abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36813951
mooi Rewimo!!!!!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_36814026
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:16 schreef Rewimo het volgende:

Ik ben door de 40 kilo heen!

G E F E L I C I T E E R D
Neem er een chocolaatje op zou ik zo zeggen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 09:37:54 #53
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36814160
Nee, ik doe een uitstapje naar het ziekenhuis Ik vertrouw mijn teen niet...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36814293
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:37 schreef Rewimo het volgende:
Nee, ik doe een uitstapje naar het ziekenhuis Ik vertrouw mijn teen niet...
? Wat doet'ie?
pi_36814759
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:16 schreef Rewimo het volgende:

Ik ben door de 40 kilo heen!

Geweldig Hoe lang heb jij daar trouwens over gedaan?

Ik ben trouwens blij dat het weer maandag is, letten op je eten in de week is ZOVEEL makkelijker. Weekeds zijn altijd al zwakke momenten geweest.
pi_36814795
Emu, moet je even op het middelste linkje onder Rewimo's post klikken, dan kan je het lezen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_36815091
Even snel tvp-en, 't heeft me meer dan een uur gekost om bij te lezen... was vrijdag voor het laatst online.
Het gaat hier heel slecht met mijn gewicht, de afgelopen maand was ik al 2kg aangekomen, vanmorgen zat er opeens nog 1kg bij. Voel me ook al tijden beroerd. Ga er vandaag maar weer 'ns serieus tegenaan, er moet nog een hoop af en nu dus alweer een kilo meer.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 10:33:19 #58
13151 crew  Rewimo
pi_36815264
quote:
Op maandag 10 april 2006 10:09 schreef Emu het volgende:
Geweldig Hoe lang heb jij daar trouwens over gedaan?
7 maanden

Zie dit topic en verder
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 10 april 2006 @ 10:34:24 #59
145872 Teigetje78
Ajax Amsterdam
pi_36815285
Yes, 87,2 kg nu het is net geen kilo eraf maar toch, het is wat
Een Ajacied, ben je niet zo maar voor even
Een Ajacied, ben je voor de rest van je leven
Ondanks dat het wel eens minder zal gaan
De liefde voor AJAX blijft altijd bestaan
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 10:34:31 #60
13151 crew  Rewimo
pi_36815288
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:46 schreef freecell het volgende:
? Wat doet'ie?
Ben inmiddels terug. De gele smurrie schijnt erbij te horen Ben opnieuw verbonden, donderdag weer naar de dokter en dan gaan de hechtingen er ook uit.
  maandag 10 april 2006 @ 10:35:39 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_36815310
Woei!!!!

Over de 40
We zijn samen al bijna 100 kilo kwijt!!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36815386
Gefeliciteerd Rewimo en shit van je teen. Waaromkan het nou niet normaal een keer genezen zoals het hoor -edit- Ik lees nu dat het erbij hoort! Super, het valt dus mee!! (en heb je extra gaasjes gekregen?)

Emu, je moet je eerst laten opereren voor je Rewimo haar supertempo kan bijbenen

Levitation, kom op joh. Wat doe je nu fout dan? Of heb je geen zin meer in lijnen, geen tijd, geen fut meer (of ander herkenbaar smoejes ). Je kan het echt wel En die ene kilo meer is er volgende week gewoon niet meer. Foetsie weg!

Zoals sommigen misschien onthouden hebben probeer ik dus te eten volgens de weekplanning van het voedingscentrum. Nou, deze week is bagger. Vandaag raapsteeltjes. Lijkt me heerlijk hoor, daar niet van. Maar ik heb 2 weken geleden al de hele stad doorgefietst op zoek naar raapsteeltjes, doe ik niet nog een keer. Ze zijn er niet. Punt. En dan de Pasen. Het menu voor zondag lijkt me verre van lekker, behalve het toetje. Iets met gorgonzola en zo, brrr. Dus daar moet ik zelf iets verzinnen. En voor maandag tweede paasdag dus nog niets, want dat komt pas op maandag online te staan en dan zijn de winkels dicht Lekkere planning weer. Ik verzin zelf wel wat deze week.

Maar goed, ik heb net mijn Weekly Home Blessing Hour gehad (uur schoonmaken) en denk dat ik maar ga skaten. De zon schijnt zo lekker
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36816124
Ik ben niet meer afgevallen de afgelopen paar weken maar ook niet aangekomen!
Ik weeg nog netjes 77,6! Daar was ik toch wel blij verrast door!
Ik dacht dat ik veel weer was aangekomen, maar toch niet! Yippie!

