om voor de verstandigste alternatieven te kiezen
  vrijdag 14 april 2006 @ 09:38:45 #273
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_36945353
Ik ga lekker een lang weekend naar Duitsland (Keulen) met vriendje! We vertrekken vanmiddag, zodra ik uit mijn werk kom (rond half één).
Voordeel: we lopen waarschijnlijk heel veel, meestal een paar uur op een dag als we zo een weekendje op stap zijn.
Nadeel: iedere dag uit eten...

Maar ik heb er super veel zin in!
En na het weekend dan zijn de chocolade-eitjes weer op en ga ik het wéér proberen!
Woog vanmorgen al 95,7kg en ik heb ècht geen 3,5 kg chocolade gegeten deze maand, snap er eigenlijk weinig van.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_36945362
Column van Seborik op de FP: Dik zijn is een keuze
pi_36945630
Van veel stress kom je ook sneller aan Levitation, dat las ik laatst nog ergens...

Ik denk dat er daarom bij mij deze week ook weer wat af is, ik ben een hoop stress kwijt nu..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')