Deze week echt, echt, ECHT weer meer aan beweging doen... daar ben ik heel laks in geweest de afgelopen maand (maar wel netjes elke avond 2 liter water drinken ).
Tralalalaaa
pi_36816246
Elke avond 2 liter water?! Ik zou de helenacht om het uur uit mijn bed moeten om te gaan plassen als ik dat deed Ik drink eigenlijk na 19:00 geen water meer. Kopje thee misschien, maar daar houdt het ook mee op.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36816265
quote:
Op maandag 10 april 2006 10:39 schreef Isabeau het volgende:

Levitation, kom op joh. Wat doe je nu fout dan? Of heb je geen zin meer in lijnen, geen tijd, geen fut meer (of ander herkenbaar smoejes ). Je kan het echt wel En die ene kilo meer is er volgende week gewoon niet meer. Foetsie weg!
Tja, ik zou het kunnen wijten aan het feit dat ik me gewoon al tijden heel ellendig voel. Is het mijn buik niet, dan zijn het mijn heupen/beenspieren wel, of anders is er altijd nog de kans op hoofdpijn. Meestal echter alle 3 tegelijk en dat maakt moe, heel moe.

Feit is echter dat ik het ook wel erg lekker vind om toe te geven aan de vermoeidheid en 's avonds doodmoe op de bank te hangen. Sport veel minder dan ik zou moeten, fiets wel naar mijn werk en wandel iedere dag, maar dat weegt gewoon niet op tegen mijn "ik ben een beetje zielig en die paaseitjes smaken me prima"-eetpatroon.

Dus is het weer tijd om er hard tegenaan te gaan deze week, ondanks de kwaaltjes enzo, ik zal er toch een keer doorheen moeten. Ik kan het!

Kwam er gisteren trouwens achter dat darmklachten een familiekwaal is, we zijn met 5 kinderen thuis en bij 3 is de diagnose "spastisch colon" gesteld en de andere 2 zijn gewoon nog niet naar de dokter geweest met hun klachten. Bij mijn zusje zijn zelfs onlangs 2 dikkedarmpoliepen verwijderd, dat had ze naast de spastische darm.
***Levi was here***
pi_36816344
quote:
Op maandag 10 april 2006 10:39 schreef Isabeau het volgende:

Zoals sommigen misschien onthouden hebben probeer ik dus te eten volgens de weekplanning van het voedingscentrum. Nou, deze week is bagger. Vandaag raapsteeltjes. Lijkt me heerlijk hoor, daar niet van. Maar ik heb 2 weken geleden al de hele stad doorgefietst op zoek naar raapsteeltjes, doe ik niet nog een keer. Ze zijn er niet. Punt.
Jawel Groningen, op donderdag, op de markt
Ben ze al een paar keer tegengekomen op de vismarkt
pi_36816378
Ik herken het wel, Levitation en het is inderdaad een patroon waar je uit moet breken. Ik heb gelukkig iemand thuis die zegt 'moet jij niet wandelen/hardlopen/zwemmen' en dan ga ik maar (met veel tegenzin) en ben daarna heel erg blij dat ik ben gegaan En paaseitjes moet je gewoon niet in huis halen
pi_36816389
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:20 schreef freecell het volgende:
Jawel Groningen, op donderdag, op de markt
Ben ze al een paar keer tegengekomen op de vismarkt
Maar dat kost me dan 10 euro om even op en neer maar Groningen te gaan om raapsteeltjes te halen

kan je ze niet brengen, kom je kopje thee drinken
pi_36816548
Isabeau, dus jij bent afgevallen door gewoon het menu van het voedingscentrum te volgen??
Hoe bevalt dat?
pi_36816714
Isa, waar haal jij dat menu van 't voedingscentrum vandaan? Ben eigenlijk wel benieuwd of 't wat is.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 11:33:54 #71
13151 crew  Rewimo
pi_36816718
Isa, ik zou dan gewoon een oud weekschema kiezen dat je goed bevallen is voor komende week

En ja, ik heb nu nieuwe gaasjes meegekregen
pi_36816813
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar dat kost me dan 10 euro om even op en neer maar Groningen te gaan om raapsteeltjes te halen

kan je ze niet brengen, kom je kopje thee drinken
dure raapsteeltjes
ik ben al heel lang van plan om te komen theedrinken, maar één of andere idioot heeft het concept stage uitgevonden....
pi_36817288
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:33 schreef Levitation het volgende:
Isa, waar haal jij dat menu van 't voedingscentrum vandaan? Ben eigenlijk wel benieuwd of 't wat is.
Hier haal ik mijn weekmenu's vandaan: linkje
Op de homepage van het voedingscentrum staat rechts ook een linkje naar het recept van de dag.

Wat me er zo aan bevalt:
  • Ik hoef niet meer na te denken wat er op tafel komt. Dat deden we vaak pas in de winkel en dan werd het wel heel erg vaak hetzelfde, zoals pasta.
  • Het is goedkoper! Ik ga nu ongeveer 2x in de week naar de winkel ipv elke dag. Op maandag als het nieuwe weekmenu bekend is ga ik eerst maar de Aldi en haal daar alles wat daar te krijgen is.
  • Het is altijd gezond. Het is namelijk van het voedingscentrum en die zetten vooral gezonde maaltijden op tafel. Dus als er een keer room moet worden gebruikt dan staat er al in de ingrediënten lijst dat het slankroom moet zijn etc. Andere weekmenu's (zoals van een weekblad of nu net deze maand in de Allerhande) die houden geen rekening met gezond, slank en dergelijke. Die houden alleen rekening met de smaak en als daar veel roomboter en zo voor nodig is dan staat dat erin. Bij het voedingscentrum tref je dat niet aan (ik doe het al een week of 10).
  • Het is afwisselend. Elke week minstens 1x vis, een keer pasta, een keer een vegetarisch gerecht, een keer een soep, op zondag altijd incl voor- en nagerecht die we soms wel, soms niet maken.
  • Als je iets een keer niet lekker vindt of je hebt er geen zin in, dan maak je gewoon één van je eigen lekkere standaardgerechten klaar waar je nu anders niet meer aan toe zou komen
  • Het is lekker!! Ik heb de afgelopen weken zo verschrikkelijk veel lekkere dingen gegeten, niet normaal meer. Allerlei dingen die ik zelf nooit zou hebben klaargemaakt blijken geweldig lekker te zijn. Met uitzondering van de uientaart, die was gewoonweg niet te eten Maar dat is dus 1 gerecht in 10 weken.
  • Koken is stukken leuker, Dennis vindt het koken nu zelfs leuk en omdat hij weet wat we eten en wat er moet gebeuren (het staat immers gewoon online) gaat hij regelmatig alvast aan de slag voor ik thuis ben of als ik met iets anders bezig ben.

En last but not least: ik val er dus heel erg goed mee af

Nadelen:

• Soms willen ze dat je iets klaarmaakt waarvan je de ingrediënten niet kan vinden (raapsteeltjes )
  • Er staat wel eens iets op het menu wat me domweg veel te duur is. Tijdje terug was de bloemkool bijv. bijna 3 euro per heel klein kooltje. Dat geef ik er niet aan uit en verzin dus iets anders.
  • Er gaat al weken iets mis met de menu's in het weekend. Als ik dan op het toetje wil klikken dan krijg ik alleen het hoofdgerecht te zien. Toetje moet ik zoeken met de search van de site (gewoon naam van toetje intypen). Dat gaat trouwens alleen op de dag zelf mis, de week ervoor kan je het toetje gewoon bekijken Ik heb ze gemaild en ze waren ervan op de hoogte. Maar er verandert niets.
  • Het menu komt pas op maandag online (direct na 12 uur 's nachts). Ik had liever gehad dat het weekmenu voor het weekend begon; dan kan ik zaterdag op de markt voor de hele week inslaan ipv in de supermarkt.
  • Ze hebben geen rekening gehouden met Tweede Paasdag. Ook die dag komt pas maandag online en tsja, dan zijn de winkels dus dicht. Suf hoor.

[ Bericht 10% gewijzigd door Isabeau op 10-04-2006 11:58:26 ]
  • "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 11:57:06 #74
    13151 crew  Rewimo
    pi_36817458
    Recepten voor 2 personen, da's wel handig Hoe lang sta je dan zo'n beetje te koken?
    pi_36817522
    Gemiddeld 15-30 minuten. Veel rond de 15 minuten. Maar het hangt vaak van de aardappelkooktijd en de rijst af. Het zijn allemaal vrij eenvoudige recepten. Ik doe tegenwoordig de afwas onder het koken en dan benut ik de hele tijd optimaal.

En voor 2 personen inderdaad Heel handig!
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 12:01:43 #76
    13151 crew  Rewimo
    pi_36817596
    Volgens mij kun je die raapsteeltjes in dit recept best vervangen door bijvoorbeeld prei. Combineert wel met de ham en zo.
    pi_36817664
    Dennis wilde graag weer een keer 'gewoon onze pasta'. Dus dat wordt het vanavond ipv de raapsteeltjes (maar ik ga heel eigenwijs eerst nog op de fiets naar een groenteboer een stuk verderop).

En anders is prei idd wel een goede suggestie
    pi_36817667
    Dank je wel! Ziet er inderdaad goed uit. Is in ieder geval een stuk gemakkelijker dan elke dag je hoofd breken over wat nu weer op tafel te zetten!
    ***Levi was here***
    pi_36817722
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 12:04 schreef Levitation het volgende:
    Dank je wel! Ziet er inderdaad goed uit. Is in ieder geval een stuk gemakkelijker dan elke dag je hoofd breken over wat nu weer op tafel te zetten!
    Daar begon het bij ons eigenlijk mee Elke dag weer "wat zullen we vanavond eten?" Ik was die vraag eigenlijk spuugzat, want ik wist het ook nooit. En tsja, als je dan gaat lijnen dan moet het ook nog eens gezond ipv wat we vaak deden (pizza, patat, kant & klaar dingen, van die pakjes van Knorr, chicken tonight etc etc).
    pi_36822122
    Ik heb de recepten bekeken, ziet er wel goed uit!
    Ik moet alleen wat flexibiliteit hebben wat betreft koken, heb niet altijd de tijd enzo...
    En natuurlijk jammer dat op maandag pas de menu's erop staan. Of je moet een week wachten met je menu.
    pi_36822267
    Ik vond het juist deze week wat tegenvallen
    pi_36822329
    Goede tip isabeau van die recepten!
    Heb ze ook bekeken en er staan een hoop lekkere dingen tussen.
    Ga vandaag het recept van vrijdag uitproberen
    currykip met groenten.

Iemand nog goede voedseltips voor nachtdiensten?? Ik heb dinsdag, woensdag en donderdag nachtdienst, en wil deze keer graag voorkomen dat ik alle koekjes/chipjes ect ga lopen snaaien.
    pi_36822445
    Ik neem brood en beleg apart van elkaar mee. Er is een koelkast waar ik dingen in kan leggen en tegen de tijd dat ik zin in eten heb (uur of 3-4 's nachts) dan heb ik meestal alle tijd om mijn brood te smeren. Voor 3 nachten kan je bijv. een heel pak Optimel meebrengen en die in de koelkast laten staan. Neem ook iets van fruit mee (appeltje, mandarijntjes, banaantje).
    pi_36823304
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 14:42 schreef Isabeau het volgende:
    Ik neem brood en beleg apart van elkaar mee. Er is een koelkast waar ik dingen in kan leggen en tegen de tijd dat ik zin in eten heb (uur of 3-4 's nachts) dan heb ik meestal alle tijd om mijn brood te smeren. Voor 3 nachten kan je bijv. een heel pak Optimel meebrengen en die in de koelkast laten staan. Neem ook iets van fruit mee (appeltje, mandarijntjes, banaantje).
    Ik ben meer van een warme maaltijd snachts, als ik namelijk na mijn nachtdienst ga slapen en om uur of 16.00-17.00 wakker word dan heb ik echt geen behoefte aan warm eten. Alleen ik kan op mijn werk dus niet uitgebreid gaan koken (kan wel maar gewoon te veel werk te doen). Iets te drinken meenemen is wel een goede tip! Neem wel een pak sojamelk ofzo mee.
    Fruit gaat natuurlijk ook mee, en anders ligt dat er op mijn werk nog wel genoeg...
      maandag 10 april 2006 @ 15:11:10 #85
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_36823405
    Ik vind het altijd zo jammer dat er zoveel vis enzo in die gerechten zit. Dat komt er bij mij simpelweg gewoon niet in.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      maandag 10 april 2006 @ 15:12:34 #86
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_36823446
    hmm ik neem ook altijd zoals Isa brood mee en los beleg, en natuurlijk fruit. Ook soms een flesje drinkontbijt of optimel.
    Als je iets warms mee wilt nemen, kan je natuurlijk altijd een lekker soepje meenemen? een groente of kippesoepje zitten niet zoveel cal in en geeft je vaak wel weer een oppepper? lekker broodje erbij?
    05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
    17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
    pi_36823957
    Je kan natuurlijk ook vantevoren al iets klaarmaken en daar opwarmen...
    Ik nam eerder ook wel pasta oid mee naar de universiteit en mikte het hier in de magnetron
    pi_36824883
    Ik neem ook wel eens 'kliekjes' mee naar mijn werk en warm die dan op in de magnetron

Zodra ik uit bed kom (uurtje of 16:00 ) dan neem ik een boterham of een kommetje muesli. Ik eet dan weer warm om 21:00 voor ik naar mijn werk moet. Alsof je tussen de middag warm eet En dan om een uur of 3:00 's nachts een broodmaaltijd. Een heel gewoon ritme dus De dag voor ik nachtdienst heb eet ik ook laat warm.

En Troel, meestal hebben ze maar 1x per week vis hoor. Het viel me namelijk op omdat ze zelf 2-3x per week aanraden en in de menu's maar 1x gebruiken.
    pi_36825380
    Zo vanmiddag heb ik mijn diploma opgehaald voor verzorgende IG en morgen solicitatie gesprek spannend.
    pi_36825555
    Wat precies is 'verzorgende IG', Riann? Enne, gefeliciteerd hoor! (en succes morgen)
    pi_36826269
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 16:09 schreef Isabeau het volgende:
    Wat precies is 'verzorgende IG', Riann? Enne, gefeliciteerd hoor! (en succes morgen)
    gewoon verzorgende en IG staat voor de speciale handelingen zoals sondevoeding en katheriseren en zo of moet dat met de C geschreven worden
    en intramusculair spuiten en subcutaan verpleegtechnische handelingen dus
    pi_36827613
    Het bizarre vond ik altijd dat verpleegkundigen allemaal theorie en praktijklessen voor dat soort dingen krijgen en als co-assistent moet je het 'zo maar even doen'. (en hetzelfde geldt voor infuus aanbrengen en bloedgas prikken e.d.) Alhoewel, het katheteriseren (met een k denk ik) hebben we wel eerst op plastic modellen geoefend.
    pi_36827623
    Zo net weer even heerlijk gesport (lees fitnes en krachttrainen, voor strakke billen/benen/buik en een beetje voor de schouders niet teveel)

Ik voel me nu, binnen 1 week stukken beter. Het sporten vind ik onwijs leuk. Ik voel me goed. En nu maar hopen dat ik morgen of flink ben afgevallen hierdoor. (ookal heb ik de afgelopen 2 weken best veel gegeten )
    pi_36827709
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 17:08 schreef Isabeau het volgende:
    Het bizarre vond ik altijd dat verpleegkundigen allemaal theorie en praktijklessen voor dat soort dingen krijgen en als co-assistent moet je het 'zo maar even doen'. (en hetzelfde geldt voor infuus aanbrengen en bloedgas prikken e.d.) Alhoewel, het katheteriseren (met een k denk ik) hebben we wel eerst op plastic modellen geoefend.
    Dat is idd bizar je moet toch ook weten wat er fout kan gaan en hoe je het moet doen en etc
    pi_36828135
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 17:11 schreef Riann het volgende:
    Dat is idd bizar je moet toch ook weten wat er fout kan gaan en hoe je het moet doen en etc
    Ja, dat krijg je in de praktijk wel mee, is de gangbare mening.

Voorbeeldje: bloedgas prikken. Dan prik je dus in een slagader in de pols, mogen verpleegkundigen nooit doen.
    Arts: "Heb je wel eens een bloedgasje geprikt?"
    Ik: "huh? Nee, nog nooit"
    Arts: "Oh, dan doe ik het wel even voor"
    Arts laat zien wat voor materiaal je meeneemt, palpeert pols beetje en laat zien hoe je de naald erin doet. Daarna de afhandeling incl. verbandje aanleggen en bloed naar lab sturen/brengen.
    Arts: "Kan jij mooi de volgende doen bij meneer Jansen, zie ik je zo weer"

En dan later kom je erachter dat je een bepaald testje moet doen om te kijken of de betreffende pols wel goed doorbloed is. Dat het überhaupt een vrij pijnlijk iets is voor de patiënt. Dat je spuitje aan de bovenkant lek kan zijn (ik zat een keer helemaal onder het bloed en had net 10 minuten een schone witte jas aan). Dat er verschillende technieken zijn voor het afbinden. Etc.

Heel krom eigenlijk. Je wilt niet weten hoe ik een infuus heb leren prikken Later een uur les gehad van een schat van een anaesthesioloog toen ik hem vertelde dat ik er niets van kon....hij had geduld en leerde me allerlei technieken en handigheidjes waar ik het bestaan niet van kende en voila, sindsdien zaten ze bij mij bijna altijd zeer pijnloos in 1x. Dan denk ik: waarom kon dat niet eerder zo en laten ze je maar wat aanprutsen.
      maandag 10 april 2006 @ 17:40:25 #96
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_36828647
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 17:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Voorbeeldje: bloedgas prikken. Dan prik je dus in een slagader in de pols, mogen verpleegkundigen nooit doen.
    jaaaaaaaaaaaaawel hoor gespecialiseerde verpleegkundigen mogen dit ook hoor ik mag zelfs een arterielijn prikken
    pi_36828732
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 17:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
    jaaaaaaaaaaaaawel hoor gespecialiseerde verpleegkundigen mogen dit ook hoor ik mag zelfs een arterielijn prikken
    Wow, dat wist ik niet Maar misschien komt het omdat ik in een opleidingsziekenhuis zat voor artsen (internisten, chirurgen e.d.) en dat die dat altijd moesten doen om te oefenen waardoor ik het nog nooit een verpleegkundige heb zien doen.
      maandag 10 april 2006 @ 17:51:46 #98
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_36828969
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 17:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wow, dat wist ik niet Maar misschien komt het omdat ik in een opleidingsziekenhuis zat voor artsen (internisten, chirurgen e.d.) en dat die dat altijd moesten doen om te oefenen waardoor ik het nog nooit een verpleegkundige heb zien doen.
    best grappig he? ik prik al een aantal jaren bloedgassen... kan ze ook interpreteren (ook handig ) ga zelfs een klinische les geven op de IC/MC over bloedgassen....
    en een arterielijn prikken doe ik ook best vaak.
    Maar ik weet niet hoe het in andere ziekenhuizen is hoor?
    pi_36830016
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 17:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat krijg je in de praktijk wel mee, is de gangbare mening.

Arts: "Heb je wel eens een bloedgasje geprikt?"
    Ik: "huh? Nee, nog nooit"
    Arts: "Oh, dan doe ik het wel even voor"
    Arts laat zien wat voor materiaal je meeneemt, palpeert pols beetje en laat zien hoe je de naald erin doet. Daarna de afhandeling incl. verbandje aanleggen en bloed naar lab sturen/brengen.
    Arts: "Kan jij mooi de volgende doen bij meneer Jansen, zie ik je zo weer"

En dan later kom je erachter dat je een bepaald testje moet doen om te kijken of de betreffende pols wel goed doorbloed is. Dat het überhaupt een vrij pijnlijk iets is voor de patiënt. Dat je spuitje aan de bovenkant lek kan zijn (ik zat een keer helemaal onder het bloed en had net 10 minuten een schone witte jas aan). Dat er verschillende technieken zijn voor het afbinden. Etc.

Heel krom eigenlijk. Je wilt niet weten hoe ik een infuus heb leren prikken Later een uur les gehad van een schat van een anaesthesioloog toen ik hem vertelde dat ik er niets van kon....hij had geduld en leerde me allerlei technieken en handigheidjes waar ik het bestaan niet van kende en voila, sindsdien zaten ze bij mij bijna altijd zeer pijnloos in 1x. Dan denk ik: waarom kon dat niet eerder zo en laten ze je maar wat aanprutsen.
    hmmz ik zou dat denk ik dan toch niet 1 2 3 durven na 1 keer zien. Deed je het toen je het zelf moest doen wel onder begleiding of dat ook niet.
    pi_36830702
    Eerste keer zelf wel onder begeleiding hoor Maar soms moest je daar echt om vragen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')